2020 uge 09 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=48) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40048

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2020 uge 08 (news samlet)
Date: Mon, 17 Feb 2020 06:22:19 +0100, GMT 05:22
22146 news:5e4a2324$0$699$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/L9NWQytl9gE/5b_N5x1IFwAJ

-

I dag Mandag den 24. februar 2020 (dag 55 i året) er der 5893
dage til (16 år + 49 dage), at asteroiden Apophis *måske*
rammer ind i Jorden (2036-04-13, 127 år efter Tunguska) ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska

Dog har nye DATA ændret på dette. Se evt. file 21.428 ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska/21-428

Men vi beholder tælleren, fordi der er en sammenhæng mellem
Templets opførsel (276) og Tunguska 1908 (150) og så dette
*dating*-tidspunkt (?), idet tælleren peger på 7-stjernen
(150+177=277,78) i år 2036 netop "tilfældigvis" samtidig med,
at asteroiden Apophis kommer relativt tæt forbi.

Og muligvis kommer der en atomkrig (startende i Mellemøsten
ved fx. at Iran angriber Israel med A-våben) om ca. ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

2168
dage til
Nuclearwar (see file 21.221)
(om ca. 6 år, around 2026-01-31)

Og muligvis kommer der som sagt en atomkrig - ved mindre man - I
TIDE - træffer sine modforanstaltninger
(og fx. opretter *brændbælter*, så ilden fra helvede IKKE
spredes)!

Og i dag er det også 2565 dage siden, at en stor asteroide
samt en meteor nær havde ramt og udslettet
Psykopatistan/Kleptokratistan (Rusland)! Se evt. ...

Date: Wed, 6 Mar 2019 14:28:09 +0100, GMT 13:28
21286 news:5c7fcaec$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-286
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/goodwill/21-286
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/6Oc2rdQ-vG4/6VNBJw20BwAJ

> ET! Hvor meget står der på min goodwill-konto?...
>
> Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
> the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
> i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
> der sagde:
> (2019-03-06, Wednesday, day no 65, CET 14:15, GMT 13:15)
> - "Masser!§"

-

Tidens aktuelle litterære sætning:

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

Må jeg godt være vred?
af Ross Campbell

Kapitel 2:
Samfundet og vreden, side 18-25

side 20

Oprør mod autoriteterne

Mennesker, der aldrig har fået tilfredsstillet deres behov
for kærlighed, bliver vrede og lader ofte deres vrede
komme til udtryk i oprør. Og her har vi den egentlige
grund til respektløshed og anti-autoritære holdninger.

Kommentar:

Kan dette være årsagen til al den megen had (med vold, mord,
død og ødelæggelse), vi observerer i Mellemøsten ?

-

I denne uge vil de politiske hændelser blive indrapporteret her
under lovmusikken ...

Blessed Be The Name Of The Lord - Vineyard Music
Uploadet af bondservant007 den 16/04/2007
http://www.youtube.com/watch?v=RRbxEPn6khw

Og prøv også hebraisk lovsang ...
https://www.youtube.com/watch?v=chG6xRsX7ns&list=PLszhKo2cWmhOpG6GvcWZxg3yJP4-2pFXk

Og som noget særlig for alle Jer muslimer *anbefales* denne
video ...

Muslim woman who hated the Jews
and ended up falling in love with their King - JESUS!
Offentliggjort den 1. feb. 2018
https://www.youtube.com/watch?v=wzfVAb4q8ZU
Se tillige ...
https://www.oneforisrael.org/

-

Coming up world news:

UFO landed in Central Park ...

Eller måske rettere:

Above the hill of Zion!

Apropos ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2009-03-02/08-520

-

UFO-Evaluering:
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-119
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-152b

2013-02-15-hændelsen above Russia:

Genstanden er for STOR til, at vi jordboere (herunder NASA) kan
*fuske* med den!

Ergo må den være *ægte*!

-

Prøv også :

Test dit kærlighedssprog ...
http://kærlighedssprog.dk/kaerlighedssprog/test-dit-kaerlighedssprog/

Gennemgå profilen, når du er afslappet og har tid nok.

(Vælg en af følgende 2 muligheder:)

Nr. 1
Jeg er glad for at blive rost
Jeg kan lide at få et knus

Nr. 2
Jeg kan godt lide at ...

Last OUTPUT: 21100 news:5e30a3a8$0$705$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/PeHsdC1FDgAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22154

Eksperter: Vi kan ikke længere inddæmme spredning af coronavirus

WHO says no longer uses 'pandemic' category, but virus still emergency

Robots take on coronavirus

Ekspert: Coronavirusset er på vej til at etablere sig i Europa

Kina: Virusberedskab sænkes
Kina trækker beslutning tilbage: Indbyggere må alligevel ikke forlade Wuhan

Flere virussmittede i Sydkorea

2168 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Når du har forpligtet dig til at gøre Guds vilje, vil
Satan angribe dig - og bruge folk til at gøre det.

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Tit+1&version=BPH

Titus 1, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Indledende hilsen

[ ... ]

Ledere i menigheden

[ ... ]

Falske lærere skal irettesættes

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Sa+6&version=BPH

2 Samuel 6, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

David henter arken og fører den til Jerusalem

6
Men da de nåede til Nakons tærskeplads, snublede
okserne, og Uzza rakte hånden ud for at støtte Guds Ark.

7
Da blev Herren vred og straffede Uzza, fordi han ikke
viste ærefrygt for Guds Ark, som ikke måtte røres, og
han døde på stedet.

8
David var oprørt over, at Herren havde straffet Uzza så
hårdt. Derfor kaldte han stedet for „Peretz-Uzza”,[b]
hvilket det hedder den dag i dag.

Arken flyttes

Det har været noget af et skue, da arken blev hentet og
bragt mod øst op til Jerusalem. De to præstesønner gik ved
siden af vognen. Foran dansede David og hele folket, og der
var masser af sang og musik. Men midt i alle festlighederne
er det som om, de glemmer, hvem Gud er, fx var det kun
levitterne, som måtte bære arken, men David sætter den på en
vogn. Vi hører heller ikke om, at David rådfører sig med
Gud, inden han flytter arken. Det er som om, det er Davids
projekt og ikke Guds. Er der noget her, vi kan genkende fra
vores egen tid?

Men Gud viser sin hellighed, og David bliver vred og
fyldt af frygt. Senere viser Gud sin vilje til at velsigne
en udlænding, og David beslutter at hente arken alligevel
men på en anden måde denne gang. David er blevet klogere på,
hvem Gud er. Denne gang ofrer han ... Hvis syndige mennesker
skal være i nærheden af den hellige Gud, kræver det offer og
lydighed.

Kommentar:

Nøgleord:
David [blev] klogere på, hvem Gud er.

Subject: ApG 5,1-11: Er der grænser for Guds tilgivelse? -
Re: Netanyahu ... ("Djævlens advokat" død) -
Re: 2018 uge 18 (news samlet)
Date: Sat, 2 Jun 2018 07:42:09 +0200, GMT 05:42
20648 news:5b122de0$0$719$1472...@news.sunsite.dk
Indsigelse mod kirkelig vielse af ... (hor) ...:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-648
Udfordringen:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/20-648
Wrong Doctrine (Vranglære):
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/20-648
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/N-IcuA7Rlhk/FR_ieZdIAAAJ

> Apostelenes gerninger 5:1-11, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)
>
> Ananias og Safira
[ ... ]
> Denne tekst kan være svær at forstå, og fejltolkninger kan få
> konsekvenser for vor tillid til Gud. Dræber Helligånden kristne
> for så almindelige synder som løgn og bedrag?

*Læresætningen* er, at ...

Når/hvis man *lyver* (om Guds Ord ang. fx. hor og utugt), da
KAN man risikere, at Guds vrede rammer en (ligesom tilfældet
var mht. Uzza)!

Så ...

Mit råd til dig er:

Udvis *respekt* overfor Gud:

Hold op med at lyve (om Gud og Hans Ord)!

Hor ér og bliver hor - no matter what!

Ligesom ...

Utugt ér og bliver utugt - no matter what!

Amen?

-

Dagens Ord fra ...

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året: dec, mar, jun og sep, og det er jo meget
smart, hvis man er væk på retræte eller noget andet.)

=== citat start ===

Ordet for 2020-02-24

Gud vil retfærdiggøre dig

"... deres retfærdighed kommer fra mig, siger Herren."
Es 54,17

Har du været falsk anklaget? Det var Jesus. De kaldte ham en
frådser, en drukkenbold og ven af ?sociale tabere og syndere.
De beskyldte apostelen Paulus for at være en galning, en nar
og et vrøvlehoved. Bibelen kalder Satan for “løgnens fader."
(Joh 8.44)

Når du har forpligtet dig til at gøre Guds vilje, vil Satan
angribe dig - og bruge folk til at gøre det. Bliv ikke
modløs og fortvivl ikke. Gud vil retfærdiggøre dig. Hans ord
siger: “ Intet våben, der dannes imod dig, skal nå sit mål
... Sådan er Herrens tjeneres lod, deres retfærdighed kommer
fra mig, siger Herren." (Es 54,17)

Hvis du insisterer på gengældelse, vil Gud trække sig og
lade dig være på egen hånd. Men når du lægger situationen i
Hans hænder, kan prøvelsen resultere i et vidnesbyrd om Hans
godhed og nåde i dit liv. Så i stedet for at spilde tid på
beklagelser, så bed: “Mit livsløb er i din hånd, red mig fra
mine fjender og forfølgere! Lad dit ansigt lyse over din
tjener, frels mig i din trofasthed! Herre, lad mig ikke
blive til skamme, når jeg råber til dig. Gør de ugudelige
til skamme,...! Lad de falske læber blive stumme, dem, der
taler frækt mod den retfærdige med hovmod og foragt. Hvor
stor er dog din godhed, som du har gemt til dem, der frygter
dig! Du viser den mod dem, der søger tilflugt hos dig, for
alle menneskers øjne." (Sl 31,16-20)

Bare bed: Far, jeg lægger denne situation i dine hænder i
dag. Retfærdiggør mig.

=== citat slut ===

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

(2020-02-23, CET 11:3x-12:0x, GMT 10:3x-11:0x:)

"May the LORD show you his favor and give you his peace."
Numbers 6:26

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2020 uge 09 (news samlet)
Date: Mon, 24 Feb 2020 08:15:10 +0100, GMT 07:15
22154 news:5e53781d$0$693$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/JDbKe_wRuyk/nH2mXOnjCAAJ

Den 24-02-2020 kl. 09:30 skrev Kall, Mogens:
> [...]
>
> Kina: Virusberedskab sænkes
> Kina trækker beslutning tilbage: Indbyggere må alligevel ikke forlade Wuhan

Nå!

Nu har jeg IGEN glemt at kopiere nyhederne til denne fil (og kommet til
at slette indholdet i den midlertidige fil). Mig Fjols!

Hmm ...

Mht. coronavirusset

STOP rygning NU, det kan muligvis hjælpe lidt mht.
vejrtrækningsproblemer.

Hvis du - hypotetisk set - bliver smitter om nogle uger, da vil
dine lunger måske være bedre til at modstå belastningen.

Coronavirus rykker tættere på Danmark: Gør IKKE, som du plejer

Her spreder coronavirussen sig:
Har helt sikkert potentiale til at blive pandemi, siger WHO

Iran beskyldes for at lyve om coronasmitte - nabolande lukker grænserne

2167 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Du skal formane alle til at følge de her anvisninger, og
du skal irettesætte de falske lærere. Gør det med
myndighed, og lad dig ikke skræmme af, hvad folk tænker
om dig.
(Tit 2,15)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Tit+2&version=BPH

Titus 2, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Undervisning om korrekt livsførelse

15
[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Sa+7.1-17&version=BPH

2 Samuel 7:1-17, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Guds pagtsløfte til David og hans slægt

-

[...]

Ordet for 2020-02-25

Vær fuldstændig afhængig af Gud

"... at vi duer til noget, skyldes Gud, som også har
gjort os duelige til at være tjenere for en ny pagt ..."
2.Kor 3,5-6
(2020-02-24, CET 11:3x-12:0x, GMT 10:3x-11:0x:)

Whenever Moses went into the Tabernacle to speak with the
LORD, he heard the voice speaking to him from between the
two cherubim above the Ark's cover, the place of atonement
that rests on the Ark of the Covenant. The LORD spoke to
him from there.
Numbers 7:89

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 24 Feb 2020 08:15:10 +0100, GMT 07:15

> [...]

Har helt sikkert potentiale til at blive pandemi, siger WHO

Iran beskyldes for at lyve om coronasmitte - nabolande lukker grænserne

DR S171 man 24 feb 14:16:52
24.februar dr.dk/nyheder 08:39

FORTRYDER: I MÅ IKKE FORLADE WUHAN
Den kinesiske millionby Wuhan har
trukket en beslutning om at lade nogle
folk forlade byen tilbage.

Det oplyser den lokale regering ifølge
nyhedsbureauet Reuters.

Årsagen er, at beslutningen blev taget
uden at være blevet autoriseret.

De ansvarlige, som tidligere meddelte,
at raske borgere kunne forlade byen,
hvis de skulle noget vigtigt, har fået
en reprimande.

Byen vil fortsat føre streng kontrol
med grænserne for at forhindre, at
virusset spredes yderligere.

Kina trækker beslutning tilbage: Indbyggere må alligevel ikke forlade Wuhan
kl. 08:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kina-traekker-beslutning-tilbage-indbyggere-maa-alligevel-ikke-forlade-wuhan

-

Coronavirus udsætter årlig folkekongres i Kina
kl. 09:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/coronavirus-udsaetter-aarlig-folkekongres-i-kina

-

DR S174 man 24 feb 14:16:52
24.februar dr.dk/nyheder 12:15

SKRUER OP FOR DET DANSKE BEREDSKAB
Der skrues op for det nationale
beredskab, og Sundhedsstyrelsen er klar
med en ny risikovurdering, efter at der
hen over weekenden blandt andet er
konstateret adskillige nye tilfælde af
coronavirus i Italien. Det fortæller
Søren Brostrøm, der er direktør i
Sundhedsstyrelsen.

- Vi er nødt til at sende et lidt
bredere net ud for, hvornår vi
mistænker folk for at have været
smittet med coronavirus, siger han og
fortsætter:

- Vi skal ikke blot kigge på folk, der
kommer fra Kina, men også andre lande,
hvor der er igangværende
smittespredning.

Coronavirus: Sundhedsstyrelsen skruer op for det danske beredskab
kl. 12:15
https://www.dr.dk/nyheder/indland/coronavirus-sundhedsstyrelsen-skruer-op-det-danske-beredskab

-

OVERBLIK Coronavirus: Her er de værst ramte lande netop nu
kl. 13:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/overblik-coronavirus-her-er-de-vaerst-ramte-lande-netop-nu

-

DR S176 tir 25 feb 05:41:03
24.februar dr.dk/nyheder 19:01

STORT FALD I DANSK AKTIEINDEKS
Det ledende danske aktieindeks, C25, er
i dag endt med det største endagsfald,
siden indekset blev skabt i slutningen
af 2016.

Indekset faldt med 3,8 procent.

Dermed bliver den hidtidige bundrekord
slået. Den blev sat 4. oktober 2018,
hvor indekset faldt med 3,73 procent.

Samtlige af aktierne i indekset endte i
rødt, efter at coronavirusset i
weekenden havde spredt sig til flere
lande.
I Italien har flere personer mistet
livet, mens et trecifret antal er
smittet.

Coronavirus giver aktieindeks største fald siden 2016
24. Feb. 2020 kl. 19:01
https://www.dr.dk/nyheder/penge/coronavirus-giver-aktieindeks-stoerste-fald-siden-2016

-

DR S115 tir 25 feb 05:40:58
25.februar dr.dk/nyheder 05:36

KASERNER KAN HUSE SMITTEDE
Sandsynligheden, for at det smitsomme
coronavirus kommer til Danmark, er kun
blevet større siden udbruddets start.
Det vurderer sundheds- og ældreminister
Magnus Heunicke (S) over for
Sjællandske.

