Gargojlo javlja: neprekidni potlač anarhije/ blok 45

AG

to blo...@googlegroups.com

U ovom žurnalu:

1. Neprekidni potlač

2. Šta možemo da uradimo

3. Odjavna špica

gargojlo-septembar-2022.jpg

Pogled sa terase redakcije anarhije/ blok 45, septembar 2022.

U prethodnom Žurnalu donekle sam dočarao na kakve prepreke nailazimo zbog našeg načina rada. Hvala svima koji su dobro reagovali na taj osvrt i još jednom nas poneli dalje!

Među prvima je reagovala Arijana Markučič-Brecelj, koja je odmah objavila taj žurnal, u celini, na stranici "Društva prijateljev zmernega (umerenog!) napredka" iz Kopra (DPZN), DODOGOVOR

Njena najava glasi: „O nemilosrdnom prevaspitavanju malih i neprofitnih izdavača na sajmu knjiga u Beogradu; izveštava AG“: https://www.dodogovor.org/shownews.aspx?newsid=32251

Da se to malo pročuje i po "regionu"... Hvala Arijana!

Malo pre ili posle nje, javilo se još nekoliko vas, s velikom podrškom. Nisam to očekivao povodom jednog takvog osvrta, vezanog za jednu specifičnu aktivnost i vrlo ograničen milje. Ali eto, i tu smo mogli da vidimo odraz nekih širih procesa, nimalo bajnih. Hvala svima još jednom!

Idemo dalje, na najjednostavniji način. Posle zimskog i prolećnog, prelazimo u permanentni potlač. To u stvari radimo od početka, ali, s obzirom na ovaj zastoj s distribucijom, na to sad vredi podsetiti.

Evo kako ćemo!

JAVITE SE, DOĐITE, NAĐIMO SE

Kao i u početku, i tokom svih ovih godina, po knjige i buklete uvek možete doći ovde u blok 45. Na mene možete uputiti i nekog svog, kome je zgodnije ili lakše da naiđe. Možemo se dogovoriti i za preuzimanje knjiga negde u gradu. Kako se već mesecima unazad luftiram od blokova, kad god mogu, s obzirom na ogromno i sad već kritično zasićenje ovim krajem, nije mi nikakav problem da skoknem do grada ili Zemuna – samo da se baš ne jurimo po nekim brdima okolo. To smo nekada zvali "Poni-ekspres distribucija" (mada ni tada nismo bili pizza-servis, od vrata do vrata), sada ne moramo da zovemo nikako, nego prosto imajte u vidu. Svi drugi kanali su trenutno zatvoreni, ali taj nije bio nikad.

 POŠTA

Što manje to bolje, mada može. Makar po Srbiji. Za drugde, to su opasno poskupeli i zakomplikovali, baš za slanje knjiga.

IDEALNO

Idemo tako, do neke nove situacije. Idealno, do nekog novog, iole redovnog, malog sajma knjiga – ili dok nam se ne otvori neko prijateljsko, knjiško mesto ili nešto slično tome. Recimo, neka knjižara, u kojoj bismo mogli da postavimo svoj štand, dan ili dva-tri dana vezano, jednom mesečno ili u nekom plivajućem tempu. U zavisnosti od uslova, možda i s nekim gostujućim, prijateljskim izdavačem. To se uvek može dobro najaviti – dva jaka štanda su dovoljna za takvu feštu – a može preći i u redovniju praksu, što bi onda moglo podstaći i neke druge ishode. To je sada pusti sanak, ali to je za mene nekada bilo i samo izdavaštvo, a mama vidi gde smo sada.

