Marko Brecelj: Neukroćena goropad

AG

Jun 15, 2024, 12:21:21 PMJun 15
to blo...@googlegroups.com

 U ovom žurnalu:

1. Izložba u Kopru, novo izdanje "Koktela", itd.

2. Odjavna špica

brecelj-koper-2024-web.jpg

Foto: Marijana Budeč-Staničić, 11. VI 2024.

Ako vas put ovog leta navede u "Istru pod Slovencima" (kako je taj deo obale zvao Brecelj), u Koper-Kapodistriju, znate šta morate pogledati pod obavezno:

Izložba "Marko Brecelj: Ložacija Nesprijaznjenega" ("Smeštanje nepomirljivog"), 31. V – 15. XI 2024 (dakle, skoro celo leto), galerija Loža v Kopru (Titov trg 1, nad kavarno), ulaz besplatan.

Pogledajte poslednje izveštaje o tome, na stranicama DPZN (Društvo prijateljev zmernega napredka; Društvo prijatelja umerenog napretka):

Reč kuratora izložbe i drugara Vasje Cenčića: https://www.obalne-galerije.si/marko-brecelj-lozacija-nesprijaznjenega/

448403742_865704578927742_1186431346567957799_n.jpg

Juče su u Kopru, kod Arijane, bile i KUGLE: Dragana i Kićo (Burić), Tanja i Indoš. Kugle imaju još neke ideje u vezi s Markom, to se sada još krčka. Nadam se da ćemo uskoro moći da vidimo šta su to smislili!

66191399.jpg

Nedavno je izašlo i novo izdanje Markovog prvog albuma "Cocktail" (1975), sada kao dupli album (vinil), s velikim bukletom. I to vredi nabaviti, pod obavezno, čak i ako, kao ja, nemate gramofon – još! Kako sam skoro pazario prvi album Gang of Four, na vinilu, samo da bih vrteo omot u rukama, nije isključeno da ćemo to i druge stvari u dogledno vreme zavrteti i na nekom gramofonu.

(Ovde, u jednom žurnalu iz 2020, imate moje viđenje Markovog muzičkog izraza i njegovog svesnog odbijanja da ostane samo muzikant.)

01_WellGoHome001_web.jpg

Markova dobrodošlica NATO-vom nosaču aviona, u kopeskoj luci: WELL... GO HOME!!! (28. X 2002.)

Prošle godine, na Markov rođendan, preneo sam i malo komentarisao Arijaninu najavu o "Muzeju Marka Breclja v nastajanju". Arijana je imala neke dileme, to "muzej" zvučalo je problematično, itd., ali ja sam joj tada rekao da bi ljudi to svakako tako zvali između sebe, skraćeno, a kako "muzej" nije i "mauzolej", nema nikakvih problema. Nešto sigurno treba pokazati, pustiti da deluje.

Ne znam koliko se odmaklo s formiranjem nekog stalnog "muzeja". Tu se, između ostalog, postavlja praktično pitanje smeštanja ogromne arhive radova i dokumenata koji su pratili Markovo delovanje; nije dakle stvar samo u "izlaganju". Toga ima toliko da Arijana i Iztok prosto nemaju gde to da drže, pri čemu je dosta toga trošno, osetljivo, itd. Ali sada imamo ovu postavku u Galeriji Loža, na Titovom trgu (Palazzo della Loggia). I to deluje moćno, dakle, opravdano, već kada se pogledaju fotografije.

brecelj-galerija-loza-2024-web.jpg

Više na FB stranici DPZN

To je suština: nema bojazni da bi Slovenija, kao "dežela", ili Koper, kao sredina koja u svom povećem delu nikada nije mogla da svari Marka, mogli da ga sada kanonizuju. To je prosto nemoguće, kako zbog samog Marka, tako i zbog Arijane, Iztoka, Matije, kuratora Vasje i ostalih prijatelja, koji tamo jedini znaju i osećaju kako bi ga trebalo predstaviti. Neko drugi, s nekom drugom motivacijom, tu nema šta da traži, niti bi to, čak i kad bi se desilo, imalo bilo kakvo dejstvo. U rukama najbližih, tragovi Markovog prolaska ovom planetom samo nastavljaju da rade ono što je sam Marko radio celog života: da povezuju i nadahnjuju ljude, da lome i proširuju uvek suviše skučenu, suviše nesnosnu stvarnost. Forme i agregatna stanja mogu da se menjaju, ali to i dalje tako deluje.

Kažem, to vidite i ovako, na daljinu, odmah. Koper, taj industrijski, neturistički, čudnovato bezlični primorski gradić, bez primoraca (ima svoje minijaturno staro jezgro, ali nema barki, ribarskih mreža, konoba, a gradske "plaže" je bolje i ne spominjati), sigurno izgleda bolje s onim magarencetom koje gleda na Titov trg s prozora galerije nego bez njega. Nešto slično, s ove strane Jadrana, na celom potezu od Trsta do Otrantskih vrata, sigurno nećete videti.

brecelj-koper-2024-web-2.jpg

Rad na prikupljanju materijala koji svedoče o Markovim poduhvatima i avanturama se nastavlja; ovo je daleko od nečeg kompletnog ili konačnog (pored toga što nema ni razloga da se sve pokaže ili izloži odjednom).

Veliki pozdrav i još veće BRAVO za glavne autore i organizatore izložbe, Arijanu, Iztoka i Vasju, i sve koji su im u tome pomogli!

Pogledajte, ako vas put navede tamo!

A mi se sutra vidimo ovde, u MEDUZI.

Toliko u ovom javljanju, hvala na pažnji, živeli, ćao

a.

š a l j i   š t o   d a l j e

NEPREKIDNI POTLAČ ANARHIJE/ BLOK 45

DISTRIBUCIJA, PODRŠKA, DALJA RAZRADA

anarhija/  blok 45: knjige, bukleti, žurnali

Anarhistička biblioteka (zajednička arhiva)

Ako ste našu poruku dobili preko nekog drugog, a želite da se prijavite na listu, samo pošaljite e–mail na aleksa.golijanin(at)gmail.com ili se, još bolje, sami prijavite ("pozivnice" često završavaju kao spam) na http://groups.google.com/group/blok45

Ako ne želite da primate naše poruke pošaljite e–mail sa tekstom "ne želim" u telu poruke i zaboravite da se sve ovo uopšte dogodilo.

Ako ste poruku dobili preko nekog drugog, a ne želite da ih primate, javite se tom drugom; te liste i adresari nisu naš domen.