Derfor holdes Antvorskov Kaserne i
Slagelse og Høvelte Kaserne i Birkerød
i beredskab og er klar til at modtage
folk, som rammes af det potentielt
dødelige virus.

- Hvis uheldet er ude, og et
krydstogtskib anløber København med en
eller flere smittede, er vi klar til at
isolere folk på enten Antvorskov eller
Høvelte Kaserne, siger Magnus Heunicke
til Sjællandske.

Kaserner kan huse smittede i tilfælde af virus i Danmark
kl. 05:36
https://www.dr.dk/nyheder/indland/kaserner-kan-huse-smittede-i-tilfaelde-af-virus-i-danmark

Eksperter: Vi kan ikke længere inddæmme spredning af coronavirus
24. feb. 2020, 09:05 Opd. 24. feb. 2020, 09:18
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-24-eksperter-vi-kan-ikke-laengere-inddaemme-spredning-af-coronavirus

-

Sundhedsstyrelsen skruer op for beredskab - kigger ikke kun på Kina
24. feb. 2020, 12:59
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-02-24-sundhedsstyrelsen-skruer-op-for-beredskab-kigger-ikke-kun-paa-kina

-

Deres fejde dræbte 400.000 mennesker - nu skal de sammen regere verdens
yngste land
24. feb. 2020, 13:12
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-24-deres-fejde-draebte-400000-mennesker-nu-skal-de-sammen-regere-verdens-yngste-land

-

Virusudbrud lammer Italien - sådan forsøger man at begrænse smitten
24. feb. 2020, 16:32
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-24-virusudbrud-lammer-italien-saadan-forsoeger-man-at-begraense-smitten

-

Corona sender danske aktier i knæ - største fald siden 2016
24. feb. 2020, 13:57 Opd. 24. feb. 2020, 18:50
https://nyheder.tv2.dk/business/2020-02-24-corona-sender-danske-aktier-i-knae-stoerste-fald-siden-2016

-

Iran beskyldes for at lyve om coronasmitte - nabolande lukker grænserne
24. feb. 2020, 20:26
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-24-iran-beskyldes-for-at-lyve-om-coronasmitte-nabolande-lukker-graenserne

-

Her spreder coronavirussen sig: Har helt sikkert potentiale til at blive
pandemi, siger WHO
24. feb. 2020, 22:57
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-24-her-spreder-coronavirussen-sig-har-helt-sikkert-potentiale-til-at-blive-pandemi

Af de knap 80.000 tilfælde, ...

På verdensplan er 2628 personer døde ...

Kommentar:

Vær *realister*: Det smitter for let til at vi kan inddæmme
det, fordi karantænereglerne IKKE overholdes! Patienterne
når at smitte andre (i inkubationstiden), FØREND det opdages,
at man selv er smittet!

Dødeligheden er på ...

2628 / 80000 * 100 %
=
3,285 %

Og det er ikke så højt. Dog for ældre over 60 år ligger
dødeligheden på 18%.

NB!
Vær opmærksom på, at dette tal kan ændre sig, efterhånden
som virusset kommer i kontakt med andre vira, fx. ebola,
fordi det hænder i naturen, at gener (RNA) overføres, så
virusset kan få nye (og mere dødelige) egenskaber!

Så ...

(Vær hellere overforsigtig end dumdristig:)

Sørg for - som sagt - af købe mad ind i god tid, FØREND
epidemien/pandemien når dit område (så du IKKE bliver
tvunget til at købe ind under en karantæne og derved
samtidig med større sandsynlighed KAN blive smittet)!

Og ...

Hvis du er ryger: STOP rygning nu, så din modstandskraft er
bedre (navnlig mht. vejrtrækning).

-

Livecenter
25. feb. 2020, 05:08
af Natali Braagaard
https://nyheder.tv2.dk/2020-02-25-livecenter

I dag, Kl. 05:12
Turist på Tenerife smittet med coronavirus

En italiensk turist på den spanske ferieø Tenerife er
smittet med coronavirus. Det oplyser fungerende præsident
for De Kanariske Øer Ángel Víctor Torres på Twitter ifølge
det norske nyhedsbureau NTB.

I dag, Kl. 08:06
Kina påstår at have udviklet vaccine

Ifølge det kinesiske statsmedie Global Times har forskere
ved Tianjin Universitet udviklet en vaccine i pilleform, der
kan beskytte mod covid-19. Den mulige vaccine har endnu ikke
gennemgået en række kliniske test, og først der kan
virkningen endegyldigt fastslås.

-

Antal af smittede stiger til over 80.000
25. feb. 2020, 05:30
https://nyheder.tv2.dk/2020-02-25-antal-af-smittede-stiger-til-over-80000

I dag, Kl. 07:32
Kina påstår at have udviklet vaccine mod covid-19

I dag, Kl. 05:35
USA udsteder advarsel mod at rejse til Italien

-

Danske kaserner gøres klar til coronavirus
25. feb. 2020, 06:10
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-02-25-danske-kaserner-goeres-klar-til-coronavirus

Kommentar:

1000 senge er muligvis IKKE nok, skønner jeg!

Ved en (lille) pandemi er der behov for måske 50.000

-

Forsker: Københavns varmeforbrug fører til afbrænding af regnskov
25. feb. 2020, 07:50
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-02-23-forsker-koebenhavns-varmeforbrug-foerer-til-afbraending-af-regnskov

-

104 SVT Text Tisdag 25 feb 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Coronaviruset
* Färre nya coronafall i Sydkorea....130
* 1 000 i karantän på Teneriffa......131
Sju döda i Italien - 200 smittade..132

Länder avråder från Italienresor...133
Corona stoppar Kinas parlamentet...134

* Många döda i strider i Syrien......135

Bilist körde in i parad i Tyskland 136

* CDU-ledare utses den 25 april......137

Övriga rubriker 105

-

135 SVT Text Tisdag 25 feb 2020
UTRIKES PUBLICERAD 25 FEBRUARI

Många döda i strider i Syrien

Omkring hundra personer dödades under
måndagen i sammandrabbningar mellan
syriska regeringsstyrkor och
turkstödda rebeller i Idlibprovinsen
i nordvästra Syrien.

Detta enligt oppositionella Syriska
människorättsobservatoriet (SOHR).

Striderna har bland annat kretsat
kring staden Nayrab, som båda sidorna
kontrollerat i omgångar i februari.

Minst nio personer i de syriska
regeringsstyrkorna dödades av
artillerield avlossad från turkiska
styrkor, enligt SOHR.

-

NRK:
24. februar 2020 kl. 09:06 - 25. februar 2020 kl. 07:11, error

25. februar 2020 kl. 08:33

-

Coronavirus rykker tættere på Danmark: Gør, som du plejer
24. februar 2020, kl. 21:00
Af Ulla Poulsen
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/coronavirus-rykker-taettere-paa-danmark-bare-goer-som-du-plejer

”Det er sandsynligt, at vi vil se tilfælde i Danmark," lyder
det fra Statens Serum Institut. På billedet er det en kvinde
ved Teatro alla Scala-operaen i Milano, der er lukket på
grund af frygt for coronavirus.

Det er nu sandsynligt, at også danskere vil blive smittet
med coronavirussen, siger de danske sundhedsmyndigheder. I
første omgang skal man kun være ekstra opmærksom på sit
helbred, hvis man har rejst i Kina eller et af de øvrige
lande med mange smittede

Kommentar:

NEJ, siger jeg. Gør IKKE som du plejer, fordi ...

*INGEN tager skade af lidt mere forsigtighed*:

Lad være med at give en krammer til hvem-som-helst, fordi
det er en måde at sprede sygdommen på! - Giv hinanden en
virtuel krammer i stedet for.

Og ...

Hold op med at gi' hinanden hånden, fordi det også er en
smittevej.

Hav hansker på i bus og tog og når du køber ind, så du IKKE
kommer direkte i berøring med genstande, som andre har rørt
ved, da det også er en smittevej.

Og undgå at gnide dig i øjnene (i hvert fald direkte med
fingrene. Brug hvis absolut nødvendigt armen i stedet for,
da denne er mindre udsat for at ha' været i berøring med
noget smitte).

Og UNDGÅ større forsamlinger (navnlig indenfor), da
sandsynligheden for smitte også her er større!

Er du et et karantæne-område, da undgå helt nærkontakt med
andre mennesker. Det kan også nedsætte smitterisikoen. Bliv
indenfor om nødvendig i de 14 dage, som karantænen givetvis
kommer til at vare.

-

Debat

Kære muslimske kvinder:
Hvorfor gør I ikke op med undertrykkelsen?
I lever i et land, hvor det er muligt
25. februar 2020, kl. 0:00
Marianne Mørk Mathiesen (LA), læge og medlem af Regionsrådet i Region
Syddanmark for Liberal Alliance
https://www.kristeligt-dagblad.dk/debatindlaeg/kaere-muslimske-kvinder-hvorfor-goer-i-ikke-op-med-undertrykkelsen-i-lever-i-et-land

Kommentar:

Fordi det opfattes som 'oprør mod Gud', skønt denne nok
ALDRIG har været på de mandschauvinistiskes side!

Nu hjælper det jo heller ikke, at man på den modsatte side
hylder og sætter en ære i al det, som de IKKE bryder sig om
(såsom hor og utugt. Deres døtres skal IKKE degraderes til
bolledyr und so weiter, kunne de tænke)!

Du/vi har - med andre ord - *opbrugt* vores taletid (pga.
vores amoralske livsførelse)!

Længere er historien desværre nok ikke.

Overlæge: Der er to klare forskelle på coronavirus og influenza – sådan
undgår du at blive smittet

Corona-beredskabet skærpes

Viceminister i Iran corona-smittet

Egyptens afsatte præsident Mubarak er død

2166 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Mind de kristne om, at ...
De må ikke håne nogen eller komme i klammeri, men de
skal være venlige og hensynsfulde mod alle.
(Tit 3,1-2)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Tit+3&version=BPH

Titus 3, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Det nye liv udspringer af Guds nåde og Helligåndens virke

1
Mind de kristne om, at ...

2
De må ikke håne nogen eller komme i klammeri, men de
skal være venlige og hensynsfulde mod alle.

[ ... ]

Undervis i den sunde lære og tag afstand fra falske lærere

[ ... ]

Personlige oplysninger og hilsen

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Sa+7.17-&version=BPH

2 Samuel 7:1-17, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Guds pagtsløfte til David og hans slægt, fortsat)

-

[...]

Ordet for 2020-02-26

Guds genopretningsplan for dig

"... Sæt efter den, for du skal indhente den, og du skal
befri dem, der er taget til fange."
1.Sam 30,8
(2020-02-25, CET 11:3x-12:0x, GMT 10:3x-11:0x:)

Then the LORD said to Moses, "Has my arm lost its power? Now
you will see whether or not my word comes true!"
Numbers 11:23

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 24 Feb 2020 08:15:10 +0100, GMT 07:15

> [...]

Egyptens afsatte præsident Mubarak er død

-

Overlæge: Der er to klare forskelle på coronavirus og influenza –

Tirsdag d. 25. februar 2020, kl. 16.25
https://www.berlingske.dk/samfund/overlaege-der-er-to-klare-forskelle-paa-coronavirus-og-influenza-saadan?&utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_content=red_nb-521220307&utm_campaign=berlingske_aften

Her er ni spørgsmål og ni svar om COVID-19 fra Anders
Fomsgaard, der er overlæge ved Statens Seruminstitut.

-

DR S118 tir 25 feb 13:58:01
25.februar dr.dk/nyheder 08:33

DANSKERE I CORONA-KARANTÆNE
Op mod 1.000 feriegæster på hotellet
H10 Costa Adeje Palace på den spanske
ferieø Tenerife er kommet i karantæne,
efter at en italiensk læge, der
tidligere har boet på hotellet, er
blevet konstateret smittet med
coronavirus.

Det skriver flere spanske medier. Det
nordiske rejsebureau TUI benytter
hotellet, og selskabet oplyser til DR
Nyheder, at tre danskere bor på
hotellet og derfor er i karantæne lige
nu.

Desuden er der også svenske og finske
gæster på hotellet lige nu. I alt har
TUI otte gæster på H10 Costa Adeje
Palace.

Italiensk læge smittet med corona: To danske hotelgæster i karantæne på
Tenerife
kl. 08:33
https://www.dr.dk/nyheder/indland/italiensk-laege-smittet-med-corona-danske-hotelgaester-i-karantaene-paa-tenerife

-

DR S120 tir 25 feb 13:58:01
25.februar dr.dk/nyheder 09:14

CORONA-BEREDSKABET SKÆRPES
Sundhedsstyrelsen skærper nu sit
coronaberedskab, så i alt seks
hospitaler kan tage imod personer, hvor
man mistænker, at de kan være smittede
med det nye coronavirus - covid-19.

Før i dag har de kun været i Aarhus og
i Hvidovre, at man har kunne behandle
smittede personer.

Det skriver styrelsen i en
pressemeddelelse.

Desuden kan man nu teste lokalt i
stedet for at sende dem til Statens
Serum Institut i København.

Sundhedsstyrelsen skærper beredskabet: Seks hospitaler kan behandle
coronasmittede
kl. 09:14
https://www.dr.dk/nyheder/indland/sundhedsstyrelsen-skaerper-beredskabet-seks-hospitaler-kan-behandle-coronasmittede

-

DR S121 tir 25 feb 13:58:01
25.februar dr.dk/nyheder 09:37

SYDKOREA TESTER 200.000 FOR VIRUS
Med over 890 bekræftede tilfælde er
Sydkorea det land uden for Kina, der
hårdest ramt af coronavirus.
Myndighederne i det asiatiske land
hævede derfor i weekenden
alarmberedskabet til højeste niveau.
- Vi skal ikke lade os begrænse af
regler eller tøve med at bruge usete og
omfattende midler, lød det i den
forbindelse fra den sydkoreanske
præsident, Moon Jae-in.
Og myndighederne ser ud til at lægge
handling bag ordene.
I dag siger landets sundhedsministerium
nemlig, at man vil teste over 200.000
medlemmer af en kristen sekt, som menes
at være centrum for spredningen af
virusset i Sydkorea, rapporterer
Reuters.

Sydkorea vil teste 200.000 medlemmer af kristen sekt for coronavirus
kl. 09:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/sydkorea-vil-teste-200000-medlemmer-af-kristen-sekt-coronavirus

-

Corona-frygt får Europa-Parlamentet til at sende folk hjem: 'Jeg er
faktisk lidt bekymret'
kl. 12:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/corona-frygt-faar-europa-parlamentet-til-sende-folk-hjem-jeg-er-faktisk-lidt-bekymret

-

DR S123 tir 25 feb 13:58:01
25.februar dr.dk/nyheder 12:04

EGYPTENS AFSATTE PRÆSIDENT ER DØD
Han var en af veteranerne i såvel
egyptisk som mellemøstlig politik. Men
tirsdag kunne han ikke mere. Muhammed
Hosni Mubarak, Egyptens tidligere
præsident, er død i en alder af 91 år.

Han døde på et egyptisk hospital i
hovedstaden Kairo, hvor han var
indlagt, rapporterer statsligt egyptisk
tv tirsdag.

Ofte har præsidentposter i Mellemøsten
vist sig at være livstidsstillinger, og
det satsede Mubarak formentlig også på.
Han blev præsident tilbage i 1981, men
den 11. februar 2011 var det pludselig
slut.

Egyptens afsatte præsident Mubarak er død
kl. 12:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/egyptens-afsatte-praesident-mubarak-er-doed

-

Corona-frygt på hotel på Tenerife: Hanne og Søren er fanget på deres værelse
kl. 12:47
https://www.dr.dk/nyheder/indland/corona-frygt-paa-hotel-paa-tenerife-hanne-og-soeren-er-fanget-paa-deres-vaerelse

-

DR S127 tir 25 feb 18:23:16
25.februar dr.dk/nyheder 15:40

CORONAVIRUS GIVER KLØ TIL AKTIER
Meldinger om, at coronavirus i
weekenden spredte sig til flere dele af
verden, udløste mandag det største
dagsfald i det ledende aktieindeks,
C25's, historie.

De største danske aktier skrumpede
således hele 3,8 procent i værdi.