LETEĆI ŠTAND ("ukazivanje", pop-up)

AB-45-stand-2022.jpg

To isto zavisi od vas, ako radite neki svoj program, gde bismo i mi mogli da uletimo, i ako je prilika iole zgodna za distribuciju štampanih stvari (nisu sve prilike takve). Slično kao i za neki mali sajam, i tu je potrebna malo veća podrška: prevoz, bar još jedan par ruku i oprema za štand (nogare, plohe), ako je na licu mesta nema. Znam da ta pomoć ne bi bila problem, kad kucne čas (to je naša briga), ali za sada to i ne mogu da vidim jasnije. Prosto, to više zavisi od još nečije inicijative.

PRILOZI

Neki jači tempo, sa ovako malim tiražima koje radimo (koji brzo odu), teško je postići. Posle svakog izlaganja ili pri samo malo većem interesovanju, treba doštampavati brdo naslova, što nije lak zadatak. Jedino da ti tiraži budu malo veći. Prema tome, prilozi uvek dobro dođu. Imamo sve račune, tu smo i za solarno darivanje, ali to sami vidite. Neizmerno hvala onima koji su i u ovom teškom i sumornom periodu nastavili da pomažu!

NOVI NASLOVI

gargojlo-knjige-2023-web-2.jpg

Pri ovako sporoj distribuciji ni puko gomilanje novih naslova nema mnogo smisla. Prošle godine, uz mnogo novih bukleta ili njihovih novih verzija, otvorili smo i novu knjišku ediciju, "Gargojlo predstavlja", s čak 16 naslova. To sad treba da se zavrti okolo, malo više. I ovu godinu sam mogao da počnem u istom tempu, materijala ima na pretek, ali jednostavno nemam više gde da držim sve te stvari (istina, usporili su me i drugi problemi). Prema tome, da to malo istrsimo, prikupimo nešto love za štampu, i idemo dalje.

IZLAZAK

Artaud.jpg

"Niko nikada nije pisao ili slikao, vajao, oblikovao, gradio, pronalazio, osim zato da bi izašao iz pakla." — Antonen Arto, Van Gog, ubijeni samoubica (1947)

Sve ovo su neke doslovno "usputne" stvari – ne "uzgredne", nego one bez kojih nema samog kretanja –  ali ono bitno je nešto drugo: tražimo svoj put, izraz, prostor, jedni druge. Razvijamo kritiku ove kulture – ne samo "kapitalizma", kao "oblika proizvodnje i distribucije", mada je taj oblik sada progutao sve – i tražimo izlaz iz nje. Izlazak: drevna tema. Kao što smo rekli u jednom skorašnjem javljanju, to ne znači da mi treba da izađemo ili odemo negde, nego da ova odvratna kultura mora izaći iz nas: njene "vrednosti", njeni varvarski maniri i odnosi, njen opsesivni, malograđanski materijalizam. U tom smislu, do susreta na nekom novom, smislenijem i uzbudljivijem terenu, živeli i avanti popolo.

Ko još sluti ili oseća neko uzbuđenje u takvoj orijentaciji, znaće da razvije svoju igru, a onda, ko zna, možda na tom putu otkrije i nas.

Još neka objašnjenja i sugestije nalaze se u fajlu "Distribucija, podrška, dalja razrada", istaknutom na našoj stranici i u potpisu ovih Žurnala.

Toliko u ovom javljanju, hvala na pažnji, živeli, ćao!

a.

š a l j i   š t o   d a l j e

DISTRIBUCIJA, PODRŠKA, DALJA RAZRADA

anarhija/ blok 45: knjige, bukleti, žurnali

Anarhistička biblioteka (zajednička arhiva)

Ako ste našu poruku dobili preko nekog drugog, a želite da se prijavite na listu, samo pošaljite e–mail na aleksa.golijanin(at)gmail.com ili se, još bolje, sami prijavite ("pozivnice" često završavaju kao spam) na http://groups.google.com/group/blok45

Ako ne želite da primate naše poruke pošaljite e–mail sa tekstom "ne želim" u telu poruke i zaboravite da se sve ovo uopšte dogodilo.

Ako ste poruku dobili preko nekog drugog, a ne želite da ih primate, javite se tom drugom; te liste i adresari nisu naš domen.