2016 uge 13 (news samlet)

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/13-542/cut-01
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/15-302
and ...
http://sites.google.com/site/kallfiles1/politics
https://sites.google.com/site/kallpol4

[ ... ]
[ ... 2016-03-28, Monday, day no 87 in the year ... ]
[ ... ]
> 1137 dage siden Asteroid and Meteor near hit Russia, 2013-02-15

Hvad vil du gøre, hvis du blev Statsminister (eller Præsident) ?

Svar 1:

Hmm .. (memory on from) ...

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/udn

Jeg ville øjeblikkelig ta' kontakt til vores allierede
i NATO og EU og forsøge at overbevise dem om
***nødvendigheden*** af at oprette De Forenede
Demokratiske Nationer (United Democratic Nations, UDN)
som en ***sund*** modvægt til FN (UN)!

Hvorfor ?

Fordi fordelene ved UDN er for mange (herunder sund
favorisering af eksilregeringer til erstatning for
et ikke-demokratisk styre), og ulemperne er for få! ... :-)

Hmm ... (memory on from) ...

Aktuel politisk news:

Forbryderen Assad fortsat på fri fod (= lovløs planet, ifølge din nabo, Mankind)

Compare with ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=ecc+8%3A11&version=BPH

Slås der ikke ned på forbryderen STRAKS,
er det en indirekte opfordring til at
følge hans eksempel.

(Præd. 8,11)

Man vil fx. ikke træde Retten under fode (men forstå sit ***ansvar***,
at Loven skal håndhæves også internationalt, så forbrydere ikke slipper
for straf). Og det vil ha' en præventiv effekt på længere sigt (så forbrydelserne
slet ikke begås i det samme omfang som nu fx. med angrebskrige her og der
og allevegne til skde for menneskeheden og dens overlevelse)!

Så kort og godt vil det ændre Verden til det bedre med tiden,
skønner jeg! ... :-)

Svar 2:

(Input dit svar)

-

Nu ikke længere blot et udsagn:

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Sunday, March 27, 2016, CET 22:53, GMT 20:53
Subject: 2016 uge 13 (news samlet)
18998 news:nd9h1p$1lg$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/vsbota5KE5M/I3recghfDwAJ
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?
> Last OUTPUT: 18900 news:n89s02$a24$1...@news.eternal-september.org

New update:

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Sunday, March 27, 2016, CET 22:53, GMT 20:53
> [...]

New update:

Re: Informationfile de la Mogens Kall (including UFO-indicators), file 08867

Massemorderen Psykopatus-Putin fortsat på fri fod (= lovløs planet)

-

DR S175 man 28 mar 14:55:44
28.marts dr.dk/nyheder 09:24

RUSSISKE HELIKOPTERE UD AF SYRIEN
Tre tunge kamphelikoptere har forladt
den russiske Hmeimim-base i Syrien og
er på vej mod Rusland. Det oplyser den
statslige russiske tv-station Rossiya-
24.

Sammen med ingeniører og teknisk
personale forlod de tre helikoptere -
to af typen Mi-24 og en af typen Mi-35
- engiveligt landet om bord på et
Antonov-24 transportfly mandag.

Det sker, efter at præsident Vladimir
Putin tidligere på måneden gav ordre
til at trække de fleste af de russiske
styrker tilbage fra Syrien efter fem
måneders luftangreb. Rusland har ikke
oplyst en frist for, hvornår soldaterne
skal være ude af landet.

Tre russiske kamphelikoptere forlader Syrien
kl. 09:24
http://www.dr.dk/nyheder/udland/tre-russiske-kamphelikoptere-forlader-syrien

-

DR S127 man 28 mar 20:56:27
28.marts dr.dk/nyheder 20:48

SYRIEN: ANTAL AF CIVILE DRAB FALDER
Det Syriske Observatorium for
Menneskerettigheder har til
nyhedsbureauet AFP oplyst, at 363
civile har mistet livet i Syrien, siden
våbenhvilen trådte i kraft den 27.
februar.

Det er det laveste antal siden november
2011.

De 363 drab på civile er et markant
lavere antal end måneden før, hvor mere
end 1.100 civile mistede livet. 234 af
dem var børn.

-Forskellen er stor, og det er en meget
positiv udvikling, siger Rami Abdel
Rahman fra Det Syriske Observatorium
for Menneskerettigheder til AFP.

Observatorium: Antallet af civile drab i Syrien det laveste i fire år
kl. 20:48
http://www.dr.dk/nyheder/udland/observatorium-antallet-af-civile-drab-i-syrien-det-laveste-i-fire-aar

-

DR S130 tir 29 mar 08:10:55
28.marts dr.dk/nyheder 22:37

FN-SOLDATER ANKLAGES FOR OVERGREB
Nye anklager, der blandt andet omfatter
voldtægt af en 14-årig pige, har ramt
Minusca, som er FN's fredsbevarende
styrke i Den Centralafrikanske
Republik.

FN siger mandag, at organisationen har
fået kendskab til yderligere to sager
om sexovergreb, som angiveligt
involverer soldater fra Burundi samt en
soldat fra Marokko.

Dermed har Minusca alene siden
årsskiftet modtaget 25 sager, hvor
fredsbevarende soldater i Den
Centralafrikanske Republik anklages for
at have begået voldtægt eller andre
seksuelle overgreb, siger FN-talsmand
Stephane Dujarric.

FN-soldater anklages for nye sexovergreb
28. Mar. 2016 kl. 22:37
http://www.dr.dk/nyheder/udland/fn-soldater-anklages-nye-sexovergreb

Før og efter: Så meget har Islamisk Stat smadret i oldtidsby
28. mar. 2016, 17:40
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-03-28-foer-og-efter-saa-meget-har-islamisk-stat-smadret-i-oldtidsby

-

Taxi-branchen: Vi skal opfylde en masse krav - Uber opfylder ingen
29. mar. 2016, 08:42 ...

-

104 SVT Text Tisdag 29 mar 2016

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Egyptiskt passagerarplan kapat.....130
* Ban Ki-Moon beklagar missförstånd..131

* Fidel Castro sågar Obamas besök....132
FBI hackade iphone på egen hand....133

Beväpnad man sköts i Capitolium....134
Häftig brand i skyskrapa...........135

Kristna målet för terrorattacken...136
Kristna i Pakistan.................175

Tre terroranklagade i Belgien......137
Dödssiffran stiger - 35 döda.......138

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Tisdag 29 mar 2016

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Israeler uppmanas lämna Turkiet....139
Flera terrordåd avvärjda i Turkiet 140

Palmyra kan återställas på fem år..141
* Notiser: Brasilienminister avgår...148

-

NRK:
28. mar. 2016, 07:58 - 29. mar. 2016, 07:20, error

29. mar. 2016, 08:30

-

Haarder klar til at fratage imamer vielsesret

Ritzau
29. marts 2016 08:11
http://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/haarder-klar-til-fratage-imamer-vielsesret

Samfundet skal ikke tildele hadprædikanter den
autoritet, der ligger i at kunne vie par, mener
minister.

KOmmentar:

Hvis man ***misbruger*** den tillid, som samfundet har
givet en, da ... !

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Sunday, March 27, 2016, CET 22:53, GMT 20:53
> [...]