Forventningen tirsdag var, at
aktiemarkedet ville rette sig og give
et lysegrønt aktielandskab.

Men tirsdag eftermiddag ser nedturen ud
til at fortsætte med røde tal over
næsten hele linjen og et samlet minus
på omkring 1,3 procent.

Coronavirus giver nye klø til danske aktier
kl. 15:40
https://www.dr.dk/nyheder/penge/coronavirus-giver-nye-kloe-til-danske-aktier

-

STIL SPØRGSMÅL om corona-virus: Hvad betyder de nye retningslinjer for
det danske beredskab?
kl. 16:55
https://www.dr.dk/nyheder/indland/stil-spoergsmaal-om-corona-virus-hvad-betyder-de-nye-retningslinjer-det-danske

-

Ny musikvideo var for meget for saudiarabisk prins: Kvindelig rapper
beordret anholdt
kl. 17:02
https://www.dr.dk/nyheder/kultur/ny-musikvideo-var-meget-saudiarabisk-prins-kvindelig-rapper-beordret-anholdt

-

Professor: 5 ting du skal vide om virussygdommen - inden den kommer til
Danmark
kl. 18:09
https://www.dr.dk/nyheder/indland/professor-5-ting-du-skal-vide-om-virussygdommen-inden-den-kommer-til-danmark

Coronavirus er cirka dobbelt så smitsomt som influenza,
siger ekspert

Hvor smitsom er coronavirus?

[ ... ]

- Man kan smitte folk ved direkte eller indirekte kontakt,
og i en radius af en til tre meter gennem små dråber i
luften, som kommer, når man taler eller hoster.

2
Hvordan udvikler sygdommen sig?

[ ... ]

- Nogle vil blive så syge omkring dag syv, at de bliver
indlagt og har behov for respiratorhjælp og væske. Derefter
vil de i løbet af en uges tid enten være i bedring eller dø.

3
Dør man af coronavirus?

[ ... ]

Ser vi på statistikkerne fra Kina, så er dødeligheden hos de
smittede over 60 år på 3,6 procent. Hos dem over 70 år er 8
procent døde, mens dødeligheden hos dem ældre end 80 år er
på 15 procent, forklarer han.

Hvorfor har vi hævet beredskabet?

Kommer coronavirus til Danmark?

- Ja, ...

-

DR S130 tir 25 feb 18:23:16
25.februar dr.dk/nyheder 18:22

VICEMINISTER I IRAN CORONA-SMITTET
Irans vicesundhedsminister er smittet
med coronavirus. Det bekræfter han i en
videooptagelse, der er sendt til
statsligt iransk tv.

Vicesundhedsministeren, Iraj Harirchi,
er nu i karantæne, tilføjer en talsmand
for sundhedsministeriet.

- Coronavirus-testen af hr. Harirchi,
vicesundhedsministeren der stod i
frontlinjen for at bekæmpe coronavirus,
er positiv, skriver talsmanden på det
sociale medie Twitter.

Harirchi har i de seneste par dage
forsøgt at berolige befolkningen og
forsikre om, at myndighederne har
situationen under kontrol.

Hostede og svedte på pressemøde: Nu er Irans vicesundhedsminister
smittet med coronavirus
kl. 18:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/hostede-og-svedte-paa-pressemoede-nu-er-irans-vicesundhedsminister-smittet-med

-

DR S132 ons 26 feb 06:03:09
25.februar dr.dk/nyheder 19:38

11 DØDE I ITALIEN EFTER CORONAVIRUS
Yderligere fem personer i Italien har
mistet livet, efter at de er blevet
smittet med coronavirus.

Det oplyser Andrea Borrelli fra landets
civile beredskab og regionen Veneto
tirsdag ifølge det italienske
nyhedsbureau Ansa.

Dermed er det samlet 11 personer i
Italien, der har mistet livet, efter at
de er blevet smittet med coronavirus.
Der er i alle tilfælde tale om personer
i det nordlige Italien.

Det er det højeste antal i et land i
Europa, og det næsthøjeste efter Kina,
hvor virusset i første omgang er blevet
spredt.

Coronavirusset spreder sig i Europa: Nu er 11 døde i Italien
25. Feb. 2020 kl. 19:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/coronavirusset-spreder-sig-i-europa-nu-er-11-doede-i-italien

-

Skoler og boliger angrebet i Syrien: Flere børn dræbt i bombardementer
25. Feb. 2020 kl. 20:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/skoler-og-boliger-angrebet-i-syrien-flere-boern-draebt-i-bombardementer

-

Danskere opfordres til forsigtighed i flere virusramte lande
kl. 03:05
https://www.dr.dk/nyheder/indland/danskere-opfordres-til-forsigtighed-i-flere-virusramte-lande

Kina påstår at have udviklet vaccine mod covid-19
25. feb. 2020, 08:13
https://nyheder.tv2.dk/2020-02-25-kina-paastaar-at-have-udviklet-vaccine-mod-covid-19

-

Sundhedsstyrelsen ændrer risikovurdering af covid-19
25. feb. 2020, 09:25
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-02-25-sundhedsstyrelsen-aendrer-risikovurdering-af-covid-19

- Vi er nødt til at være realistiske, og vi kan ikke love,
at der ikke kommer smittede. Tværtimod må vi forvente, at
der kommer smittede til Danmark, siger direktør i
Sundhedsstyrelsen Søren Brostrøm.

-

Egyptens afsatte præsident Mubarak er død
25. feb. 2020, 12:05
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-25-egyptens-afsatte-praesident-mubarak-er-doed

-

Her hoster og sveder minister, mens han forsøger at berolige folk - er
smittet med coronavirus
25. feb. 2020, 16:03
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-25-her-hoster-og-sveder-minister-mens-han-forsoger-at-berolige-folk-er-smittet-med

-

Hvad sker der, når man er blevet rask? Få svar på spørgsmål om
coronavirussen her
25. feb. 2020, 17:56
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-25-hvad-sker-der-naar-man-er-blevet-rask-faa-svar-paa-spoergsmaal-om-coronavirussen

-

Kina registrerer det laveste antal virusdødsfald i tre uger
26. feb. 2020, 05:26
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-26-kina-registrerer-det-laveste-antal-virusdodsfald-i-tre-uger

-

Udenrigsministeriets Borgerservice ændrer rejsevejledning til flere lande
26. feb. 2020, 05:39
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-02-26-udenrigsministeriets-borgerservice-aendrer-rejsevejledning-til-flere-lande

-

Seneste nyt om covid-19
26. feb. 2020, 07:24
https://nyheder.tv2.dk/2020-02-26-seneste-nyt-om-covid-19

I dag, Kl. 07:16
Flere lande lukker grænsen til Iran

Uden for Kina er Iran et af de lande, der er hårdest ramt.
Det er blandt andet det land, hvor flest er døde af
coronavirussen uden for Kina. 16 mennesker har mistet livet
på grund af sygdommen.

-

Flere unge får diagnose: Forening kræver politisk handling
26. feb. 2020, 07:45 ...

-

104 SVT Text Onsdag 26 feb 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Coronaviruset
* Färre nya virusfall i Kina.........130
* Viruseffekt på världsekonomin......131
WHO: Få coronafall bland barn......132

Viruset spritt till södra Italien..133
Irans vice hälsominister smittad...134

* Fyra partier ska styra Slovenien...135

* Gratis mensskydd på g i Skottland..136

-

132 SVT Text Onsdag 26 feb 2020
UTRIKES PUBLICERAD 25 FEBRUARI

WHO: Få coronafall bland barn

Bara två proc av dem som smittas av
det nya coronaviruset är under 20 år
och de som drabbas får ofta milda
symptom. Enligt WHO är riskerna störst
för äldre och multisjuka.

-Vi ser relativt få fall bland barn
och behöver göra mer undersökningar
för att ta reda på varför barn har
bättre skydd, uppger generaldirektören
Tedros Adhanom Ghebreyesus.

Johan Giesecke, professor emeritus vid
Karolinska institutet och rådgivare åt
WHO:s generaldirektör, säger att barn
ofta är sjuka utan att det märks och
att de inte fastnar i statistiken.

-

NRK:
25. februar 2020 kl. 08:33 - 26. februar 2020 kl. 06:31, error

26. februar 2020 kl. 08:13

-

Egenrådig Mubarak gik fra folkehelt til skurk
26. februar 2020, kl. 0:00, opdateret kl. 8:13
Af Hanne Foighel, mellemøst-korrespondent
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/egenraadig-mubarak-gik-fra-folkehelt-til-skurk

På billedet en lille pige med billede af Mubarak foran
hospitalet, hvor han var indlagt, i forbindelse med
fejringen af 33-året for den egyptiske generobring af
Sinai-halvøen.

Hosni Mubarak døde i går i en alder af 91 år. Den tidligere
præsidents liv afspejler Egyptens kaotiske historie, især
efter at han blev tvunget fra magten i 2011

-

Pius XII attitude towards Jews will remain controversial, experts say

The Vatican will open its archives on the pontificate of
Pius XII (1939-1958), a figure who repeatedly failed at
taking a strong stance against Hitler.

By ROSSELLA TERCATIN FEBRUARY 24, 2020 20:04
https://www.jpost.com/Diaspora/Antisemitism/Pius-XII-attitude-towards-Jews-will-remain-controversial-experts-say-618632

-

Robots take on coronavirus

Smart machines are being deployed to minimize contact
between healthcare professionals and patients

By MAYA MARGIT/THE MEDIA LINE FEBRUARY 24, 2020 01:22
https://www.jpost.com/HEALTH-SCIENCE/Robots-take-on-coronavirus-618551

-

Honor your parents: The Bible’s most difficult commandment

The hardest commandments in Judaism are not the religious
strictures but the moral imperatives, with honoring your
father and mother being at top of the list.

By SHMULEY BOTEACH FEBRUARY 24, 2020 21:16
https://www.jpost.com/Opinion/Honor-your-parents-The-Bibles-most-difficult-commandment-618642

Kommentar:

Ær din mor og far, ved mindre de har gjort noget alvorlig
forkert, såsom fx. at medvirke til nazisternes holocaust.

Min egen mor har for nylig gjort noget mod mig, som ellers
KUN en fjende gør, hvorfor jeg naturligvis IKKE kan ære
hende!

Og det har man lov til (at *beskytte* sig selv mod nye
overgreb ), skønner jeg.

Gud forlanger jo ikke det umulige af os mennesker, faktisk
blot at vi opfører os ordentlig overfor andre, og fx. ikke
stjæler dennes ægtefælle und so weiter!

Coronavirus: Alt om udviklingen, symptomer og behandling

2165 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens mystiske sætning:

Tiltalte er anklaget for at ha' børnelokket
statsministeren.

-

Dagens *keywords*:

... På den anden side kunne man jo egentlig også sige,
at du på en måde skylder mig dit liv.
(File 1,19)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Phile+1&version=BPH

Filemon, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

19
Jeg vil betale det for ham. Det garanterer jeg for ved
min egen underskrift. På den anden side kunne man jo
[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Sa+8&version=BPH

2 Samuel 8, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Davids sejre over nabofolkene

[ ... ]

Davids embedsmænd

-

[...]

Ordet for 2020-02-27

Bibellæsning ændrer dit liv

"Dine ord giver lys, når de åbner sig ..."
Sl 119,130
(2020-02-26, CET 11:3x-12:0x, GMT 10:3x-11:0x:)

Jesus realized at once that healing power had gone out from
him, so he turned around in the crowd and asked, "Who
touched my robe?"
Mark 5:30

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 24 Feb 2020 08:15:10 +0100, GMT 07:15

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22154

Coronavirus: Alt om udviklingen, symptomer og behandling

DR S139 ons 26 feb 15:57:11
26.februar dr.dk/nyheder 07:47

CORONAUDBRUD KOSTER SAS MILLIONER
Aflyste fly til og fra Kina kommer til
at koste SAS omkring 140 millioner
kroner i tabt omsætning, fordi
coronavirusset har spredt sig.

Sådan lyder meldingen i
luftfartsselskabets kvartalsrapport,
som er offentliggjort i dag.

Her fremgår det dog også, at skønnet
for omsætningstabet er omgærdet af en
hel del usikkerhed:

- De økonomiske udsigter forbliver
usikre, og udbruddet af Covid-19 føjer
yderligere bekymring til en økonomisk
opbremsning i nøgleøkonomier, som kan
påvirke vores kunders efterspørgsel
negativt, skriver SAS.

Coronaudbrud koster SAS millioner: 'Vi ser med uro på udviklingen'
kl. 07:47
https://www.dr.dk/nyheder/penge/coronaudbrud-koster-sas-millioner-vi-ser-med-uro-paa-udviklingen

-

DR S143 ons 26 feb 15:57:11
26.februar dr.dk/nyheder 11:46

ISS RAMT AF CYBERANGREB
I snart halvanden uge har den danske
service-gigant ISS kæmpet mod et
ondsindet cyberangreb, der har lagt
dele af virksomheden ned.

Det har betydet, at selskabet, der har
næsten en halv million medarbejdere på
verdensplan, har måtte lukke sine it-
systemer for at isolere angrebet.

Og det er noget, som koster knaster,
erkendte selskabet, da man præsenterede
sit årsregnskab for 2019.

- Det koster penge, når vi arbejder på
det her i døgndrift for at få den fulde
funktionalitet tilbage, siger Jeff
Gravenhorst, administrerende direktør i
ISS World.

Ramt af cyberangreb: ISS blev 3,5 milliarder kroner mindre værd under et
pressemøde
kl. 11:46
https://www.dr.dk/nyheder/penge/ramt-af-cyberangreb-iss-blev-35-milliarder-kroner-mindre-vaerd-under-et-pressemoede

-

Børserne bløder efter nye corona-tilfælde: 'Det er virkeligt voldsomt'
kl. 11:53
https://www.dr.dk/nyheder/penge/boerserne-bloeder-efter-nye-corona-tilfaelde-det-er-virkeligt-voldsomt

-

Coronafrygt i Iran: 'Det er opskriften på et massivt virusudbrud'
kl. 12:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/coronafrygt-i-iran-det-er-opskriften-paa-et-massivt-virusudbrud

-

Corona-hotellet på Tenerife: 14 dages isolation
kl. 13:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/corona-hotellet-paa-tenerife-14-dages-isolation

-

DR S147 ons 26 feb 15:57:12
26.februar dr.dk/nyheder 13:18

CORONAFRYGT SENDER MÆRSK-FOLK HJEM
A.P. Møller-Mærsk har onsdag indført en
14 dages periode med arbejde hjemmefra
for ansatte, der har været i Sydkorea
eller dele af Norditalien.

I Italien gælder det for rejser til
regionerne Lombardiet, Veneto, Emilia
Romagna, Piemonte og Trentino Alto-
Adige. Det oplyser A.P. Møller-Mærsk
til Ritzau.

En lignende foranstaltning har været
gældende for Mærsk-ansatte, der har
været i Kina, siden 28. januar.

Også Danfoss har fra tirsdag beordret
14 dages hjemmearbejde for ansatte, der
har været i Kina, Singapore, Sydkorea
og det nordlige Italien.

Mærsk-folk sendes hjem efter rejser til Norditalien og Sydkorea
kl. 13:18
https://www.dr.dk/nyheder/penge/maersk-folk-sendes-hjem-efter-rejser-til-norditalien-og-sydkorea

-

DR S149 ons 26 feb 15:57:12
26.februar dr.dk/nyheder 15:55

LORENZO BOR I 'RØD ZONE' I ITALIEN
Politiet og militæret er indsat i
elleve byer i det nordlige Italien. Her
er oprettet isolationszoner efter
corona-smittede patienter døde i
regionerne Lombardiet og Veneto sidste
uge.

Det er de første dødsfald, som virusset
officielt har forårsaget i Europa.

- Det er svært at leve et normalt liv.
Det er ok at gå ud, men man skal undgå
at være i kontakt med andre mennesker,
siger Lorenzo Arcari, der bor i byen
Casalpusterlengo.

For eksempel må den 24-årige
dataanalytiker nu ikke rejse til
storbyen Milano 50 kilometer derfra.

