Fatah-leder forsvarer Hitler og kalder tostatsløsning "skridt på vejen" + Pentagon-break - Re: 2016 uge 03 (news samlet)

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/pentagon/18-861/18-888

-

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, January 18, 2016, CET 07:38, GMT 06:38
Subject: 2016 uge 03 (news samlet)
18875 news:n7i13k$th8$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/tsTYlp-9q-M/licH8mhnCAAJ

> https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/13-542/cut-01
> https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/15-302
> and ...
> http://sites.google.com/site/kallfiles1/politics
> https://sites.google.com/site/kallpol4
>>
> [ ... ]
> [ ... 2016-01-18, Monday, day no 18 in the year ... ]
> [ ... ]
>
> Hvad vil du gøre, hvis du blev Statsminister (eller Præsident) ?
>
> Svar 1:
>
> Hmm .. (memory on from) ...
>
> https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/udn

> [...]

30 civile dræbt ved et luftangreb i Syrien
22. Jan. 2016 kl. 19:09
http://www.dr.dk/nyheder/udland/30-civile-draebt-ved-et-luftangreb-i-syrien

Russisk kampfly jagtede militærfly tæt på Danmark
22. jan. 2016, 12:59 Opd. 22. jan. 2016, 13:01
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-01-22-russisk-kampfly-jagtede-militaerfly-taet-paa-danmark

Der skulle to svenske kampfly til at overbevise russerne om at
vende snuden hjemad.

Et russisk fly af typen SU-27 jagtede i sidste uge et svensk
overvågningsfly tæt ved Bornholm. Det skriver SvD ifølge BT.

Tilfældigvis var der allerede svenske Gripen-fly i luften i
nærheden af stedet, og de blev sendt til undsætning.

Da de dukkede op, stoppede det russiske fly med at følge efter
overvågningsflyet og forlod området.

-

Dit smartur kan lure din pinkode
22. jan. 2016, 12:09 Opd. 22. jan. 2016, 14:54
http://nyheder.tv2.dk/2016-01-22-dit-smartur-kan-lure-din-pinkode

-

22. jan. 2016, 14:54 - 22. jan. 2016, 16:08, error

-

USA: Kina skaber konflikt ved at isolere sig
22. jan. 2016, 20:30
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-01-22-usa-kina-skaber-konflikt-ved-at-isolere-sig

Kommentar:

Kina er et diktatur og skal derfor afskaffes og de skyldige
straffes bl.a. for forfølgelse af anderledes tænkende!

-

Oliepriserne styrtdykker: Hvem taber, og hvem vinder?
22. jan. 2016, 22:53
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-01-22-oliepriserne-styrtdykker-hvem-taber-og-hvem-vinder

For Uffe Ellemann-Jensen er de klare tabere nogle af de helt store
olieproducerende lande som Rusland og Saudi Arabien, der rammes
hårdest.

"Russerne vil ikke længere have penge til at blive ved med at
investere så utroligt meget i militær opbygning, som de gør for
øjeblikket. Og oprigtigt talt - det er da en fin ting. Sauderne
bliver tvunget til at opføre sig lidt mere fornuftigt i stedet for
bare at øse penge ud", siger Uffe Ellemann-Jensen.

-

Læserne raser: Hyklerisk at kritisere Danmark
23. jan. 2016, 08:21 ...

-

104 SVT Text Lördag 23 jan 2016

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Flera omkomna i storm över USA.....130
* Skolskytt "dödade sina bröder".....131
Barnflicka döms för styckmord......132

Google betalar mer brittisk skatt..133
Smugglare fast på fyrmastare.......134
Ambulans träffad av saudiskt flyg..135

IMF: Hyperinflation i Venezuela....136
Orban vill bygga fler stängsel.....137

Världen runt
Auschwitz-fånge kan vara äldst.....149

-

136 SVT Text Lördag 23 jan 2016
UTRIKES PUBLICERAD 22 JANUARI

IMF: Hyperinflation i Venezuela

Krislandet Venezuelas inflation, som
lyfte till 275 procent i fjol, väntas
fortsätta skena. Internationella
valutafonden (IMF) räknar med att den
ökar till 720 procent i år.

Många varnar för att krislandet
Venezuela ska ställa in betalningar i
år. Landet har skulder som löper ut i
år på 10,5 miljarder dollar.

Venezuelas oljeminister Eulogio del
Pino har i veckan vädjat till Opec om
att dra ned på det överutbud på olja
som ligger bakom trycket nedåt på
oljepriset. Större delen av landets
exportinkomster kommer från oljan.

-

NRK:
22. januar 2016 kl. 09:25 - 23. januar 2016 kl. 08:21, error

23. januar 2016 kl. 09:01

-

Fatah-leder forsvarer Hitler og kalder tostatsløsning "skridt på vejen"
22. januar 2016
http://www.ordetogisrael.dk/nyheder.php?action=laesnyhed&id=3957

Tawfiq Tirawi, som er en af de øverste ledere i det palæstinensiske
parti Fatah, har markeret sig me...

[ ... ]

Tirsdag blev Tirawi så igen interviewet til palæstinensisk tv
(Maan News). Denne gang handlede det om muligheden for en
tostatsløsning. Dette var Tirawi sådan set ganske åben over for -
som en midlertidig løsning: "Palæstina strækker sig fra floden
[Jordanfloden] til havet . en palæstinensisk stat med grænserne
fra 1967, med Jerusalem som dens hovedstad, er blot en fase, som
jeg ser det."

Kommentar:

Og derfor er fredsprocessen strandet! ... :-(

For det er jo fuldstændig vanvittigt at forlange, at jødernes skal
gi' landområder til palæstinensere, hvis dette blot medfører endnu
et holocaust; altså en udrydelse af det jødiske folk!

-

Next BBC:
2016-01-23, CET 11, GMT 10

-

US nuclear missile damaged in silo by airmen in 2014

5 hours ago, idiot-time
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-35388835

Maintenance errors by three airmen damaged a nuclear-armed missile
in its silo in 2014, the US Air Force says.

It says the incident happened on 17 May that year, but caused no
injuries and did not pose any risk to public safety.

The Minuteman III intercontinental ballistic missile was removed
from the silo which was operated by the 90th Missile Wing in
remote area of north-eastern Colorado.

The air force gave no further details, saying the report was
classified.

In a brief summary, it said the missile "became non-operational"
during a diagnostic test on 16 May 2014, according to the
Associated Press news agency.

The next morning a "mishap crew" chief "did not correctly adhere
to technical guidance'' during troubleshooting efforts,
"subsequently damaging the missile".

The team chief and two of his airmen - who were not named - were
removed from duty after the incident, the summary adds.

All three later returned to work after being retrained.