2018 uge 13 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=24) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40024

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2018 uge 12 (news samlet)
Date: Mon, 19 Mar 2018 07:46:46 +0100, GMT 06:46
20455 news:5aaf5c81$0$718$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/P4g-e7zXYvM/XI1T6gYpCQAJ

-

I dag Mandag den 26. marts 2018 (dag 85 i året) er det 1865
dage siden, at en stor asteroide samt en meteor nær havde ramt
og udslettet Psykopatistan (Rusland)! Se evt. ...

Found Målestok 50 and distance to Cyg A + ET Homestar 36 Lightyears (6.
gæt) in Esther's book

File 20.471 ...
Cygnus A, distance:
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/cygnus-a/distance/20-471
ET-homstar, Galactic longitude:
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lon/20-471
ET-homestar, distance, 6. gæt: 36 lysår
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/distance/20-471
Markpointer 50:
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/50/20-471
Målestok 50:
https://sites.google.com/site/etbible/home/measuring-stick/20-471

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Est+8&version=BPH

Ester 8, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Kongen gør Mordokaj til førsteminister i stedet for Haman

4
Igen rakte kongen guldscepteret frem mod Ester, hvorefter
hun rejste sig

Kommentar:

Memory on from ...

Date: Mon, 26 Mar 2018 07:26:37 +0200, GMT 05:26
20470 news:5ab8843a$0$709$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/qLVVEuJrhl0/dsJIt--FCAAJ

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

DR S172 søn 25 mar 20:16:51
25.marts dr.dk/nyheder 17:14

PAVE FRANS TIL UNGE: I SKAL RÅBE OP
Flere tusinde mennesker på
Peterspladsen i Vatikanet har hørt pave
Frans opfordre de unge til at fortsætte
med at råbe op.

- Det er op til jer ikke at være
stille. Selv hvis andre tier stille,
hvis vi ældre mennesker og ledere,
nogle korrupte, tier stille, hvis hele
verden tier stille og mister dens
glæde, spørger jeg jer: Vil i råbe op?

Pavens opfordring kommer dagen efter,
at flere hundredtusinde unge
demonstrerede for strammere våbenlove i
USA.

Paven refererede aldrig direkte til
demonstrationerne i USA.

-

DR S173 søn 25 mar 20:16:51
25.marts dr.dk/nyheder 17:43

SKOLEPIGER GENFORENET MED FAMILIER
105 skolepiger, som blev bortført af
den ekstremistiske gruppe Boko Haram i
Dapchi i det nordøstlige Nigeria for en
måned siden, blev søndag genforenet med
deres familier.

Med eskorte fra den nigerianske hær
ankom de 105 piger til Dapchi i fem
busser omkring klokken 14.30 søndag.

Her blev de mødt af deres forældre,
skriver nyhedsbureauet AFP, som har en
journalist på stedet.

Pigerne har tilbragt de seneste tre
dage i myndighedernes varetægt. De blev
bortført fra deres skole i Dapchi den
19. februar og frigivet tidligere på
ugen.

Varme til 128.000 huse sendes direkte ud i atmosfæren: - Det er
fuldstændig tosset
25. mar. 2018, 07:15 ...

-

NRK:
25. mars 2018 kl. 08:26

Date: Mon, 26 Mar 2018 07:26:37 +0200, GMT 05:26

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20470

Russiske ambassadørar kalla inn i Latvia, Litauen, Estland og Polen

Martin Luther Kings 9-årige barnebarn: 'Jeg har en drøm om en våbenfri
verden'
25. Mar. 2018 kl. 17:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/martin-luther-kings-9-aarige-barnebarn-jeg-har-en-droem-om-en-vaabenfri-verden

-

[...]

Pave Frans til unge: 'I har det I jer til at råbe op'
25. Mar. 2018 kl. 17:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/pave-frans-til-unge-i-har-det-i-jer-til-rabe-op

-

[...]

Nigerianske skolepiger genforenet med deres familier
25. Mar. 2018 kl. 17:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nigerianske-skolepiger-genforenet-med-deres-familier

-

DR S176 man 26 mar 06:51:11
25.marts dr.dk/nyheder 22:23

MINDST 37 DØDE I RUSSISK STORBRAND
Mindst 37 mennesker er omkommet i en
brand i et indkøbscenter i byen
Kemerovo i Sibirien søndag.

Det oplyser en talsmand for brandvæsnet
til det russiske nyhedsbureau Tass.

Dødstallet steg, efter redningsmandskab
fandt 13 omkomne i en biografsal i
indkøbscentret, oplyser viceguvernør
Vladimir Chernov.

Kort forinden havde redningstjenesten
meddelt, at 69 mennesker var savnet i
branden, der brød ud på storcentrets
fjerde og øverste etage. Af de 69
savnede var 40 børn, siger talsmanden.

Mindst 37 døde i indkøbscenter-brand i Rusland
25. Mar. 2018 kl. 22:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/mindst-37-dode-i-indkobscenter-brand-i-rusland

-

DR S117 man 26 mar 10:47:59
26.marts dr.dk/nyheder 06:41

EGYPTENS SISI FÅR NOK FIRE ÅR MERE
Ingen iagttagere er i tvivl om, at
Egyptens præsident, Abdel Fattah al-
Sisi, får fire år mere på posten.

Præsidentvalget indledes i dag og
slutter onsdag, og kun Moussa Mustafa
Moussa er modkandidat.

- Det er kedeligt at skulle sige det,
men dette valg er en farce, siger
Michele Dunne, chef for
mellemøstprogrammet ved tænketanken
Carnegie Endowment for International
Peace, til TT.

Efter en turbulent periode ønsker mange
egyptere fred og stabilitet, og derfor
støtter de Sisi.

Ingen tvivl: Egyptens Sisi får fire år mere
kl. 06:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ingen-tvivl-egyptens-sisi-far-fire-ar-mere

-

Macron drikker morgenkaffe med kontroversiel dansk imam
kl. 06:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/macron-drikker-morgenkaffe-med-kontroversiel-dansk-imam

Frankrigs præsident møder Sherin Khankan for at høre hendes
tanker om religion og politik.

Tidligere PET-chef: - Der findes teknik, som danskerne slet ikke kender til
25. mar. 2018, 11:26
http://underholdning.tv2.dk/2018-03-25-tidligere-pet-chef-der-findes-teknik-som-danskerne-slet-ikke-kender-til

-

Vestager overvejer at splitte Google for at bryde dominans
26. mar. 2018, 03:14
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-26-vestager-overvejer-at-splitte-google-for-at-bryde-dominans

-

TV 2 LIVECENTER
26. mar. 2018, 04:58
http://nyheder.tv2.dk/2018-03-26-tv-2-livecenter

I dag, Kl. 12:24
Kina kræver, at USA stopper "skræmmekampagne"

Ifølge det norske nyhedsbureau NTB beder Kina USA stoppe med
"økonomiske skræmmekampagner". Samtidig understreger det
kinesiske udenrigsministerium, at Kina er parat til samtaler
med USA.

Subject: Found Målestok 50 and
Date: Mon, 26 Mar 2018 11:15:13 +0200, GMT 09:15
20471 news:5ab8b9d1$0$708$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/qLVVEuJrhl0/D4hel2mSCAAJ

You are a *fool*!

(Kun en tåbe indser ikke, hvor dette bærer hen: Et galaktisk
bryllup, hvor der IKKE bliver plads til uret!)

-

Saudi-Arabien angrebet - missilstykker regner ned over hovedstad
26. mar. 2018, 07:44
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-26-saudi-arabien-angrebet-missilstykker-regner-ned-over-hovedstad

En er dræbt og to såret efter missilangreb fra yemenistisk
oprørsgruppe i en krig, der har strakt sig over de sidste tre
år.

-

Tidligere elskerinder vidnede i ubådssagen: - Peter Madsen var til mange
ting
26. mar. 2018, 12:25 ...

-

104 SVT Text Måndag 26 mar 2018

SVT Text

* = efter kl 12 Nyhetsrullen 188

41 av 64 brandoffer sägs vara barn 130
Vittnen: Inga larm och sprinklers..131

USA: Porrstjärna sägs ha hotats....132
Egypten röstar - resultatet givet..133
"Falska nyheter kan ge fängelse"...134

* Kinesiskt stridsflyg vid Taiwan....135
Rymdstation kan krascha i påsk.....136
Robot nedskjuten ovanför Riyadh....137

Exledaren Puigdemont gripen........138
Protester mot gripande i Barcelona 139
Flydde Katalonien för Belgien.....177-

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Måndag 26 mar 2018

SVT Text

* = efter kl 12 Nyhetsrullen 188

Nigeria förhandlar om vapenvila....140
Kidnappade flickor i säkerhet......141

Poliser attackerade av svärdman....142
Bad om ursäkt för antisemitism.....143
Notiser: 13 döda i Ecuador-olycka..148

Världen runt
* Fransman vill få vara oförskämd....149

-

135 SVT Text Måndag 26 mar 2018
UTRIKES PUBLICERAD 26 MARS

Kinesiskt stridsflyg vid Taiwan

Taiwanesiskt flyg skickades på
måndagen upp för att följa kinesiskt
stridsflyg som passerat tätt utanför
Taiwans södra kust, uppger landets
försvarsdepartement.

Spänningarna mellan Taiwan och Kina,
som gör anspråk på ön som en av sina
provinser, har ökat rejält efter flera
liknande händelser.

Så sent som i förra veckan skickade
Taiwan ut både flyg och fartyg för att
följa ett kinesiskt hangarfartyg som
passerade genom det sund som skiljer
ön från det kinesiska fastlandet,
skriver nyhetsbyrån Reuters.

-

140 SVT Text Måndag 26 mar 2018
UTRIKES PUBLICERAD 25 MARS

Nigeria förhandlar om vapenvila

Nigerias regering förhandlar med
islamistgruppen Boko Haram om en
vapenvila. Samtalen ska ha pågått
under en längre tid, säger landets
informationsminister Lai Mohammed.

Det är första gången på flera år som
den nigerianska regeringen för samtal
med Boko Haram om en eventuell vapen-
vila. Terrorgruppen har sedan 2009
fört ett våldsamt uppror i nordöstra
Nigeria och angränsande länder.

Samtidigt rapporteras att minst fem
personer skadats vid en attack mot en
marknad i sydöstra Niger. Boko Haram
misstänks ligga bakom detta attentat.

-

143 SVT Text Måndag 26 mar 2018
UTRIKES PUBLICERAD 25 MARS

Bad om ursäkt för antisemitism

Jeremy Corbyn, ledare för brittiska
Labour, bad på söndagen om ursäkt för
antisemitism som förekommit i partiet.

Detta ses som ett sätt att förekomma
kritik då han ansetts ha underlåtit
att agera vid liknande händelser.

Labour har på senare år flera gånger
kritiserats för antisemitiska
uttalanden som gjorts av medlemmar men
även av partiets parlamentsledamöter.

Corbyn fick själv kritik förra veckan
för att han 2012 uttryckte sitt stöd
för en konstnär vars väggmålning av
många bedömts vara antisemitisk.

-

NRK:
25. mars 2018 kl. 08:26 - 26. mars 2018 kl. 10:30, error

26. mars 2018 kl. 11:19
Russiske ambassadørar kalla inn
https://www.nrk.no/nyheter/1.13980427

Dei russiske ambassadørane i Latvia, Litauen, Estland og Polen
har blitt kalla inn på teppet av utanriksdepartementa i alle
desse landa. Det melder nyheitsbyråa Tass og RIA. Dette etter
forgiftinga av ein russisk eks-spion i Storbritannia

-

26. mars 2018 kl. 12:27

-

Russian ambassadors 'summoned by EU neighbours'

7 minutes ago, time now 13:00 CET, 11:00 GMT

http://www.bbc.com/news/world-us-canada-43541256

Russian ambassadors have been summoned to several European
foreign ministries amid reports of imminent diplomatic
expulsions, reports say.

-

U.S. watchdog to Saudi:'Stop preaching for 'Holy War' in textbooks'

Saudi Crown Prince Mohammed bin Salman, currently on his first
visit to the United States as heir apparent, has promised to
promote a more moderate form of Islam.

By REUTERS
March 25, 2018 18:12
http://www.jpost.com/Middle-East/US-watchdog-to-SaudiStop-preaching-for-Holy-War-in-textbooks-547053

Konservative efterlyser økonomiske sanktioner mod Rusland.

USA udviser 60 diplomater.

Flere vestlige lande udviser russiske diplomater efter gift-sag.

EU-præsident: Flere udvisninger kan være på vej

May tilfreds med EU's solidaritet: Vi står sammen om at sende et stærkt
signal.

Danmark udviser russiske diplomater.

S og R støtter diplomat-udvisninger men vil gerne gå længere.

DF bakker op om udvisninger.

Klar med en reaktion på giftangreb
Date: Mon, 26 Mar 2018 07:26:37 +0200, GMT 05:26

> [...]

signal.

Danmark udviser russiske diplomater.

S og R støtter diplomat-udvisninger men vil gerne gå længere.

DR S121 man 26 mar 16:01:52
26.marts dr.dk/nyheder 12:13

FLERE FRIVILLIGE PÅ SYGEHUSE
Omkring 150 frivillige agerer ekstra
pårørende på OUH og Svendborg Sygehus.
Men de må ikke erstatte fagpersonalet,
mener John Christiansen, der er
kredsformand for Dansk Sygeplejeråd i
Syddanmark.

- Dilemmaet er, om de frivillige er med
til at aflaste, eller er de med til at
erstatte. Det bliver nogle steder en
hårfin balance, siger han.

Der er dog ingen grund til bekymring.
forsikrer Yvonne Roholdt, der er leder
af Patient,- og Pårørendeservice.

- Det skal ses som en ekstra pårørende.
Altså et supplement af praktisk og
medmenneskelig karakter, forklarer hun.

Frivillige på sygehusene: Vi udfører ikke de ansattes job
kl. 12:13
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/fyn/frivillige-paa-sygehusene-vi-udfoerer-ikke-de-ansattes-job

-

DR S124 man 26 mar 16:01:52
26.marts dr.dk/nyheder 13:25

KLAR MED EN REAKTION PÅ GIFTANGREB
Udenrigsminister Anders Samuelsen (LA)
vil pået pressemøde klokken 15 oplyse
om Danmarks reaktion mod Rusland efter
giftangrebet mod en russisk eksspion i
Storbritannien.

Mange EU-lande ventes i dag at
annoncere deres diplomatiske reaktion
mod Rusland, der beskyldes for at stå
bag giftangrebet i Salisbury. Det stod
klart i fredags efter et EU-topmøde.

Her besluttede lederne at kalde EU's
ambassadør i Moskva hjem til
konsultationer i Bruxelles i en måned.

