2020 uge 08 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=48) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40048

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2020 uge 07 (news samlet)
Date: Mon, 10 Feb 2020 09:01:01 +0100, GMT 08:01
22135 news:5e410dd1$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/AbjAJfWrpCY/n4H9A05GBAAJ

-

I dag Mandag den 17. februar 2020 (dag 48 i året) er der 5900
dage til (16 år + 56 dage), at asteroiden Apophis *måske*
rammer ind i Jorden (2036-04-13, 127 år efter Tunguska) ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska

Dog har nye DATA ændret på dette. Se evt. file 21.428 ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska/21-428

Men vi beholder tælleren, fordi der er en sammenhæng mellem
Templets opførsel (276) og Tunguska 1908 (150) og så dette
*dating*-tidspunkt (?), idet tælleren peger på 7-stjernen
(150+177=277,78) i år 2036 netop "tilfældigvis" samtidig med,
at asteroiden Apophis kommer relativt tæt forbi.

Og muligvis kommer der en atomkrig (startende i Mellemøsten
ved fx. at Iran angriber Israel med A-våben) om ca. ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

2175
dage til
Nuclearwar (see file 21.221)
(om ca. 6 år, around 2026-01-31)

Og muligvis kommer der som sagt en atomkrig - ved mindre man - I
TIDE - træffer sine modforanstaltninger
(og fx. opretter *brændbælter*, så ilden fra helvede IKKE
spredes)!

Og i dag er det også 2558 dage siden, at en stor asteroide
samt en meteor nær havde ramt og udslettet
Psykopatistan/Kleptokratistan (Rusland)! Se evt. ...

Date: Wed, 6 Mar 2019 14:28:09 +0100, GMT 13:28
21286 news:5c7fcaec$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-286
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/goodwill/21-286
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/6Oc2rdQ-vG4/6VNBJw20BwAJ

> ET! Hvor meget står der på min goodwill-konto?...
>
> Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
> the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
> i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
> der sagde:
> (2019-03-06, Wednesday, day no 65, CET 14:15, GMT 13:15)
> - "Masser!§"

-

Tidens aktuelle litterære sætning:

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

Må jeg godt være vred?
af Ross Campbell

Kapitel 2:
Samfundet og vreden, side 18-25

side 20

Oprør mod autoriteterne

Mennesker, der aldrig har fået tilfredsstillet deres behov
for kærlighed, bliver vrede og lader ofte deres vrede
komme til udtryk i oprør. Og her har vi den egentlige
grund til respektløshed og anti-autoritære holdninger.

Kommentar:

Kan dette være årsagen til al den megen had (med vold, mord,
død og ødelæggelse), vi observerer i Mellemøsten ?

-

I denne uge vil de politiske hændelser blive indrapporteret her
under lovmusikken ...

Blessed Be The Name Of The Lord - Vineyard Music
Uploadet af bondservant007 den 16/04/2007
http://www.youtube.com/watch?v=RRbxEPn6khw

Og prøv også hebraisk lovsang ...
https://www.youtube.com/watch?v=chG6xRsX7ns&list=PLszhKo2cWmhOpG6GvcWZxg3yJP4-2pFXk

Og som noget særlig for alle Jer muslimer *anbefales* denne
video ...

Muslim woman who hated the Jews
and ended up falling in love with their King - JESUS!
Offentliggjort den 1. feb. 2018
https://www.youtube.com/watch?v=wzfVAb4q8ZU
Se tillige ...
https://www.oneforisrael.org/

-

Coming up world news:

UFO landed in Central Park ...

Eller måske rettere:

Above the hill of Zion!

Apropos ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2009-03-02/08-520

-

UFO-Evaluering:
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-119
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-152b

2013-02-15-hændelsen above Russia:

Genstanden er for STOR til, at vi jordboere (herunder NASA) kan
*fuske* med den!

Ergo må den være *ægte*!

-

Prøv også :

Test dit kærlighedssprog ...
http://kærlighedssprog.dk/kaerlighedssprog/test-dit-kaerlighedssprog/

Gennemgå profilen, når du er afslappet og har tid nok.

(Vælg en af følgende 2 muligheder:)

Nr. 1
Jeg er glad for at blive rost
Jeg kan lide at få et knus

Nr. 2
Jeg kan godt lide at ...

Last OUTPUT: 21100 news:5e30a3a8$0$705$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/PeHsdC1FDgAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22146

Syriens hær rykker frem i oprørsprovins

Israelske soldater fik hacket telefoner

2175 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Alt, hvad Gud har skabt, er nemlig godt, ...
(1.Tim 4,4)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Ti+4&version=BPH

1 Timoteus 4, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Pas på lovtrældom og falsk lære

Alt, hvad Gud har skabt, er nemlig godt, og i stedet for
at forkaste det, kan vi spise det med taknemmelighed.

[ ... ]

Livet er mere end her og nu

[ ... ]

Hold dig ikke tilbage

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Sam+2.1-16&version=BPH

2 Samuel 2:1-16, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

David bliver konge over Juda

[ ... ]

Ishboshet bliver konge over Nordriget

[ ... ]

Krigen mellem David og Ishboshet

-

Dagens Ord fra ...

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året: dec, mar, jun og sep, og det er jo meget
smart, hvis man er væk på retræte eller noget andet.)

=== citat start ===

Ordet for 2020-02-17

Om at vinde livets kampe (1)

"... vi står afmægtige over for denne store hær, som
kommer imod os ..."
2.Krøn 20,12

=== citat slut ===

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

(2020-02-16, CET 11:3x-12:0x, GMT 10:3x-11:0x:)

The Roman officer and the other soldiers at the crucifixion
were terrified by the earthquake and all that had happened.
They said, "This man truly was the Son of God!"
Matthew 27:54

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2020 uge 08 (news samlet)
Date: Mon, 17 Feb 2020 06:22:19 +0100, GMT 05:22
22146 news:5e4a2324$0$699$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/L9NWQytl9gE/5b_N5x1IFwAJ

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

På flugt fra Putin: Sådan endte en russisk professor som hjemløs i Paris
kl. 10:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/paa-flugt-fra-putin-saadan-endte-en-russisk-professor-som-hjemloes-i-paris

Tusindvis af russere flygter fra undertrykkelse og søger
politisk asyl i Europa.

-

DR S117 søn 16 feb 13:02:08
16.februar dr.dk/nyheder 12:50

SOLDATER FIK HACKET TELEFONER
Tusindvis af israelske soldater har
fået deres telefoner hacket af den
palæstinensiske gruppe Hamas. Det siger
en talsmand for den israelske hær.

Den militære talsmand Jonathan Conricus
siger, at det umiddelbart lykkedes for
hæren at forhindre gruppen i at få
adgang til vigtige informationer.

Ved hackernes angreb var der blevet
oprettet en række profiler på sociale
medier. Profilerne, som tilsyneladende
tilhørte unge, kønne kvinder, tog
kontakt til israelske soldater.

Israel: Hamas hackede vores soldater med fotos af kønne piger
kl. 12:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/israel-hamas-hackede-vores-soldater-med-fotos-af-konne-piger

-

40 amerikanere på karantæneramt krydstogtskib er smittet med coronavirus
kl. 19:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/40-amerikanere-pa-karantaeneramt-krydstogtskib-er-smittet-med-coronavirus

-

DR S124 man 17 feb 06:32:27
17.februar dr.dk/nyheder 06:22

TOILETRULLER STJÆLES I HONGKONG
Bevæbnede røvere, som har stjålet
hundredvis af toiletruller, blev i nat
dansk tid jagtet af politiet gennem
Hongkong, hvor flere indbyggere
hamstrer dagligvarer.

Derfor er toiletruller blevet en
eftertragtet vare, selv om regeringen
har forsikret om, at forsyningerne til
storbyen ikke påvirkes af coronavirus.

Supermarkeder har dog været ude af
stand til at få fyldt op med varer
tilstrækkelig hurtigt, hvilket har ført
til lange køer og tomme hylder.

Ud over toiletruller har der også været
efterspørgsel efter varer som ris,
pasta og hånddesinfektion.

Bevæbnet bande stjæler toiletruller i Hongkong
kl. 06:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/bevaebnet-bande-stjaeler-toiletruller-i-hongkong

Kritiserede styret - nu er hans navn så godt som forsvundet fra
internettet i Kina
16. feb. 2020, 11:37
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-16-kritiserede-styret-nu-er-hans-navn-saa-godt-som-forsvundet-fra-internettet-i-kina

Kritik af det kinesiske styres håndtering af virussmitte
betød straf til prominent juraprofessor.

