Overbefolkning + ET-break - Re: 2014 uge 44 (news samlet)

File 17.877 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/overpopulation/17-877

-

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

News:dk.politik
Sent: Monday, October 27, 2014, CET 09:47, GMT 08:47
Subject: 2014 uge 44 (news samlet)
17873 news:544e069b$0$294$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/uCMDkQNRH4c/BL7gzUSGRgQJ

> https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/13-542/cut-01
> https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/15-302
> and ...
> http://sites.google.com/site/kallfiles1/politics
> https://sites.google.com/site/kallpol4
>>
> [ ... ]
> [ ... 2014-10-27, Monday, day no 300 in the year ... ]
> [ ... ]
> [ ... ]

> Nu ikke længere blot et udsagn:

[ ... ]
> Boykot Psykopatistan (Russia)
> http://www.skrivunder.net/boykot_psykopatistan_russia
[ ... ]
> [...]
> http://www.skrivunder.net/interstellart_bryllup_ja_tak
>
> (Givetvis to sider af samme sag!)
>
> -
>
> Coming up world news:
>
> UFO landed in Central Park ... :-)
>
> Eller måske rettere:
>
> Above the hill of Zion!
>
> Apropos ...
> https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2009-03-02/08-520
>

> Med venlig hilsen,
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

New update:

File 17.889 ...
Mideast-peace-process
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/mideast-peace-p/17-889
Countries:
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/egypt/17-889
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/israel/17-889
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/jordan/17-889
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/palestine/17-889
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/saudi-arabia/17-889 (Muslim World)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/usa/17-889
Frustration i Mellemøsten over fredsprocessen + ET-break
USA: Ebola-karantæne til hjemrejsende soldater

-
DR S132 ons 29 okt 17:27:36
29.oktober dr.dk/nyheder 16:27

USA: KARANTÆNE TIL EBOLA-REJSENDE
Den amerikanske forsvarsminister Chuck
Hagel har annonceret et nyt drastisk
middel i kampen mod at forhindre ebola
i at sprede sig i hjemlandet.

Alle de militærfolk, der vender hjem
fra indsatsen mod sygdommen i de ramte
lande i Vestafrika, skal i tre ugers
karantæne. Selvom de ikke har vist
symptomer på sygdommen. Det skriver
Associated Press.

Der er omkring 1000 amerikanske
militærfolk i Liberia og Senegal netop
nu.

Anbefalingen om karantænen, som nu er
blevet godkendt, kommer fra militærets
øverstbefalende Martin Dempsey.

USA: Ebola-karantæne til hjemrejsende soldater
kl. 16:27
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2014/10/29/160756.htm

Kommentar:

Fornuftig beslutning.

-

134
18:40

samt ...

Kom med Tantholdt ind gennem ebola-hospital
Af Eva Rymann Hansen, Claus Borg Reinholdt / mkij
29. oktober 2014, 13:32 Opd. 29. oktober 2014, 15:11
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2014-10-29-kom-med-tantholdt-ind-gennem-ebola-hospital

-

Egypten sprænger huse langs grænsen til Gaza-striben
Af Michael Rathje
29. oktober 2014, 16:29
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2014-10-29-egypten-spraenger-huse-langs-graensen-til-gaza-striben

Egyptere langs grænsen til Gaza-striben er blevet
tvunget fra deres hjem, da Egypten er i færd med at
etablere en bufferzone.

-

WHO optimistisk: Tegn på at ebola-indsatsen virker
Af Eva Rymann Hansen
29. oktober 2014, 15:36 Opd. 29. oktober 2014, 17:21
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2014-10-29-who-optimistisk-tegn-paa-at-ebola-indsatsen-virker

Kommentar:

Indsatsen virker altid, forstået på den måde, at hvis
man intet havde gjort, da ville spredningen foregå
meget hurtigere.

