2019 uge 46 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=47) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40047

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2019 uge 45 (news samlet)
Date: Mon, 4 Nov 2019 07:39:17 +0100, GMT 06:39
21889 news:5dbfc7a7$0$700$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/wlsYEFAtUtk/h3cpLsDrAAAJ

-

I dag Mandag den 11. november 2019 (dag 315 i året) er der 5998
dage til (16 år + 154 dage), at asteroiden Apophis *måske*
rammer ind i Jorden (2036-04-13, 127 år efter Tunguska) ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska

Dog har nye DATA ændret på dette. Se evt. file 21.428 ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska/21-428

Men vi beholder tælleren, fordi der er en sammenhæng mellem
Templets opførsel (276) og Tunguska 1908 (150) og så dette
*dating*-tidspunkt (?), idet tælleren peger på 7-stjernen
(150+177=277,78) i år 2036 netop "tilfældigvis" samtidig med,
at asteroiden Apophis kommer relativt tæt forbi.

Og muligvis kommer der en atomkrig (startende i Mellemøsten
ved fx. at Iran angriber Israel med A-våben) om ca. ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

2273
dage til
Nuclearwar (see file 21.221)
(om ca. 6 1/3 år, around 2026-01-31)

.. ved mindre man - I TIDE - træffer sine modforanstaltninger
(og fx. opretter *brændbælter*, så ilden fra helvede IKKE
spredes)!

Og i dag er det også 2460 dage siden, at en stor asteroide
samt en meteor nær havde ramt og udslettet
Psykopatistan/Kleptokratistan (Rusland)! Se evt. ...

Date: Wed, 6 Mar 2019 14:28:09 +0100, GMT 13:28
21286 news:5c7fcaec$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-286
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/goodwill/21-286
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/6Oc2rdQ-vG4/6VNBJw20BwAJ

> ET! Hvor meget står der på min goodwill-konto?...
>
> Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
> the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
> i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
> der sagde:
> (2019-03-06, Wednesday, day no 65, CET 14:15, GMT 13:15)
> - "Masser!§"

Se tillige ...

News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: Found 30 and 196 -
Re: Found 115 -
Re: Found 50 and 78 at Chernobyl disaster 1986-04-26 -
Re: Tunguska: Found 78 -
Re: Meteor eksploderede over Sibirien 2019-04-06, GMT 12:00
(T-17 and 7 days) -
Re: 2019 uge 15 (news samlet)
Date: Thu, 11 Apr 2019 09:21:46 +0200, GMT 07:21
21390 news:5caeeb12$0$701$1472...@news.sunsite.dk
Chernobyl disaster (Tjernobylulykken)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/chernobyl/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/chernobyl/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/apophis/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-14/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-30/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-50/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-78/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-115/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-196/21-390
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/1-pfgcv8r74/lFNV1Br7AgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/IhSuyrBDmF0/j0dI6RziBAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/yzeSkItbCs4/cxkWlA8ZCgAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/koRifFcgF9g/ggBb8KzVBwAJ

-

Tidens aktuelle litterære sætning:

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

Må jeg godt være vred?
af Ross Campbell

Kapitel 2:
Samfundet og vreden, side 18-25

side 20

Oprør mod autoriteterne

Mennesker, der aldrig har fået tilfredsstillet deres behov
for kærlighed, bliver vrede og lader ofte deres vrede
komme til udtryk i oprør. Og her har vi den egentlige
grund til respektløshed og anti-autoritære holdninger.

Kommentar:

Kan dette være årsagen til al den megen had (med vold, mord,
død og ødelæggelse), vi observerer i Mellemøsten ?

-

I denne uge vil de politiske hændelser blive indrapporteret her
under lovmusikken ...

Blessed Be The Name Of The Lord - Vineyard Music
Uploadet af bondservant007 den 16/04/2007
http://www.youtube.com/watch?v=RRbxEPn6khw

Og prøv også hebraisk lovsang ...
https://www.youtube.com/watch?v=chG6xRsX7ns&list=PLszhKo2cWmhOpG6GvcWZxg3yJP4-2pFXk

Og som noget særlig for alle Jer muslimer *anbefales* denne
video ...

Muslim woman who hated the Jews
and ended up falling in love with their King - JESUS!
Offentliggjort den 1. feb. 2018
https://www.youtube.com/watch?v=wzfVAb4q8ZU
Se tillige ...
https://www.oneforisrael.org/

-

Underskriv:

Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs ...
http://www.skrivunder.net/nej_tak_til_statens_salg_af_dong_til_goldman_sachs

(Det ér *snylteri* ikke at betale skat! Og det er ikke
nok bare at sige undskyld for at ha' medvirket til et
verdensomspændende økonomisk krak i 2008. Det er pyramidespil,
hvor vi, Verdensbefolkningen, bliver taberne! Og dét er unfair,
og skal forbydes ved lov!)

Afskaf kongehuset
http://www.skrivunder.net/afskaf_kongehuset

Alle har ret til liv
http://www.skrivunder.net/alle_har_ret_til_liv

Appel til regeringen - fordøm krigsforbrydelserne (i Aleppo)!
http://www.skrivunder.net/sanktioner_krigsforbrydelserne_i_aleppo

Underskriv (med tilsagn om økonomisk hjælp) ...
Boykot Banker kræver skyhøje renter for lån til økonomisk trængte
http://www.skrivunder.net/boykot_banker_kraver_skyhoje_renter_for_lan_til_okonomisk_trangte

Borgernes statsbank
https://www.skrivunder.net/borgernes_statsbank

Boykot Cannibalistan (China)
http://www.skrivunder.net/boykot_cannibalistan_china

Boykot Psykopatistan (Russia)
http://www.skrivunder.net/boykot_psykopatistan_russia
Psykopatistan (Russia) fortjener einem SMAT, nogen indvendinger ?
http://www.skrivunder.net/psykopatistan_russia_fortjener_einem_smat_nogen_indvendinger

Boykot Fanatistan
http://www.skrivunder.net/boykot_fanatistan

For tiden findes der desværre mange fanatiske lande, hvor
Menneskerettighederne krænkes. Heriblandt:
Libyen
Saudi Arabien
Afghanistan
Pakistan
Iran

Boykot Syrien
http://www.skrivunder.net/boycot_syria

Boykot Sminke
http://www.skrivunder.net/boykot_sminke

børn og unge max 37 timers arbejdsuge i skolen og weekenderne fri
http://www.skrivunder.net/born_og_unge_max_37_timers_arbejdsuge_i_skolen_og_weekenderne_fri

Danske Dommere skal oplyse, om de er medlem af Frimurerlogen
https://www.skrivunder.net/danske_dommere_skal_oplyse_om_de_er_medlem_af_frimurerlogen

Direkte demokrati nu
http://www.skrivunder.net/direkte_demokrati_nu

FINGRENE VÆK FRA LEJERNES PENGE
https://www.skrivunder.net/fingrene_vak_fra_lejernes_penge

Fokus på antibiotika
https://www.skrivunder.net/fokus_pa_antibiotika

Folkeafstemning om afskaffelse af politisk imunitet
https://www.skrivunder.net/folkeafstemning_om_afskffelse_af

For Ytringsfrihed på Facebook
https://www.skrivunder.net/for_ytringsfrihed_pa_facebook

Forbud mod Googles *hensynsløse* aggressive adfærd
https://www.skrivunder.net/forbud_mod_googles_hensynslose_aggressive_adfard

Forbud mod ikke-egnede bilister
http://www.skrivunder.net/forbud_mod_ikke-egnede_bilister

Forbud mod pyramidespil herunder aktier
http://www.skrivunder.net/signatures/forbud_mod_pyramidespil_herunder_aktier/

Forbud mod utidige valg
http://www.skrivunder.net/forbud_mod_utidige_valg

Gør straffen hårdere for udviste kriminelle (så de ikke tør
vende tilbage)
http://www.skrivunder.net/gor_straffen_hardere_for_udviste_kriminelle

Indfør Systembolaget for tobak og alkohol
http://www.skrivunder.net/indfor_systembolaget_for_tobak_og_alkohol

Ja tak til alle, der kan, skal i arbejde
http://www.skrivunder.net/ja_tak_til_alle_der_kan_skal_i_arbejde

Ja tak til, at det offentlige hjælper virksomheder igang
http://www.skrivunder.net/ja_tak_til_at_det_offentlige_hjalper_virksomheder_igang

Jøderne har ret til at tilbe' på Tempelbjerget
http://www.skrivunder.net/joderne_har_ret_til_at_tilbe_pa_tempelbjerget

Karantæne-reglerne SKAL overholdes mht. ebola
http://www.skrivunder.net/karantane-reglerne_skal_overholdes_mht_ebola

Nej til et moderne kontanthjælpsloft
http://www.skrivunder.net/nej_til_et_moderne_kontanthjalpsloft

Ophæv cølibatkravet
http://www.skrivunder.net/ophaev_coelibatkravet

Opret Forenede Demokratiske Nationer (FDN), United Democratic
Nations (UDN)
http://www.skrivunder.net/opret_forenede_demokratiske_nationer

Michail Chodorkovskij Ruslands repræsentant til De Forenede
Demokratiske Nationer
http://www.skrivunder.net/michail_chodorkovskij_russias_representative_to_united_democrati

"REKLAMER NEJ TAK" til postkassen burde være en selvfølge /miljøbevidsthed
https://www.skrivunder.net/reklamer_nej_tak_til_postkassen_burde_vare_en_selvfolge_miljobevidsthed

Send palæstinenserne hjem (til Sverige)
http://www.skrivunder.net/send_palastinenserne_hjem_til_sverige

Smid Ukraines ambassadør i Danmark ud af landet
http://www.skrivunder.net/smid_ukraines_ambassador_i_danmark_ud_af_landet
(Dette nu ikke længere aktuelt)

Stem på snUFO-partiet ...
http://www.skrivunder.net/stem_pa_snufo-partiet

Stop offentlig rygning, mennesker lider under passiv rygning ...
http://www.skrivunder.net/stop_offentlig_rygning_mennesker_lider_under_passiv_rygning

Støt israelsk medlemskab af NATO ...
http://www.skrivunder.net/stoet_israelsk_medlemskab_af_nato

Umyndiggjorte (handikappede) skal ha' ret til at stemme ...
https://www.skrivunder.net/umyndiggjorte-handikappede-skal-ha-ret-til-at-stemme

-

Jesu Krist Genkomst, Ja Tak
http://www.skrivunder.net/jesu_krist_genkomst_ja_tak

Interstellart bryllup, Ja tak
http://www.skrivunder.net/interstellart_bryllup_ja_tak

(Givetvis to sider af samme sag!)

-

Coming up world news:

UFO landed in Central Park ...

Eller måske rettere:

Above the hill of Zion!

Apropos ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2009-03-02/08-520

-

UFO-Evaluering:
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-119
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-152b

2013-02-15-hændelsen above Russia:

Genstanden er for STOR til, at vi jordboere (herunder NASA) kan
*fuske* med den!

Ergo må den være *ægte*!

Found:

Date: Thu, 11 Apr 2019 09:21:46 +0200, GMT 07:21
[...]

Test dit kærlighedssprog ...
http://kærlighedssprog.dk/kaerlighedssprog/test-dit-kaerlighedssprog/

Gennemgå profilen, når du er afslappet og har tid nok.

(Vælg en af følgende 2 muligheder:)

Nr. 1
Jeg er glad for at blive rost
Jeg kan lide at få et knus

Nr. 2
Jeg kan godt lide at ...

Last OUTPUT: 21905a news:5dc843fe$0$698$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/YY1lC3oJAQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21906

Act 7: Found Markpointer 75 and 48 (and 43 and 144)

File 21.907 ...
Markpointer 75 and 48 (and 43 and 144)
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/14/21-907
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/43/21-907
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/48/21-907
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/75/21-907
Target: Homestar of ET (ETs hjemstjerne)
Distance to us (Afstand til os), around 2400 lightyears (50*48)
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/distance/21-907

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/75/21-907

Other news:

Iran finder enormt oliefelt. Heldige svin! Det har du IKKE fortjent!

Præsidenten i Bolivia vil udskrive nyvalg efter uger med voldsomme protester

2273 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

(Jesus siger:)

Hvis din ven forsynder sig imod dig, så konfronter ham
med det. Hvis han hører på dig og beder om tilgivelse, så
tilgiv ham.

Selv hvis han forsynder sig syv gange om dagen, skal du
tilgive ham, for så vidt han angrer og beder om
tilgivelse.”

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Act+7&version=BPH

Apostelenes gerninger 7, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Stefanus’ forsvarstale

3
Gud sagde til ham: ‚Forlad dit land og dine slægtninge,
og tag af sted til det land, som jeg vil vise dig.’[a]

Gud sagde endvidere til ham, at hans efterkommere skulle
bo i et fremmed land som slaver, og at de ville blive
mishandlet i 400 år.

Derpå oprettede Gud omskærelsens pagt med Abraham.[c]
Senere fik Abraham sønnen Isak, og drengen blev omskåret
på ugedagen efter fødslen. Isak blev far til Jakob, og
Jakob blev far til vores 12 stamfædre.

Josef sendte nu bud efter sin far og alle sine brødre med
deres familier, for at de skulle komme til Egypten — det
drejede sig om i alt 75 personer.[d]

Da Moses var 40 år gammel, ...

40 (1)

Der gik 40 år.

40 (2)

... under de 40 års ørkenvandring.

40 (3)

... i de 40 år i ørkenen?

40 (4)

[ ... ]

Stefanus henrettes ved stening

[ ... ]

Footnotes:

7,14 Ifølge 1.Mos. 46,26 var der 66, når man ikke talte
Jakobs svigerdøtre med. Her er der muligvis medregnet ni
svigerdøtre.

Kommentar:

I UFO-efterforskningen har det vist sig, at tallet 75 muligvis
dækker over kendskab til Pangea (Pangæa), et kontinent, der
blev flået fra hinanden, idet afstanden fra Afrika til
Sydamerika er på 75 (opmålt i et 600-tal-system).

Se evt. ...
Markpointer 75
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/75
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/75/21-507
+
https://sites.google.com/site/etbible/home/pangea

Bemærkelsesværdigt er det derfor også, at de 430 år i Egypten,
og som dækker over kendskab til atomfysik, ...

Se evt. ...

43 (430)
Markpointer 43
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/43

Bemærkelsesværdigt er det derfor også, at de 430 år i Egypten
her nævnes som tallet 400.

Og HVORFOR nu det?

Indirekte gøres vi (som jægere) i hvert fald opmærksom på
et-eller-andet.

Og dette KUNNE meget vel være, at tallet 75 IKKE bare står
tilfældigvis i nærheden (i teksten).

Ganger man de 2 tal, da fås:

=
30.000

OG ...

