Stalking - Re: Kirkelig vielse af fraskilte ? Mandatet fra Gud mangler jo, siger præst

Sent: Tuesday, August 16, 2011, CET 14:44, GMT 12:44
Subject: Re: Kirkelig vielse af fraskilte ? Mandatet fra Gud mangler jo, siger præst

Sent: Tuesday, August 16, 2011, CET 13:19, GMT 11:19

> Opsigelse sendt til avisens chefredaktør ...

Interrupt RETURN from ...

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

On Sun, 30 Dec 2012 13:22:52 +0100, "Kall, Mogens"
<Jesus.lov...@gmail.com> wrote:

> [...]
>så man kan fravælge de telefon-opkald, der er uønskede (fx.
>fra 'hemmeligt nummer' eller som tilfældet var med Bo Warming

Min fastnetudbyder (bolignet.dk) tilbyder at jeg kan blokere bestemte
numre. Desuden så kan jeg blokere alle hemmelige/anonyme numre. Så det
kan lade sig gøre. Tror dog ikke det er noget TDC tilbyder.

Hvis du har en androd telefon, så hent "Ultimate Blacklist" Med det
program kan du selv bestemme hvem som må ringe til dig.

--
Lars

Klaus Buur

Kall, Mogens wrote:

> [...]
> så man kan fravælge de telefon-opkald, der er uønskede (fx.
> fra 'hemmeligt nummer' eller som tilfældet var med Bo Warming

Det er et godt spørgsmål du eks. kan stille til Telenor Danmark, for i
Norge har de forlængst indført et mobbefilter til SMS.
http://www.telenor.no/privat/mobil/mobiltjenester/sikkerhet/

Som der forklares, så modtager afsenderen en advarsels SMS fra Telenor
om at de har blokeret for vedkommendes SMS, fordi de ikke har lov til at
skrive til deres kunde.

Men ellers, så er der blokerings mugligheder også på langt de fleste
mobiler, eks. er der en blacklist på min billige Nokia, så hvis jeg
tilføjer et telefon nummer til den, så afvises vedkommendes telefon
opkald og SMS slettes automatisk.

Jørgen Nielsen

Kall, Mogens skrev den 30-12-2012:
> Hvorfor kan telefon-selskaberne ikke indfï¿œre et SPAM-filter,
> (ligesom vi har pᅵ Internettet, fx. pᅵ disse her nyhedsgrupper)
> sᅵ man kan fravᅵlge de telefon-opkald, der er uᅵnskede (fx.
> fra 'hemmeligt nummer' eller som tilfï¿œldet var med Bo Warming
> 35 86 10 00) ?
>
> Er det sᅵ svᅵrt at indfᅵre ?

Det findes allerede... altsᅵ det med ingen opkald fra hemmeligt nummer.
Jeg kender en der har det ved Fullrate og sᅵ vidt jeg husker ogsᅵ ved
Telenor, IP telefoni via deres bredbaand.

Med hensyn til avissï¿œlgere er der vist noget med at man kan blive
optaget pᅵ deres liste, som ikke ᅵnsker opkald fra deres sᅵlgere. Her
har det virket i flere ï¿œr med Jyllands-Posten.

--
Mvh. Jï¿œrgen
[e-mail address is valid]

John N. H.

Den 30-12-2012 16:50, Jørgen Nielsen skrev:

> Med hensyn til avissælgere er der vist noget med at man kan blive
> optaget på deres liste, som ikke ønsker opkald fra deres sælgere. Her
> har det virket i flere år med Jyllands-Posten.

Vi har stadig besvær med at slippe for Jyllands-Posten. Til trods for,
at kraftigt beder dem om ikke at ringe, og til trods for, at vi i 7-8 år
har været på Robinson-listen.
Der kan være en pause på ½ års tid, og pludselig er de i røret 3-4 gange
på en uge. Træls.
John N. H. ;-)

Smidt ud af bilvinduet?
- så er det IKKE smidt væk!

Jørgen Nielsen

John N. H. skrev den 30-12-2012:

> Vi har stadig besv�r med at slippe for Jyllands-Posten. Til trods for, at
> kraftigt beder dem om ikke at ringe, og til trods for, at vi i 7-8 �r har
> v�ret p� Robinson-listen.
> Der kan v�re en pause p� � �rs tid, og pludselig er de i r�ret 3-4 gange p�
> en uge. Tr�ls.

