Unesco nedtoner jødedommens betydning i Jerusalem + Heaven-break - Re: 2016 uge 17 (news samlet)

Israel:
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/israel/19-051
Anti-semitisme:
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/anti-semitism/19-051
Tempelbjerget:
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/temple-mount/19-051
UN ,Abuse of power (FNs magtmisbrug):
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/un/19-051

-

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, April 25, 2016, CET 10:28, GMT 08:28
Subject: 2016 uge 17 (news samlet)
19045 news:nfkk9c$opk$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/JhFiTEKJJV4/I9QMSXdjAgAJ

> [...]
> slet ikke begås i det samme omfang som nu fx. med angrebskrige her og der
> og allevegne til skde for menneskeheden og dens overlevelse)!
>
> Så kort og godt vil det ændre Verden til det bedre med tiden,
> skønner jeg! ... :-)
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?
> Last OUTPUT: 18999 news:56f84a52$0$295$1472...@news.sunsite.dk
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 19045

Unesco nedtoner jødedommens betydning i Jerusalem
Forskere vil ændre gener og fjerne arvelige sygdomme. Det Etiske Råd siger nej
USA bygger skjold mod Nordkorea

-

BILLEDER 30 år efter Tjernobyl: Området stadig forladt
kl. 11:00
http://www.dr.dk/nyheder/udland/billeder-30-aar-efter-tjernobyl-omraadet-stadig-forladt

-

Chefkonsulent fra Beredskabsstyrelsen: Danmark var heldig under Tjernobylulykken
kl. 11:18
http://www.dr.dk/nyheder/live/chefkonsulent-fra-beredskabsstyrelsen-danmark-var-heldig-under-tjernobylulykken

-

Smuthul for jihadister i Syrien skal lukkes med USA-raketter
kl. 13:29
http://www.dr.dk/nyheder/udland/smuthul-jihadister-i-syrien-skal-lukkes-med-usa-raketter

-

DR S157 tir 26 apr 18:23:27
26.april dr.dk/nyheder 17:29

USA BYGGER SKJOLD MOD NORDKOREA
USA er ved at forberede et
missilskjold, som kan blokere for
nordkoreanske trusler på lavt niveau,
siger præsident Barack Obama i et
interview med den amerikanske tv-
station CBS.

- En af de ting, som vi har brugt mere
og mere tid på, er at positionere vores
missilforsvarssystemer, så vi, samtidig
med at vi forsøger at få stoppet
udviklingen af nordkoreanernes
atomvåbenprogram, i det mindste kan
blokere for den relativt lille trussel,
de udgør lige nu, siger den amerikanske
præsident.

Obama: USA bygger missilskjold mod Nordkorea
kl. 17:29
http://www.dr.dk/nyheder/udland/obama-usa-bygger-missilskjold-mod-nordkorea

-

DR S163 ons 27 apr 07:14:04
26.april dr.dk/nyheder 18:56

PANAMA-PAPIRER OFFENTLIGGØRES
Er du nysgerrig efter at se, hvem der
står i de omstridte Panama-papirer, så
skal du ikke vente meget længere.
Det internationale konsortium af
undersøgende journalister, ICIJ, vil
nemlig offentliggøre Panama-papirerne
9. maj klokken 20.00 dansk tid.
Det skriver ICIJ på deres hjemmeside.

Panama-lækket indeholder navnene på
mere end 200.000 offshoreenheder, der
er blevet konstrueret med hjælp fra
advokatfirmaet Mossack Fonsecas hjælp.
Det internationale konsortium af
undersøgende journalister vil ikke
offentliggøre optegnelser af bankkonti,
finansielle transaktioner, mails og
andre korrespondancer, der indeholder
oplysninger som pas og telefonnumre.

Undersøgende journalister offentliggør Panama-papirer
26. Apr. 2016 kl. 18:56
http://www.dr.dk/nyheder/penge/undersoegende-journalister-offentliggoer-panama-papirer

-

Bandemedlem: Moskéen gør mig til mindre bandit
26. Apr. 2016 kl. 20:07
http://www.dr.dk/nyheder/indland/bandemedlem-moskeen-goer-mig-til-mindre-bandit

Kommentar:

Og fred være med det ... :-)

Sent: Thursday, April 14, 2016, CET 14:11, GMT 12:11
Subject: Moskva: Russiske krigsfly tog alle hensyn i Østersøen, men, men, men ... -
Re: 2016 uge 15 (news samlet)
19026 news:neo17b$8k3$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/m0HRBUH8sDM/tcTkVe_VBQAJ

> [...]
> https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/m0HRBUH8sDM/VXBOE0LEBQAJ

> [ ... ]

> Det er jo desværre IKKE det eneste eksempel, så ...!
>
> I er rablende gale, og det ender med krig, hvis I
> fortsætter; en krig, hvor vi alle vil tabe!
>
> Og set i lyset af det, kan man spørge sig selv om,
> HVORFOR denne potensforlænger var så vigtig for Jer?
>
> Var det for at kompensere for et mindreværdskompleks?
>
> I så fald:
> Gå til læge i stedet for at gamble!
> (de fleste sindssygdomme kan man faktisk gøre noget

Men vær opmærksom på, at du (og ligesindede) muligvis har nogle
indespærrede aggressioner (måske forårsaget pga. barndomstraumer),
og at de kan vækkes til live af en fanatisk "legalisering" af
vold (hvilket jo er tilfældet med terror)!