-

Amerikanere bliver evakueret fra krydstogtskib, men langtfra alle er glade
16. feb. 2020, 14:42
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-16-amerikanere-bliver-evakueret-fra-krydstogtskib-men-langtfra-alle-er-glade

-

68 kvinder tvunget til smide trusser på toilet - lærere ville tjekke, om
de havde menstruation
16. feb. 2020, 15:48
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-16-68-kvinder-tvunget-til-smide-trusser-paa-toilet-laerere-ville-tjekke-om-de-havde

Kvinderne studerer på en skole i Indien med strenge regler
for menstruation, der drives af en rig, konservativ
hindu-gruppe.

Kommentar:

I BURDE *forbyde* det ved lov!

-

Sara Omar efter dokumentar: - Jeg er chokeret over, at jeg ikke er chokeret
16. feb. 2020, 18:39
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-02-14-forfatter-efter-dokumentar-om-social-kontrol-jeg-er-chokeret-over-at-jeg-ikke-er

-

Thailandsk mand overfaldet i London: - De råbte coronavirus, coronavirus
16. feb. 2020, 19:13
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-16-thailandsk-mand-overfaldet-i-london-de-raabte-coronavirus-coronavirus

-

Virksomheder åbner døren for hackere: - Det her er et våbenkapløb
17. feb. 2020, 05:42
https://nyheder.tv2.dk/tech/2020-02-17-virksomheder-aabner-doeren-for-hackere-det-her-er-et-vaabenkaploeb

Alt for mange virksomheder og offentlige myndigheder lader
en dør stå på vid gab for hackere.

-

Virusudbrud fanger 60 millioner i deres hjem - flere dødsfald
16. feb. 2020, 23:20 Opd. 17. feb. 2020, 06:12
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-16-virusudbrud-fanger-60-millioner-i-deres-hjem-flere-doedsfald

60 millioner mennesker i Hubei-provinsen er blevet påbudt at
blive hjemme, medmindre der er tale om en nødsituation.

-

Massakre i Cameroun koster 22 livet - de fleste børn
17. feb. 2020, 06:17
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-17-massakre-i-cameroun-koster-22-livet-de-fleste-born

Blandt de 14 dræbte børn var ni, som var under fem år. 11 af
de dræbte børn var piger.

-

Ambulance rammer kvindelig fodgænger øst for Hjørring
17. feb. 2020, 06:24 ...

-

104 SVT Text Måndag 17 feb 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Coronaviruset
* Antalet nya coronafall ökar igen...130
Minst 40 amerikaner smittade.......131
Första virusfallet på annat fartyg 132

Minst 22 dödade i attack i Kamerun 133
Livshotande storm i Wales - en död 134

Krav på flyktinginsats i Idlib.....135
Notiser: Fyra dog i flygolycka.....148

-

NRK:
16. februar 2020 kl. 09:38 - 16. februar 2020 kl. 23:50, error

17. februar 2020 kl. 04:30
Dødstallet i Kina passerer 1700

Tallet på døde i virusutbruddet i Kina øker til 1.765 mandag.
Økningen kommer etter at 105 flere personer har dødd det
siste døgnet i landet. Mer enn 70.500 er smittet av
koronaviruset.

Kommentar:

1765 / 70500 * 100 %
=
2,50... %

-

17. februar 2020 kl. 06:37

-

Beredskabsplan klar hvis coronavirus når Danmark
16. februar 2020, kl. 21:00
Af Nikolaj Krak
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/beredskabsplan-klar-hvis-coronavirus-naar-danmark

Både Skejby og Hvidovre sygehus er klar til at modtage
smittede, hvis coronavirus bryder ud i Danmark. Bliver det
meget omfattende, kan gamle kaserner også tages brug, siger
Sundhedsstyrelsen. Risikoen vokser betragtelig, hvis
sygdommen spreder sig i Afrika, siger epidemilog

Kommentar:

Sygdommen vil komme hertil. Det er uundgåeligt, fordi
inkubationstiden er fór lang (så man når at smitte en hel
masse, inden sygdommen opdages) sammenholdt med, at vi har
indrettet vores samfund rigtig dumt mht. smittespredning!

"Kanske" vi BURDE seriøst overveje at decentralisere vores
samfund MEGET mere, så ikke hele samfundet lukkes ned,
når/hvis der kommer en epidemi/pandemi.

-

Syriens hær rykker frem i oprørsprovins
16. februar 2020, kl. 20:03
Fra Ritzau
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/syriens-haer-rykker-frem-i-oprorsprovins

Tunge bombardementer har søndag præget Aleppo-provinsen,
hvor Syriens regeringshær fortsætter offensiven.

Syriske regeringsstyrker har nu indtaget størstedelen af
provinsen Aleppo, der er delvist kontrolleret af oprørere.

-

Moscow church holds prayer service for China to overcome coronavirus

Oleg Popenkov, a worshipper at Father Igor's service, said
he was relieved the disease has not caused more devastation
in Russia. But China, he said, needed the prayers.

By REUTERS FEBRUARY 16, 2020 13:45
https://www.jpost.com/International/In-Moscow-a-prayer-for-China-to-overcome-coronavirus-epidemic-617761

Kommentar:

Det er fint nok at be' for folk - ingen tvivl om det, men ...

Vær *realister*:

Under den sorte død FORTSATTE pesten med at sprede sig,
SELVOM folk bad, og til sidst mistede mange af dem troen,
fordi ligemeget hvad, hjalp det ikke!

(
Og her taler jeg også om en hypotetisk kommende pandemi
med stor dødelighed!
)

Det ENESTE, der hjælper, er at hindre smittespredningen!

Og her SKAL lektien læres, at kæden er ikke stærkere end det
svageste led!

Det må IKKE tages alle disse her unødvendige chancer!

Hellere overforsigtig (end det modsatte)!

Hospitalsdirektør i Wuhan er død af coronavirus midt i krise

Japan: Hiv-medicin mod corona

Virus påvirker Apple-produkter

2174 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

... lad dig ikke drage med i andres frafald. Hold dig selv
fri af al synd.

(1.Tim 5,22)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Ti+5&version=BPH

1 Timoteus 5, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Om at vejlede andre med respekt

[ ... ]

Om at tage ansvar for familien og menighedens ansvar for
enkerne

[ ... ]

Om at ære menighedens ledere

Vær ikke for hurtig til ved håndspålæggelse at indsætte
nogen til en tjeneste i menigheden, og lad dig ikke drage
[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Sam+2.17-3.5&version=BPH

2 Samuel 2:17-3:5, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Ishboshet bliver konge over Nordriget, fortsat)

[ ... ]

Davids sønner, født i Hebron

-

[...]

Ordet for 2020-02-18

Om at vinde livets kampe (2)

"... Vi ved ikke, hvad vi skal gøre, men vores øjne er
rettet mod dig."
2.Krøn 20,12

=== citat slut ===

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

(2020-02-17, CET 11:3x-12:0x, GMT 10:3x-11:0x:)

"Teach these new disciples to obey all the commands I have
given you. And be sure of this: I am with you always, even to
the end of the age."
Matthew 28:20

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 17 Feb 2020 06:22:19 +0100, GMT 05:22

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22146

Hospitalsdirektør i Wuhan er død af coronavirus midt i krise

Færre H. C. Andersen-turister, aflyst pelsauktion og lukkede fabrikker:
Sådan påvirker coronavirus danske virksomheder
17. Feb. 2020 kl. 20:46
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/fyn/faerre-h-c-andersen-turister-aflyst-pelsauktion-og-lukkede-fabrikker-saadan

-

Næsten umuligt at få penge til staten i Britta Nielsen-sag: Heste er væk
eller intet værd
kl. 06:00
https://www.dr.dk/nyheder/indland/naesten-umuligt-faa-penge-til-staten-i-britta-nielsen-sag-heste-er-vaek-eller-intet

-

DR S135 tir 18 feb 06:57:19
18.februar dr.dk/nyheder 06:17

JAPAN: HIV-MEDICIN MOD CORONA
Japan vil snart begynde at bruge hiv-
medicin som behandling til personer,
der er smittet med coronavirus, oplyser
Japans regering.

- Vi forbedrer os på at indlede
kliniske test af hiv-medicin mod det
nye coronavirus, siger Yoshihide Suga,
der er regeringens øverste talsmand.

