Counter: T-27, 2015 uge 06 (news samlet)

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/13-542/cut-01
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/15-302
and ...
http://sites.google.com/site/kallfiles1/politics
https://sites.google.com/site/kallpol4

[ ... ]
[ ... 2015-02-02, Monday, day no 33 in the year ... ]
[ ... ]
> 717 dage siden Asteroid and Meteor near hit Russia, 2013-02-15

Input memory from ...

Internal counter-memory = 744

https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2010-01-13
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2012-01-27

Delta = 744 - 717 = 27

Counter: T-27

-

Hvad vil du gøre, hvis du blev Statsminister (eller Præsident) ?

Svar 1:

Hmm .. (memory on from) ...

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/udn

Jeg ville øjeblikkelig ta' kontakt til vores allierede
i NATO og/eller EU og forsøge at overbevise dem om
***nødvendigheden*** af at oprette De Forenede
Demokratiske Nationer (United Democratic Nations, UDN)
som en ***sund*** modvægt til FN (UN)!

Hvorfor ?

Fordi fordelene ved UDN er for mange (herunder sund
favorisering af eksilregeringer til erstatning for
et ikke-demokratisk styre), og ulemperne er for få! ... :-)

Det ville ændre Verden til det bedre med tiden,
skønner jeg!

Svar 2:

> Aktuel politisk news:
>
> Forbryderen Assad fortsat på fri fod (= lovløs planet, ifølge din nabo, Mankind)
>
> Slås der ikke ned på forbryderen STRAKS,
> er det en indirekte opfordring til at
> følge hans eksempel.
>
> (Præd. 8,11)
>

> Et udsagn:
>
> (Spørgsmål til Cannibalistan og Psykopatistan:)
>
> Undskyld, men må vi godt få lov til at retsforfølge en krigsforbryder?
> (apropos FNs "Sikkerhedsråd")

Nu ikke længere blot et udsagn:

Kall, Mogens formulerede Sunday:
Et stort og prisværdigt arbejde, men tror du virkelig på at nogen læser
det?
Mvh
kk

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Sunday, February 01, 2015, CET 19:31, GMT 18:31
Subject: Counter: T-27, 2015 uge 06 (news samlet)
18169 news:54ce70f4$0$289$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/HmrOKnSV990/bg44tMdaqmsJ
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Counter: T-27. USA genovervejer våben til Ukraine

-

DR S128 man 02 feb 09:50:29
2.februar dr.dk/nyheder 04:11

USA GENOVERVEJER VÅBEN TIL UKRAINE
Den seneste optrapning af konflikten i
Østukraine får den amerikanske regering
til at genoverveje at støtte Kijevs
regeringsstyrker med defensive våben og
udstyr i deres kamp mod prorussiske
seperatister.

Det sker, efter at uroen i Østukraine
er blusset op og har kostet flere
menneskeliv de seneste uger, skriver
New York Times.

Udenrigsminister John Kerry, som ifølge
avisen er åben over for idéen, besøger
på torsdag Ukraines hovedstad, Kijev,
hvor han blandt andet mødes med
præsident Petro Porosjenko.

USA genovervejer våbenhjælp til Ukraine
kl. 04:11
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/02/0202041120.htm

Kommentar:

Altså I må være ***realister***. Putin eller måske
rettere sagt Den Røde Hær ved, at Krim-halvøen IKKE
kan forsvares militært blot ved at ha' en bro. Denne
kan jo nemt saboteres. Derfor vil Putins krig
fortsætte lige indtil halvøen er fastgjort til
moderlandet Rusland. Og det kan kun ske ved at
stjæle landområdet fra Ukraine. Og dermed vil krigen
fortætte no matter what, fordi psykopater IKKE
forstår spillets regler. Først når vi alle ligger
nede i atomafgrunden, indser de, at de tog fejl!

Men hva' med medløberne ? - Vil de fortsat støtte
psykopatus-Putin når dt ikke kan betale sig ?

Tja ... Svaret herpå kender du allerede fra
Afghanistan, hvor Stinger-missilerne gjorde udfaldet.
Sovjetunionen måtte lade byttedyret slippe!

Så jo før du (og vi andre) giver russerne eller
rettere sagt de morderiske psykopater fra Rusland
bank, desto større er sandsynligheden for, at vi kan
undgå en global atomkrig!

Så giv Ukraine de våber der skal til, for at de kan
forsvare sig. Er det mod fly, skal de ha' stinger-
missiler, er det mod kampvogne, skal de ha' anti-
tank-våben, er det sprængstof til at sabotere
broer, så gør det osv.

Samtidig skal rusland selvfølgelig økonomisk
ruineres, så de lærer, at crime does NOT pay!

Og I skal holde Jer fra manden, som når man stiller
en uartig hundevalp UDENFOR døren (borte fra
fællesskabet). Ellers giver det et helt forkert
signal til den menige russer (der ikke kan eller i
hvert fald har svært ved at orientere sig pga. Putin
propaganda-løgne)!

Men en kold skulder forstår alle! Den koster ikke
noget, hverken menneskelig eller ... nå ja, måske
lige lidt penge, men det kan den rige mand sg_ godt
undvære!

Og her et advarende ord til alle russere bosat
udenfor Rusland:

Hvis I ikke vil respektere det lands love, som I er
bosat i (ofte helt UDEN at man har inviteret Jer),
da rejs til Rusland! Fordi det er og bliver tyveri,
at stjæle landområder fra andre lande gennem oprør
(med assistance fra Rusland).

Eller vil du da synes, at det er OK, at vi laver det
samme nummer indeni Rusland, så der derinde hos Jer
kommer borgerkrig her og der og alle vegne?

Næppe!

Vi har således IKKE støttet Tjetjenien med våben.
Vi har heller ej sendt lejesoldater dertil.
Vi har rent mel i posen.
Vi har INTET at skamme os over.

Det er helt og holdent Jer, der er problemet, eller
rettere sagt psykopatus-Putin og den røde hær, vi
alle nu fornemmer arbejder ude i kulissen med den
skjulte dagsorden at genrejse det kommunistiske
diktatur Sovjetunionen.

Det var jo el helvedes besvær at få Jeres soldater
sparket ud af Øst-tyskland efter Murens fald. Og
ligeledes gjorde I Jer besværlige mht. Baltikum ved
at forlange, at 35-årige russiske soldater skulle
blive boende og oven i købet ha' pension betalt af
os fra Vesten i Estland, Letland og Litauen. Og ser
vi på Sortehavsområdet skulle russiske
"fredsbevarende" styrker indsættes i Georgien,
Moldavien osv.

Jo! Enhver idiot kan se, hvad planen går ud på!

I har ***beruset*** Jer i magt-afguden vin endog så
meget, at I er viollige til at spille russisk
roulette med dertil hørende risiko for, at vi alle
dør!

Og så har man sg_ tabt fornuften!

Ved Nürnberg-dommen blev det påpeget overfor en
nazidommer, der havde givet udtryk for, at han ikke
havde regnet med, at flere millioner uskyldige ville
blive myrdet ...

Ved Nürnberg-dommen blev det påpeget overfor en
nazidommer, at han allerede ramte ved siden af målen,
da det første justitsmord fandt sted!

Og det er præcis det samme her, der er problemet! ... .-(

Psykopatus-Putin (og hans mænd) er villige til og har
allerede ofret mange uskyldige menneskeliv på deres
afgudsofferalter.

Og det bli'r vi nødt til at straffe nu!

Mit råd til Jer er: Hold Jer lang borte fra disse
onde magtsyge mennesker. De vil Jer det ikke godt.
de tænker blot på at tilrage sig magt og er
skideligegalde med omkostningerne. Hvis man i
propagandaens hellige afgudsnavn kan få en fordel ud
af at du og dine kære omkommer; ja så bliver du
ofret som en skakbonde!

Hvorfor +

Fordi du og dine kære kan undværes!

Psykopater tænker nemlig kun på sig selv, når det
kommer til stykket. De elsker ikke andre, så du er
uden betydning!

Hitler ofrede hele Tyskland.

Han gjorde det; ikke fordi han hed Hitler, men fordi
han var psykopat.

Andre psykopater vil gøre det samme!

Forstår du, hvad jeg mener ?

Der er ***reel*** risiko for, at vi alle omkommer!

Vi er derfor TVUNGET til at gøre, hvad vi kan, for
at overleve.

Kun en tåde uden forstand eller religiøs galning eller
hjernevasket persen opsøger jo ligefrem døden!

Dette kommer så også til at inkludere brandbælter!

Sodoma's ødelæggelse var et sådant brandbælte!

Vous comprenez?

Counter now T-27

-

DR S136 man 02 feb 09:58:05
2.februar dr.dk/nyheder 08:07

PUTINS VEN FÅR STOR BRO-KONTRAKT
Den russiske regering har tildelt
præsident Vladimir Putins barndomsven
og tidligere judomakker en
milliardkontrakt på at opføre en bro,
der skal forbinde Krim-halvøen med det
russiske hovedland.

Projektet til over 20 mia. kr. har ikke
været sendt i offentligt udbud.

I stedet har premierminister Dmitrij
Medveded udpeget entreprenørselskabet
Stroygazmontasj, der kontrolleres af
milliardæren Arkadij Rotenberg, til
opgaven, skriver Vice News.

Som børn dyrkede Putin og Rotenberg
judo sammen. Senere blev Rotenberg
instruktør og Putins sparringspartner.

Putins gode ven får kontrakt på Krim-bro til over 20 milliarder kroner
kl. 08:07
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/02/0202080700.htm

USA genovervejer våbenhjælp til Ukraine
Af Ritzau
02. februar 2015, 03:04
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-02-02-usa-genovervejer-vaabenhjaelp-til-ukraine

-

Putins judo-makker får lukrativ kontrakt på Krim-bro
Af Ritzau
02. februar 2015, 03:12
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-02-02-putins-judo-makker-faar-lukrativ-kontrakt-paa-krim-bro

-

Obama ønsker lempelser for Grækenland
Af Ritzau
02. februar 2015, 04:56
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-02-02-obama-oensker-lempelser-for-graekenland

Kommentar:

Man må tilbagebetale, det man skylder, men det er
fair nok at tale om i hvilket tempo. Har man ingen
penge, må tilbagebetalingen midlertidig ske symbolsk.
Kanske man en dag kommer til penge, og så må
afdragene være mere reelle.

104 SVT Text Måndag 02 feb 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* USA kan ge Ukraina militär hjälp...130
Intensiva strider i Ukraina........131

* FN fördömer journalistmord.........132
* Dålig luft i Kinas storstäder......133

* Obama: Skär inte ner i Grekland....134
* Obama: Vaccinera mot mässling......135

* Ebola-vaccin testas i Afrika.......136
Strider kring miljonstad i Nigeria 137

Fängslad journalist i Egypten fri..138

-

2. februar 2015, 06:18
Uro i Sør-Sudan
Avtale om maktdeling i Sør-Sudan
http://www.nrk.no/nyheter/1.12184394

Sør-Sudans president Salva Kiir og opprørsleder
Riek Machar har undertegnet en avtale om maktdeling,
opplyser diplomatiske kilder.

-

2. februar 2015, 06:18

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Sunday, February 01, 2015, CET 19:31, GMT 18:31
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Counter: T-27. Obama viser seg med Dalai Lama

-

DR S149 man 02 feb 15:56:28
2.februar dr.dk/nyheder 12:09

PAKISTAN TESTER RAKET EFTER AFTALE
Pakistan har foretaget en prøveaffyring
af en kortdistanceraket, som har
kapacitet til at medtage både
atomsprænghoveder og konventionelle
sprænghoveder, oplyser landets forsvar.

Krydsermissilet Raad, der er bygget i
Pakistan, har en rækkevidde på 350
kilometer og er i stand til at skifte
retning undervejs, oplyser det
pakistanske forsvar.

Prøveaffyringen sker, netop som USA og
Indien har indgået en vigtig civil
atomaftale i forbindelse med præsident
Barack Obamas besøg.

Indien foretog for to dage siden en
prøveaffyring af et langdistancemissil.

Pakistan tester raket, der kan medtage atomvåben
kl. 12:09
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/02/0202120927.htm

-

Computer til 230 kroner får gratis Windows 10
kl. 14:00
http://www.dr.dk/nyheder/viden/tech/computer-til-230-kroner-faar-gratis-windows-10

-

Google retter ind efter europæisk ballade
kl. 15:00
http://www.dr.dk/nyheder/viden/tech/google-retter-ind-efter-europaeisk-ballade

1400 dræbt i dødsmarch: 93-årig kvinde efterforskes for at være SS-vagt
Af Lotte Sørensen
02. februar 2015, 12:14 Opd. 02. februar 2015, 13:06
http://nyhederne.tv2.dk/2015-02-02-1400-draebt-i-doedsmarch-93-aarig-kvinde-efterforskes-for-at-vaere-ss-vagt

2. februar 2015, 06:39
Demokratiutviklingen i Tunisia
Islamistene blir med i regjeringen
http://www.nrk.no/nyheter/1.12184417

Tunisias moderate islamistparti Ennahda har takket
ja til en invitasjon fra det sekulære partiet Nidaa
Tounes om å bli med i en koalisjonsregjering.

