Oplærer du mennesker, der kan oplære andre? - Eller giver du ,dem *mundkurv* på, som man har for vane bl.a. i sekter ?

Interrupt RETURN from ...
2020-12-02, Wednesday, CET 15:34

Kan manden - eller rettere: Bagmændene - ikke læse, forstå og
fatte (at et 'nej' betyder *nej*!), oder was ?

Input andagtstekst from ...

BibelLæserRingen
https://blr.dk/produkt/bibelnoeglen-2-2/
(
NB! Andagtsteksten nedskrevet og trykt i hæfte FØR oktober 2020,
apropos det eventuelle *profetiske* element i budskabet!

Torsdag 3. december [2020]

Ez 21,23-37

Dommens dag

[ ... ]

Selv om israelitterne betragter det som en "falsk spådom", ...

=== citat slut ===

+

Input andagtstekst from ...

Et Ord til Dagen
http://www.ucb.dk/dagensord/index.php?
(
NB! Andagtsteksten nedskrevet og trykt i hæfte FØR 24. november
2020, apropos det eventuelle *profetiske* element i budskabet!

Ordet for 2020-12-03

[Om at uddanne ledere, der kan undervise andre (1)]

"Hvad du har hørt af mig ..., skal du betro pålidelige
mennesker, som vil være duelige til også at undervise andre."
2. Tim 2,2

De fleste kirkeledere ville indrømme, at mennesker er deres
største ressource. Hvilket rejser spørgsmålet, hvorfor vi ikke
bruger mere tid på at træne nye ledere?

En præst indrømmer, at ved ikke at gøre dette: "... begrænser vi
den langsigtede vækst og effektivitet af vores organisationer.
Paulus praktiserede denne sandhed og ændrede historiens gang.
Han udrustede andre ledere omkring sig og lærte dem at gøre det
samme.

Han sagde til sin protegé, Timotheus: 'Undervis andre troværdige
mennesker i disse sandheder, som vil ... videregive dem.' Det er
essensen af godt lederskab. Når du bruger tid på at udvikle
ledere med en omsorgsfuld holdning, lærer de at videregive det
samme niveau af omsorg til de mennesker, de tjener."

Der er beviste principper, der gælder for ledelse i enhver
organisation, og kirken er ingen undtagelse. For eksempel siger
Jon Gordon: "Stor kundeservice begynder med at være
medarbejderfokuseret først og dernæst kundefokuseret. Alt for
ofte fokuserer organisationer al deres energi på kunden, mens de
ignorerer de mennesker, der tjener.

Dette fungerer muligvis på kort sigt, men med tiden bliver
medarbejdere trætte, udbrændte, negative og harme ...
Organisationer, der leverer den bedste service, har en kultur,
hvor medarbejdere værdsættes, lyttes til og plejes. Til gengæld
værdsætter, plejer og betjener disse medarbejdere deres kunder
... Hvis du skaber en god service, vil dine folk give den videre.

Hvis du vil have dit team til at tjene, skal du tjene dem. Hvis
du vil have dine folk til at være omsorgsfulde, skal du passe på
dem. Hvis du vil have dit team til at elske deres arbejde, skal
du elske dem. Hvis du ønsker, at dine medarbejdere skal gøre
deres bedste, skal du give dem dit bedste."

Oplærer du mennesker, der kan oplære andre?

=== citat slut ===

Subject: Re: Beskyt dit åndelige liv (når en menighed styres fór
*autoritært* ?)
Date: Tue, 1 Dec 2020 18:06:38 +0100
22630 news:5fc67820$0$689$1472...@news.sunsite.dk
Idolatry (Afgudsdyrkelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/idolatry/22-xxx/22-614/22-630
Is this a sect ? (Er dette en sekt ?)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/sects/is-this-a-sect/22-614/22-630
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/_4EvEPnBSUc/m/yxTGJO3CAgAJ

> [ ... ]

(Jeg "fristes" over evne til at ytre følgende:)

Last OUTPUT: 22627 news:5fc4a773$0$700$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/pFIWR4nXBQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22633

Subject: Oplærer du mennesker, der kan oplære andre? -
Date: Thu, 3 Dec 2020 09:17:00 +0100
22633 news:5fc89efe$0$688$1472...@news.sunsite.dk
Idolatry (Afgudsdyrkelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/idolatry/22-xxx/22-614/22-633
Is this a sect ? (Er dette en sekt ?)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/sects/is-this-a-sect/22-614/22-633
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/4XwrNFB8fAs/m/OiHKQ-jzAQAJ
Sorry, men jeg er - som sagt - IKKE "ansat i firmaet" som nikkedukke
og bænkevarmer!

Hvis *sandheden* IKKE kan tåles at høres, indikerer dette i sig selv,
at der er noget galt!

Hertil KUNNE fx. en muslimsk galning så indvende:

"Jamen mig har jo helle-for-delle!

Mig er hævet over AL kritik!

Mig er jo Guds udvalgte!"

Så når du kritiserer mig, er det Gud, du kritiserer!"

Indse dog, at du netop derved gør dig lig Gud, og dét er jo
*afgudsdyrkelse* (SHIRK)!

Åh ... Gid jeg dog ku' trænge igennem *hjernevasken* din!

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22634