Lorenzo bor i italiensk karantænezone: 'Det er svært at leve et normalt liv'
kl. 15:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/lorenzo-bor-i-italiensk-karantaenezone-det-er-svaert-leve-et-normalt-liv

-

DR S151 ons 26 feb 18:25:03
26.februar dr.dk/nyheder 17:07

21 DRÆBT UNDER OPTØJER I NEW DELHI
Voldsomme uroligheder i den indiske
hovedstad, New Delhi, har kostet mindst
21 mennesker livet og såret knap 200 -
heraf er flere i kritisk tilstand.

De voldsomme uroligheder har raseret
storbyen siden søndag, hvor både
hinduer og muslimer har angrebet
hinanden i byens gader.

Optøjerne startede som kampe mellem
demonstranter, der er henholdsvis for
og imod en kontroversiel
statsborgerskabslov i Indien. Siden har
optøjerne udviklet sig til decideret
sekterisk vold, rapporterer BBC. Ifølge
The Guardian har flere muslimer forladt
deres hjem af frygt hinduer, der har
angrebet muslimske hjem og moskeer.

Religiøse optøjer i Indiens hovedstad: Mindst 21 dræbt
kl. 17:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/religioese-optoejer-i-indiens-hovedstad-mindst-21-draebt

-

DR S153 ons 26 feb 18:25:03
26.februar dr.dk/nyheder 18:10

13 DANSKERE TJEKKES FOR CORONAVIRUS
Coronaspredningen i Norditalien, hvor
mange danskere tager på skiferie, kan
mærkes på de danske hospitaler.

Alene i dag er 13 danskere ved at blive
tjekket på hospitaler rundt om i
landet.

Det drejer sig om fem patienter på
Aarhus Universitetshospital, fem
patienter på Hvidovre Hospital og tre
patienter på Sjællands
Universitetshospital. De venter alle på
svar.

Ingen danskere er blevet konstateret
smittet, selv om der flere gange har
været mistanke om dette.

13 tjekkes for coronavirus på danske hospitaler
kl. 18:10
https://www.dr.dk/nyheder/indland/13-tjekkes-coronavirus-paa-danske-hospitaler

-

Ølflasker som drop og manglende elektricitet: Er Nordkorea klar til et
udbrud af coronavirus?
26. Feb. 2020 kl. 21:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/oelflasker-som-drop-og-manglende-elektricitet-er-nordkorea-klar-til-et-udbrud-af

-

Kina registrerer laveste stigning i virusdødsfald i en måned
kl. 05:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kina-registrerer-laveste-stigning-i-virusdodsfald-i-en-maned

-

50 europæiske eks-ledere om Trumps Palæstina-plan: Det minder om apartheid
kl. 06:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/50-europaeiske-eks-ledere-om-trumps-palaestina-plan-det-minder-om-apartheid

-

Første dansker smittet med coronavirus: 'Vi er selvfølgelig dybt rystede'
kl. 06:32
https://www.dr.dk/nyheder/indland/foerste-dansker-smittet-med-coronavirus-vi-er-selvfoelgelig-dybt-rystede

-

LIVE En dansker har fået konstateret coronavirus
kl. 07:12
https://www.dr.dk/nyheder/indland/live-en-dansker-har-faaet-konstateret-coronavirus

-

Sundhedsstyrelsen regner med flere coronasmittede danskere
kl. 07:37
https://www.dr.dk/nyheder/indland/sundhedsstyrelsen-regner-med-flere-coronasmittede-danskere

-

Tilfælde af coronavirus i Danmark: Er der symptomer, så ring hjemmefra
kl. 07:45
https://www.dr.dk/nyheder/indland/tilfaelde-af-coronavirus-i-danmark-er-der-symptomer-saa-ring-hjemmefra

-

5 gode råd: Sådan taler du med dit barn om coronavirus
kl. 10:13
https://www.dr.dk/nyheder/indland/5-gode-raad-saadan-taler-du-med-dit-barn-om-coronavirus

Yderligere fem danskere testet for coronavirus
26. feb. 2020, 15:47
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-02-26-yderligere-fem-danskere-testet-for-coronavirus

-

Virus tvinger danskere i 14 dages isolation på spansk ferieø
26. feb. 2020, 16:10
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-26-virus-tvinger-danskere-i-14-dages-isolation-paa-spansk-ferieoe

-

Alvorlig kritik af klima-kontrol: - Det er svært at have tillid til den
ordning
26. feb. 2020, 18:09 ...
Støttepartier kræver national plan for klimatilpasning
26. feb. 2020, 18:29 ...

-

NRK:
26. februar 2020 kl. 08:13

-

Coronavirus: Alt om udviklingen, symptomer og behandling
Artiklen er opdateret 27. februar 2020.
https://videnskab.dk/krop-sundhed/hvad-er-coronavirus-som-kinesere-er-doede-af

Hvilke symptomer giver coronavirus?

Grunden til, at COVID-19 ser ud til at være farligere end de
mere udbredte coronavirus, der kan give forkølelser, er, at
den nye virus - ligesom SARS og MERS - angriber de nedre
luftveje.

[ ... ]

Coronavirus er dog langt fra lige så god og hurtig til at
forandre sig som influenza, og den vil derfor sandsynligvis
aldrig blive lige så smitsom mellem mennesker som influenza,
påpeger Allan Randrup Thomsen.

Virussen ser ud til at smitte mest gennem nys og host eller
gennem indirekte kontakt. Der er stadig usikkerhed om,
hvordan den nye coronavirus præcis smitter.

[ ... ]

Symptomer på coronavirus og COVID-19

Coronavirus helt generelt giver typisk forkølelses- eller
influenzasymptomer i de øvre luftveje.

Det kan være snottet næse, hoste, ondt i halsen,
vejrtrækningsbesvær, hovedpine og feber. Det er de samme
symptomer, der indtil videre er beskrevet ved COVID-19.

For folk med et svagere immunforsvar, kan virussen ramme de
nedre luftveje og give lungebetændelse eller bronkitis.

Kilde: CNN

Kommentar:

I nat fik jeg hovedpine, der IKKE ku' dæmpes med pamol-
eller kodimagnyl-piller.

Her til morgen kunne kaffe heller ej ta' hovedpinen.

De forudgående symptomer har været, at jeg for nogle dage
siden havde det som om, at jeg havde fået et lag tæsk (ømhed
og smerter i musklerne), men kun i perioder. Og der har IKKE
været ualmindelig snottet næse, hoste, ondt i halsen eller
vejrtrækningsbesvær.

Der er sikkert tale om et andet virus, men alligevel bør jeg
give dette notat (og foretage en selvvalgt karantæne, så jeg
ikke - hypotetisk set - spreder en sygdom til omgivelserne,
apropos hvad den iranske vicesundhedsminister nok har gjort
pga. manglende overholdelse af karantæneregler)!

Smittekilden:

I forrige uge var jeg sammen med de yngste af mine niecer,
og vi var både i biografen, Zoo, Svømmehal, Experimentariet
og Planetariet samt med tog og bus og i fødevarebutikker, så
smittekilden kan have været hvad-som-helst dog mest
sandsynlig i Experimentariet (i torsdags), da folk (navnlig
børn) her rører ved alting!

HVIS det altså viser sig, at der - ligesom i Italien - har
været en smittespredning (udenom sundhedsmyndighedernes
kendskab), da er Experimentariet nok mit bedste bud, fordi
Planetariet besøges dagligt OGSÅ af turister fra HELE
VERDEN !!!

Hmm ...

Samlet opsumering:

Mit kritik-punkt er, at man BURDE ha' taget begge strategier
i brug, altså BÅDE inddæmningspolitikken (når skaden er sket)
SAMT den forebyggende (som italienerne satsede på), at folk
fra sygdomsområder kom i TVUNGEN karantæne (i HELE
inkubationstiden).

HVORFOR?

Fordi det givet en bedre chance for at bekæmpe sygdommen.

HUSK derfor dette til næste pandemi, hvor dødeligheden KAN
være uhyggelig stor ligesom dengang pesten hærgede!

Dormant Sovende Coronavirus:
Coronavirus confirmed in woman for second time, after initial recovery

Coronavirus: How to self-isolate

Corona: Japan lukker alle skoler

Sundhedsministeren efter coronasmitte: - Vi tager ingen chancer, men,
men, men ...
Date: Mon, 24 Feb 2020 08:15:10 +0100, GMT 07:15

> [...]

Coronavirus: How to self-isolate

Corona: Japan lukker alle skoler

Sundhedsministeren efter coronasmitte: - Vi tager ingen chancer, men,

For første gang: Flest nye corona-tilfælde uden for Kina
kl. 10:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/foerste-gang-flest-nye-corona-tilfaelde-uden-kina

27 dræbt og 200 såret under voldsom uro i New Delhi
26. feb. 2020, 22:10
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-26-27-draebt-og-200-saret-under-voldsom-uro-i-new-delhi

-

Norge bekræfter første coronatilfælde
26. feb. 2020, 22:11
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-26-norge-bekraefter-forste-coronatilfaelde

-

Italiens corona-offer nummer ét var mere end et nummer
26. feb. 2020, 22:59
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-26-italiens-corona-offer-nummer-et-var-mere-end-et-nummer

-

Præsident går i karantæne midt i virusudbrud
27. feb. 2020, 02:04
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-27-praesident-gar-i-karantaene-midt-i-virusudbrud

Præsidenten i den virusplagede italienske region Lombardiet,
Attilio Fontana, går i selvvalgt karantæne i 14 dage.

-

LIGE NU
27. feb. 2020, 05:02
af Mette Stender Pedersen
https://nyheder.tv2.dk/2020-02-27-lige-nu

I dag, Kl. 11:22
Japan lukker alle skoler

I Japan har premierminister Shinzo Abe annonceret, at man
har bedt alle skoler om at holde lukket indtil slutningen af
marts. Det sker i et forsøg på at standse spredningen af
coronavirus. Japan har i alt noteret mere end 890 smittede i
landet, inklusiv 705 på det karantæneramte krydstogtsskib
Princess Diamond.

I dag, Kl. 10:49
Vent med at bestille sommerferie

Hvis man går med tanker om at bestille sommerferie, er det
en god ide at tegne en afbestillingsforsikring, eller helt
at vente med at bestille sin ferie. Det oplyser direktøren
for sundhedsstyrelsen, Søren Brostrøm, efter coronavirus har
spredt sig til mange lande.

-

Danmarks første smittede: - Jeg er dybt rystet, men ved godt mod
27. feb. 2020, 07:19 Opd. 27. feb. 2020, 07:45
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-02-27-danmarks-foerste-smittede-jeg-er-dybt-rystet-men-ved-godt-mod

-

Dansker smittet med coronavirus
27. feb. 2020, 06:29 Opd. 27. feb. 2020, 07:56
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-02-27-dansker-smittet-med-coronavirus

-

Coronasmitte i mindst 49 lande - seks kontinenter er nu ramt
26. feb. 2020, 21:16 Opd. 27. feb. 2020, 08:17
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-26-coronasmitte-i-mindst-49-lande-seks-kontinenter-er-nu-ramt

-

Sundhedsministeren efter coronasmitte: - Vi tager ingen chancer
27. feb. 2020, 08:12 Opd. 27. feb. 2020, 08:20
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-02-27-sundhedsministeren-efter-coronasmitte-vi-tager-ingen-chancer

Kommentar:

Nu er corona-virusset heldigvis ikke så farligt som fx. pest
var det i Middelalderen, men ...

Man ku' hga' gjort det bedre, skønner jeg, ved at sætte ALLE
fra Kina (og nu også Italien) i karantæne (i HELE
inkubationstiden)

Hellere være overforsigtig end dumdristig!

Kæden er - som sagt - ikke stærkere end det svageste led!

Og det er dén lektie, der nu SKAL læres på verdensplan, så
vi IKKE under næste pandemi (med høj dødelighed) tages på
sengekanten!

Moder natur KAN være - nej: ER - ubarmhjertig hård: KAN
noget gå galt, så går det (før eller sidenhen) galt!

Vi er derfor TVUNGET til at ha' en *effektiv*
pandemi-strategi (hvor menneskehedens sundhed prioriteres
HØJERE end pengenes magt herunder indtjeningen)!

Hmm ...

Mange ting BØR ske og produceres decentralt.

Og så skal folk *lære* - ligesom dengang man i Oldrtiden
kunne blive spedalsk - at råbe *uren* og holde sig på
afstand af andre mennesker (apropos karantænen)!

Ikke noget med fx. at køre i tog, når/hvis du hoster (og
dermed muligvis kan smitte andre).

Og skulle uheldet alligevel ske, at du undervejs i toget
begynder at hoste, da BØR togene ha' hoste-områder, så
smittespredningen nedsættes.

-

Statsministeren indkalder regeringens sikkerhedsudvalg efter dansk
corona-tilfælde
27. feb. 2020, 11:19
https://nyheder.tv2.dk/politik/2020-02-27-statsministeren-indkalder-regeringens-sikkerhedsudvalg-efter-dansk-corona

-

104 SVT Text Torsdag 27 feb 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Coronaviruset
* Första coronafallet i Danmark......130
* Åklagare utreder sjukhus i Italien 131
* Antal fall ökar snabbt i Sydkorea..132

* Saudiarabien stoppar pilgrimer.....133
* I korthet: Första fall i Estland..134f

* Colorado på väg avskaffa dödstraff 135

* Protester eskalerar i Kanada.......136

* Sex personer döda i USA-skottdrama 137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Torsdag 27 feb 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Protest efter dödsfall i lejonhägn 138

* Notiser: Döda i brand i Frankrike..148

-

133 SVT Text Torsdag 27 feb 2020
UTRIKES PUBLICERAD 27 FEBRUARI

Saudiarabien stoppar pilgrimer

Saudiarabien inför ett temporärt stopp
för muslimer som vill besöka landet
för att utföra umra, den så kallade
lilla vallfärden till helgedomen Kaba
i Mekka, skriver TT.

Enligt landets utrikesdepartement är
det oro för det nya coronaviruset som
ligger bakom beslutet.

Saudiarabien inför också ett stopp för
inresa för alla med turistvisum från
länder där coronaviruset är ett hot,
och uppmanar sina egna invånare att
inte resa till länder där viruset
sprids.

-

NRK:
26. februar 2020 kl. 08:13 - 27. februar 2020 kl. 10:28, error

27. februar 2020 kl. 11:57

-

Israel truer med større offensiv efter nye raketangreb fra Gaza
Af Anders Hjorth Vindum 26. February 2020
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/israel-truer-med-stoerre-offensiv-efter-nye-raketangreb-fra-gaza

Retorikken fra regeringen efter nye raketangreb skal dog ses
i lyset af, at der er parlamentsvalg på mandag den 2. marts

-

Coronavirus: How to self-isolate

The official advice if you suspect you have coronavirus,
have been in contact with someone who has it, or have been
to a place where there are a lot of cases of the virus, is
to self-isolate.

But what does that actually mean and what's the right way to
do it?

The BBC's medical correspondent Fergus Walsh explains the
top five methods to successfully self-isolate.

https://www.bbc.com/news/av/health-51652874/coronavirus-how-to-self-isolate

-

Coronavirus confirmed in woman for second time, after initial recovery

The second positive test comes as the number of confirmed
cases in Japan rose to 186 by Thursday from around 170 the
day before.

By REUTERS FEBRUARY 27, 2020 06:42
https://www.jpost.com/International/Coronavirus-confirmed-in-woman-for-second-time-after-initial-recovery-618988

[ ... ]

The woman, a resident of Osaka, in western Japan, tested
positive on Wednesday after developing a sore throat and
chest pains, the prefectural government said in a statement,
describing her as being in her forties. She first tested
positive in late January and was discharged from hospital
after recovering on Feb. 1, according to the statement.

[ ... ]

"Once you have the infection, it could remain dormant and
with minimal symptoms, and then you can get an exacerbation
if it finds its way into the lungs," said Philip Tierno Jr.,
Professor of Microbiology and Pathology at NYU School of
Medicine.