Blandt de tiltag, der forventes, er
udvisning af russiske diplomater. Andre
tiltag kan også komme på tale.

Danmark er klar med reaktion på giftangreb
kl. 13:25
https://www.dr.dk/nyheder/politik/danmark-er-klar-med-reaktion-pa-giftangreb

-

Puk Damsgård: Hold øje med valgdeltagelsen i Egypten
kl. 13:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/puk-damsgaard-hold-oeje-med-valgdeltagelsen-i-egypten

-

Russiske efterforskere: Vagt slukkede alarmsystem før dødsbrand
kl. 13:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/russiske-efterforskere-vagt-slukkede-alarmsystem-foer-doedsbrand

-

Minut for minut: Dansk reaktion på giftangreb i Storbritannien
kl. 14:31
https://www.dr.dk/nyheder/politik/minut-minut-dansk-reaktion-paa-giftangreb-i-storbritannien

-

DR S128 man 26 mar 16:01:19
26.marts dr.dk/nyheder 15:07

DANMARK UDVISER RUSSISKE DIPLOMATER
To russiske diplomater udvises af
Danmark i et koordineret skridt sammen
med en række andre lande.

Det oplyser udenrigsminister Anders
Samuelsen (LA) på et pressemøde, hvor
han betegner reaktionen som et
"ekstraordinært skridt i koordination
med en række andre lande".

Det sker som reaktion på
nervegiftangrebet på den russiske eks-
spion Sergei Skripal og hans datter.

Ruslands modsvar på hændelsen er
"fantasifulde og selvmodsigende," siger
Anders Samuelsen videre og betegner
sagen som "meget alvorlig".

Danmark udviser to russiske diplomater efter nervegiftangreb
kl. 15:07
https://www.dr.dk/nyheder/politik/danmark-udviser-russiske-diplomater-efter-nervegiftangreb

-

Flere vestlige lande udviser russiske diplomater efter gift-sag
kl. 15:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/flere-vestlige-lande-udviser-russiske-diplomater-efter-gift-sag

-

DR S127 man 26 mar 16:01:53
26.marts dr.dk/nyheder 15:34

USA UDVISER 60 DIPLOMATER
USA udviser 60 russiske diplomater og
lukker det russiske konsulat i Seattle.

Det skriver nyhedsbureauet Reuters, der
citerer unavngivne medarbejdere i den
amerikanske administration.

Sanktionerne kommer, efter at en
tidligere russisk dobbeltagent og hans
datter er blevet angrebet med nervegift
i Salisbury, England.

Den britiske og den amerikanske
regering mener, at det er Rusland, som
står bag angrebet.

USA udviser 60 diplomater og lukker konsulat
kl. 15:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-udviser-60-diplomater-og-lukker-konsulat

-

DR S131 man 26 mar 16:01:19
26.marts dr.dk/nyheder 15:55

DF BAKKER OP OM UDVISNINGER
Det er med fuld rygdækning fra
støttepartiet Dansk Folkeparti, at
regeringen udviser to russiske
diplomater af Danmark.

Det siger partiets udenrigsordfører
Søren Espersen:

- Vi bakker det fuldstændigt op.
Sanktionen er utrolig skarp, så det er
virkelig noget, der vil vække genlyd i
Rusland, siger han.

- I det internationale diplomati er
dette et barsk skridt at tage, at
Danmark blandt en lang række andre
lande er med til at udvise disse to
diplomater, siger Espersen.

Søren Espersen: Udvisninger vil gøre indtryk
kl. 15:55
https://www.dr.dk/nyheder/politik/soren-espersen-udvisninger-vil-gore-indtryk

-

Rusland om USA's udvisning af diplomater: Provokerende og ødelæggende
kl. 16:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/rusland-om-usas-udvisning-af-diplomater-provokerende-og-oedelaeggende

-

S og R støtter diplomat-udvisninger men vil gerne gå længere
kl. 17:13
https://www.dr.dk/nyheder/politik/s-og-r-stoetter-diplomat-udvisninger-men-vil-gerne-gaa-laengere

Kommentar:

Fint!

-

Konservative efterlyser økonomiske sanktioner mod Rusland
kl. 18:20
https://www.dr.dk/nyheder/politik/konservative-efterlyser-oekonomiske-sanktioner-mod-rusland

Kommentar:

MEGET fint!

-

Dyre- og plantearter er i frit dødsfald over hele kloden
kl. 18:32
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/dyre-og-plantearter-er-i-frit-doedsfald-over-hele-kloden

-

VIDEO Dansk imam efter kaffe med Macron: I Frankrig er jeg progressiv
kl. 18:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/video-dansk-imam-efter-kaffe-med-macron-i-frankrig-er-jeg-progressiv

-

EU-præsident: Flere udvisninger kan være på vej
kl. 18:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/eu-praesident-flere-udvisninger-kan-vaere-paa-vej

-

May tilfreds med EU's solidaritet: Vi står sammen om at sende et stærkt
signal
kl. 18:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/may-tilfreds-med-eus-solidaritet-vi-staar-sammen-om-sende-et-staerkt-signal

Arbejdsløse søger masser af jobs, som de slet ikke vil have
26. mar. 2018, 18:54 ...

-

NRK:
26. mars 2018 kl. 12:27

"Infected" books in the Bible: 44 Act, Apostelenes gerninger:
https://sites.google.com/site/etbible/home/infected-books/44-act/20-475

Other news:

BLOG: Udvisningen af russiske diplomater er ikke nok og udstiller
Vestens hovedproblem

Ruslands-kender: Russiske diplomater er ofte deltids-agenter

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Est+9&version=BPH

Ester 9, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jødernes triumf over deres fjender

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+18.15-27&version=BPH

Johannes 18:15-27, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Peter svigter Jesus første gang

Annas forhører Jesus

Peter svigter Jesus anden og tredje gang

-

[...]

"Jesus kom til tempelområdet hver dag for at undervise folk,
og fra tidlig morgen stimlede folk sammen for at høre ham.
Om aftenen gik han ud til Olivenbjerget, hvor han plejede at
overnatte."

Luk. 21,37-38 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Lukas21

-

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte 4
gange om året, og det er jo meget smart, hvis man er væk på
retræte eller noget andet.)

http://www.ucb.dk/dagensord/index.php?dato=03_27

Ordet for 2018-03-27

Elsk din kirke (2)

"Hvis ... [I] ikke bliver om bord, kan I ikke reddes."
ApG 27,31

... Paulus og 276 andre befandt sig i en storm som syntes
umulig at overleve. ...

Dette giver i så fald

276
+1
=

https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-xxx/20-316

https://sites.google.com/site/etbible/home/files/08-xxx/08-106

> ... 276 (sjæle) ...
> (Act ApG. 27,37)
>
> 276 + 1 = ... (M45) ...

I King James versionen (som nok ligger tættest op af
originalteksten på græsk) står der:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=act+27.37&version=KJV

Acts 27:37, King James Version (KJV)

And we were in all in the ship two hundred threescore and
sixteen souls.

3*20

=

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 26 Mar 2018 07:26:37 +0200, GMT 05:26

> [...]

-

Ruslands-kender: Russiske diplomater er ofte deltids-agenter
26. Mar. 2018 kl. 22:33
https://www.dr.dk/nyheder/indland/ruslands-kender-russiske-diplomater-er-ofte-deltids-agenter

-

DR S134 tir 27 mar 03:31:24
27.marts dr.dk/nyheder 02:12

KIM JONG-UN PÅ KINA-BESØG
Den nordkoreanske leder, Kim Jong-un,
har besøgt Kina, skriver nyhedsbureauet
Bloomberg. Ifølge japanske medier er et
nordkoreansk tog ankommet til Beijing
med et enormt sikkerhedsopbud.

Oplysningerne kan ikke bekræftes i det
kinesiske udenrigsministerium. Heller
ikke nordkoreanske medier skriver om
det påståede besøg. Men tre kilder med
kendskab til forholdene bekræfter over
for Bloomberg, at det var den
nordkoreanske leder, som ankom til
Beijing i tog.

Nordkorea er hårdt presset af de
sanktioner, som FN vedtog støttet af
Kina. Ca. 90 procent af Nordkoreas
udenrigshandel går gennem Kina

Medie: Kim Jong-Un besøger Kina
kl. 02:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/medie-kim-jong-un-besoeger-kina

Subject: Russiske ambassadørar kalla inn i Latvia, Litauen, Estland og
Polen -
Re: 2018 uge 13 (news samlet)
Date: Mon, 26 Mar 2018 13:11:03 +0200, GMT 11:11
20473 news:5ab8d4f7$0$710$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/qLVVEuJrhl0/cNl_57uYCAAJ

> [...]

> You are a *fool*!
>
> (Kun en tåbe indser ikke, hvor dette bærer hen: Et galaktisk
> bryllup, hvor der IKKE bliver plads til uret!)

I skal rubbe jer, hvis I skal gøre jer nogen som helst
forhåbninger om at slippe godt fra dette!

For ...

Hvis det står til mig, da havde jeg straffet jer alle for længe
siden!

-

Østeuropæiske ambassadører til landsmænd: Rejs hjem
kl. 09:38
https://www.dr.dk/nyheder/penge/osteuropaeiske-ambassadorer-til-landsmaend-rejs-hjem

-

Enigt folketing siger ja: Slut med lynskilsmisser for børnefamilier
kl. 09:49
https://www.dr.dk/nyheder/politik/enigt-folketing-siger-ja-slut-med-lynskilsmisser-boernefamilier

Kommentar:

*ALLE* ægteskaber kommer ud for kriser, hvor man *fristes* til
at stikke af fra det hele!

Men ...

Problemerne har det jo med at rejse med ud til det nye!

Så ...

"Kanske" man hellere skulle blive ombord på skuden og kæmpe for
alle ombordværendes *fællesinteresse*!

Så mit råd er:

Søg *professionel* hjælp i god tid. Ofre kan skuden rette op.

Og her en bog, der kan hjælpe dig lidt på vej:

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/kaerlighedens-5-sprog

Kærlighedens fem sprog
af Gary Chapman
ISBN 78-564-5573-9
Lohses Forlag, 1999
http://lohse.dk/kaerlighedens-5-sprog.html

Kærligheden er nemlig IKKE noget, der kommer dumpende ned fra
himlen helt af sig selv og som sidenhen pist forsvinder!

Kærligheden er noget, der skal passes og plejes, akkurat som
planterne i en køkkenhave. De skal både ha' vand, næring und so
weiter.

Så ...

God læselyst ... :-)

BLOG: Udvisningen af russiske diplomater er ikke nok og udstiller
Vestens hovedproblem
26. mar. 2018, 21:29
http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-03-26-blog-udvisningen-af-russiske-diplomater-er-ikke-nok-og-udstiller-vestens

af Mirco Reimer-Elster
Ph.D-studerende ved Det Europæiske Universitetsinstitut i Firenze

-

EU lægger pres på Rusland, men udvisning af russere udstiller
splittelse, mener forsker
26. mar. 2018, 21:56
http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-03-26-eu-laegger-pres-pa-rusland-men-udvisning-af-russere-udstiller-splittelse-mener

-

Rusland-lektor om nye sanktioner: - Tingene er spidset til
26. mar. 2018, 23:12
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-26-rusland-lektor-om-nye-sanktioner-tingene-er-spidset-til

-

Australien følger en række europæiske lande og USA efter giftangreb
27. mar. 2018, 06:13
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-27-australien-foelger-en-raekke-europaeiske-lande-og-usa-efter-giftangreb

Australiens premierminister kalder angrebet i Storbritannien for
et angreb på "os alle".

-

Skidt salg tvinger H&M til flere udsalg
27. mar. 2018, 09:52 ...

-

104 SVT Text Tisdag 27 mar 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Moskva: Utvisningarna är absurda...130
* Även Australien utvisar diplomater 131
USA utvisar 60 ryska diplomater....132

* Döda djur efter Colombia-utsläpp...133

* 700 miljoner klimatflyktingar?.....134

* Mord på judinna misstänkt hatbrott 135

Kosovo grep serbledare.............136

Kräver ursäkt från Clifford........137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Tisdag 27 mar 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

41 av 64 brandoffer sägs vara barn 138
Utredare har funnit stora brister..139

Puigdemont släpps inte på fri fot..140

Två gripna för mordet på Catalan...141
Svenska åklagaren om Catalan.......142

* Notiser: Presidentval skjuts upp...148

-

NRK:
26. mars 2018 kl. 12:27 - 27. mars 2018 kl. 07:32, error

27. mars 2018 kl. 10:37

-

Britiske jøder til Corbyn om antisemitisme: Nok er nok
Af Anders Hjorth Vindum 26. March 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/britiske-joeder-til-corbyn-om-antisemitisme-nok-er-nok

Støtte til antisemitisk kunst og halvhjertede forklaringer har
skabt vrede mod den britiske oppositionsleder

-

2,000-year-old coins from 'great revolt' discovered in time for Passover

"The discovery of dozens of coins in the center of ancient
Jerusalem, bearing the inscription 'to freedom / to Galat Zion,'
is of special importance during Passover."

By Jonathan Weber Rosen
March 26, 2018 13:59
http://www.jpost.com/Israel-News/Coins-symbolically-discovered-from-great-revolt-before-Passover-547128?utm_source=newsletter&utm_campaign=26-3-2018&utm_content=coins-symbolically-discovered-from-great-revolt-before-passover-547128

Coins dating from the Roman-Jewish War (66-73CE) were discovered
by archeologists in a cave near the south wall of the Temple
Mount on Monday, according to the Israeli Nature and Parks
Authority.

Nato smider syv russere på porten

Stoltenberg: Syv russere bliver udvist af den russiske mission i Nato
-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 26 Mar 2018 07:26:37 +0200, GMT 05:26

> [...]

Nato smider syv russere på porten

Stoltenberg: Syv russere bliver udvist af den russiske mission i Nato

DR S138 tir 27 mar 18:19:35
27.marts dr.dk/nyheder 06:31

STOPPER TEST AF SELVKØRENDE BILER
Arizonas guvernør har suspenderet
køretjenesten Ubers test af selvkørende
biler.

Det sker efter en ulykke i sidste uge,
der kostede en 49-årig kvinde livet.

I et brev til Ubers adm. direktør, Dara
Khosrowshahi, skriver guvernør Doug
Ducey, at han, efter at have set en
video fra ulykken, sætter
spørgsmålstegn ved, om Uber fremover
kan teste sine biler i delstaten,
skriver Reuters.

Uber har testet i Arizona på grund af
vejret, vejsystemet og lempelige krav.
Fx skal selskabet ikke indberette
antallet af uheld til myndighederne.