Han tilføjer, at han ikke kan oplyse,
hvor lang tid det vil tage at få
godkendt brugen af medicinen.

Over 500 personer i Japan er smittet
med virusset. 450 af dem har været om
bord på krydstogtskibet 'Diamond
Princess'.

Japan vil bruge hiv-medicin mod coronavirus
kl. 06:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/japan-vil-bruge-hiv-medicin-mod-coronavirus

-

DR S137 tir 18 feb 06:57:19
18.februar dr.dk/nyheder 06:49

VIRUS PÅVIRKER APPLE-PRODUKTER
Coronavirus skaber problemer for Apple.
It-virksomheden tror ikke længere, det
er muligt at indfri de forventninger,
som virksomheden havde til omsætningen
i det igangværende martskvartal.

Det skyldes det nye coronavirus, der
har sit epicenter i Hubei-provinsen i
Kina, hvor det forstyrrer både
produktionen og efterspørgslen på det
kinesiske marked. Det skriver Ritzau
Finans.

Salgsmålet på 63 til 67 mia. dollar
blev lagt frem i starten af 2020.

Målet blev sat, inden det var kendt,
hvordan og i hvilket omfang virusset
ville sprede sig.

Coronavirus holder Appleprodukter væk fra kunder
kl. 06:49
https://www.dr.dk/nyheder/penge/coronavirus-holder-appleprodukter-vaek-fra-kunder

Australien evakuerer 200 fra virusramt krydstogtskib
17. feb. 2020, 09:02
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-17-australien-evakuerer-200-fra-virusramt-krydstogtskib

-

Virusfrygt har fået borgere til at hamstre - stjal 600 toiletruller fra
supermarked
17. feb. 2020, 11:16
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-17-virusfrygt-har-faaet-borgere-til-at-hamstre-stjal-600-toiletruller-fra-supermarked

-

47-årig kvinde står frem: Sådan føles det at være smittet med coronavirus
17. feb. 2020, 21:05
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-17-47-aarig-kvinde-staar-frem-saadan-foeles-det-at-vaere-smittet-med-coronavirus

-

Evakuerede amerikanere blev erklæret syge på vej hjem i flyet
17. feb. 2020, 20:55
Opd. 17. feb. 2020, 23:30
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-17-evakuerede-amerikanere-blev-erklaeret-syge-paa-vej-hjem-i-flyet

-

20 kvinder og børn trampet ihjel i Niger i håb om mad
18. feb. 2020, 06:11
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-18-20-kvinder-og-born-trampet-ihjel-i-niger-i-hab-om-mad

-

Hospitalsdirektør i Wuhan er død af coronavirus midt i krise
18. feb. 2020, 06:25
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-18-hospitalsdirektor-i-wuhan-er-dod-af-coronavirus-midt-i-krise

-

104 SVT Text Tisdag 18 feb 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Läkare: Assange utsätts för tortyr 130

* Alepposjukhus träffad i flyganfall 131

Coronaviruset
UD avråder från resor till Kina....132
* Japan planerar testa hiv-medicin...133
Ytterligare 99 smittade på fartyg..134

Åtal för terrorbrott i norsk moské 135

Ny läcka om förtryck av uigurer....136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Tisdag 18 feb 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

24 döda i attack i Burkina Faso....137

Världen runt
* Musslor "kokades" till döds i sol..149

-

131 SVT Text Tisdag 18 feb 2020
UTRIKES PUBLICERAD 18 FEBRUARI

Alepposjukhus träffade i flyganfall

Två sjukhus i Aleppoprovinsen i norra
Syrien tvingades stänga efter ett
syriskt-ryskt flyganfall på måndagen,
uppger hjälporganisationen UOSSM.

Sjukhusen var de enda som fortfarande
var i drift i området.

Syriska regimstyrkor har sedan början
av året trappat upp sin offensiv för
att återta även de mer glesbefolkade
områdena i Aleppo samt delar av
grannprovinsen Idlib. Offensiven har
tvingat hundratusentals civila på
flykt mot den turkiska gränsen.

-

136 SVT Text Tisdag 18 feb 2020
UTRIKES PUBLICERAD 17 FEBRUARI

Ny läcka avslöjar förtryck av uigurer

Nya dokument tros förtydliga bilden av
Kinas behandling av uigurer. Enligt
dokumenten skickas folk till omskol-
ningsläger om de har skägg, slöja
eller klickar på en länk till en ut-
ländsk webbsida, skriver SVT Nyheter.

Dokumenten tros vara från kinesiska
myndigheter och har läckts till forsk-
aren Adrian Zenz, expert på Kinas
kampanjer mot religiösa minoriteter.

-Folk sätts i omskolningsläger bara
för att de tillhör en viss demografisk
kategori, säger Zenz till SVT. Han
hävdar att dokumenten är ett register
där över 3 000 namn finns listade.

-

NRK:
17. februar 2020 kl. 06:37 - 18. februar 2020 kl. 03:36, error

18. februar 2020 kl. 07:31
Sykehusdirektør i Wuhan død
https://www.nrk.no/nyheter/1.14907584

Direktøren ved Wuchang-sykehuset i byen Wuhan er død etter å
ha blitt smittet av det nye koronaviruset, bekrefter
statskontrollerte kinesiske medier. Minst seks andre
helsearbeidere har dødd av viruset.

-

18. februar 2020 kl. 07:47

-

Palæstinensisk borgmester fyret for at deltage i fredsmøde
Af Anders Hjorth Vindum 17. February 2020
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/palaestinensisk-borgmester-fyret-for-at-deltage-i-fredsmoede

To nylige eksempler viser palæstinenseres modstand mod fred
med Israel

-

”Det her understreger en forbindelse”: Saudisk hadprædikant besøgte
kontroversiel moské inden stor milliondonation
17. februar 2020, kl. 21:00
Af Anders Redder og Rasmus Fahrendorff
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/det-her-understreger-en-forbindelse-saudisk-hadpraedikant-besoegte-kontroversiel-moske-inden

-

Småbørn dør i isnende kulde i krigshærget syrisk region
17. februar 2020, kl. 21:27
Fra Ritzau
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/smaborn-dor-i-isnende-kulde-i-krigshaerget-syrisk-region

-

Født i et iransk fængsel: Min generation har et ansvar for at kende
historien
17. februar 2020, kl. 0:00
Af Ann-Sophie Greve Møller
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/foedt-i-et-iransk-faengsel-min-generation-har-et-ansvar-kende-historien

Kinesere forbydes i Rusland

Corona-studie: Ældre mest udsat

2173 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Stræb efter altid at gøre det rette.

(1.Tim 6,11)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Ti+6&version=BPH

1 Timoteus 6, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Om forholdet mellem slaver og deres herrer

[ ... ]

Advarsler mod en forkert undervisning om falske værdier

... Stræb ... efter altid at gøre det rette.

[ ... ]

Afsluttende formaning og hilsen

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Sam+3.6-21&version=BPH

2 Samuel 3:6-21, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Abner slutter sig til David

-

[...]

Ordet for 2020-02-19

Om at vinde livets kampe (3)

"... Joshafat ... vendte sig til Herren for at søge
ham ..."
2.Krøn 20,3
(2020-02-18, CET 11:3x-12:0x, GMT 10:3x-11:0x:)

The people were amazed at his teaching, for he taught with
real authority—quite unlike the teachers of religious law.
Mark 1:22

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 17 Feb 2020 06:22:19 +0100, GMT 05:22

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

DR S138 tir 18 feb 15:46:32
18.februar dr.dk/nyheder 10:54

STYRELSE HÆVER HJEMMEKARANTÆNE
I disse dage ophæves hjemmekarantænen
for de første hjemvendte personer, der
kom tilbage til Danmark fra Hubei-
provinsen i Kina, der er ramt af et
udbrud af coronavirus.

I forbindelse med udbruddet blev
danskere og borgere med dansk
opholdstilladelse hentet hjem, og de
første landede i Roskilde Lufthavn
henholdsvis 1. februar og 3. februar.
Her tog overlæger fra Styrelsen for
Patientsikkerhed imod dem og foretog en
konkret risikovurdering.

De blev alle anbefalet at komme i
hjemmekarantæne, og siden har styrelsen
hver dag været i kontakt med de
hjemvendte.