Dette tal svarer faktisk til de MANGLENDE 30 år (i tallet 430);
idet opmålingen OGSÅ kan måles udfra en mere nøjagtig enhed,
der er 1000 gange større (tallet 600.000 fremfor 600):

430.000
-30.000
=
400.000

HVIS man opmåler "baglæns", da fås følgende regnestykke:

+600.000
-400.000
=
+200.000

(Og dette tal svarer næsten til target:)

Compare with ...

Target: Homestar of ET (ETs hjemstjerne)
Galactic Longitude 195-196 (Galaktisk Længdegrad 195-196)
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lon

Moderstjernens position menes således at befinde sige på ca. ...

Galaktisk længdegrad 45-46 (i et 600-talsystem samt i
stjernekort-2 ud af 4, hver på 150 enheder)

600-tal-system:
Galaktisk
længdegrad 195,6518082
breddegrad + 8,049132769

(
I Esters bog angives tallet muligvis *afrundet* som ...

+800.000
-600.000
=
+200.000

Se evt. ...

Markør 200.000.000, 1/3 samt Tallet 6
https://sites.google.com/site/etbible/home/notes/19-265

... så helt fremmed er tallet 200.000 ikke!
)

Det interessante er nu, at de 75 enheder OGSÅ er markeret
ekstra-ordinært; idet ...

Footnotes:

7,14 Ifølge 1.Mos. 46,26 var der 66, når man ikke talte
Jakobs svigerdøtre med. Her er der muligvis medregnet ni
svigerdøtre.

KUNNE dette tal (tallet 9) hentyde til den galaktiske
breddegrad på ...

600-tal-system:
Galaktisk
længdegrad 195,6518082
breddegrad + 8,049132769

?

I så fald er det (vist nok) første gang, at de 2 tal optræder
SAMTIDIG (altså tallet 195,65/200 og 8/9).

Hmm ...

Et andet tal dukker også op:

400 * 12
=
4.800

Compare with ...

48 (480)
48:
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/48

Tallet 48 menes at repræsentere distancen ud til et objekt
i Rummet (givetvis ETs Hjemstjerne) opmålt udfra en
målestok (isotopet 78-Platin-193, ½life = 50 år). Se evt. ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/78-pt-193

48 * 50 år
=
2.400 lysår

Og ...

400 * 12 * 75
=
360.000

og ...

+600.000
-360.000
=
+240.000

Compare with ...

2.400 lysår

Og ...

Input:

https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lon/20-930

[ ... ]
> Moses-80 = Aron-83
>
> Aha!
>
> Moses-40 (target) = Aron-43
>
> Compare with ...
>
> Markpointer 43

=>

400 * 12 * 75 * 40 (1)
=
14.400.000

Compare with ...

14 (144, 1400, 144.000)
Chandrasekhars grænsemasse på 1,44 solmasser indiciet:

Markpointer 144
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/markpointer-144
and ...
Chandrasekhar limit (Chandrasekhars grænsemasse)
https://sites.google.com/site/etbible/home/background/chandrasekhar-limit

Date: Mon, 11 Nov 2019 00:48:15 +0100, GMT 23:48 (10/11-19)
21906 news:5dc8a1cf$0$702$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/HEpTo2BoWto/fV6_zAwCAgAJ
> [...]

Iran finder enormt oliefelt. Heldige svin! Det har du IKKE fortjent!

Præsidenten i Bolivia vil udskrive nyvalg efter uger med voldsomme protester

Verdensomspændende oprør? Protestbevægelser »springer op som paddehatte«
kloden rundt
10.11.2019 kl. 20:45
https://jyllands-posten.dk/premium/indblik/International/ECE11735376/verdensomspaendende-oproer-protestbevaegelser-springer-op-som-paddehatte-kloden-rundt/

Mange lande verden over oplever i disse dage store folkelige
protester, og flere forskere er begyndt at se en sammenhæng.
De sociale medier spiller en afgørende rolle i udviklingen.

-

Mindst 80 jødiske gravsten overhældt med maling
kl. 09:18
https://www.dr.dk/nyheder/indland/mindst-80-jodiske-gravsten-overhaeldt-med-maling

-

DR S164 søn 10 nov 13:57:35
10.november dr.dk/nyheder 12:58

BOLIVIA SKAL TIL NYVALG
Præsident Evo Morales vil udskrive
nyvalg og udskifte landets
valgmyndigheder i det sydamerikanske
land Bolivia. Det sker efter uger med
voldsomme protester.

For tusindvis har siden oktober kæmpet
for nyvalg, fordi de mener, præsidenten
er kommet til magten med valgsvindel.
Evo Morales har hele tiden holdt fast i
valgsejren.

Præsidenten i Bolivia vil udskrive nyvalg efter uger med voldsomme protester
kl. 12:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/praesidenten-i-bolivia-vil-udskrive-nyvalg-efter-uger-med-voldsomme-protester

-

Amerikansk agent forsvandt i 2007 - nu bekræfter Iran sag mod ham
kl. 13:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/amerikansk-agent-forsvandt-i-2007-nu-bekraefter-iran-sag-mod-ham

-

Kirkeleder efter vandalisering af jødisk gravplads: 'Det er forfærdeligt'
kl. 13:52
https://www.dr.dk/nyheder/indland/kirkeleder-efter-vandalisering-af-joedisk-gravplads-det-er-forfaerdeligt

Vandaliseringen af gravstederne fandt sted 9. november - på
den dato for 81 år siden igangsatte nationalsocialisterne i
Tyskland den såkaldte Krystalnat.

Iran finder enormt oliefelt med 53 milliarder tønder råolie
10. nov. 2019, 11:25
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-11-10-iran-finder-enormt-oliefelt-med-53-milliarder-tonder-raolie

Kommentar:

Heldige svin! Det har du IKKE fortjent!

-

Napoleon-ekspert erkender makabert drab
10. nov. 2019, 17:03 ...
Bygning med Davidsstjerne udsat for hærværk
10. nov. 2019, 17:05 ...

-

NRK:
10. november 2019 kl. 07:54

Betjent skyder demonstrant i brystet under uro i Hongkong

Bolivias præsident går af
'Fuldstændig dramatisk i Bolivia'

Hærværk mod jøder i hele landet.
Mette Frederiksen fordømmer hærværk

Date: Mon, 11 Nov 2019 00:48:15 +0100, GMT 23:48 (10/11-19)
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21906

Betjent skyder demonstrant i brystet under uro i Hongkong

DR S168 man 11 nov 07:57:47
10.november dr.dk/nyheder 18:49

HÆRVÆRK MOD JØDER I HELE LANDET
Overmalingen af 80 jødiske gravsten på
Østre Kirkegård i Randers er ikke det
eneste tilfælde af hærværk rettet mod
jøder, der har fundet sted i weekenden.

DR Nyheder kender til politianmeldelser
af tilfælde i Vallensbæk, Silkeborg,
Aarhus og Aalborg.

- Vi har fået underretninger om flere
episoder, hvor man har påklistret eller
malet davidsstjernen forskellige
steder. Vi er faktisk meget berørt af
det, siger Henri Goldstein, formand i
Dansk Mosaisk trossamfund.

Det jødiske samfund i Danmark kan
desuden fortælle om episoder i Sverige.

Ikke kun i Randers: Hærværk mod jøder i hele landet på årsdag for
Krystalnatten
10. Nov. 2019 kl. 18:49
https://www.dr.dk/nyheder/indland/ikke-kun-i-randers-haervaerk-mod-joeder-i-hele-landet-paa-aarsdag-krystalnatten

Kommentar:

Det er *sygeligt*. Gå til *psykiater*!

-

DR S169 man 11 nov 07:57:47
10.november dr.dk/nyheder 20:25

METTE FREDERIKSEN FORDØMMER HÆRVÆRK
Statsminister Mette Frederiksen (S)
fordømmer weekendens episode, hvor
flere jødiske gravsten er blevet udsat
for hærværk på en kirkegård i Randers.

- Antisemitisme og racisme har ingen
plads i vores samfund. Og weekendens
angreb på en jødisk gravplads i Randers
er både et angreb på danske jøder og
alle vi andre.

- Vi må fordømme det, og myndighederne
må gøre, hvad de kan for at opklare de
her forbrydelser, skriver
statsministeren på Facebook.

Flere andre politikere har i løbet af
dagen været ude at tage afstand fra
hærværket på de sociale medier.

Mette Frederiksen fordømmer hærværk mod jødiske gravsten
10. Nov. 2019 kl. 20:25
https://www.dr.dk/nyheder/indland/mette-frederiksen-fordoemmer-haervaerk-mod-joediske-gravsten

-

DR S172 man 11 nov 07:57:48
10.november dr.dk/nyheder 22:08

BOLIVIAS PRÆSIDENT GÅR AF
Evo Morales, Bolivias præsident siden
2006, meddeler søndag aften i en tv-
transmitteret tale, at han træder
tilbage.

Det sker efter flere ugers politisk
uro, som kulminerede tidligere søndag,
da landets militær opfordrede
præsidenten til at gå af.

- Jeg fratræder mit embede som
præsident, lyder beskeden fra Morales,
der har været under stigende pres i de
seneste tre uger i kølvandet på et
omstridt præsidentvalg.

Efter pres fra militæret: Bolivias præsident går af
10. Nov. 2019 kl. 22:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-pres-fra-militaeret-bolivias-praesident-gaar-af

-

Betjent skyder demonstrant i brystet under uro i Hongkong
kl. 04:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/betjent-skyder-demonstrant-i-brystet-under-uro-i-hongkong

-

DR S171 man 11 nov 07:57:48
11.november dr.dk/nyheder 07:52

'FULDSTÆNDIG DRAMATISK I BOLIVIA'
- Det er fuldstændig dramatisk og
overraskende, at Bolivias præsident er
gået af. Vi ved reelt ikke, hvem der
regerer i Bolivia nu.

Sådan lyder det fra DR's korrespondent
i Sydamerika, Kristian Almblad.

For i aftes valgte Evo Morales,
præsidenten i Sydamerikas fattigste
land, at træde tilbage blot en time
efter, at en hærgeneral havde opfordret
ham til det.

- Hvis du ikke har hæren med dig, er du
ikke præsident. Sådan plejer man at
sige her på kontinentet, siger Kristian
Almblad.

'Fuldstændig dramatisk og overraskende, at Bolivias præsident er gået af'
kl. 07:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fuldstaendig-dramatisk-og-overraskende-bolivias-praesident-er-gaaet-af

11.000 forskere advarede mod klimakrise - men flere var slet ikke
klimaforskere
11. nov. 2019, 06:16
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-11-11-11000-forskere-advarede-mod-klimakrise-men-flere-var-slet-ikke-klimaforskere

-

Betjent skyder demonstrant i brystet under uro i Hongkong
11. nov. 2019, 07:06 Opd. 11. nov. 2019, 10:52
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-11-11-betjent-skyder-demonstrant-i-brystet-under-uro-i-hongkong

-

Tyrkiet sender dansk IS-kriger hjem i dag
11. nov. 2019, 10:26 Opd. 11. nov. 2019, 10:58 ...

-

104 SVT Text Måndag 11 nov 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Hongkong: Oroligt efter polisskott 130

* Maktvakuum efter Morales avgång....131
* Mexiko erbjuder Morales asyl.......132

* Deportering av IS-fångar påbörjad..133

Tre häktade efter tillslag.........134

Vox kraftigt framåt i spanskt val..135

Favorit går mot seger i Rumänien...136

Flera döda efter angrepp i Syrien..137

-

105 SVT Text Måndag 11 nov 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Avtal om vapenkontroll hotat.......138

Judiska gravstenar vandaliserade...139

Milisledare dödad i Kongo-Kinshasa 140

* Notiser: Svindlare erkänner........148

-

130 SVT Text Måndag 11 nov 2019
UTRIKES PUBLICERAD 11 NOVEMBER

Oroligt i Hongkong efter polisskott

En demonstrant har skjutits i bröstet
vid nya sammandrabbningar mellan polis
och demonstranter i Hongkongs centrala
delar. Hans tillstånd beskrivs som
kritiskt, rapporterar AFP-Reuters.

Händelsen har lett till nya protester
och 266 personer ska ha gripits under
måndagen.

Det är tredje gången som polisen
använder skarp ammunition under de
24 veckor långa protesterna. Polisens
skott på måndagen sändes live på
Facebook. Tre personer har förts till
sjukhus. En 21-årig man är skadad,
enligt vårdmyndigheterna.

-

137 SVT Text Måndag 11 nov 2019
UTRIKES PUBLICERAD 11 NOVEMBER

Flera döda efter angrepp i Syrien

Ryska luftangrepp i byn Kafr Ruma
i den jihadistkontrollerade Idlib-
provinsen i Syrien har krävt sju liv.

Tre av dödsoffren var barn, uppger det
oppositionella Syriska människorätts-
observatoriet som bevakar kriget från
Storbritannien.

Ytterligare åtta personer skadades
i attacken i nordvästra Syrien.

I nordöstra delen av landet, söder om
staden Tal Abyad, dödades åtta
människor i ett bilbombsattentat på
söndagen.

-

138 SVT Text Måndag 11 nov 2019
UTRIKES PUBLICERAD 10 NOVEMBER

Viktigt avtal om vapenkontroll hotat

Donald Trump överväger att lämna
avtalet Open Skies, som tillåter USA,
Ryssland och ett 30-tal andra länder
att övervaka varandra med flyg, för
att kontrollera ländernas rustning.

Det uppger ordföranden i den
amerikanska kongressens utrikes-
utskott, Eliot Engel, i ett brev till
Vita husets nationella säkerhets-
rådgivare Robert O'Brien.

Avtalet gäller även för Sverige, som
skrev under Open Skies-avtalet 2002
och sedan dess har haft tillgång till
de 33 andra medlemsländernas luftrum,
och vice versa.

-

NRK:
10. november 2019 kl. 07:54 - 11. november 2019 kl. 09:51

11. november 2019 kl. 10:52
Forlenger sanksjonene mot Venezuela
https://www.nrk.no/nyheter/1.14777576

EU forlenger sanksjonene mot Venezuela, inkludert en
våpenembargo, med ett år fram til 14 november 2020. Årsaken
er at demokratiet og rettsstaten fortsetter å undergraves,
heter det i en pressemelding fra EU-rådet mandag formiddag.

-

11. november 2019 kl. 11:23

-

Vatikanet vil stoppe madspild: For ildsjælen Selina Juul er det en kæmpe
ære at hjælpe paven
11. november 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 8:19
Af Susanne Utzon, Korrespondent, Italien
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/vatikanet-vil-stoppe-madspild-ildsjaelen-selina-juul-er-det-en-kaempe-aere-hjaelpe-paven

Ifølge Selina Juul er der faktisk fokus på madspild i alle
religioner. Og hvis de 1,3 milliarder katolikker verden over
kan mobiliseres, vil det virkelig kunne hjælpe sagen, mener
hun.