-

Toprådgiver i Det Hvide Hus kalder Netanyahu en 'hønselort'
Af Sebastian Goos
29. oktober 2014, 16:48 Opd. 29. oktober 2014, 17:47
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2014-10-29-topraadgiver-i-det-hvide-hus-kalder-netanyahu-en-hoenselort

På engelsk har man særlige udtryk og vendinger, der
kan være svære at oversætte til dansk.

'Chickenshit' betyder jo egentlig hønselort. Men i
overført betydning er det nærmere en grov anklage om
at være en 'kylling', som har ramt den israelske
premierminister Benjamin Netanyahu, med en anonym
person i Obamas inderkreds som afsender.

Kommentar:

Vær ***realister***:

Man si'r og gør ting, der ikke altid er lige
hensigstmæssige, når man er frustreret.

Fordi ...

Sandheden er jo, at vi alle ønsker en lykkelig udgang
på denne krise.

(I hver fald en lykkelig udgang for vort eget
vedkommende.)

Og det giver selvfølgelig frustratioen, når udsigterne
til en løsning udsættes gang på gang.

Og så er det, at vi må finde en syndebuk.

Og jeg synes da også, at der er for dårligt, at
jøderne ikke vil gi' deres hovedstad bort til fremmede.

(Jeg synes også, der er skideirriterende, at Netanyahu
ikke vil forære sit folks ejendom bort.)

Taler jeg nu ironisk ?

Tja ... !

Vær ***realister***:

Det ER et svært job, det her!

Det er vor arbejdsbetingelser.

Sandsynligheden for succes er måske lavere end 5%, og
sandsynligheden for en fiasko er måske helt oppe på
over 85%!

Men HVIS du elsker dit barn, da ville du ALTID gøre
dit bedste trods dårlige odds, ikke sandt ?

Vi må derfor koncentrere os om at være
løsningsorienterede, fremfor at gå efter manden!

Fordi ...

Vi har IKKE råd til at tabe!

Åh ...

Gid jeg bare kunne få overtalt folket udefra til at
komme herned på jorden.

(Vi ved jo efterhånden alle sammen, at de er derude i
vort solsystem.)

Fordi ...

Så vil alting komme til at se helt anderledes ud for
***alle*** partnere.

Jo bevares!

Nogle vil fortsat stape i jorden og råbe:

***MIT*** Jerusalem
***MIT*** Tempelbjerg i Jerusalem
***MIT*** dit, ***MIT*** dat

Men alle vi andre vil vende os bort og rette
opmærksomhden på et andet sted; nemlig folket udefra.

Vi ville ikke længere bruge tid på ligegyldige ting,
såsom hvem der ejer den og den sten und so weiter!

Af ren og skær ***nysgerighed*** vil vi rette
opmærksomheden på de fremmede.

Jesus siger:

Hvor ådslet er, der vil gribbene flokkes

(Matt. 24,28)

Vous comprenez?

Vi går en ***fantastisk*** fremtid i møde som
Menneskehed.

Fokuser på dette; ellers gi'r I op undervejs pga.
***udmattelse***.

Derfor gør I klogt i, som når et skib er i havsnød,
at kaste over bord alt unødvendig fx. skibslasten und
so weiter.

Jo flere ting I slæber med Jer - fx. alle stenene fra
Tempelbjerget - desto større er risikoen for, at I
gi'r op undervejs pga. ***udmattelse***!

Behøver jeg at sige mer ?

Disse ting kan hverken gå, se, høre eller tale!

Hvorfor sætte hele besætningens ve og vel over styr
bare pga dette ?

Det er jo idiotisk! Hul i hovedet!

Enhver må derfor nu gøre op med sig selv, OM der er
ting i livet man kan undvære!

Kan du fx. undvære at tage ***patent*** på Guddommen...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2014-10-28, Wednesday, day no 302, CET 19:26, GMT 18:26)
- "Spørger jeg"

CET 19:26
- "Gud HERREN"

(NB! Ordet HERREN i dk-version betyder egentlig JHVH;
altså den ***jødiske*** Gud Jahve.)