Styrelse hæver hjemmekarantæne for hjemvendte danskere
kl. 10:54
https://www.dr.dk/nyheder/indland/styrelse-haever-hjemmekarantaene-hjemvendte-danskere

-

DR S141 tir 18 feb 15:46:32
18.februar dr.dk/nyheder 14:45

CORONA-STUDIE: ÆLDRE MEST UDSAT
Ældre og syge er særligt udsat, hvis de
bliver smittet med coronavirusset og
sygdommen COVID-19.

Det viser den hidtil største
undersøgelse af virusset, som de
kinesiske myndigheder har
offentliggjort.

Den peger på en generel dødelighed på
2,3 procent, mens den blandt ældre over
80 år er på 14,8 procent. Ingen børn
under 9 år er døde, og dødeligheden for
dem under 40 år er 0,4 procent.

Undersøgelsen af knap 45.000 smittede i
Kina peger også på, at mere end 80
procent af de smittede med coronavirus
har en mild udgave af COVID-19.

Hidtil største corona-studie: Risiko for at dø af kinesisk virus stiger
med alderen
kl. 14:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/hidtil-stoerste-corona-studie-risiko-doe-af-kinesisk-virus-stiger-med-alderen

-

DR S146 tir 18 feb 19:57:38
18.februar dr.dk/nyheder 19:39

KINESERE FORBYDES I RUSLAND
Rusland forbyder midlertidigt adgang
til landet for alle kinesiske
statsborgere.

Det oplyser den russiske
vicepremierminister Tatjana Golikovas
kontor tirsdag i en udtalelse ifølge
det russiske nyhedsbureau Tass.

Forbuddet indføres på grund af et
igangværende udbrud af coronavirus. Det
har sit epicenter i den kinesiske
Hubei-provins.

Virusset har kostet knap 2000 personer
livet og spredt sig til over 25 lande.

Alle kinesiske statsborgere forbydes indrejse til Rusland
kl. 19:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/alle-kinesiske-statsborgere-forbydes-indrejse-til-rusland

-

Muligt gennembrud i Olof Palme-sagen: 'Tættere på en opklaring af drabet'
18. Feb. 2020 kl. 22:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/muligt-gennembrud-i-olof-palme-sagen-taettere-paa-en-opklaring-af-drabet

-

FN: Intet land gør nok for at beskytte børn
kl. 06:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fn-intet-land-gor-nok-beskytte-born

Alle lande fejler, når det gælder børns trivsel og muligheder,
mener FN, og især klimaet er en trussel.

-

DR S151 ons 19 feb 06:50:25
19.februar dr.dk/nyheder 06:38

RASKE PASSAGERER FORLADE SKIB
De første raske passagerer er begyndt
at forlade det virusramte krydstogtskib
'Diamond Princess' i Japan, skriver det
lokale medie NHK ifølge Reuters.

Skibet har på grund af coronavirus
været i karantæne ud for Yokohama nær
Tokyo i to uger.

Flere end 540 passagerer om bord på
krydstogtskibet er bekræftet smittet
med coronavirus.

Da virusset begyndte at sprede sig på
skibet, var der omkring 3.700 mennesker
ombord. Omkring halvdelen af
passagererne er japanere.

Raske passagerer er ved at forlade krydstogtskib i Japan
kl. 06:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/raske-passagerer-er-ved-forlade-krydstogtskib-i-japan

Over 1800 døde af coronavirus - men WHO advarer mod at overreagere
18. feb. 2020, 10:09
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-18-over-1800-doede-af-coronavirus-men-who-advarer-mod-at-overreagere

-

Småbørn dør i isnende kulde i krigshærget syrisk region
17. feb. 2020, 22:12 Opd. 18. feb. 2020, 15:12
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-17-smaborn-dor-i-isnende-kulde-i-krigshaerget-syrisk-region

-

Muligt gennembrud i Olof Palme-sagen - tiltale kan være på vej
18. feb. 2020, 17:50 Opd. 18. feb. 2020, 18:04
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-18-muligt-gennembrud-i-olof-palme-sagen-tiltale-kan-vaere-pa-vej

-

Alle kinesiske statsborgere forbydes indrejse til Rusland
18. feb. 2020, 19:54
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-02-18-alle-kinesiske-statsborgere-forbydes-indrejse-til-rusland

-

Domstol afviser Huaweis forsøg på at fjerne forbud i USA
19. feb. 2020, 05:37 Opd. 19. feb. 2020, 05:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-19-domstol-afviser-huaweis-forsog-pa-at-fjerne-forbud-i-usa

-

Israel godkender jernbane under Jerusalems gamle by - station opkaldes
efter Trump
19. feb. 2020, 07:46
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-19-israel-godkender-jernbane-under-jerusalems-gamle-by-station-opkaldes-efter-trump

-

104 SVT Text Onsdag 19 feb 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Coronaviruset
* Dödstalet överstiger nu 2 000......130
* Passagerare får lämna virusfartyg..131
Ryskt inreseförbud för kineser.....132

* Flygplan tros ha krockat i luften..133

* FN: Världen sviker barnens hälsa...134

Afghanistans president omvald......135

-

NRK:
18. februar 2020 kl. 07:47 - 19. februar 2020 kl. 05:34, error

19. februar 2020 kl. 08:20

-

Ny kampagne sætter fokus på palæstinensiske terrorgruppers brug af
børnesoldater
Af Anders Hjorth Vindum 18. February 2020
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/ny-kampagne-saetter-fokus-paa-palaestinensiske-terrorgruppers-brug-af-boernesoldater

I dag begynder en kampagne for at få det internationale
samfund til at slå ned på Hamas' militarisering af børn

Corona kan koste verdenshandel dyrt

Kina udviser tre USA-journalister

2172 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Gud har ikke givet os en Ånd, der gør os frygtsomme, men
en Ånd, der giver os kraft, kærlighed og sund fornuft.

(2.Tim 1,7)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Ti+1&version=BPH

2 Timoteus 1, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Indledende hilsen

[ ... ]

Paulus udtrykker sin taknemmelighed for Timoteus

[ ... ]

Personlig formaning og opmuntring til Timoteus

6
Derfor vil jeg også opfordre dig til at opflamme den
nådegave fra Gud, som du fik, da jeg bad for dig under
håndspålæggelse.

7
Gud har ikke givet os en Ånd, der gør os frygtsomme, men
en Ånd, der giver os kraft, kærlighed og sund fornuft.

[ ... ]

Paulus i fængsel

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Sam+3.22-39&version=BPH

2 Samuel 3:22-39, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Joabs hævn over Abner

-

[...]

Ordet for 2020-02-20

Om at vinde livets kampe (4)

"... det er ikke jeres kamp, men Guds."
2.Krøn 20,15
(2020-02-19, CET 11:3x-12:0x, GMT 10:3x-11:0x:)

Amazement gripped the audience, and they began to discuss what
had happened. "What sort of new teaching is this?" they asked
excitedly. "It has such authority! Even evil spirits obey his
orders!"
Mark 1:27

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 17 Feb 2020 06:22:19 +0100, GMT 05:22

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

DR S157 ons 19 feb 15:27:15
19.februar dr.dk/nyheder 13:28

CORONA KAN KOSTE VERDENSHANDEL DYRT
Coronavirus i Kina har kostet
menneskeliv og lukket områder, og det
kan også koste verdenshandlen dyrt.

Dansk Erhverv har på baggrund af tal
fra konsulenthuset Sea Intelligence om
trafikken med containerskibe regnet sig
frem til, at udbruddet kan have kostet
milliarder af kroner i verdenshandlen.

Omkring 90 procent af verdenshandlen
foregår via containerskibe. Derfor er
tallene en indikator for, hvor stor
betydning udbruddet har fået økonomisk.

Et fald har både direkte omkostninger
for rederier såsom danske Mærsk, der
lever af at sejle containere med varer
på verdens have.

Coronafrygt kan koste verdenshandel milliarder
kl. 13:28
https://www.dr.dk/nyheder/penge/coronafrygt-kan-koste-verdenshandel-milliarder

-

DR S156 ons 19 feb 15:27:15
19.februar dr.dk/nyheder 13:37

KINA UDVISER TRE USA-JOURNALISTER
Tre journalister fra den amerikanske
avis The Wall Street Journal har fået
besked på at forlade Kina.

Det skyldes, at avisen i starten af
februar bragte en historie om
håndteringen af coronavirus.

Artiklen bar overskriften 'Kina er
Asiens virkelig syge mand', hvilket
åbenbart var for meget for det
kinesiske styre.

En talsmand for den kinesiske regering
kalder overskriften 'racistisk' og har
krævet en undskyldning fra avisen.