-

"Jeg opdagede, at man kan være en god kritisk katolik som Luther"
11. november 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 8:19
Fortalt til Malene Fenger-Grøndahl
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/jeg-opdagede-man-kan-vaere-en-god-kritisk-katolik-som-luther

Kirsten Holdt Jørgensen, der er troende katolik, diskuterer
ofte tro med sin mand, der er ateist. Her ses hun i
kirkerummet i den katolske Sct. Josefs Kirke i Horsens.

Musikterapeut Kirsten Holdt Jørgensen voksede op i en katolsk
familie med aftenbøn og fast kirkegang. Som ung blev hun i
tvivl, om hun var mere lutheraner end katolik. Men en enkelt
sætning fra en katolsk søster satte det hele på plads for
hende

Kommentar:

Du siger:
"Jeg opdagede, at man kan være en god kritisk katolik som
Luther"

Men pas nu på du ikke slår for mange prutter! ... :-)

Notat vedr. at blive fristet over evne
(mht. pædofili pga. cølibatkravet)

File 21.909 ...
Temptation (Fristelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/temptation/21-909
Pedophilia (Pædofili)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/pedophilia/21-909
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/cancel-celibacy/21-909
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/cancel-celibacy/21-909
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/catholic-church/21-909
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/vatican/21-909
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/vatican/21-909

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/temptation/21-909

Other news:

Venstre om Erdogan: 'Semi-diktator'
Date: Mon, 11 Nov 2019 00:48:15 +0100, GMT 23:48 (10/11-19)
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21906

Notat vedr. at blive fristet over evne (mht. pædofili pga. cølibatkravet)

Ekspert om hærværk mod jøder: 'Stærkt uhyggeligt, at det er koordineret'
kl. 10:01
https://www.dr.dk/nyheder/indland/ekspert-om-haervaerk-mod-joeder-staerkt-uhyggeligt-det-er-koordineret

-

Lægerne savner svar om behandling af transkønnede børn: ’Vi kommer til
at se nogen som fortryder’
kl. 12:00
https://www.dr.dk/nyheder/indland/laegerne-savner-svar-om-behandling-af-transkoennede-boern-vi-kommer-til-se-nogen-som

Kommentar:

Og hvad mht. ødipus-komplekset? - Børn har en iboende trang
til at prøve grænserne af! Det er en del af deres
selvstændiggørelse. men mens de er børn, kan de IKKE overskue
*konsekvenserne*, fordi de MANGLER livserfaring!

-

DR S177 man 11 nov 17:23:06
11.november dr.dk/nyheder 13:17

VENSTRE OM ERDOGAN: 'SEMI-DIKTATOR'
Flere partier er bekymret for, at en
dansk statsborger angiveligt er på vej
mod Danmark netop nu. Personen er
ifølge Rigsadvokaten terrordømt.

Beslutningen fra Tyrkiets side om at
sende fængslede ud af Tyrkiet er ifølge
Venstres retsordfører et tegn på, hvad
Tyrkiets præsident, Recep Tayyip
Erdogan er for en type:

- Det her beviser jo, at vi har med en
semi-diktator at gøre, når han med åbne
øjne destabiliserer Europa. Det er han
fuldt bevidst om, at han gør, siger
Inger Støjberg (V).

Venstre om Erdogan: 'Vi har med en semi-diktator at gøre'
kl. 13:17
https://www.dr.dk/nyheder/politik/venstre-om-erdogan-vi-har-med-en-semi-diktator-goere

Kommentar:

Manden er narcissistisk *personlighedsforstyrret*!

-

Britta Nielsen om sin svindel: 'Jeg faldt for en fristelse i systemet.
Det blev en afhængighed'
kl. 13:25
https://www.dr.dk/nyheder/indland/britta-nielsen-om-sin-svindel-jeg-faldt-en-fristelse-i-systemet-det-blev-en

Subject: Katolsk præst: Vi må uforbeholdent anerkende,
at der er sket kæmpe svigt + spørgsmål til ham -
Re: 2018 uge 38 (news samlet)
Date: Mon, 17 Sep 2018 08:36:03 +0200, GMT 06:36
20884 news:5b9f4b58$0$680$1472...@news.sunsite.dk
Cancel the celibacy requirement (Ophæv cølibat kravet):
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/cancel-celibacy/20-884
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/vatican/20-884
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/cancel-celibacy/20-884
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/vatican/20-884
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/uvk6F7oIIFo/X5KkwyQyBgAJ

> [...]
>
> 1 Korinterne 7:5, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)
>
> Derfor må I ikke afvise jeres ægtefælles ønske om sex,
> med mindre I er enige om at være afholdende en tid, for
> at I bedre kan koncentrere jer om at bede. Derefter skal
> I være sammen igen, for at Satan ikke skal friste jer,
> når jeres drifter bliver for stærke.
>
> Kommentar:
>
> Nøgleordene er her for mig at se:
> .... for at Satan ikke skal friste jer, når jeres drifter
> bliver for stærke.
>
> Den, der allerede HAR SPIST hjemme, fristes ikke så let

Jeg mener, at det samme gør sig gældende mht. pædofili pga.
cølibat-kravet!

Jeg selv kan OGSÅ blive fristet over evne, men jeg vælger
(hvis det er muligt) en *præventiv* løsning. Jeg forhindrer
mig selv i "desertering" ved at *destruere* alle de broer,
som jeg passerer undervejs (fra flugten fra djævelen - eller
billedlig talt - Farao), som ellers KUNNE *friste*!

For eksempel havde jeg forleden dag udlånt min computer til
et andet menneske, og vi havde opretten på computeren alle
de oplysninger, der skal til, for at åbne vedkommendes
mail-konti!

Desværre måtte vi gå hver til sit pga. grundlæggende uenighed,
og jeg tog computeren med mig (med alle oplysningerne)!

SELVSAMME dag indså jeg, at jeg MÅSKE kunne blive fristet
over evne og "kikke" i vedkommendes private korrespondance,
og derfor valgte jeg, at *destruere* ALLE de oplysninger,
vedkommende havde på min computer.

Og derved FORHINDRER jeg mig selv i at blive fristet over
evne (på det punkt).

Gå du hen og gør det samme (er mit råd til alle Jer i Den
Katolske Kirke)!

Og så er det, at jeg IGEN kan høre en røst fra Himlen sige:
(2019-11-11, Mandag, CET 18:42, GMT 17:42)
- "Amen!"

:-)

Nå! Den må vi hellere lige få online, apropos *Vogt* Mine
får!

[...]

Jesus siger: "Følg Mig!"

File 21.910
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/jesus-says/21-910

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/jesus-says/21-910

Other news:

2272 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

(Jesus siger:)
(2019-11-12, CET 09:40, GMT 08:40)

"Følg Mig!"

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Act+8&version=BPH

Apostelenes gerninger 8, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Forfølgelse i Jerusalem

[ ... ]

Filip bringer Guds rige til Samaria

[ ... ]

Helligånden falder på de troende i Samaria

[ ... ]

Filip og den etiopiske hofembedsmand

-

GårDagens Ord fra ...

[...]

(2019-11-11, CET 10:3x-5x, GMT 09:3x-5x:)

But this is the new covenant I will make with the people of
Israel on that day, says the LORD: I will put my laws in
their minds, and I will write them on their hearts. I will be
their God, and they will be my people.
Hebrews 8:10

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 11 Nov 2019 00:48:15 +0100, GMT 23:48 (10/11-19)
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Kriminelle bruger i stigende grad børn og unge som muldyr til at
hvidvaske penge
kl. 13:27
https://www.dr.dk/nyheder/penge/kriminelle-bruger-i-stigende-grad-boern-og-unge-som-muldyr-til-hvidvaske-penge

-

LÆS SVARENE: Professor om transkønnede børn: Forældre bør være rummelige
og afventende
kl. 16:27
https://www.dr.dk/nyheder/indland/laes-svarene-professor-om-transkoennede-boern-foraeldre-boer-vaere-rummelige-og

-

DR S120 man 11 nov 20:13:11
11.november dr.dk/nyheder 20:10

METTE F: GØR ALT FOR AT DØMME DEM
Statsminister Mette Frederiksen (S)
siger nu, at politiet skal gøre alt
hvad de kan for at sigte og dømme de
danske fremmedkrigere, som Tyrkiet i
dag er begyndt at sende til Danmark.

- Jeg synes, vi bliver nødt til at sige
klart og tydeligt til de pågældende, at
I er udrejst fra Danmark. Danmark er
ikke jeres hjem. Vi ønsker ikke I
kommer tilbage.

- Hvis der er nogen af dem, der kommer
hertil - som der er noget, der tyder på
nu, så skal vi på myndighedssiden gøre
alt vi kan for at få dem sigtet og dømt
for de forbrydelser de må have begået,
siger statsministeren.

Mette Frederiksen til fremmedkrigere: 'I har vendt os ryggen - vi ønsker
jer ikke tilbage'
11. Nov. 2019 kl. 20:10
https://www.dr.dk/nyheder/politik/mette-frederiksen-til-fremmedkrigere-i-har-vendt-os-ryggen-vi-oensker-jer-ikke

Tophemmelig dansk bunker skal åbnes for offentligheden - se billeder fra
dybet
11. nov. 2019, 18:49
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-11-11-tophemmelig-dansk-bunker-skal-aabnes-for-offentligheden-se-billeder-fra-dybet

-

Så tæt er naturbrandene på Sydney - se kortet her
11. nov. 2019, 23:02 ...
Venstre vil finde en halv milliard kroner mere til klimaet end regeringen
11. nov. 2019, 23:46 ...

-

NRK:
11. november 2019 kl. 11:23

Netanyahu: There was never a ‘real reconciliation’ between Israel and Jordan

'Ordet og Israel' fordømmer dansk antisemitisme

[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+22.41-46&version=BPH

Matthæus 22:41-46, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Messias som Davids søn

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+23.1-12&version=BPH

Matthæus 23:1-12, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus advarer imod farisæerne og de skriftlærde

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Est+1.21-2.7&version=BPH

Ester 1:21-2:7, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Ester bliver dronning og redder kongens liv

-

[...]

Ordet for 2019-11-12

Når noget ser ud til at gå galt

"... jeg har heller ikke gjort noget her, de kunne sætte
mig i fangehullet for."
1.Mos 40,15

=== citat slut ===

*Synkroniseringen* er "desværre" fortsat røget, fordi i
andagtshæftet står der følgende:

=== citat start ===

Ordet for 2019-11-12

Vend tilbage til Gud

"... Mens han endnu var langt borte ..."
Luk 15,20

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-11-12
Daily Reading for Tuesday November 12, 2019

Reading 1, Wisdom 2:23--3:9
Responsorial Psalm, Psalms 34:2-3, 16-17, 18-19
Gospel, Luke 17:7-10
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=UuDG3Z5HSgk

=>

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+34.2-3%2C+16-17%2C+18-19&version=BPH

Salme 34:2-3, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Fordelen ved at adlyde Gud

-

Date: Mon, 11 Nov 2019 00:48:15 +0100, GMT 23:48 (10/11-19)
> [...]

Netanyahu: There was never a ‘real reconciliation’ between Israel and Jordan

'Ordet og Israel' fordømmer dansk antisemitisme

DR S123 tir 12 nov 09:35:50
12.november dr.dk/nyheder 07:38

ISRAEL DRÆBER MILITSLEDER I GAZA
Israelske styrker har dræbt en
feltkommandør for den militante
palæstinensiske milits Islamisk Jihad i
et angreb på hans hjem i Gazastriben
natten til tirsdag.

Det oplyser embedsmænd fra begge sider.

Mindst en anden person, en kvinde, er
også blevet dræbt i angrebet i
distriktet Shejaia.

Flere raketter er som modsvar affyret
fra Gaza mod Israel.

Flere raketter er sendt mod Israel fra Gaza efter drab på palæstinensisk
militsleder
kl. 07:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/flere-raketter-er-sendt-mod-israel-fra-gaza-efter-drab-pa-palaestinensisk-militsleder

-

DR S124 tir 12 nov 09:35:50
12.november dr.dk/nyheder 07:56

OVERLÆGE: 'ET ÆGTE DILEMMA'
Selv om tre piger de seneste tre år har
fortrudt, at de har fået testosteron
for at skifte køn, så er det i mange
tilfælde det rigtige at behandle børn
og unge med det mandlige kønshormon,
hvis de ønsker at gå fra dreng til pige
eller omvendt.

Det mener Mette Ewers Haahr, der er
overlæge på Sexologisk Klinik i
København, hvor børn og unge bliver
udredt, hvis de ønsker at skifte køn.

- Vi ser rigtig meget angst og
depression, selvmordstanker og endda
selvmordsforsøg i den her gruppe. Ved
at behandle transkønnetheden, så
afhjælper man mange af problemerne,
siger hun.

Overlæge om transkønnede børn: 'Vi ser rigtig meget angst og depression'
kl. 07:56
https://www.dr.dk/nyheder/indland/overlaege-om-transkoennede-boern-vi-ser-rigtig-meget-angst-og-depression
_

Palæstinensere svarer igen på drab med raketter mod Israel
12. nov. 2019, 08:02
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-11-12-palaestinensere-svarer-igen-pa-drab-med-raketter-mod-israel

-

Israelske styrker dræber militskommandør i hans hjem
12. nov. 2019, 05:50
Opd. 12. nov. 2019, 08:05
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-11-12-israelske-styrker-draeber-militskommandor-i-hans-hjem

-

Hjemvendt syrienskriger kan udgøre trussel for Danmark, frygter politikere
12. nov. 2019, 08:51 Opd. 12. nov. 2019, 09:01 ...
50-årig fængslet for trafikdrab på 12-årig pige: Jeg er så ulykkelig
12. nov. 2019, 10:31 ...

-

104 SVT Text Tisdag 12 nov 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Talibaner i fångutbyte mot lärare..130

* Bränder ger katastrofläge i Sydney 131

* Flera döda i tågkrock i Bangladesh 132

* Bolivias armé hjälper polisen......133

* Mexiko accepterar Morales asyl.....134

* Notiser: Fortsatt oro i Hongkong...148

-

133 SVT Text Tisdag 12 nov 2019
UTRIKES PUBLICERAD 12 NOVEMBER

Bolivias armé hjälper polisen

Bolivias väpnade styrkor hjälper
polisen att upprätthålla ordningen i
landet, efter rapporter om fortsatta
oroligheter när anhängare till den
avgångne presidenten Evo Morales
protesterar på gatorna.

Det uppger försvarschefen Williams
Kaliman, rapporterar Reuters.

Att armén beordras fram är känsligt,
sedan många i Latinamerika beskrivit
Morales avgång som en militärkupp.

Morales meddelade i helgen att han ger
upp kampen om presidentposten, efter
ett omstritt val i oktober.

-

148 SVT Text Tisdag 12 nov 2019
VÄRLDEN I KORTHET 12 NOVEMBER

Hongkong Polisen har avfyrat tårgas
mot studenter vid City University
i Kowloon, dagen efter att en demon-
strant blev skjuten under de pågående
protesterna, skriver Reuters. En del
kollektivtrafik ligger ännu nere och
skolor har ställt in undervisningen.