Guvernør suspenderer test af selvkørende biler
kl. 06:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/guvernor-suspenderer-test-af-selvkorende-biler

-

Macron får kritik efter møde med dansk imam
kl. 12:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/macron-faar-kritik-efter-moede-med-dansk-imam

-

Russisk udenrigsminister: USA afpresser andre lande til at udvise diplomater
kl. 15:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/russisk-udenrigsminister-usa-afpresser-andre-lande-til-udvise-diplomater

Kommentar:

Og hva' så? - Du har jo *fortjent* det og MEGET, MEGET MERE!!!

Du er jo ved at opstarte 3. verdenskrig med dit psykopatiske
vanvid!

Jeg kan kun dybt beklage, at du IKKE allerede også er afstraffet
økonomisk!

-

Stoltenberg: Syv russere bliver udvist af den russiske mission i Nato
kl. 16:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/stoltenberg-syv-russere-bliver-udvist-af-den-russiske-mission-i-nato

Nato smider syv russere på porten
27. mar. 2018, 16:17
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-27-nato-smider-syv-russere-pa-porten

-

Se listen - i disse kommuner bliver flest par skilt
27. mar. 2018, 17:54 ...

-

NRK:
27. mars 2018 kl. 10:37

"Infected" books in the Bible: 44 Act, Apostelenes gerninger:
https://sites.google.com/site/etbible/home/infected-books/44-act/20-477
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/7-stars/g-lat/20-477
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/7-stars/g-lon/20-477

Subject: BLOG: Udvisningen af russiske diplomater er ikke nok og
Date: Tue, 27 Mar 2018 10:51:50 +0200, GMT 08:51
20475 news:5aba05d4$0$717$1472...@news.sunsite.dk
"Infected" books in the Bible: 44 Act, Apostelenes gerninger:
https://sites.google.com/site/etbible/home/infected-books/44-act/20-475
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/qLVVEuJrhl0/nSsoG7ffCAAJ
Anskuer vi hele tekstpassagen, da står der bl.a., at ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Acts+27&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Acts+27&version=DN1933

19
Og på den tredje Dag udkastede de med egne Hænder
Skibets Redskaber.

3. dag

Og da de loddede, fik de tyve Favne, og da de lidt
længere fremme atter loddede, fik de femten Favne.

20 favne
15 favne

Men indtil det vilde dages, formanede Paulus alle
til at tage Næring til sig og sagde: "Det er i Dag
den fjortende Dag, I have ventet og tilbragt uden
at spise og intet taget til eder.

14. dag

Men vi vare i Skibet i alt to Hundrede og seks og
halvfjerdsindstyve Sjæle.

+20
+15
=
38

Compare with ...

7 stars (Pleiades, M45)
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/7-stars

Galactic 600:

Longitude 277,74045
Latitude -39,09975

Begge tal (277 og 39) mangler tilsyneladende 1 enhed (276 og 38).

Men de ér der ikke desto mindre!

Bemærkes skal det også, at 14-tallet OGSÅ "titter"
frem i koden udfor 127 (og 127+150= 277):

https://sites.google.com/site/etbible/home/files/05-xxx/05-7xx/05-786

5781 news:d1gXg.345$8W...@news.get2net.dk

[ ... ]
> Øh ... der er flere måder at tælle på.
>
> Her er en oversigt:
>
> 7 120 23 1
> 6 121 24 2
> 5 122 25 David
> 4 123 26 1
> 3 124 27 David
> 2 125 28 1
> 1 126 29 2
> 0 127 30 Solomon, Cygnus-A Noa longitude
> [...]

Salme 127 "slæber" rundt på disse 2 7-taller, en på hver
side, og tilsammen giver de 14.

Og selve 7-tallet minder os jo ikke så lidt om
"noget", hvori 7-tallet indgår (apropos 7-stjernen)!

Disse ting er IKKE et bevis i sig selv (som en selvstændig
enhed), skønner jeg, men fundet i Ap.G. er dog nok til, at
vi kan tillade os at sige, at forfatteren af bogen
(Apostlenes Gerninger) må ha' haft nogen kendskab til
hemmeligheden ang. ET-stjernekortet (inside the Bible)!

Ergo er Ap.G. (the Acts) "inficeret"!

Subject: Nato smider syv russere på porten -
Re: 2018 uge 13 (news samlet)
Date: Tue, 27 Mar 2018 19:05:25 +0200, GMT 17:05
20476 news:5aba7982$0$707$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/qLVVEuJrhl0/d9bkXab6CAAJ

Internal message to 2304 (and her friends):

"Kanzi" calling HQ:

MAYDAY!

We *need* Your help now. Please understand!

Last OUTPUT: 20406 news:p6f4ga$41a$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/jlJxyoyqCgAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20477

Den 27-03-2018 kl. 19:55 skrev Kall, Mogens:

News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: Acts 276, 40 -
Re: BLOG: Udvisningen af russiske diplomater er ikke nok og
Date: Tue, 27 Mar 2018 19:55:33 +0200, GMT 17:55
20477 news:5aba8545$0$712$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/qLVVEuJrhl0/oXQQIWP9CAAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/8SdlE3OsQ1g/6KDmSo2cBgAJ
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/interface/jackpot/61

Internal note:
(2018-03-28, CET 08:07, GMT 06:07)
"Kanzi"4delta 7+1½(T-5: 23, 22, 21 ...)

Last OUTPUT: 20406 news:p6f4ga$41a$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/jlJxyoyqCgAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20479

Ester: Found perhaps distance to M45:
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/7-stars/distance/20-480
Ex 16: Found perhaps Proper Motion of target (ET Homestar):
https://sites.google.com/site/etbible/home/infected-books/02-exo/20-480
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/666/20-480
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lat/20-480
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/proper-motion/20-480

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Est+10&version=BPH

Ester 10, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Mordokajs eftermæle

Kommentar:

Input:

distance to Cyg A +
ET Homestar 36 Lightyears (6. gæt) in Esther's book -
Midlertidig arbejdsnotat:

found

Why ?

Distance to M45 (4-5 * 10^1 lysår) ?

+500
+500
+300
=

1300 /3
=
433

Compare with ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/7-stars

Distance 420-448 lysår

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+18.28-40&version=BPH

Johannes 18:28-40, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Pilatus bliver presset til at lade Jesus korsfæste

-

[...]

"Dét siger jeg jer: Denne verden vil glæde sig over det, der
skal ske med mig - men I vil sørge og græde. Bagefter vil
jeres sorg blive vendt til glæde."

Joh. 16,20 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Johannes16

-

[...]

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan

http://www.bibelselskabet.dk/
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

2018, Marts, Onsdag 28.

2 Mos 16,1-21
Det er det brød, Herren giver jer at spise

Kommentar:

I denne tekst nævnes en dato:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ex+16.1&version=DN1933

2 Mosebog 16:1, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

Så brød de op fra Elim, og hele Israeliternes Menighed kom
til Sins Ørken, der ligger mellem Elim og Sinaj, på den
femtende Dag i den anden Måned efter deres Udvandring af
Ægypten.

15. dag
2. måned

Og dette svarer til dag i året nummer:

+30
+15
=
45

Comapre with ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et

Moderstjernens position menes således at befinde sige på ca. ...

Galaktisk længdegrad 46 (i et 600-talsystem samt i
stjernekort-2 ud af 4, hver på 150 enheder)

Galaktisk længdegrad 195,65 (i et 600-talsystem)
Galaktisk breddegrad + 7-8 (ligeledes i et 600-talsystem)

(hvilket svarer til, i vores 360°-talsystem) ...

7:
Galaktisk
længdegrad 117,39°
breddegrad + 4,2°

eller ...

8:
Galaktisk
længdegrad 117,39°
breddegrad + 4,8°

Det geografiske sted er ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Num+33.9-10&version=DN1933

4 Mosebog 33:9-10, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

9
Så brød de op fra Mara og kom til Elim; i Elim var der tolv
Vandkilder og halvfjerdsindstyve Palmetræer, og der slog de
Lejr.

12 vandkilder
70 palmetræer

10
Så brød de op fra Elim og slog Lejr ved det røde Hav.

Det Røde Hav

Vores *midlertidige* antagelse/hypotese er derfor, at Det Røde
Hav *symboliserer* noget vedr. rejsen ude i Rummet fra et
stjernesolsystem til vores.

I den forbindelse er det "lidt" underligt/irrelevant at nævne 12
vandkilder og 70 palmetræer, ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ex+15.27&version=DN1933

2 Mosebog 15:27, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

Derpå kom de til Elim, hvor der var tolv Vandkilder og
halvfjerdsindstyve Palmetræer, og de lejrede sig ved Vandet
der.

12 vandkilder
70 palmetræer

Folket udgår henved 600.000 (foruden kvinder og børn, Exo 12:37),
så hvis man fik lyst til at lege oppe i et palmetræ, så må man
dele denne fornøjelse med temmelig mange andre:

600.000 /70
=
8.571,4286

Oplysningen er "lidt" besynderlig ved mindre det dækker over
noget MERE, skønner jeg.

Og dette kunne fx. være oplysninger angående den galaktiske
breddegrad på ETs hjemstjerne!

Apropos ...

[...]

Sammenligner vi denne oplysning med en anden oplysning (som vi
fandt i går vedr. noget tilsvarende ang. den galaktiske
*breddegrad*) ...

Date: Tue, 27 Mar 2018 19:55:33 +0200, GMT 17:55
+20
+15
=
38

Compare with ...

7 stars (Pleiades, M45)
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/7-stars

Galactic 600:

Longitude 277,74045
Latitude -39,09975

... da skulle tallet, FORDI det står *FØR* oplysningerne ang. den
galaktiske længdegrad, være *negativt*!

Spørgsmålet er derfor, OM de 2 måder (at videreformidle
oplysninerne på) ér *identiske*?

Den ene angivet taller, ved at vi bare lægger nogle tal sammen,
mens den anden skal der lidt mere udregning til.

Så ...

Måske er de IKKE identiske nok til, at vi kan tillade os at gøre
en parallet (i beregningsmetoden)

Vi bør derfor se på, HVAD der MERE står i teksten:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ex+16&version=DN1933

2 Mosebog 16, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

1
[...]

2
Men hele Israeliternes Menighed knurrede mod Moses og Aron
i Ørkenen,

3
og Israeliterne sagde til dem: "Var vi dog blot døde for
Herrens Hånd i Ægypten, hvor vi sad ved Kødgryderne og kunde
spise os mætte i Brød! Thi I har ført os ud i denne Ørken
for at lade hele denne Forsamling dø af Sult."

Dø af sult

Kommentar:

Ordene: 'Dø af sult' passer meget godt ind i den foreslåede
hypotese, at det er noget vedr. rejsen ude i Rummet, der
tales om indirekte, fordi ...
Rejsetiden ude i Rummet er temmelig står, så HVIS man ikke
har taget en KÆMPESTOR *madpakke* med, da dør man faktisk af
sult undervejs!

4
Da sagde Herren til Moses: "Se, jeg vil lade Brød regne ned
fra Himmelen til eder, og Folket skal gå ud og hver Dag
samle så meget, som de daglig behøver, for at jeg kan prøve
dem, om de vil følge min Lov eller ej.

Manna (mirakelmarkør)

Kommentar:

Når der tales om noget vedr. ET-stjernekortet, da hænder det,
at der står en markør udfor teksten; en markør, der er
*karakteriseret* ved et-eller-andet, der *OVERSKRIDER*
naturlovene! Det kan fx. være, at Soluret går 10 streger
baglæns, eller som Joshua be'r om, at Solen står stille i
henved en hel dag!
Så når der her nævnes noget om Manna fra Himlen, da kan
det godt være en tilsvarende type *markør* (mirakelmarkør)!

5
Og når de på den sjette Ugedag tilbereder, hvad de har bragt
hjem, så skal det være dobbelt så meget, som de samler de
andre Dage."

6

Og her dukker så et 6-tal op!

Og "leger" vi lidt med de andre tal, da får der OGSÅ et 6-tal:

70 /12
=
5,8333...

Så koden indeholder muligvis følgende informationer:

5,8333...
45 ............... target
6

Anskuer vi dette udfra en lejrplads-betragtning, fås:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Num+33&version=DN1933

4 Mosebog 33, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

1
Følgende er de enkelte Strækninger på Israelitternes
Vandring, de tilbagelagde på Vejen fra Ægypten, Hærafdeling
for Hærafdeling, under Anførsel af Moses og Aron.

2
Moses optegnede på Herrens Bud de Steder, de brød op fra,
Strækning for Strækning; og følgende er de enkelte
Strækninger efter de Steder, de brød op fra:

3
De brød op fra Rameses på den femtende Dag i den første
Måned; Dagen efter Påske drog Israelitterne ud, værnede af
en stærk Hånd, for Øjnene af alle Ægypterne,

0, Rameses
15. dag
1. måned

4
medens Ægypterne jordede alle de førstefødte, som Herren
havde slået iblandt dem; thi Herren havde holdt Dom over
deres Guder.

5
Israelitterne brød altså op fra Ra'meses og slog Lejr i
Sukkot.

1, Sukkot

6
Så brød de op fra Sukkot og slog Lejr i Etam, der ligger ved
Ørkenens Rand.

2, Etam

7
Så brød de op fra Etam og vendte om mod Pi Hakirot over for
Ba'al Zefon og slog Lejr over for Migdol.

3, Pi Hakirot (over for Migdol)

8
Så brød de op fra Pi Hakirot og drog tværs igennem Havet til
Ørkenen; og de vandrede tre Dagsrejser i Etams Ørken og slog
Lejr i Mara.

3 dage
4, Mara

9
Så brød de op fra Mara og kom til Elim; i Elim var der tolv
Vandkilder og halvfjerdsindstyve Palmetræer, og der slog de
Lejr.

5, Elim
12 vandkilder
70 palmetræer

10
Så brød de op fra Elim og slog Lejr ved det røde Hav.

6, Det Røde Hav

11
Så brød de op fra det røde Hav og slog Lejr i Sins Ørken.

7, Sins Ørken

12
Så brød de op fra Sins Ørken og slog Lejr i Dofka.

8, Dofka

I beretningen fra Exodus *undlades* Det Røde Hav, idet der blot
står:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ex+15.27-16.1&version=DN1933

2 Mosebog 15:27-16:1, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

27
Derpå kom de til Elim, hvor der var tolv Vandkilder og
halvfjerdsindstyve Palmetræer, og de lejrede sig ved Vandet
der.

5, Elim-begin
12 Vandkilder
70 Plametræer

16
Så brød de op fra Elim, og hele Israeliternes Menighed kom
til Sins Ørken, der ligger mellem Elim og Sinaj, på den
femtende Dag i den anden Måned efter deres Udvandring af
Ægypten.

