Naša mala štamparija

AG

to blo...@googlegroups.com

U ovom žurnalu:

1. Štamparija već radi

2. I Gargojlo je veoma zadovoljan

3. Odjavna špica

 Prethodni žurnal (18. X 2023): Bubašvaba pres zove: obnavljanje zalihe bukleta anarhije/ blok 45

HP-Gargojlo-pano-72dpi-2.jpg

Hvala svima koji su pomogli ili ponudili pomoć! Ali sve je bilo rešeno toliko brzo da nije bilo potrebe za još nečijim prenaprezanjem.

Dva priloga su rešila celu stvar. Moji kumovi, Pegla i Pepsi Mars, iz Vankuvera (u čijem sam se stanu na Zvezdari, tokom septembra-oktobra, luftirao od blokova, a zapravo tražio predah od celog ovog krkljanca), i sada su prvi uskočili. Ali posebno se zahvaljujem osobi, meni nepoznatoj čitateljki naših žurnala i izdanja, koja je u BEOPOLISU ostavila prilog dovoljan za nabavku SVEGA: novog štampača, obe vrste papira (za korice i stranice), dodatnog tonera, još nekih sitnica. Od srca hvala!

To je obradovalo i neke najbliže drugare s kojima sam se tada čuo ili video. Bukvalno ih ozarilo. Kao pozdrav iz nekog boljeg podneblja, iz nekog boljeg sveta – koji je u stvari već tu, u nama. Ili makar u nekima od nas! To treba pojačati, podsticati, negovati. Ne vidim drugu odbranu od ovog zla koje jača na svakom planu. Nastavljamo da radimo na tome.

Štampač radi ko zmaj. Uzgred, nov, model koji se sada teže nalazi (HP M501dn), po preporuci majstora Neše, koji će ga održavati i reciklirati tonere za njega, što je inače jeftino (mnogo jeftinije nego za novije modele, zaštićene posebnim "čipovima", itd.). Nije onaj polovni iz oglasa, koji sam spominjao; ispostavilo se da je taj odavno otišao, ali je ostao oglas.

Videćemo kakav je na duže staze, ali one glavne prednosti su toliko očigledne da to sad i ne znam kako da dočaram. Nije što je najmanje duplo brži, nego i radi više toga odjednom, tako da sve ide nesrazmerno lakše. I dalje ima previše naslova za samo jedan štampač, ali ovo je ipak druga priča. Deo ćemo raditi u staroj štampariji, a štampu korica u boji i opsecanje ovde u kraju (na pet minuta od moje zgrade). Jedan štos tako obrađenih bukleta vidi se na trećoj fotki; a na srednjoj fotki je štos koji sam uradio odmah po instalaciji štampača – onako "tek za probu"!

(Recimo, jedan Benjamin, buklet od 52 str., ili 26 A4 stranica, ili 13 A4 listova, odštampa pre nego što stignem da čestito smotam cigaru, iako sam u tome prilično brz.)

Ali to je ono o čemu sam pričao u prethodnom Žurnalu: "sopstvena digitalna štamparija", makar za štampu bukleta kao što su naši, svodi se na brži štampač. Bilo bi lepo imati još nešto od alata (mada onaj ključni, "falcbajn", imam!), ali za to su već potrebni drugi uslovi, poseban prostor, itd. Za sad, nepotrebno!

Ali da, prostor... za razne druge stvari. I za to je odavno kucnuo čas, ali možda ćemo u narednom periodu raditi malo više na tome. Uopšte, na formama koje treba da podstaknu ono osnovno: da živi više sreću žive, da se pojača razmena, artikulacija, izraz, ceo naš ljudski odgovor na ovaj neljudski režim, na ovu propast od "kulture". Nije što bez toga propadosmo, nego što propuštamo celo jedno bolje i smislenije iskustvo.

Do tada, "Drži svoju glavu u paklu, i ne očajavaj!" Bata Neša (koga jednog dana isto sretoh na Bulevaru) zna ko je to rekao, neki stari monah, ja sam zaboravio. Odgovor nije neki stoicizam (mada ima nešto i u tome: kako ostati u jednom komadu, a da se ne skoriš, da ne oguglaš?), nego bolji rad krila (ili peraja, ako vam je to bliži element). To treba trenirati. U tom smislu, "do tada..."

Hvala svima još jednom.

Toliko u ovom javljanju, hvala na pažnji, živeli, ćao

a.

š a l j i   š t o   d a l j e

NEPREKIDNI POTLAČ ANARHIJE/ BLOK 45

DISTRIBUCIJA, PODRŠKA, DALJA RAZRADA

anarhija/  blok 45: knjige, bukleti, žurnali

Anarhistička biblioteka (zajednička arhiva)

Ako ste našu poruku dobili preko nekog drugog, a želite da se prijavite na listu, samo pošaljite e–mail na aleksa.golijanin(at)gmail.com ili se, još bolje, sami prijavite ("pozivnice" često završavaju kao spam) na http://groups.google.com/group/blok45

Ako ne želite da primate naše poruke pošaljite e–mail sa tekstom "ne želim" u telu poruke i zaboravite da se sve ovo uopšte dogodilo.

Ako ste poruku dobili preko nekog drugog, a ne želite da ih primate, javite se tom drugom; te liste i adresari nisu naš domen.