New update:

Re: Informationfile de la Mogens Kall (including UFO-indicators), file 08867

Gigantisk flydende solcelleanlæg ser dagens lys

-

DR S167 tir 29 mar 12:42:29
29.marts dr.dk/nyheder 12:33

UKRAINE: RIGSADVOKAT FYRET
Ukraines rigsadvokat, Viktor Shokin,
går af.

Det sker, efter at det ukrainske
parlament tirsdag har godkendt hans
afskedsbegæring med 289 stemmer mod
seks og dermed en del flere end de
påkrævede 226 stemmer.

- Hallelujah! Endelig!, tweetede
Ukraines økonomiminister, Aivaras
Abromavicius, øjeblikkeligt efter
afstemningen.

Viktor Shokin ses af Ukraines vestlige
støtter som en hindring i kampen mod
korruption. Shokin har angiveligt
undladt at undersøge påstået misbrug af
statens midler.

Ukraine: Skandaleombrust rigsadvokat fyret
kl. 12:33
http://www.dr.dk/nyheder/udland/ukraine-skandaleombrust-rigsadvokat-fyret

-

NASA: Rekord-lidt havis i arktis
kl. 15:00
http://www.dr.dk/nyheder/viden/miljoe/nasa-rekord-lidt-havis-i-arktis

-

DR S114 tir 29 mar 21:06:37
29.marts dr.dk/nyheder 16:01

MOSKEER EFTERLYSER DIALOG OM IMAMER
Flere politikere har meldt sig på banen
med skærpende tiltag over for
radikaliserede imamer. Regeringen har
ikke spurgt specifikt i de muslimske
miljøer, og moskeerne savner en
invitation til dialog om tiltagene.

- Det er tragisk for os muslimer i
Danmark, at regeringen ikke kalder os
til samråd med hensyn til de
lovgivninger, som de vil træffe.

Det siger Anouar Touimi, der er
bestyrelsesmedlem og stifter af
Københavns Moské Imam Malik Institut.

Moskeer efterlyser dialog om radikaliseringsudspil
kl. 16:01
http://www.dr.dk/nyheder/politik/moskeer-efterlyser-dialog-om-radikaliseringsudspil

-

DR S127 ons 30 mar 08:39:27
30.marts dr.dk/nyheder 05:54

MERE ÅBENHED I FN EFTER KORRUPTION
En FN-rapport, der ser nærmere på
tilstanden i departementet i FN's
Generalforsamling, foreslår tirsdag
gennemgående reformer. Det sker, efter
at den tidligere formand for
generalforsamlingen John Ashe i
november blev anmeldt i en sag om
bestikkelse.

- Beskyldningerne, der involverer den
68. præsident for FN's
Generalforsamling, har slidt på
organisationens gode omdømme. De
angivelige overtrædelser fandt sted i
et arbejdsmiljø, hvor der var
betragtelige blinde vinkler for
formanden og departementets
arbejdsprocesser, står der i rapporten,
der anbefaler større åbenhed.

Mere åbenhed i FN efter korruptionssag
kl. 05:54
http://www.dr.dk/nyheder/udland/mere-aabenhed-i-fn-efter-korruptionssag

-

DR S136 ons 30 mar 08:46:01
30.marts dr.dk/nyheder 08:01

VENEZUELA: AMNESTI TIL POL. FANGER
Et stort politisk slagsmål er i
øjeblikket i gang i Venezuela, hvor et
flertal i parlamentet tirsdag har
vedtaget et forslag, der giver amnesti
til politiske fanger, til stor
frustration for landets præsident,
Nicolas Maduro.

Parlamentsformand Henry Ramos Allup
oplyser, at forslaget efter anden
gennemgang blev vedtaget.

Det skabte jubel i det
oppositionskontrollerede parlament samt
udbrud som "frihed!", mens medlemmer af
præsidentens socialistiske parti gav
udtryk for vrede over vedtagelsen.

Venezuela: Parlament stemmer for amnesti til politiske fanger
kl. 08:01
http://www.dr.dk/nyheder/udland/venezuela-parlament-stemmer-amnesti-til-politiske-fanger

29. mar. 2016, 21:13 - 29. mar. 2016, 22:11, error

-

Gigantisk flydende solcelleanlæg ser dagens lys
29. mar. 2016, 22:24
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-03-29-gigantisk-flydende-solcelleanlaeg-ser-dagens-lys

Europas største flydende solcelleanlæg på hele 57,5
hektar ligger klar i London.

-

Vestlige allierede vil pudse FN på Iran efter missiltest
30. mar. 2016, 00:45
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-03-30-vestlige-allierede-vil-pudse-fn-pa-iran-efter-missiltest

-

Genåbning af Bruxelles-lufthavn udskydes igen
30. mar. 2016, 08:30 Opd. 30. mar. 2016, 08:48 ...

-

104 SVT Text Onsdag 30 mar 2016

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Nya räder mot terrorister..........130

* Vita huset: Ryssland isolerar sig..131

* Trump stödjer ingen utom sig själv 132

Trump-chef gripen för misshandel...133

Regeringskris i Brasilien..........134
Politisk skandal i Brasilien......175-

Migranter räddade i Medelhavet.....135

Oklart när Brysselflygplats öppnar 136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Onsdag 30 mar 2016

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Flygplanskapare på Cypern gav upp..137

Notiser: Flygolycka i Kanada.......148

-

131 SVT Text Onsdag 30 mar 2016
UTRIKES PUBLICERAD 30 MARS

Vita huset: Ryssland isolerar sig

Ryssland har valt att isolera sig och
missar ett tillfälle genom att inte
dyka upp på atomsäkerhetsmötet NSS
i Washington, där många världsledare
deltar, enligt Vita huset.

-Allt de gör är att isolera sig genom
att inte delta som de gjort tidigare,
säger Ben Rhodes, biträdande nationell
säkerhetsrådgivare, som samtidigt
betonar att USA och Ryssland
fortsätter att samarbeta och diskutera
frågor relaterade till atomsäkerhet.

Utrikesminister Margot Wallström (S)
kommer att delta på mötet i Washington
där president Barack Obama står värd.

-

NRK:
29. mar. 2016, 08:30 - 30. mar. 2016, 08:04

30. mar. 2016, 08:52

-

Fraråder besøg i Tyrkiet på grund af trussel mod synagoge
29. marts 2016
http://www.ordetogisrael.dk/nyheder.php?action=laesnyhed&id=3995

Den israelske regering har udsendt en udtalelse, hvor
man fraråder alle israelere at rejse til Tyrki...

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Sunday, March 27, 2016, CET 22:53, GMT 20:53
> [...]

New update:

Re: Informationfile de la Mogens Kall (including UFO-indicators), file 08867

USA øger sine militære styrker i Østeuropa

-

DR S148 ons 30 mar 12:58:35
30.marts dr.dk/nyheder 09:41

ANNULLERER SALG AF STORMOSKÉ-GRUND
Et flertal i Aarhus Byråd vil i dag på
byrådsmødet stemme for at annullere
salget af en grund på Bautavej, hvor
det var planen, at moskéen skulle
bygges.

Planerne om en ny stormoské er kommet i
modvind efter en række TV 2-afsløringer
fra det muslimske miljø i blandt andet
Aarhus.

- Det går simpelthen ikke, at man siger
ét i offentligheden og lader som om,
man er moderat, og så prædiker had bag
lukkede døre, lyder det fra
Socialdemokraternes politiske ordfører,
Peter Udengaard.