Deres telfons�lgere kan vist ikke im�dekomme dit �nske, men for nogle
�r siden ringede jeg til dem, og bad om at komme p� deres liste over
personer der absolut ikke �nskede at blive kontaktet af deres s�lgere.
Jeg har ikke h�rt fra dem siden.

--
Mvh. J�rgen
[e-mail address is valid]

John N. H.

Den 30-12-2012 17:54, J�rgen Nielsen skrev:

> [...]
> siden ringede jeg til dem, og bad om at komme p� deres liste over
> personer der absolut ikke �nskede at blive kontaktet af deres s�lgere.

Det kan da ikke passe, jeg selv skal ringe til Jyllands-Posten for at
fort�lle dem, at jeg er p� Robinson-listen.
Det giver ingen mening.
John N. H. ;-)

Smidt ud af bilvinduet?
- s� er det IKKE smidt v�k!

Hans Paulin

John N. H. skrev:
> Det kan da ikke passe, jeg selv skal ringe til Jyllands-Posten for at
> fortᅵlle dem, at jeg er pᅵ Robinson-listen.

http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerguides/Spam-og-reklamer/Robinsonlisten?tc=19E1129732634650ADDE67D090ECE8AA

"Mundtlig framelding

Hvis der er bestemte virksomheder, du ikke ï¿œnsker opkald eller
adresserede reklamer fra, kan du meddele virksomheden, at du ikke
ᅵnsker flere henvendelser. Sᅵlgeren er sᅵ forpligtet til at respektere
dette. Det skal gᅵlde straks, uanset om du stᅵr pᅵ Robinsonlisten eller
ej, *og du kan klage til Forbrugerombudsmanden, hvis du alligevel fï¿œr
opkald fra virksomheden. Hvis du vil klage til Forbrugerombudsmanden,
kan det vᅵre nᅵdvendigt, at du ogsᅵ sender en e-mail eller et brev til
virksomheden, sᅵ du kan dokumentere, at du har frabedt dig reklamer og
opkald*

Virksomheden mᅵ ikke tage betaling for at notere, at du ikke vil have
flere henvendelser."

Hans
www.zofiaoghans.dk

John N. H.

Den 31-12-2012 12:33, Hans Paulin (6310) skrev:

> [...]
> sᅵ du kan dokumentere, at du har frabedt dig reklamer og opkald*
>
> Virksomheden mᅵ ikke tage betaling for at notere, at du ikke vil have

Det er ikke kun bestemte virksomheder, men alle virksomheder, jeg ikke
ï¿œnsker henvendelse fra. Derfor Robinson-listen.
Ifï¿œlge dit eget link skal virksomheder tjekke listen, fï¿œr de henvender sig.
John N. H. ;-)

Smidt ud af bilvinduet?
- sᅵ er det IKKE smidt vᅵk!

Hans Paulin

John N. H. skrev:
> Ifølge dit eget link skal virksomheder tjekke listen, før de henvender sig.

Jeg ved det godt.

Men hvis de ikke respekterer dét kan du - iflg. mit link - klage over
dem.

Jørgen Nielsen

John N. H. skrev den 31-12-2012:
> Det er ikke kun bestemte virksomheder, men alle virksomheder, jeg ikke ønsker
> henvendelse fra. Derfor Robinson-listen.
> Ifølge dit eget link skal virksomheder tjekke listen, før de henvender sig.

Du har overset, at Robinsonlisten ikke opfatter alt:

Lovligt telefonsalg

En sælger må gerne ringe til dig, uden du har bedt om det, hvis det
drejer sig om salg af

abonnementer på aviser, ugeblade, tidsskrifter bøger formidling og
tegning af forsikringer og abonnement på redningstjenester og
sygetransport

Hvis du køber en vare eller en ydelse af en telefonsælger, fx et
avisabonnement, har du 14 dages fortrydelsesret.

http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/telefonsalg?tc=19E1129732634650ADDE67D090ECE8AA

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

John N. H.

Den 31-12-2012 13:05, Hans Paulin (6310) skrev:

> Jeg ved det godt.
>
> Men hvis de ikke respekterer dï¿œt kan du - iflg. mit link - klage over dem.