Undskyldningen er dog udeblevet, og nu
skal de tre rejse inden fem dage.

Kina udviser amerikanske journalister for corona-artikel
kl. 13:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kina-udviser-amerikanske-journalister-corona-artikel

-

Korrespondent om voldsomt angreb i Ukraine: 'Det er en magtdemonstration'
kl. 16:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/korrespondent-om-voldsomt-angreb-i-ukraine-det-er-en-magtdemonstration

En soldat er dræbt, og fem andre såret i et af de mest
aggressive angreb på ukrainsk jord i flere år.

Det er en gevaldig sten i skoen for den fredsproces, der
virkede til at være en smule skred i.

Den ukrainske præsident, Volodymyr Zelenskyj, har ikke lagt
fingre imellem, da han kommenterede et voldsomt angreb, som i
går fandt sted i det østlige Ukraine.

Et område, der er kontrolleret af russisk-støttede
separatister.

-

DR S166 ons 19 feb 18:28:44
19.februar dr.dk/nyheder 18:17

USA: PENGE TIL GRØNLANDSK KONSULAT
Der var stort postyr, da USA's
præsident, Donald Trump, sidste år
anførte, at han ville købe Grønland.

Det fik han ikke lov til, men planerne
om et amerikansk konsulat i Grønland
blev ikke skrinlagt.

Trump-administrationen har i et
regeringsforslag fremlagt, hvor meget
der skal sættes af til et amerikansk
konsulat i Grønlands hovedstad, Nuuk.

Således fremgår det af et
regeringsforslag, at Trump agter at
afsætte godt fire millioner kroner.

Det skriver det amerikanske medie
Politico.

Trump afsætter knap fire millioner til konsulat i Grønland
kl. 18:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-afsaetter-knap-fire-millioner-til-konsulat-i-gronland

-

EU er på forhånd bagud 6-0 til Kina og USA: Her er Vestagers plan for
kunstig intelligens
kl. 19:15
https://www.dr.dk/nyheder/penge/eu-er-paa-forhaand-bagud-6-0-til-kina-og-usa-her-er-vestagers-plan-kunstig-intelligens

-

DR S167 tor 20 feb 05:39:00
19.februar dr.dk/nyheder 20:13

ADVOKAT: TRUMP LOKKEDE ASSANGE
WikiLeaks-stifter Julian Assange vil
ved en forestående retssag om
udlevering fortælle, at USA's
præsident, Donald Trump, tilbød at
benåde ham i 2017.

Sådan lyder det onsdag fra Edward
Fitzgerald, der er Assanges advokat.

Til gengæld for benådningen forlangte
Trump angiveligt, at Assange skulle
fortælle, at Rusland ikke var
involveret i at hacke mails fra
Demokraterne i USA under den
amerikanske præsidentvalgkamp i 2016.

WikiLeaks stod bag offentliggørelsen af
flere mails fra Demokraterne.

Advokat: Trump lokkede Assange med benådning
19. Feb. 2020 kl. 20:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/advokat-trump-lokkede-assange-med-benadning

-

Katastrofechef i Røde Kors om Idlib i Syrien: 'Det værste vi har set i
13 år'
19. Feb. 2020 kl. 21:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/katastrofechef-i-roede-kors-om-idlib-i-syrien-det-vaerste-vi-har-set-i-13-aar

Kunstig intelligens er allerede en del af dit liv - sådan bliver fremtiden
19. feb. 2020, 21:11
https://nyheder.tv2.dk/tech/2020-02-19-kunstig-intelligens-er-allerede-en-del-af-dit-liv-saadan-bliver-fremtiden

-

Forskere fordømmer i fælles opråb konspirationsteorier om covid-19
19. feb. 2020, 22:49
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-19-forskere-fordoemmer-i-faelles-opraab-konspirationsteorier-om-covid-19

-

To personer fra krydstogtskib i corona-karantæne er døde
20. feb. 2020, 05:37
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-20-to-personer-fra-krydstogtskib-i-corona-karantaene-er-doede

-

Trump udpeger loyal ambassadør som ny efterretningschef
20. feb. 2020, 07:25
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-20-trump-udpeger-loyal-ambassador-som-ny-efterretningschef

-

Akut lægemangel i Danmark kalder på løsninger i år
20. feb. 2020, 07:44 ...
Mærsk sejler ind i millionminus
20. feb. 2020, 08:03 ...

-

104 SVT Text Torsdag 20 feb 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Elva döda efter dåd i Tyskland.....130
* Minskning av nya coronavirusfall...131

* Brasiliansk politiker skjuten......132
* Bloomberg i skottgluggen i debatt..133

"Trump lovade Assange benådning"...134
Civilflyget i gång i Aleppo........135

Åtta döda i dåd mot Jemen-minister 136
Migranter saknas på Atlanten.......137

Berlinmord leder till Moskva.......138
* Notiser: Trump utser ny chef.......148

-

138 SVT Text Torsdag 20 feb 2020
UTRIKES PUBLICERAD 19 FEBRUARI

Berlinmord leder till Moskva

Mobildata knyter Ryssland närmare till
mordet på en georgisk medborgare i en
park i centrala Berlin i somras.

Den georgiske medborgaren Zelimchan
Changosjvili sköts i en park i cen-
trala Berlin i fjol. Han hade tidigare
stridit med tjetjenska rebeller. En
kazakstanier med falska ryska identi-
tetshandlingar greps kort därefter.

Der Spiegel och två journalistgrupper
har nu kunnat visa att den gripne hade
regelbunden kontakt med den ryska
säkerhetstjänsten FSB. Tysk åklagare
har riktat misstankar mot Ryssland -
något som lett till diplomatisk kris.

-

NRK:
19. februar 2020 kl. 08:20 - 20. februar 2020 kl. 06:10, error

20. februar 2020 kl. 07:53

-

12 dage til valg: Meningsmålinger forudsiger lille forspring til Gantz
Af Anders Hjorth Vindum 19. February 2020
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/12-dage-til-valg-meningsmaalinger-forudsiger-lille-forspring-til-gantz

Der kan være udsigt til et fjerde valg, hvis meningsmålingerne
holder stik. Også selvom Netanyahus retssag begynder om mindre
end en måned.

Danske robotter skal hjælpe med at bekæmpe coronavirus i Kina med UV-lys

En enkelt sydkoreansk kvinde bag halvdelen af landets smittede

2171 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Måske de vil komme til fornuft og blive friet ud af den
fælde, Djævelen har fanget dem i for at få dem til at
gøre, hvad han vil.

(2.Tim 2,26)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Ti+2&version=BPH

2 Timoteus 2, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Om at tjene Jesus med trofasthed og udholdenhed

[ ... ]

Undgå meningsløse diskussioner

Endnu en gang siger jeg til dig, at du skal holde dig fra
de dumme, ja tåbelige diskussioner. Du ved, at det kun
fører til skænderier,

24
og en Herrens tjener skal ikke skændes med nogen. Han bør
være venlig mod alle, dygtig til at lære fra sig og
udholdende i modgang.

25
Han skal irettesætte sine modstandere med nænsomhed. Måske
de så med Guds hjælp vil ændre mening og komme til
erkendelse af sandheden.

26
[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Sam+4.1-12&version=BPH

2 Samuel 4:1-12, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Mordet på Ishboshet

-

[...]

Ordet for 2020-02-21

Om at vinde livets kampe (5)

"I skal blot stille jer op og blive stående, så vil I se
Herren frelse jer ..."
2.Krøn 20,17
(2020-02-20, CET 11:3x-12:0x, GMT 10:3x-11:0x:)

When Jesus heard this, he told them, "Healthy people don't
need a doctor - sick people do. I have come to call not those
who think they are righteous, but those who know they are
sinners."
Mark 2:17

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 17 Feb 2020 06:22:19 +0100, GMT 05:22

> [...]

Danske robotter skal hjælpe med at bekæmpe coronavirus i Kina

En enkelt sydkoreansk kvinde bag halvdelen af landets smittede

DR S173 tor 20 feb 19:46:15
20.februar dr.dk/nyheder 09:07

CORONAVIRUS SMITTER MÆRSK
Coronavirussen, der har skabt frygt for
en pandemi og sat store dele af Kina i
karantæne, smitter også af på A. P.
Møller Mærsks forventninger til
fremtiden. Den danske
containermastodont fremlægger ellers i
dag et regnskab, der viser fremgang med
et overskud på 3,8 milliarder kroner.