Flertal vil annullere salg af grund til en stormoské i Aarhus
kl. 09:41
http://www.dr.dk/nyheder/regionale/oestjylland/flertal-vil-annullere-salg-af-grund-til-en-stormoske-i-aarhus

-

DR S155 ons 30 mar 15:21:35
30.marts dr.dk/nyheder 10:56

FN:STÅ SAMMEN OM SYRISKE FLYGTNINGE
Alle lande må vise solidaritet med de
mange syriske flygtninge og acceptere,
at næsten en halv million mennesker har
brug for at blive genhuset inden 2018.

Sådan siger FN's generalsekretær, Ban
Ki-moon, under åbningen af den
internationale konference i Geneve om
syriske flygtninge.

- Det her kræver langt mere global
solidaritet, siger han med henvisning
til de FN-ledede bestræbelser på at
afslutte fem års borgerkrig i Syrien,
der har dræbt 250.000 mennesker og
drevet næsten fem millioner mennesker
ud af landet.

Ban Ki-moon opfordrer til solidaritet med syriske flygtninge
kl. 10:56
http://www.dr.dk/nyheder/udland/ban-ki-moon-opfordrer-til-solidaritet-med-syriske-flygtninge

-

VIDEO DFU'er: Som udgangspunkt gælder næstekærlighed kun kristne
kl. 11:11
http://www.dr.dk/nyheder/politik/video-dfuer-som-udgangspunkt-gaelder-naestekaerlighed-kun-kristne

-

Efter imammøde: Løkke vil sortliste tilrejsende hadprædikanter
kl. 11:27
http://www.dr.dk/nyheder/politik/efter-imammoede-loekke-vil-sortliste-tilrejsende-hadpraedikanter

-

DR S167 ons 30 mar 15:21:35
30.marts dr.dk/nyheder 13:32

IRAN-LEDER: MISSILER ER NØGLEN
Missiler - ikke snak - er nøglen til
Irans fremtid.

Det fastslår landets øverste leder,
Ayatollah Ali Khamenei, som samtidig
erklærer sin støtte til
Revolutionsgarden, der er blevet
kritiseret af Vesten for at teste
ballistiske missiler.

- De, der siger, at fremtiden ligger i
forhandlinger og ikke i missiler, er
enten uvidende eller forrædere, udtaler
Khamenei i en erklæring på sin
hjemmeside.

Ayatollah Khamenei: Missiler, ikke forhandlinger er fremtiden
kl. 13:32
http://www.dr.dk/nyheder/udland/ayatollah-khamenei-missiler-ikke-forhandlinger-er-fremtiden

-

Muslimer for fred: Positive overfor imam-forslag, men ønsker mere dialog
kl. 17:39
http://www.dr.dk/nyheder/indland/muslimer-fred-positive-overfor-imam-forslag-men-oensker-mere-dialog

-

Grimhøj Moské giver imam-forslag den kolde skulder
kl. 18:06
http://www.dr.dk/nyheder/indland/grimhoej-moske-giver-imam-forslag-den-kolde-skulder

-

Mogens Amdi Petersen nyder godt af manglende aftale mellem Mexico og Danmark
30. Mar. 2016 kl. 21:00
http://www.dr.dk/nyheder/indland/mogens-amdi-petersen-nyder-godt-af-manglende-aftale-mellem-mexico-og-danmark

Kommentar:

Løsningen er oprettelsen af UDN, De Forenede Demokratiske
Nationer!

Så vil der ikke være al den slinger i valsen!

-

DR S125 tor 31 mar 08:39:35
30.marts dr.dk/nyheder 21:27

USA: FLERE SOLDATER TIL ØSTEUROPA
USA vil i begyndelsen af næste år øge
sin militære tilstedeværelse i
Østeuropa.

Planerne er iværksat på grund af
"Ruslands aggression i Østeuropa og
andre steder", siger general Philip
Breedlove, der er øverstkommanderende
for de amerikanske styrker i Europa.

De amerikanske styrker skal udføre
militærøvelser i Estland, Letland,
Litauen, Polen, Rumænien, Bulgarien og
Ungarn ifølge USA's militære kommando i
Europa.

USA øger sine militære styrker i Østeuropa
30. Mar. 2016 kl. 21:27
http://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-oeger-sine-militaere-styrker-i-oesteuropa

-

DR S129 tor 31 mar 08:39:35
31.marts dr.dk/nyheder 05:57

AMNESTY KRITISERER VM-VÆRT
Amnesty har gennem 2015 talt med 234
migrantarbejdere, som arbejder på VM-
stadionet Khalifa i Qatar.

Og samtlige 234 beretter om udnyttelse
og brud på deres rettigheder - i nogle
tilfælde om forhold, der udgør
tvangsarbejde.

Blandt andet fortæller nogle af
migrantarbejderne, at deres overordnede
kan finde på at tilbageholde deres pas
for at sikre sig, at arbejderne ikke
siger jobbet op og forlader Qatar i
protest. Derudover fortæller rapporten,
at arbejderne af og til kan gå i flere
måneder uden at få løn, samtidig med at
lønnen er langt lavere, end hvad de var
blevet stillet i udsigt.

Amnesty: Arbejde på VM-stadion er et levende helvede
kl. 05:57
http://www.dr.dk/nyheder/udland/amnesty-arbejde-paa-vm-stadion-er-et-levende-helvede

-

DR S131 tor 31 mar 08:39:35
31.marts dr.dk/nyheder 06:04

BRÆNDSELSSTAV KNÆKKEDE PÅ RINGHALS
En brændselsstav på atomkraftværket
Ringhals i Sverige er onsdag blevet
beskadiget under en inspektion med en
robotarm.

Ifølge atomkraftværkets pressechef,
Krister Svahn, er situationen nu under
kontrol. Det skriver den svenske avis
Aftonbladet på sin hjemmeside.

Den pågældende brændselsstav, som er
fire meter lang og ti millimeter bred,
blev allerede beskadiget i 2015. Siden
har den været opbevaret i et bassin.

Uheldet skulle være sket ved 17-tiden
onsdag eftermiddag.

Brændselsstav knækkede på atomkraftværket Ringhals
kl. 06:04
http://www.dr.dk/nyheder/udland/braendselsstav-knaekkede-paa-atomkraftvaerket-ringhals

-

DR S133 tor 31 mar 08:39:36
31.marts dr.dk/nyheder 06:33

QATAR ERKENDER VM-PROBLEMER
Lige siden Qatar i 2010 vandt
værtskabet for VM-slutrunden i 2022,
har landet været udsat for stor kritik
fra Amnesty, og nu sker det igen.

Chefen for Qatars arrangørkomité,
Hassan Al Thawadi, erkender, at
arbejdernes forhold fortsat halter. Men
han peger på, at der er sket
forbedringer.

- Vi har hele tiden sagt, at vi ikke
har nogen tryllestav, der kan løse
dette problem lige med det samme. - Vi
løser problemer hver dag, siger han
ifølge Reuters og kalder VM for en
"katalysator for ændringer".