-

NRK:
11. november 2019 kl. 11:23 - 12. november 2019 kl. 07:31

12. november 2019 kl. 07:40
Israelsk angrep i Damaskus
https://www.nrk.no/nyheter/1.14778741

Boligen til en leder i Islamsk hellig krig er truffet i et
israelsk luftangrep i Damaskus tidlig tirsdag morgen.
Lederens sønn og en annen person ble drept i angrepet, heter
det i en melding fra det statlige nyhetsbyrået SANA.

-

12. november 2019 kl. 10:15

-

Ordet og Israel fordømmer dansk antisemitisme
Af Anders Hjorth Vindum 11. November 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/ordet-og-israel-fordoemmer-dansk-antisemitisme

Adskillige antisemitiske hændelser har i weekenden rystet
Danmark

-

Antisemitisme: Vi skal stå sammen mod hadets grupper
12. november 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 8:28
Ole Andersen, generalsekretær for Ordet og Israel
https://www.kristeligt-dagblad.dk/debatindlaeg/antisemitisme-vi-skal-staa-sammen-mod-hadets-grupper

Der er brug for en gruppe, der er præget af venskab med det
jødiske folk, og som vil kæmpe for jøders ret til trygt og
frit at kunne leve som jøder efter jødiske traditioner i
Danmark og resten af Vesteuropa, skriver generalsekretær for
organisationen Ordet og Israel

-

Russian submarine found near Israeli coast

This incident could have long-term consequences as it may be
perceived as part of Russia's attempts to intervene more in
the region after the Syrian civil war.

By Benjy Singer
November 11, 2019 23:54
https://www.jpost.com/Middle-East/Russian-submarine-found-near-Israeli-Gush-Dan-coast-607551

Three months ago, the Israeli Navy identified a Russian
submarine about eight miles away from the Dan coastal area
in central Israel, reported Ynet news.

After IDF naval officers consulted with their Russian
counterparts, the Russian submarine left the area and sailed
west to the Mediterranean.

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hacker-attack

2019-06-19, CET 09:02, GMT 07:02
_________________________________
2019-08-21, CET 22:48, GMT 20:48
2019-09-05, CET 10:12, GMT 08:12
)

2272 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Netanyahu: There was never a ‘real reconciliation’ between Israel and Jordan

PM says peace with Arab states based on strength and
deterrence; reveals how in 2012 he got Egypt’s Morsi to
withdraw tanks he had sent into Sinai in breach of peace deal

By Raphael Ahren
11 November 2019, 9:40 pm
https://www.timesofisrael.com/netanyahu-there-was-never-a-real-reconciliation-between-israel-and-jordan/

News from Heaven -

File 21.912 ...
Divine guidance (Guddommelig ledelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/divine-guidance/21-912
Psykoterapi: Find din *sande* identitet
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/therapy/21-912
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/21-912
Hacker-attack (Hackerangreb)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hacker-attack/21-912

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/divine-guidance/21-912

Other news:

2271 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

(HERREN siger:)

Jeg har løskøbt dig ...
(2019-11-13, Onsdag, CET 09:16)
... med Mit blod.

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Act+9&version=BPH

Apostelenes gerninger 9, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Saul bliver standset af Jesus

„Hvem er du, Herre?” spurgte han.

Stemmen svarede: „Jeg er nazaræeren[b] Jesus, som du
forfølger!

6
Men rejs dig nu op og gå ind i byen. Dér vil du få at
vide, hvad du skal gøre.”

I Damaskus boede der en discipel, som hed Ananias. Til
ham sagde Herren i et syn: „Ananias!” „Ja, Herre,”
svarede han.

11
„Gå hen i Den Lige Gade. Find frem til det hus, der
tilhører en mand ved navn Judas, og spørg efter Saul fra
Tarsos. Han er ved at bede,

12
og han har i et syn set en mand ved navn Ananias komme
ind til ham og lægge hænderne på ham, for at han kan få
sit syn igen.”

13
„Jamen, Herre,” udbrød Ananias, „jeg har hørt så mange
fortælle om alle de frygtelige ting, han har gjort mod de
troende i Jerusalem.

14
Det siges, at han nu har fået fuldmagt fra
ypperstepræsterne, så han kan arrestere alle, der tror på
dig.”

15
„Gør det nu alligevel,” sagde Herren, „for jeg har
udvalgt ham til at forkynde mit budskab både for Israels
folk og for andre folkeslag, endog for konger.

16
Jeg vil vise ham, hvor meget han skal komme til at gå
igennem for min skyld.”

17
Så gik Ananias hen og fandt Saul, lagde hænderne på ham
og sagde: „Bror Saul! Herren Jesus, som åbenbarede sig
for dig på vejen hertil, har sendt mig, for at du skal få
dit syn igen og blive fyldt med Helligåndens kraft.”

18
Straks faldt der noget ligesom skæl fra Sauls øjne, og
han kunne se igen, hvorefter han rejste sig og blev døbt.

Saul i Damaskus

[ ... ]

Saul i Jerusalem og Tarsos

[ ... ]

Peter udfører to store mirakler

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+23.13-22&version=BPH

Matthæus 23:13-22, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Den syvfoldige anklage imod religiøst hykleri

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Est+2.8-23&version=BPH

Ester 2:7-23, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Ester bliver dronning og redder kongens liv, fortsat)

-

[...]

Ordet for 2019-11-13

Kom på det rene med Gud

"Lad os ransage og udforske vore veje og vende om til
Herren ..."
Klages 3,40

Når du beder: "Gud, gør mig til et bedre menneske," på
hvilke særlige områder er det så, du gerne vil være
anderledes, udvikle dig og blive mere moden? For at komme
helt på det rene med Gud, må du besvare disse tolv spørgsmål
omhyggeligt og under af bøn:

Er jeg ærlig og uangribelig i alle mine økonomiske forhold?
Det indebærer, at give Gud en tiendedel af sin indkomst.

Sætter jeg mig selv i seksuelt uhensigtsmæssige situationer,
eller udsætter jeg mig selv for skadelig påvirkning?

Bruger jeg nok tid med min familie, og synes familien, at jeg
gør det?

Fortæller jeg sandheden, selv når det skader mig og bringer
kritik?

Finder jeg det let at sige: "Jeg tog fejl. Jeg er virkelig
ked af det," eller bærer jeg nag? Går jeg på nogen måde
bevidst på kompromis i mit liv, eller nægter jeg at tage
konsekvenserne af mine handlinger?

Har jeg tillagt mig vaner, der er skadelige for mit helbred,
mit job, min familie eller for min vandring med Kristus?

Er jeg stolt, egoistisk eller arrogant? Har jeg taget æren
for noget, som andre har gjort og burde have været belønnet
for?

Har jeg undladt at tilstå noget til nogen, der skulle kende
til min forseelse?

Har jeg været ufølsom eller krænkende overfor mine kære? Og
hvis jeg har, hvad er jeg så parat til at gøre ved det?

Bruger jeg nok tid på bøn og bibellæsning? "Lad os ransage
og udforske vore veje og vende om til Herren ..." Ordet til
dig i dag er: Kom på det rene med Gud!

=== citat slut ===

*Synkroniseringen* er "desværre" fortsat røget, fordi i
andagtshæftet (for set, okt og nov) står der følgende:

(NB! Andagtsteksten nedskrevet og trykt FØR september 2019)
=== citat start ===

Ordet for 2019-11-13

Lad Gud fortælle dig, hvem du er!

"... Hans mor gav ham navnet Jabes ..."
1.Krøn 4,9

Navnet Jabes betyder "smerte og besvær". Kan du forestille
dig at komme ind i et værelse og høre en eller anden sige:
"Der [kommer besvær", eller at nogen beskriver dig som "en
smerte"? Og hvad mere er - Jabes' mor satte den etiket på ham
den dag, han blev født, fordi "... jeg har født]*1 ham i
smerte," sagde hun.

Men Jabes nægtede at bære den etiket eller at lade navnet
definere ham. I stedet for at se tilbage på sin fortid og
lytte til sine kritikere vendte han sig til Gud og bad: "Gid
du vil velsigne mig og gøre mit område stort, gid din hånd må
være med mig, og du vil fri mig fra ulykke, så jeg ikke lider
smerte." Og Gud gav ham, hvad han bad om. (vers 10)

Den etiket, der sidder på ydersiden af en flaske,
beskriver flaskens indehold. Og hvis du tillader andre at
sætte etiketter på dig, begrænser det uvægerligt din verden.
Og hvis du først accepterer den etiket, de sætter på dig,
begynder du at tro på, at den beskriver, hvem du er, og at du
aldrig vil opnå mere end det. Nej, det er *kun* Gud, som kan
fortælle dig, hvem du er!

Så gør som Jabes gjorde - gå direkte til kilden: Gud. Han
skabte dig. Han belønner dig. Så når andre mennesker forsøger
at sætte etiketter på dig, træder Gud frem og siger: "... Frygt
ikke, for jeg har løskøbt dig, jeg kalder dig ved navn, du er
mig." (Es 43,1)

Sandheden er den, at Gud elsker dig og accepterer dig, og
at Hans anerkendelse overfrumfer enhver andens misbilligelse!

=== citat slut ===

*1:
Hacker-attack-came ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hacker-attack
2019-11-13, Onsdag, CET 07:40, GMT 06:40
Ordene i klammeri [x] blev slettet!

Som de fleste af Jer nok har opdaget, så har der været endnu
en (for mig at se) alvorlig konflikt i min familie!

Fra: Mogens Kall <...
Date: man. 11. nov. 2019 kl. 11.03
Subject: Re:
To: < ... (classified, familie-medlemmer) ...

=== citat start (2019-11-11, CET 11:03) ===

Hej igen, kære broder, og tak for dit svar ... :-)

Æh ...

Jeg kom til at skrive følgende for et øjeblik siden, INDEN
jeg nu om lidt læser svaret dit:

Kære ... (classified) ... (og resten af familien),

Det er IKKE dig, der har været udsat for dette GROVE overgreb
at blive *degraderet* til Syndebuk (Sorteper) lige fra
fødslen af, så du kan jo nemt slå en streg over det hele!
Du fik IKKE knækket din selvtillid og selvværd, og dog!

Du blev jo "kun" udsat for følelsesmæssig *voldtægt* (under
opvæksten)!

Så lad os bare *fortrænge* det hele (indtil vulkanen IGEN går
i udbrud)! For det vil den gøre før eller sidenhen, og det er
navnlig dét, jeg så gerne vil undgå - I TIDE!

I dag mandag er der et andagtsord, som lyder således:

> https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+17.1-6&version=BPH
>
>      Lukas 17:1-6, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)
>
>      (Jesus siger:)
[ ... ]

> [...]
>
>      4
>      Selv hvis han forsynder sig syv gange om dagen, skal du
>      tilgive ham, for så vidt han angrer og beder om

Det er nok den klogeste måde at håndtere sådanne problemer på,
fordi ...

Så *krænker* man IKKE den såredes ret til retfærdighed, at
tingene kaldes ved deres rette navn, at krænkelsen var
forkert!

Dernæst at krænkeren får mulighed for at blive tilgivet!

Bemærk venligst at det er op til krænkeren at blive tilgivet.

HVIS krænkeren altså IKKE vil erkende det forkerte, man har
gjort, [da] har man heller ej KRAV på at blive tilgivet!

Amen?

Jeg er således villig til at tilgive ALT, men betingelsen må
nu være, at tingene IKKE længere bliver fejet ind under
gulvtæppet, fordi det er *sygeligt*: Et sæt regler for
krænkeren og et knaps så fordelagtigt sæt regler for offeret!

Mor fik således indført dette *sygelige* sæt regler under
vores opvækst, at der blev løjet om min undfangelse.

For derved slap hun jo for de ubehagelige skyld- og
skam-følelser, som gav hende angst.

Al psykiatri handler om angst!

Men FORSVANDT angsten så, kære moder?

IKKE så vidt jeg kan skønne!

Alle dine aggressioner under opvæksten havde til formål af
genvinde din selvrespekt og selvværd.

Problemet var bare, at du havde banket alle os andre sønder
og sammen gennem verbale tæsk!

Men ligeså snart næste nederlag (i forhold til andre mennesker)
indtraf, så skulle en syndebuk IGEN ha' bank!

[ ... cut 2019-11-3 ...]

=== citat start (2019-11-11, CET 11:03) ===

Set i lyset af disse *kendsgerninger* "forekommer" det mig,
at det er som om en Guddom har haft kendskab til al dette for
flere måneder siden og nu *guider* os videre gennem Hans
tjener "Ananias" (fra "Damaskus")!

Guddommelig ledelse?

Under min morgen-andagt gik det op for mig, at der er kommet
*News from Heaven*, men jeg incisterede på først at holde min
morgenbøn, førend jeg kunne gå videre, fordi ellers ville den
"drukne" i al, al for mange religiøse gøremål. Så jeg bad:

(
Men jeg kom alligevel til at lave følgende notat undervejs,
som jeg havde til hensigt senere at benytte:

"Jeg har altid fået påduttet en *falsk* identitet."
)

(forbøn for familie, venner og bekendte)

(bøn for Kirken°:
om at vi alle må være ét;
om et rent og uforfalsket Evangelium
og så beder vi os fritaget for den onde og om at Du vil
komme de til undsætning, som er forfulgt pga. deres tro
på Dig)

Men ...

Da jeg så var kommet til den del af bønnen, hvor jeg dagligt
siger omtrent således:

Og så takker vi Dig for, at Du gav Dig selv på Golgatas
kors; at Du frivilligt tog vor straf på Dine skuldre; den
straf vi ellers fortjener for vor oprør imod Dig, Herre,
vor Gud...

Og det var så her, at jeg hørte en røst fra Himlen sige:
(2019-11-13, Onsdag, CET 07:16-17, GMT 06:16-17)
- "Jeg løser dig fra dine bånd, Min søn, so...

CET 08:49, GMT 07:49
- "og datter."

(
ekstra kommentar:
Profetien bliver nu IKKE blot sagt til mig personlig, men
OGSÅ [til alle Jer andre]...

CET 08:50
- "Jeg løser jer fra jeres bånd, Mit folk Israel,"
)

Dén må vi lige ha' en gang til, Herre, fordi ellers taber
måske nogle af os mennesker overblikket:

(Der blev altså sagt følgende:)

Og det var så her, at jeg hørte en røst fra Himlen sige:
(2019-11-13, Onsdag, CET 07:16-17, GMT 06:16-17)
- "Jeg løser dig fra dine bånd [fortidens bånd], Min søn [og
datter], som Jeg *ELSKER*, så du kan tjene Mig, HERREN din
Gud ...

CET 08:54
- "Og Jeg ..."

VENT nu lidt, Herre!

Alle disse afbrydelser *forvirrer*!

[...]

- "Og Jeg vil ..."