-

2. februar 2015, 10:31
Obama møter Dalai Lama
Obama viser seg med Dalai Lama
http://www.nrk.no/nyheter/1.12184780

Barack Obama og Dalai Lama vil vise seg offentlig
sammen når Tibets åndelige leder besøker Washington
denne uka. Kina reagerer: - Kina er mot at land
bruker Tibet-saken til å blande seg inn i Kinas
indre anliggende, sier en talsmann for kinesisk UD.

-

2. februar 2015, 12:04
Uro i Egypt
183 dømt til døden i Egypt
http://www.nrk.no/nyheter/1.12185063

En egyptisk domstol har stadfestet dødsdommene mot
183 menn. De er dømt for drap på politibetjenter i
forbindelse med protester i 2013.

-

2. februar 2015, 15:02
Konflikten i Ukraina
Ingen tyske våpen til Ukraina
http://www.nrk.no/nyheter/1.12185457

Tyskland kommer ikke til å bistå det ukrainske
forsvaret med våpen, sier statsminister Angela
Merkel. - Jeg er overbevist om at denne konflikten
ikke kan løses med militære midler, sa Merkel på en
pressekonferanse i Budapest i dag.

Kommentar:

Som sagt: Psykopaterne bliver ved indtil de har nået
deres mål. I første omgang handler det om at gøre
Krim landfast til resten af Rusland. Og det kan man
kun gøre ved at stjæle territoriumet fra Ukraine!

Hvis Ukraine altså ikke får militærhjælp udefra, er
det næsten det samme som at kaste dem for løverne!

Og kan vi bære dette at svigte dem ?

Vi gjorde det i Georgien under Psykopatus-Putins
angrebskrig i august 2008 !

Dette er ***realiteterne***!

kan vi bære at vedblive med at være feje kujoner ?

Sæt nu det er dag bliver os selv, der bliver ædt med
hud og hår! Ville piben da få en anden lyd ?

Det er således IKKE os, der vælger krigen, men psykopaten,
der TVINGER os med ind i den, akkurat som Hitler tvang
resten af verden i i hans skøre univers! ... :-(

Jo før vi melder pas overfor psykopaten, desto bedre.

Hitler kunne faktisk være blevet stoppet i 1938,
INDEN hans militær-apparat var for stærkt!

Så ...

Geopolitiske hensyn (der ***tilsidesætte***
medmenneskelige hensyn; herunder det at komme de
svage til undsætning i al deres afmagt) kan faktisk
forværre situationen (og dermed ØGE risikoen for
global atomkrig)!!!

Så jo før du melder pas, desto bedre kan medløbere
orientere sig!

Dit signal er derfor IKKE uden betydning.

Giv den kolde skulder!

Udtryk din ***mioshag***!

Og hvis jeg var dig, Mr. Robot out there in space,
da ville jeg ***FORSVARE*** min kommende
brud "lidt" mere aktivt, så hun ikke bliver ædt af
løverne!

Vous comprenez?

-

2. februar 2015, 15:02

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Sunday, February 01, 2015, CET 19:31, GMT 18:31
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Counter: T-26. Nabolande frygter plan om at grave atomaffald ned

-

Bombe eksploderer tæt på Nigerias præsident
kl. 16:45
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/02/0202164500.htm

-

Løb i moderat tempo forlænger levealderen
kl. 06:30
http://www.dr.dk/nyheder/viden/naturvidenskab/loeb-i-moderat-tempo-forlaenger-levealderen

Kommentar:

Al ufuldstændig forbrænding i cellerne skaber
nedbrydningsprodukter (der ikke er helt oxideret til
ren CO2).
Disse stoffer kan skade andre kemiske stoffer og
dermed virke kræftfremkaldende og gøre, at vi bliver
ældre (hurtigere end normalt)!

Opskriften på et langt liv bliver da, at cellerne
forbrænder mindre, hvilket IKKE er det samme som at
få stofskiftet op i tempo, som jo ofte er tilfældet med
motion (som en del af en såkaldt slankekur).

Mit forslag er derfor:

Spis mindre, motioner moderat og sørg for at få
antioxidanter (der findes fx. i grønsager. Specielt
broccoli indeholder mange antioxidanter. Frøspirerne
herfra indeholde yderligere 5 gange så mange
antioxidanter).

-

DR S163 tir 03 feb 09:14:34
3.februar dr.dk/nyheder 06:42

NABOLANDE KRITISERER ATOM-DEPOTPLAN
De danske planer om at grave atomaffald
fra Forsøgsstation Risø ned i et
slutdepot et sted i Danmark fører nu
til kritik fra flere af vores
nabolande.

Det skriver fagbladet Ingeniøren, der
har læst høringssvar fra blandt andet
Polen, Tyskland og Sverige har skrevet.

De tyske og polske myndigheder er så
forbeholdne over for planerne, at de
nærmest frabeder sig, at affaldet
placeres på Lolland eller Bornholm.

Tidligere har tyske og svenske
eksperter stemplet de geologiske
undersøgelser som sikkerhedsmæssigt
uacceptable.

Nabolande frygter plan om at grave atomaffald ned
kl. 06:42

VIDEO Matilde Kimer i evakueringszone:
Ukrainere flygter inden deres hjemby falder
kl. 08:52
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/Video/2015/02/03/074102.htm

3. februar 2015, 01:09
Konflikten i Ukraina
USA: Ikke våpen til Ukraina
http://www.nrk.no/nyheter/1.12186213

USA mener økonomiske sanksjoner mot Russland er den
beste måten å løse konflikten i Øst-Ukraina. Det
opplyser en talsmann for Det hvite hus til TV-kanalen
CNN. USA tror ikke mer våpen vil løse konflikten.

-

3. februar 2015, 01.41

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Sunday, February 01, 2015, CET 19:31, GMT 18:31
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Counter: T-26. FN domstol (ICJ) leverer folkedrab-domme anmodet af Kroatien og Serbien

-

DR S172 tir 03 feb 10:01:57
3.februar dr.dk/nyheder 10:01

KOLDKRIGSBUNKERE JÆVNES MED JORDEN
Danmarks største ammunitionsdepot har
de seneste godt 50 år ligget i
Nordsjælland, nærmere bestemt i
Gribskov. Men da den Kolde Krig som
bekendt ikke endte i bulder og brag,
blev der aldrig brug for krudtet,
skriver Frederiksborg Amts Avis.

Nu er der derfor heller ikke brug for
de 150 bunkerne længere, og derfor skal
de nu rives ned, forklarer Jens
Bjerregaard Christensen,
Naturstyrelsens skovrider i
Nordsjælland.

I første omgang fjernes de 24 bunkere.
Det er endnu uvist, hvornår resten
bliver fjernet.

Koldkrigsbunkere jævnes med jorden
kl. 10:01
http://www.dr.dk/Nyheder/Regionale/Koebenhavn/2015/02/03/091719.htm

Kommentar:

Med de trusler psykopatus-Putin for tiden lægger
for dagen, er det uklogt at nedlægge disse bunkers!

Det er som med et ægteskab, hvor man IKKE bør tegne
en helgardering (i tilfælde af skilsmisse), fordi
man så allerede har hamret første kile ind i det,
som Gud har sammenføjet (og dermed på forhånd
allerede har taget kvælertag på kærligheden).

Det er som med et ægteskab, eller rettere sagt lige
modsat: Man ***SKAL*** lave en helgardering, fordi
verdenshistorien lærer os, at man kan ALDRIG stole
på psykopater (fordi de styres af primitive dyriske
drifter; manglende impulskontrol fra underbevidstheden)!

Mit råd er:

Man bør ***ALTID*** ha' en god, kraftig hængelås
på sin dør (så ingen tyv kan bryde ind og stjæle
som tilfældet nu er i fx. Ukraine)!!!

Græsk spareprogram sendte antallet af selvmord i vejret
Af Ritzau
03. februar 2015, 04:38
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-02-03-graesk-spareprogram-sendte-antallet-af-selvmord-i-vejret

-

Dansk undersøgelse: Løb langsommere og lev længere
Ritzau/es...@tv2.dk
03. februar 2015, 05:48
http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2015-02-03-dansk-undersoegelse-loeb-langsommere-og-lev-laengere

-

Obama-rådgiver: USA vil ikke sende våben til Ukraine
Af Ritzau, nabr
03. februar 2015, 06:12
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-02-03-obama-raadgiver-usa-vil-ikke-sende-vaaben-til-ukraine

-

Obama hæver forsvarsbudgettet med 3500 milliarder kroner
Ritzau/es...@tv2.dk
03. februar 2015, 09:24
http://nyhederne.tv2.dk/2015-02-03-obama-haever-forsvarsbudgettet-med-3500-milliarder-kroner

USA står over for nye sikkerhedspolitiske
udfordringer i Mellemøsten og Ukraine, advarer
Obama-regeringen.

Kommentar:

Se her er en, der muligvis har set 'skriften på
væggen' (mht. verdenshistoriens læresætning vedr.
psykopaters hærgen)!

104 SVT Text Tisdag 03 feb 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* USA: Hellre sanktioner än vapen....130
* Ökning av självmord i Grekland.....131

* Auschwitz bokhållare inför rätta...132
* Hopp om att journalist släpps......133

* Våldtog över 100 kvinnor...........134
Bara Nismans dna i lägenheten......135

Fundament under vägbro kollapsade..136
Många döda i flyganfall i Syrien...137

Tidigare IMF-chefen inför rätta....138
* Notiser: Brandbomb dödade sju......148

-

137 SVT Text Tisdag 03 feb 2015
UTRIKES PUBLICERAD 2 FEBRUARI

Många döda i flyganfall i Syrien

Minst 32 personer har dödats i
luftangrepp som utförts av det syriska
flygvapnet. Många har också skadats,
uppger det oppositionella Syriska
människorättsobservatoriet (SOHR).

15 personer dödades på måndagen i
Jassem i den södra provinsen Daraa
medan elva personer dödades i Khan
Sheikhun i nordväst. Flera personer
skadades också i Douma öster om
Damaskus.

Sedan kriget i Syrien bröt ut i mars
2011 har mer än 220.000 personer
dödats, enligt FN.

-

3. februar 2015, 06:57
Canadas utenriksminister går av
http://www.nrk.no/nyheter/1.12186363

Canadas utenriksminister John Baird har røket
uklar med statsminister Stephen Harper og forlater
regjeringen, bekrefter godt informerte kilder.

-

3. februar 2015, 06:57
Uenighet i spørsmålet om Russland
http://www.nrk.no/nyheter/1.12186369

Flere kilder bekrefter også at forholdet mellom
Baird og Harper gradvis har blitt kjølig de siste
månedene, blant annet som følge av uenighet i
spørsmålet om Russland.

-

3. februar 2015, 07:46
IS og selvmordsbombere
Fordømmes av kurdiske ledere
http://www.nrk.no/nyheter/1.12186420

Kurdiske ledere i Irak fordømmer behandlingen av
drepte IS-krigere i den kurdisk-irakiske oljebyen
Kirkuk. Safeen Dazaye, talsmann for den kurdiske
statsministeren Nechervan Barzani, sier det er
uakseptabelt at IS' brutalitet kopieres på denne
måten.

-

3. februar 2015, 11:04
Konflikten i Ukraina
16 drept i Ukraina
http://www.nrk.no/nyheter/1.12186793

16 sivile personer er drept i kamphandlinger øst i
Ukraina, bekrefter både opprørsledere og
myndighetene. Det har vært flere trefninger det
siste døgnet.

-

3. februar 2015, 11:07

-

Iran arrangerer satire-konkurrence om holocaust

Af Nikolaj Krak , korrespondent i Mellemøsten
3. februar 2015 00:00
http://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/iran-arrangerer-satire-konkurrence-om-holocaust

Satirekonkurrence skal udstille Vestens hykleriske
syn på ytringsfrihed, men blotlægger i stedet det
iranske styres moralske kompas, mener jurist

-

UN court delivers genocide verdicts

3 February 2015 Last updated at 10:04 GMT

UN court ICJ rules on Serbia and Croatia genocide cases
http://www.bbc.com/news/world-europe-31104973

The top UN court is delivering a verdict on
genocide cases Croatia and Serbia have filed
against each other over the breakup of Yugoslavia
in the early 1990s.