Qatar erkender problemer med VM-arbejderes forhold
kl. 06:33
http://www.dr.dk/nyheder/udland/qatar-erkender-problemer-med-vm-arbejderes-forhold

Russisk politi anholder 20 med relationer til IS
30. mar. 2016, 16:52
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-03-30-russisk-politi-anholder-20-med-relationer-til-is

-

Danske soldater skal på farlig mission i Irak og Syrien
30. mar. 2016, 18:15
http://nyheder.tv2.dk/politik/2016-03-30-danske-soldater-skal-pa-farlig-mission-i-irak-og-syrien

-

FAKTA: Sveriges atomkraftværker
31. mar. 2016, 00:45
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-03-31-fakta-sveriges-atomkraftvaerker

-

Forskere advarer: Verdenshavene kan stige dobbelt så meget som hidtil antaget
31. mar. 2016, 02:30
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-03-31-forskere-advarer-verdenshavene-kan-stige-dobbelt-sa-meget-som-hidtil-antaget

Kommentar:

Smelter Sydpolen vil de stige 66 meter!

-

Windows kan droppe kodeordet til sommer
31. mar. 2016, 09:22 ...

-

104 SVT Text Torsdag 31 mar 2016

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Nya sexanklagelser mot FN-trupp....130
* Guantanamofångar till andra länder 131

* Stor tågstrejk i Finland...........132
* Argentinas skulduppgörelse godkänd 133

Terrorist kartlade ministerbostad..134
Trump: Straffa dem som gör abort...135

Hollande skrotar författningsplan..136
Ungerns parlament släpper makt.....137

Libysk regering till huvudstaden...138
* Notiser: Migrant dödad i smitning..148

-

NRK:
30. mar. 2016, 08:52 - 31. mar. 2016, 07:58, error

31. mar. 2016, 09:00

-

Kræver FN-modsvar efter iransk missilaffyring
30. marts 2016
http://www.ordetogisrael.dk/nyheder.php?action=laesnyhed&id=3996

USA, Frankrig, Storbritannien og Tyskland kræver nu,
at FN's Sikkerhedsråd kommer med et modsvar til... Læs mere

-

Dom i dag om vielse af homoseksuelle

Af Christian Birk
31. marts 2016 00:00
http://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/dom-i-dag-om-vielse-af-homoseksuelle

Seks civile danskere har lagt sag an mod staten for at
indføre homovielser

Selvom flere jurister på forhånd har givet sagen
dødsstødet, danner Østre Landsret i dag ramme om en
retssag mod staten for at tillade vielse af
homoseksuelle i folkekirken.

-

Europa bør undgå militarisering efter terror

Af Birthe B. Pedersen, Korrespondent, Frankrig
31. marts 2016 00:00
http://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/europa-boer-undgaa-militarisering-efter-terror

Terror er ikke krig, men en meget alvorlig form for
kriminalitet, og det skal bekæmpes med retsstaten og
politimæssig efterforskning, ikke med krigslogik

Mark Singleton, terrorekspert

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Sunday, March 27, 2016, CET 22:53, GMT 20:53
> [...]

New update:

Re: Informationfile de la Mogens Kall (including UFO-indicators), file 08867

Serber frifundet i Haag

-

Beredskabschef beroliger: Ingen strålingsfare fra Ringhals
kl. 11:04
http://www.dr.dk/nyheder/indland/beredskabschef-beroliger-ingen-straalingsfare-fra-ringhals

-

DR S149 tor 31 mar 15:27:08
31.marts dr.dk/nyheder 11:25

PRÆSIDENT SKAL TILBAGEBETALE MIO.
Den sydafrikanske præsident, Jacob
Zuma, skal betale de mange millioner
dollar, han har brugt af skatteydernes
penge på at udbygge sit private hjem,
tilbage.

Det har Sydafrikas forfatningsdomstol
afgjort.

Da dommen blev læst op, sagde dommeren,
at Zuma har "fejlet i at opretholde,
forsvare og respektere forfatningen som
den øverste lov i landet". Det skriver
nyhedsbureauet AFP.

Zuma har angiveligt brugt mere end 16
millioner dollar på opgraderinger af
sit landsted inklusiv en ny
swimmingpool.

Sydafrikas præsident dømt til at tilbagebetale millioner
kl. 11:25
http://www.dr.dk/nyheder/udland/sydafrikas-praesident-doemt-til-tilbagebetale-millioner

-

DR S153 tor 31 mar 15:27:09
31.marts dr.dk/nyheder 12:22

SERBER FRIFUNDET I HAAG
Den ultranationalistiske serbiske
politiker Vojislav Seselj er ved Den
Internationale Domstol i Haag torsdag
blevet frifundet for krigsforbrydelser
og forbrydelser mod menneskeheden under
krigene i Eksjugoslavien i 1990'erne.

Den 61-årige Seselj var anklaget for at
anstifte til forfølgelse og mord på
muslimer og kroater under krigene på
Balkan fra 1991 til 1995.

Han har hele tiden nægtet sig skyldig.

Sagen har kørt siden 2003, hvor han
blev udleveret til
krigsforbryderdomstolen.

Serber frifundet for krigsforbrydelser
kl. 12:22
http://www.dr.dk/nyheder/udland/serber-frifundet-krigsforbrydelser

Her har han været på fri fod siden 2014, efter at han
i omkring ti år sad varetægtsfængslet i Haag.
Løsladelsen skete, blandt andet fordi Seselj blev
kræftsyg.

-

GRAFIK Danmark er omringet af atomkraftværker
kl. 19:38
http://www.dr.dk/nyheder/indland/grafik-danmark-er-omringet-af-atomkraftvaerker

-

DR S120 fre 01 apr 08:20:04
1.april dr.dk/nyheder 08:10

NYT ATOMTOPMØDE OM ATOMSIKKERHED
Det kan få uoverskuelige konsekvenser
for hele verden, hvis terrorister får
fingre i eksempelvis atomvåben. Derfor
skal der gøres endnu mere for, at
nukleart materiale ikke ender i de
forkerte hænder. Det er den
altoverskyggende dagorden på det
topmøde om atomsikkerhed, som i disse
dag finder sted i den amerikanske
hovedstad, Washington D.C., fortæller
DR's USA-korrespondent Stephanie
Surrugue.

- Efter sidste uges terrorangreb i
Bruxelles er bekymringen større end
nogensinde. Her har det vist sig, at to
af gerningsmændene har været med til at
overvåge en ledende medarbejder ved et
belgisk atomkraftværk, siger hun.

USA-korrespondent: Bekymringen om atom-terror er større end nogensinde før
kl. 08:10
http://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-korrespondent-bekymringen-om-atom-terror-er-stoerre-end-nogensinde-foer

31. mar. 2016, 09:22 - 31. mar. 2016, 10:25, error

-

IS-leders ekskone taler ud: Sådan var det at være gift med verdens farligste mand
31. mar. 2016, 14:06
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-03-31-is-leders-ekskone-taler-ud-saadan-var-det-at-vaere-gift-med-verdens-farligste-mand

Flygtede efter tre måneders ægteskab

-

31. mar. 2016, 21:01 - 31. mar. 2016, 21:12, error

-

Kina og USA danner fælles front mod Nordkorea
01. apr. 2016, 03:15
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-04-01-kina-og-usa-danner-faelles-front-mod-nordkorea

-

Annette Vilhelmsen smidt ud af SF's landsledelse
01. apr. 2016, 07:39 ...