HMM !!!

[...]
Gud. Jeg ønsker at se forvandling...

CET 08:56
- "at Jeg"

57
- "må få lov til at skabe nyt"

57
- "i jeres liv,"

57
- "fylde jer med Min Ånd"

58
- "så jeres hjerter *beruses* med *glædes kilde*,"

58
- "trods verdens bøvl og larm"

58
- "Vil du det,"

58
- "Mit barn?"

58
- "Fyldes af Min Ånd?"

[...]
Gud. Jeg ønsker at se forvandling og [Jeg ønsker] at sætte
folk fri fra deres traumer, så de kanb være lykkelige, trods
modgang og ondskab."

CET 06:17-?
- "Rapportér dette nu, så folk kan se, at Jeg lever."

Herefter skrev jeg (for at gøre den samlede meddelelse
output-klar:

Dagens *keywords*:

(HERREN siger:)

Jeg har løskøbt dig.

Og blev afbrudt IGEN af en røst fra Himlen:

CET 09:16
- "med Mit blod."

'Dagens *keywords*' derfor ændret til:

(HERREN siger:)

Jeg har løskøbt dig ...
(2019-11-13, Onsdag, CET 09:16)
... med Mit blod.

Amen?

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-11-13
Daily Reading for Wednesday November 13, 2019

Reading 1, Wisdom 6:2-11
Responsorial Psalm, Psalms 82:3-4, 6-7
Gospel, Luke 17:11-19
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=su07pKlQRyQ
(2019-11-12, CET 10:3x-5x, GMT 09:3x-5x:)

so also Christ died once for all time as a sacrifice to take
away the sins of many people. He will come again, not to deal
with our sins, but to bring salvation to all who are eagerly
waiting for him.
Hebrews 9:28

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 11 Nov 2019 00:48:15 +0100, GMT 23:48 (10/11-19)
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Pas på med at råbe ad din hund – det kan give den stress
kl. 06.37
https://www.dr.dk/nyheder/viden/natur/pas-paa-med-raabe-ad-din-hund-det-kan-give-den-stress

Ny forskning bekræfter, at det er bedre at belønne end at
straffe Fido.

-

DR S128 tir 12 nov 18:27:42
12.november dr.dk/nyheder 10:44

HAVDE HELLERE SET EL-HAJ BLIVE
- I virkeligheden havde jeg hellere
set, at han aldrig var kommet hjem. Nu
er han her så, og må vi retsforfølge og
straffe ham så hårdt som muligt.

Sådan siger justitsminister Nick
Hækkerup (S) om den terrordømte Ahmad
el-Haj, som i går kom fra Tyrkiet til
Danmark, efter at han angiveligt har
kæmpet for Islamisk Stat gennem flere
år.

De danske myndigheder har igennem flere
år forsøgt at få ham til Danmark, da
han er sigtet for at have overtrådt den
danske terrorparagraf.

Minister: Betydelig risiko for, at der kommer flere syrienkrigere til
Danmark
kl. 10:44
https://www.dr.dk/nyheder/politik/minister-betydelig-risiko-der-kommer-flere-syrienkrigere-til-danmark

-

DR S129 tir 12 nov 18:27:42
12.november dr.dk/nyheder 11:21

LABOUR UDSAT FOR STORT CYBERANGREB
Storbritanniens store oppositionsparti,
Labour, siger, at partiet har været
udsat for et omfattende cyberangreb.

En talsperson fra partiet siger ifølge
Sky News, at angrebet fejlede på grund
af "robuste sikkerhedssystemer", og at
man ikke mener, at der er sket
databrud.

- Vi har oplevet et sofistikeret og
storstilet cyber-angreb på Labours
digitale platforme, siger talspersonen
ifølge The Guardian.
Angrebet er meldt til det nationale
center for cybersikkerhed.
Meldingen om angrebet kommer præcis en
måned før det britiske parlamentsvalg
12. december.

Labour udsat for omfattende cyberangreb
kl. 11:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/labour-udsat-omfattende-cyberangreb

-

Højesteret slår fast: Kvinde kan ikke slettes som medmor
kl. 12:37
https://www.dr.dk/nyheder/indland/hojesteret-slar-fast-kvinde-kan-ikke-slettes-som-medmor

-

EU-domstolen slår fast: Nu skal fødevarer fra israelsk-besatte områder
mærkes
kl. 13:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/eu-domstolen-slaar-fast-nu-skal-foedevarer-fra-israelsk-besatte-omraader-maerkes

-

DR S134 tir 12 nov 18:27:43
12.november dr.dk/nyheder 14:42

ISRAEL SENDER KAMPFLY OVER GAZA
Israel har sendt kampfly ind over Gaza
og udført en række angreb. Det oplyser
Israels militær til nyhedsbureauet AP
og det israelske medie Haaretz.

Ifølge militæret har Israel ramt en
træningslejr og en underjordisk
våbenfabrik tilhørende den
palæstinensiske gruppe Islamisk Jihad.
Gazas sundhedsministerium oplyser til
AP, at en 25-årig palæstinenser er
blevet dræbt i luftangrebene.

Angrebene fra kampflyene sker som et
modsvar på, at Israel dagen igennem er
blevet ramt af raketter affyret fra
Gaza-striben, efter at en leder af den
palæstinensiske milits Islamisk Jihad
blev dræbt i et israelsk angreb i nat.

Israel har sendt kampfly ind over Gaza efter ni timers raketangreb
kl. 14:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/israel-har-sendt-kampfly-ind-over-gaza-efter-ni-timers-raketangreb

-

USA's orkaner er blevet større og mere ødelæggende de seneste 100 år
kl. 19:07
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/usas-orkaner-er-blevet-stoerre-og-mere-oedelaeggende-de-seneste-100-aar

-

Hovsa! Misforståelse satte gang i Berlinmurens fald
kl. 19:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/hovsa-misforstaaelse-satte-gang-i-berlinmurens-fald

På et pressemøde kom en østtysk talsmand til at erklære
grænsen for åben.

Himlen er sort over Sydney - ekstremt vejrskifte kan være katastrofalt
12. nov. 2019, 21:52
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-11-12-himlen-er-sort-over-sydney-ekstremt-vejrskifte-kan-vaere-katastrofalt

-

Udgifter til nye ejendomsvurderinger løber løbsk
12. nov. 2019, 21:57 ...

-

NRK:
12. november 2019 kl. 10:15

Mand dræbt af soldat under protester i Libanons hovedstad

[...]

(2019-11-13, CET 10:3x-5x, GMT 09:3x-5x:)

For God's will was for us to be made holy by the sacrifice
of the body of Jesus Christ, once for all time.
Hebrews 10:10

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 11 Nov 2019 00:48:15 +0100, GMT 23:48 (10/11-19)
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21906

Mand dræbt af soldat under protester i Libanons hovedstad

En million hektar af Australiens østkyst er gået op i flammer
kl. 05:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/en-million-hektar-af-australiens-ostkyst-er-gaet-op-i-flammer

-

DR S141 ons 13 nov 10:55:01
13.november dr.dk/nyheder 05:55

FLERE DRÆBT I OPTRAPNING I GAZA
Ti palæstinensere er dræbt under en
række israelske angreb mod Gazastriben
tirsdag. Det oplyser det
palæstinensiske sundhedsministerium i
enklaven.

Over 40 andre er såret, meddeler
ministeriet.

Blandt de dræbte er en leder fra den
militante gruppe Islamisk Jihad, Baha
Abu al-Atta, som Israel rettede et
angreb mod natten til tirsdag.

Drabet på al-Atta fik palæstinensiske
grupper til at skyde næsten 200
raketter mod Israel, hvilket så igen
udløste en reaktion fra israelsk side.

Flere dræbt i optrapning i Gaza
kl. 05:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/flere-draebt-i-optrapning-i-gaza

-

DR S145 ons 13 nov 10:55:02
13.november dr.dk/nyheder 08:14

DANSKER RAMT AF TÅREGAS I HONGKONG
Politi og demonstranter har i nat været
i voldsomme kampe ved Det kinesiske
universitet i Hongkong.

Anna BÜlow Fuglsang, der studerer på
universitetet, følger urolighederne fra
sit køkkenvindue, hvor hun i går
pludselig hørte noget, der lød som
skud.

- Vi så politiet skyde med tåregas 30-
40 gange i løbet af ti minutter. Der
var så meget, at vi blev ramt af den,
selvom vinduerne var lukkede, siger
hun.

Demonstranterne er utilfredse med
stadigt større kinesisk indflydelse i
Hongkong.

Dansker havnet i Hongkongs uroligheder: Jeg blev ramt af tåregas i mit
køkken
kl. 08:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/dansker-havnet-i-hongkongs-uroligheder-jeg-blev-ramt-af-taaregas-i-mit-koekken

-

DR S147 ons 13 nov 10:55:02
13.november dr.dk/nyheder 09:15

DTU: TAG HJEM FRA HONGKONG
Flere måneders uroligheder og kampe
mellem politi og demonstranter i
Hongkong får nu Danmarks Tekniske
Universitet (DTU) til at tage en
drastisk beslutning.

DTU opfordrer nemlig sine 36 studerende
i Hongkong til at pakke rejsetaskerne
og tage hjem til Danmark, efter at
urolighederne har flyttet sig væk fra
centrum og nu også er brudt ud ved
universiteternes campusser.

Det bekræfter universitetets rektor,
Anders Overgaard Bjarklev, der
fortæller, at beslutningen om
opfordringen til at tage hjem blev
truffet i aftes i fællesskab med DTU's
dekan.

Dansk universitet opfordrer sine studerende til at rejse hjem fra Hongkong
kl. 09:15
https://www.dr.dk/nyheder/indland/dansk-universitet-opfordrer-sine-studerende-til-rejse-hjem-fra-hongkong

Mand dræbt af soldat under protester i Libanons hovedstad
13. nov. 2019, 05:49
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-11-13-mand-draebt-af-soldat-under-protester-i-libanons-hovedstad

-

Kardinal får lov at få appelsag om overgreb for højesteret
13. nov. 2019, 05:59
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-11-13-kardinal-far-lov-at-fa-appelsag-om-overgreb-for-hojesteret

Appelret har stadfæstet dom på seks år til George Pell for
seksuelle overgreb. Nu skal sagen for højesteret.

Den vanærede katolske kardinal George Pell får lov til at få
sin appelsag for højesteret i Australien.

Subject: Notat vedr. at blive fristet over evne
(mht. pædofili pga. cølibatkravet) -
Re: 2019 uge 46 (news samlet)
Date: Mon, 11 Nov 2019 18:59:52 +0100, GMT 17:59
21909 news:5dc9a1aa$0$705$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/QO0oedossjY/mAZXQNOlAQAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/HEpTo2BoWto/scq3EZ89AgAJ

Kom nu til fornuft og indse, HVAD der skal til for at undgå
flere overgreb!

-

Forsøg: Intelligent lyskryds kan spare danskerne for 16 millioner timer i kø
13. nov. 2019, 11:07 ...
To mænd anholdt i sag om hærværk mod klit
13. nov. 2019, 11:17 ...

-

104 SVT Text Onsdag 13 nov 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Anez tillfällig ledare i Bolivia...130
Evo Morales har landat i Mexiko....131

* Thunberg tar katamaran till möte...132
* Översvämmat Venedig ber om hjälp...133

* Träd gör Oslo till en grönare stad 134
* Ännu svårt brandläge i Australien..135

* Sexdömd kardinal får sista chans...136
* 60-tal gripna på hbtq-bar i Uganda 137

* Nya israeliska attacker i Gaza.....138
* Demonstrant skjuten i Libanon......139

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Onsdag 13 nov 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Flera döda i bombdåd i Kabul.......140
* Skolor stänger i stökigt Hongkong..141

Ny öppning i Sandy Hook-fallet.....142
Första steget mot spansk regering..143

Tre gripna för planerat IS-dåd.....144

Världen runt
* Kuppade in tjock katt på flyg......149

-

138 SVT Text Onsdag 13 nov 2019
UTRIKES PUBLICERAD 13 NOVEMBER

Nya israeliska attacker i Gaza

Sex palestinier har dödats i nya
israeliska flyg- och robotattacker mot
Gazaremsan, uppger palestinska
myndigheter. Därmed har totalt 16
palestinier dödats i den senaste
våldsspiralen i regionen.

Oroligheterna utlöstes efter en
israelisk lufträd i går då en högt
uppsatt ledare i en islamistgrupp
dödades. Attacken följdes av raket-
beskjutning från palestinskt håll mot
mål i Israel, skriver TT.

Israeliska militär uppger att robot-
försvaret stoppade 90 procent av
raketerna, och att ingen dödades.

-

139 SVT Text Onsdag 13 nov 2019
UTRIKES PUBLICERAD 13 NOVEMBER

Demonstrant skjuten i Libanon

En person har avlidit efter att ha
skjutits av militär söder om Beirut.

Skottlossningen vid en avspärrning
söder om den libanesiska huvudstaden
Beirut inträffade när en grupp
demonstranter protesterade mot nya
uttalanden av president Michel Aoun.

Enligt armén hade den som avfyrade
skotten försökt skingra gruppen.

Aoun varnade tidigare på tisdagen
i en tv-intervju för att landet stod
på randen till en "katastrof" om
demonstranterna inte avbröt sina
aktioner och gick hem.

-

141 SVT Text Onsdag 13 nov 2019
UTRIKES PUBLICERAD 13 NOVEMBER

Hongkong: Spänt läge efter stökig natt

På flera universitetsområden
i Hongkong är läget spänt efter
våldsamma sammandrabbningar på
tisdagen som fortsatte över natten.

Vandaliserande aktivister har bland
annat mötts av polisens tårgas och
gummikulor, enligt nyhetsbyrån AFP.

Flera skolor och köpcentrum är stängda
på onsdagen. Tunnelbanan, som används
dagligen av drygt hälften av Hongkongs
7,5 miljoner invånare har stängt flera
linjer på grund av vandalisering.

Polisen varnar nu för att Hongkong är
"på randen till total kollaps".

-

NRK:
12. november 2019 kl. 10:15 - 13. november 2019 kl. 09:25, error

13. november 2019 kl. 11:18

-

Målrettet likvidering af terrorleder resulterer i byge af raketter
Af Anders Hjorth Vindum 12. November 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/maalrettet-likvidering-af-terrorleder-resulterer-i-byge-af-raketter

Efter en likvidering af Islamisk Jihad-leder er mindst 150
raketter blevet sendt afsted mod både det sydlige og det
centrale Israel.

-

To er anholdt for hærværk mod jødiske grave
13. november 2019, kl. 10:27
Fra Ritzau
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kriminalstof/er-anholdt-haervaerk-mod-jodiske-grave

84 gravsten på en kirkegård i Randers blev udsat for hærværk
i weekenden. Politiet har nu anholdt to mistænkte i sagen.

Dommer i Randers skal afgøre, om mænd skal fængsles for
antisemitiske forbrydelser.