5, Elim-slut
7, Sins Ørken
15. dag
2. måned

Campingsplads nr. 6 (Ved Det Røde Hav) *MANGLER*

Og det lader også til, at man ikke ved helt præcis, HVOR Elim

http://bibleatlas.org/elim.htm
http://www.christianhospitality.org/resources/sinaitic-inscriptions-online/content/sinaitic-inscriptions11.html
Backup (hvis disse websider er blevet nedlagt):
https://sites.google.com/site/kallbible003/home/elim

Så ...

Vi må *midlertidig* konkludere, at Campingplads nr. 6 skiller
sig ud fra resten (ved at mangle)!

Og så bliver koden følgende:

5,8333...
5, Elim-slut
6 markør
7, Sins Ørken
15. dag
2. måned
45 ............... target
6

Og det giver tilsammen måske - billedlig set - 666, apropos
markør 666 ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/666

Men det KAN OGSÅ GODT VÆRE, at vi har fået *nye* informationer
angående ETs hjemstjernes galaktiske breddegrad, at den er på

600.000 /70
=
8.571,4286

Og det giver så følgende varianter:

https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lon/20-324

Den samlede oversigt er følgende:

2. Mos 38,26 ... 603.550 ... 100 ... 1775
4. Mos 01.46 ... 603.550
4. Mos 02.32 ... 603.550
4. Mos 26.51 ... 601.730

=>

603.550 /70.000 = 8,622143
601.730 /70.000 = 8.596143
600.000 /70.000 = 8,571429
595.000 /70.000 = 8,5
560.000 /70.000 = 8
525.000 /70.000 = 7,5
490.000 /70.000 = 7

3-tallet, der dukkede op undervejs ...

[...]

... KUNNE MÅSKE antyde noget vedr.

2. Mos 38,26 ... 603.550 ... 100 ... 1775
4. Mos 01.46 ... 603.550
4. Mos 02.32 ... 603.550
4. Mos 26.51 ... 601.730

I så fald *udskiller* 601.730 sig i forhold til de andre, og så
bliver tallet:

601.730 /70.000 = 8.596143

KANSKE der berettes noget om stjernens *egenbevægelse*, at dens
position på himlen ændrer sig *negativt* mht. den galaktiske
breddegrad.

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 26 Mar 2018 07:26:37 +0200, GMT 05:26

Date: Mon, 26 Mar 2018 07:26:37 +0200, GMT 05:26

> [...]

US: Pres mod Nordkorea virker

Luxembourg kalder ambassadør hjem fra Rusland efter nervegift-angreb

Valg i Egypten: Mere end en fjerdedel lever under fattigdomsgrænsen
27. Mar. 2018 kl. 18:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/valg-i-egypten-mere-end-en-fjerdedel-lever-under-fattigdomsgraensen

-

Danmarks ambassadør i Rusland: Der er meget bekymring her
27. Mar. 2018 kl. 20:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/danmarks-ambassadoer-i-rusland-der-er-meget-bekymring-her

Kommentar:

Bare vent. Det bli'r meget, MEGET værre!, apropos ...

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/fire-from-the-sky/15-206
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/I0YKzGo4NjU/IAjPH77tMm4J
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/I0YKzGo4NjU/-MKW2MicslIJ

-

Tusinder protesterer efter russisk center-brand: Tror ikke på
myndighedernes forklaring
27. Mar. 2018 kl. 21:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tusinder-protesterer-efter-russisk-center-brand-tror-ikke-paa-myndighedernes

-

DR S168 ons 28 mar 08:38:51
28.marts dr.dk/nyheder 02:07

KINA BEKRÆFTER KIM JONG-UN-BESØG
Kina har nu bekræftet, at Nordkoreas
leder, Kim Jong-un, har været på et
uofficielt besøg i landet fra søndag
til onsdag lokal tid. Det rapporterer
Kinas statslige nyhedsbureau, Xinhua.

Det er Kim Jong-uns første
udlandsrejse, siden han blev leder af
det lukkede land i 2011.

Den nordkoreanske visit skal formentlig
ses i lyset af en række vigtige møder
de kommende måneder, skriver Reuters. I
april skal Kim Jong-un mødes med den
sydkoreanske præsident, Moon Jae-in, og
samtidig har USA's præsident, Donald
Trump, lagt op til et topmøde med Kim i
maj.Her kan Nordkoreas atomprogram
komme på dagsordenen.

Kina bekræfter besøg af Kim Jong-Un
kl. 02:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kina-bekraefter-besoeg-af-kim-jong-un

-

DR S169 ons 28 mar 08:38:51
28.marts dr.dk/nyheder 03:42

US:PRES MOD NORDKOREA VIRKER
I USA betragter man det historiske møde
mellem Nordkorea og Kina som et
resultat af en lang række sanktioner,
der er blevet indført mod det isolerede
nordkoreanske regime.

- Denne udvikling er yderligere bevis
på, at vores kampagne med maksimalt
pres har skabt en passende atmosfære
for dialog med Nordkorea, lyder det i
en erklæring fra Det Hvide Hus ifølge
nyhedsbureauet Reuters

Det kinesiske styre har efter mødet
mellem Xi Jinping og Kim Jong-un
briefet Det Hvide Hus om mødet.
Briefingen omfattede blandt andet en
personlig hilsen fra Xi Jinping til
USA's præsident, Donald Trump..

USA: Kinabesøg skyldes pres på Kim Jong-un
kl. 03:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-kinabesoeg-skyldes-pres-paa-kim-jong-un

-

Kim Jong-un varsler en 'ny æra' efter historisk besøg i Kina
kl. 07:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kim-jong-un-varsler-en-ny-aera-efter-historisk-besoeg-i-kina

-

Luxembourg kalder ambassadør hjem fra Rusland efter nervegift-angreb
kl. 10:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/luxembourg-kalder-ambassador-hjem-fra-rusland-efter-nervegift-angreb

Kommentar:

UG

Professor i diplomati kalder udvisning af russere et selvmål
27. mar. 2018, 19:23
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-27-professor-i-diplomati-kalder-udvisning-af-russere-et-selvmaal

-

time out

-

104 SVT Text Onsdag 28 mar 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Kim Jong-Un mötte Kinas president..130

* Lulas kampanjbuss beskjuten........131

* Moldavien avvisar rumänsk invit....132

* Pant kan införas i Storbritannien..133

"Madsen ville begå ultimat brott"..134

Största evakueringen från Ghouta...135

Nato stänger av sju ryssar.........136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Onsdag 28 mar 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Bildade "terrorarmé" av barn.......137

Ny premiärminister i Etiopien......138

Minister: Assange är en mask.......139

Serber lämnar regeringen i Kosovo..140

* Notiser: Dödlig knivattack i moské 148

Världen runt
Uggla attackerade bröllopsgäst.....149

-

132 SVT Text Onsdag 28 mar 2018
UTRIKES PUBLICERAD 28 MARS

Rumänien välkomnar Moldavien tillbaka

Det rumänska parlamentet har i en
symbolisk omröstning klargjort att det
vore positivt om grannlandet Moldavien
skulle vilja återförenas med Rumänien.

Omröstningen markerade att det är
100 år sedan Moldavien gick upp i det
dåvarande kungadömet Rumänien efter
första världskriget. Moldavien
annekterades senare av Sovjetunionen
1940 och blev självständigt 1991.

De flesta moldaver talar rumänska och
har nära band med Rumänien. Moldaviska
ledare har dock, i artigt tonfall,
klargjort att det inte är aktuellt med
en återförening med Rumänien.

-

139 SVT Text Onsdag 28 mar 2018
UTRIKES PUBLICERAD 27 MARS

Minister: Assange är en mask

Alan Duncan, biträdande minister vid
brittiska UD, har inte mycket till
övers för Wikileaksgrundaren Julian
Assange som sedan 2012 bosatt sig i
Ecuadors ambassad i London.

-Det är hög tid att denna eländiga
lilla mask lämnar ambassaden och
överlämnar sig själv till brittisk
rättvisa, sade Duncan när han fick en
fråga om Assange i parlamentet.

Assange flydde till ambassaden när han
var eftersökt för sexualbrott i Sveri-
ge. Utredningen är nedlagd, men britt-
erna har sagt att han ska gripas för
brott mot villkoren för sin borgen.

-

NRK:
27. mars 2018 kl. 10:37 - 28. mars 2018 kl. 09:57, error

28. mars 2018 kl. 11:50

-

In spy wars, Israel chooses Russia over UK, but Trump could play spoiler

London expects solidarity after Salisbury poisoning, but
Jerusalem is unlikely to start antagonizing Moscow -- unless
Washington gets involved

Raphael Ahren
By Raphael Ahren
27 March 2018, 10:36 pm
https://www.timesofisrael.com/perfidious-israel-chooses-russia-over-uk-but-trump-could-play-spoiler/

Kommentar:

Putin ligner en mand, der tager binyrebarkhormon.

Eller ...

Er han bare en *druksut* (ligesom Yelsin), der er faldet
*TILBAGE* på flasken?

-

Netanyahu taken to Jerusalem hospital with high fever

Prime minister's condition worsened after he failed to get
proper rest to overcome illness, physician says; deputy health
minister says all tests negative and he's 'feeling better'

By TOI staff
27 March 2018, 10:19 pm
https://www.timesofisrael.com/netanyahu-hospitalized-with-high-fever/

Jesus siger (til Rusland): Der var engang en uretfærdig dommer ...

Date: Mon, 26 Mar 2018 07:26:37 +0200, GMT 05:26

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20470

Jesus siger (til Rusland): Der var engang en uretfærdig dommer ...

DR S116 ons 28 mar 14:50:13
28.marts dr.dk/nyheder 09:36

MORD PÅ 85-ÅRIG CHOKERER FRANKRIG
Den 85-årige jødiske kvinde Mireille
Knoll, der overlevede holocaust under
2. Verdenskrig, levede et stille liv i
sin lejlighed i Paris. I fredags blev
hun fundet dræbt i sit hjem. Hun var
blevet stukket ihjel med 11 knivstik,
og der var sat ild til hende.

Det voldsomme mord har rystet Frankrig
både på grund af dets brutalitet og
politiets teori om, at motivet er
antisemitisk. To mænd i 20'erne er
blevet anholdt.

Mordet på Mireille Knoll har fået både
Frankrigs præsident, Emmanuel Macron,
og flere ministre og partiledere til at
advare mod stigende antisemitisme i
Frankrig.

Brutalt mord på 85-årig jødisk kvinde chokerer Frankrig
kl. 09:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/brutalt-mord-paa-85-aarig-joedisk-kvinde-chokerer-frankrig

-

Khokhar: Møde mellem Kim og Xi var næppe høfligt
kl. 12:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/khokhar-moede-mellem-kim-og-xi-var-naeppe-hoefligt

-

DR S121 ons 28 mar 13:21:50
28.marts dr.dk/nyheder 12:45

STORBRITANNIEN SKAL BEVISE USKYLD
Hvis ikke Storbritannien beviser sin
egen uskyld i sagen om giftangrebet på
en tidligere russisk spion, vil Rusland
opfatte det som et angreb på en russisk
statsborger og som en stor politisk
provokation.

Det oplyser det russiske
udenrigsministerium.

Rusland forlanger derfor, at
Storbritannien beviser, at det ikke var
den britiske efterretningstjeneste
selv, der stod bag giftangrebet. Den
tidligere russiske spion og hans datter
er tre en halv uge efter angrebet
stadig indlagt i kritisk tilstand.

Rusland: Storbritannien skal bevise uskyld for giftangreb
kl. 12:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/rusland-storbritannien-skal-bevise-uskyld-giftangreb

Kommentar:

UK har IKKE noget udestående med ex-spionen, og har vist nok
oven i købet betalt dyrt for at få ham fri, ikke sandt?

*Idiotisk* vil det derfor være at myrde ham!

UK har således - for mig at se - INTET motiov til at begå
drabet!

Derimod har I, Putins *forvrængede* psykopatiske udgave af
Rusland (hvilket IKKE er det samme som det russiske folk), en
høne at plukke med ham, idet han jo har forrådt jer i FSB und
so weiter!

Ergo er I *automatisk* under mistanke for at ha' begået mordet,
idet I jo har et *MOTIV*!

Så ...

Nej! UK skal IKKE bevise sin uskyld, da det jo slet ikke er en
nervegift, som de har udviklet!

I, derimod, der har udviklet nervegiften under Sovjetunionen; I
er i stand til foirtsat at produktere stoffet og derfor *oplagte*
mordkanditater!

Længere er historien ikke!

Men ...

Det hele skal jo ses i lyset af, HVORDAN man ellers i øvrigt
opfører sig.

Og her har I foretaget flere *angrebskrige* på jeres nabolande!

Og det er *ALARMERENDE*, fordi ...

HVIS alle bare gøre, som det passer en (og udlever sine
*psykopatiske* tilbøjeligheder), da kan 3. Verdenskrig IKKE
undgås!

FORDI ANDRE FOLK FINDER SIG SG_ IKKE I AT BLIVE MYRDET, og det
kan Hitler og andre *sindsforstyrrede* mennesker ikke få ind på
lystavlen, FØREND DET ER FOR SENT.

Og det er derfor, vi er TVUNGET til at protestere med alle de
fredelige midler, vi har til rådighed!

Dette er - i overført betydning - dagen før UK afgiver sit
ultimatum til Nazityskland (pga. dets angrebskrig på Polen i
1939).

Længere er historien ikke!

Og dog!

MÅSKE er der en lille udvej for at slippe for en tur i
atomafgrunden, HVIS ET blander sig aktivt, apropos deres allerede
afgivne *ADVARSEL* til jer om at besinde sig ...

Date: Wed, 28 Mar 2018 11:36:40 +0200, GMT
20480 news:5abb61d6$0$705$1472...@news.sunsite.dk
[...]
Markpointer 666:
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/666/20-480
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/qLVVEuJrhl0/R98LITSvBwAJ

> [...]
>
> "Kanzi" calling HQ:
>
> MAYDAY!
>
> We *need* Your help now. Please understand!

Kun en *tåbe* gi'r nemlig op på forhånd, skønner jeg!

Og mon selv en robot (om det skulle være tilfældet) på et
tidspunkt som den uretfærdige dommer beslutter sig for at gi'
"Kanzi" (og andre) sin belønning?

-

Søn om drab i Paris: Far var i kz-lejr og nu er mor myrdet
kl. 14:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/soen-om-drab-i-paris-far-var-i-kz-lejr-og-nu-er-mor-myrdet

[...]

I en frisørsalon i Moskva forstår de overhovedet ikke Vestens vrede
27. mar. 2018, 22:48

Kommentar:

I ved UDEMÆRKET godt ligesom alle andre, at det er forkert at
begå *angrebskrig*, ...