-

104 SVT Text Fredag 01 apr 2016

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Erkänd libysk regering får stöd....130

* Nya demonstrationer i Brasilien....131

* "Flyktingar tvingas till Syrien"...132
* EU-avtalet med Turkiet.............175

* USA fördömer regimanfall i Syrien..133

* Nordkorea avfyrade robot igen......134

Kraftig bilexplosion i Turkiet.....135

Sjuksköterska greps för 13 mord....136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Fredag 01 apr 2016

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Misstänkt Paristerrorist utlämnas..137

Våldsamma protester i Frankrike....138

* Notiser: Polis dödad i USA.........148

-

133 SVT Text Fredag 01 apr 2016
UTRIKES PUBLICERAD 1 APRIL

USA fördömer regimanfall i Syrien

USA uttrycker bestörtning över de
syriska regeringsstyrkornas anfall mot
rebellkontrollerade staden Deir al-
Asafir, öster om Damaskus, i torsdags.

Minst 33 människor dödades, däribland
flera barn, enligt oppositionella
Syriska människorättsobservatoriet
(SOHR) som bevakar kriget från
Storbritannien.

"Vi fördömer i starkaste ordalag
sådana attacker som riktas mot civila"
säger Vita husets talesperson John
Kirby i ett uttalande. Östra Ghouta,
där Deir al-Asafir ligger, omfattas av
den tillfälliga vapenvilan i Syrien.

-

NRK:
31. mar. 2016, 09:00 - 1. april 2016 kl. 07:37, error

1. april 2016 kl. 08:27

-

Ophedet debat: Skal israelsk soldat dømmes?
31. marts 2016
http://www.ordetogisrael.dk/nyheder.php?action=laesnyhed&id=3997

For en uge siden oplevede beboerne i Hebron endnu en
gang et terrorangreb, da to palæstinensere over... Læs mere

-

Opkalder basketturnering efter terrorist
31. marts 2016
http://www.ordetogisrael.dk/nyheder.php?action=laesnyhed&id=3998

En skole ved Ramallah på Vestbredden har opkaldt en
basketballturnering efter en kvindelig terrorist... Læs mere

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Sunday, March 27, 2016, CET 22:53, GMT 20:53
> [...]

New update:

Re: Informationfile de la Mogens Kall (including UFO-indicators), file 08867

Obama vil mindske A-våben-lagre, men Putins fokus på militærmagt forhindrer nedrustning

-

DR S136 fre 01 apr 12:10:56
1.april dr.dk/nyheder 11:23

FN VIL GRANSKE NYE SEXANKLAGER
FN har offentliggjort 108 nye anklager
om seksuelt misbrug begået af interna-
tionale, fredsbevarende styrker i Den
Centralafrikanske Republik (CAR).

FN-talsmand Stephane Dujarric kalder
beskyldningerne "chokerende" og lover,
at der vil blive taget "disciplinære
foranstaltninger", hvis anklagerne
viser sig at være sande.

Imens kalder Frankrigs FN-ambassadør,
Francois Delattre, beskyldningerne
"kvalmende og frastødende".

En rapport offentliggjort i slutningen
af januar fordømte FN for ikke at rea-
gere på beskyldninger om børnemishand-
ling begået af fredsbevarende styrker.

FN vil granske chokerende nye sexanklager
kl. 11:23
http://www.dr.dk/nyheder/udland/fn-vil-granske-chokerende-nye-sexanklager

-

4.200 USA-soldater i Østeuropa skal afskrække Rusland
kl. 11:36
http://www.dr.dk/nyheder/udland/4200-usa-soldater-i-oesteuropa-skal-afskraekke-rusland

-

Et liv tabt i Ukraine: Historien om Dima
kl. 16:02
http://www.dr.dk/nyheder/udland/et-liv-tabt-i-ukraine-historien-om-dima

I går blev endnu en ukrainsk soldat dræbt i en krig,
der officielt ikke findes. DR's Rusland- og
Ukraine-korrespondent, Matilde Kimer, fortæller om
Dmitrij, som hun mødte ved fronten i det østlige
Ukraine.

-

Lars Løkke: Danmark blev rost på atom-topmøde
01. Apr. 2016 kl. 22:00
http://www.dr.dk/nyheder/udland/lars-loekke-danmark-blev-rost-paa-atom-topmoede

-

Flemming Rose sammenligner Løkke-stramninger af ytringsfrihed med diktaturer
01. Apr. 2016 kl. 22:42
http://www.dr.dk/nyheder/politik/flemming-rose-sammenligner-loekke-stramninger-af-ytringsfrihed-med-diktaturer

-

DR S161 lør 02 apr 07:05:16
1.april dr.dk/nyheder 23:14

AMERIKANSKE FLY BOMBER I SOMALIA
Det amerikanske militær har gennemført
et luftangreb i Somalia.

Det oplyser Pentagon ifølge AFP.

USA forsøgte med luftangrebet at få ram
på en leder i den ekstremistiske gruppe
al- Shabaab, som angiveligt planlagde
en række angreb mod amerikanere i
Somalias hovedstad, Mogadishu.

- I samarbejde med Somalias regering
gennemførte det amerikanske militær et
luftangreb i Somalia mod Hassan Ali
Dhoore, en lederskikkelse al-Shabaab,
siger Peter Cook, talsmand for
Pentagon.

Amerikanske fly bomber ekstremistleder i Somalia
01. Apr. 2016 kl. 23:14
http://www.dr.dk/nyheder/udland/amerikanske-fly-bomber-ekstremistleder-i-somalia

-

DR S165 lør 02 apr 07:05:16
2.april dr.dk/nyheder 06:42

OBAMA VIL MINDSKE A-VÅBEN-LAGRE
Præsident Barack Obama vil gerne
nedbringe USA's beholdning atomvåben
yderligere, men han regner ikke med, at
det kommer til at ske i den tid, han
har tilbage i Det Hvide Hus.

Det siger han fredag efter afslutningen
på det internationale topmøde om
atomsikkerhed i Washington.

- Min præference ville være at reducere
vores nukleare arsenal yderligere.

I 2010 underskrev USA og Rusland Start
II-aftalen om nedrustning af
strategiske våben, men siden har der
ikke været så stor en fremgang, som
Obama havde håbet på, med hensyn til at
tage hul på en ny fase af nedrustning.

Obama vil mindske USA's lagre af atomvåben - men når det næppe
kl. 06:42
http://www.dr.dk/nyheder/udland/obama-vil-mindske-usas-lagre-af-atomvaaben-men-naar-det-naeppe

Vilde billeder: Jorden bliver opslugt under amerikansk atomprøvesprængning
01. apr. 2016, 10:44
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-04-01-vilde-billeder-jorden-bliver-opslugt-under-amerikansk-atomproevespraengning

-

Tantholdt dybt rystet over IS' massive ødelæggelser på museet i Palmyra
01. apr. 2016, 18:40
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-04-01-tantholdt-dybt-rystet-over-is-massive-oedelaeggelser-paa-museet-i-palmyra

-

Obama presser Erdogan: Tyrkiet er på vej ned ad farlig vej
02. apr. 2016, 02:10
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-04-02-obama-presser-erdogan-tyrkiet-er-pa-vej-ned-ad-farlig-vej

-

Obama: Putins fokus på militærmagt forhindrer nedrustning
02. apr. 2016, 03:15
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-04-02-obama-putins-fokus-pa-militaermagt-forhindrer-nedrustning

-

Funding: Samuelsen skaber bekymring i blå blok
02. apr. 2016, 07:43 Opd. 02. apr. 2016, 07:46 ...