(
Google-auto-oversættelse:

"Når du først har fået infektionen, kan den forblive sovende
og med minimale symptomer, og så kan du få en forværring,
hvis den finder vej ind i lungerne," sagde Philip Tierno Jr.,
professor i mikrobiologi og patologi ved NYU School of
Medicine.

Norge: Op mod 25 procent kan blive smittet med coronavirus

Spørgsmål om coronavirus: Hvorfor kan ung læge dø, hvis ældre er mest
udsatte?

2164 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Jesus gav os et glimt af Guds herlighed og viste os Guds
væsen ...
(Heb 1,3)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Heb+1&version=BPH

Hebræerne 1, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Gud har nu talt til os gennem sin Søn

1
Mange gange og på forskellige måder har Gud op gennem
tiderne talt til vores forfædre gennem profeterne,

2
men nu her i de sidste tider har han talt til os ved sin
Søn, Jesus. Verden blev oprindelig skabt ved Jesu
medvirken, og Gud har nu indsat ham som Herre over alle
ting.

3
Jesus gav os et glimt af Guds herlighed og viste os Guds
væsen, og han opretholder verden alene ved den kraft,
der er i hans ord. Efter at Jesus ved sin død havde
tilvejebragt forsoning for al synd, satte han sig på
tronen ved den mægtige Guds højre hånd i den himmelske
verden.

Guds Søn står langt over englene

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Sa+9&version=BPH

2 Samuel 9, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

David viser særlig godhed imod Mefiboshet

-

[...]

Ordet for 2020-02-28

Beder du for en, der ikke er frelst?

"... han har tålmodighed med jer, fordi han vil, at
ingen skal gå fortabt ..."
2.Pet 3,9
(2020-02-27, CET 11:3x-12:0x, GMT 10:3x-11:0x:)

So the disciples went out, telling everyone they met to
repent of their sins and turn to God.
Mark 6:12

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 24 Feb 2020 08:15:10 +0100, GMT 07:15

> [...]

Norge: Op mod 25 procent kan blive smittet med coronavirus

Spørgsmål om coronavirus: Hvorfor kan ung læge dø, hvis ældre er mest

Seks medarbejdere på TV2 sendes i hjemmekarantæne
kl. 12:06
https://www.dr.dk/nyheder/indland/seks-medarbejdere-paa-tv2-sendes-i-hjemmekarantaene

-

Fordømmelse af tyrkisk dom: Dansk journalist dømt for ’terror-propaganda’
kl. 12:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fordoemmelse-af-tyrkisk-dom-dansk-journalist-doemt-terror-propaganda

-

Sydbank: Her er de danske selskaber, som rammes hårdest af corona
kl. 13:31
https://www.dr.dk/nyheder/penge/sydbank-her-er-de-danske-selskaber-som-rammes-haardest-af-corona

-

Coronavirus i Danmark: Se, hvad du har brug for at vide
kl. 13:35
https://www.dr.dk/nyheder/indland/coronavirus-i-danmark-se-hvad-du-har-brug-vide

-

100.000 sultne ænder skal bekæmpe græshoppeplage
kl. 13:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/100000-sultne-aender-skal-bekaempe-graeshoppeplage

-

Praktiserende læger ringer til specialisterne: Dansk corona-udbrud får
telefonerne til at gløde på AUH
kl. 14:30
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/oestjylland/praktiserende-laeger-ringer-til-specialisterne-dansk-corona-udbrud

-

STIL SPØRGSMÅL Efter coronavirus er kommet til Danmark: Hvor bange skal
vi være?
kl. 15:55
https://www.dr.dk/nyheder/indland/stil-spoergsmaal-efter-coronavirus-er-kommet-til-danmark-hvor-bange-skal-vi-vaere

-

Rejseselskaber vil ikke droppe virusramte lande: Vi retter os efter
Udenrigsministeriet
kl. 15:55
https://www.dr.dk/nyheder/indland/rejseselskaber-vil-ikke-droppe-virusramte-lande-vi-retter-os-efter

-

Apotek sælger mere håndsprit og har udsolgt af masker: ’Husk den sunde
fornuft’
kl. 16:35
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/sjaelland/apotek-saelger-mere-haandsprit-og-har-udsolgt-af-masker-husk-den-sunde

Det nye virus hedder officielt SARS-CoV-2, men kaldes
fortsat coronavirus i medierne.

Sygdommen, som virusset forårsager, hedder COVID-19 (Corona
Virus Disease 2019).

-

TV2-medarbejdere sendt hjem: Hvis de er sammen med familien, kommer de
også i karantæne
27. Feb. 2020 kl. 19:14
https://www.dr.dk/nyheder/indland/tv2-medarbejdere-sendt-hjem-hvis-de-er-sammen-med-familien-kommer-de-ogsaa-i

-

Israel godkender 1800 nye bosætterhjem på Vestbredden
27. Feb. 2020 kl. 20:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/israel-godkender-1800-nye-bosaetterhjem-pa-vestbredden

-

Karen-Helene Hjort må ikke se sin datter i to uger: 'Det er virkelig hårdt'
27. Feb. 2020 kl. 21:32
https://www.dr.dk/nyheder/indland/karen-helene-hjort-maa-ikke-se-sin-datter-i-uger-det-er-virkelig-haardt

-

Coronavirus får amerikanske aktier til at styrtdykke - er på vej mod
værste uge siden finanskrisen
28. Feb. 2020 kl. 00:00
https://www.dr.dk/nyheder/penge/coronavirus-faar-amerikanske-aktier-til-styrtdykke-er-paa-vej-mod-vaerste-uge-siden

Kommentar:

Og det er så her, at man IKKE må nedprioritere
karantænereglerne (for at redde sine penge)!

-

33 tyrkiske soldater er dræbt under luftangreb i Syrien
kl. 02:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/33-tyrkiske-soldater-er-draebt-under-luftangreb-i-syrien

Tyrkiet anklager de syriske regeringsstyrker for at stå bag
et angreb i går, ...

-

Nu vender situationen i Kina: Sætter indrejsende i 14 dages karantæne
kl. 06:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nu-vender-situationen-i-kina-saetter-indrejsende-i-14-dages-karantaene

-

157 (26. feb 22:49)

Militæret står standby - sådan er Danmark forberedt på coronavirus
27. feb. 2020, 12:38
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-02-27-militaeret-staar-standby-saadan-er-danmark-forberedt-paa-coronavirus

Der er en lavere dødelighed for coronavirus sammenlignet med
SARS og MERS, men smittespredningen er større.

-

Dansk journalist dømt for terrorpropaganda
27. feb. 2020, 12:39
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-27-dansk-journalist-doemt-for-terrorpropaganda

Sultan Coban er idømt betinget fængsel efter deling af et
Facebooksoplag i 2016.

Sagen er ikke usædvanlig i Tyrkiet, hvor et stort antal
borgere retsforfølges for ting, de har sagt og skrevet på
sociale medier.

-

16 TV 2-ansatte er indtil videre sendt i karantæne: - Jeg er lidt chokeret
27. feb. 2020, 12:17 Opd. 27. feb. 2020, 14:02
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-02-27-16-tv-2-ansatte-er-indtil-videre-sendt-i-karantaene-jeg-er-lidt-chokeret

-

Hvad sker der, når man er smittet? Få svar på spørgsmål om
coronavirussen her
25. feb. 2020, 17:56 Opd. 27. feb. 2020, 15:22
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-25-hvad-sker-der-naar-man-er-smittet-faa-svar-paa-spoergsmaal-om-coronavirussen-her

-

Norge: Op mod 25 procent kan blive smittet med coronavirus
27. feb. 2020, 15:18 Opd. 27. feb. 2020, 15:29
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-27-norge-op-mod-25-procent-kan-blive-smittet-med-coronavirus

De norske sundhedsmyndigheder forbereder sig på, at op mod
25 procent af den norske befolkning vil blive smittet med
det nye coronavirus.

Bjørn Guldvog, der er direktør i den norske sundhedsstyrelse,
siger, at det kan medføre mellem 14.000 og 16.500 ekstra
indlæggelser på hospitaler.

-

Læger sætter stop-skilte på dørene
27. feb. 2020, 15:30
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-02-27-laeger-saetter-stop-skilte-pa-dorene

-

Efter første danske coronatilfælde: Pas på med at booke ferien
27. feb. 2020, 15:41
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-02-27-efter-forste-danske-coronatilfaelde-pas-pa-med-at-booke-ferien

-

Coronavirus er kommet til Danmark: Sådan skal du forholde dig
27. feb. 2020, 15:41
https://nyheder.tv2.dk/2020-02-27-coronavirus-er-kommet-til-danmark-saadan-skal-du-forholde-dig

-

Danskerne tømmer butikker for håndsprit - mere er på vej
27. feb. 2020, 16:02 Opd. 27. feb. 2020, 16:37
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-02-27-danskerne-tommer-butikker-for-handsprit-mere-er-pa-vej

Det er ifølge Lars Aarup ikke på tegnebrættet at begynde at
sælge mundbind i Coops butikker. Fokus er på håndsprit i
første omgang.

Kommentar:

Det er IKKE nok bare at spritte hænderne, når skaden er
sket, fordi der vil - før eller sidenhen - ske en smutter,
så man alligevel bliver smittet!

Man skal OGSÅ *forebygge* ved (så vidt det er mulig) at
undgå at komme i kontakt med ting og sager, som andre har
rørt ved!

1.
I supermarkederne kan fx. køberen røre ved ikke blot den
vare, man gerne vil købe, og derved spredes eventuel smitte!

Det BØR ændres!

2.
På Herlev hospital bruger alle de samme elevatorer og her
skal man trykke på en knap, og det vil så sige, at hvis blot
én er syg, da spredes sygdommen OGSÅ til lægerne!

Det BØR - nej! - Det SKAL ændres!

3
Betaling med pengesedler og mønter (og pinkode i forbindelse
med betalingskort) spreder ligeledes sygdomme.

Også dette BØR ændres!

Brug hansker fx.!

Kæden er som sagt ikke stærkere end det svagheste led, og vi
står som menneskehed ret uforberedte mht. en hypotetisk
dødelig pandemi!

Lektien skal læres NU!

-

Tre råd: Sådan taler du med dine børn om coronavirus
27. feb. 2020, 16:54
https://nyheder.tv2.dk/2020-02-27-tre-raad-saadan-taler-du-med-dine-boern-om-coronavirus

-

Anklager om corona-sjusk på italiensk sygehus - efterforskning i gang
27. feb. 2020, 17:23
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-27-anklager-om-corona-sjusk-paa-italiensk-sygehus-efterforskning-i-gang

Subject: Coronavirus: Alt om udviklingen, symptomer og behandling -
Re: 2020 uge 09 (news samlet)
Date: Thu, 27 Feb 2020 11:26:44 +0100, GMT 10:26
22159 news:5e57997d$0$692$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/JDbKe_wRuyk/gCn0kCUwAAAJ
Det er nok MERE sandsynligt, at der er foregået en
smittespredning under "radaren" (og så først for sent er det
blevet opdaget af myndighederne)!

Og ...

I så fald BURDE vi også ha' en præventiv strategi, hvor folk
kommer ubetinget i karantæne, hvis blot er der en lille
mistanke om smitte!

Hvorfor?

Fordi coronavirusset smitter meget let (modsat fx. ebola),
faktisk lettere end influenza, som ellers er ret smitsomt!

Men ...

Betragt det som en pandemi-øvelse! Nu er coronavirusset ikke
så farligt, men næste gang KAN det blive rigtig farligt mht.
en pandemi (med høj dødelighed på fx. >10% ), hvis ikke vi
lærer at overholde karantænereglerne!

-

Få ekspertens svar på dine spørgsmål om covid-19
27. feb. 2020, 17:38
https://nyheder.tv2.dk/2020-02-27-faa-ekspertens-svar-paa-dine-spoergsmaal-om-covid-19

-

Status på coronavirus: Sådan spreder den sig - nu også i Danmark
27. feb. 2020, 18:24
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-02-27-status-paa-coronavirus-saadan-spreder-den-sig-nu-ogsaa-i-danmark

Samlet antal smittede 82.549

Samlet antal døde 2.810

Samlet antal helbredte 33.252

Kommentar:

Det giver en dødelighed på ...

2810 / 82549 * 100 %
=
3,40 %

-

Karantæne på krydstogtskib fik antallet af smittede til at eksplodere
27. feb. 2020, 18:30
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-27-karantaene-paa-krydstogtskib-fik-antallet-af-smittede-til-at-eksplodere

Kommentar:

Jo, men ...

Var problemet ikke her, at karantænereglerne IKKE blev
overholdt. Personalet KUNNE således sprede sygdommen osv.!

Når en by kommer i karantæne, da nytter det ikke noget,
dersom børnene i byen får lov til at lege ude på
legepladsen, fordi de jo her smitter hinanden!

Osv., osv., osv.!

Lektien SKAL læres NU, fordi næste gang kan en pandemi blive
alvor (med STOR dødelighed)!

-

Spørgsmål om coronavirus: Hvorfor kan ung læge dø, hvis ældre er mest
udsatte?
27. feb. 2020, 22:43
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-02-27-spoergsmaal-om-coronavirus-hvorfor-kan-ung-laege-doe-hvis-aeldre-er-mest-udsatte

Kommentar:

Der er 3 faktorer, der gør sig gældende mht. denne type
sygdomme:

1.
Farligheden af sygdommen

2.
Mængden af det sygdomsfremkaldende stof (fx. antal virus,
bakterier)

3.
Modtagerens modstandsdygtighed

=>

1.
Coronavirusset er ret harmløst sammenlignet med andre
smitsomme virus:

SARS
https://da.wikipedia.org/wiki/SARS

... 10-20 % af de personer som rammes får så svære
symptomer, at de risikerer at dø af sygdommen. Specielt
ældre mennesker over 65 år risikerer at dø af SARS, i
denne aldersgruppe er dødeligheden 50 %.

Kopper
https://da.wikipedia.org/wiki/Kopper

Koppers dødelighed er anslået til at være mellem 20 og
60 procent.

Ebola
https://da.wikipedia.org/wiki/Ebola

... Ofte dør mellem 50% og 90% af de smittede. ...

Det er forholdsvis "kun" ældre, der bliver alvorlig syge (og
dør). Og her er dødeligheden også forholdsvis lav

2.
Vores krop er bygget til at bekæmpe udefra komne fremmede
patologiske genstande.
Kroppen tror fx., at den er blevet forgiftet, når vi får
søsyge, og første forsvarsmekanisme er, at *fjerne* så meget
at det fremmede som overhovedet mulig. Og det gør kroppen så,
ved at kaste al indholdet i mavesækken op, da det nok ad den
vej er mest sandsynlig, at det fremmede er kommet ind i
kroppen (for Urmennesket).
Så mængden af det smittefarlige har stor betydning, og
muligvis har lægen været udsat for STORE mængder af vira,
førend han har opdaget faren og slået alarm!

Og det er derfor jeg anbefaler, at man IKKE blot vasker
hænder men også sørger for helt at undgå unødvendig direkte
fysisk kontakt med andre (fx. med en krammer eller håndtryk)
SAMT indirekte ved at røre direkte med hænderne på håndtag
osv.

Brug fx. et skjorteærme i stedet for, hvis du absolut SKAL
røre et håndtag, som andre også har rørt ved. Brug hansker i
busserne osv.! Og HUSK at hanskens berøringsflade herefter
KAN være inficeret, så du i videst mulig omfang UNDGÅR at
berøre disse punkter, når du tager hansken af og på. Sprit
dem evt. af en gang i mellem, eller vask dem med sæbe.

Husk at våde overflader KAN smitte mere end tørre overflader
(fordi vandet til dels lægger sig omkrig virusset og dermed
laver en beskyttende hinde).

FØRST efter 48 timer (på overflader såsom dørhåndtag) er
coronavirusset ikke længere farligt (givetvis pga.
udtørring), siger eksperterne.

Og det er MEGET lang tid hvad angår smittespredning, skønner
jeg. Og det er muligvis derfor, at dette virus er så
smitsomt, som det er. Andre virus bliver defekte efter blot
nogle timer (så vidt jeg husker).