[ ... ]

UN 1948 Genocide Convention

Act committed with intent to destroy in whole
or part a national, ethnical, racial or religious group

Killing members of the group

Causing serious bodily or mental harm to members of the
group

Deliberately inflicting conditions of life calculated to
bring physical destruction

Imposing measures intended to prevent births

Forcibly transferring children of the group to another group

Kommentar:

På dansk TV2 kl 11 blev der meddelt, at det var
Kroatien og Serbien, der begge havde bedt domstolen
komme med dom. Og at denne dom ikke kan annulleres!

Hertil har jeg blot en ting at tilføje:

Skide godt gået, begge to. Selvfølgelig ikke, at I
har været udsat for al dette onde, men at I
***anerkender*** domstolens kompetance, fordi ...

Vi har jo alle i os en drøm om at skabe en bedre
verden (apropos drømmen om paradiset), og at bygge
denne verden op med lov (fremfor vold), det er nok
dér, vi skal hen, hvis vi, som Menneskehed, vil
overleve (vor egne iboende dæmoner)!

Hverken russerne eller USA har helt endnu helt
forstået betydningen af dette, men vi arbejder
fortsat på sagen ... :-)

Lev vel, begge to. Må Gud velsigne Jer og bevare
Jer!

Interrupt RETURN to ...

Kz-lejrenes befrielse - Hitchcocks glemte film
27. jan. 2015 KL. 21:40
(genudsendt 3. feb 2015, CET 00:55)

http://www.dr.dk/tv/se/kz-lejrenes-befrielse/kz-lejrenes-befrielse-hitchcocks-glemte-film

Internal reference-book:

Ruiner kan genopbygges - lidelsens praksis
af Eleonora Andersen
Lohses Forlag, 1995
ISBN 87 564 53 55 8

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Sunday, February 01, 2015, CET 19:31, GMT 18:31
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Counter: T-26. Haag: Hverken Kroatien eller Serbien begik ikke folkedrab
ICJ: Serbs 'not guilty of 1991 genocide'

-

DR S115 tir 03 feb 11:54:55
3.februar dr.dk/nyheder 11:38

HAAG: SERBIEN BEGIK IKKE FOLKEDRAB
Den Internationale Domstol i Haag har
afgjort, at Serbien ikke begik
folkedrab i Kroatien under krigen i det
tidligere Jugoslavien i årene 1992-
1995.

Den 17-mand store domstol mener, at de
serbiske styrker begik omfattende
forbrydelser tidligt i krigen, men at
der ikke var tale om folkedrab.

Kroatien sendte sagen til domstolen i
Haag i 1999 for at få erstatning fra
Serbien.

Domstolen har også afgjort, at Kroatien
ikke har begået folkedrab mod serberne.

Haag-domstol: Serbien begik ikke folkedrab i Kroatien
kl. 11:38
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/03/113647.htm

3. februar 2015, 11:42
Den israelsk-palestinske konflikten
Leder i FN-undersøkelse trekker seg
http://www.nrk.no/nyheter/1.12186875

Lederen for en undersøkelse i regi av FN av den 50
dager lange krigen på Gaza i fjor, har trukket seg
etter press fra Israel. Israel beskylder professor
William Schabas for å være partisk i
konfliktspørsmålet.

Kommentar:

Hvis man skal undersøge noget, da skal det være
***begge*** partner (apropos sagen vedr. Kroatien
og serbien)!

Ellers bliver det jo ***PARTISK*** (udelukkende til
fordel for den ene part)!

Vous comprenez?

-

3. februar 2015, 12:07

-

Serbs 'not guilty of 1991 genocide'

3 February 2015 Last updated at 10:43 GMT

UN court: Serbs 'did not conduct genocide' against Croats
http://www.bbc.com/news/world-europe-31104973

The top UN court has ruled that Serbia did not
commit genocide in Croatia during the Balkan wars,
and is delivering a verdict on a counter claim
from the Serbs.

-

Jordan reinstating envoy after recall over Temple Mount tensions

Three months after spat over status of holy site,
Ambassador Obeidat slated for return to Israel;
Netanyahu welcomes 'important step'

By AFP and Times of Israel staff February 2, 2015, 4:14 pm

http://www.timesofisrael.com/jordan-reinstating-envoy-after-recall-over-temple-mount-tensions/

Kommentar:

Men jeg synes altså fortsat, at det er en mærkelig
religiøs kidnapning adfærd, når man ikke vil
tillade jøder at tilbe' på Tempelbjerget!

Og jeg ***FRARÅDER*** det derfor fortsat, fordi
reel fred må nødvendigvis bygge på sandheden (og
ikke som tilfældet er en løgn, hvor jøderne får
frataget deres ret til at være Guds udvalgte folk)!

Det er og bliver ***tyveri*** af deres identitet!

Hvis du er misundelig, så lav din egen gud af sten
og træ, og råb til den. "Frels mig!" skønt den
hverken kan gå, så, høre eller tale.

Men hopld nallerne borte fra jødernes Gud. Det er
IKKE din ejendom (selvom en ***løgner*** påstår
det)!

https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/voice-of-heaven/18-177
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/muslim-world/18-177
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terrorism/18-177

-

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Sunday, February 01, 2015, CET 19:31, GMT 18:31
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Counter: T-25. Muslimske lærde: Dræb og korsfæst terroristerne fra IS + ET-Break
Død statsadvokat ville arrestere argentinsk præsident
FN advarer om katastrofe i Ukraine

-

Økonomer: Nødvendigt at lade grækere slippe for gæld
kl. 12:45
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/02/02183855.htm

Kommentar:

Start nu med at tilbagebetale, hvad du kan
overkomme!

-

DR S128 tir 03 feb 16:32:16
3.februar dr.dk/nyheder 15:59

FN ADVARER OM KATASTROFE I UKRAINE
Næsten 5400 mennesker har mistet livet
under den 10 måneder lange konflikt i
Ukraine, meddeler FN's
menneskerettighedskontor i Geneve.

En opgørelse baseret på FN-kilder i
regionen viser, at 5358 personer har
mistet livet, mens 12.235 er såret.

Alene de seneste tre uger er 224 civile
dræbt og 545 er såret.

FN's højkommissær for
menneskerettigheder, Zeid Ra'ad Al
Hussein, appellerer til, at parterne
straks indstiller kampene og advarer
om, at situationen ellers kan udvikle
sig katastrofalt.

Knap 5400 dræbte i Ukraine: FN advarer om katastrofe
kl. 15:59
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/03/0203155917.htm

-

Ukraine tæt på decideret krig: Kan ende med et blodbad
kl. 21:06
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/03/140249.htm

-

Død statsadvokat ville arrestere argentinsk præsident
kl. 21:36
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/03/0203213658.htm

-

DR S134 ons 04 feb 10:55:15
4.februar dr.dk/nyheder 06:00

JORDAN HENRETTER TERRORDØMT KVINDE
Jordan har henrettet en dødsdømt
irakisk kvinde, som landet ville have
udvekslet med et gidsel hos
terrororganisationen Islamisk Stat.

Det oplyser jordansk stats-tv ifølge
flere internationale medier.

Henrettelsen af den terrordømte Sajida
al-Rishawi sker, efter at Islamisk Stat
i går offentliggjorde, at gruppen havde
likvideret en jordansk pilot, som
gruppen havde holdt som gidsel.

Foruden Rishawi er en fange fra al-
Qaeda blevet henrettet.

Jordan henretter terrordømt kvinde efter IS-drab
kl. 06:00
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/04/0204044742.htm

-

Korrespondent: Tjetjenere tager til Ukraine for at dræbe russere
kl. 07:00
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/03/190447.htm

-

Økonomer er ligeglade med, hvem der vinder valget
kl. 09:07
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2015/02/03/172915.htm

-

DR S141 ons 04 feb 10:55:16
4.februar dr.dk/nyheder 09:40

KAMPEN MOD KRÆFT SKRIDER FREMAD
Det er International kræftdag i dag.

Og det går godt med kræftforskningen,
selvom 8,2 millioner mennesker årligt
dør af kræft på verdensplan.

- Alt i alt går det rigtig godt fremad
med behandlingen i disse år, siger
Frede Olesen, der er formand i Kræftens
Bekæmpelse.

- Vi har nu styr på, at 40-50 procent
af alle kræfttilfælde skyldes vores
livsstil, og det er specielt tobak, som
er synderen, fortsætter Frede Olesen.

Herhjemme er kræft den hyppigste
dødsårsag blandt mennesker under 65 år.

International kræftdag: Behandlingen bliver bedre
kl. 09:40
http://www.dr.dk/Nyheder/Regionale/Koebenhavn/2015/02/04/080208.htm

FN-domstol: Der blev ikke begået folkedrab på Balkan
03. februar 2015, 12:49
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-02-03-fn-domstol-der-blev-ikke-begaaet-folkedrab-paa-balkan

-

Udkast til præsidents arrestordre fundet hos dræbt anklager
Af Lotte Sørensen
03. februar 2015, 21:21
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-02-03-udkast-til-praesidents-arrestordre-fundet-hos-draebt-anklager

-

Naser Khader: Brutalt gidseldrab skaber intern IS-splid
Af David Buch Hansen
03. februar 2015, 23:39
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-02-03-naser-khader-brutalt-gidseldrab-skaber-intern-is-splid

-

Mugabe kan igen rejse ind i Europa
Af Ritzau
04. februar 2015, 02:32
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-02-04-mugabe-kan-igen-rejse-ind-i-europa

Den snart 91 år gamle Mugabe har styret Zimbabwe
de seneste 35 år, og på grund af brud på
menneskerettighederne indførte EU i 2002 en
våbenembargo, indefrøs Mugabes værdier i europæiske
lande og nægtede ham siden indrejse.

Kommentar:

Helt forkert signal at sende! ... :-(

104 SVT Text Onsdag 04 feb 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Jordanien avrättade två som hämnd..130
Utlänningar mördade av IS..........175

* Sex människor dog i tågkrasch......131
* Dödlig flygkrasch i flod i Taiwan..132
* Norge: Tiggarhjälp kan ge fängelse 133

* Lärare misstänks för sexövergrepp..134
Nisman ville arrestera presidenten 135
Brittiskt ja till dna från tre.....136

Tre soldater attackerade...........137
* Tchad: 200 från Boko Haram dödade..138

-

4. februar 2015, 00:08
Uønskede svangerskap kan unngås
http://www.nrk.no/nyheter/1.12188168

Nesten ni av ti uønskede graviditeter i
utviklingsland kunne vært unngått hvis kvinnene
hadde kunnet mer om prevensjonsmidler, viser ny
rapport. Studien viser at en tredel ikke ville
bruke prevensjon av frykt for bivirkninger og
helseplager

-

4. februar 2015, 08:58
Konflikten i Ukraina
To ukrainske soldater drept
http://www.nrk.no/nyheter/1.12188449

To ukrainske soldater er drept og 18 såret i kamper
med prorussiske separatister i løpet av det siste
døgnet. Det opplyser en ukrainsk militærtalsmann.
Rundt 300 ukrainske soldater er drept siden det
ble inngått en våpenhvile i september i fjor.

-

4. februar 2015, 11:32
Konflikten i Ukraina
- Sykehus truffet i Donetsk
http://www.nrk.no/nyheter/1.12188994

Et sykehus er truffet av en artillerigranat i den
øst-ukrainske byen Donetsk. opplyser myndighetene
i byen. De frykter at det er døde og sårede etter
beskytningen, men så langt er ikke tapstall klare.

-

4. februar 2015, 11:40

-

Soldater foran jødisk center blev overfaldet
Tirsdag den 3. februar 2015
http://www.ordetogisrael.dk/nyheder.php?action=laesnyhed&id=3787

Tirsdag overfaldt en mand en gruppe soldater foran
et jødisk center i Nice i Frankrig.

-

Muslimske lærde: Dræb og korsfæst terroristerne fra IS

Ritzau
4. februar 2015 11:31
http://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/muslimske-laerde-draeb-og-korsfaest-terroristerne-fra

Institutionen al-Azhar i Kairo opfordrer til et
opgør med Islamisk Stat efter drab på jordansk
gidsel.

Kommentar:

Jeg FRARÅDER at vi bli'r ligeså barbariske som
terroristerne, fordi er det ikke netop lige denne
adfærd, vi væmmes ved ?

I nogle lande er der dødsstraf efter devisen: Øje
for øje, tand for tand og liv for liv.

Men korsfæstelse (ligesom menneskeafbrænding) er
og bliver ***tortur***!