Det gælder BÅDE *angrebskrig* på Georgien i august 2008 OG
*angrebskrig* på nu også Ukraine i 2014 OG ALLE ANDRE
*angrebskrig* (herunder Hitlers angrebskrig på Rusland under 2.
Verdenskrig)!

Så ...

I er UDEN undskyldning!

I har stemt på en præsident, der er *skyldig* for Domstolen° og
må derfor også påtage jer et *anansvar* for forbrydelserne,
ligesom Nazitysklands befolkning måtte påtage sig et medansvar
for Nazitysklands forbrydelser!

I *gambler* med Verdensfreden, og det i sig selv BURDE få Jer
til at indse, at der er noget galt!

Folk plejer sjældent at blive så rasende UDEN at der er en god
grund til det!

Længere ér historien altså bare ikke!

-

BLOG: Facebook, Apple og Google skal betale deres skat som alle andre
28. mar. 2018, 12:27
http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-03-28-blog-facebook-apple-og-google-skal-betale-deres-skat-som-alle-andre-0

-

Turister udelukkes fra kendt film-strand
28. mar. 2018, 15:50 ...

-

NRK:
28. mars 2018 kl. 11:50

Britisk politi: Russisk spion blev forgiftet i sit hjem

What Was the 'Crime' of Jesus That Got Him Crucified?

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Job+1&version=BPH

Job 1, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jobs rigdom og gudfrygtighed

Gud tillader Satan at sætte Job på prøve

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+19.1-16&version=BPH

Johannes 19:1-16, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Pilatus bliver presset til at lade Jesus korsfæste, fortsat)

-

[...]

"Derefter så Jesus op mod den mørke nattehimmel og sagde:
»Far, nu er tiden inde. Ophøj din Søn, så jeg kan ophøje dig.
Du har jo givet mig den højeste myndighed over hele
menneskeheden, for at jeg kan give evigt liv til alle dem,
du har givet mig."

Joh. 17,1-2 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Johannes17

-

[...]

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2018

Date: Mon, 26 Mar 2018 07:26:37 +0200, GMT 05:26

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20470

Britisk politi: Russisk spion blev forgiftet i sit hjem

Jøder til Le Pen efter knivdrab på bedstemor: Bliv væk
28. Mar. 2018 kl. 16:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/joeder-til-le-pen-efter-knivdrab-paa-bedstemor-bliv-vaek

-

Facebook udskyder lyttende højtaler efter data-skandale
28. Mar. 2018 kl. 18:36
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/facebook-udskyder-lyttende-hoejtaler-efter-data-skandale

-

Ekspert om Facebooks ændringer: Reelt er der intet nyt
28. Mar. 2018 kl. 19:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ekspert-om-facebooks-aendringer-reelt-er-der-intet-nyt

-

DR S128 tor 29 mar 06:41:46
28.marts dr.dk/nyheder 22:46

RUSSISK SPION BLEV FORGIFTET HJEMME
Det britiske politis antiterrorkorps
siger, at den tidligere russiske
dobbeltagent i Salisbury og hans datter
formentligt kom i kontakt med nervegift
i deres hjem.

- På dette stadie i vores
efterforskning mener vi, at Sergej
Skripal og hans datter først kom i
kontakt med nervegiften ved deres
hoveddør, siger Dean Haydon, som er
leder ved det britiske politi.

- Vi har derfor koncentreret meget af
vor efterforskning i og ved denne
adresse, siger han og pointerer, at den
højeste koncentration af nervegift
nogensinde var på Sergej Skripals
hoveddør.

Britisk politi: Russisk spion blev forgiftet i sit hjem
28. Mar. 2018 kl. 22:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/britisk-politi-russisk-spion-blev-forgiftet-i-sit-hjem

Den højeste koncentration af nervegift var på Sergej Skripals
hoveddør, siger politiet.

-

133 68 døde i fængselsoprør i Venezuela

68 personer er døde i oprør og brand i fængsel i Venezuela
kl. 06:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/68-personer-er-dode-i-opror-og-brand-i-faengsel-i-venezuela

-

Malala er tilbage i Pakistan for første gang siden Talibans attentatforsøg
kl. 06:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/malala-er-tilbage-i-pakistan-forste-gang-siden-talibans-attentatforsog

ANALYSE: Derfor ruller Kina den røde løber ud for Nordkoreas leder
28. mar. 2018, 18:10
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-28-analyse-derfor-ruller-kina-den-roede-loeber-ud-for-nordkoreas-leder

-

Forligsmanden udsætter varslede konflikter
28. mar. 2018, 21:19 Opd. 28. mar. 2018, 22:39
http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-03-28-forligsmanden-udsaetter-varslede-konflikter

Det betyder, at der tidligst kan udbryde strejke den 22. april
og lockout den 28. april, medmindre forligsmanden inden for de
to uger erklærer, at forhandlingerne er brudt sammen. Hvis det
sker, kan strejke og lockout bryde ud fem dage derefter.

-

Britisk politi: Russisk spion blev sandsynligvis forgiftet i sit hjem
28. mar. 2018, 23:28
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-28-britisk-politi-russisk-spion-blev-sandsynligvis-forgiftet-i-sit-hjem

-

En person hårdt kvæstet i trafikulykke - landevej spærret
29. mar. 2018, 09:13 ...

-

104 SVT Text Torsdag 29 mar 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* 68 döda i brand i Venezuela........130

* Dödlig hotellattack i Mali.........131

* Malala tillbaka i Pakistan.........132

* Koreanskt toppmöte den 27 april....133

Trumps läkare ny veteranminister...134

* Irländsk abortomröstning i maj.....135

Fransmän i protest mot judemord....136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Torsdag 29 mar 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Dåd med lastbil avvärjt i Italien..137

Moskéskytt i Kanada erkänner mord..138

Pekingbor plågas av sandstorm......139

Ex-spionen förgiftad vid sin dörr..140
Moskva: Tyder på britt-inblandning 141
Ecuador ger Assange munkavle.......142

Sista partiet stöttar al-Sisi......143

-

NRK:
28. mars 2018 kl. 11:50 - 29. mars 2018 kl. 05:27, error

29. mars 2018 kl. 09:06

-

Fransk antisemitisme: Holocaustoverlever myrdet
Af Anders Hjorth Vindum 28. March 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/fransk-antisemitisme-holocaustoverlever-myrdet

For 76 år siden undgik hun som en af ganske få franske jøder at
blive deporteret til Auschwitz. I fredags blev hun myrdet i sin
lejlighed. Ifølge politiet var motivet antisemitisme.

-

Ghostly galaxy may be missing dark matter
By Mary Halton Science reporter, BBC News

http://www.bbc.com/news/science-environment-43543195

-

Dozens Killed in CAR, Including Priest Who Planned to Move

Elizabeth Kendal |
Morning Star News |
Wednesday, March 28, 2018
https://www.christianheadlines.com/blog/dozens-killed-in-car-including-priest-who-planned-to-move.html

-

What Was the 'Crime' of Jesus That Got Him Crucified?

Dr. Jerry Newcombe |
Truth in Action Ministries |
Wednesday, March 21, 2018
https://www.christianheadlines.com/columnists/guest-commentary/what-was-the-crime-of-jesus-that-got-him-crucified.html

Kommentar:

Hvis vi nu ta'r tråden op fra forleden dag, ...

News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: Is ET-Bible a false teaching? (Er der tale om en vranglære ?) -
Re: Acts 276, 40 -
Re: BLOG: Udvisningen af ... cut -
Re: 2018 uge 13 (news samlet)
Date: Tue, 27 Mar 2018 20:30:26 +0200, GMT 18:30
20478 news:5aba8d71$0$705$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etbible/home/false-teaching/20-478
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/dy8qSPkZVFw/DKB49HaFAAAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/8SdlE3OsQ1g/h_kgUXSeBgAJ

> [...]
>
> Men når denne "indrømmelse" er sagt, så vil jeg vove at påstå,
> at tingene nu om date er en "anelse" anderledes, end de var for
> 2000 år siden!
>
> Man kunne IKKE bekæmpe pest i Middelalderen, uanset hvor meget
> man troede på Jesus und so weiter!
>
> Det skulle konkret *faglig viden* til at forstå sygdommen!
>
> Og jeg vil vove at påstå, at det er noget lidt det samme her:
>
> De englemagter, der tales om i Bibelen, KAN GODT VÆRE biologiske
> væsener (ligesom os mennesker) blot udefra Rummet.
>
> Og dette behøver ikke nødvendigvis at modsige Jesus, ...

... så kan vi mennesker nogengange være så stokkonservative i
vores religiøse overbevisning, at vi slet ikke vil tillade nye
idéer eller måder at anskue og forstå omverden på!

Helt galt gik det jo i Middelalderen, da Galileo Galilei opdagede
noget nyt ude i verdensrummet! Kirken *forbød* ham at tale om
disse nye teorier, men manden havde jo ret!

På samme måde vil jeg påstå, at ortodokse jøder og muslimer er
så fastlåste i deres forståelse af selve den monoteistiske
tankegang, at der IKKE levnes plads til nogen-som-helst "slinger"
i valsen!

Men sæt nu man havde taget fejl med hensyn til sin forståelse af
Guddommen?

(What Was the 'Crime' of Jesus That Got Him Crucified?)

Så *"forbrydelsen"*, Jesus gjorde, var og skal nok forstås lidt
i forlængelse af Ezras og Neehmias Bog, hvor genopførslen af
Templet og Jerusalems bymur (efter fangenskabet i Babylon ca.
600 år f.Kr.) lige er sket: Man *troede*, at Gud havde straffet
dem med dette fangenskab, fordi deres forfædre IKKE havde
overholdt deres del af aftalen, Pagten med Gud!

Så da Nehemias ser, at det hjemvendte folk *gentager* synden,
frygter han (og andre), at folket IGEN så vil blive straffet af
Gud!

Og "KANSKE" noget tilsvarende gjorde sig gældende med hensyn til
Jesus!

Hans egentlige "forbrydelse" var, at Han gjorde sig Gud lig,
skønt alle og enhver kunne se med deres øjne, at han blot var et
menneske ligesom dem!

Og dét er en *blasfemisk* tankegang at gøre sig Gud lig, HVIS
man altså blot er en skabning, fx. et menneske!

Ergo måtte manden være en *bedrager*!

Om bedragere står der i GT, at ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Deu+13.1-6&version=BPH

5 Mosebog 13:1-6, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

1
I skal adlyde alle de befalinger, jeg pålægger jer. I må
hverken trække noget fra eller lægge noget til.

2
Hvis der findes en profet iblandt jer, eller en, der ved
hjælp af drømme udtaler sig om fremtiden,

3
og hans forudsigelser viser sig at gå i opfyldelse, og hvis
han samtidig opfordrer jer til afgudsdyrkelse,

4
må I ikke følge hans opfordring, for det er Herren, jeres
Gud, der gennem den frafaldne profet sætter jer på prøve for
at se, om I virkelig elsker Herren med hele jeres sjæl og
sind.

5
I må aldrig dyrke andre guder end Herren! Adlyd hans
befalinger og hold jer til ham.

6
Men den profet, som ville lede jer på afveje, skal henrettes,
for han har forsøgt at lokke jer til at gøre oprør imod
Herren, jeres Gud, der førte jer ud af slavetilværelsen i
Egypten. Ved at henrette en sådan profet fjerner I det onde
fra jeres midte.

Og HVIS det ikke blev modarbejdet (faktisk med *ordre* om at
henrette sådanne falske profeter), da kunne man måske risikere,
at Guddommen straffede hele folket med undergang!

(... hvilket faktisk skete ca. 40 år senere, da Romeriget angreb
Jerusalem og ødelagte Templet, kunne nogle så påstå! ... )

Så ...

Jeg vil vove at påstå, at de jødiske ledere handlede i god tro,
HVIS Jesus altså blot var et menneske ligesom alle os andre!

Og det er så her uenigheden så opstår:

Nogle mener, at der slet ikke er nogen Gud
Andre mener, at der er en Gud, men at denne IKKE kan tillade sig
at give *afkald* på sit status (at være Gud) og tage
tjenerskikkelse på om blive til et menneske.
Andre mener, heriblandt os kristne, at det kan Han (eller Hun)
godt tillade sig, ligesom en Far, der leger brydekamp med sine
børn, godt kan binde hænderne på ryggen, så kampen bliver mere
lige .

For os kristne ser vi Jesus som denne Fader°, der - skønt Han er
Gud - vælger *frivilligt* at give afkald (både på de stærke
hænder, for nu at blive i billedsproget, og al det andet, som en
Guddom bør ha')!

Han står frem midt iblandt os MED ALLE DE SVAGHEDER SOM VI
MENNSKER HAR, HERUNDER SVAGHEDEN AT KUNNE BLIVE *FRISTET*.

Læg mærke til, at der står skrevet:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jak+1.13&version=DN1933

Jakob 1:13, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

Ingen sige, når han fristes: "Jeg fristes af Gud;" thi Gud
kan ikke fristes af det onde, og selv frister han ingen;

Men Jesus blev faktisk fristet af den ondefx. ude i ørkenen.
Se fx. ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Matt+4.1-11&version=BPH

Ergo ...

HVIS Han var Gud, da har Han i hvert fald givet *afkald* på
denne egenskab (IKKE at ku' blive fristet, ligesom os mennesker)!

Og HVAD var så *formålet* med al dette (at en Guddom giver
afkald på sin guddomsret)?

Frelse kort og godt!

Fordi ...

Gud kan godt forblive at være Gud, OGSÅ SELVOM ALLE LANDE LÅ
ØDE OG VI ALLE VAT DØDE!

Men Han vil i så fald være Gud UDEN os!

Og "kanske" det er dét, der ligger Han må sinde: At Han *ELSKER*
dig og mig så højt (på trods af alle vores fejl), at Han gerne
vil ha' os med i sit *Paradis*.

Og HVORDAN kan det så gøres mulig?

Også her er vi uenige:

Nogle mener således (heriblandt muslimer), at vi mennesker skal
gøre os *fortjent* det.

Vi kristne derimod har lært, at selvom vi anstrenger os umådelig
meget, kan vi dersværre ikke gøre det godt nok!

Og det er *derfor*, vi har brug for en *frelser*!

Så Jesu mission på jorden (for 2000 år siden) var at frelse os!

Og HVORDAN gjorde Han det så mulig?

Ved at *identificere* sig med os 100% og betale regning på vores
vegne (med sit eget liv), der hvor vi ikke selv var i stand til
at komme ud af de vanskeligheder, som vi har rodet os ind i
(herunder at være slave af syndens magt)!

Som *menneske* viste Han os (gennem eksemplets magt) en måde at
hente hjælp og styrke fra Himlen på: Guds Ord!