Men Mærsk lever af en velsmurt
verdenshandel, og den er alvorligt
påvirket af udbruddet af coronavirussen
midt i centrum for verdensproduktionen.

- Udsigterne og vejledningen for 2020
er underlagt betydelig usikkerhed og
påvirket af det aktuelle udbrud af
Coronavirus, skriver Mærsk.

Coronavirus smitter af på Mærsk-regnskab: Bølgegang forude
kl. 09:07
https://www.dr.dk/nyheder/penge/coronavirus-smitter-af-paa-maersk-regnskab-boelgegang-forude

-

Casper Schrøder: Nu siver corona-virkeligheden ind i verdens
virksomheder - også hos Mærsk
kl. 13:15
https://www.dr.dk/nyheder/penge/casper-schroeder-nu-siver-corona-virkeligheden-ind-i-verdens-virksomheder-ogsaa-hos

-

Corona-udbrud stopper BTS-koncert: 2,5 millioner bliver bedt om at holde
sig indendøre
kl. 17:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/corona-udbrud-stopper-bts-koncert-25-millioner-bliver-bedt-om-holde-sig-indendoere

Mindst 35 nye tilfælde af den frygtede virussygdom holder
indbyggere i Sydkoreas fjerdestørste by fra gaderne.

-

DR S118 fre 21 feb 07:08:11
20.februar dr.dk/nyheder 20:52

DANSK ROBOT KÆMPER MOD CORONAVIRUS
Danske robotter skal være med til at
bekæmpe coronavirus.

Robotter fra det fynske firma UVD-
Robots har kørt på danske hospitaler i
knap to år, og nu skal de også ud at
køre på kinesiske hopitaler, hvor
udbruddet af coronavirus øger
nødvendigheden af at få dræbt bakterier
og vira hurtigt.

Robotten benytter ultraviolet lys til
at dræbe både luftbårne vira og
bakterier på de overflader.

De første robotter er blevet sendt
afsted.

Danske robotter skal hjælpe med at bekæmpe coronavirus i Kina
20. Feb. 2020 kl. 20:52
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/fyn/danske-robotter-skal-hjaelpe-med-bekaempe-coronavirus-i-kina

Kæmpe krigsskib kommer til Aarhus
20. feb. 2020, 12:23
https://nyheder.tv2.dk/politik/2020-02-20-kaempe-krigsskib-kommer-til-aarhus

Danmark og Frankrig har i slutningen af marts en fælles
træningsmission i det nordlige Atlanterhav og Nordsøen.

Aarhus Havn kan 29. marts se frem til et voldsomt besøg.

-

En enkelt sydkoreansk kvinde bag halvdelen af landets smittede
21. feb. 2020, 07:45
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-21-en-enkelt-sydkoreansk-kvinde-bag-halvdelen-af-landets-smittede

Corona-dødstallet stiger igen, og smitten spreder sig. Værst
er det dog stadig i Hubei-provinsen i Kina.

90 personer i den sydkoreanske by Daegu blev smittet med den
frygtede coronavirus efter en tur i kirke.

-

Eksperter vil samle gymnasier i klynger af tre
21. feb. 2020, 07:47 ...

-

104 SVT Text Fredag 21 feb 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Coronaviruset
* 115 nya coronafall i Kina-provins..130
Första dödsfallet i Sydkorea.......131
Första dödsoffren från fartyg......132

* Irlands premiärminister avgår......133

Trumprådgivare dömd till fängelse..134

Knivattack i moské i London........135

Chock och sorg efter Hanau-dåden...136
Åklagare: "Rasistiskt manifest"....137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Fredag 21 feb 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Enhetsregering nära i Sydsudan.....138

170 000 utan tak i ny flyktingvåg..139

Klimathänsyn när bränder utreds....140

-

NRK:
20. februar 2020 kl. 07:53 - 21. februar 2020 kl. 05:57, error

21. februar 2020 kl. 06:38
Valet i Iran har starta
https://www.nrk.no/nyheter/1.14912336

Valet til ny nasjonalforsamling er i gang i Iran, og iransk
TV viste landets åndelege leiar, ayatolla Ali Khamenei, legga
den første stemmesetelen i urna. Regimet har den siste tida
stramma grepet og diska fleire tusen reformvennlege kandidatar.

-

21. februar 2020 kl. 08:09

-

Bestyrelsen i omstridt stormoské: Kræfter udefra forsøgte at kuppe sig
til magten
20. februar 2020, kl. 16:45
Af Anders Redder og Rasmus Fahrendorff
https://www.kristeligt-dagblad.dk/bestyrelsen-i-stormoske-kraefter-udefra-forsogte-kuppe-sig-til-magten

Efter Kristeligt Dagblads omtale anerkender fonden bag en af
Danmarks største og mest kendte moskéer nu, at dens bestyrelse
har været udsat for et kupforsøg. Qatar er tæt knyttet til
moskéen og har en tredjedel af posterne i bestyrelsen, stik
imod politikeres ønske om at mindske udenlandsk indflydelse

-

Vatican: No 'smoking gun' in wartime archives of Pius XII on Holocaust

The Vatican will on March 2 open up its archives on the
wartime pontificate of Pius XII to allow scholars to probe
accusations that he turned a blind eye to the Holocaust

By REUTERS FEBRUARY 20, 2020 20:35
https://www.jpost.com/International/Vatican-no-smoking-gun-in-wartime-archives-of-Pius-XII-on-Holocaust-618252

-

Iran announces 3 new cases of coronavirus after 2 deaths

All schools and universities, including religious Shiite
seminaries, reportedly shut down in the holy city of Qom where
infected people detected

By Amir Vahdat 20 February 2020, 3:42 pm
https://www.timesofisrael.com/iran-announces-3-new-cases-of-coronavirus-after-2-deaths/

-

Iraq closes border with Iran over coronavirus fears

Iraqi Airways suspends flights; Iranian officials call for
closure of religious centers in Qom where two deaths have been
reported

By TOI staff and AFP 20 February 2020, 9:15 pm
https://www.timesofisrael.com/iraq-closes-border-with-iran-over-coronavirus-fears/

Kommentar:

Overhold karantænereglerne! Det er det ENESTE, der hjælper!

Ti italienske byer lukker ned pga. coronavirus

2170 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Hele Skriften er inspireret af Gud og kan bruges til
undervisning, til irettesættelse, til korrektion og til
træning i at leve ret,

så enhver, der ønsker at tjene Gud, kan blive fuldt
udrustet til at gøre det gode.

(2.Tim 3,16-17)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Ti+3&version=BPH

2 Timoteus 3, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Ondskaben tager til

[ ... ]

Hold fast ved det, du har lært, og irettesæt de falske lærere

Hele Skriften er inspireret af Gud og kan bruges til
undervisning, til irettesættelse, til korrektion og til
træning i at leve ret,

17
[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Sam+5.1-25&version=BPH

2 Samuel 5, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

David bliver konge over hele Israel

[ ... ]

David indtager Jerusalem

[ ... ]

Davids sønner, født i Jerusalem

[ ... ]

David besejrer filistrene

-

[...]

Ordet for 2020-02-22

Om at vinde livets kampe (6)

"... så opstillede han sangere, der skulle lovprise Herren
... mens de gik syngende ud i spidsen for krigerne ..."
2.Krøn 20,21
(2020-02-21, CET 11:3x-12:0x, GMT 10:3x-11:0x:)

"Then he appointed twelve of them and called them his
apostles. They were to accompany him, and he would send them
out to preach, ..."
Mark 3:14

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 17 Feb 2020 06:22:19 +0100, GMT 05:22

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22146

Ti italienske byer lukker ned pga. coronavirus

Dansk mode bløder efter udbrud af coronavirus: Pelsgigant mister en halv
milliard
kl. 13:01
https://www.dr.dk/nyheder/kultur/dansk-mode-bloeder-efter-udbrud-af-coronavirus-pelsgigant-mister-en-halv-milliard

-

Iransk tv-station i Danmark lukket for at fremme terror
kl. 13:04
https://www.dr.dk/nyheder/indland/iransk-tv-station-i-danmark-lukket-fremme-terror

-

Valg i Iran efter krise med USA: Moderate kandidater forhindres i at
stille op
kl. 14:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/valg-i-iran-efter-krise-med-usa-moderate-kandidater-forhindres-i-stille-op

-

DR i Iran: 'Jeg underviser i islam – men er ikke islamisk nok til valget'
kl. 15:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/dr-i-iran-jeg-underviser-i-islam-men-er-ikke-islamisk-nok-til-valget

-

DR S137 lør 22 feb 09:35:28
22.februar dr.dk/nyheder 07:05

TI ITALIENSKE BYER LUKKER NED
Myndighederne har fredag beordret
skoler, barer og andre offentlige
steder lukket i ti byer i det nordlige
Italien.