CET 19:36
- "Do Your job"

CET 19:36
- "Finish"

-

17:47

-

29. oktober 2014, 16:29
Russisk hackerangrep mot Forsvaret
- Russiske hackere angrep Forsvaret
http://www.nrk.no/nyheter/1.12014248

En russisk hackergruppe har bedrevet dataspionasje mot
det norske forsvaret, melder TV 2. Opplysningene
kommer fra sikkerhetsfirmaet FireEye. Nasjonal
sikkerhetsmyndighet (NSM) sier de er kjent med saken.

-

29. oktober 2014, 17:30

-

17889

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

File 17.895 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/17-895
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclear-abyss/17-895

-

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

> [ ... 2014-10-27, Monday, day no 300 in the year ... ]
> [ ... ]
> [ ... ]

> Nu ikke længere blot et udsagn:

File 17.896 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/17-896
Nord-Korea vil ha tysk samarbeid + ET-break
Sekulært parti løber officielt med sejren i Tunesien

-

DR S144 tor 30 okt 08:41:59
29.oktober dr.dk/nyheder 23:00

RUSSISKE FLY ER I EUROPÆISK LUFTRUM
[...]

I Norge blev to F-16-fly sendt på
vingerne for at holde øje med otte
russiske militærfly, der fløj ud over
Norskehavet og Nordsøen tæt på norsk
luftrum, skriver NTB.

Nato advarer: Mange russiske fly i europæisk luftrum
29. Okt. 2014 kl. 23:00
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2014/10/29/225154.htm

-

DR S148 tor 30 okt 08:40:37
30.oktober dr.dk/nyheder 03:46

SEKULÆRT PARTI VINDER I TUNESIEN
Tunesiens sekulære parti Nidaa Tounes
har vundet 85 pladser i det tunesiske
parlament efter søndagens valg.

Det oplyser landets valgmyndighed
torsdag.

Med 85 ud af parlamentets 217 pladser
er Nidaa Tounes valgets vinder, mens
det muslimske parti Ennahda som nummer
to har fået en mindre vælgerlussing med
69 parlamentspladser.

For at kunne danne regering må det
største parti søge samarbejde med et
eller flere af godt 100 partier, der
stillede op ved valget.

Sekulært parti løber officielt med sejren i Tunesien
kl. 03:46
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2014/10/30/1030034623.htm

-

DR S149 tor 30 okt 08:40:37
30.oktober dr.dk/nyheder 05:59

RUSLAND ØVEDE ANGREB MOD BORNHOLM
Mens landets politikere og andre
politisk interesserede danskere var
samlet til folkemøde på Bornholm i juni
i år, udførte russiske fly flere dyk i
lav højde med retning mod øen, som var
de lastet med missiler klar til angreb.

Det skriver Jyllands-Posten på baggrund
af en ny risikovurdering fra Forsvarets
Efterretningstjeneste (FE.

De russiske fly udførte "simulerede
missilangreb" med de lave dyk, men brød
undervejs væk og vendte tilbage til
deres udgangspunkt, vurderer FE.

Episoden var led i den største russiske
flyøvelse i Østersøen siden 1991.

Rusland øvede luftangreb mod Bornholm
kl. 05:59

Fogh: Man kan ikke bombe sig til demokrati
kl. 07:55
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2014/10/30/073051.htm

-

162
08:26

samt ...

Sekulært parti løber officielt med sejren i Tunesien
Af Ritzau
30. oktober 2014, 03:42
nyhederne.tv2.dk/udland/2014-10-30-sekulaert-parti-loeber-officielt-med-sejren-i-tunesien

-

08:38

-

104 SVT Text Torsdag 30 okt 2014

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Tusentals från väst strider för IS 130
IS släpper kidnappade skolbarn.....131

Fransk soldat dödad i norra Mali...132
Sodastream stänger omstridd fabrik 133

Zambia får vit president...........134
Ny extremistattack i Nigeria.......135

Sri Lanka: Mer än 100 dog i skred..136
Ebola-spridningen avtar i Liberia..137

* Notiser: Tunisiens val avgjort.....148

-

131 SVT Text Torsdag 30 okt 2014
UTRIKES PUBLICERAD 29 OKTOBER

IS släpper kidnappade skolbarn

Extremiströrelse Islamiska staten (IS)
har släppt 25 kurdiska skolbarn som
kidnappades i norra Syrien i maj, upp-
ger den brittiskbaserade organisation-
en Syriska människorättsobservatoriet.