-

Vi ser ikke Bibelen, som muslimer ser Koranen. Den er Guds ord og
menneskeord på én gang
13. november 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 8:32
Kurt Christensen, professor, og Peter Søes. adjunkt på Menighedsfakultetet.
https://www.kristeligt-dagblad.dk/debatindlaeg/vi-ser-ikke-bibelen-som-muslimer-ser-koranen-det-er-guds-ord-og-menneskeord-paa-en

At Bibelen er en menneskelig bog betyder, at den er en
historisk bog, skriver Kurt Christensen, professor, og Peter
Søes, adjunkt på Menighedsfakultetet

Est 3: Found 172 (4*43) at position 185.000 (sol-ur)

File 21.914 ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/172/21-914
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/185-000/21-914

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/185-000/21-914

Other news:

2270 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Da jeg endnu var foster, havde du mig for øje ...

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Act+10&version=BPH

Apostelenes gerninger 10, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Kornelius får besøg af en engel

[ ... ]

Peters syn om, hvad der er rent og urent

[ ... ]

Peter får besked på at tage til et ikke-jødisk hjem

[ ... ]

Kornelius med flere kommer til tro og modtager Helligånden

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+23.23-28&version=BPH

Matthæus 23:23-28, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Den syvfoldige anklage imod religiøst hykleri, fortsat)

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Est+3.1-11&version=BPH

Ester 3:1-11, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Hamans plan om at udrydde jøderne

7
I den første måned, der hed nisan, i kong Xerxes’ 12.
regeringsår søgte Haman ved at kaste lod om dage og
måneder at finde det gunstigste tidspunkt til at gøre det
af med jøderne. Loddet traf den trettende dag i den 12.
måned, som hed adar.

1 (måned)
12 (år)
13 (dag)
12 (måned)

9
... Jeg anslår, at kongens embedsmænd på den måde kan
indsamle 10.000 sække med sølv[b] til rigets skatkammer.”

[ ... ]

Footnotes:

3,9 Ordret: „10,000 talenter”, ca. 345 tons sølv.

Kommentar:

Esters bog er tidligere blevet undersøgt i
UFO-efterforskningen.

Og noget tyder på, at tallet 10 (eller 10.000) har en særlig
betydning, hvis vi inddrager Abrahamskode. Se evt. ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/abraham-code

Distancen (målt i et 600-tal-system) fra ...

Crater-Temple(Jerusalem) = 175,01
Temple(Jerusalem)-Ararats bjerg = 18,00

=>

175,01
+18,00
=
193 (Målestokken isotopet 78-Platin-193, ½life = 50 år)

De 10.000 talenter hentyder kanske til ...

10:

_10__0___10
175-185-195

... hvor 195 så er target (Gal. Lat. of The Homestar of ET)

De 12 år (i Est 3,7) KUNNE hentyde til ...

12:

_12__0____8
175-187-195

... hvor 187 er en *krypteret* udgave af 144 + 43 (som dækker
over kendskab til atomfysik).

Dato'en den 13. dag i 12 måned giver ...

12 måneder hver af 30 dage:

30 * 12
=

30 * 11
=
330

+ ...

330
+13
=
343

and ...

+343
-193
=
+150

Medinddrager vi 2. Kongebog *mysiske* beretning om, at tiden
går 10 streger tilbage - (fatte det hvem der kan, da alle
naturlov jo *overskrides*) - da fås ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Ki+20&version=BPH

Anden Kongebog 20, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Hizkijas (Ezekias) sygdom og helbredelse

6
Jeg vil give dig endnu 15 år at leve i,

Hizkija spurgte Esajas: „Hvilket tegn får jeg på, at
Herren virkelig vil helbrede mig, så jeg kan gå op til
Herrens hus i overmorgen?”

Temple

9
Esajas svarede: „Hvilket tegn vil du helst have? Skal
skyggen på soluret gå ti streger frem eller ti streger
tilbage?”

+/- 10

10
„Siden skyggen normalt går frem, vil jeg foretrække den
gør det modsatte,” svarede Hizkija. „Lad skyggen gå ti
streger tilbage.”

-10

11
Så bad Esajas Herren om at gøre, som kongen havde bedt
om, og Herren lod skyggen gå ti streger tilbage på Ahaz’
solur.

-10

Dette 10-tal KUNNE (ligesom hos Est 3,9) hentyde til ...

10:

_10__0___10
175-185-195

10 streger tilbage må derfor være på position ...

185
-10
=
175

Og det er "tilfældigvis" templets position i Jerusalem (målt
udfra afstanden til Krateret i Mexico)!

Og derfor er der grund til at antage midlertidigt, at soluret
KAN places på position 185, og ...

I så fald bliver "kalenderen" følgende:

Number_Ezekias
144, _______-2
146, ________0
171, _______25
175, _______29, 4, 7
177, _______31, 6, 9 Samarias fald
185, _______39, solur, 300 talenter sølv, 30 talenter guld
200, _______54,

=>

Samarias fald:

__8__0____8
177-185-193

apropos ...
(Målestokken isotopet 78-Platin-193, ½life = 50 år)

and/or ...

__8__0___10
177-185-195

apropos ...
(target (Gal. Lat. of The Homestar of ET))

=>

+195
-177
=
18

Konklusion:

Da markør-tallet 18 indgår i Samarias fald i forhold til
target, er der muligvis noget her, der indeholder (skjult)
information, og som derfor bør undersøges nærmere.

+

185:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Ki+18.14&version=KJ21

10.000 talenter sølv
and ...
300 talenter sølv

=>

300 / 10.000
=
0,03

=>

0,03 * 600
=
18

Compare with ...

[...]

Hmm ... (memory on from) ...

12:

_12__0____8
175-187-195

=>

_10__0____8
177-187-195

"Afstanden" fra 'Samarias fald' (177) via markør 187 er
ligeledes på 18 enheder.

Hmm ...

Det må der vist lige tænkes lidt over.

Hmm ...

KANSKE det vil være en god ide at medinddrage tidsoversigten:

Download helpfile (regneark):
https://sites.google.com/site/etbible/home/time-overview
+
https://sites.google.com/site/kallapophis001/home/out/0002
https://sites.google.com/site/kallapophis001/home/out/0002/2029%2C%20056.sxc

+

https://en.wikipedia.org/wiki/Kingdom_of_Judah
https://en.wikipedia.org/wiki/Kingdom_of_Judah#Partition_of_United_Israelite_Monarchy

Biblical and historical narrative

The two kingdoms, Judah in the south and Israel in the
north, coexisted uneasily after the split until the
destruction of the Kingdom of Israel by Assyria in c.
722/721.

(Own: -722)

=>

Year_Number_Ezekias
-755, 144, _______-2
-753, 146, ________0
-728, 171, _______25
-724, 175, _______29, 4, 7
-722, 177, _______31, 6, 9 Samarias fald
-714, 185, _______39, solur, 300 talenter sølv, 30 talenter guld
-706, 193
-704, 195
-699, 200, _______54,

=>

Year_Number_Ezekias_Temple,_Apophis__Note
-755, 144, ______-2, __387,
-753, 146, _______0, __389,
-746, 153, _______7, __396, -746, +0
-728, 171, ______25, __414,
-724, 175, ______29, __418,
-722, 177, ______31, __420,
-714, 185, ______39, __428, _________solur, 172 (4*43)
-706, 193, ______47, __436,
-704, 195, ______49, __438,
-699, 200, ______54, __443,

=>

+600
-428
=
172

Compare with ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/172

The Abraham code (Abraham-koden)
Found distance Ur(Iraq)-Giza(Egypt) = ½*43 and
Found distance Crater(Mexico)-Giza(Egypt) = 4*43 (172)
Found distance Epsilon(Orion)-M45(7-star) = 61

Fra Krateret i Mexico er der OGSÅ 172 enheder til pyramiderne
i Giza(Egypt)

Og her er der blevet foretaget en anden opmåling:

News:dk.videnskab
Subject: Found 18 (distance from Temple-Jerusalem to Mount Ararat) -
Re: Abraham-koden
Date: Mon, 1 Jul 2019 11:57:20 +0200, GMT 09:57
21623 news:5d19d90b$0$702$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etbible/home/abraham-code/21-623
https://sites.google.com/site/etbible/home/ararat/21-623
https://sites.google.com/site/etbible/home/chicxulub-crater/21-623
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/18/21-623
https://sites.google.com/site/etbible/home/stonehenge/21-623
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/1RjZ4SkaHSk/2OmfDja0AwAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/J5vLg962edQ/hQ7LO-7TCwAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/bSeKgCdhenk/JKkSxGhgAgAJ

> [...]
> Sara____127 = distance from Temple-Jerusalem to South-America
> ________9½-3= distance from Temple-Jerusalem to Giza-Egypt
>

> Hmm ...
>
> Men vi mangler FORTSAT at få et svar på, ...
>
> 1
> HVORFOR de vælger 175 (Temple Jerusalem)
> fremfor andre tal-muligheder (herunder target på 195),
>
> samt ...
>
> 2
> HVORFOR de gør koden mere vanskelig for os at aflære
> end højest nødvendig
> (mht. Cygnus-As galaktiske breddegrad fra 9,6 til 6,6)

(3 / 9,6) * 600
=
187,5

=>

(600 / 187) * 3
=
9,62

Okay!

Svaret på spørgsmålet ...

2
HVORFOR de gør koden mere vanskelig for os at aflære
end højest nødvendig
(mht. Cygnus-As galaktiske breddegrad fra 9,6 til 6,6)

... er altså muligvis, at "fejlen" (6,6 fremfor 9,6) dækker
over 187 (eller rettere 144 + 43).

Nå,

Vi må hellere slutte her.

-

[...]

Ordet for 2019-11-14

Forstå dit barn

"Da jeg endnu var foster, havde du mig for øje ..."
Sl 139,16

[...]

Sig "Gud velsigne dig"

"Sær mit navn på israelitterne, så vil jeg velsigne dem."
4.Mos 6,27

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-11-14
Daily Reading for Thursday November 14, 2019

Reading 1, Wisdom 7:22--8:1
Responsorial Psalm, Psalms 119:89, 90, 91, 130, 135, 175
Gospel, Luke 17:20-25
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=6ZGsVa2WaQM
(2019-11-14, CET 10:3x-5x, GMT 09:3x-5x:)

Let us think of ways to motivate one another to acts of love
and good works.
Hebrews 10:24

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 11 Nov 2019 00:48:15 +0100, GMT 23:48 (10/11-19)
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

DR S154 ons 13 nov 15:02:28
13.november dr.dk/nyheder 13:43

LEDENDE NYNAZISTIST ANHOLDT
Politiet mistænker et 38-årigt ledende
medlem af den nynazistiske organisation
Den Nordiske Modstandsbevægelse for at
medvirke til at overhælde 84 jødiske
gravsten på en kirkegård i Randers med
grøn maling.

Der er tale om Jacob Vullum Andersen,
der har en ledende post i
organisationen, som betegner sig som en
revolutionær nationalsocialistisk
kamporganisation.

Jacob Vullum Andersen står endvidere
som ejer af organisationens CVR-nummer.

Han er ligeledes sigtet for have begået
hærværk på en bygning tilhørende
Sparekassen Kronjylland i Randers.

Ledende medlem af nynazistisk forening fængslet for hærværk på jødisk
gravplads i Randers
kl. 13:43
https://www.dr.dk/nyheder/indland/ledende-medlem-af-nynazistisk-forening-faengslet-haervaerk-paa-joedisk-gravplads-i

-

Rørt israelsk ambassadør besøgte jødisk gravplads i Randers: 'Der er
brug for handling'
kl. 13:45
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/oestjylland/roert-israelsk-ambassadoer-besoegte-joedisk-gravplads-i-randers-der-er

-

Historieprofessor: Sådan begyndte jødehad for over 1000 år siden
kl. 17:37
https://www.dr.dk/nyheder/indland/historieprofessor-saadan-begyndte-joedehad-over-1000-aar-siden

-

Voldelige demonstrationer i Bolivia: Danskere opfordres til at holde sig
fra landet
kl. 18:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/voldelige-demonstrationer-i-bolivia-danskere-opfordres-til-holde-sig-fra-landet

-

Nordfront kæmper for et 'racerent' Norden: 'Det er nærmest nazisme af
den gamle skole'
kl. 21:04
https://www.dr.dk/nyheder/indland/nordfront-kaemper-et-racerent-norden-det-er-naermest-nazisme-af-den-gamle-skole

Studerende forlader Hongkong under uro
13. nov. 2019, 09:32 Opd. 13. nov. 2019, 15:19
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-11-13-studerende-forlader-hongkong-under-uro

-

Ny streamingtjeneste fra Disney stormer frem
13. nov. 2019, 20:41 ...
Dagens overblik: Nynazist anholdt for gravskænding
13. nov. 2019, 20:49 ...

-

104 SVT Text Torsdag 14 nov 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Dödstalet stiger efter Gazaattack..130
* Gaza: Uppgifter om eldupphör.......131

* Stängda skolor i Hongkong..........132

* Kambodja släpper oppositionella....133

Stort beslag av heroin i Slovenien 134

Krigsoffer grävs upp i Spanien.....135

En dödad i protester i Bolivia.....136
Oppositionen tar makten i Bolivia..137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Torsdag 14 nov 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Namibia-skandal - ministrar avgår..138

President stoppar parti............139

* Notiser: Fyra döda i bränder.......148

-

133 SVT Text Torsdag 14 nov 2019
UTRIKES PUBLICERAD 14 NOVEMBER

Kambodja släpper oppositionella

Fler än 70 oppositionella aktivister
som frihetsberövats i Kambodja ska sl-
äppas mot borgen. Aktivisterna anklag-
as för att planerat störta regeringen.

Landets premiärminister, Hun Sen, har
även gett order om att dra tillbaka
arresteringsordrar för andra oppositi-
onella aktivister som har flytt till
Thailand eller gömmer sig i Kambodja.

EU har tidigare i veckan utryckt oro
kring de mänskliga rättigheterna i
Kambodja. Landet fick då en månad på
sig att svara på en rapport innan EU
tar beslut om att ett handelslättnad-
er mot landet ska dras tillbaka.

-

136 SVT Text Torsdag 14 nov 2019
UTRIKES PUBLICERAD 14 NOVEMBER

En dödad i protester i Bolivia

En man i 20-årsåldern dödades under
sammandrabbningar mellan polis och
anhängare till Bolivias avgångne
president Evo Morales.

Mannen sköts i huvudet i ett samhälle
utanför Santa Cruz i östra Bolivia,
uppger en läkare.

Tidigare under onsdagen präglades
huvudstaden La Paz av oroligheter.

Polis sköt tårgas när det uppstod
våldsamheter mellan säkerhetsstyrkor
och Morales-anhängare som försökte
närma sig presidentpalatset.