Mit råd er:

Lad IKKE det onde opsluge dig, men bekæmp det onde
med det gode!

Eller som Jesus sagde: Gør mod andre, hvad du vil,
de skal gøre mod dig.

Det er meget sjældent, at et menneske ønsker, at
andre skal torturere en eller på anden måde påføre
en smerte!...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2014-02-04, Wednesday, day no 035, CET 11:51, GMT 10:51)
- "Husk det!"

Sent: Sunday, February 01, 2015, CET 19:31, GMT 18:31
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Counter: T-25. More kloaknews from Psykopatistan

-

DR S151 ons 04 feb 12:29:43
4.februar dr.dk/nyheder 11:39

HOSPITAL I DONETSK RAMT AF GRANAT
Et hospital i den østukrainske by
Donetsk er blevet ramt af en granat.
Flere personer frygtes dræbt eller
såret i angrebet, oplyser de lokale
myndigheder.

Hospitalet blev ramt omkring klokken 12
lokal tid. Ifølge de lokale myndigheder
er dødstallet ikke opgjort endeligt.

Flere russiske medier skriver om fire
dræbte, men det er ikke blevet
bekræftet officielt.

Det ukrainske militær oplyste tidligere
på dagen, at to ukrainske soldater er
blevet dræbt, mens yderligere 18 er
blevet såret i kampe med pro-russiske
separatister det seneste døgn.

Flere frygtes dræbt i granatangreb mod hospital i Donetsk
kl. 11:39
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/04/112825.htm

-

Højtstående egyptisk imam: Korsfæst og lemlæst IS-terrorister
kl. 14:12
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/04/132748.htm

-

Eksperter om DNA-register: Danskerne har kæmpestor tillid til staten
kl. 14:36

DR S163 ons 04 feb 21:56:53
4.februar dr.dk/nyheder 15:30

RUSLAND: GIV OS ERSTATNING TYSKLAND
Medlemmer af det russiske parlament er
i færd med at oprette en arbejdsgruppe,
der skal finde ud af, om Rusland kan
søge erstatning hos Tyskland. Det
skriver Newsweek.

Initiativet er et resultat af de
økonomiske sanktioner, som EU, med
Tyskland forrest, har pålagt Rusland.

Indsatsgruppen har indtil videre regnet
sig frem til, at Tyskland skylder
Rusland erstatning i omegnen af 4
billioner kroner.

Men ifølge lektor i Statskundskab ved
Syddansk Universitet, Søren Riishøj, er
det en del af en propagandakrig.

Rusland kræver billion-erstatning fra Tyskland for Anden Verdenskrig
kl. 15:30
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/04/132010.htm

Kommentar:

Med al det onde Sovjetunionen har påført andre -
lige fra besættelsen af Baltikum til angrebskrigen
på Polen i 1939, besættelsen af hele Østeuropa
efter 2. Verdenskrig og frem til Murens fald osv. -
tror jeg nu nok, at det bliver ***Jer***, der
kommer til at give erstatning til navnlig
Østeuropa!

Men lad os da endelig gøre regnskabet op!

Finland skal jo også ha' deres territorium tilbage,
som I fortsat holder besat! ... :-(

Jeg tror slet ikke, at I har nok penge til at give
erstatning til alle de mennesker, I har gjort ondt
imod!

Og alle forbrydelserne mod Menneskeheden skal vel
også straffes (ligesomm Nürnbergdommen)!

Så lad os da endelig gøre regnskabet op!

Hvor mange har I myrdet i forbindelse med Gulag
(hvor uskyldige folk blev sendt til Sibirien og
døde) ?

Hvor stor erstatning skal ofrenes efterladte ha' ?

Jo, lad os da endelig gøre regnskabet op, så de
skyldige kan blive straffet!

(I slap al, al for billigt med Murens fald og
Sovjetunionens kollaps!)

-

DR S165 ons 04 feb 21:56:53
4.februar dr.dk/nyheder 17:07

FOLKETINGSMEDLEMMER VIL MØDE LAMA
Hverken statsministeren eller
udenrigsministeren vil hilse på Dalai
Lama, når han besøger København i næste
uge. Det vil en lang række menige
folketingsmedlemmer til gengæld gerne.

Mindst 13 politikere fra så godt som
samtlige Folketingets partier har meldt
sig til et møde med de tibetanske
buddhisters landflygtige leder,
heriblandt formanden for
Udenrigspolitisk Nævn, Mette Gjerskov
(S).

Det oplyser Anders Højmark Andersen,
formand for Støttekomiteen for Tibet,
der står som arrangør af det lukkede
møde.

Folketingsmedlemmer vil mødes med Dalai Lama
kl. 17:07

DR S167 ons 04 feb 21:56:53
4.februar dr.dk/nyheder 19:22

EBOLA PÅ FREMMARCH IGEN
Antallet af nye ebolatilfælde stiger
for første gang i år i de tre
afrikanske lande, som har været værst
ramt af epidemien.

Det viser den seneste ugeopgørelse fra
Verdenssundhedsorganisationen, WHO,
over den livsfarlige virussygdom.

Alene i Sierra Leone blev 80 nye
tilfælde af sygdommen bekræftet i ugen
fra 26. januar til 1. februar. I alt er
der registreret 124 nye tilfælde.

Guinea har 39 tilfælde og Liberia blot
fem.

WHO: Antallet af nye ebolatilfælde stiger igen
kl. 19:22
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/04/0204192226.htm

Hospital bombet i Donetsk - mindst fire dræbt
Ritzau/es...@tv2.dk
04. februar 2015, 13:17
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-02-04-hospital-bombet-i-donetsk-mindst-fire-draebt

-

Egyptisk blogger får fængsel på livstid
Af Ritzau, kruh
04. februar 2015, 14:59
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-02-04-egyptisk-blogger-faar-faengsel-paa-livstid

En af Egyptens ledende demokratiforkæmpere,
bloggeren Ahmed Douma, er af en domstol blevet
idømt fængsel på livstid for at angribe politifolk
og beskadige regeringsbygninger.

-

Har Islamisk Stat skudt sig selv i foden?
Af Rasmus Tantholdt
04. februar 2015, 16:28 Opd. 04. februar 2015, 16:40
http://nyhederne.tv2.dk/2015-02-04-har-islamisk-stat-skudt-sig-selv-i-foden

-

Saudisk konge om IS-afbrænding: Det er i strid med islam
Af Ritzau, kruh
04. februar 2015, 16:46
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-02-04-saudisk-konge-om-is-afbraending-det-er-i-strid-med-islam

4. februar 2015, 22:41

-

Israel på jagt efter Hizbollah tunneller
3. februar, 06, 2015
http://udfordringen.dk/2015/02/israel-paa-jagt-efter-hizbollah-tunneller/

-

Herzog genopliver Israels arbejderparti
3. februar, 06, 2015
http://udfordringen.dk/2015/02/herzog-genopliver-israels-arbejderparti/

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Sunday, February 01, 2015, CET 19:31, GMT 18:31
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Counter: T-24. Porosjenko ber NATO om våpen

-

Ekspert: IS har forregnet sig med grufuldt gidseldrab
kl. 06:42
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/04/172449.htm

-

DR S170 tor 05 feb 09:13:40
5.februar dr.dk/nyheder 05:50

GEVINSTEN VED AT ARBEJDE ER VOKSET
For alt for mange på offentlig
forsørgelse er den økonomiske gevinst
ved at tage et arbejde alt for lille,
hvis den overhovedet eksisterer.

Sådan har det blandt andet lydt fra det
ledende oppositionsparti Venstre, men
nye beregninger viser nu, at det i
stigende grad betaler sig at arbejde,
skriver Jyllands-Posten.

I 2013 skulle et ægtepar over 30 år på
kontanthjælp med børn finde et job med
en månedsløn på 35.000 kroner for at få
1000 kroner mere om måneden. I 2015
skal de i en sammenlignelig situation
finde et job, der giver 16.200 kroner
om måneden, viser beregninger fra
Beskæftigelsesministeriet.

Nye beregninger: Gevinsten ved at arbejde er vokset
kl. 05:50
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2015/02/05/0205055010.htm

-

DR S121 tor 05 feb 10:21:10
5.februar dr.dk/nyheder 10:20

NYE ANGREB PÅ UKRAINSK NØGLEBY
Natten til torsdag har separatister to
gange forsøgt at storme de ukrainske
stillinger nær Debaltseve.

- Fem ukrainske tjenestegørende er
dræbt og 29 såret i de sidste 24 timer,
siger hærens talsmand til Reuters.

Tabstallene blev gjort kendt, mens der
blev rapporteret om nye angreb fra de
prorussiske oprørere mod Debaltseve,
der er et knudepunkt for togtrafikken
nordøst for storbyen Donetsk.

Debaltseve er fortsat under Ukraines
hærs kontrol trods gentagne angreb fra
oprørerne. Ukraine anklager Rusland for
at støtte oprørerne med mandskab og
våben. De samme mener USA og EU.

Separatister optrapper kampe i Ukraine: Nye angreb ved Debaltseve
kl. 10:20
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/05/0205102051.htm

Kommentar:

Putin vil - som sagt - ha' det hele! Og får det,
hvis ingen standser ham! ... :-(

Kan britterne se polakkerne i øjnene (efter Hitlers
angrebskrig i 1939) ?

Ja, det kan de godt, fordi de var IKKE feje svin!

Kan vi se georgierne i øjnene efter psykopatus-putins
angrebskrig i aug. 2008 ?

Nej, det kan vi ikke , fordi vi ***svigtede*** dem!

Og kan vi se ukrainere i øjnene efter psykopatus-putins
angrebskrig ?

Tja ...

Hvor feje svin har vi lyst til at blive
***degraderet*** til ?

Jeg (og andre) har allerde fået en rigtig dårlig
bismag i munden! - fejhedens bismag!

Forsvarsministermøde med et blodigt bagtæppe
Af Lotte Mejlhede
04. februar 2015, 22:01
nyhederne.tv2.dk/udland/2015-02-04-forsvarsministermoede-med-et-blodigt-bagtaeppe

Natos forsvarsministre k...

-

Uffe Dreesen i krigens centrum: Noget af det værste jeg har oplevet
Af David Buch Hansen
04. februar 2015, 22:55 Opd. 04. februar 2015, 23:19
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-02-04-uffe-dreesen-i-krigens-centrum-noget-af-det-vaerste-jeg-har-oplevet

-

Tyve stjæler hel pengeautomat med en rendegraver
05. februar 2015, 05:36
http://nyhederne.tv2.dk/2015-02-05-tyve-stjaeler-hel-pengeautomat-med-en-rendegraver

Kommentar:

Og den var forhåbentlig udstyret med en
GPS-sladrehank ?

-

Terrordømt: Saudisk kongefamilie finansierede 11. september
Af Jonas Hamidavi Rasoulzadeh Moestrup
05. februar 2015, 07:10
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-02-05-terrordoemt-saudisk-kongefamilie-finansierede-11-september

104 SVT Text Torsdag 05 feb 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Kung Abdullah: En obarmhärtig kamp 130
Utlänningar mördade av IS..........175

Rättegång mot Gyllene gryning......131

* Nato förstärker i öster............132

* Flygförbud över kokaregion i Peru..133

* Dödssiffra stiger efter flygkrasch 134

* Många döda i strider i Burma.......135

Ebolafallen ökar igen i Västafrika 136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Torsdag 05 feb 2015

SVT Text

* = efter kl 12 Nyhetsrullen 188

Norskt tiggeriförbud kan stoppas...137

* FN-krav till Bahrain: Frige fånge..138

Minst 17 döda i attack i Kongo.....139

Världen runt
Första marijuana-automaten igång...149

-

132 SVT Text Torsdag 05 feb 2015
UTRIKES PUBLICERAD 5 FEBRUARI

Nato förstärker i öster

Nato förstärker närvaron i östra
Europa genom att upprätta små
kommandocentraler som är beredda att
agera vid ev hot från Ryssland.

Beslutet kommer att tas under dagens
möte mellan medlemsländernas
försvarsministrar. Dessutom kommer en
ny snabbstyrka inrättas och ett
högkvarter sättas upp i Polen.

Enligt USA:s Nato-ambassadör Douglas
Lute ska alliansens flagga hissas över
det polska högkvarteret och sex mindre
kommandocentraler i Polen, Rumänien,
Bulgarien samt de tre baltiska
staterna.

-

135 SVT Text Torsdag 05 feb 2015
UTRIKES PUBLICERAD 5 FEBRUARI

Många döda i strider i Burma

Hårda strider mellan burmesisk militär
och rebeller har krävt minst 20 döds-
offer i delstaterna Shan och Kachin
nära Kina, uppger regimen.