Barnen som frigavs på onsdagen var de
sista ur en grupp på 153 skolbarn som
kidnappades av IS i norra delen av
Aleppo-provinsen i slutet av maj. Bar-
nen, de flesta mellan 13 och 15 år,
var på väg hem till Kobane efter att
ha skrivit prov i staden Aleppo.

Frigivandet kommer trots strider mel-
lan IS och kurdiska styrkor om just
staden Kobane i norra Syrien.

Kommentar:

Hmm ... (memry on from) ...

File 17.900 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/israel/17-900
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/sweden/17-900
Diplomatisk krise: Israel beordrer ambassadør hjem + ET-break
Ekspert: Rusland provokerer bevidst for igen at blive en supermagt

-

Fem formodede krigsforbrydere på tålt ophold i Danmark
kl. 14:17
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2014/10/30/1030141751.htm

-

DR S121 tor 30 okt 17:20:22
30.oktober dr.dk/nyheder 14:45

ISLAMISK STAT DRÆBER 200 SUNNIER
150 sunnimuslimske klanmedlemmer dræbt
af Islamisk Stat er fundet i en
massegrav i den irakiske by Ramadi vest
for Bagdad, siger irakiske
sikkerhedskilder.

To Islamisk Stat-massegrave fundet - mere end 200 døde
kl. 14:45
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2014/10/30/143613.htm

-

Ekspert: Rusland provokerer bevidst for igen at blive en supermagt
kl. 15:53
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2014/10/30/143014.htm

Kommentar:

Problemet er blot, at måden, at gøre det på, er helt
forkert!

Fordi ...

Når man leger med ilden, sker det før eller sidenhen,
at man brænder sig!

-

DR S129 tor 30 okt 21:30:17
30.oktober dr.dk/nyheder 18:10

NYE KAMPE I JERUSALEM
Torsdag eftermiddag er der brudt kampe
ud i gaderne i Israels hovedstad
Jerusalem.

Årsagen er, at israelske politistyrker
har skudt og dræbt en 32-årig
palæstinensisk mand, som de mistænkte
for at stå bag dransforsøget på den
højreorienterede israelske aktivist
Yehuda Glick onsdag.

Den episode havde i forvejen medført
uroligheder og lukningen af den store
Al-Aqsa moské.

Nye kampe i Jerusalem efter nedskydning af palæstinenser
kl. 18:10
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2014/10/30/172231.htm

-

DR S130 tor 30 okt 21:30:17
30.oktober dr.dk/nyheder 18:05

ISRAELS AMBASSADØR HJEM FRA SVERIGE
Israel tilbagekalder sin ambassadør i
Stockholm som følge af, at Sverige
torsdag har besluttet at anerkende
staten Palæstina, skriver den israelske
avis Haaretz.

Israel trækker sin ambassadør hjem fra Sverige i vrede
kl. 18:05
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2014/10/30/180243.htm

-

DR S131 tor 30 okt 21:30:17
30.oktober dr.dk/nyheder 19:10

AL-AQSA MOSKEEN ÅBNES IGEN
Israels myndigheder har torsdag aften
besluttet at genåbne området ved al-
Aqsa-moskeen på Tempelbjerget i
Jerusalem.

- Det er blevet besluttet at genåbne
området som normalt med øjeblikkelig
virkning, siger polititalskvinde Luba
Samri til AFP.

