Forskere: Klippefund tyder på, at livet er opstået flere gange, men men men ...

Science Newsfiles DATA-arkiv ...
https://sites.google.com/site/kallscie/home/000-files/

-

Astronomibladet.dk http://www.astronomibladet.dk/ or
Videnskab.dk http://videnskab.dk/ or
DR, TV2 skriver, at ...

Vigtigste overskrifter:

Forskere: Klippefund tyder på, at livet er opstået flere gange, men men
men ...

-

Kunstig intelligens: Bliver mennesker overflødige?

Thomas Bolander
Ph.d. i informatik og matematisk modulering. Lektor v. DTU
http://videnskab.dk/teknologi-innovation/kunstig-intelligens-bliver-mennesker-overfloedige

Kunstig intelligens leder både til frygt og begejstring. Men
hvad kan kunstig intelligens egentlig? Og hvilke af menneskets
arbejdsopgaver kan realistisk set overtages af kunstig
intelligens?

-

Sådan har klimaet forandret sig over millioner af år

Marit-Solveig Seidenkrantz
professor ved Institut for Geoscience, Aarhus Universitet
http://videnskab.dk/naturvidenskab/saadan-har-klimaet-forandret-sig-over-millioner-af-aar

Dyk dybere ned i Jordens geologiske fortid og læs om, hvordan
klimaet har foretaget meget store udsving i løbet af klodens
historie.

-

Ny type objekt i solsystemet

Skrevet af Henrik Rosenørn
Overordnet kategori: Solsystemet
Kategori: Asteroider
Publiceret: 20. september 2017
http://www.astronomibladet.dk/asteroider/solsystemet/asteroider/ny-type-objekt-i-solsystemet.html

-

Vand i det interstellare rum

Skrevet af Henrik Rosenørn
Overordnet kategori: Astronomi
Kategori: Interstellart stof
Publiceret: 20. september 2017
http://www.astronomibladet.dk/interstellart-stof/astronomi/interstellart-stof/vand-i-det-interstellare-rum.html

-

Endelig en sikker bioindikator

Skrevet af Henrik Rosenørn
Overordnet kategori: Astronomi
Kategori: Exobiologi/SETI
Publiceret: 22. september 2017
http://www.astronomibladet.dk/exobiologi/astronomi/exiobiologi-seti/endelig-en-sikker-bioindikator.html

... en ny undersøgelse ..., viser at Vanadium er en ret sikker
bioindikator som ofte indgår i celler og enzymer, men aldrig
findes i metallisk form i naturen

https://da.wikipedia.org/wiki/Vanadium

Vanadium i biologien

Vanadium er et af de 26 grundstoffer man oftest finder i levende
organismer: Det er en essentiel bestanddel af visse enzymer, ...

-

Moon Village i 2040

Skrevet af Henrik Rosenørn
Overordnet kategori: Solsystemet
Kategori: Månen
Publiceret: 22. september 2017
http://www.astronomibladet.dk/manen/solsystemet/maanen/moon-village-i-2040.html

-

Matematiker: Masseudryddelse rammer Jorden om 80 år
Kilde:
Massachusetts Institute of Technology (MIT)
http://videnskab.dk/naturvidenskab/matematiker-naeste-masseudryddelse-er-i-aar-2100

-

Fast Radio Burst hvert sekund!

Skrevet af Henrik Rosenørn
Overordnet kategori: Astronomi
Kategori: Kosmologi
Publiceret: 26. september 2017
http://www.astronomibladet.dk/kosmologi/astronomi/kosmologi/fast-radio-burst-hvert-sekund.html

-

Hvirvar af gasser om sorte huller

Skrevet af Henrik Rosenørn
Overordnet kategori: Astronomi
Kategori: Galakser
Publiceret: 26. september 2017
http://www.astronomibladet.dk/galakser/astronomi/galakser/hvirvar-af-gasser-om-sorte-huller.html

-

Gammel stjerne blæser bobler

Skrevet af Henrik Rosenørn
Overordnet kategori: Astronomi
Kategori: Stjerner
Publiceret: 27. september 2017
http://www.astronomibladet.dk/stjerner/astronomi/stjerner/gammel-stjerne-blaeser-bobler.html

-

Nye tyngdebølger opsnappet: Nu ved vi, hvor de kommer fra

Charlotte Price Persson
Journalist
http://videnskab.dk/naturvidenskab/nye-tyngdeboelger-opsnappet-nu-ved-vi-hvor-de-kommer-fra

Den præcise placering er helt essentiel for at kunne lave
opfølgende undersøgelser.

-

Forskere: Klippefund tyder på, at livet er opstået flere gange

Rasmus Kragh Jakobsen
Journalist
http://videnskab.dk/naturvidenskab/forskere-klippefund-tyder-paa-at-livet-er-opstaaet-flere-gange

Japanske forskere mener at have fundet de ældste spor af liv i
canadiske klipper, der er 3,95 milliarder år gamle. Opdagelsen
kan tyde på, at livet er opstået flere gange på Jorden, men
dansk forsker er skeptisk: »Det kan ikke udelukkes, at klipperne
er blevet kontamineret.«

Kommentar:

Hmm ... (input memory from) ...