Olika rebeller har stridit mot regimen
sedan självständigheten 1948 och trots
att vapenvila avtalats med i stort
sett alla fraktioner uppstår våldsam-
heter då och då.

De senaste striderna utbröt efter det
att rebellorganet skickat ett brev
till president Thein Sein där
regeringen uppmanades att skriva ett
avtal som ska leda till en federal
union.

-

138 SVT Text Torsdag 05 feb 2015
UTRIKES PUBLICERAD 4 FEBRUARI

FN-krav till Bahrain: Frige fånge

Fem av FN:s rättsliga experter manar
Bahrain att släppa den fängslade
oppositionelle shiamuslimske ledaren
Ali Salman.

Salman, som leder oppositionspartiet
al-Wifaq, greps den 28 december. Detta
har lett till nästan dagliga protester
i landet. Även interntaionella organi-
sationer som Amnesty och HRW har
kritiserat gripandet.

Bahrain har en shiamuslimsk majoritet
men styrs av ett enväldigt sunni-
muslimskt kungahus. En folklig
proteströrelse slogs 2011 ned med
våld.

-

5. februar 2015, 06:33
Konflikten i Ukraina
Porosjenko ber NATO om våpen
http://www.nrk.no/nyheter/1.12190511

Ukrainas president Petro Porosjenko ber
NATO-landene om støtte i form av moderne våpen og
spesialisthjelp.

Kommentar:

Hvis jeg var en kunstig intelligens, der overværede
al dette onde, som Psykopatus-Putin påfører andre,
da ville jeg straffe ham og hans medløbere fx. med
en asteroide-fuldtræffer, apropos ***advarslen***
allerede givet ...

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Sunday, February 01, 2015, CET 19:31, GMT 18:31
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Counter: T-24. Imam: I må jo gerne tegne Muhammed
EU gør klar til at udvide sanktioner mod Rusland

-
DR S121 tor 05 feb 15:49:43
[...]

Intern splid i Nato om våben til Ukraine
kl. 12:39
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/05/115434.htm

-

Frygtede efterretningstjenesterne: Journalister byggede deres egen computer
kl. 13:00
http://www.dr.dk/nyheder/kultur/medier/frygtede-efterretningstjenesterne-journalister-byggede-deres-egen-computer

-

EU gør klar til at udvide sanktioner mod Rusland
kl. 13:05
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/05/0205130548.htm

-

DR S129 tor 05 feb 16:07:16
5.februar dr.dk/nyheder 13:16

TYSK-FRANSK FREDSFORSØG I UKRAINE
Tysklands forbundskansler, Angela
Merkel, og Frankrigs præsident,
Francois Hollande, skal torsdag mødes
med Ukraines præsident, Petro
Porosjenko, og dagen efter med Vladimir
Putin i Moskva. Det sker i et forsøg på
at få stoppet den eskalerende krig i
det østlige Ukraine ved at fremlægge en
tekst til en fredsløsning, som alle
parter kan acceptere.

Kampene i det østlige Ukraine er blevet
intensiveret de seneste uger. Der
meldes om hårde kampe omkring Donetsk
og trafikknudepunktet Debaltseve. På
linje med Ukraine beskylder EU og USA
Rusland for at støtte de prorussiske
oprørere i det østlige Ukraine med
mandskab og militært udstyr.

Merkel og Hollande rejser til Ukraine - med et fredsforslag i tasken
kl. 13:16
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/05/0205131622.htm

-

Imam: I må jo gerne tegne Muhammed
kl. 13:30

Der står intet sted i Koranen, at man ikke må tegne
profeten Muhammed, og muslimer har selv gjort det i
århundreder, fortæller DR2's Detektor. Imam kalder
konflikten en stor misforståelse.

-

DR S133 tor 05 feb 16:07:16
5.februar dr.dk/nyheder 14:25

MOBNING ØGER CHANCEN FOR DEPRESSION
- Mobning på arbejdspladsen er noget,
der skal tages meget alvorligt.

Det siger Maria Gullander, fra arbejds-
og miljømedicinsk afdeling på
Bispebjerg Hospital. Hun er en af
forskerne bag den hidtil største
undersøgelse, der er lavet om
problemet.

Forskningen viser nemlig, at risikoen
for at udvikle depression er ni gange
større, hvis du jævnligt føler dig
mobbet på dit arbejde.

Mobning udvikler risiko for depression
kl. 14:25
http://www.dr.dk/Nyheder/Regionale/Syd/2015/02/05/105713.htm

-

DR S135 tor 05 feb 16:07:16
5.februar dr.dk/nyheder 14:46

NU KAN LAVTLØNNEDE JOB BETALE SIG
Det kan betale sig at tage et arbejde.
Også selvom jobbet er blandt de lavest
lønnede i Danmark.

Det siger beskæftigelsesminister Henrik
Dam Kristensen (S), efter hans
ministerium har regnet på, hvad man
skal have i løn for at få en gevinst på
1.000 kroner ekstra om måneden.

For et kontanthjælpspar med to børn,
hvor begge ægtefæller er fyldt 30 år,
skal man nu kun tjene 16.200 kroner for
at få det ekstra rådighedsbeløb.

- Vi har fået nogle nye saglige tal,
som viser, at det kan betale sig at
tage et arbejde, når man er på
kontanthjælp, siger ministeren.

Minister: Nu kan job til 16.200 kroner betale sig
kl. 14:46

Tunesisk regering bygger bro mellem sekulære og islamister
kl. 15:33
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/05/0205153326.htm

-

DR S145 tor 05 feb 20:14:43
5.februar dr.dk/nyheder 16:26

UKRAINE BEDER IGEN NATO OM VÅBEN
Alle Nato-medlemslande er blevet bedt
om at hjælpe med våben til Ukraine,
fortæller Ukraines Nato-ambassadør,
Ihor Dolhov, på et forsvarsministermøde
i Natos hovedkvarter i Bruxelles.

Præcist hvad, der er blevet leveret til
Ukraine, svarer ambassadøren ikke på.

Tidligere i dag afviste udenrigsmini-
ster Martin Lidegaard efter et møde i
Udenrigspolitisk Nævn, at Danmark vil
hjælpe Ukraine med våben.

Johannes Nordby, analytiker og
orlogskaptajn ved forsvarsakademiet,
siger, at Ukraine ikke har penge til at
købe nye våben, så det er et spørgsmål
om tid, for de begynder at løbe tør.

Ukraine bliver ved med at bede om våben fra Nato-lande
kl. 16:26
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/05/0205162645.htm

-

DR S144 tor 05 feb 20:14:43
5.februar dr.dk/nyheder 18:06

OBAMA OG DALAI LAMA MØDTES IKKE
Tibetanernes åndelige leder, Dalai
Lama, og USAs præsident, Barack Obama,
deltog torsdag begge ved samme
arrangement i Washington.

De holdt dog ikke et officielt møde og
sad heller ikke ved samme bord. Dermed
ser Barack Obama ud til at afværge
kritik fra Kina, der ser Dalai Lama som
en separatist.

Selvom det ikke blev til et officielt
møde mellem Barack Obama og Dalai Lama,
så anerkendte præsidenten dog den
tibetanske munks tilstedeværelse.

- Jeg vil byde særligt velkommen til en
god ven, sagde Barack Obama henvendt
til Dalai Lama ved arrangementet.

Obama og Dalai Lama var i samme lokale uden at mødes
kl. 16:29 Opdateret kl. 18:06
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/05/162152.htm

-

DR S148 tor 05 feb 20:14:43
5.februar dr.dk/nyheder 19:53

BESLUTNING OM HURTIG STYRKE SENERE
Det er endnu ikke besluttet, om Danmark
skal bidrage til Natos nye hurtige
reaktionsstyrke, oplyser forsvars-
minister Nicolai Wammen.

Nato-landene Frankrig, Tyskland,
Italien, Polen, Spanien og Storbritan-
nien har meldt sig som de første lande,
der i løbet af de kommende år vil stå i
spidsen for et nyt Nato brandkorps på
europæisk jord, oplyser generalsekretær
Jens Stoltenberg.

Nogle soldater skal være i så højt
beredskab, at de kan rykke ud med bare
to til tre døgns varsel.

Dagens beslutninger er et tydeligt
signal til Rusland, mener Wammen.

Wammen tøver med at sende soldater med udrykningsstyrke
kl. 19:53
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/05/0205195307.htm

-

Korrespondent: Nato-løfte vil blive set som forræderi
kl. 20:36
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/05/194913.htm

Lover Nato Rusland, at Ukraines ikke bliver optaget
i alliancen, vil Ukraine se det som forræderi,
vurderer DR-korrespondent

Merkel og Hollande gør nyt forsøg på fred i Ukraine
Af Ritzau
05. februar 2015, 12:08 Opd. 05. februar 2015, 12:21
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-02-05-merkel-og-hollande-goer-nyt-forsoeg-paa-fred-i-ukraine

5. februar 2015, 14:56
Konflikten i Ukraina
NATO-ministre mot våpen til Ukraina
http://www.nrk.no/nyheter/1.12191565

Flere europeiske forsvarsministre advarte i dag
sterkt mot å forsyne Ukraina med våpen, og frykter
splittelse i NATO dersom USA bestemmer seg for å
levere våpen. Den ukrainske presidenten, Petro
Porosjenko, har bedt NATO bidra med våpen.

-

5. februar 2015, 16:22
Konflikten i Ukraina
- Russisk aggresjon er en trussel
http://www.nrk.no/nyheter/1.12191830

- Russland må umiddelbart forplikte seg til
våpenhvilen i Ukraina, sier USAs utenriksminister
John Kerry. Han møtte i dag president Petro
Porosjenko og statsminister Arsenij Jatsenjuk i Kiev
for å diskutere den dramatiske utviklingen øst i
landet.

- Russland største trussel for Ukraina

- Den russiske aggresjonen er den største trusselen
mot Ukraina. Det er John Kerrys konklusjon etter
møter med president Petro Porosjenko og
statsminister Arsenij Jatsenjuk i Kiev i dag.

-

5. februar 2015, 21:36

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Sunday, February 01, 2015, CET 19:31, GMT 18:31
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Counter: T-23. Ukraine-præsident tror på fredsplan
Iranian diplomat in Uruguay said linked to Israeli Embassy blast
Påven: Mörklägg aldrig barnövergrepp

-

DR S152 fre 06 feb 08:12:51
5.februar dr.dk/nyheder 22:10

UKRAINE-PRÆSIDENT TROR PÅ FREDSPLAN
Ukraines præsident Petro Porosjenko
øjner perspektiver i den fredsplan, som
den tyske forbundskansler og Frankrigs
præsident har præsenteret i Kiev.

Planen, som er blevet drøftet i
samtaler mellem Porosjenko, Angela
Merkel og Francois Hollande, giver
ifølge den ukrainske præsident håb om
en våbenhvile.

Hverken Merkel eller Hollande har sagt
noget efter deres møde i Kijev.

I morgen rejser de to europæiske ledere
videre til Moskva, hvor de skal mødes
med Ruslands præsident, Vladimir Putin,
for at diskutere fredsplanen.

Ukrainsk præsident håber på tysk-fransk fredsplan
05. Feb. 2015 kl. 22:10
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/05/0205221014.htm

-

Ekspert: Overraskende at Merkel og Hollande kommer til Putin
kl. 07:51
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/06/072317.htm

Lidegaard tror på våbenhvile i Syrien indenfor måneder
Af Ritzau
06. februar 2015, 06:32 Opd. 06. februar 2015, 06:42
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-02-06-lidegaard-tror-paa-vaabenhvile-i-syrien-indenfor-maaneder

104 SVT Text Fredag 06 feb 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* 129 räddade från slavfabrik........130

* Intern revolt mot Tony Abbott......131

* Piloten dog med styrspak i handen..132

* Dyr bevakning av Assange...........133

* Ny rapport om IS grymheter.........134

Norskt tiggeriförbud stoppas.......135

"Mörklägg aldrig barnövergrepp"....136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Fredag 06 feb 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Nato förstärker i östra Europa.....137

Notiser: Kryssningsfartyg på grund 148

Världen runt
Herde snubblade på guldklimp.......149

-

134 SVT Text Fredag 06 feb 2015
UTRIKES PUBLICERAD 5 FEBRUARI

Ny rapport om IS grymheter

Islamiska staten (IS) dödar, våldtar
och torterar systematiskt barn i Irak,
visar en rapport från FN:s barnrätts-
kommitté. Det kan handla om att de
korsfästs eller begravs levande.