-

137 SVT Text Torsdag 14 nov 2019
UTRIKES PUBLICERAD 13 NOVEMBER

Oppositionen tar makten i Bolivia

Den vice talmannen i Bolivias senat,
Jeanine Anez, har utropat sig själv
till landets tillfälliga president.
Hon stod näst på tur att ta över
enligt konstitutionen.

Samtidigt lovar den tidigare vänster-
ledaren Evo Morales att ta strid för
sin sida från Mexiko, dit han gått
i exil efter att ha avgått i vad han
beskriver som en kupp.

Högerpolitikern Anez, som tillhör en
oppositionsallians med blott nio av
de 36 senatsplatserna, har lovat att
utlysa val så fort det blir möjligt.

-

NRK:
13. november 2019 kl. 11:18

Katolsk studenterleder:
Kristne burde spille en større rolle i protestbevægelsen i Hongkong
Hmm ... (memory on from) ...

News:dk.videnskab
Re: Abraham-koden
Date: Mon, 1 Jul 2019 11:57:20 +0200, GMT 09:57
Date: Mon, 11 Nov 2019 00:48:15 +0100, GMT 23:48 (10/11-19)
> [...]

Katolsk studenterleder:
Kristne burde spille en større rolle i protestbevægelsen i Hongkong

23 dræbt i Gaza efter israelske luftangreb - imens holdes en million
børn hjemme i Israel
13. Nov. 2019 kl. 22:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/23-draebt-i-gaza-efter-israelske-luftangreb-imens-holdes-en-million-boern-hjemme-i

-

Våbenhvile mellem Israel og Islamisk Jihad brudt efter få timer
kl. 08:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/vaabenhvile-mellem-israel-og-islamisk-jihad-brudt-efter-faa-timer

Politi skyder 20-årig i hovedet under uroligheder i Bolivia
14. nov. 2019, 05:31
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-11-14-politi-skyder-20-arig-i-hovedet-under-uroligheder-i-bolivia

-

Våbenhvile i Gaza - men nye raketter sendt afsted torsdag
14. nov. 2019, 06:53 Opd. 14. nov. 2019, 10:56
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-11-14-vabenhvile-i-gaza-men-nye-raketter-sendt-afsted-torsdag

-

Tre danskere i 20'erne: Det mener vi om det at få børn
14. nov. 2019, 16:20 ...
Hundeejer advarer om dødsfælde
14. nov. 2019, 16:36 ...

-

NRK:
13. november 2019 kl. 11:18 - 14. november 2019 kl. 11:37, error

14. november 2019 kl. 13:04

-

Kampene fortsætter: ”Vi er fast besluttet på at forsvare os”
Af Anders Hjorth Vindum 13. November 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/kampene-fortsaetter-vi-er-fast-besluttet-paa-at-forsvare-os

Det sydlige Israel er fortsat under beskydning. IDF angriber
Islamisk Jihad-mål.

-

Skrøbelig våbenhvile efter to døgns kampe og 450 raketter
Af Anders Hjorth Vindum 14. November 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/skroebelig-vaabenhvile-efter-to-doegns-kampe-og-450-raketter

Selvom våbenhvilen ser ud til at holde, forbereder Israel
sig på, at kampene vil blive genoptaget.

-

Katolsk studenterleder:
Kristne burde spille en større rolle i protestbevægelsen i Hongkong
14. november 2019, kl. 16:00, opdateret kl. 16:31
Pia Elers skriver fra Hongkong
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/katolsk-studenterleder-kristne-burde-spille-en-stoerre-rolle-i-protestbevaegelsen-i-hongkong

Det kom til voldsomme sammenstød mellem politi og
demonstranter, da kampklædte betjente tidligere på ugen
rykkede ind på det kinesiske universitet CUHK’s campus i
Hongkong.

Formanden for sammenslutningen af katolske studenter i
Hongkong er bekymret over den seneste udvikling, hvor volden
er taget til både fra demonstranternes og politiets side, og
universiteter er lukket ned. Men der er tilsyneladende ingen
anden vej i kampen for frihed, mener Edwin Chow

Found connection between 39 and 195 at position 37 (185.000 + sol-ur)

File 21.916 ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/5/21-916
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/37/21-916
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/39/21-916
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/185-000/21-916
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/195/21-916
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/ur/21-916

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/185-000/21-916

Other news:

2269 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Men så snart jeg begyndte at tale til dem, faldt
Helligånden på dem, akkurat som det skete for os i
begyndelsen.

and/or ...

Ja, naturligvis dumme er alle, der ikke er opmærksomme
på og anerkender - ved at studere værkerne - Kunstneren°,
der skabte dem!

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Act+11&version=BPH

Apostelenes gerninger 11, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Apostlene i Jerusalem accepterer, at Messias ikke kun
kom for jødernes skyld

15
Men så snart jeg begyndte at tale til dem, faldt
Helligånden på dem, akkurat som det skete for os i
begyndelsen.

[ ... ]

Den første store menighed blandt de græsktalende folkeslag

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+23.29-36&version=BPH

Matthæus 23:29-36, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Den syvfoldige anklage imod religiøst hykleri, fortsat)

At lyve for sig selv

... Dette er sikkert ikke en kalkuleret løgn, men en dæmonisk
indbildning; en løgn om sig selv, som de skriftkloge har taget
til sig.

Jesus spørger: Hvordan vil I undgå at blive dømt til
Helvede? ... Forstod de mon, at de bildte sig forkerte ting
ind om sig selv, eller havde løgnen blændet dem?

[ ... ]

Refleksion:
Tror du på løgne om dig selv?

Subject: Re: Renselse efter urene onde ånder -
Re: Jesus siger: „Pak jeres ting sammen og forsvind!” -
Re: 2019 uge 45 (news samlet)
Date: Sat, 9 Nov 2019 15:18:31 +0100, GMT 14:18
21902 news:5dc6cac7$0$704$1472...@news.sunsite.dk
Excorsismus (Eksorcisme, dæmon- og djævleuddrivelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/21-902
The gate to hell (Fortabelsen)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/the-gate-to-hell/21-902
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/bvWdLz7S20c/FgrtKJX8AAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/wlsYEFAtUtk/Grmh_GCUAQAJ

Tror du på løgne om dig selv?

(at du er frelst, skønt du *degraderer* Jesus til at være en
art gummistempel, der har til formål at legitimere synd såsom
fx. hor eller utugt eller You-name-it)

Ja! Det er rigtigt, at vi skal ha' frelsesvished ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Eph+6.17&version=BPH

Men denne *frelsens hjelm* må IKKE *misbruges*, som om Gud
kan se igennem fingre med hvad-som-helst!

Man kan således godt miste sin frelse, apropos Jesu Ord fra
fx. ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+7.21-23&version=BPH

Matthæus 7:21-23, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Lydhørhed og lydighed frem for ord og mirakler

(Jesus siger:)

21
Det er ikke alle, der omtaler mig som ‚Herre’, der kommer
med ind i Guds rige, men kun de, der gør min himmelske
Fars vilje.

22
På dommens dag vil mange prøve at forsvare deres
handlinger: ‚Herre, Herre, er det da ikke i dit navn, vi
har profeteret? Er det da ikke i dit navn, vi har
uddrevet onde ånder? Er det da ikke i dit navn, vi har
gjort undere?’

23
Men jeg vil svare: ‚Jeg har aldrig kendt jer. Gå jeres v
ej, I som handler ondt!’

Amen?

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Est+3.12-4.3&version=BPH

Ester 3:12-4:3, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Hamans plan om at udrydde jøderne, fortsat)

12
På den 13. dag i den første måned ...

... I brevet stod der, at alle jøder, unge og gamle
såvel som kvinder og børn, skulle slås ihjel den 13. dag
i den 12. måned, og at deres ejendom skulle konfiskeres.

[ ... ]

Mordokaj beder dronning Ester om hjælp

Kommentar:

Antisemitismen er altså langt ældre end da Kristendommen blev
til!

Hmm ...

Mht. UFO-efterforskningen:

Input memory (from i går) ...

Subject: Est 3: Found 172 (4*43) at position 185.000 (sol-ur) -
Re: 2019 uge 46 (news samlet)
Date: Thu, 14 Nov 2019 13:01:52 +0100, GMT 12:01
21914 news:5dcd4243$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/172/21-914
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/185-000/21-914
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/HEpTo2BoWto/r3WfJro6BwAJ

[ ... ]
> [...]
> _10__0____8
> 177-187-195
>
> "Afstanden" fra 'Samarias fald' (177) via markør 187 er
[ ... ]
> (3 / 9,6) * 600
> =
> 187,5
>
> =>
>
> (600 / 187) * 3
> =
> 9,62

Hvis man beregner forskellen på de 2 datoer, da fås:

+13-01-år
-13-12-år
____11

Forskellen er altså på 11/12 (målt i år).

Og ...

187 * ( 11/12 )
=
171,41666666666666666666666666667

(apropos 172)

og ...

171,416... / 4
=
42,854166666666666666666666666667

(apropos 43)

Sammenlign med (samme fil som før) ...

+

Abraham_172 = distance from Crater-Mexico to Giza-Egypt

(
HVIS man måler den anden vej rundt om Jordkloden, da fås
tallet 428 (udfor 172).
)

Der er altså - matematisk set - en sammenhæng mellem tallene
187 og 172 (når brøken 11/12 medinddrages).

Dernæst ...

193 * ( 11/12 )
=
176,91666666666666666666666666667

(apropos 177)

Der er altså også - matematisk set - en sammenhæng mellem
tallene 193 og 177 (når brøken 11/12 medinddrages).

Sammenlagt kan brøken 11/12 altså forene følgende tal:

og dermed følgende *afstande*:

172:
Abraham_172 = distance from Crater-Mexico to Giza-Egypt

177:
Unknown!
(NOT found yet)

187:
Abraham_187 = distance from Crater-Mexico to Ur(Iraq)
See ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/ur/21-480

193
Abraham_175 = distance from Crater-Mexico to Temple-Jerusalem
+
Mount Ararat (Ararats bjerg)
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects-earth/ararat

> Distance from Ararat to Temple-Jerusalem = 18,00272401
+18
=
193

Men hvad så med de andre mulige tal, som var:

https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/172/21-914
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/185-000/21-914

> Year_Number_Ezekias_Temple,_Apophis__Note
> -755, 144, ______-2, __387,
> -753, 146, _______0, __389,
> -746, 153, _______7, __396, -746, +0
> -728, 171, ______25, __414,
> -724, 175, ______29, __418,
> -722, 177, ______31, __420,
> -714, 185, ______39, __428, _________solur, 172 (4*43)
> -706, 193, ______47, __436,
> -704, 195, ______49, __438,
> -699, 200, ______54, __443,

=>

> Year_Number_Ezekias_Temple,_Apophis__Note
> -755, 144, ______-2, __387,
> -753, 146, _______0, __389,
> -746, 153, _______7, __396, -746, +0
> -728, 171, ______25, __414,

> -714, 185, ______39, __428, _________solur, 172 (4*43)
> -704, 195, ______49, __438,
> -699, 200, ______54, __443,

Er der OGSÅ en metematisk sammenhæng mellem dem (i koden)?

=>

Input:

11/12 = 0,91666666666666666666666666666667

Output:

200 * (11/12) = 183,33333333333333333333333333333
195 * (11/12) = 178,75
185 * (11/12) = 169,58333333333333333333333333333
171 * (11/12) = 156,75
153 * (11/12) = 140,25 ... Isac & Rebecca
146 * (11/12) = 133,83333333333333333333333333333
144 * (11/12) = 132

and ...

200 / (11/12) = 218,18181818181818181818181818182
195 / (11/12) = 212,72727272727272727272727272727
193 / (11/12) = 210,54545454545454545454545454545
187 / (11/12) = 204
185 / (11/12) = 201,81818181818181818181818181818
172 / (11/12) = 187,63636363636363636363636363636
171 / (11/12) = 186,54545454545454545454545454545
153 / (11/12) = 166,90909090909090909090909090909
146 / (11/12) = 159,27272727272727272727272727273
144 / (11/12) = 157,09090909090909090909090909091

Interessante fund (der bør undersøges nærmere):

153 * (11/12) = 140,25 ... Isac & Rebecca giftes
144 * (11/12) = 132
144 / (11/12) = 157,09090909090909090909090909091
187 / (11/12) = 204

=>

204:
(153:)
187 / (11/12) = 204
=>
17 * 8 = 136
17 * 9 = 153
17 * 10 = 170
17 * 11 = 187
17 * 12 = 204

Dette tal (204) KAN opfattes som en *kombination* af
tallene 104 og 100.

I så fald dækker 104 over kendskab til atomfysik
(da 104 = 43 + 61)

Og ...

De 100 KUNNE da opfattes som afstanden på 99 fra Crateret
i Mexico til Sydamerikas Østlige spids

Den tilsvarende parallel i Bibelen er Abraham-99, da han
møder Gud Hamselv og Sodoma (counter 195) bliver
udslettet.

Og ...

Abrahem er 100 år (året efter Abraham-99), og her fødes
Isak.

Hmm ...

Sodoma er lig med *katastrofe* og Abraham-99 (afstanden
fra Krateret til Sydamerikas østlige spids) *symboliserer*
ligeledes, hvad der er hændt siden Asteroide-nedslaget.

Og dog!

Der ér faktisk Abraham-75 (altså afstanden fra Sydamerika
til Afrika), der symboliserer, hvad der er hændt siden
Asteroide-nedslaget (for 65 millioner år siden).

144:
144 * (11/12) = 132
144 / (11/12) = 157,09090909090909090909090909091
=>
12 * 11 = 132
12 * 12 = 144
12 * 13 = 156
12 * 14 = 168
12 * 15 = 180
12 * 16 = 192
12 * 17 = 204

[ ... ]

153:
153 * (11/12) = 140,25 ... Isac & Rebecca giftes
=>
17 * 9 = 153

[ ... ]

180:
15 * 10 = 150
15 * 11 = 165
15 * 12 = 180
15 * 13 = 195 ... fokus
15 * 14 = 210

185:
> -714, 185, ______39, __428, _________solur, 172 (4*43)

185 * (11/12) = 169,58333333333333333333333333333
185 / (11/12) = 201,81818181818181818181818181818
=>
5 * 37 = 185
5 * 38 = 190
5 * 39 = 195 ... fokus

39 ?

Memory on from ...
> Number_Ezekias
> 144, _______-2
> 146, ________0
> 171, _______25
> 175, _______29, 4, 7
> 177, _______31, 6, 9 Samarias fald
> 185, _______39, solur, 300 talenter sølv, 30 talenter guld

Informationen 39; altså kongens alder er IKKE nogen såkaldt
tilfældighed, fordi det dækker over kendskab til tallet 195
(target) udfra position 185.

Og dét er måske nok den største nyhed til dags dato mht. hele
code-sekvensen 0-185-195 (samt 0-175-185-195), HVORFOR den/de
er blevet konstrueret!