Har du nedsat modstandsdygtighed (fx. fordi du er et ældre
menneske og allerede lider af andre sygdomme), da ville jeg
nok satse på en selvvalgt delvis karantæne. Jeg vil fx. helt
undgå at svømme, fordi vandet muligvis KAN sprede smitte
(selvom der er klor i vandet)?

3.
Du kan forbedre din modstandsdygtighed ved allerede at ha'
alle de "byggeklodser" i kroppen, som skal bruges i
immunforsvaret til at bekæmpe sygdomme.

Jeg selv tager således forunden den normale daglige dosis af
multivitaminer endvidere ekstra C-vitaminer og D-vitaminer,
da disse vitaminer indgår som byggekloder i større organiske
molekyler, der bekæmper det patologiske.

Har du nedsat modstandsdygtighed (fx. fordi du er et ældre
menneske og allerede lider af andre sygdomme), da ville jeg
nok satse på en selvvalgt delvis karantæne, fordi man ikke
kan ændre så meget på ens modstandsdygtighed. Og dog:

Vi ved jo alle, at kolde fødder og hænder givet forkølelser.
Men det er nu ikke helt sandt, fordi ...

Dét, der gør os syge, er, at afkølingen af kropsdele
nedsætter immunforsvaret! Kroppen har - om jeg så må sige -
IKKE resourcer til begge ting på én gang. Den kan ikke både
holde kropstemperaturen oppe og samtidig bekæmpe det
patologiske!

Så rådet mit må være, at du holder dig varm (hvis du IKKE
har feber) og sparer på de fysiske kræfter, så kroppens
resourcer i størst mulig grad kan bruges til at styrke
immunforsvaret. (Har du høj feber, da kan det være
livstruende, og i så fald ville jeg forsøge af dæmpe
kropstemperaturen ved IKKE at ha' for meget isolerende tøj
på.)

Præventive foranstaltninger fremover:

Præventivt anbefaler jeg, at man så vidt det er mulig bliver
vaccineret mod dit og dat (også blot mod alm. forkølelse og
influenza), fordi ...
Man kan altid HÅBE på, at det nye fremmede patologiske rummer
fælles "byggeklodser": Alle vira har et hylster, der
beskytter navnlig RNA-et (virussets arvemasse). Og det er
dette hylster (opbygget af proteinstof), som vores
immunforsvar *genkender*. Så HVIS det nye virus - hypotetisk
set - har lidt til fælles med et andet virus' overflade
(hylstret), da kan kroppen vor MÅSKE alarmeres på et
tidligere stadie i sygdomsudbruddet. Men det er altså KUN en
hypotese, jeg her fremsætter! Det er IKKE blevet
videnskabelig bevist endnu!
Men omvendt: INGEN tager jo skade af en ekstra vaccination!

Tager vi fx. nu det aktuelle corona-virus, da er det muligvis
i familie med SARS-udbruddet i 2003 (hvis jeg har forstået
informationerne korrekt):

Coronavirus
https://en.wikipedia.org/wiki/Coronavirus

Outbreaks of coronavirus-related diseases

Outbreaks of coronavirus types of relatively high
mortality are as follows:

Outbreak____Virus type____Deaths
2003 ... ___SARS-CoV___________774
2012 ... ___MERS-CoV______Over 400
2015 ... ___MERS-CoV____________36
2018 ... ___MERS-CoV____________41
2019–20 ... SARS-CoV-2___Over 2600

Havde vi - hypotetisk set - altså udviklet en vaccine mod
dette virus (SARS-CoV 2003), da KUNNE muligvis denne vaccine
OGSÅ delvist dække det nye corona udbrud (SARS-CoV-2).

Men det er - som sagt - KUN en hypotese!

Men - dersom hypotesen holder stik - da ville det nok være
det bedste *strategiske* træk at gøre.

Men, men, men ...

Pas på mht. at udvikle *kunstige* proteinstoffer mhp. en art
forebyggende multi vaccine, fordi ...

KANSKE disse vira nogengange OGSÅ kan indsamle RNA fra vores
genetiske arvemasse (DNA, der er "oversat" til RNA) med mere
(herunder de proteinfragtmenter, hvis formål netop skulle
beskytte os)! Og - in worst case - har vi skabt et nyt virus
med en *ukendt* (og dermed *uigenkendelig*) proteinkappe
(hylstret)!

I så fald KAN vi altså komme til at skabe Frankensteins
monster!

-

NRK:
27. februar 2020 kl. 11:57

Hund testet 'svagt positiv' for coronavirus

Irans vicepresident smittad

Spain's mysterious underwater stonehenge

File 22.162 ...
The Abraham code, Jerusalem-120
https://sites.google.com/site/abraham175code/files/22-xxx/22-162
https://sites.google.com/site/etbible/home/abraham-code/22-162
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/abraham-code/22-162

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/abraham175code/files/22-xxx/22-162

Other news:
Date: Mon, 24 Feb 2020 08:15:10 +0100, GMT 07:15

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22154

Hund testet 'svagt positiv' for coronavirus

Antallet af coronasmittede stiger i Sverige og Norge
27. feb. 2020, 23:38
https://nyheder.tv2.dk/2020-02-27-antallet-af-coronasmittede-stiger-i-sverige-og-norge

-

29 tyrkiske soldater er dræbt under optrapning i Idlib
28. feb. 2020, 01:23
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-28-29-tyrkiske-soldater-er-draebt-under-optrapning-i-idlib

-

Aktierne styrtdykker på Wall Street: Det er et blodbad
28. feb. 2020, 05:22
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-28-aktierne-styrtdykker-pa-wall-street-det-er-et-blodbad

-

Coronavirussen spreder sig
28. feb. 2020, 05:27
https://nyheder.tv2.dk/2020-02-28-coronavirussen-spreder-sig

I dag, Kl. 08:59
Trods israelsk gennembrud: Coronavaccine tager mindst et år

I dag, Kl. 08:48
Præsident sat i karantæne efter besøg i Kina

Mongoliets præsident, Battulga Khaltmaa, er blevet sat i en
14-dages karantæne efter et besøg i Kina.

-

I Kina stiger bekymringen for smittespredning fra andre lande
28. feb. 2020, 05:34
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-28-i-kina-stiger-bekymringen-for-smittespredning-fra-andre-lande

-

Profileret demokratiforkæmper er blevet anholdt i Hongkong
28. feb. 2020, 05:42
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-28-profileret-demokratiforkaemper-er-blevet-anholdt-i-hongkong

-

33 tyrkiske soldater er dræbt under optrapning i Idlib
28. feb. 2020, 05:49
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-28-33-tyrkiske-soldater-er-draebt-under-optrapning-i-idlib

-

Israelske forskere er tæt på at have vaccine mod corona
28. feb. 2020, 06:01
https://nyheder.tv2.dk/2020-02-28-israelske-forskere-er-taet-pa-at-have-vaccine-mod-corona

-

USA og Nato fordømmer Syrien for drab på tyrkiske soldater
28. feb. 2020, 06:13
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-28-usa-og-nato-fordommer-syrien-for-drab-pa-tyrkiske-soldater

-

Nyeste corona-tal: Så mange er smittede, døde og helbredte
27. feb. 2020, 18:24 Opd. 28. feb. 2020, 06:49
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-02-27-nyeste-corona-tal-saa-mange-er-smittede-doede-og-helbredte

Samlet antal smittede 83.389

Samlet antal døde 2.858

Samlet antal helbredte 36.563

Kommentar:

Det giver en dødelighed på ...

2858 / 83389 * 100 %
=
3,43 %

-

Hund testet 'svagt positiv' for coronavirus
28. feb. 2020, 07:00
https://nyheder.tv2.dk/2020-02-28-hund-testet-svagt-positiv-for-coronavirus

Alle kæledyrsejere i Hongkong opfordres til at opretholde en
høj hygiejne for deres firbenede venner

Ifølge verdenssundhedsorganisationen WHO er der ingen
beviser for, at dyr eller kæledyr kan blive inficeret med
den globale virus.

En hund fra Hongkong er blevet testet 'svagt positiv' for
coronavirus.

Kommentar:

Det var IKKE så godt, fordi det kommer så til at betyde, at
virusset kan spredes *udenom* vores inddæmningsstrategi.
Hunde og katte er jo - om jeg så må sige - UNDER "radaren"!

Og folk har en skrækkelig uvane med at kysse deres kæledyr!

Og katte *slikker* deres pels, hvorefter ejeren (og andre)
kærtegner den og fører bagefter hånden op til munden!

-

150 år gammelt hotel ved Himmelbjerget står i flammer
28. feb. 2020, 08:03 Opd. 28. feb. 2020, 08:43 ...
Flugtfange udleveret til Danmark efter anholdelse i Spanien
28. feb. 2020, 08:30 Opd. 28. feb. 2020, 08:47 ...

-

104 SVT Text Fredag 28 feb 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Coronaviruset
* Över 500 nya fall i Sydkorea.......130
* Första fallet söder om Sahara......131
* Irans vicepresident smittad........132

WHO: Viruset känner inga gränser...133
Nya fall i Italien och Frankrike...134
* Börsen nere på finanskrisens nivå? 135

* 33 turkiska soldater döda i Syrien 136

* Migranter rör sig mot EU-gränsen...137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Fredag 28 feb 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Bygge av landningsbana är olagligt 138

-

132 SVT Text Fredag 28 feb 2020
UTRIKES PUBLICERAD 28 FEBRUARI

Irans vicepresident coronasmittad

Massoumeh Ebtekar, en av Irans sju
vicepresidenter, har smittats av
coronaviruset, uppger myndigheterna.

Ebtekar har isolerats i sitt hem där
hon behandlas, och hennes medarbetare
testas för viruset, rapporterar den
statliga nyhetsbyrån Irna.

Ytterligare två toppolitiker i Iran
har bekräftats vara smittade de
senaste dagarna.

I Iran har minst 26 personer avlidit
i virussjukdomen, vilket är det högsta
dödstalet utanför Kina.

-

NRK:
27. februar 2020 kl. 11:57 - 28. februar 2020 kl. 10:02, error

28. februar 2020 kl. 10:46
Hund kan ha fått koronaviruset
https://www.nrk.no/nyheter/hund-kan-ha-fatt-koronaviruset-1.14922084

Ein hund i Hongkong er sett i karantene etter å fått påvist
låge verdiar av koronaviruset. Helsestyresmaktene er usikre
på om hunden er smitta eller om han er utsett for
miljøforureining. Hunden blir i karantene til fleire prøver
er tekne av han.

-

Fraråder alle rejser: Rejsende fra Italien skal i hjemmekarantæne
Af Anders Hjorth Vindum 27. February 2020
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/israel-fraraader-alle-rejser-alle-fra-italien-skal-isoleres-i-to-uger

Som det første land fraråder Israel alle flyrejser. Det får
store omkostninger får El Al.

-

Antropologer: Coronavirus er en næsten umulig opgave for svage
sundhedssystemer i Afrika
28. februar 2020, kl. 0:00
Pia Juul Bjertrup, ph.d.-studerende, og Helle Samuelsen, ektor ved
Institut for antropologi på Københavns Universitet
https://www.kristeligt-dagblad.dk/debatindlaeg/antropologer-efter-rejse-til-burkina-faso-coronavirus-er-en-naesten-umulig-opgave-svage

Kommentar:

Løsningen må være - på længere sigt - globale vaccinationer
*kombineret* med en global karantæne (på fx. 14 dage), hvor
ALLE på hele planeten holder en ekstra ferie!

Fordi ...

Det er muligvis billigere end som nu, hvor
inddæmningsstrategien i sig selv koster en bondegård, navnlig
fordi det trækker ud i halve og hele år, førend sygdommen er
nedkæmpet, skønner jeg!

Det simple huskeråd er: Sygdommen kan IKKE spredes under en
altomfattende karantæne!

-

Telescopes detect 'biggest explosion since Big Bang'
By Jonathan Amos Science correspondent

8 hours ago, (time now around CET 11)
https://www.bbc.com/news/science-environment-51669384

The huge release of energy is thought to have emanated from
a supermassive black hole some 390 million light years from
Earth.

-

Spain's mysterious underwater stonehenge

By Jocelyn Brent
http://www.bbc.com/travel/story/20200227-spains-mysterious-underwater-stonehenge

Thought to be more than 4,000 years old, the Dolmen of
Guadalperal was “invisible” for almost 60 years – until it
unexpectedly reappeared.

Kommentar:

Dolmen of Guadalperal
https://en.wikipedia.org/wiki/Dolmen_of_Guadalperal

39° 50′ 8.65″ N, 5° 24′ 16.13″ W
39.835736, -5.404481
39,835736 -5,404481

Map:
https://www.google.dk/maps/place/39%C2%B050'08.7%22N+5%C2%B024'16.1%22W/@39.7204588,-5.2935862,6.5z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d39.835736!4d-5.404481

=>

Dolmen of Guadalperal (Spain's stonehenge)
https://sites.google.com/site/abraham175code/dolmen-of-guadalperal

Arcdegrees (600-system)
From
Dolmen of Guadalperal
To ...
0,00000000 Dolmen of Guadalperal
19,35562432 Stonehenge
41,91946686 Izmir
45,07536504 Chernobyl
52,15608902 Egyptian pyramids
54,64545659 Eq Israel 2020-02-06
55,04419719 Temple-174
55,91196845 Shiloh
55,93647775 Tel Motza Temple
56,04043376 Temple
57,73748549 Luxor Temple, Egypt
62,82336073 Mount Ararat
63,16957819 Nineveh
63,78777339 Afrika, Malabo, Ækvatorial Guinea
70,53183268 Ur, Iraq
75,68205234 Find SA-75-Africa
83,60710667 North Pole
88,09251587 South America
105,58922313 Tunguska
120,19487400 Chicxulub crater ................ Focus
123,58967376 Mount Everest
140,95464942 Nazca-linjerne
195,21979720 Rano Raraku, Easter Island, Chile
216,39289333 South Pole
246,73278316 Marree Man, Australia

Compare with ...

Chicxulub Crater (Mexico)
https://sites.google.com/site/abraham175code/chicxulub-crater
Arcdegrees (600-system)
From
Chicxulub Crater (Mexico)
To ...
120,12237658 Stonehenge

=>

120,12237658
120,19487400

Tallene er næsten ens!

Hmm ...

HVOR befinder Stonehenge og Stonehenge-Spain sig i forhold
til den direkte fuglelinje fra Krateret i Mexico til Templet
i Jerusalem?

=>

Linjen fra Krateret direkte til Jerusalem krydset fuglelinjen
fra Stonehenge til Stonehenge-Spain i punktet:

46,41665 -3,51291
46.41665, -3.51291
MAP
https://www.google.com/maps/place/46%C2%B024'59.9%22N+3%C2%B030'46.5%22W/@46.41665,-12.4777533,5z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d46.41665!4d-3.51291

Og her er afstanden til Krateret i Mexico på ...

119,99771088

Altså så godt som tallet 120.

Og det er næppe en tilfældighed!

(Denne nyhed må vist hellere lige outputtes, førend vi går
videre. Dog "fristes" jeg over evne mht. ety spørgsmål:)

HVORDAN bliver afstandene, dersom vi måler udfra dette
punkt?

Jerusalem-120 (Stonehenge)
https://sites.google.com/site/abraham175code/jerusalem-120

Arcdegrees (600-system)
From
Jerusalem-120 (Stonehenge)
To ...
0,00000000 Jerusalem-120
8,14963818 Stonehenge
11,20598615 Dolmen of Guadalperal
37,39312991 Chernobyl
39,70667264 Izmir
52,39170052 Egyptian pyramids
53,41967640 Eq Israel 2020-02-06
54,00228913 Temple-174
54,80096264 Shiloh
54,92436123 Tel Motza Temple
55,02194746 Temple
58,37053025 Mount Ararat
58,90071243 Luxor Temple, Egypt
59,76759504 Nineveh
68,18890770 Ur, Iraq
72,63891667 North Pole
73,27160425 Afrika, Malabo, Ækvatorial Guinea
86,61037061 Find SA-75-Africa
95,10757354 Tunguska
98,12289834 South America
117,35041656 Mount Everest
119,99771088 Chicxulub crater
147,49514509 Nazca-linjerne
199,67582227 Rano Raraku, Easter Island, Chile
227,36108333 South Pole
242,32037167 Marree Man, Australia

Hmm ...