Främst är det barn från minoritets-
grupper som kristna och yazidier som
utsätts för tortyr och avrättningar.
Men även sunni- och shiamuslimska barn
drabbas, skriver kommittén.

Rapporten tar också upp hur barn allt
oftare används i krigföringen, bland
annat som självmordsbombare, bomb-
tillverkare eller som mänskliga
sköldar vid flygattacker.
Mer om rappporten på svt.se/nyheter

-

136 SVT Text Fredag 06 feb 2015
UTRIKES PUBLICERAD 5 FEBRUARI

Påven: Mörklägg aldrig barnövergrepp

Påve Franciskus har skickat ett
strängt brev till det katolska
prästerskapet där han skriver att det
är deras plikt att rapportera över-
grepp mot barn begångna av präster.

Han tillägger att de inte får låta
rädslan för en skandal leda till att
de mörklägger sådana övergrepp.

I brevet, som skickades till ledarna
för de nationella biskopskonferenserna
och olika religiösa ordnar, krävde
påven "nära och fullständigt" sam-
arbete med den nya kommission som
Vatikanen upprättat och som ska skydda
barn.

-

6. februar 2015, 02:35
Kerry forslår handelsboikott
http://www.nrk.no/nyheter/1.12192498

USAs utenriksminister John Kerry ber FN om å innføre
en handelsboikott av våpen til Sør-Sudan. Kerry
håper det vil bidra til å få slutt på borgerkrigen i
landet.

-

6. februar 2015, 08:52

-

Pave Frans fortsætter kampen mod pædofili

Ritzau
5. februar 2015 16:01
http://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/pave-frans-fortsaetter-kampen-mod-paedofili

Kommentar:

Men problemet bliver altså ikke løst, så længe man
ikke vil ***forebygge*** overgrebene. Og her er det
aktuelt at annullere cølibat-kravet!

-

Bibelen giver os ytringsfrihed
5. februar, 06, 2015
http://udfordringen.dk/2015/02/bibelen-giver-os-ytringsfrihed/

-

Iranian diplomat in Uruguay said linked to Israeli Embassy blast

Montevideo expels envoy for involvement in bombing
in early January

By Times of Israel staff February 6, 2015, 7:55 am

http://www.timesofisrael.com/iranian-diplomat-in-uruguay-said-linked-to-israeli-embassy-blast/

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Sunday, February 01, 2015, CET 19:31, GMT 18:31
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Counter: T-23. Fogh: Putin-indgreb i de baltiske lande er meget sandsynligt

-

DR S165 fre 06 feb 15:31:26
6.februar dr.dk/nyheder 09:39

KORT VÅBENSTILSTAND I UKRAINE
Den ukrainske hær og de prorussiske
oprørere ved Donetsk i det østlige
Ukraine er enedes om en humanitær
våbenhvile.

- De er blevet enige om en
våbenstilstand for fredag i området
omkring Debaltseve for at evakuere
civilbefolkningen, siger en talsmand
for det ukrainske indenrigsministerium.

Oprørerne siger, at våbenhvilen vil
være gældende omkring byen fra klokken
9 til 16 dansk tid.

Der har været voldsomme kampe ved
Debaltseve de seneste dage. Det er et
vigtigt knudepunkt for togtrafikken.

Enighed om kort våbenstilstand i Ukraine
kl. 09:39
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/06/0206093946.htm

-

Korrespondent: Merkel og Hollande besøger Putin, men det er Obama han vil møde
kl. 09:59
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/06/083002.htm

-

Fogh: Putin-indgreb i de baltiske lande er meget sandsynligt
kl. 12:00
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/06/105616.htm

Ruslands præsident, Vladimir Putin, vil sandsynligvis
teste Natos styrke, siger den tidligere
generalsekretær. Alliancen er truet på dens eksistens,
mener ekspert.

Kommentar:

Jeg kan ***garantere*** for, at hvis psykopatus-Putin
(og hans medløbere) angriber Baltikum, så får vi
global atomkrig!

Om det ta'r en time, en dag eller uge er irrelevant,
fordi konsekvensen bliver no matter what, at vor
civilisation uddør!

(Det er derfor psykopati er så farlig. Først for
sent, forstår de, hvordan virkeligheden er skruet
sammen, at folk IKKE frinder sig i deres
terrorisering!)

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/18-188
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/18-188

-

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Sunday, February 01, 2015, CET 19:31, GMT 18:31
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Counter: T-22. Natos topgeneral kalder Putins udspil for uacceptabelt + ET-break (risiko for vor civilisations undergang)

-

Espersen i Lama-samråd: Dommen over os bliver hård
kl. 12:28
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2015/02/06/073629.htm

Kommentar:

En, man IKKE kan regne med, når der er modvind,
eller ligefrem einem Cannibal-istan-spytslikker! ... :-(

-

Korrespondent: Ingen fred i Ukraine uden separatister
kl. 13:49
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/06/110758.htm

-

Tre bud på Ukraines fremtid: Sådan går det for det krigsplagede land
kl. 16:24
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/06/145712.htm

-

DR S118 lør 07 feb 09:45:19
6.februar dr.dk/nyheder 22:36

MØDE SLUT: INGEN AFTALE MED PUTIN
Den tyske forbundskansler, Angela
Merkel, og den franske præsident,
Francois Hollande, forlader Kreml efter
samtaler med den russiske præsident,
Vladimir Putin, om konflikten i
Ukraine.

Det fremgår endnu ikke, hvad der er
kommet ud af samtalerne i løbet af
fredagen.

Kremlin-talsmand Dmitry Peskov siger,
at lederne har haft konstruktive
samtaler frem mod at finde en løsning.

Planen er, at de tre ledere skal tale
sammen i telefon på søndag og han
indikerede, at ukraines præsident Petro
ligeledes vil deltage.

Efter topmøde med Putin: Våbenhvile lader vente på sig
06. Feb. 2015 kl. 22:36
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/06/0206223620.htm

-

DR S124 lør 07 feb 09:45:19
7.februar dr.dk/nyheder 07:38

DF, LA OG Ø: SKÆR I MINISTERPENSION
Normalt er Dansk Folkeparti,
Enhedslisten og Liberal Alliance ikke
enige om meget på Christiansborg, men
nu går de tre partier sammen om et
udspil, der skal hæve politikernes egen
pensionsalder og skære i deres pension.
Det skriver Berlingske.

Eksempelvis skal politikere først kunne
modtage politikerpension fra
folkepensionsalderen ligesom alle andre
danskere, og det skal ifølge partierne
tage længere tid at optjene retten til
ministerpension ved at forlænge
optjeningsperioden fra ét til to år.

Sjælden alliance vil skære i ministerpension
kl. 07:38
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2015/02/07/0207073833.htm

https://sites.google.com/site/skrivunder/afskaf-pension-til-folketingsmedlemmer

En arbejder er sin løn værd, men ingen har sagt, at
man ligefrem skal malke koen!

Det efterlader i hvert fald et MEGET dårligt indtryk
ude i befolkningen, særligt hos dem, der knokler for
at tjene til dagen og vejen! ... :-(

"Kanske" derfor nogle så hellere vil ha' et kalifat?

Der bør nok gælde de samme regler, som i alle andre
brancher (løn efter fortjeneste): 30 år giver en så
meget ret til pension, 1 år knap så meget!

-

DR i Ukraine: Mange ukrainere har vænnet sig til kampene
kl. 09:00
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/06/140742.htm

-

Mere end 4000 magtanvendelser mod anbragte børn sidste år
kl. 11:09

Børn skal irettesættes (når der er grund til det),
men 4000 er nok for mange!

Jeg kan huske en sag med mig selv (godt nok i en
anden forbindelse), at jeg dårlig kunne dokumentere
et verbalt overgreb uden videooptagelser, så måske
burde man inddrage videoovervågning, som INGEN har
adgang til, men som kan blive åbnet af en dommer
(og sidenhen anklagere og forsvarere).

Er dette en mulighed ?

Som udsat barn ville jeg i hvert fald føle mig lidt
tryggere, hvis jeg kunne dokumentere overgrebene.

Og er det ikke børnene, der kommer i første række i
disse sgaer (fremfor de ansatte og deres rettigheder)?

Våbenhvile i Ukraine giver civile chance for at flygte
Af Ritzau, jute@tv2
06. februar 2015, 09:45 Opd. 06. februar 2015, 11:02
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-02-06-vaabenhvile-i-ukraine-giver-civile-chance-for-at-flygte

-

Biden: Ukraine kæmper for sin overlevelse
Af Ritzau, ah...@tv2.dk
06. februar 2015, 13:50 Opd. 06. februar 2015, 14:22
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-02-06-biden-ukraine-kaemper-for-sin-overlevelse

Rusland fortsætter med at sende lejesoldater og
kampvogne ind i Ukraine, siger den amerikanske
vicepræsident.

Mens Rusland optrapper sit engagement, så kæmper
Ukraine for at overleve, og landet behøver EU's og
USA's hjælp.

-

Tyrkiet forlader sikkerhedskonference i protest
06. februar 2015, 15:58
http://nyhederne.tv2.dk/2015-02-06-tyrkiet-forlader-sikkerhedskonference-i-protest

-

Hundredevis af børn smittet med HIV under Ukraine-konflikten
Af Lars Keinicke Tofte
06. februar 2015, 17:25
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-02-06-hundredevis-af-boern-smittet-med-hiv-under-ukraine-konflikten

-

Merkel og Hollande forlader samtaler om Ukraine
Af Ritzau
06. februar 2015, 22:32
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-02-06-merkel-og-hollande-forlader-samtaler-om-ukraine

-

Rusland og EU-lande er enige om udkast til fredsplan
Af Ritzau
07. februar 2015, 09:50 Opd. 07. februar 2015, 10:28
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-02-07-rusland-og-eu-lande-er-enige-om-udkast-til-fredsplan

104 SVT Text Lördag 07 feb 2015

SVT Text

* = efter kl 12 Nyhetsrullen 188

Kanadas HD öppnar för dödshjälp....130
* "Regnflod" över Kalifornien........131

Brändes levande i bussattack.......132

* Källa: Valet i Nigeria skjuts upp..133
Boko Haram har upp till 6.000 man..134

Islamister dödade på Sinaihalvön...135
Notiser: Politiker sköts ihjäl.....148

Moskvamötet är sista chansen......175-

-

6. februar 2015, 20:53
Badawi dømt til pisking i Saudi-Arabia
Utsetter piskingen av blogger
http://www.nrk.no/nyheter/1.12194598

Saudiarabiske myndigheter har for fjerde helgen på
rad utsatt piskingen av menneskerettighetsaktivisten
og bloggeren Raif Badawi, skriver NTB. Badawi er
dømt til 1000 piskeslag for å ha krenket islam i
bloggen sin.

-

7. februar 2015, 06:56
FN-resolusjon mot IS
http://www.nrk.no/nyheter/1.12194759

FNs sikkerhetsråd vil neste uke vedta en resolusjon
som tar sikte på å hindre IS i å finansiere sin
virksomhet med olje, smugling av antikviteter og
løsepenger.

-

7. februar 2015, 12:18

-

Modtag Dalai Lama ordentligt

Leder
Af Anders Ellebæk Madsen
7. februar 2015 00:00
http://www.kristeligt-dagblad.dk/leder/modtag-dalai-lama-ordentligt

-

Natos topgeneral kalder Putins udspil for uacceptabelt

Ritzau
7. februar 2015 10:20
http://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/natos-topgeneral-kalder-putins-udspil-uacceptabelt

Den militære øverstkommanderende for Nato kalder
Putins forslag for Østukraine "totalt uacceptable."

Kommentar:

Indse nu ***nødvendigheden*** af UDN samt domstolenes
globale kompetance!

Kun derved kan vi vinde sejr over uretten i verden
(hvad enten det nu gælder angrebskrig med en anden
demokratisk og dermed fredselskende nation eller
You-name-it)!

Ellers vil de blive ved og ved og ved som rovdyr,
og så kan det jo ikke andet end ende galt en dag,
hvor vi alle ender ned i atomafgrunden!

Du skal - med andre ord - arbejede mere ***målrettet***
på din overlevelse!

Det er desværre ikke nogen selvfølge længere (i
denne Putin-skabte galeanstalt)!

-

Merkel: Vi skylder ukrainerne at vove forsøg på fred

Ritzau
7. februar 2015 11:29
http://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/merkel-vi-skylder-ukrainerne-vove-forsoeg-paa-fred

Kommentar:

Fint nok, men vær ***realist***!

Putin vil ha' det hele, akkurat som Hitler! Og dét
er ***sygeligt***!