Det klogeste er derfor nok at gå i psykoterapi. Ingen tager jo
skade af dette (at gøre sig klogere på sit eget sind)!

-

DR S166 ons 27 apr 08:39:03
26.april dr.dk/nyheder 22:10

USA: ANTAL SYRIENSKRIGERE FALDER
USA's forsvarsministerium, Pentagon,
melder nu om, at der tilsyneladende er
sat prop i det store antal af
udenlandske borgere, der rejser til
Syrien og Irak for at tage del i
kamphandlinger.

Antallet af nye udenlandske krigere,
der rejser til Syrien og Irak i
forsøget på at blive optaget i
militante grupper, var i den seneste
måned på kun omkring 200, oplyser
Pentagon til avisen Washington Post.

Det er et drastisk fald i forhold til
for et år siden, hvor et sted mellem
1500 og 2000 om måneden rejste ud for
kæmpe, skriver nyhedsbureauet Reuters.

USA: Strømmen af syrienskrigere er faldet 90 procent
26. Apr. 2016 kl. 22:10
http://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-stroemmen-af-syrienskrigere-er-faldet-90-procent

Kommentar:

Måske har mange indset, at der er tale om religiøs galskab (hvor
religionen bruges som skalkeskjul for hensynsløs vold og anden form
for kriminalitet)!

hensigten med religionen - i hvert fald den jødiske, kristne og
muslimske - er jo at skabe noget i retning af et paradis; altså
noget ***godt*** for Menneskeheden. Og dét kan man jo ikke sige
just er tilfældet med IS og andre terrororganisationer!

-

Homoseksuelle på Færørerne kan snart vies - bare ikke i kirken
kl. 05:58
http://www.dr.dk/nyheder/udland/homoseksuelle-paa-faeroererne-kan-snart-vies-bare-ikke-i-kirken

Kommentar:

Se dét er den rigtige løsningsmodel:

Herved krænkes Kirkens Ejermand (Jesus) jo ikke samtidig med, at
der ingen forskelsbehandling er på borgere i et verdsligt samfund,
men at vi alle er lige for loven (herunder også vores rettigheder
og pligter)!

Sovjet nedtonede Tjernobyl - danskerne købte jodtabletter
26. apr. 2016, 21:56
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-04-26-sovjet-nedtonede-tjernobyl-danskerne-koebte-jodtabletter

Kommentar:

Læresætningen er, at når først løgnene er til SKADE for befolkningen
i et diktatur, da desserterer de (og bliver selve diktaturets
værste fjender)!

-

Sjælden partikongres i Nordkorea
27. apr. 2016, 02:05 Opd. 27. apr. 2016, 03:19
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-04-27-sjaelden-partikongres-i-nordkorea

Kommentar:

Hvorfor klamre sig til en ligkiste?

Se dog at få sat et punktum for dette ækle diktatur, så I kan leve
frit og med overflod som alle os andre!

Mennesket trives faktisk bedst i frihed ... :-)

-

Forskere vil ændre gener og fjerne arvelige sygdomme - danske forsøg kan være på vej
27. apr. 2016, 06:46
http://nyheder.tv2.dk/tech/2016-04-27-forskere-vil-aendre-gener-og-fjerne-arvelige-sygdomme-danske-forsoeg-kan-vaere-paa

Kommentar:

Jeg selv lider bl.a. af en medfødt sygdom, scheuermanns sygdom, der
giver mange smerter i rygsøjlen.

Og kan det undgås, er det da oplagt at fjerne denne sygdom hos
afkommet mit og andres.

På tilsvarende vis mht. andre arvelige sygdomme.

Og jeg kan da sagtens forestille mig en fremtid med en art
ungdommens kilde, hvor mennesket kan blive mange tusind år!

Men når det er sagt ...

Kommer vi ud på et skråplan, hvor vi snart sagt vil fjerne alle
uønskede ting og dermed komme til at dyrke perfektionismens afgud?

Og sæt nu vi ikke er enige om, HVAD der er perfekt!

Jeg kan fx. huske, at jeg engang i en psykiatrisk lærebog læste,
Cullberg vist nok, at det givetvis er de selvsamme gener, der
skaber en sindslidelse (fx. skitzofreni) som en Mozart!

Under Koldkrigen var argumentationen, at fjenden ALLEREDE var i
gang med at skabe en forbedret udgave af mennesket (med dertil
hørende forbedret sandsynlighed for at vinde en eventuel krig),
hvorfor vi derfor også BURDE begynde på en tilsvarende
genmanipulering!

