Zerzan, Ursula Le Gvin i druge novosti

AG

to blo...@googlegroups.com

U ovom žurnalu:

1. Novi bukleti

2. … i neki stari, u novom ruhu

3. Odjavna špica

2023 0203 zurnal bukleti web.jpg

Da ne bude da smo zanemarili tu srećnu formu: buklet.

Idemo redom, prvo tandem iz Oregona:

Džon Zerzan (Eugene, OR), "Tkanje" (2021), jedan od tekstova iz njegove poslednje zbirke  članaka i eseja, When We Are Human: Notes from the Age of Pandemics (Feral House, 2021).

"Zašto su Navaho žene nastavile s ručnim tkanjem, u sve gorim uslovima, što je podrazumevalo i otpor tehnološkim inovacijama? Izabrale su da ne proizvode standardizovane, dekontekstualizovane tkanine i nisu pridavale vrednost 'efikasnosti' koja štedi vreme. Sukob perspektiva je očigledan..."

U dodatku: odlomak iz knjige Bara Tolkena, "Jedno veče u dobro istkanoj kulturi (Navaho)"; Barre Toelken, The Dynamics of Folklore, ch. 3, 1979 (moj naslov odlomka).

"Otac konačno ostavlja kanap (s kojim je prethodno, za goste, trojicu etnologa, pravio figure sazvežđa) i kaže ozbiljno: 'Sve to su stvari koje treba da znamo. Čovek se začas razboli, jer uvek se dešavaju stvari koje zbunjuju naše umove. Moramo znati kako da razmišljamo, kako da stvari održimo stabilnim, zdravim, lepim. Trudimo se da dugo poživimo, ali mnogo toga nam se može desiti. Pomoću ovih figura dovodimo svoje misli u red, a pomoću priča održavamo svoje živote u redu. Moramo da povežemo svoje živote sa zvezdama i suncem, sa životinjama i celom prirodom, inače ćemo poludeti ili se razboleti.'"

Buklet još nije odštampan (kao ni ostalo što sledi), ali je dostupan, kao i prezentacija u Anarhističkoj biblioteci.

j-z-john-zerzan-tkanje-sr-1-web.jpg

Sad nešto što sam odavno hteo da uradim i što već dugo stoji skoro spremno; ali vuklo me da dodam nešto, neki komentar, na šta nas poziva i autorka. To je tek sada poteklo, čim sam se vratio na priču, kao da nekog odlaganja nije ni bilo…

Ursula K. Le Gvin (Portland, OR), "Oni što odlaze iz Omelasa", priča, 1973 (1975).

Toliko važno, kao pitanje koje postavlja i koje uporno, panično izbegavamo, da sam se i ja, dakle, malo raspisao – mada je to samo varijacija na ono o čemu sam već mnogo puta govorio, najviše uz Adornovo predavanje XV o metafizici ("Azil Stvarnost"). Ponavljamo neke stvari, variramo ih, razvijamo, dok ne pobelimo, ne jurimo stalno nešto "novo"…

"Ali šta u ovoj našoj kulturi znači odlazak ili izlazak?

Mi nemamo kud da odemo – niti je stvar u tome. Ne treba mi da izađemo ili odemo bilo gde nego ova kultura treba da izađe iz nas. Treba odbaciti te predstave, ideje, očekivanja, to ponašanje. Oduvek je bila stvar u tome, a ne u nekom doslovnom odlasku u šume, planine, pustare, na druge planete..."

Buklet ili Anarhistička biblioteka

Ursula-Omelas-2023-web.jpg

A sad nešto iz druge sfere, mada je sve to povezano:

Letristička internacionala, "Neboder u korenu", Potlač, br. 5, 1954.

Sasvim kratak tekst, premali za poseban buklet, ali ne i za gala prezentaciju u Anarhističkoj biblioteci. Kritika Le Korbizjea, uopšte, tog pristupa. Još ću videti gde da ga ubacim; možda u Veliki Potlač...

Tako dolazimo i do ostalih novosti: nekih starih naslova u novom ruhu, što znači, u novom formatu, ponekad s novim koricama, ilustracijama, dodacima, odbicima. Da to sad sve ne nabrajam; samo pođite od onoga što vas vuče (tamo na našoj stranici; više naslova iz rubrike DADA, zatim Klastr, Marker, Rotko, itd; ništa sistematično, nego kako koji stari buklet ode ili dođe na 1-2 primerka, radimo novi).

Ali kao primer može da posluži tekst povezan s ovim poslednjim, stari biser, Ivan Ščeglov, "Pravila novog urbanizma" (kao buklet i u Anarhističkoj biblioteci).

ivan-chtcheglov-pravila-novog-urbanizma-2023-web.jpg

Posle skoro nestvarnog početka godine, s onim lepim vremenom i šetnjama s Gargojlom uzduž i popreko Bulevara Revolucije Svakodnevnog Života (ne, to nije juriš na Zimski dvorac, klasni rat, ubijanje na veliko i malo, osvajanje vlasti, to je nešto mnogo jače od svega toga) vreme počinje opasno da leti. Opet u žrvnju. (Ali nikad skroz, ne damo se.) Zimski potlač i dalje traje, a možda nas u martu očekuje još jedan mali sajam knjiga, ovde u Beogradu. To ćemo još videti, ali štand svakako treba obnoviti i pojačati.

Toliko u ovom javljanju, hvala na pažnji, živeli, ćao

a.

š a l j i   š t o   d a l j e

Ako ste našu poruku dobili preko nekog drugog, a želite da se prijavite na listu, samo pošaljite e–mail na aleksa.golijanin(at)gmail.com ili se, još bolje, sami prijavite ("pozivnice" često završavaju kao spam) na http://groups.google.com/group/blok45

Ako ne želite da primate naše poruke pošaljite e–mail sa tekstom "ne želim" u telu poruke i zaboravite da se sve ovo uopšte dogodilo.

Ako ste poruku dobili preko nekog drugog, a ne želite da ih primate, javite se tom drugom; te liste i adresari nisu naš domen.

Porodična biblioteka/ Žurnal/ Lista blok 45/ Galerije

Bukleti (izbor)

Anarhistička biblioteka