Så når/hvis du anvender Guds Ord i dit liv, da vil du med tiden
måske opdage, at det er *levende*!

Det har i hvert fald flere af os kristne oplevet!

Og det er IKKE noget man kan tænke sig til! Det må *erfares*
personlig!

Så hvis du *tillader* Gud at komme ind i dit hjerte, da har Han
*lovet* dig, at Han ALTID vil være med dig (Ordet Immanuel= Gud
med os).

Så mit forslag til dig er:

Lad dig *forsone* med Gud og få Ham som din *personlige*
ven ... :-)

Fordi ...

Når Han af dig har fået lov til at bo i dit hjerte (din psyke;
dit indre), da efterlader Han sin fred i dig.

Så kan verden udenfor bøvle og larme så meget den vil; det ændrer
ikke et komma, fordi du ér allerede nu i Ånden i Paradiset!

Og se:

Det er måske navnlig dét, der er *forskellen* på Kristendommen
og Islam.

I muslimer - må Gud *velsigne* Jer - I tror på, at I en dag
kommer i Paradis (om alt går vel)!

Vi kriste derimod ved, at det evige liv allerede er startet nu
og her (i vort jordiske liv), idet ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ef+1.13-14&version=DN1933

Efeserne 1:13-14, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

13
i hvem også I, da I hørte Sandhedens Ord, Evangeliet om
eders Frelse, i hvem I også, da I bleve troende, bleve
beseglede med Forjættelsens hellige Ånd,

14
som er Pant på vor Arv, til Ejendommens Forløsning, til
Pris for hans Herlighed.

(Helligånden, der har taget bolig i os, er *panten* på vor arv:
Det Evige Liv hos Gud i Paradis.)

Og det er denne *glæde* (som Ånden *skaber* i vores indre) alle
I muslimer (og andre) godt kunne trænge til at få del i (fremfor
had med Jihad und so weiter her og der og alle vegne)!

Gud *elsker* dig og vil ikke, at du går fortabt!

Mit testamente

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Job+2&version=BPH

Job 2, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Job sættes på en endnu strengere prøve

Jobs tre venner

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+19.17-30&version=BPH

Johannes 19:17-30, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus bliver korsfæstet og derefter hånet af de jødiske
ledere

Jesus dør

-

[...]

" Vi troede, at hans lidelser var Guds straf. Men det var
vores sygdomme han tog på sig, vores lidelser han bar. Han
blev gennemboret for vores synder og lemlæstet for vores
overtrædelser. Straffen ramte ham, for at vi kunne gå fri.
Ved hans sår blev vi helbredt."

Es 53,4-5 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Esajas53

Kommentar:

Bemærk her, at vi IKKE skal opsøge lidelse og smerte, men at netop
Jesus *løskøbte* os fra dette!

-

[...]

Langfredag

Luk 23,26-49

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+23.31&version=BPH

(Jesus siger om Hans egen død:)

Lukas 23:31 Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

For når man gør sådan med det levende træ, hvad vil der så
ikke ske med det visne?”

Se evt. også prædiketekst som udgives snart som en opfølgning på
nyhedsindlæg ...

Subject: Russisk spion blev forgiftet i sit hjem.
Date: Thu, 29 Mar 2018 10:54:48 +0200, GMT 08:54
20483 news:5abca986$0$713$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/the-crime-of-jesus/20-483
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/klIqa8MHYV0/cG45l88RCAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/qLVVEuJrhl0/lnJUnAXNAAAJ

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 26 Mar 2018 07:26:37 +0200, GMT 05:26

> [...]

Mit testamente

En person hårdt kvæstet i trafikulykke - landevej spærret

Jeg forbereder mig på atomkrig, fordi Livets lektie har lært mig,
at man ALDRIG kan stole på en psykopat (hverken Hitler eller
nogen-som-helst anden herunder Psykopatus-Putin)!

Men når det er sagt, så må jeg også sige, at ...

Jeg er ved at være gammel (over 50), og en dag skal jeg dø no
matter what.

Så jeg går ikke i panik over, at atomtruslen bliver mere
nærværende.

Dog vil jeg da gerne efterlade mine medmennesker de bedste
chancer for at overleve, ...

Så ...

Når jeg har drukket en liter juice og står med den tomme
emballage bagefter (en platic beholder), så gemmer jeg den,
fremfor at smide den ud (til plastic genanvendelse)!

Fordi ...

MÅSKE nogle af disse dunke (hos mig eller et andet sted på
planeten) IKKE bliver ødelagt under en atomkrig. Og dem vil så
måske nogle overlevende kunne bruge til at opbevare vand i und
so weiter.

Jeg har da også tænkt på, at man kunne fylde disse plasticdunke
med madvarer fx. ris. Med et Kilo ris som nødproviant kunne et
menneske overleve i 5 dage.
Problemet er så blot, at det kræver meget energi at
tilberede mad udfra riskorn. De skal koges i ret lang tid, og
sæt nu personen IKKE råder over brænde til et lille bål.

Så måske er det bedre at opbevare kartoffelmospulver i disse
plasticdunke.

Men ...

Rotter med mere vil kunne gnave hul i dem, hvorved vand så vil
kunne trænge ind og gøre fødevarerne våde og dermed igangsætte
forrådnelse!

Man kunne forhindre dette rotteangreb ved at anbringe dunkene i
trækasser.

Bevares!

Det er IKKE den bedste løsning, men dog bedre end ingenting!

Og hvis du gør det samme, der hvor du bor (om det så er i USA,
Kina eller Rusland), da kan det være, at indsamlingen
resulterer i noget konstruktivt.

Men du må også være *realist*:

Så morsomt bliver det heller ej at overleve en atomkrig med
atomvinter og hele molevitten!

Faktisk regner jeg med - HVIS jeg overlever en atomkrig - at
rockere og andre vil ta' over magten i lokalområdet. Og de vil
så slå mig ihjel og æde mig, hvis der ikke er andet at spise!

Lektien er:

Stol ALDRIG på en psykopat!

(For psykopater tænker KUN på sig selv og sin egen
overlevelse og står derfor IKKE i vejen for Kannibalisme!)

Det er prisen, når man tilbeder (som Putin) *afguden* bæ-på-dåse!

(For hvad skal kannibalen æde, når der ikke flere artsfæller er
tilbage i Hitler-bunkeren under Kreml eller hvor de nu gemmer
sig?, kunne Job Jesuitsen spørge)

Did I heard a bell rang?

Hmm ... (memory on from) ...

https://da.wikipedia.org/wiki/Kleptokrati

Kleptokrati

Fra Wikipedia, den frie encyklopædi

Kleptokrati (kleptarchy fra gammel græsk: κλέπτης (tyv) og
κράτος (styre)) , en styreform knyttet til nationale
regeringer, diktaturer og autonome styrer, som anvender
svindel og korruption i deres administration af landet, et
styre bestående af tyve og bedragere.

Styreformen tilgodeser blandt andet den styrende klasse, der
eksempelvis akkumulerer personlige formuer, tiltager sig
politisk magt på udemokratisk vis på bekostning af og uden
skrupler for landets befolkning .

Report: Israeli stealth fighters fly over Iran

USA: Rusland skal ikke indtage offer-rollen

U.N. chief warns another Cold War developing between Russia, U.S.
nyhedsindlæg ...

Date: Thu, 29 Mar 2018 10:54:48 +0200, GMT 08:54
Date: Mon, 26 Mar 2018 07:26:37 +0200, GMT 05:26

> [...]

USA: Rusland skal ikke indtage offer-rollen

U.N. chief warns another Cold War developing between Russia, U.S.

DR S141 fre 30 mar 04:17:08
29.marts dr.dk/nyheder 11:12

NORD- OG SYDKOREA: TOPMØDE PÅ PLADS
Den seneste tid har højtstående
embedsmænd fra Nord- og Sydkorea mødtes
for at diskutere et kommende topmøde
mellem de to lande, og nu er de første
formaliteter på plads.

Den 27. april skal de to landes ledere,
Kim Jong-un og Moon Jae-in, mødes på
grænsen mellem de to lande. Det oplyser
nord- og sydkoreanske embedsmænd,
skriver nyhedsbureauer.

Meldingen kommer, efter at Sydkoreas
minister for genforening, Cho Myoung-
gyon, og Nordkoreas formand for
komitéen for inter-koreanske
relationer, Ri Son Gwon, torsdag mødtes
i grænsebyen Panmunjom for netop at
diskutere topmødet.

Historisk topmøde mellem Nord- og Sydkorea på plads
29. Mar. 2018 kl. 11:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/historisk-topmoede-mellem-nord-og-sydkorea-paa-plads

-

DR S144 fre 30 mar 04:16:35
29.marts dr.dk/nyheder 16:28

EKSSPIONS DATTER I BEDRING
Julia Skripal, der blev forgiftet
sammen med sin far i den engelske by
Salisbury, er i bedring, skriver et
britisk hospital i en pressemeddelelse.
Hun er ikke længere kritisk syg.

Kvinden blev 4. marts fundet livløs på
en bænk, hvor hun sad sammen med sin
far, den tidligere dobbeltspion Sergej
Skripal.

De to blev i livstruende tilstand
indlagt på et hospital. Der er ingen
aktuelle meldinger om Sergej Skripals
aktuelle helbred.

Britisk hospital: Eksspions forgiftede datter er ikke kritisk syg
29. Mar. 2018 kl. 16:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/britisk-hospital-eksspions-forgiftede-datter-er-ikke-kritisk-syg

-

DR S147 fre 30 mar 06:34:49
29.marts dr.dk/nyheder 19:10

RUSLAND UDVISER OVER 100 DIPLOMATER
Rusland vil udvise samme antal
diplomater fra USA og Europa, som
landene har udvist russiske diplomater.

Derudover vil Rusland lukke det
amerikanske konsulat i Skt. Petersborg,
oplyser den russiske udenrigsminister,
Sergej Lavrov, ifølge Reuters.

Handlingen er en reaktion på, at flere
end 100 russiske diplomater fra
forskellige lande verden over er blevet
udvist efter en sag om et giftangreb på
den russiske eksspion Sergej Skripal i
Storbritannien.

USA har blandt andet udvist 60 russiske
diplomater og lukket det russiske
konsulat i Seattle.

Rusland svarer igen: Udviser over 100 diplomater
29. Mar. 2018 kl. 19:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/rusland-svarer-igen-udviser-over-100-diplomater

-

Rusland kræver adgang til eksspions datter
29. Mar. 2018 kl. 21:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/rusland-kraever-adgang-til-eksspions-datter

Kommentar:

Det er da ikke sikkert, at hun er interesseret i et besøg af
dem, der har forsøgt at *myrde* hende og hendes far!

Det vil jeg i hvert fald ikke, hvis det var mig!

Jeg vil be' mig *fritaget* (i Jesu Kristi velsignede navn)!

-

Aske endte i krig mod Danmarks allierede
29. Mar. 2018 kl. 23:17
https://www.dr.dk/nyheder/indland/aske-endte-i-krig-mod-danmarks-allierede

-

DR S152 fre 30 mar 06:34:50
30.marts dr.dk/nyheder 06:07

TRUMP VIL HAVE TROPPER UD AF SYRIEN
USA's præsident, Donald Trump, vil
trække amerikanske tropper ud af Syrien
"meget snart".

Det meddeler han på et besøg hos
fabriksarbejdere i delstaten Ohio.

Her kalder han det amerikanske
engagement i Mellemøsten "spild af syv
billioner dollar".

- Vi trækker os ud af Syrien, altså,
meget snart. Lad de andre mennesker
tage sig af det nu, siger præsidenten
til stor jubel blandt tilhængerne.

Det skriver nyhedsbureauet AFP.

USA's tropper skal "meget snart" hjem fra Syrien: "Det er spild af syv
billioner dollar"
kl. 06:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usas-tropper-skal-meget-snart-hjem-fra-syrien-det-er-spild-af-syv-billioner-dollar

-

DR S155 fre 30 mar 08:19:32
30.marts dr.dk/nyheder 08:12

PALÆSTINENSISK BONDE DRÆBT I ANGREB
En palæstinensisk landmand blev dræbt
og en anden person såret, da de blev
ramt af projektiler fra en israelsk
kampvogn fredag.

Det oplyser en talsmand for
sundhedsministeriet i Gaza.

Hændelsen sker samme dag, som
palæstinensere har planlagt protester
langs grænsen til Israel.

Det israelske militær afviser
foreløbigt at kommentere sagen.

Talsmanden for sundhedsministeriet
oplyser, at den 27-årige landmand blev
dræbt nær byen Khan Younis.

Palæstinensisk bonde er dræbt i israelsk angreb op til seks uger lang
protest
kl. 08:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/palaestinensisk-bonde-er-draebt-i-israelsk-angreb-op-til-seks-uger-lang-protest

-

USA: Rusland skal ikke indtage offer-rollen
kl. 09:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-rusland-skal-ikke-indtage-offer-rollen

Nord- og Sydkorea indleder samtaler i grænseby før topmøde
29. mar. 2018, 09:42
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-29-nord-og-sydkorea-indleder-samtaler-i-graenseby-for-topmode

-

Rusland beder om hjælp til efterforskning af giftangreb
29. mar. 2018, 11:48
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-29-rusland-beder-om-hjaelp-til-efterforskning-af-giftangreb

-

Eksspions forgiftede datter er ikke længere i kritisk tilstand
29. mar. 2018, 17:19
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-29-eksspions-forgiftede-datter-er-ikke-laengere-i-kritisk-tilstand

-

Politiet advarer mod falsk betjent
29. mar. 2018, 17:39
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-03-29-politiet-advarer-mod-falsk-betjent

En falsk betjent forsøger at snyde Facebook-brugere til at
udlevere cpr-numre, adgangskoder og nøglekort.

-

Biolog efterlyser vildere græsplæner: Sådan bør de se ud
29. mar. 2018, 18:14
http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2018-03-29-biolog-efterlyser-vildere-graesplaener-saadan-boer-de-se-ud

-

Paven vaskede fødder på romerske fanger
29. mar. 2018, 20:21
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-29-paven-vaskede-fodder-pa-romerske-fanger

Katolske, kristne og en buddhistisk fange fik vasket fødderne
rene af pave Frans i et romersk fængsel.

-

Malala forlod Pakistan på en båre, men er nu tilbage: 'I dag er jeg
meget lykkelig'
29. mar. 2018, 21:45
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-29-malala-forlod-pakistan-paa-en-baare-men-er-nu-tilbage-i-dag-er-jeg-meget-lykkelig

-

Russisk militærøvelse nær Bornholm
29. mar. 2018, 22:57
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-29-russisk-militaerovelse-naer-bornholm

af Ritzau

Transportstyrelsen i Sverige har modtaget en melding fra Rusland
om en øvelse i Østersøen.