Det vil jeg ogsᅵ gᅵre nᅵste gang. Notere det det prᅵcise tidspunkt for
opkaldet, og sᅵ fyre en begrundet klage af.

Fyre af?
ï¿œh ja, Godt Nytï¿œr til alle, der mï¿œtte lï¿œse med.

John N. H.

Den 31-12-2012 13:20, Jørgen Nielsen skrev:

> http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/telefonsalg?tc=19E1129732634650ADDE67D090ECE8AA

Det er så en side, der er næsten 3 år gammel.

Fra Hans' link:
"Du kan altså stadig modtage opkald og adresserede breve fra
analyseinstitutter, velgørende foreninger, politiske partier og
lignende, der ikke udøver erhvervsmæssig virksomhed."

Der står intet om aviser og abonnementer, og jeg tror nu nok, at
Jyllands-Posten driver erhvervsmæssig virksomhed.
John N. H. ;-)

Smidt ud af bilvinduet?

Erik Olsen

På selvsamme side står der:

"Bliv fri for telefonsalg

Du kan blive fri for disse opkald ved at melde dig til "Robinsonlisten".
Det gør du ved at kontakte folkeregistret i din bopælskommune. Her kan
du få noteret i CPR-registret, at du ikke ønsker telefonopkald fra
sælgere. Du vil samtidig undgå at modtage adresserede reklamer."

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Jørgen Nielsen

John N. H. skrev den 31-12-2012:

> Det er så en side, der er næsten 3 år gammel.
Det er en underside til den Hans nævner, men jeg kan da ikke udelukke
at der er fejl, men så er Robinsonlisten jo bare blevet endnu bedre.
:-)

> [...]
>
> Der står intet om aviser og abonnementer, og jeg tror nu nok, at
> Jyllands-Posten driver erhvervsmæssig virksomhed.
Heri er vi absolut enige.

Jeg har lige prøvet at søge på borger.dk, og der kan jeg ikke finde
nogen udtagelser, så det ser ud til at JP skal ha et lille rap over
fingrene.

Beskyttelse mod direkte markedsføring (Robinsonlisten)
Hvis du ikke ønsker at få telefonopkald, breve eller reklametryksager
direkte fra erhvervsdrivende, kan du få indsat en markering i CPR om,
at du ikke ønsker henvendelser, der sker direkte til dig i
markedsføringsøjemed. Du bliver dermed optaget på den såkaldte
Robinsonliste.

https://www.borger.dk/Sider/Handlingsside.aspx?DomainServiceId=d8bbc56e-4347-4baa-bdef-7135652205e7&PageId=ea9ea0c6-5b28-49a7-9ba5-b9d90f5404d0&NavigationTaxonomyId=1de98998-8162-4533-944a-92c32fcfd1ff

John N. H.

Den 31-12-2012 14:41, Jï¿œrgen Nielsen skrev:

> Jeg har lige prᅵvet at sᅵge pᅵ borger.dk, og der kan jeg ikke finde
> nogen udtagelser, sᅵ det ser ud til at JP skal ha et lille rap over
> fingrene.

Ja, de ved det ï¿œbenbart godt, for jeg fornemmer sï¿œrdeles rï¿œde ï¿œrer, nï¿œr
de ringer. Gᅵr den, sᅵ gᅵr den.

> Beskyttelse mod direkte markedsfï¿œring (Robinsonlisten)
> Hvis du ikke ᅵnsker at fᅵ telefonopkald, breve eller reklametryksager
> direkte fra erhvervsdrivende, kan du fᅵ indsat en markering i CPR om, at
> du ikke ï¿œnsker henvendelser, der sker direkte til dig i
> markedsfᅵringsᅵjemed. Du bliver dermed optaget pᅵ den sᅵkaldte
> Robinsonliste.
>
> https://www.borger.dk/Sider/Handlingsside.aspx?DomainServiceId=d8bbc56e-4347-4baa-bdef-7135652205e7&PageId=ea9ea0c6-5b28-49a7-9ba5-b9d90f5404d0&NavigationTaxonomyId=1de98998-8162-4533-944a-92c32fcfd1ff

Jeg kan supplere med Markedsfï¿œringsloven af 27. januar 2012:
Kapitel 2, ᅵ 6, efterlader vist ingen tvivl.
Isï¿œr Stk. 3 omhandler Robinsonlisten.
John N. H. ;-)

Smidt ud af bilvinduet?