-

104 SVT Text Lördag 02 apr 2016

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* "Kärnvapenhot utvecklas ständigt"..130

* Obama riktar ny kritik mot Trump...131

* Obama bekymrad över Turkiet........132

* Bryssels flygplats kan öppna snart 133

* FN vill ha polisstyrka i Burundi...134

Fem gripna efter Calcutta-olycka...135

Tysk fd utrikesminister avliden....136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Lördag 02 apr 2016

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Väktare sätts in mot gatupatruller 137

Danmark förlänger gränskontroller..138

Vaccinering mot ebola i Guinea.....139

Gasexplosion i bostadshus i Paris..140

Miljonskadestånd efter stolkollaps 141

EU-avtalet med Turkiet.............175

Kärnvapenprov senast i januari.....176

-

NRK:
1. april 2016 kl. 08:27 - 1. april 2016 kl. 22:30, error

2. april 2016 kl. 06:50

-

Stender: Jeg fatter ikke, hvorfor danske biskopper har så travlt med at promovere islam

Debat
Af Poul Joachim Stender
1. april 2016 00:00
http://www.kristeligt-dagblad.dk/debat/jeg-fatter-ikke-hvorfor-de-danske-biskopper-har-saa-travlt-med-promovere-islam

Vi skal modsige islam og i særdeleshed den syge
fortolkning af islam, som fører til det ene
selvmordsangreb efter det andet, skriver præst og
forfatter Poul Joachim Stender

Kommentar:

Det lyder fornuftigt

-

Retssagen mod homovielser er begyndt
1. april, 13, 2016 Henri Nissen
http://udfordringen.dk/2016/04/retssagen-homovielser-begyndt/

-

Dansk erklæring om folkedrab rykker nærmere
1. april, 13, 2016 Svend Løbner
http://udfordringen.dk/2016/04/dansk-erklaering-folkedrab-rykker-naermere/

Udenrigsminister anerkender, at overgreb på religiøse
mindretal kan være folkedrab. Et skridt i den rigtige
retning, lyder det fra hjælpeorganisation.

Udenrigsminister Kristian Jensen anerkender, at
Islamisk Stats overgreb på minoriteter kan være
folkedrab, og fastslår, at terroristerne skal
retsforfølges. Det er et skridt i den rigtige retning,
siger Kim Hartzner fra Mission Øst.

- IS-folk skal stilles for en domstol og (.)

KOmmentar:

... og dømmes for de forbrydelser, de har begået!

-

Det Hvide Hus: "Selvmordsbombe i Pakistan dræbte flest muslimer"
1. april, 13, 2016 Bodil Lanting
http://udfordringen.dk/2016/04/hvide-hus-selvmordsbombe-pakistan-draebte-flest-muslimer/

-

Jøder flygter fra Yemen til Israel
1. april, 13, 2016 Bodil Lanting
http://udfordringen.dk/2016/04/joeder-flygter-yemen-israel/

-

Muslim i Glasgow myrdet efter kristen påskehilsen på Facebook
1. april, 13, 2016 Bodil Lanting
http://udfordringen.dk/2016/04/muslim-glasgow-myrdet-kristen-paaskehilsen-paa-facebook/

-

Katolsk præst måske korsfæstet af IS
1. april, 13, 2016 Bodil Lanting
http://udfordringen.dk/2016/04/katolsk-praest-maaske-korsfaestet-is/

-

Fire bibeloversættere dræbt af ekstremister i Mellemøsten
1. april, 13, 2016 Bodil Lanting
http://udfordringen.dk/2016/04/fire-bibeloversaettere-draebt-ekstremister-mellemoesten/

-

Kristen TV-station i Pakistan genopbygges
1. april, 13, 2016 Bodil Lanting
http://udfordringen.dk/2016/04/kristen-tv-station-pakistan-genopbygges/

-

Kristne børn blandt over 70 dræbte Påskedag i Pakistan
1. april, 13, 2016 Bodil Lanting
http://udfordringen.dk/2016/04/kristne-boern-blandt-70-draebte-paaskedag-pakistan/

-

Paven besøger Auschwitz
1. april, 13, 2016 Udfordringen
http://udfordringen.dk/2016/04/paven-besoeger-auschwitz/

-

Katolsk præst nomineret til pris for at have reddet 1400 muslimer
1. april, 13, 2016 Bodil Lanting
http://udfordringen.dk/2016/04/katolsk-praest-nomineret-pris-have-reddet-1400-muslimer/

Father Bernard Kinvi hjalp både kristne og muslimer
under urolighederne i Central African Republic (CAR)
i 2014.

-

Globalt topmøde om forfølgelse af kristne
1. april, 13, 2016 Bodil Lanting
http://udfordringen.dk/2016/04/globalt-topmoede-forfoelgelse-kristne/

-

Lars Løkke besøgte Netanyahu under privat påskeferie i Israel
1. april, 13, 2016 Vidar Norberg
http://udfordringen.dk/2016/04/lars-loekke-besoegte-netanyahu-privat-paaskeferie-israel/

Den danske statsminister gav indirekte et skulderklap
til Israel.

Statsminister Lars Løkke Rasmussen og hans kone
Sólrun besøgte Israels premierminister under en fire
dages privat ferie i Israel i påsken.

Det var deres første besøg i Israel. Selv om besøget
var privat blev det (.)

-

Hillsong starter TV-kanal
1. april, 13, 2016 Udfordringen
http://udfordringen.dk/2016/04/hillsong-starter-tv-kanal/

Til sommer lancerer den verdenskendte Hillsong Church
sin egen TV-kanal, Hillsong Channel.

TV-kanalens sendeflade vil bestå af tilbedelse,
lovsang og taler fra internationalt anerkendte præster
og talere 24 timer i døgnet, skriver The Christian
Post.

Hillsong Channel er et samarbejde med Trininty
Broadcasting Network (TBN)

- Denne kraftfulde nye lovsangs- og tilbedelseskanal
giver os en fantastisk mulighed for at nå en helt ny
generation af seere med budskab om håb og nåde når vi
nu samarbejder med en af de mest ikoniske og
vidtfavnende aktører i moderne kristen musik, siger
leder af TBN Matthew Crouch.

Senior (.)

-

Retssagen
1. april, 13, 2016 Henri Nissen
http://udfordringen.dk/2016/04/retssagen/

I torsdags begyndte den retssag, som en gruppe kristne
har anlagt imod staten for at få fastslået, at
indførelsen af homoseksuelle vielser i Folkekirken er
i strid med grundlovens ord om religionsfrihed.

-

Tro er eneste modvægt til frygt for terror
1. april, 13, 2016 Iben Thranholm
http://udfordringen.dk/2016/04/tro-eneste-modvaegt-frygt-terror/

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Sunday, March 27, 2016, CET 22:53, GMT 20:53
> [...]

New update:

Re: Informationfile de la Mogens Kall (including UFO-indicators), file 08867

Armenien og Aserbajdsjan i kampe over omstridt region

-

DR S173 lør 02 apr 21:53:41
2.april dr.dk/nyheder 09:38

USA: STOR ØVELSE NÆR OMSTRIDTE ØER
Amerikanske flådefartøjer er igen på
vej på vej mod dele af Det Sydkinesiske
Hav, som Kina har krævet kontrollen
over. Det skriver nyhedsbureauet
Reuters, der citerer en unavngiven
kilde med kendskab til planerne.