Ruslands flåde afvikler i næste uge tre dages øvelse med fokus
på missilaffyring i det sydlige Østersøen, skriver Sveriges
Radio.

Det er Transportstyrelsen i Sverige, som har fået besked fra
russerne om øvelsen, der skal finde sted mellem Bornholm og
Øland.

Der er ikke umiddelbart meldinger om, at øvelsen vil foregå over
dansk søterritorie.

Meget usædvanligt

Det er meget usædvanligt med en sådan øvelse, hvor civile fly
skal ledes væk fra deres normale ruter, lyder det fra styrelsen
i Stockholm.

- Det er usædvanligt. Jeg har aldrig tidligere oplevet dette,
siger Jörgen Andersson, som er chef for Transportstyrelsens
sektion for luftrum og lufthavne.

Området, hvor russerne holder øvelse, benyttes normalt af mange
passagerfly, og flere selskaber vil ifølge styrelsens chef for
luftrum blive påvirket af øvelsen.

Kommentar:

Jeg tror - ærlig talt - IKKE, at man kan skræmme folk til
underkastelse.

Der sker som regel det stik modsatte: at de lige pludselig
forvbandler sig fra kujoner (om det skulle være tilfældet) til
helte!

Og jeg må ærlig "tilstå", at det er umådelig *fristende* af
"pudse hunden på dig", apropos ...

Date: Wed, 28 Mar 2018 11:36:40 +0200, GMT
> [...]
>
> "Kanzi" calling HQ:
>
> MAYDAY!
>
> We *need* Your help now. Please understand!

("Kanzi" har "kanske" et ret stort *tilgodehavende* på
goodwill-kontoen!)

Men nu er de jo ikke bare en køter!

Men vær IKKE fór sikker: MÅSKE de går til angreb og bider dig!

Man kunne fx. sænke atomubådene dine und so weiter!

Det vil se ud som et uheld, så der ikke er nogen fjende at
gengælde.

Og hvad kan man ellers finde på?

Tja ...

Det kan ryge et atomkraftværk, så du får problemer med
"Tjernobyl 2" (på russisk territorium)!

Tro IKKE, at du er i kridthuset!

Det er muligvis KUN et spørgsmål om tid, førend hammeren falder!

-

Russisk lukning af konsulat kan ikke retfærdiggøres, mener USA
29. mar. 2018, 19:19 Opd. 29. mar. 2018, 23:20
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-29-russisk-lukning-af-konsulat-kan-ikke-retfaerdiggores-mener-usa

-

TV 2 LIVECENTER
30. mar. 2018, 05:05
http://nyheder.tv2.dk/2018-03-30-tv-2-livecenter

I dag, Kl. 08:19
Fem soldater dræbt på militærbase i Tyrkiet

Fem soldater er dræbt i et angreb på en militærbase i det
sydøstlige Tyrkiet, oplyser tyrkiske sikkerhedsstyrker, som
siger, at PKK står bag. Syv er såret, skriver nyhedsbureauet
Reuters.

-

Rusland spiller rollen som det forurettede offer, siger Samuel Rachlin
30. mar. 2018, 09:47
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-30-rusland-spiller-rollen-som-det-forurettede-offer-siger-samuel-rachlin

-

Tesla tilbagekalder 123.000 biler på grund af rustproblemer
30. mar. 2018, 02:36 Opd. 30. mar. 2018, 10:17 ...

-

104 SVT Text Fredag 30 mar 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Junta uppges slopa politikförbud...130

* Tesla återkallar 123 000 bilar.....131

* Ilska och sorg över polisagerande..132

Flera döda i bilbomb i Libyen......133

Nytt skalv vid Papua Nya Guinea....134

Ryssland utvisar 60 USA-diplomater 135
FN-chefen: Närmar oss kalla kriget 136
Läget bättre för förgiftad dotter..137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Fredag 30 mar 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Ex-president Sarkozy inför rätta...138

Egypten: al-Sisi omvald som väntat 139

Bybor i Nigeria dödade av tjuvar...140

-

136 SVT Text Fredag 30 mar 2018
UTRIKES PUBLICERAD 29 MARS

FN-chefen: Närmar oss kalla kriget

FN:s generalsekreterare Antonio
Guterres varnar för att spänningen
mellan västvärlden och Ryssland kommer
att förvärras till en nivå som inte
skådats på lång tid sedan en rad
västländer utvisat ryska diplomater.

-Jag tror att vi närmar oss en
situation som till stor del liknar
den vi levde i under det kalla kriget,
säger Guterres enligt nyhetsbyrån AFP.

Över 150 ryska diplomater har
utvisats efter nervgiftsattacken
vilket har fått Ryssland att besvara
med åtgärder.

Kommentar:

Se bemærkning længere nede i teksten.

-

NRK:
29. mars 2018 kl. 09:06 - 30. mars 2018 kl. 08:27, error

30. mars 2018 kl. 10:31

-

Report: Israeli stealth fighters fly over Iran

Two IAF F-35 Adir fighter jets entered Iranian airspace
undetected, according to the Kuwaiti newspaper Al-Jarida.

By YASSER OKBI/ MAARIV HASHAVUA, JPOST.COM STAFF
March 29, 2018 19:15
http://www.jpost.com/Middle-East/Report-Israeli-stealth-fighters-fly-over-Iran-547421?utm_source=newsletter&utm_campaign=29-3-2018&utm_content=report-israeli-stealth-fighters-fly-over-iran-547421

-

Reuters
World News
March 29, 2018 / 8:01 PM / Updated 15 hours ago
(Own note: Time now 2018-03-30, CET 10:37, GMT 08:37)
U.N. chief warns another Cold War developing between Russia, U.S.

https://www.reuters.com/article/us-russia-usa-un/u-n-chief-warns-another-cold-war-developing-between-russia-u-s-idUSKBN1H52QQ

+

Youtube video:

UN: Guterres warns another Cold War between Russia and US
Ruptly
Offentliggjort den 29. mar. 2018
https://www.youtube.com/watch?v=tkDdCFNhjo0

Subject: Mit testamente -
Re: 2018 uge 13 (news samlet)
Date: Fri, 30 Mar 2018 08:59:29 +0200, GMT 06:59
20484 news:5abde000$0$709$1472...@news.sunsite.dk
Atomvinter:
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclear-winter/20-484
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/qLVVEuJrhl0/7yE1XE8VAQAJ

Gør dig INGEN *illusioner* (og falske forhåbninger)!

Kun en idiot (altså en *ubegavet* person) kan ikke indse, HVOR
det her bærer hen af!

Efter udvisning af danske diplomater: Ordførere siger nej til russisk
gasledning
-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 26 Mar 2018 07:26:37 +0200, GMT 05:26

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20470

Efter udvisning af danske diplomater: Ordførere siger nej til russisk

To koalitionsmedlemmer er blevet dræbt af vejsidebombe i Syrien
30. Mar. 2018 kl. 10:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/koalitionsmedlemmer-er-blevet-draebt-af-vejsidebombe-i-syrien

-

DR S160 fre 30 mar 21:28:04
30.marts dr.dk/nyheder 12:52

DANMARK TIL MØDE I RUSLAND
Danmarks ambassadør i Rusland, Thomas
Winkler, fortæller, at Danmark er
indkaldt til møde i det russiske
udenrigsministerium i dag.

En række andre europæiske diplomater er
i stort tal blevet indkaldt til møder i
det russiske udenrigsministerium.

En fotograf fra nyhedsbureauet Reuters
har set biler fra blandt andet den
britiske, tyske, franske, italienske,
polske og hollandske ambassade ved
udenrigsministeriet.

Det er uklart, hvad møderne præcis har
handlet om.

Danmarks ambassadør indkaldt til møde hos Ruslands udenrigsministerium
30. Mar. 2018 kl. 12:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/danmarks-ambassador-indkaldt-til-mode-hos-ruslands-udenrigsministerium

-

Giftgas og hackerangreb: Her er 5 veje til at forstå Putins Rusland
30. Mar. 2018 kl. 13:00
https://www.dr.dk/nyheder/kultur/boeger/giftgas-og-hackerangreb-her-er-5-veje-til-forstaa-putins-rusland

-

DR S161 fre 30 mar 21:28:04
30.marts dr.dk/nyheder 14:07

FLERE PALÆSTINENSERE MELDES DRÆBT
Siden i morges har flere tusinder af
palæstinensere protesteret ved grænsen
mellem Gazastriben og Israel. Under
protesterne har der været sammenstød
med israelske sikkerhedstyrker, og
ifølge officielle kilder i Gaza er tre
palæstinensere blevet dræbt og mindst
365 såret af skud, tåregas og
gummikugler.

Dagens protester er en del af en seks
uger lang protest kaldet "The Great
March of Return". Protesterne begynder
netop i dag for at mindes seks
palæstinensiske demonstranter, der blev
dræbt af israelske sikkerhedsstyrker
under demonstrationer tilbage i 1976,
hvor de protesterede mod Israels
inddragelse af land.

Flere palæstinensere meldes dræbt og såret under protester
30. Mar. 2018 kl. 14:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/flere-palaestinensere-meldes-draebt-og-saaret-under-protester

-

Rusland udviser to danske diplomater
30. Mar. 2018 kl. 15:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/rusland-udviser-danske-diplomater

-

Forsker: Det vil have enorme konsekvenser, hvis USA trækker sig ud af Syrien
30. Mar. 2018 kl. 17:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/forsker-det-vil-have-enorme-konsekvenser-hvis-usa-traekker-sig-ud-af-syrien

-

DR S162 fre 30 mar 21:28:04
30.marts dr.dk/nyheder 18:06

EKSPERT: UDVISNING ER EN MAVEPUSTER
Ruslands beslutning om at udvise to
danske diplomater, kommer til at gøre
ondt på Danmark.

Sådan lyder vurderingen fra Martin
Marcussen, som er professor i diplomati
på Københavns Universitet, der kalder
udvisningen et redskab fra den skarpe
ende af den diplomatiske værktøjskasse.

- Den danske ambassadør får simpelthen
meget vanskelige arbejdsvilkår, lyder
vurderingen fra professoren.

Ekspert: Udvisning er en diplomatisk mavepuster for Danmark
30. Mar. 2018 kl. 18:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ekspert-udvisning-er-en-diplomatisk-mavepuster-danmark

-

Efter udvisning af danske diplomater: Ordførere siger nej til russisk
gasledning
30. Mar. 2018 kl. 20:44
https://www.dr.dk/nyheder/politik/efter-udvisning-af-danske-diplomater-ordfoerere-siger-nej-til-russisk-gasledning

Danmark skal ikke lægge farvand til Nord Stream 2, mener
udenrigsordførere fra både rød og blå blok.

Kommentar:

Mange tak ... :-)

-

DR S163 fre 30 mar 21:28:04
30.marts dr.dk/nyheder 21:19

AMBASSADØR: UDVISNING PÅVIRKER OS
To navngivne danske diplomater skal
pakke kufferten og forlade Rusland
senest 10. april.

Sådan lyder beskeden fra Rusland i
kølvandet på Danmarks hjemsendelse af
et tilsvarende antal russiske
diplomater.

Den nye situation betyder, at der snart
er færre hænder til at løfte de
diplomatiske opgaver i den russiske
hovedstad.

- Det er klart, at når man fjerner to
personer, så får det en konsekvens for
ambassaden, siger Thomas Winkler, der
dog åbner op for, at man kan besætte
stillingerne igen.

Ambassadør om udvisning: To kollegaer får vendt op og ned på deres liv
30. Mar. 2018 kl. 21:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ambassadoer-om-udvisning-kollegaer-faar-vendt-op-og-ned-paa-deres-liv

Kommentar:

Det er desværre arbejdsbetingelserne i den branche! Sorry!

-

Mellemøstkorrespondent om Gaza-sammenstød: Sådan ser parterne på konflikten
30. Mar. 2018 kl. 22:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/mellemoestkorrespondent-om-gaza-sammenstoed-saadan-ser-parterne-paa-konflikten

Politichef fyrer betjent i sag om drab på sort mand i USA
31. mar. 2018, 02:51 ...

-

NRK:
30. mars 2018 kl. 10:31

Vatican Denies Pope Francis Said Hell Doesn't Exist
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/the-gate-to-hell/20-488

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Job+3&version=BPH

Job 3, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Job ønsker, han aldrig var blevet født

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+19.31-42&version=BPH

Johannes 19:31-42, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus lægges i graven

-

[...]

"Det, jeg her har fortalt, har jeg set med mine egne øjne,
og alt, hvad jeg siger, er sandt. Jeg kan stå inde for, at
det er sandhed, og jeg fortæller det, for at I skal tro det."

Joh. 19,35 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Johannes19

-

Date: Mon, 26 Mar 2018 07:26:37 +0200, GMT 05:26

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20470

Vatican Denies Pope Francis Said Hell Doesn't Exist

164 FN frygter værre situationen i Gaza

FN frygter en forværring af situationen i Gaza de næste dage
kl. 04:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fn-frygter-en-forvaerring-af-situationen-i-gaza-de-naeste-dage

Malala er tilbage ved stedet hvor Taliban ville dræbe hende
31. mar. 2018, 09:19 ...

-

104 SVT Text Lördag 31 mar 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* USA-polis avskedas efter skjutning 130

* FN-chef kräver Gaza-utredning......131

* Kim Jong-Un tackade IOK-chefen.....132

* Två ihjälskjutna under påskfirande 133

* Fjällräddare attackerade i Norge...134

Stort it-intrång i träningsapp.....135

Svartlistas för Nordkorea-hjälp....136

-

136 SVT Text Lördag 31 mar 2018
UTRIKES PUBLICERAD 30 MARS

Svartlistas av FN för Nordkorea-hjälp

FN:s säkerhetsråd svartlistar 27
fartyg, 21 företag och en affärsman
som anklagas för att ha hjälpt
Nordkorea att komma runt sanktionerna
mot landet, enligt ett FN-dokument som
nyhetsbyrån AFP tagit del av.

Åtgärden är en del i arbetet med att
stoppa smugglingen av nordkoreanska
varor i strid med FN:s sanktioner mot
Nordkorea, som införts efter landets
kärnvapen- och robottester.

Det rör sig bl.a. om 13 nordkoreanska
olje- och fraktfartyg. Av företagen är
tolv nordkoreanska. De andra är base-
rade i bl.a. Kina och Singapore.

-

NRK:
30. mars 2018 kl. 10:31 - 31. mars 2018 kl. 06:36, error

31. mars 2018 kl. 08:56

-

Vatican Denies Pope Francis Said Hell Doesn't Exist

Veronica Neffinger | Editor, ChristianHeadlines.com |
Thursday, March 29, 2018
https://www.christianheadlines.com/blog/vatican-denies-pope-francis-said-hell-doesn-t-exist.html

Kommentar:

Kanske man har *misforstået* Pavens ord?