Kunne man - hypotetisk set - forestille sig, at denne nye
menneskeart kunne finde på at udkonkurrere os altså Homo Sapiens,
ligesom vi allerede har udkonkurreret andre menneskearter, herunder
med ret stor sandsynlighed fx. Neandertalmennesket?

Ja, SELVFØLGELIG!

Og sæt nu det går galt under klippearbejdet, og vi får skabt en
masse vanskabninger!

Skal de så udryddelse på "god" gammeldags diktatorisk vis (apropos
Hitlers "Paradis": Det nazistiske tusindsårsrige) ?

Så ...

Det er nok ligesom med efterretningstjenesterne: Det er en vagthund,
der skal holde i MEGET KORT snor (så misbrug undgås)!

I modsat fald bliver det Junglelover, der kommer til at bestemme,
og den er som hovedregel kynisk UDEN hensyntagen til de svage! Kun
den stærke overlever!

-

Nyt genværktøj : Vi skal ikke være bange for at gøre os selv bedre
27. apr. 2016, 08:13
http://nyheder.tv2.dk/tech/2016-04-27-nyt-genvaerktoej-vi-skal-ikke-vaere-bange-for-at-goere-os-selv-bedre

-

Kommende B&O-chef kommer til at levere men vil ikke revolutionere
26. apr. 2016, 16:52 Opd. 27. apr. 2016, 08:42 ...

-

104 SVT Text Onsdag 27 apr 2016

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Stora segrar för Trump och Clinton 130
USA: Minskning av terrorresenärer..131

Elva ihjälskjutna på Kap Verde.....132
Hemvärnet kontrollerar dansk gräns 133

Nyval väntar spanjorerna...........134
* Nordkorea släpper kongressdatum....135

Norge överklagar Breivik-dom.......136
* Flygstrejk stoppar Sverigetrafik...137

-

NRK:
26. april 2016 kl. 09:02 - 27. april 2016 kl. 07:58

27. april 2016 kl. 08:55

-

Det Etiske Råd siger nej til at "klippe" i gener

Af Maja Funch
27. april 2016 00:00
http://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/det-etiske-raad-siger-nej-til-klippe-i-gener

Kommentar:

Men det er sg_ ret fristende!

Eller ...

Kan vi, Menneskeheden, ikke godt affinde os med i mangel på gode
gener at adoptere børn, fremfor på ***egoistisk*** vis at insistere
på, at det SKAL være vores gener, der videreføres?

Og ér det i grunden ***vores*** gener, der videreføres, når nu fx.
et defekt gen (som skaber sygdommen scheuermanns sygdom) udskiftes
med et rask gen fra et andet individ?

At få sunde, raske normale børn er IKKE et krav (fra naturens side)!

Erkend dog at vi er kommet ud på et skråplan, hvos vi i egocentrisk
øjemed gambler med hele vor fælles fremtid!

Jeg personlig kan i hvert fald godt affinde mig med at adoptere. Og
i den katolske Kirke har man i århundreder praktiseret blandt
nonner et kald til at tjene blandt forældreløse børn, for at de
herigennem kan udleve deres moderlige omsorgsinstinkt.

Så ...

-

Unesco nedtoner jødedommens betydning i Jerusalem

Af Nikolaj Krak, Korrespondent, Mellemøsten
27. april 2016 00:00
http://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/unesco-nedtoner-joededommens-betydning-i-jerusalem

Når jøder hver dag - og aften - står og beder ved Grædemuren i
Jerusalem, er det snarere en muslimsk helligdom, de beder ved, end
en jødisk. Det er i hvert fald det indtryk, man får, når man læser
en ny resolution vedtaget af FN's kulturorganisation Unesco.

FN's kulturorganisation mødt af israelsk vrede for ny resolution,
der omtaler Grædemuren og Tempelpladsen med islamiske navne. Unesco
har en lang tradition for Israel-kritik, siger lektor

Kommentar:

Unesco er antisemittisk, og det kommer der sjældent noget godt ud
af!

Hvis jeg var præsident, da ville jeg lukke pengestrømmen til sådanne
organisationer!

Det ender jo med, at man påkalder sig Guddommens vrede!...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2016-04-27, Wednesday, day no 118, CET 09:34, GMT 07:34)
- "I lang tid ... "

CET 09:34
- "har jeg forholdt mig tavs ...

CET 09:34
- "men nu ...

CET 09:34
- "er det slut"

CET 09:35
- "... (væmmelige) ... "

CET 09:35
- "afgudsdyrkelse"

CET 09:35
- "på Tempelbjerget"

CET 09:36
- "Jeg står op"

CET 09:36
- "og forsvarer mit navn"

CET 09:37
- "og ære"

Tak Herre! Komme Dit rige ... :-)

Lad hele folket fatte, HVEM ***Du*** er!

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...