Øvelsen vil foregå i april, men det
nærmere tidspunkt er ikke kendt.

Det vil være tredje gang, at USA sejler
ind i farvand, som Kina anser for at
være sit. De sidste to gange har det
udløst stærk kritik fra Kina. Striden
består i, at Kina har taget kontrol
over en stribe øer i Det Sydkinesiske
Hav. Disse øer bruger Kina til at kræve
kontrollen med en stor del af havet.

USA vil lave stor øvelse nær omstridte øer
kl. 09:38
http://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-vil-lave-stor-oevelse-naer-omstridte-oeer

-

Unik hvid dværgstjerne består af 99 procent ren ilt
kl. 09:46
http://www.dr.dk/nyheder/viden/naturvidenskab/unik-hvid-dvaergstjerne-bestaar-af-99-procent-ren-ilt

-

DR S176 lør 02 apr 21:53:41
2.april dr.dk/nyheder 10:34

SPRÆKKER I STØTTE TIL MISSILSKJOLD
Danmark står over for en
milliardinvestering i Natos
missilskjold over Europa, men nu slås
der sprækker i den brede politiske
opbakning til at lade danske fregatter
indgå i missilskjoldet.

For Danmark kan nemlig være beskyttet
mod ballistiske missilangreb af Polen.

Meldingen overrasker DF.

- Hvis Danmark allerede er forsvaret af
Polen mod missilangreb, er det mere
oplagt at bruge de mange penge på nogle
af de kapaciteter, som forsvaret
mangler, siger forsvarsordfører Marie
Krarup (DF).

Sprækker i støtte til Nato-missilskjold
kl. 10:34
http://www.dr.dk/nyheder/politik/spraekker-i-stoette-til-nato-missilskjold

-

DR S116 lør 02 apr 21:53:38
2.april dr.dk/nyheder 12:33

MASSEGRAV FUNDET I PALMYRA
I oldtidsbyen Palmyra har syriske
regeringsstyrker fundet en massegrav.
Det skriver flere nyhedsbureauer, her i
blandt Reuters.

Ifølge nyhedsbureauet har syriske
regeringstropper fundet en massegrav
med over 40 afdøde i. Der skulle være
tale om officerer, soldater og
medlemmer af en regeringstro milits og
deres pårørende.

For knap en uge siden lykkedes det den
syriske hær at generobre den syriske
oldtidsby fra Islamisk Stat, som tog
kontrol over byen i maj sidste år.

Syriske soldater finder massegrav med 40 lig i Palmyra
kl. 12:33
http://www.dr.dk/nyheder/udland/syriske-soldater-finder-massegrav-med-40-lig-i-palmyra

-

DR S125 lør 02 apr 21:53:38
2.april dr.dk/nyheder 16:03

ARMENIEN OG ASERBAJDSJAN I KAMP
Voldsomme kampe er brudt ud mellem
Armenien og Aserbajdsjan.Det skriver
nyhedsbureauet AP.

Ifølge en redegørelse fra
forsvarsministeriet i Aserbajdjan er en
aserbajdsjansk helikopter lørdag blevet
skudt ned og og 12 aserbajdjanske
soldater er blevet dræbt i kampene med
armenske styrker

Kampene sker langs frontlinjerne ved
den omstridte Nagorno-Karabakh-region.
Ifølge talsmænd fra området kaldes
kampene de værste sammenstød siden
1994.

Armenien og Aserbajdsjan i kampe over omstridt region
kl. 16:03
http://www.dr.dk/nyheder/indland/armenien-og-aserbajdsjan-i-kampe-over-omstridt-region

Kommentar:

Rigtig dum ide, I her har valgt! ... :-(

Det ta't år at opbygge, men kun få timer at nedbryde!

Krig kommer der sjældent noget godt ud af!

Så I BURDE møde ved den Internationale Domstol i Haag og her få
ordnet Jeres uenigheder en gang for alle på civiliserede præmisser,
i stedet for denne her djævelinspireret voldelige adfærd!

-

Massegrav fundet af syriske styrker i Palmyra
kl. 17:11
http://www.dr.dk/nyheder/udland/massegrav-fundet-af-syriske-styrker-i-palmyra

-
DR S134 søn 03 apr 07:39:46
2.april dr.dk/nyheder 23:20

SCHARF: TERRORINDSATS IKKE GOD NOK
Stadig flere unge bliver radikaliseret.
Men de ressourcer, Danmark bruger på
indsatser mod radikalisering, er uhyre
beskedne, og de nuværende tiltag rammer
heller ikke altid plet. Det siger
tidligere chef for Politiets
Efterretningstjeneste Jakob Scharf til
Berlingske.

Han finder det påfaldende, at den
"hårde" indsats fra politi- og
efterretningstjenesten blev styrket med
godt en milliard kroner i kølvandet på
angrebene i København sidste år.

Han står sammen med Trygfonden bag en
rapport, som peger på, at lokale i
højere grad skal inddrages bekæmpelsen
af radikalisering og ekstremisme.

Tidligere PET-chef: Indsats mod terror rammer ikke plet
02. Apr. 2016 kl. 23:20
http://www.dr.dk/nyheder/indland/tidligere-pet-chef-indsats-mod-terror-rammer-ikke-plet

-

DR S135 søn 03 apr 07:39:46
3.april dr.dk/nyheder 03:10

EU ØNSKER TYRKISK-KURDISK FRED
Blodige bombeangreb har den seneste tid
kostet adskillige mennesker livet i
Tyrkiet, hvor konflikten mellem tyrkere
og kurdere er spidset til.

Derfor opfordrer EU's udenrigschef,
Federica Mogherini, nu Tyrkiet til at
genoptage tidligere fredsforhandlinger
med den kurdiske befolkning.

- Tyrkiet bør igen engagere sig med
kurderne i en fredsproces, der har ført
så mange positive og lovende resultater
med sig førhen, siger Mogherini i en
skriftlig udtalelse ifølge
nyhedsbureauet dpa.

EU til Tyrkiet: Genoptag fredsforhandlinger med kurdere
kl. 03:10
http://www.dr.dk/nyheder/udland/eu-til-tyrkiet-genoptag-fredsforhandlinger-med-kurdere

-

DR S136 søn 03 apr 07:39:46
3.april dr.dk/nyheder 06:18

BEFRIER 1500 IS-FANGER
Irakiske sikkerhedsstyrker har befriet
1500 personer, der var taget til fange
af ekstremistgruppen Islamisk Stat (IS)
og spærret inde i et underjordisk
fængsel i byen Heet.

Befrielsen af de mange indsatte skete i
forbindelse med, at regeringssoldater
forsøgte at generobre Heet i det
vestlige Irak fra Islamisk Stat-
jihadister. Det oplyser irakiske
embedsfolk lørdag.

- Under deres fremrykning for at befri
og rydde byen Heet for organisationen
(IS, red.), opdagede sikkerhedsstyrker
et stort fængsel. Fængslet var placeret
under jorden og husede 1500 mennesker,
der blev befriet, siger en oberst.

Befrier 1500 IS-fanger fra underjordisk fængsel
kl. 06:18
http://www.dr.dk/nyheder/udland/befrier-1500-fanger-fra-underjordisk-faengsel

-

DR S143 søn 03 apr 08:37:29
3.april dr.dk/nyheder 08:36

USA SENDER 12 KAMPFLY TIL EUROPA
For at understrege over for sine
europæiske allierede, at USA står ved
sit løfte om et "frit" og "sikkert"
Europa, vil amerikanske kampfly og
soldater fra luftvåbnet blive sendt til
Island og Holland.