Fordi ... (input memory on from) ...

Sent: Sunday, February 15, 2015, CET 17:05, GMT 16:05
Subject: Re: Counter: T-14.
Profetisk Ord i forbindelse med terrorangrebet i Danmark -
Re: Counter: T-20, 2015 uge 07 (news samlet)
18228 news:54e0c3d5$0$294$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/blasphemy/18-228
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/hvad-er-forskellen-paa-islam-og-kristendom/18-228
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/18-228
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/raping-the-bride/18-228
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/aT850DVswNs/3NpG89V74nMJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/uvzeFIJUfGs/yV7_KQUQSdAJ

> Hvis Gud derimod havde været en tyran, så ... bla., bla.,
> bla ... (apropos en smertelig straf med tortur i helvede a
> la Muhammeds version af en "god" Guddom)!

Nogle mennesker tror *fejlagtigt*, at folk pines og tortureres i
Helvede!

Men ...

HVIS folk vitterlig blev tortureret i helvede, ville Gud da ikke
være en sadistisk tyran?

Der er da IKKE meget godhed i at mishandle andre, vel?

Og i Bibelen står der faktisk, at Gud er *god*:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mark10.18&version=DN1933

Markus 10:18 Dette er Biblen på dansk (DN1933)

Men Jesus sagde til ham: "Hvorfor kalder du mig god?
Ingen er god, uden een, nemlig Gud.

Og HVIS Gud er god, da kan Han jo ikke også samtidig være en
væmmelig sadistisk tyran, vel?

Ergo bliver folk IKKE tortureret i helvede, ifølge Kristendommen,
skønner jeg.

Når Jesus så alligevel nævner pine i forbindelse med helvede,
da må vi huske på, at der er tale om en *lignelse*; altså et
*billedsprog*, der skal anskueliggøre noget, men som ikke
nødvendigvis i sig selv behøver at eksistere!

Men ...

Helvede kan faktisk godt eksistere; altså et sted, hvor Gud IKKE
er, eller måske rettere - et sted, hvor vi mennesker har smidt
Gud ud (fx. ved at henrette Ham° på et kors)!

Auschwitz var således nok noget a la forgården til helvede!

Kanske det var dét, Paven (og andre) havde i tankerne (angående
helvede)?

Hypotese angående nærdødsoplevelser og mørkt stof og energi

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Job+4&version=BPH

Job 4, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Elifaz' første tale til Job

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+20.1-10&version=BPH

Johannes 20:1-10, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus genopstår

-

GårDagens Udfordring:

Date: Mon, 26 Mar 2018 07:26:37 +0200, GMT 05:26

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20470

Hypotese angående nærdødsoplevelser og mørkt stof og energi

IDF: At least 10 of the 16 killed at Gaza border were members of terror
groups

Rusland udviser over 50 britiske diplomater

-

Rusland udviser over 50 britiske diplomater
kl. 10:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/rusland-udviser-over-50-britiske-diplomater

Kommentar:

Gengældelsen er 2 til 1, og det forekommer mig at være en
"anelse" *sygeligt* (faktisk som om man forsøger at dække over
en forbrydelse)!

-

Taleban skød Malala som 14-årig: For første gang er hun i sin hjemby igen
kl. 14:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/taleban-skoed-malala-som-14-aarig-foerste-gang-er-hun-i-sin-hjemby-igen

-

70 såret på palæstinensisk sørgedag
kl. 21:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/70-saret-pa-palaestinensisk-sorgedag

-

USA blokerer for FN-udkast om dødelig vold i Gaza
kl. 04:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-blokerer-fn-udkast-om-dodelig-vold-i-gaza

Prins tog til fest uden tilladelse - det koster ham 350.000 kroner
31. mar. 2018, 10:45
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-31-prins-tog-til-fest-uden-tilladelse-det-koster-ham-350000-kroner

Det vækker vrede hos belgiske politikere, at Prinsen har
deltaget i kinesisk jubilæumsfest uden tilladelse.

Kommentar:

Drop al det der med kongehus. Det er jo noget *forældet* alfahan
mig her og der og alle vegne ragelse!

-

Mangel på eksorcister får Vatikanet til at afholde kursus
31. mar. 2018, 14:44
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-31-mangel-paa-eksorcister-faar-vatikanet-til-at-afholde-kursus

-

Gennemsøgning af fly skaber ny splid mellem Rusland og Storbritannien
31. mar. 2018, 17:07
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-31-gennemsoegning-af-fly-skaber-ny-splid-mellem-rusland-og-storbritannien

-

Skaber disse fem sangerinder tillid mellem Syd- og Nordkorea?
Propaganda, mener tidligere officer
31. mar. 2018, 21:16
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-03-31-skaber-disse-fem-sangerinder-tillid-mellem-syd-og-nordkorea-propaganda-mener

Her vil de sammen med 10 andre optrædende blive de første
sydkoreanske artister, der optræder i Nordkorea i mere end et
årti. Det skriver The New York Times.

-

- Pludselig var jeg 30, stod i fjernsynet som tv-vært og tænkte 'Vil jeg
det her?'
01. apr. 2018, 06:35 ...

-

104 SVT Text Söndag 01 apr 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* USA och Sydkorea i militärövning...130
* Massgripanden efter oro i Etiopien 131

Upptrappning i diplomat-konflikten 132
Ryssar kan få träffa Julia Skripal 133

Expert: Höjt tonläge om kärnvapen..134
Många följde Hawkings begravning...135
Offensiv väntar sista rebellfästet 136

Ny president svärs in i Botswana...137
Fler skadade under Gaza-protester..138
Flera laviner i norska Lofoten.....139

-

131 SVT Text Söndag 01 apr 2018
UTRIKES PUBLICERAD 1 APRIL

Massgripanden efter oro i Etiopien

Över 1 100 personer har gripits i
Etiopien efter undantagstillståndet
som följde på premiärminister
Hailemariam Desalegns avgång förra
månaden, uppger det statskontrollerade
mediebolaget Fana.

Till efterträdare har Abiye Ahmed
utsetts. Även han företräder det
totalt dominerande partiet EPRDF.

De som gripits för att ha brutit mot
undantagstillståndet anklagas bland
annat för att ha dödat medlemmar i
säkerhetsstyrkor. De ska även ha satt
hus och finansiella institutioner i
brand, skriver nyhetsbyrån AFP.

-

134 SVT Text Söndag 01 apr 2018
UTRIKES PUBLICERAD 31 MARS

Expert: Höjt tonläge om kärnvapen

President Donald Trumps oinskränkta
makt gör att han på egen hand kan
bestämma sig för att avfyra USA:s
kärnvapen. Ingen kan stoppa Trump och
med honom har tonläget höjts.

-Hoten och matchoattityden bland
ledare med kärnvapen är en fara för
alla, säger nedrustningsexperten Paul
Ingram till SVT:s Korrespondenterna.

Sannolikheten för en kärnkatastrof är
större nu än under kalla kriget,
hävdar bl.a. den tidigare amerikanske
försvarsministern Bill Perry. Orsaken
är den usla relationen mellan USA och
Ryssland, menar han.

-

NRK:
31. mars 2018 kl. 08:56 - 1. april 2018 kl. 01:31, error

1. april 2018 kl. 06:29

-

IDF: At least 10 of the 16 killed at Gaza border were members of terror
groups

Army publishes list of names, positions of men shot dead during
violence at the security fence; Hamas acknowledges that five of
them were gunmen from its military wing

By Judah Ari Gross, Agencies and TOI staff
31 March 2018, 10:44 pm
https://www.timesofisrael.com/idf-at-least-10-of-the-16-killed-at-gaza-border-were-members-of-terror-groups/

-

Hypotese angående nærdødsoplevelser og mørkt stof og energi

De vidnesbyrd, som folk, der har været udsat for
nærdødsoplevelser, fortæller om, KUNNE MÅSKE forklares ved at
inddrage 2 af universets andre gåder: Eksistensen af mørkt stof
og energi.

Begge disse fanifesterer sig på synligt stof; altså det stof,
som også vores legemer er opbygget af, så HVORFOR ikke inddrage
dem i vor forståelse af vores biologisk liv OG at der KANSKE
hører MERE med til historien (apropos nærdødsoplevelserne)?

Jeg personlig har IKKE haft en nærdødsoplevelse, men noget af
det vidnerne beretter om, kan jeg nikke *genkendende* til!

Jeg oplevede den *fred*, de taler om, og knytter den til min
forståelse af Kristi Ånd; altså Gud Helligånd.

Og ligesom vidnerne kan berette om, at de ligefrem har kunnet
tale om afdøde, så hænder det, at jeg kan opleve - gennem Kristi
Ånd - *kontakt* (og derigennem få informationer, som ellers ikke
kan lade sig gøre)!

"Med Nidkærhed længes Jeg efter den Ånd, Jeg har givet Bolig i
mennesket", står der skrevet i Bibelen ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jak+4.5&version=DN1933

KUNNE det tænkes, at der er tale om en art mørkt stof og mørk
energi?

I så fald ER der måske et liv efter døden, og ...

I så fald: Glædelig Påske ... :-)

Pope’s Easter message is call for peace, including in Holy Land

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Job+5&version=BPH

Job 5, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Elifaz' første tale til Job, fortsat)

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+20.11-18&version=BPH

Johannes 20:11-18, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Maria ser Jesus

-

GårDagens Udfordring:

Få et *opmuntrende* skriftsted sendt til din email og mobil
hver morgen (som enhver frit kan abonnere på) ...
http://udfordringen.us5.list-manage.com/subscribe?u=24dafb0aadff1ca74568552be&id=8b467c7472

"Så nåede Peter frem, og han gik derind. Han så også
ligklæderne og lagde mærke til, at det klæde, som Jesus
havde haft over sit hoved, ikke var anbragt ved siden af
ligklæderne, men lå foldet sammen på et sted for sig selv."

Joh. 20,6 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Johannes20

Dagens Udfordring:

"Så vendte han sig til Thomas: »Kom her med din finger,«
sagde han. »Se, her er mine hænder. Kom med din hånd og føl
på min side. Tro i stedet for at tvivle!«"

Joh. 20,27 (læs det hele her)

Date: Mon, 26 Mar 2018 07:26:37 +0200, GMT 05:26

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20470

Pope’s Easter message is call for peace, including in Holy Land

Russisk guvernør trækker sig efter brand i indkøbscenter
kl. 07:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/russisk-guvernor-traekker-sig-efter-brand-i-indkobscenter

-

DR S122 man 02 apr 06:05:46
1.april dr.dk/nyheder 15:32

USA OG SYDKOREA AFHOLDER ØVELSE
Søndag har Sydkorea og USA lidt
forsinket - indledt en militærøvelse.

Øvelsen skulle egentlig være afholdt i
marts måned, men den blev udskudt i
håbet om, at det nyligt overståede
vinter-OL i Sydkorea kunne være med til
at fremme dialogen med Nordkorea.

Og det diplomatiske tøvejr får rent
faktisk betydning for forløbet af USA's
og Sydkoreas fælles militærøvelse,
forklarer Liselotte Odgaard, lektor ved
Forsvarsakademiet med speciale i Asien.

- USA og Sydkorea har indvilget i at
nedskalere øvelserne, simpelthen for at
man ikke virker truende på Nordkorea,
siger Liselotte Odgaard.

Efter Nordkorea-dialog: USA og Sydkorea spiller mindre med de militære
muskler
kl. 15:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-nordkorea-dialog-usa-og-sydkorea-spiller-mindre-med-de-militaere-muskler

-

Diplomatisk opvarmning: Kim Jong-un til koncert med Sydkoreas popstjerner
01. Apr. 2018 kl. 18:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/diplomatisk-opvarmning-kim-jong-un-til-koncert-med-sydkoreas-popstjerner

-

DR S124 man 02 apr 06:05:46
1.april dr.dk/nyheder 21:05

KORRESPONDENT: ASSAD STÅR STÆRKT
Oprørere og civile begyndte i dag at
forlade Douma - den sidste
oprørskontrollerede lomme i det østlige
Ghouta, der er en forstad til den
syriske hovedstad, Damaskus.

Dagens evakueringsaftale omfatter både
civile og oprørere, men det er en
skrøbelig aftale, vurderer DR Nyheders
mellemøstkorrespondent Michael S. Lund:

- Det her er en kæmpe sejr for Assad.
De her områder har været kontrolleret
af oprørere i mere end fem år, og
områderne er meget tæt på hjertet af
Assads styre i Damaskus. Så det er en
stor sejr. Han står stærkere, end han
har gjort i mange år.

Korrespondent: Assad står stærkere, end han har gjort i mange år
01. Apr. 2018 kl. 21:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/korrespondent-assad-staar-staerkere-end-han-har-gjort-i-mange-aar

-

Genial ide: Danske solceller under afrikansk sol sender strøm til
forældreløse børn
kl. 06:58
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/syd/genial-ide-danske-solceller-under-afrikansk-sol-sender-stroem-til

Aftale på plads om Ghouta - stor sejr for det syriske regime
01. apr. 2018, 12:15 Opd. 01. apr. 2018, 13:02
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-04-01-aftale-paa-plads-om-ghouta-stor-sejr-for-det-syriske-regime

-

Rusland og Storbritannien skændes om fodbold-VM
01. apr. 2018, 21:13
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-04-01-rusland-og-storbritannien-skaendes-om-fodbold-vm

-

Dansk forskning kan sende Europa foran i rumkapløbet
02. apr. 2018, 05:51 ...

-

104 SVT Text Måndag 02 apr 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Kinesisk rymdstation brann upp.....130

* Kina svarar på USA:s ståltullar....131

* Kampanjlöften om tuffa tag mot USA 132

* Ny president i Costa Rica..........133

* Minst fyra döda i oväder på Fiji...134

Poliser dödade i fängelseupplopp...135

Attack mot fredsstyrka i Somalia...136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Måndag 02 apr 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Evakuering från rebellfästet Douma 137

Dödliga våldsamheter i Kashmir.....138

Dödsstraff för mord på hemhjälp....139

Guatemalas förre diktator död......140

Tio dödades vid hotellras i Indien 141

Tre omkom i lavin i Schweiz........142

-

NRK:
1. april 2018 kl. 06:29 - 2. april 2018 kl. 02:17, error

2. april 2018 kl. 07:14

-

Pope’s Easter message is call for peace, including in Holy Land

After Gaza violence, Francis urges reconciliation in a place
'experiencing in these days the wounds of ongoing conflict that
do not spare the defenseless'

By AP 1 April 2018, 7:16 pm
https://www.timesofisrael.com/popes-easter-message-is-call-for-peace-including-in-israel/