Af frygt for uro ved fredagsbønnen vil
adgangen for mænd imidlertid være
begrænset til personer over 50 år,
tilføjer hun.

Tidligere på dagen kaldte
palæstinensernes selvstyrepræsident,
Mahmoud Abbas, afspærringen for en
"krigserklæring".

Israel fjerner afspærring ved al-Aqsa moskeen
kl. 19:10
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2014/10/30/185559.htm

-

Regeringen vil fylde havet med 1500 kæmpemøller
kl. 22:40

Kommentar:

Jo flere, desto bedre.

-

136
23:01

samt ...

Diplomatisk krise: Israel beordrer ambassadør hjem
/ritzau/
30. oktober 2014, 18:03
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2014-10-30-diplomatisk-krise-israel-beordrer-ambassadoer-hjem

Kommentar:

Det argument, Sverige bruger, at aggression IKKE skal
belønnes; det holder IKKE stik, fordi ...

Var det ikke netop islamiske imperialister, der besatte
det hellige land (Israel) i slutningen af det 6'te
århundrede ?

Eller skal der nu også ***lyves*** om det?...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2014-10-30, Thursday, day no 303, CET 23:21, GMT 22:21)
- "Spørger jeg"

I ***belønner*** jo TYVERI ... :-(

-

18:03

-

135 SVT Text Torsdag 30 okt 2014
UTRIKES PUBLICERAD 30 OKTOBER

Palestinsk angripare sköts ihjäl

Israelisk polis har skjutit ihjäl den
palestinier som skottskadade en
israelisk aktivist på onsdagen.
Mannen dödades i sitt hem i Abu Tor i
Jerusalem efter eldstrid med polisens
specialstyrkor.

Den israeliske aktivisten sköts efter
ett besök på en konferens som rörde
det judiska kravet på Tempelberget.

På Tempelberget finns både muslimska
helgedomar som al-Aqsamoskén och
Klagomuren, där judar ber. Det antas
finnas rester av judiska tempel under
de muslimska helgedomarna.

-

30. oktober 2014, 11:29
Den israelsk-palestinske konflikten
Varsler mer politi i Jerusalem
http://www.nrk.no/nyheter/1.12015658

Israels statsminister Benjamin Netanyahu varsler en
stor økning i antall politifolk utplassert i Jerusalem
etter at en høyreorientert jødisk aktivist ble skutt i
går. En palestinsk mann, mistenkt for drapsforsøk, er
drept av israelsk politi.

-

30. oktober 2014, 12:11
Konflikten i Ukraina
7 ukrainske soldater drept
http://www.nrk.no/nyheter/1.12015796

Syv ukrainske soldater har blitt drept i kamper med
russiskvennlige opprørere i øst, ifølge militæret i
Ukraina. Ytterligere 11 soldater ble skadet.

-

30. oktober 2014, 12:57
Den islamske staten (IS)
- 150 muslimer funnet i massegrav
http://www.nrk.no/nyheter/1.12015925

Likene til 150 sunnimuslimske irakere er funnet i en
massegrav, sier sikkerhetskilder ifølge nyhetsbyrået
Reuters. De 150 skal ha vært motstandere av
terrorgruppa Den islamske staten (IS).

-

30. oktober 2014, 13:58
Fortsatt sanksjoner mot Minsk
http://www.nrk.no/nyheter/1.12016202

EU har forlenget sanksjonene mot Hviterussland for
ett år, med begrunnelsen at landet ikke har gjort nok
for å forbedre situasjonen for menneskerettigheter i
landet. - Rettssikkerheten er ikke bedret i landet,
heter det i en uttalelse.

-

30. oktober 2014, 17:43
Den israelsk-palestinske konflikten
Israel tilbakekaller ambassadør
http://www.nrk.no/nyheter/1.12016839

Israel tilbakekaller sin ambassadør fra Sverige etter
den svenske anerkjennelsen av staten Palestina, melder
Haaretz.

-

30. oktober 2014, 18:03

-