Det oplyser det amerikanske luftvåben
ifølge CNN.

I alt 12 F-15-fly og 350 amerikanere
vil tage del i militærøvelser - blandt
andet overvågningsmissioner for Nato
fra Island og flytræning i Holland.

CNN skriver, at kampflyene er et led i
en række amerikanske udsendelser til
Europa for at afskrække Rusland fra
yderligere aggressioner i regionen.

USA sender 12 kampfly til Europa
kl. 08:36
http://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-sender-12-kampfly-til-europa

Natos missilskjold kan beskytte Danmark uden dansk bidrag
02. apr. 2016, 10:45
http://nyheder.tv2.dk/politik/2016-04-02-natos-missilskjold-kan-beskytte-danmark-uden-dansk-bidrag

-

Mystisk aktivitet i dansk farvand: Objekt på 120 meter spottet - kan være fremmede ubåde
03. apr. 2016, 05:04
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-04-03-mystisk-aktivitet-i-dansk-farvand-objekt-pa-120-meter-spottet-kan-vaere-fremmede

-

USA sender kampfly til Island og Holland på Nato-mission
03. apr. 2016, 04:45 Opd. 03. apr. 2016, 05:24
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-04-03-usa-sender-kampfly-til-island-og-holland-pa-nato-mission

-

Er du blevet snydt i supermarkedet? I så fald er du ikke alene
03. apr. 2016, 08:45 ...

-

104 SVT Text Söndag 03 apr 2016

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Underjordiskt IS-fängelse upptäckt 130

* Snart skickas migranter tillbaka...131

* Protester mot colombiansk regering 132

* Ny vrakdel kopplas till MH 370.....133

Tredje man terrormisstänkt.........134

Massgrav funnen i Palmyra..........135

FN-styrka anklagas för övergrepp...136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Söndag 03 apr 2016

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Kravaller i Bryssel................137
Flygplats i Bryssel öppnas delvis..138

Nya strider i Nagorno-Karabach.....139
Fakta: Nagorno-Karabach............175

* Notiser: Tre omkom i Thailand.....148f

-

139 SVT Text Söndag 03 apr 2016
UTRIKES PUBLICERAD 2 APRIL

Nya strider i Nagorno-Karabach

Våldsamma sammandrabbningar har brutit
ut mellan armeniska soldater och
trupper från Azerbajdzjan i den
omstridda regionen Nagorno-Karabach.
Flera människor har dödats på bägge
sidor av konflikten.

Azeriska försvarskällor uppger att en
av landets helikoptrar skjutits ned
och att tolv soldater skadats.

Armeniens president sade att 18 av
landets soldater dödats och 35 skadats
i strider med azeriska styrkor, enligt
den ryska nyhetsbyrån Interfax. Ryska
presidenten Vladimir Putin efterlyser
ett vapenstillestånd.
Fakta: Nagorno-Karabach - 175

-

175 SVT Text Söndag 03 apr 2016
BAKGRUND PUBLICERAD 2 APRIL

Fakta: Nagorno-Karabach

Utbrytarregionen Nagorno-Karabach
tillhör officiellt Azerbajdzjan men
majoriteten av befolkningen är
armenier och den är i praktiken
självstyrande sedan 1992.

Azerbajdzjan och Armenien, som backas
upp av Ryssland, har efter Sovjet-
Sovjetunionens fall flera gånger
drabbat samman i strider om regionen.

Under kriget mellan de två staterna
1991-1994 dödades ungefär 30.000
människor

(Källa: TT)

-

NRK:
2. april 2016 kl. 06:50 - 3. april 2016 kl. 02:05

3. april 2016 kl. 07:30

-

Rod i hjemmet giver rod i sindet

Af Louise Graa Christensen
1. april 2016 00:00
http://www.kristeligt-dagblad.dk/liv-sjael/rod-i-hjemmet-giver-rod-i-sindet

-

Satellite image of red River Nile evokes biblical legend

Photo uses infrared technology to map heat created by vegetation
surrounding the Egyptian river

By Times of Israel staff April 2, 2016, 5:25 pm
http://www.timesofisrael.com/satellite-image-of-nile-evokes-biblical-legend/

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Sunday, March 27, 2016, CET 22:53, GMT 20:53
> [...]

New update:

Re: Informationfile de la Mogens Kall (including UFO-indicators), file 08867

Aserbajdsjan erklærer våbenhvile: Vi indstiller fjendtlighederne

-

DR S152 søn 03 apr 19:32:14
3.april dr.dk/nyheder 13:29

ASERBAJDSJAN ERKLÆRER VÅBENHVILE
Efter nye voldsomme kampe mellem
aserbajdsjanske og armenske soldater i
den omstridte enklave Nagorno-Karabakh
søndag har Aserbajdsjans regering
annonceret en ensidig våbenhvile.

En talsmand for Aserbajdsjans
forsvarsministerium påpeger dog, at de
aserbajdsjanske styrker vil slå
tilbage, hvis de kommer under angreb.

- Aserbajdsjan viser god vilje og har
besluttet ensidigt at indstille
fjendtlighederne.

- Hvis Armenien ikke stopper sine
provokationer, vil vi befri alle de
besatte områder, siger talsmanden.

Aserbajdsjan: Vi indstiller fjendtlighederne
kl. 13:29
http://www.dr.dk/nyheder/udland/aserbajdsjan-vi-indstiller-fjendtlighederne

Kommentar:

Fornuftigt. Et skridt i den rigtige retning. Mange tak ... :-)

Men glem nu ikke det der med Haag! Sådanne ting må ikke udsættes.
Løs problemerne på civiliseret vis, som er Menneskeheden værdig.

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/armenia/19-008
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/azerbaijan/19-008
International Court of Justice
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/courts/icj/19-008

-

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Sunday, April 03, 2016, CET 20:17
Subject: Aserbajdsjan erklærer våbenhvile: Vi indstiller fjendtlighederne -
Re: 2016 uge 13 (news samlet)
19007 news:ndrmhi$8cb$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/vsbota5KE5M/gxcKWvW0CQAJ

> [...]
>
> Kommentar:
>
> Fornuftigt. Et skridt i den rigtige retning. Mange tak ... :-)

Memory on from ...

Sent: Sunday, April 03, 2016, CET 08:57, GMT 06:57
Subject: Armenien og Aserbajdsjan i kampe over omstridt region -
Re: 2016 uge 13 (news samlet)
19006 news:ndqem9$umb$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/vsbota5KE5M/W1xk0tePCQAJ
> Men glem nu ikke det der med Haag! Sådanne ting må ikke udsættes.
> Løs problemerne på civiliseret vis, som er Menneskeheden værdig.

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2016-04-03, Sunday, day no 094, CET 20:19, GMT 18:19
- "Jeg vil"

20:19
- "have"

20:10
- "retfærdighed!"

20:19
- "Alle"

20:19
- "partnere"

20:20
- "skal"

20:20
- "respektere"

20:21
- "domstolens"

20:21
- "afgørelse"

(Der er vel her tale om Haag-domstolen, altså ICJs afgørelse)

20:28
- "Alle stridigheder skal bilægges."

Last OUTPUT: 18999 news:56f84a52$0$295$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 19008