199?

Memory on from ...

Big Bang, Cosmic background radiation
(Cosmic microwave background)
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/cosmic-b-r

Arcdegrees (600-system)
From
Big Bang
To ...
Homestar of ET)

199,04129260

Easter Island ?

Un moment, s'il vous plaît.

The Abraham code, Jerusalem-120
https://sites.google.com/site/abraham175code/files/22-xxx/22-163
https://sites.google.com/site/etbible/home/abraham-code/22-163
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/abraham-code/22-163

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/abraham175code/files/22-xxx/22-163

-

Subject: Hund testet 'svagt positiv' for coronavirus.
Date: Fri, 28 Feb 2020 13:19:15 +0100, GMT 12:19
22162 news:5e59055c$0$703$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/JDbKe_wRuyk/wy_0U7aEAAAJ

[ ... ]
Download ...
Dolmen of Guadalperal, Ny 013, 006.sxc
https://sites.google.com/site/abraham175code/dolmen-of-guadalperal/Dolmen%20of%20Guadalperal%2C%20Ny%20013%2C%20006.sxc

Krater
21.4, -89.516667

Jerusalem-120
46.41665, -3.51291

Ararat-120
56.8228, +0.07605962

Stonehenge
51.178889, -1.826111

Stonehenge-Spain
39.835736, -5.404481

Luxor
25.7, 32.639167
25,7 32,639167

Luxor new-1
25.635295, 32.640891
25,635295 32,640891

Luxor new-2
25.0427, 32.639167

Nazca-Luxor line-0
-14.720358, -75.199235
-14,720358 -75,199235

Nazca-luxor line-B
-14.689653, -75.118010
-14,689653 -75,118010

Ur
30.963056, 46.103056

Ur-120
51.83651, -1.72140918

NewFoundland
46.643376, -53.096256
46,643376 -53,096256

NewFoundland-120
51,72714 -1,826111
51.72714, -1.826111

=>

Karan
https://da.wikipedia.org/wiki/Karan

Harran
https://en.wikipedia.org/wiki/Harran
36.8775, 39.033889

Haran (biblical place)
https://en.wikipedia.org/wiki/Haran_(biblical_place)

Haran
(Redirected from Charran)
https://en.wikipedia.org/wiki/Haran

Haran (Turkey)
36.863172, 39.024271
36,863172 39,024271

Stonehenge
8,14963818 0,42104755
Jerusalem-120
11,20598615 0,57895245
Stonehenge-Spain

Ararat-120
9,58832058 0,54078164
Stonehenge
8,14963818 0,45963990
Jerusalem-120

Crater
64,61810251 0,53878892
NewFoundland
55,31402785 0,46121108
NewFoundland-120

Midlertidig konklusion:

1.
Fuglelinjen fra Krateret i Mexico via Stonehenge-Spain peger
omtrent udfor Luxor i Egypten.

og ...

2.
Fuglelinjen fra Krateret i Mexico via NewFoundland peger
omtrent udfor Ur i Irak.

(
Bemærk for øvrigt her, at fuglelinjen minder ikke så lidt
(i system-opbygning) om den australske fuglelinie via det
østligste Rusland. Se evt. ...
https://sites.google.com/site/abraham175code/marree-man/001/127-002-b
)

3.
Fuglelinjen fra krateret i Mexico til Jerusalem går omtrent
midt igennem fuglelinjen fra Stonehenge til Stonehenge-Spain:

Stonehenge
8,14963818 0,42104755
Jerusalem-120
11,20598615 0,57895245
Stonehenge-Spain

Et grafisk billed af dette kunne se således ud:

..........Stone-UK.....................
_________Jerusalem-120___________________
..........Stone-Spain..................

Dette syntax minder ikke så lidt om syntaxet i
Nazca-linjerne:

..........Spiral.....................
_________Luxor-line___________________
..........Monkey..................

Der findes OGSÅ en anden *usynlin* linje, der går fra Monkey
til Jerusalem.
Denne passerer OGSÅ igennem et "nøglehul" (ligesom
Stonehenge + Stonehenge-Spain danner et nøglehul/port):

..........Arbol.....................
_________Monkey-Jerusalem___________________
..........Hands..................

Se evt. map:
Monkey
https://www.google.dk/maps/place/Nazca,+Peru/@-14.7006695,-75.1374591,2735m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x91141e43a06762e3:0x64e08364e890ec02!8m2!3d-14.8358687!4d-74.9327583
Arbol/Hands
https://www.google.dk/maps/place/Nazca,+Peru/@-14.6940534,-75.1146285,161m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x91141e43a06762e3:0x64e08364e890ec02!8m2!3d-14.8358687!4d-74.9327583

Det antages derfor, at Stonehenge egentlige formål er at
pege hen i mod Krateret i Mexico.

Spørgsmålet er nu, OM vi kan finde DATA på "gerningsstedet"
(Stonehenge), der *afslører* kendskab til fx. Krateret.

WHO hæver risikovurdering for coronavirus til 'meget høj'

Sundhedsstyrelsen advarer - coronavirus kan udvikle sig til pandemi

Ny coronapatient har kunnet smitte andre i over en uge

Besked til Taliban-kæmpere før ceremoni: Stop alle angreb

FN-generalsekretær efter religiøs vold i Indien: Hvor er Gandhis ånd?

2163 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Nu gik det imidlertid op for ammonitterne, hvor dybt de
havde krænket David, ...
(2.sam. 10,6)

-

Interrupt RETURN from ...

Subject: Re: ... Spain's mysterious underwater stonehenge -
Re: 2020 uge 09 (news samlet)
Date: Sat, 29 Feb 2020 11:06:41 +0100, GMT 10:06
22163 news:5e5a37c8$0$692$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/JDbKe_wRuyk/uMI6hw7MAAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/uAs99sP1WP0/fSXr4y7VAQAJ

> [...]
>

> Spørgsmålet er nu, OM vi kan finde DATA på "gerningsstedet"
> (Stonehenge), der *afslører* kendskab til fx. Krateret.

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Heb+2&version=BPH

Hebræerne 2, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Guds fantastiske frelse

[ ... ]

Jesus måtte blive menneske og dø, for at vi kunne
genvinde vores ære og værdighed som Guds børn

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Sa+10&version=BPH

2 Samuel 10, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Davids sejr over ammonitterne og aramæerne

6
Ammonitterne blev klar over, at David var rasende på dem på
grund af det, de havde gjort. ...

Kommentar:

En lidt ældre oversættelse lyder således:

[...]

Ordet for 2020-02-29

Vær forsigtig med hvem, du vender dig til (1)

"... Men ve den, der er alene! Hvis han falder, er der
ingen anden til at hjælpe ham op."
Præd 4,10
(2020-02-28, CET 11:3x-12:0x, GMT 10:3x-11:0x:)

Then Jesus said, "Let's go off by ourselves to a quiet place
and rest awhile." He said this because there were so many
people coming and going that Jesus and his apostles didn't
even have time to eat.
Mark 6:31

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 24 Feb 2020 08:15:10 +0100, GMT 07:15

> [...]

Besked til Taliban-kæmpere før ceremoni: Stop alle angreb

FN-generalsekretær efter religiøs vold i Indien: Hvor er Gandhis ånd?

Usædvanligt objekt: Jorden har fået en ny følgesvend
Lise Brix
Journalist
https://videnskab.dk/naturvidenskab/usaedvanligt-objekt-jorden-har-faaet-en-ny-foelgesvend

Astronomer har spottet et hidtil ukendt objekt, som kredser
om Jorden - og som medier har døbt vores nye 'mini-måne'.

For anden gang har forskere opdaget, hvad der ser ud til at
være et lille asteroide-stykke, som kredser i en bane om
Jorden.

[ ... ]

Objektet blev fundet af astronomer fra Catalina Sky Survey
i USA 19. februar i år, ...

[ ... ]

Har været her tre år

Hvis objektet er et fragment af en asteroide, er der altså
tale om et klippestykke, som flyver rundt om vores planet.
Objektet er på størrelse med en bil, og det er officielt
blevet døbt ‘2020 CD3’.

Kommentar:

See ...
https://ssd.jpl.nasa.gov/sbdb.cgi?&sstr=2020%20CD3

first obs. used 2020-02-15
last obs. used 2020-02-27

=>

Omløbstid ca. 30 år

-

Hvad skal du gøre, hvis du tror, du er smittet af coronavirus?
Og hvad skal du gøre for at undgå smitte?
https://videnskab.dk/krop-sundhed/hvad-skal-du-goere-hvis-du-tror-du-er-smittet-af-coronavirus-og-hvad-skal-du-goere-for

Brug din fornuft, lyder det overordnede råd fra forskerne.

-

Coronafrygt: Schweiz dropper alle arrangementer for over 1.000 mennesker
kl. 10:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/coronafrygt-schweiz-dropper-alle-arrangementer-over-1000-mennesker

-

Historisk straffesag: Tidligere PET-chef frifindes for næsten alle
udtalelser i omtalt bog
kl. 12:30
https://www.dr.dk/nyheder/indland/historisk-straffesag-tidligere-pet-chef-frifindes-naesten-alle-udtalelser-i-omtalt

-

Tyrkiet er rasende over drab i Syrien, men undlader at anklage den
hovedmistænkte
kl. 12:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tyrkiet-er-rasende-over-drab-i-syrien-men-undlader-anklage-den-hovedmistaenkte

-

Detektor: Jødisk samfund kalder satire om omskæring antisemitisk -
regeringen er tavs
kl. 13:10
https://www.dr.dk/nyheder/detektor/detektor-joedisk-samfund-kalder-satire-om-omskaering-antisemitisk-regeringen-er

-

Professor ser ingen grund til at hamstre mundbind og masker
kl. 15:17
https://www.dr.dk/nyheder/indland/professor-ser-ingen-grund-til-hamstre-mundbind-og-masker

- Så indtil vi kommer i en situation, hvor vi har intern
smittespredning i Danmark, så synes jeg lige, at man skulle
klappe hesten og vente med at tage dem i brug.

-

Apoteker frygter coronasmitte: Kom ikke ind
kl. 15:32
https://www.dr.dk/nyheder/indland/apoteker-frygter-coronasmitte-kom-ikke-ind

I hele landet har danske apoteker hævet beredskabet og
nægter nu adgang for folk med symptomer.

-

Endnu en dansker smittet med coronavirus
28. Feb. 2020 kl. 16:36
https://www.dr.dk/nyheder/indland/endnu-en-dansker-smittet-med-coronavirus

-

Coronafrygt chokerer rejseselskab: 'Jeg har aldrig oplevet noget lignende'
28. Feb. 2020 kl. 17:25
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/syd/coronafrygt-chokerer-rejseselskab-jeg-har-aldrig-oplevet-noget-lignende

-

WHO hæver risikovurdering for coronavirus til 'meget høj'
28. Feb. 2020 kl. 18:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/who-haever-risikovurdering-coronavirus-til-meget-hoej

-

Indlægges og vaccineres med tvang? Det her må myndighederne gøre under
en epidemi
28. Feb. 2020 kl. 19:05
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/trekanten/indlaegges-og-vaccineres-med-tvang-det-her-maa-myndighederne-goere-under

-

Detektor: Milena Penkowa spreder 'bullshit' om C-vitamin og coronavirus
28. Feb. 2020 kl. 21:05
https://www.dr.dk/nyheder/detektor/detektor-milena-penkowa-spreder-bullshit-om-c-vitamin-og-coronavirus

-

Hvis dit barn er bekymret over coronavirus, så kan denne video måske hjælpe
28. Feb. 2020 kl. 21:13
https://www.dr.dk/nyheder/indland/hvis-dit-barn-er-bekymret-over-coronavirus-saa-kan-denne-video-maaske-hjaelpe

-

Skolelukning, lukkede grænser og sprit: Sådan bekæmpes corona-udbruddet
i udlandet - og så effektivt er det
28. Feb. 2020 kl. 21:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/skolelukning-lukkede-graenser-og-sprit-saadan-bekaempes-corona-udbruddet-i-udlandet

-

FN-generalsekretær efter religiøs vold i Indien: Hvor er Gandhis ånd?
28. Feb. 2020 kl. 22:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fn-generalsekretaer-efter-religioes-vold-i-indien-hvor-er-gandhis-aand

-

Ny coronapatient har kunnet smitte andre i over en uge
28. Feb. 2020 kl. 22:18
https://www.dr.dk/nyheder/indland/ny-coronapatient-har-kunnet-smitte-andre-i-over-en-uge

-

Japans næststørste ø i undtagelsestilstand efter virusudbrud
28. Feb. 2020 kl. 23:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/japans-naeststoerste-oe-i-undtagelsestilstand-efter-virusudbrud

-

To ansatte på norsk hospital smittet med coronavirus
kl. 06:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ansatte-pa-norsk-hospital-smittet-med-coronavirus

-

Coronavirus rammer nu Afrikas største by
kl. 06:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/coronavirus-rammer-nu-afrikas-stoerste

Som forudset - og frygtet - har Afrikas folkerigeste land,
Nigeria, konstateret det første tilfælde af coronavirus.

-

Efter 18 års krig: Er fred nu muligt i Afghanistan?
kl. 07:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-18-aars-krig-er-fred-nu-muligt-i-afghanistan

-

Tredje smittet med coronavirus: Havde været på konference i München
kl. 07:04
https://www.dr.dk/nyheder/indland/tredje-smittet-med-coronavirus-havde-vaeret-paa-konference-i-munchen

-

Sygehuse hasteopretter isolationsstuer efter danske coronatilfælde
kl. 07:30
https://www.dr.dk/nyheder/indland/sygehuse-hasteopretter-isolationsstuer-efter-danske-coronatilfaelde

-

LIVE-TV Pressemøde efter tredje corona-fund i Danmark
kl. 08:58
https://www.dr.dk/nyheder/indland/live-tv-pressemoede-efter-tredje-corona-fund-i-danmark

-

Nyt coronatilfælde er en medarbejder på Aarhus Universitetshospital
kl. 09:11
https://www.dr.dk/nyheder/indland/nyt-coronatilfaelde-er-en-medarbejder-paa-aarhus-universitetshospital

-

Besked til Taliban-kæmpere før ceremoni: Stop alle angreb
kl. 09:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/besked-til-taliban-kaempere-ceremoni-stop-alle-angreb

Kommentar:

File-status:

Interrupt RETURN from ...

Re: 2020 uge 09 (news samlet)
Date: Sat, 29 Feb 2020 11:06:41 +0100, GMT 10:06
> [...]
>

> Spørgsmålet er nu, OM vi kan finde DATA på "gerningsstedet"
> (Stonehenge), der *afslører* kendskab til fx. Krateret.

HVIS sandheden er, at der har været et besøg ude fra Rummet
i Oldtiden (og at de muligvis fortsat er her i vort
solsystem, hvilket meget tyder på apropos asteroiderne med
nummer 196, 744, 744*2, 46+warning-to-Russia) ...

HVORFOR skulle denne sandhed så være et problem ?

Ja!

Den *konfronterer* Koranens postulat om, at jøder og kristne
skulle ha' forfalsket Bibelen, men det står for egen regning!

Og denne sandhed kan der ikke ændres på, heller ej om man
skulle få den vanvittige ide at flyve ind i vores
skyskrabere for - om mulig - at myrde så mange uskyldige
civile som overhovedet mulig mhp. at skræmme folk til at
makke kæft, tritog retning!

Indse dog, religiøse *hjernevaskede* naive menneske, at du
er kommet bort fra livets vej og ind på et blindspor, hvor
endestationen her er *Afgrunden*, hvorfra INGEN vender
tilbage!

Lyt til mit råd:

Slå følge med de, der søger sandheden, men pas på dem, der
påstår, at de allerede har fundet den. De KAN være ulve i
fåreklæder!

Amen?