Jo mere du sender dét signal til den russiske
befolkning, desto medre kan de distancere sig fra
***galskaben*** og indse, at andre nationer har de
selvsamme rettigheder mht. tryghed bag sikre og
anerkende grænser som Rusland. Og at det netop er
disse rettigheder, der krænkes af putin og hans mænd
i Georgien og nu også i Ukraine! Og at dette må
straffes ved en domstol!

For hvis ikke det bli'r standset, dør vi alle...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2014-02-07, Saturday, day no 038, CET 13:07, GMT 12:07)
- "Skulle jeg hilse og sige"

Gosch! Er dette virkelig vor fremtid, Sir ?

18188 news:54d60114$0$292$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/18-188
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/18-188
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/HmrOKnSV990/Rb6cgOBIOvEJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/sj4DHDceWYc/JGstBhK2xVgJ
Hmm ... (input memory from) ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=job+29%3A17&version=BPH

Jeg besejrede de onde og ***TVANG*** dem
til at udlevere deres ofre.

(Job 29,17)

Vær ***tapper**! ... :-)

Be a hero! ... :-)

Last OUTPUT: 18000 news:5487e1ef$0$302$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 18189

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Saturday, February 07, 2015, CET 13:27, GMT 12:27
Subject: Re: Counter: T-22.
Natos topgeneral kalder Putins udspil for uacceptabelt -
Re: Counter: T-27, 2015 uge 06 (news samlet)
18189 news:54d604ac$0$287$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/HmrOKnSV990/s5X3iKAnqfUJ
Be a ***hero***, my friend (out there in space)!

Please ***remember***:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=psa+110%3A3&version=BPH

... (villigt kommer Dit folk på kampens dag), ...
fra morgenrødens skød ...

(Salme 110, 3)

Dette gælder vel også for dig, min galaktiske nabo og ***ven*** ... :-)

Ja! Mine tårne er som bryster!
jeg er ikke længere en mindreårig (uden ansvar)!
Jeg er blevet voksen og giftefærdig! ... :-)

Kom, min elskede, og lad os lege:

Lad os som rovdyr besejre de onde og ***TVINGE*** dem til at udlevere
deres ofre!

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/18-191
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/18-191

-

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Natos topgeneral kalder Putins udspil for uacceptabelt +
ET-break (risiko for vor civilisations undergang) -
Re: Counter: T-27, 2015 uge 06 (news samlet)
18190 news:54d6094e$0$293$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/HmrOKnSV990/MvyVJbyjPSAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/sj4DHDceWYc/NAJhRP_RnhkJ
Sagt (henvendelse til disse onde mennesker):

Jeg RÅDER dig til at holde ultra-lav profil...

CET 13:51
- "Skulle jeg hilse og sige"

Så der ér altså...

CET 13:55
- "Bank"

... i luften?

CET 13:56
- "Yep!"

That's fine ... :-)

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Sunday, February 01, 2015, CET 19:31, GMT 18:31
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Counter: T-22. Hollande om Rusland-aftale: Alternativet er krig

-

DR S126 lør 07 feb 13:33:01
7.februar dr.dk/nyheder 12:46

12 DRÆBT I BANGLADESH
Ni mennesker har mistet livet og 30
andre er sårede i et at angreb på en
bus i Bangladesh.

Ukendte personer kastede brandbomber
mod bussen, der var på vej fra
distriktet Gaibandha til Bangladeshs
hovedstad, Dhaka.

I et lignende angreb tidligere i dag
mistede blev tre mennesker dræbt.

Angrebene er de seneste i en række
voldsomme sammenstød i landet, hvor
mindst 70 mennesker er omkommet.

Ni dræbt i brandbombe-angreb på bus i Bangladesh
kl. 12:46
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/07/121743.htm

Hollande om Rusland-aftale: Alternativet er krig
Af Ritzau
07. februar 2015, 11:30 Opd. 07. februar 2015, 12:55
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-02-07-hollande-om-rusland-aftale-alternativet-er-krig

Kommentar:

Psykopatus-Putin ***gambler***, akkurat som Hitler
gjorde!

Og jo mere du går med på "legen" hans, desto mere
held får han til at ***bedrage*** det russiske folk,
og så bliver krigen umulig at stoppe!

Så det klogeste, du kan gøre, er at give ham en
kold skulder!

Dette sprog forstår ***alle***!

7. februar 2015, 14:12

-

Flere partier ønsker ordning, hvor ældre spørges, om de vil genoplives ved hjertestop

Af Rikke Gustavsen
6. februar 2015 00:00
http://www.etik.dk/danmark/flere-partier-oensker-ordning-hvor-aeldrespoerges-om-de-vil-genoplives-ved-hjertestop

Kommentar:

Hvis man først er syg og døende, da er genoplivning
meningsløs!

Det gælder ikke om at leve længst mulig, men om at
få noget godt ud af det liv, man lever. Hver en dag
er en gave. Blot det at kunne gå, se, høre, tale og
tænke er underfuldt, og det bør man glæde sig over ... :-)

-

Jeg har været min kone utro
5. februar, 06, 2015
http://udfordringen.dk/2015/02/jeg-har-vaeret-min-kone-utro/

Kommentar:

Fjols! Hvorfor sætte hele din (og din ægtefælles)
lykke over styr (blot med et enkelt knald) ?

Dummere - eller rettere: Tåbeligere kan man sg_ ikke
ikke være!

Om Gud kan tilgive ?

Ja, SELVFØLGELIG kan Han det!

Om din ægtefælle kan tilgive ?

Ja, SELVFØLGELIG kan hun (og han) det!

Men, for dælen ...

Sørg for at få spist ***RIGELIGT*** hjemmefra, så I
IKKE bliver fristet over evne ude i byen!

Comprenez?

(Og dermed kan du også indse det TÅBELIGE i at
afstraffe din ægtefælle - om det skulle være
tilfældet - ved at nægte denne at have seksuel
samkven med dig!)

Og dermed BURDE den også fise ind på lystavlen mht.
det vanvitte krav og cølibat!

Det er og bliver "opskriften" på en FIASKO!!!

-

Afbrænding af jordansk pilot forener arabere i væmmelse
6. februar, 06, 2015
http://udfordringen.dk/2015/02/afbraending-af-jordansk-pilot-forener-arabere-vaemmelse/

-

Flere af USA's top-Demokrater vil boycotte Netanyahus tale
6. februar, 06, 2015
http://udfordringen.dk/2015/02/flere-af-usas-top-demokrater-vil-boycotte-netanyahus-tale/

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Sunday, February 01, 2015, CET 19:31, GMT 18:31
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Counter: T-22. Biden: Ukraine har ret til at forsvare sig

-

Dagen efter fredsforhandlinger med Putin: 12 dræbt i Ukraine
kl. 17:21
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/07/170605.htm

-

Rusland før afgørende fredsmøder: Er I med os eller imod os?
kl. 18:05
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/07/162331.htm

Kommentar:

***Sygelig*** tankegang fremsat af ***mordere***!

-

Ukraine beder om militær støtte fra Europa: Vi har ret til at forsvare vores folk
kl. 19:01
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/07/185417.htm

-

DR S130 lør 07 feb 21:32:46
7.februar dr.dk/nyheder 20:11

PUTIN AFVISER AT DET ENDER MED KRIG
Der er intet ønske fra russisk side om
at starte en krig mod nogen som helst,
lyder det lørdag fra Ruslands
præsident, Vladimir Putin, ifølge
nyhedsbureauet Reuters.

Men præsidenten har i samme ombæring
understreget, at en verdensorden, hvor
en enkelt "leder" fortæller de andre,
hvad de skal gøre, ikke vil passe
Rusland.

Kommentaren er den første fra Vladimir
Putin, efter han fredag aften har
siddet i længerevarende forhandlinger
med den tyske forbundskansler Angela
Merkel og den franske præsident
Francois Hollande om at finde en
afslutning på krisen i Ukraine.

Putin raser over Vesten men afviser at det ender med krig
kl. 20:11
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/07/191218.htm

Golfstater fordømmer kup i Yemen
Af Ritzau, kruh
07. februar 2015, 16:02
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-02-07-golfstater-fordoemmer-kup-i-yemen

-

Biden: Ukraine har ret til at forsvare sig
Af Ritzau, kruh
07. februar 2015, 16:45
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-02-07-biden-ukraine-har-ret-til-at-forsvare-sig

-

Putin: Rusland accepterer ikke forstyrret verdensorden
Af Ritzau, kruh
07. februar 2015, 17:03
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-02-07-putin-rusland-accepterer-ikke-forstyrret-verdensorden

Der er intet ønske fra russisk side om at starte en
krig mod nogen som helst, lyder det lørdag fra
Ruslands præsident, Vladimir Putin, ifølge
nyhedsbureauet Reuters.

Kommentar:

Ikke desto mindre ër krigen allerede startet for
Georgiens og nu også Ukraines vedkommende! ... :-(

Så det er den sædvanlige ***løgn*** vi nu skaql høre
på fra Kreml! ... :-(

-

[...]

Dette er en syg mands tankegang (kanske udsprunget
af et mindreværdskompleks)!

Sådan er virkeligheden nemlig ikke skruet sammen!

Vi, Menneskeheden (herunder NATO), står sammen om
dette, at det onde IKKE skal ha' lov at terrorisere
vor planet med angrebskrig und so weiter!

-

Ukraines leder beder om militær støtte fra Europa
Af Ritzau, kruh
07. februar 2015, 18:08
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-02-07-ukraines-leder-beder-om-militaer-stoette-fra-europa

7. februar 2015, 14:46
Konflikten i Ukraina
Merkel: - Ingen garantier for fred
http://www.nrk.no/nyheter/1.12195387

Angela Merkel sier på den internasjonale
sikkerhetskonferansen i München at hun ikke er
sikker på om fredsinitiativet for Ukraina vil
lykkes, men mener alle muligheter må prøves. Hun
står på at det ikke skal løses ved å sende mer
våpen inn i Ukraina.

-

7. februar 2015, 17:27
Russland og Nato
http://www.nrk.no/nyheter/1.12195720

Det er fortsatt et hav mellom NATOs og Russlands
oppfattelse av virkeligheten, opplyser Jens
Stoltenberg etter et møte med Sergej Lavrov lørdag.
Alliansen skal opprette nye kontrollsentre i seks
land i øst, et nærvær Russland ikke vil ha noe av.

Kommentar:

Efter det feje angreb på Georgien er I en trussel
mod verdensfreden, og vi er tvunget til at forsvare
os mod denne trussel.

Så det er helt og holdent ***selvforskyldt*** det
her.

Hvis I ønsker fred, da skal I aflevere de områder
tilbage til georgien, som I har besat!

Og på tilsvarende vis mht. Ukraine.

Længere er den historie bare ikke!

-

7. februar 2015, 21:52

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Sunday, February 01, 2015, CET 19:31, GMT 18:31
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Counter: T-21. Britisk udenrigsminister: Putin fører sig frem som en tyran

-

DR S136 søn 08 feb 09:18:26
8.februar dr.dk/nyheder 06:40

TUNESIEN ANHOLDER 32 TERRORISTER
Tunesien har anholdt en stor gruppe
militante islamister, der havde planer
om at gennemføre "spektakulære"
terrorangreb i det nordafrikanske land.

Det oplyste myndighederne lørdag.

Nogle af de i alt 32 anholdte er vendt
tilbage fra Syrien, hvor de har
deltaget i kampe mod styret.

Nyheden om masseanholdelserne kommer
dagen efter, at en ny
koalitionsregering anført af
premierminister Habib Essid tiltrådte.

Tunesien anholder terrorister der planlagde 'spektakulære' angreb
kl. 06:40
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/08/062637.htm

-

Avis: Islamisk stat driver sharia-domstol i Libanon
kl. 11:36
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/08/092106.htm

-

DR S142 søn 08 feb 23:45:51
8.februar dr.dk/nyheder 13:58

UKRAINE-FREDSFORHANDLINGER ONSDAG
En række af verdens ledere har ide
seneste dage diskuteret især
situationen i Ukraine på den årlige
sikkerhedskonference i MÜnchen.

Nu vil der blive gjort endnu at forsøge
på at opnå en fredsaftale mellem de
russisk-sindede oprørere og den
ukrainsk regering i Kiev på et møde
onsdag, siger en talsmand for den tyske
regering i en udtalelse, ifølge
Reuters.

Det er lederne af Rusland, Ukraine,
Frankrig og Tyskland, der ifølge den
tyske regering, satser på at mødes
onsdag i Hvideruslands hovedstad,
Minsk.