Over 50.000 personer er blevet bedt om
at blive hjemme i de berørte områder.
Det sker efter at en ældre mand er død
efter at være blevet smittet med
coronavirus.

Han er den første person i Italien, der
mister livet som følge af virusset. Det
oplyser Italiens sundhedsminister sent
fredag aften.

Den omkomne er en 78-årig mand fra byen
Padau i den nordlige region Veneto.

Ti italienske byer lukker ned: 78-årig mand død af coronavirus
kl. 07:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ti-italienske-byer-lukker-ned-78-arig-mand-dod-af-coronavirus

-

Ville du sætte livet på spil mod Nazityskland?
Det gjorde teenageren Knud
(der fik nummer 41.641 i berygtet koncentrationslejr)
kl. 08:00
https://www.dr.dk/nyheder/indland/ville-du-saette-livet-paa-spil-mod-nazityskland-det-gjorde-teenageren-knud-der-fik

-

DR S141 lør 22 feb 09:35:29
22.februar dr.dk/nyheder 09:33

ØSTAFRIKA RAMT AF BIBELSK PLAGE
Græshoppeplagen i det østlige Afrika
bliver ved med at sprede sig.

FN frygter en større sultkatastrofe,
mens lokalbefolkningen forsøger at
forstå, hvorfor de er blevet invaderet
af milliarder af græshopper.

FN's førende ekspert på området, Keith
Cressmann, forklarer, at der til juni
kan være 500 gange så mange græshopper
som i dag.

Derfor forsøger man at bekæmpe dem med
gift, mens man beder til, at
vejrforholdene ændrer sig på en måde,
så græshoppernes ikke trives. Men lige
nu ser det sort ud.

Østafrika ramt af bibelsk plage: Alt er dækket af græshopper
kl. 09:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/oestafrika-ramt-af-bibelsk-plage-alt-er-daekket-af-graeshopper

Historie trækker overskrifter i USA: Rusland forsøger at påvirke valget
21. feb. 2020, 12:49
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-21-historie-traekker-overskrifter-i-usa-rusland-forsoeger-at-paavirke-valget

-

Kastede sten mod busser med evakuerede: - Vi vil ikke have et nyt Wuhan her
21. feb. 2020, 18:16
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-21-kastede-sten-mod-busser-med-evakuerede-vi-vil-ikke-have-et-nyt-wuhan-her

Demonstrationer mod myndighedernes håndtering af Covid-19
endte voldeligt.

Vrede tilråb og stenkast fyldte torsdag aften gaderne i byen
Novi Sanzhary i det centrale Ukriane.

Raseriet var rettet mod busserne med over 70 mennesker, der
var evakueret på grund af Covid-19, som trillede ind i byen.

-

Udstødningsgasser kan ødelægge et verdens ældste malerier
21. feb. 2020, 20:41
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-21-udstoedningsgasser-kan-oedelaegge-et-verdens-aeldste-malerier

Malerierne i hulen er blevet dateret til at være 44.000 år
gamle.

... Indonesien. ...

-

Vil bekæmpe virus ved at hælde tonsvis af desinficerende middel i kloakken
21. feb. 2020, 23:41
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-21-vil-bekaempe-virus-ved-at-haelde-tonsvis-af-desinficerende-middel-i-kloakken

WHO frygter, at det snart bliver umuligt at forhindre
sygdommen covid-19 i at sprede sig til hele verden.

Beboerne i Wuhan har siden 29. januar hældt næsten 2000 ton
desinficerende midler i byens kloakker i et forsøg på at
forhindre den smitsomme coronavirus fra at sprede sig
yderligere.

Det oplyser myndighederne i Wuhan torsdag ifølge flere
internationale medier - herunder The Washington Post.

-

Ti italienske byer lukket ned efter virussmitte - gader ligger øde hen
22. feb. 2020, 00:18 Opd. 22. feb. 2020, 06:05
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-22-ti-italienske-byer-lukket-ned-efter-virussmitte-gader-ligger-oede-hen

-

WHO: Sidste chance for at inddæmme udbruddet af coronavirus
22. feb. 2020, 05:56 Opd. 22. feb. 2020, 09:01
https://nyheder.tv2.dk/2020-02-22-who-sidste-chance-for-at-inddaemme-udbruddet-af-coronavirus

WHO er meget bekymret over smitte af coronavirus i lande som
Iran fra personer, der ikke har tilknytning til Kina.

De iranske myndigheder har meddelt, at man på blot to dage har
fundet 18 nye tilfælde af smitte med covid-19 og fire dødsfald
på grund af sygdommen, skriver CNBC.

[ ... ]

Smitten i Iran er tilsyneladende forbundet til en person i
Canada, der har besøgt Iran.

-

Veje i Aarhus lukket på grund af vandmasser: - Vi fik fingeren og skældud
22. feb. 2020, 07:50 Opd. 22. feb. 2020, 09:29 ...
Lærer for retten - filmede 82 piger med skjult kamera i omklædningsrum
22. feb. 2020, 09:37 ...

-

104 SVT Text Lördag 22 feb 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Coronaviruset
WHO oroas över smittspridningen....130
Kraftig ökning av fall i Italien...131
Attack mot Kina-evakuerade.........132

Sydkorea: Smitta kopplas till sekt 133

* Ännu ett blodigt år i Afghanistan..134

* Lågt valdeltagande förmodas i Iran 135

* Bloomberg tar bort kvinnomunkavlar 136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Lördag 22 feb 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

EU-ledarna avbryter toppmöte.......137
Löfven: Står långt ifrån varandra..138

Rebelledare blir vicepresident.....139

* Assange söker asyl i Frankrike.....140

* Notiser: Gripanden i Kazakstan.....148

-

NRK:
21. februar 2020 kl. 08:09 - 22. februar 2020 kl. 09:09, error

22. februar 2020 kl. 10:14

-

Her er anklagerne mod Netanyahu
Af Anders Hjorth Vindum 20. February 2020
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/her-er-anklagerne-mod-netanyahu

Kort efter valget 2. marts starter retssagen mod Benjamin
Netanyahu, som er anklaget for bestikkelse og magtmisbrug.
Bliv klogere på, hvad anklagerne handler om

-

Anti-missionsk organisation chikanerer hjem for unge i Jerusalem
Af Anders Hjorth Vindum 21. February 2020
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/anti-missionsk-organisation-chikanerer-hjem-for-unge-i-jerusalem

Messianske jøder i Jerusalem udsættes endnu en gang for grov
chikane fra gruppen Lehava

Forskare: Ökad risk för pandemi

2169 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

... Derfor vil jeg minde dig om det ansvar, du har, for
at forkynde det budskab, du har fået betroet, hvad enten
du synes, det er belejligt eller ubelejligt. Du skal
afsløre enhver falsk lære og korrigere de vildfarne.
Vejled mennesker med megen tålmodighed og klar
undervisning.

(2.Tim 4,2)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Ti+4&version=BPH

2 Timoteus 4, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Hold fast ved det, du har lært, og irettesæt de falske
lærere, fortsat)

1-2
[...]

3
Der kommer nemlig en tid, hvor folk ikke vil rette sig
efter den sunde lære, men i stedet følger deres egne
ønsker og holder sig til de forkyndere, der fortæller
dem, hvad de gerne vil høre.

4
De vil vende det døve øre til sandheden og i stedet lytte
til myter.

5
Du skal være på vagt på alle områder. Vær ikke bange for
at lide ondt, men gør et godt stykke arbejde som
evangelist. Vær helhjertet i din tjeneste.

Personlige kommentarer

[ ... ]

Afsluttende hilsener

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+18.31-43&version=BPH

Lukas 18:31-43, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Tiden nærmer sig, hvor Messias skal lide og dø

[ ... ]

En blind bliver helbredt og slutter sig til Jesus

-

[...]

Ordet for 2020-02-23

Beder du Gud om et barn?