-

Tidligere officer om fred med Taliban: 'Alternativet er en endeløs mølle
af død og ødelæggelse'
kl. 10:54
https://www.dr.dk/nyheder/indland/tidligere-officer-om-fred-med-taliban-alternativet-er-en-endeloes-moelle-af-doed-og

-

157 (26. feb 22:49)

Sundhedsstyrelsen advarer - coronavirus kan udvikle sig til pandemi
28. feb. 2020, 12:53
https://nyheder.tv2.dk/2020-02-28-sundhedsstyrelsen-advarer-coronavirus-kan-udvikle-sig-til-pandemi

-

Trods israelsk gennembrud: Coronavaccine tager mindst et år
28. feb. 2020, 06:01 Opd. 28. feb. 2020, 14:27
https://nyheder.tv2.dk/2020-02-28-trods-israelsk-gennembrud-coronavaccine-tager-mindst-et-ar

-

Hvordan kunne yngre læge dø af coronavirus, når ældre er mest udsatte?
28. feb. 2020, 15:59
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-02-28-hvordan-kunne-yngre-laege-doe-af-coronavirus-naar-aeldre-er-mest-udsatte

-

Macron nægter at lukke Frankrig: - Coronavirus stopper ikke ved grænsen
28. feb. 2020, 15:59
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-28-macron-naegter-at-lukke-frankrig-coronavirus-stopper-ikke-ved-graensen

Mængden af virus og immunforsvarets reaktion er afgørende.

[ ... ]

Allan Randrup Thomsen mener, at den 34-årige kinesiske læges
immunforsvar kan have været svækket, da han blev smittet.

Han var måske stresset over situationen på det tidspunkt,
forklarer han, og det kan have været skidt for hans
immunforsvar, der kan have været mere modtageligt for
sygdom.

Ældre og svækkede er stadig mest udsatte

Ifølge virologen er dødeligheden af coronavirussen på
verdensplan omkring to procent. Det er markant lavere end
covid-19's søstersygdomme MERS og SARS, der ligger på
henholdsvis 34,4 og 9,6 procent.

-

104 SVT Text Lördag 29 feb 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Coronaviruset
* Läkare på Oslosjukhus smittad......130
* Nära 3 000 döda i Kina.............131
* Kinas ekonomi hårt drabbad.........132

WHO uppgraderar risk för spridning 133

* Turkiet öppnar gränsen mot Europa..134

* Intensiv beskjutning av Tripoli....135

* Hopp om fred efter talibanavtal....136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Lördag 29 feb 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* 1 000 grisar döda i dansk brand....137

Protester mot musikerbesök i Paris 138

* Notiser: Trump nominerar ny chef..148f

-

NRK:
28. februar 2020 kl. 10:46

-

All schools in Iran to close for three days over coronavirus concerns
By REUTERS FEBRUARY 28, 2020 14:42
https://www.jpost.com/Breaking-News/All-schools-in-Iran-to-close-for-three-days-over-coronavirus-concerns-619212

[...]

Re: 2020 uge 09 (news samlet)
Date: Sat, 29 Feb 2020 11:06:41 +0100, GMT 10:06
(2020-02-29, CET 11:3x-12:0x, GMT 10:3x-11:0x:)

Wherever he went, in villages, cities, or the countryside,
they brought the sick out to the marketplaces. They begged
him to let the sick touch at least the fringe of his robe,
and all who touched him were healed.
Mark 6:56

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 24 Feb 2020 08:15:10 +0100, GMT 07:15

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Mindst 35 danskere beordret i hjemmekarantæne - og endnu flere gør det
frivilligt
28. feb. 2020, 17:11
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-02-28-mindst-35-danskere-beordret-i-hjemmekarantaene-og-endnu-flere-goer-det-frivilligt

-

Ekspert trods flere gennembrud: Vaccine mod coronavirus kan tidligst
tages i brug næste år
28. feb. 2020, 17:41
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-02-28-ekspert-trods-flere-gennembrud-vaccine-mod-coronavirus-kan-tidligst-tages-i-brug

-

WHO hæver risikovurdering til højest mulige niveau
28. feb. 2020, 17:48
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-28-who-haever-risikovurdering-til-hoejest-mulige-niveau

-

I karantæne på 2. dag: Måtte kigge på sin kæreste gennem dørspionen
28. feb. 2020, 20:06
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-02-28-i-karantaene-paa-2-dag-maatte-kigge-paa-sin-kaereste-gennem-doerspionen

-

Dagens overblik: Endnu en dansker er smittet med covid-19
28. feb. 2020, 20:51
https://nyheder.tv2.dk/2020-02-28-dagens-overblik-endnu-en-dansker-er-smittet-med-covid-19

-

Kun én aldersgruppe har undgået dødsfald - og lægerne ved ikke hvorfor
28. feb. 2020, 21:17
https://nyheder.tv2.dk/2020-02-28-kun-en-aldersgruppe-har-undgaaet-doedsfald-og-laegerne-ved-ikke-hvorfor

- Der er spekulationer om, hvorvidt det skyldes, at børn har
været smittede med andre virusser, som betyder, at de er
blevet immune over for coronavirus.

En anden mulig forklaring er, at børnene simpelthen reagerer
anderledes på virussen end voksne.

- Små børns immunforsvar er anderledes end voksnes, og måske
kan de bedre håndtere netop denne infektion. Vi ved, at
børnene bliver smittet, så det er ikke, fordi de ikke har
været udsatte, siger Jens Lundgren.

Heller ikke babyer er særligt udsatte, hvis man kigger på
den data, der foreligger.

-

Coronavirus har nu fået sit eget liv i Frankrig: Skoler lukkes og
håndtryk frarådes
28. feb. 2020, 22:07
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-28-coronavirus-har-nu-faaet-sit-eget-liv-i-frankrig-skoler-lukkes-og-haandtryk

-

Endnu en dansker smittet med coronavirus
28. feb. 2020, 16:39
Opd. 28. feb. 2020, 22:52
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-02-28-endnu-en-dansker-smittet-med-coronavirus

-

Ansat på norsk sygehus smittet - kan have haft kontakt til over 100 personer
28. feb. 2020, 23:03
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-28-ansat-paa-norsk-sygehus-smittet-kan-have-haft-kontakt-til-over-100-personer

-

LIGE NU
29. feb. 2020, 04:57
af Jakob Kjøgx Bohr
https://nyheder.tv2.dk/2020-02-29-lige-nu

I dag, Kl. 11:12
Yderligere 43 døde af coronavirus i Iran

De iranske myndigheder siger, at yderligere 205 mennesker er
blevet smittet med coronavirus, og at 43 mennesker har
mistet livet til sygdommen. Det bringer det totale antal
smittede til 593, skriver Reuters.

-

Seneste nyt om coronavirus
29. feb. 2020, 05:21
https://nyheder.tv2.dk/2020-02-29-seneste-nyt-om-coronavirus

I dag, Kl. 10:39
Smittet italiener er ansat i dansk virksomhed

-

Arrangementer verden over bliver aflyst af frygt for virus
29. feb. 2020, 05:27
https://nyheder.tv2.dk/2020-02-29-arrangementer-verden-over-bliver-aflyst-af-frygt-for-virus-0

-

Nyeste corona-tal: Så mange er smittede, døde og helbredte
27. feb. 2020, 18:24 Opd. 29. feb. 2020, 12:08
85.406
Samlet antal døde

2.924
Samlet antal helbredte
39.597

[ ... ]

Derfor kan man dø af covid-19

Lungebetændelse
Vand i lungerne
Nyresvigt

-

Dansk medarbejder på hospital smittet med coronavirus - 30 i karantæne
29. feb. 2020, 07:04
Opd. 29. feb. 2020, 09:41
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-02-29-dansk-medarbejder-paa-hospital-smittet-med-coronavirus-30-i-karantaene

-

Coronavirus er kommet til Danmark: Sådan skal du forholde dig
27. feb. 2020, 15:41
Opd. 29. feb. 2020, 09:49
https://nyheder.tv2.dk/2020-02-27-coronavirus-er-kommet-til-danmark-saadan-skal-du-forholde-dig

Følg Sundhedsstyrelsens råd om at vaske hænder eller bruge
hånddesinfektion, nyse i albuen og undgå kontakt med
personer med tegn på forkølelse eller luftvejsinfektion.

Sundhedsstyrelsen oplyser desuden, at man skal have været i
tæt "ansigt-til-ansigt"-kontakt med en coronasmittet for
selv at få virussen. Det vil sige inden for to meter fra
hinanden i mere end 15 minutter.

-

Udenrigsministeriet fraråder rejser til to lande med covid-19 og råder
til agtpågivenhed i fire andre
28. feb. 2020, 20:40
Opd. 29. feb. 2020, 11:25
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-28-udenrigsministeriet-fraraader-rejser-til-to-lande-med-covid-19-og-raader-til

Kina...

Iran...

Italien
Japan
Singapore
Sydkorea

-

NRK:
28. februar 2020 kl. 10:46 - 29. februar 2020 kl. 09:45, error

29. februar 2020 kl. 12:24

-

Astronomers discover biggest known explosion in the history of the universe

Cosmic blast in galaxy cluster some 390 million light years
from earth opened a gas crater the size of 15 Milky Way
galaxies

By Luke Tress 28 February 2020, 5:02 pm
https://www.timesofisrael.com/astronomers-discover-biggest-known-explosion-in-the-history-of-the-universe/

USA underskriver fredsaftale med Taliban - vil trække alle soldater ud
indenfor 14 måneder

2162 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Da sagde Jesus til dem: „Denne verdens magthavere
hundser med dem, de har under sig, og selv en diktator
ynder at kalde sig folkets velgører.

Sådan skal I ikke opføre jer. ...
(Luk 22,25-26a)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Heb+3&version=BPH

Hebræerne 3, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Kristus har en langt mere betydningsfuld tjeneste, end
Moses havde

[ ... ]

Israels folk som et afskrækkende eksempel på ulydighed
og vantro

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+22.24-32&version=BPH

Lukas 22:24-32, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Lederskab i Guds rige

24
Disciplene diskuterede også hvem af dem, der var bedst
egnet som leder.

25
Da sagde Jesus til dem: „Denne verdens magthavere
hundser med dem, de har under sig, og selv en diktator
ynder at kalde sig folkets velgører.

26
Sådan skal I ikke opføre jer. ...

[ ... ]

Jesus forudsiger, at Peter vil tage afstand fra ham

-

[...]

Ordet for 2020-03-01

Du må være retskaffen - ubestikkelig

"... vi stræber jo efter, hvad der er ret ..."
2.Kor 8,20-21

=== citat slut ===

Kommentar:

Øv!

Nu har de IGEN lavet om på andagtsteksten, så den IKKE
passer med, hvad der står i andagtshæftet. Det var ellers et
ret godt budskab, der stor heri (hvad angår *Guddommelig*
vejledning, men jeg har ikke tid i dag til at citere
teksten. Sorry)!

-

[...]

(2020-03-01, CET 11:3x-12:0x, GMT 10:3x-11:0x:)

Jesus replied, "You hypocrites! Isaiah was right when he
prophesied about you, for he wrote, `These people honor me
with their lips, but their hearts are far from me.'"
Mark 7:6

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 24 Feb 2020 08:15:10 +0100, GMT 07:15

> [...]

indenfor 14 måneder

-

USA underskriver fredsaftale med Taliban - vil trække alle soldater ud
kl. 14:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-underskriver-fredsaftale-med-taliban-vil-traekke-alle-soldater-ud-indenfor-14

-

Virusfrygt får Frankrig til at forbyde store forsamlinger
kl. 15:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/virusfrygt-far-frankrig-til-forbyde-store-forsamlinger

-

Antallet af coronasmittede i Norge er fordoblet på et døgn
29. Feb. 2020 kl. 18:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/antallet-af-coronasmittede-i-norge-er-fordoblet-pa-et-dogn

-

Derfor er karantæne det bedste våben mod coronavirus lige nu
29. Feb. 2020 kl. 22:35
https://www.dr.dk/nyheder/indland/derfor-er-karantaene-det-bedste-vaaben-mod-coronavirus-lige-nu

-

Dansk læge irettesat efter påstand om kur mod corona: 'Helt uacceptabelt'
kl. 12:33
https://www.dr.dk/nyheder/indland/dansk-laege-irettesat-efter-paastand-om-kur-mod-corona-helt-uacceptabelt

-

157 (26. feb 22:49)

Fredsaftale mellem USA og Taliban - men den afghanske regering er ikke med
29. feb. 2020, 14:18
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-29-fredsaftale-mellem-usa-og-taliban-men-den-afghanske-regering-er-ikke-med

-

Frankrig bandlyser store arrangementer på grund af coronavirus
29. feb. 2020, 16:00
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-29-frankrig-bandlyser-store-arrangementer-paa-grund-af-coronavirus

-

Washington erklærer nødretstilstand efter første coronadødsfald i USA
1. mar. 2020, 07:05
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-03-01-washington-erklaerer-noedretstilstand-efter-foerste-coronadoedsfald-i-usa

-

Virusudbrud har medført stort fald i luftforureningen i Kina
1. mar. 2020, 11:26
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-03-01-virusudbrud-har-medfoert-stort-fald-i-luftforureningen-i-kina

-

Dansker i coronaramt Tyskland: Der er tomme hylder i supermarkederne
1. mar. 2020, 12:10
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-03-01-dansker-i-coronaramt-tyskland-der-er-tomme-hylder-i-supermarkederne

-

Massivt pres på akuttelefonen: Raske borgere ringer med spørgsmål om
coronavirus
1. mar. 2020, 12:23
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-03-01-massivt-pres-paa-akuttelefonen-raske-borgere-ringer-med-spoergsmaal-om

Kommentar:

Lad være med det!

-

Derfor tager Danmark ny coronavirus så alvorligt, selvom dødeligheden er lav
1. mar. 2020, 14:50
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-03-01-derfor-tager-danmark-ny-coronavirus-saa-alvorligt-selvom-doedeligheden-er-lav

-

104 SVT Text Söndag 01 mar 2020

SVT Text

* = efter kl 12 Nyhetsrullen 188

Coronaviruset
* Fler smittade på sjukhus i Oslo....130
Viruset biter sig fast i Hubei.....131
USA erbjuder Iran virushjälp.......132

Vårdboende i USA befaras smittat...133
* I korthet: Totalt 54 döda i Iran..134f

Fler migranter till grekisk gräns..135

* Syrien stänger luftrummet över Idl 136

* Kritik mot Trumps talibanplaner....137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Söndag 01 mar 2020

SVT Text

* = efter kl 12 Nyhetsrullen 188

Biden vann stort i South Carolina..138

Seger för oppositionen i Slovakien 139

Fartygskrock i Japan - 13 saknas...140

Notiser: Malaysia-ledare insvuren..148

Världen runt
Tillökning på Downing Street.......149

-

131 SVT Text Söndag 01 mar 2020
UTRIKES PUBLICERAD 1 MARS

Viruset biter sig fast i Hubei

573 personer har insjuknat i corona
i Kina det senaste dygnet. Det är den
högsta ökningen hittills i veckan,
men betydligt lägre än de stora tal
då smittan spreds som värst i landet.

Alla utom tre nya fall är i Hubei-
provinsen, vars huvudstad Wuhan är
centrum för smittan. Ytterligare
35 smittade personer har avlidit,
alla utom en i Hubei.

I Sydkorea har 376 nya fall av corona
rapporterats in, de allra flesta
i staden Daegu. Det rapporterar
nyhetsbyrån Reuters.

-

132 SVT Text Söndag 01 mar 2020
UTRIKES PUBLICERAD 1 MARS

USA erbjuder Iran hjälp - via Schweiz

USA har erbjudit Iran hjälp med att
bekämpa utbrottet av coronaviruset.
Det rapporterar nyhetsbyrån AFP.

Länderna har inte några diplomatiska
förbindelser med varandra, utan USA
har erbjudit hjälpen via Schweiz, som
representerar USA:s intressen
i Teheran.

-Vi kan hjälpa Iran med det här
problemet, vi är verkligen villiga
att göra så. Allt de behöver göra är
att fråga. Vi kommer att ha
fantastiska specialister där borta,
säger den amerikanske presidenten
Donald Trump.

-

NRK:
29. februar 2020 kl. 12:24 - 1. mars 2020 kl. 12:25, error

1. mars 2020 kl. 14:44