Ukraine: Planer om fredsforhandlinger onsdag
kl. 13:58
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/08/124803.htm

-

DR S143 søn 08 feb 23:45:51
8.februar dr.dk/nyheder 14:31

IRAN: KOMPROMIS I ATOMFORHANDLINGER
Irans øverste leder lægger op til et
kompromis i forhandlingerne om Teherans
omstridte atomprogram, så ingen af
parterne får alt, hvad de kræver.

- Jeg ville gå med til enhver aftale,
som kan indgås. Men selvfølgelig ønsker
jeg ikke en dårlig aftale. Ingen aftale
er bedre end en dårlig aftale, siger
ayatollah Ali Khamenei i en erklæring
ifølge nyhedsbureauet Isna.

Han siger, at han er stærkt tilhænger
af en aftale, og at denne må findes
hurtigst muligt i og "i en fase uden
smuthuller".

Iran efter samtaler med USA: Vil have kompromis i atomforhandlinger
kl. 14:31
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/08/141708.htm

-

DR S144 søn 08 feb 23:45:51
8.februar dr.dk/nyheder 16:20

MINISTER: PUTIN ER TYRANNISK
Storbritanniens udenrigsminister,
Philip Hammond, siger, at Ruslands
præsident, Vladimir Putin, "fører sig
frem som en tyran fra midten af det 20.
århundrede i forhold til Ukraine".

- Rusland må opgive dets annektering af
Krim og begynde at respektere
folkeretten, siger Hammond, der
deltager i den årlige internationale
sikkerhedskonference i MÜnchen,
Tyskland.

Hammond fastslår også, at Ukraines hær
ikke kan slå Ruslands hær, og han
opfordrer til en politisk løsning på
krisen.

Britisk udenrigsminister: Putin fører sig frem som en tyran
kl. 16:20
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/08/123712.htm

-

DR S151 søn 08 feb 23:45:51
8.februar dr.dk/nyheder 20:29

USA LEVERER VÅBEN TIL LIBANONS HÆR
USA leverede søndag våben og anden
militærstøtte til Libanons hær for mere
end 25 millioner dollar, svarende til
163 millioner kroner.

USAs ambassadør i Libanons hovedstad,
Beirut, siger, at våbnene skal anvendes
til at bekæmpe truslen fra terrorister
og ekstremister fra Syrien.

- Vi kæmper mod den samme fjende, så
vores støtte til jer har været hurtig
og kontinuerlig, sagde ambassadør David
Hale ved et arrangement i Beirut for at
markere våbenleverancen.

Libanon er den femtestørste modtager af
amerikansk militærhjælp.

USA leverer våben til Libanon for 25 mio dollars:
Vores fjender er de samme
kl. 20:29
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/08/0208202913.htm

-

DR S153 søn 08 feb 23:45:51
8.februar dr.dk/nyheder 23:45

GRÆKERE KRÆVER TYSK NAZIGÆLD BETALT
Grækenland har 'en moralsk forpligtelse
over for sin befolkning, over for
historien, over for alle europæiske
folk, der kæmpede og gav deres blod i
kampen mod nazismen', sagde
premierminister Alexis Tsipras i en
tale til parlamentet søndag aften.

- Vores historiske forpligtelse er at
gøre krav på krigsskadeerstatninger og
okkupationslån, sagde Tsipras ifølge
nyhedsbureauet AFP.

Dermed genåbnede han en gammel sag.

Tyskland besatte Grækenland i 1941.
Angiveligt tvang nazisterne den græske
centralbank til at yde lån og lagde
dermed den græske økonomi i ruiner.

Grækenland: Tyskerne skylder os penge for Anden Verdenskrig
kl. 23:45
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/08/220833.htm

Tunesien: Vi har forpurret spektakulære terrorangreb
Af Ritzau, mi...@tv2.dk
08. februar 2015, 04:58
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-02-08-tunesien-vi-har-forpurret-spektakulaere-terrorangreb

104 SVT Text Söndag 08 feb 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Flera barn döda i skottdrama i USA 130

* 32 extremister gripna i Tunisien...131

* Ogiltigt val om homoäktenskap......132

* Nu får Rom ett red light district..133

* Irak firar upphävt utegångsförbud..134

* Nya fredssamtal för Ukraina........135

Militär insats mot Boko Haram......136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Söndag 08 feb 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Massgrav upptäckt i norra Irak.....137

Morddömd får rätt att överklaga....138

Värdlen runt
Japaner tvingas att ta semester....149

-

135 SVT Text Söndag 08 feb 2015
UTRIKES PUBLICERAD 8 FEBRUARI

Nya fredssamtal för Ukraina

I dag hålls nya samtal om en fransk-
tysk fredsplan för att lösa krisen i
Ukraina.

Samtalen blir en fortsättning på de
som Tysklands förbundskansler Angela
Merkel och Frankrikes president
Francois Hollande inledde i Moskva i
fredags. Även Ukrainas president Petro
Porosjenko kommer att delta.

Hollande varnar för att fredsplanen
kan vara en av de sista chanserna att
undvika ett fullskaligt krig och att
göra slut på den tio månader långa
konflikten.

-

137 SVT Text Söndag 08 feb 2015
UTRIKES PUBLICERAD 7 FEBRUARI

Massgrav upptäckt i norra Irak

Kvarlevorna av 23 män från den reli-
giösa minoriteten yazidier har hittats
i en massgrav i norra Irak. De hade
skjutits till döds och en del av dem
hade bakbunda händer, enligt en tales-
person för den kurdiska regeringen.

Graven ligger i ett område som
kontrolleras av jihadistgruppen
Islamiska staten (IS) och är ett av
många bevis för deras brott mot
minoriteter.

FN betecknar de mord, kidnappningar
och våldtäkter som gruppen utsatt
yazidierna för som "försök till
folkmord".

-

8. februar 2015, 08:50

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, February 09, 2015, CET 00:02, GMT (8/2-15) 23:02
Subject: Counter: T-20, 2015 uge 07 (news samlet)
18195 news:54d7eae7$0$286$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/uvzeFIJUfGs/IaKM3xtmhqcJ
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Counter: T-20. Ekspert: Putin stiller bevidst urealistiske krav før fredsforhandlinger

-

Organisationer: Menneskerettigheder i frit fald i Thailand
kl. 09:30
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/08/150527.htm

-

DR S172 man 09 feb 18:01:34
9.februar dr.dk/nyheder 10:08

NI UKRAINSKE SOLDATER DRÆBT
Ni ukrainske soldater er blevet dræbt
og 26 såret i kampe med russisk
støttede separatister i det østlige
Ukraine i det seneste døgn, siger en
ukrainsk militærtalsmand mandag.

Talsmanden Vyjatjeslav Selesnijov
siger, at regeringsstyrker er blevet
angrebet af separatister i omkring 100
separate tilfælde.

Voldshandlingerne er steget i den
seneste måned i forbindelse med en ny
offensiv fra oprørernes side.

Ukraines militær siger, at kampene har
været særligt voldsomme omkring byen
Debaltseve, der er et vigtigt jernbane-
og vejknudepunkt nordøst for Donetsk.

Ni ukrainske soldater dræbt på et døgn
kl. 10:08
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/09/0209100804.htm

-

Udenlandske journalister bliver chikaneret i Thailand
kl. 12:15
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/05/121724.htm

-

Ekspert: Putin stiller bevidst urealistiske krav før fredsforhandlinger
kl. 11:56
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/09/113803.htm

-

DR S118 man 09 feb 18:01:03
9.februar dr.dk/nyheder 13:17

EU KLAR MED NYE SANKTIONER
EU-udenrigsministrene har mandag
godkendt en udvidelse af sanktionerne i
Ukrainekonflikten. Men selve
ikrafttrædelsen udskydes til mandag i
næste uge, erfarer Ritzau.

Beslutningen betyder, at yderligere 19
personer og ni virksomheder og andre
enheder kan føjes til EU's
sanktionsliste.

Men den forsinkede ikrafttræden åbner
mulighed for, at processen kan bremses,
hvis der sker fremskridt mod en
fredsløsning på et planlagt topmøde
onsdag i den hviderussiske hovedstad,
Minsk, mellem lederne fra Rusland,
Ukraine, Tyskland og Frankrig.

EU klar med nye sanktioner - men giver Putin betænkningstid
kl. 13:17
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/09/0209131726.htm

-

DR S125 man 09 feb 18:01:04
9.februar dr.dk/nyheder 16:45

UKRAINE: 1.500 RUSSERE OVER GRÆNSEN
Mindst 1.500 russiske styrker samt
kolonner med militært isenkram har
krydset grænsen til Ukraine i løbet af
weekenden, oplyser Ukraines militær.

Omkring 170 køretøjer, heriblandt
lastbiler, tankvogne og biler, krydsede
tillige grænsen, siger han.

Ukraine og Vesten beskylder Rusland for
at yde hjælp i form af soldater og
militært udstyr til de prorussiske
separatister, men det afvises pure af
ledelsen i Moskva.

Præsident Putin vil ikke tolerere nogen
form for ultimatum om Ukraine. Det er
kommet frem, at Tyskland giver frist
til onsdag til at godkende fredsplan.

Ukraine: 1.500 russiske soldater er rykket over grænsen
kl. 16:45
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/09/0209164510.htm

-

Det skal Merkel og Obama tale om
kl. 16:49
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/09/152353.htm

-

DR S128 man 09 feb 18:41:16
9.februar dr.dk/nyheder 18:38

USA: IKKE VÅBENBESLUTNING I UKRAINE
USA's præsident Obama siger på et
pressemøde med Tysklands kansler Merkel
i Washington, at han har bedt sin stab
se på alle muligheder, hvis diplomatiet
ikke virker over for Rusland.

Men der er endnu ikke er taget en
beslutning om at støtte Ukraine med
forsvarsvåben, skriver Reuters og AFP.

- Vi satser fortsat på en diplomatisk
løsning, siger Merkel og tilføjer, at
hun ikke ser en militær løsning som en
mulighed.

De er enige om at holde fast i
sanktioner.

USA har endnu ikke besluttet om Ukraine skal have våben
KL. 18:38
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/09/183258.htm

-

DR S130 man 09 feb 19:05:56
9.februar dr.dk/nyheder 18:22

EU-MINISTRE I APPEL FOR PILOT
Udenrigsminister Martin Lidegaard og 14
af hans EU-kolleger har dannet fælles
front for at få løsladt en kvindelig
ukrainsk pilot, der har siddet fængslet
i Moskva siden sidste sommer.

Det sker i forbindelse med et
udenrigsministermøde i Bruxelles på den
litauiske udenrigsminister Linas
Linkevicius initiativ.

Her bliver ministrene fotograferet
holdende et skilt med et billede af
piloten Nadesjda Savtjenko og følgende
budskab:

- Vi opfordrer de russiske myndigheder
til at løslade den ulovligt bortførte
ukrainske pilot.

EU-ministre i fælles Twitter-appel til Rusland: Løslad pilot
kl. 18:22
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/02/09/0209182206.htm

-

Dalai Lama mødes med 14 folketingsmedlemmer - men ikke regeringen
KL. 19:12
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2015/02/09/0209191240.htm

Gigantisk eksplosion skabte frygt for atombombe i Ukraine
Af Peter Møller 09. februar 2015, 13:43Opd. 09. februar 2015, 14:47
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-02-09-gigantisk-eksplosion-skabte-frygt-for-atombombe-i-ukraine

I virkeligheden stammede den voldsomme eksplosion fra
almindeligt sprængstof ...

-

Lidegaard med i EU-demonstration: Løslad ukrainsk pilot
Af Ritzau, kruh 09. februar 2015, 18:23
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-02-09-lidegaard-med-i-eu-demonstration-loeslad-ukrainsk-pilot

-

Bør vi bevæbne Ukraine? - her er fem argumenter for og imod
Af Peter Møller 09. februar 2015, 17:59Opd. 09. februar 2015, 18:32
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-02-09-boer-vi-bevaebne-ukraine-her-er-fem-argumenter-for-og-imod

Kommentar:

Psykopaten Putin vil blive ved lige indtil han får
militært modspil!

Spørgsmålet er blot: Hvor meget plads vil du gi' ham
indenda ?

Problemet var det samme mht. Hitler!

Sudetertyskland ? - Er du så naiv, at du tror, at
psykopaten så stopper her ?

Polen ?

Sandsynligheden for atomkrig vurederes således til at
være større emd 94%

Psykopater hører til på en psykopatforvaringsanstalt
(fængsel). Dér havnede Milocevic, Mladic og Karadiz.

Og dér til psykopatus-Putin også havne en dag!

Spørgsmålet er blot hvor meget der ødelægges indenda!

Verdenshistorien lærer os, at psykopater IKKE skåner
deres egen befolkning.

Det gjorde Hitler ikke, så hvorfor skulle Putin ?

9. februar 2015, 09:42