"Jeg bad om denne dreng, og Herren gav mig, hvad jeg bad
ham om."
1.Sam 1,27
(2020-02-22, CET 11:3x-12:0x, GMT 10:3x-11:0x:)

"Anyone who does God's will is my brother and sister and
mother."
Mark 3:35

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 17 Feb 2020 06:22:19 +0100, GMT 05:22

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

DR S142 søn 23 feb 04:41:15
22.februar dr.dk/nyheder 10:20

220 PAR GIFT IFØRT MASKER
Der blev udvekslet bryllupsløfter og
eskimokys, da 220 brudepar og deres
pårørende i forgårs deltog i et
massebryllup.

'By-brylluppet' er en årlig tradition i
den filippinske kystby Bacolod, men
denne gang foregik det iført blå
beskyttelsesmasker.

Coronavirusset cov-19 har nemlig ramt
ø-nationen, der ligger omkring 700
kilometer sydøst for det kinesiske
fastland.

- Det føles ret anderledes at kysse med
maske på, men det var nødvendigt, sagde
John Paul, som blev gift med moren til
sine to børn, ifølge Reuters.

220 par gift iført masker: Du må nu kysse bruden - hvis du kan...
22. Feb. 2020 kl. 10:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/220-par-gift-ifoert-masker-du-maa-nu-kysse-bruden-hvis-du-kan

-

DR S144 søn 23 feb 04:41:16
22.februar dr.dk/nyheder 10:47

229 NYE CORONA-TILFÆLDE I SYDKOREA
Trods mundbind, afspritning af gader og
stræder samt opfordringer til at blive
indendøre fortsætter coronavirusset med
at sprede sig i Sydkorea.
Her er antallet at bekræftede corona-
smittede steget til 433 tilfælde,
fortæller myndighederne i dag. Det er
mere end en fordobling siden i går.
De fleste af tilfældene har deres
udgangspunkt i millionbyen Daegu i den
sydøstlige del af landet. Her menes en
61-årig kvinde at være kilden til en
stor del af smittetilfældene, skriver
The Guardian.
Hun er medlem af den kontroversielle
kristne sekt Shincheonji-menigheden og
menes at være skyld i snesevis eller
muligvis hundredvis af tilfældene.

Fordobling af corona-tilfælde i Sydkorea: 61-årig kirkegænger menes at
være superspreder
22. Feb. 2020 kl. 10:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fordobling-af-corona-tilfaelde-i-sydkorea-61-aarig-kirkegaenger-menes-vaere

-

Puk Damsgård gør status efter 9 års krig: På flugt med far, mor og
yndlingsbamsen Mimi
kl. 07:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/puk-damsgaard-goer-status-efter-9-aars-krig-paa-flugt-med-far-mor-og-yndlingsbamsen

Borgerkrigen i Syrien virker som én uendelig katastrofe.
Idlib er den seneste.

Ti italienske byer lukket ned efter virussmitte - gader ligger øde hen
22. feb. 2020, 00:18 Opd. 22. feb. 2020, 10:37
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-22-ti-italienske-byer-lukket-ned-efter-virussmitte-gader-ligger-oede-hen

-

Ebolalæge gik ombord på virusramt krydstogtskib - hans video
på Youtube fik militæret til at reagere
22. feb. 2020, 13:32
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-22-ebolalaege-gik-ombord-paa-virusramt-krydstogtskib-hans-video-paa-youtube-fik

Han oplevede blandt andet, hvordan smittede passagerer gik
gennem skibet uden anden beskyttelse end en ansigtsmaske, og
hvordan der ikke var foretaget nogen inddeling i smittefrie
zoner og zoner med mistanke om smitte.

- Der var ingen måder at se, hvor virussen var. Ingen grøn
zone, ingen rød zone. Alle kunne være smittede, og ingen så
ud til at bekymre sig om det. Der var ikke en eneste person
med speciale i smittespredning ombord på skibet, siger han
på videoen.

Det farlige papir

Det betød blandt andet, at besætningen og skibets officerer
gik rundt på hele skibet, så sygdommen kunne spredes til
steder, der hidtil havde været fri for smitte.

-

Coronavirus tager livet af 96 mennesker i Hubei på 24 timer
23. feb. 2020, 05:23
https://nyheder.tv2.dk/2020-02-23-coronavirus-tager-livet-af-96-mennesker-i-hubei-pa-24-timer

-

Italien beder 50.000 blive inden døre - virusramte zoner lukkes helt ned
23. feb. 2020, 05:35 Opd. 23. feb. 2020, 07:39
https://nyheder.tv2.dk/2020-02-23-italien-beder-50000-blive-inden-dore-virusramte-zoner-lukkes-helt-ned

-

De troede, manden fra Kina var patient nul - men han har aldrig været
smittet
23. feb. 2020, 08:41
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-23-de-troede-manden-fra-kina-var-patient-nul-men-han-har-aldrig-vaeret-smittet

De italienske myndigheder ved ikke, hvor det stigende antal
smittetilfælde i den nordlige del af landet har sin
oprindelse.

-

104 SVT Text Söndag 23 feb 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Sanders mot valseger i Nevada......130

Coronaviruset
Corona bakom reseförbud i Italien..131
Smitta stänger Samsung-fabrik......132
Forskare: Ökad risk för pandemi....133

* Branddöda hedrades i Australien....134

Frankrikes äldsta reaktorer stängs 135

Nya problem för CDU i Thüringen....136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Söndag 23 feb 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Ännu ett blodigt år i Afghanistan..137

Konservativa framåt i Iranval......138

-

133 SVT Text Söndag 23 feb 2020
UTRIKES PUBLICERAD 22 FEBRUARI

Forskare: Ökad risk för pandemi

Spridningen av coronaviruset till Iran
och Italien är överraskande och en
varningssignal för att spridningen kan
utvecklas till en pandemi. Det säger
Björn Olsen, professor i infektions-
sjukdomar, till TT.

-Det är uppenbart att man har missat
något. Den här spridningen har flugit
under radarn och i och med det har
risken verkligen ökat, säger han.

Statsepidemiolog Anders Tegnell är
inte lika orolig och poängterar att
smittvägarna verkar vara kända, i alla
fall i Italien. Därmed går det ännu
att begränsa spridningen, säger han.

Kommentar:

Sørg for at købe mad ind - I GOD TID - så du ikke er tvunget
til (når/hvis pandemien kommer) at handle ind (og blive smittet).

Køb madvarer, der kan opbevares ved stuetemperatur
(20 grader celsius, 68 grader fahrenheit), fx. dåsemad

For sæt nu strømmen ryger!

-

135 SVT Text Söndag 23 feb 2020
UTRIKES PUBLICERAD 22 FEBRUARI

Frankrikes äldsta reaktorer stängs

Frankrikes statliga energibolag EDF
har påbörjat stängningen av landets
äldsta kärnkraftverk, som varit
i drift sedan 1977.

En av reaktorerna togs ur drift på
lördagen och den andra stängs vid
halvårsskiftet.

Stängningen ingår i en plan för att
minska kärnkraftens andel av landets
elproduktion till 50 procent 2035, att
jämföra med 70 procent i dag. Ytter-
ligare tolv reaktorer ska stängas.

Samtidigt planeras för öppnandet av
första reaktorn av en ny typ 2022.

-

NRK:
22. februar 2020 kl. 10:14 - 23. februar 2020 kl. 03:36, error

23. februar 2020 kl. 08:58

-

”Nærdødsoplevelse var som at komme hjem”
21. februar 2020, kl. 0:00, opdateret kl. 17:39
Af Else Marie Nygaard
https://www.kristeligt-dagblad.dk/liv-sjael/naerdoedsoplevelse-var-som-komme-hjem

Som 14-årig havde Mette Kirstine Larsen en nærdødsoplevelse.
Siden har hun ønsket at kunne dele den med andre. Det vil et
nyt filmprojekt gøre muligt

-

Coronavirus: Russia denies spreading US conspiracy on social media

7 hours ago, (time now around CET 09:18)

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-51599009

-

How we became obsessed with UFOs
4:05

For centuries, strange lights and objects in the sky have
fascinated us but during the Cold War, UFOs became a part
of pop culture.

Published on 20 February 2020
https://www.bbc.co.uk/ideas/videos/how-we-became-obsessed-with-ufos/p083wkq5

-

Iran’s government and media lied about coronavirus outbreak,
riots erupt

“Even the hospital medical staff, some of whom are infected
with the coronavirus, are terrified."

By SETH J. FRANTZMAN FEBRUARY 23, 2020 00:49
https://www.jpost.com/Middle-East/Irans-government-and-media-lied-about-coronavirus-outbreak-riots-erupt-618431