Det er efterhånden MEGET tydeligt, at tallene er blevet
*krypteret* ("sløret"; altså dét, at med vilje gøre
sandheden svær at opfatte), apropos ...

https://sites.google.com/site/etbible/home

Jesus siger:

Med Himmeriget er det ligesom
med en skat, der var skjult i en
mark, og en mand finder den og hol-
der det hemmeligt, og af glæde over
den går han hen og sælger alt, hvad
har har, og køber den mark.

Matt. 13,144

Kunne det tænkes, at der tales om en meget håndgribelig
skat(foruden det religiøse) ?

(Sorry! Time out!)

Forhåbentlig mere om alt dette senere.

-

[...]

Ordet for 2019-11-15

Den vindende attitude

"Du væbner mig med styrke til krig ..."
Sl 18,40

[...]

At give bærer lønnen i sig selv

"Jeg vil gerne bruge alt, ja, selv blive brugt op for
jer ..."
2.Kor 12,15

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-11-15
Daily Reading for Friday November 15, 2019

Reading 1, Wisdom 13:1-9
Responsorial Psalm, Psalms 19:2-3, 4-5
Gospel, Luke 17:26-37
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=Px-1BTqOj_M

=>

Reading 1,

Wisdom 13:1-9

1
Yes, naturally stupid are all who are unaware of God,
and who, from good things seen, have not been able to
discover Him-who-is, or, by studying the works, have not
recognised the Artificer.

=>

Translation to danish

(Google-auto-translation:)

1
Ja, naturligvis dumme er alle, der ikke er opmærksomme
på Gud, og som fra gode ting set ikke har været i stand
til at opdage ham, der er, eller ved at studere værkerne
ikke har anerkendt kunstneren.

=>

(23. april 1953 autoriseret oversættelse:)

1
Uhjælpelige tåber var jo alle de mennesker, som ikke
havde kendskab til Gud, og som ikke formåede ud fra de
synlige goder at erkende "ham, som er", og heller ikke
kunne opdage kunstneren ved at agte på hans værker,

-

Date: Mon, 11 Nov 2019 00:48:15 +0100, GMT 23:48 (10/11-19)
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Danske studerende forlader universiteter i Hongkong: 'Jeg er glad for,
at jeg ikke skal være midt i balladen'
kl. 19:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/danske-studerende-forlader-universiteter-i-hongkong-jeg-er-glad-jeg-ikke-skal-vaere

-

Færøerne vil trodse Mette Frederiksen og gå solo i Israel
kl. 23:01
https://www.dr.dk/nyheder/politik/faeroerne-vil-trodse-mette-frederiksen-og-ga-solo-i-israel

Færøerne arbejder på højtryk for at placere en
ambassadelignende repræsentation i Israel og samtidig
anerkende Jerusalem som israelsk hovedstad.

Antisemitismen toppede i Nazityskland – men hadet startede langt tidligere
14. nov. 2019, 20:41
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2019-11-14-antisemitismen-toppede-i-nazityskland-men-hadet-startede-langt-tidligere

-

Færøerne vil trodse Mette Frederiksen og gå solo i Israel
14. nov. 2019, 22:52
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-11-14-faeroerne-vil-trodse-mette-frederiksen-og-ga-solo-i-israel

-

Er Demokraterne ved at gå i panik? Derfor stiller Obama-yndlingen Deval
Patrick op nu
14. nov. 2019, 23:07 ...

-

NRK:
14. november 2019 kl. 13:04

Lydklip knytter Rusland til MH17

File 21.917 ...
Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/21-xxx/21-917
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/ukraine/21-xxx/21-917
War of aggression (Angrebskrig)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/war-of-aggression/21-917

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=

"Other" news:

(70-årig mister livet i Hongkong)

Date: Sat, 9 Nov 2019 15:18:31 +0100, GMT 14:18
(2019-11-15, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

And it is impossible to please God without faith. Anyone who
wants to come to him must believe that God exists and that
he rewards those who sincerely seek him.
Hebrews 11:6

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 11 Nov 2019 00:48:15 +0100, GMT 23:48 (10/11-19)
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

DR S117 fre 15 nov 11:34:39
15.november dr.dk/nyheder 05:34

70-ÅRIG MISTER LIVET I HONGKONG
En ældre mand har mistet livet i
Hongkong, efter at han fik en brosten i
hovedet under de igangværende
protester.

Det bekræfter en talsmand for
sundhedsmyndighederne i Hongkong over
for CNN natten til fredag dansk tid.

Den 70-årige mand blev ramt af
brostenen under demonstrationer onsdag,
mens han havde frokostpause fra sit job
som rengøringsmand.

I pausen begyndte han at rydde brosten
væk fra en vej, som demonstranter havde
spærret i forbindelse med deres
protester. Det oplyser politiet i
Hongkong.

70-årig mand ramt af brosten og mister livet i Hongkong
kl. 05:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/70-arig-mand-ramt-af-brosten-og-mister-livet-i-hongkong

-

DR S125 fre 15 nov 11:34:05
15.november dr.dk/nyheder 08:57

LYDKLIP KNYTTER RUSLAND TIL MH17
Efterforskningsholdet der står for
undersøgelsen af nedskydningen af flyet
MH17, har offentliggjort fire lydklip.

Ifølge efterforskningsholdet afslører
lydklippene en dialog mellem pro-
russiske separatister i det østlige
Ukraine og højtstående russiske
embedsmænd.

Ydermere lyder det, at lydoptagelserne
viser, at separatistlederne i det
østlige Ukraine var i tæt kontakt med
folk tæt på Ruslands præsident helt
frem til flystyrtet i 2014.

298 personer blev dræbt, da et missil
ramte Malaysia Airlines MH17 over det
østlige Ukraine.

Efterforskere bag MH17-nedskydningen: Russisk regering spillede en rolle
kl. 08:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efterforskere-bag-mh17-nedskydningen-russisk-regering-spillede-en-rolle

-

DR S126 fre 15 nov 11:34:05
15.november dr.dk/nyheder 11:33

KAN BLIVE DEL AF SPION-UDVEKSLING
Tidligere i år blev den 63-årige
nordmand Frode Berg dømt til 14 års
fængsel for spionage i Rusland. Nu kan
han være på vej hjem som en del af en
større spionudveksling, der først og
fremmest foregår mellem Rusland og
Litauen.

Litauens præsident har i dag benådet to
russiske spioner, og det kan være godt
nyt for Frode Berg.

Ifølge formanden for sikkerhedskomiteén
i det litauske parlament venter man nu
på, at Rusland matcher benådningen med
to litauere dømt for spionage. Og det
er altså denne udveksling, som Frode
Berg ifølge norske medier kan blive en
del af.

Fængslet nordmand i Rusland kan blive byttet for russiske spioner
kl. 11:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/faengslet-nordmand-i-rusland-kan-blive-byttet-russiske-spioner

Nordkorea truer Joe Biden med hård straf
15. nov. 2019, 10:19
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-11-15-nordkorea-truer-joe-biden-med-haard-straf

-

Kræver 50.000 af folketingspolitiker for injurier
15. nov. 2019, 11:07 ...
Politiet holdt pressemøde efter dobbeltdrab
15. nov. 2019, 11:45 ...

-

104 SVT Text Fredag 15 nov 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* En död i snökaos i Frankrike.......130

* Krav på mässlingvaccin i Tyskland..131

Färöarna trotsar Danmark om Israel 132

* Ny israelisk lufträd mot Gaza......133

* EU: Juridiska åtgärder mot London..134

* Många döda i lastbilskrock i Iran..135

Två döda i skolskjutning i USA.....136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Fredag 15 nov 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Rysk student dödade klasskamrat....137

Österrike: Militär dödad av hundar 138

Världen runt
* Nasa avslöjar priset på rymdbiljet 149

-

137 SVT Text Fredag 15 nov 2019
UTRIKES PUBLICERAD 14 NOVEMBER

Rysk student sköt ihjäl klasskamrat

En 19-årig student vid en högskola
i östra Ryssland sköt ihjäl en
klasskamrat och skottskadade tre
andra personer innan han sköt sig
själv till döds, enligt polisen.

Den student som dödades var 19 år och
de skadade mellan 17 och 20 år. En
20-åring är i kritiskt tillstånd efter
att ha opererats.

Skjutningen i staden Blagovesjtjensk
genomfördes med ett gevär som är
registrerat på skytten. Geväret uppges
vara ett hagelgevär avsett för jakt.

En förundersökning om mord är inledd.

-

133 SVT Text Fredag 15 nov 2019
UTRIKES PUBLICERAD 15 NOVEMBER

Ny israelisk lufträd mot Gaza

Israel har utfört en ny lufträd mot
den väpnade islamistgruppen Islamiska
jihad på Gazaremsan, uppger israelisk
militär. Två personer skadades i
attacken, enligt vårdpersonal i Gaza.

Attacken skedde strax före midnatt och
var ett svar på raketer som
dessförinnan avfyrats mot Israel från
Gaza, enligt militären.

De nya oroligheterna innebär ett brott
mot det eldupphör som trädde i kraft
såsent som i torsdags morse.

-

135 SVT Text Fredag 15 nov 2019
UTRIKES PUBLICERAD 14 NOVEMBER

Minst 28 döda i lastbilskrock i Iran

28 personer har omkommit när en
lastbil kolliderat med ett annat
fordon i sydöstra Iran. Samtliga
dödsoffer kom från Afghanistan.

Ytterligare 21 personer skadades,
enligt nyhetsbyrån Isna.

Olyckan inträffade vid staden Khash,
i den sydöstra provinsen Sistan och
Baluchistan, uppger en talesperson
för räddningstjänsten för Isna.

Orsaken uppges ha varit att en förare
tappade kontrollen över något av
fordonen efter en plötslig punktering.

-

NRK:
14. november 2019 kl. 13:04 - 15. november 2019 kl. 08:54, error

15. november 2019 kl. 11:38

-

Revselsesretten er afskaffet, men børn udsættes stadig for vold
14. november 2019, kl. 21:00, opdateret 15. november, kl. 7:11
Af Mathias Sonne Mencke
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/revselsesretten-er-afskaffet-men-boern-udsaettes-stadig-vold

I 1997 blev det forbudt at opdrage sine børn med vold. Hvert
sjette barn oplever imidlertid stadig hverdagsvold med
lussinger og rusketure. Det er problematisk – også selvom
lussingen er et enkeltstående tilfælde, mener eksperter

Psa 119: Found 18 (61-43) at position 144 (Chandrasekhar limit/grænsemasse)

21.918 ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/18/21-918
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/43/21-918
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/61/21-918
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/104/21-918
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/144/21-918

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/144/21-918

-

Judge-Counter reset ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/counter/judge/21-918

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/counter/judge/21-918

-

Other news:

2268 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Og Jesus fortsatte:

„Når den korrupte dommer siger sådan, tror I så ikke den
barmhjertige Gud vil lytte til sine udvalgte, der råber
til ham dag og nat, og dømme dem, der mishandler dem?

Jo, han vil straffe de skyldige, og det vil ske i hast.
Men hvor mange vil holde fast ved troen, indtil
Menneskesønnen kommer tilbage?”

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Act+12&version=BPH

Apostelenes gerninger 12, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Kong Agrippa begynder at forfølge menigheden i Jerusalem

1
I mellemtiden var Kong Herodes Agrippa[a] ...

[ ... ]

Peter sættes på fri fod ved en engels hjælp

[ ... ]

Herodes bliver straffet

I samme øjeblik ramte Herrens engel ham med en sygdom,
fordi han tog imod menneskers tilbedelse i stedet for at
give Gud æren. Han blev ædt op af orme og døde.

Barnabas og Saul vender tilbage til Antiokia

Footnotes:

12,1 Herodes Agrippa I regerede over Galilæa og Peræa fra
39 e.Kr og desuden over Samaria og Judæa fra 41 e.Kr.
dog stadig underlagt kejseren i Rom. Han døde i 44 (se
12,23).

Kommentar:

Pas på mht. *magtsyge*! Kristne ledere (herunder fx. Paven
und so weiter) her ingen undtagelse.

Læs evt. om Herodes Agrippa I's død belyst udfra en
arkæologisk synsvinkel ...
https://issuu.com/hojer88/docs/tel2013-3_issuu

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+23.37-39&version=BPH

Matthæus 23:37-39, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jerusalems indbyggere anklages for deres vantro

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+119.1-16&version=BPH

Salme 119:1-16, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Guds bud

1
Velsignede er de, som gør Guds vilje,[a] ...

[ ... ]

Footnotes:

119,1 Denne salme er akrostisk ved, at hvert vers inden
for hvert af de 22 afsnit begynder med samme bogstav i
alfabetet.

Kommentar:

I UFO-efterforskningen er denne Salme 119 tidligere blevet
undersøgt:

176 vers / 22 bogstaver
=
8

Men der er en VÆSENTLIG ting, der er blevet overset (mht.
tal-markør-systemet):

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+119&version=BPH

Salme 119 Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

01, 001-008, ___, Guds bud
02, 009-016, ___, Lydighed
03, 017-024, _18, At følge Guds lov giver glæde og styrke
04, 025-032, ___, Guds lov giver styrke i modgang
05, 033-040, ___, Længslen efter at leve i lydighed mod Guds lov
06, 041-048, _43, Tillid til Guds hjælp og indgriben
07, 049-056, ___, Guds trøst under vanskelige forhold
08, 057-064, _61, At handle på Guds bud
09, 065-072, ___, Guds bud og samvittigheden
10, 073-080, ___, En ren samvittighed
11, 081-088, ___, Bøn om hjælp og genoprettelse
12, 089-096, ___, Herrens evige ord
13, 097-104, 104, Kærlighed til Guds ord
14, 105-112, ___, Guds ords lys
15, 113-120, ___, Helhjertet lydighed
16, 121-128, ___, Om at følge Guds bud under modstand
17, 129-136, ___, Velsignelsen ved at adlyde Guds vilje
18, 137-144, 144, Ordet står fast for evigt
19, 145-152, ___, En bøn om redning fra fjenderne
20, 153-160, ___, Guds løfter giver nyt mod
21, 161-168, ___, Lydighed og tryghed
22, 169-176, ___, Råb om frelse

=>

[...]

Hele Salmen er designet til at *afsløre* kendskab til
atomfysik, idet vers 144 som - talsymbolsk set - repræsenterer
Chandrasekhars grænsemasse på 1,44 solmasser. Se evt. ...
14 (144, 1400, 144.000)
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/14

Hele Salmen er designet til at *afsløre* kendskab til
atomfysik, idet vers 144 i markør-systemet ...

18, 137-144, 144, Ordet står fast for evigt

Hele Salmen er designet til at *afsløre* kendskab til
atomfysik, idet vers 144 i markør-systemet har informationen
18 "vedhæftet".

Compare with ...
Sammenlign med ...

18 (180, 1800, 18.000):
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/18

See also ...

Det Periodiske Systems "fingeraftryk" = 43,61 ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/background/atomic-physics

43 and 61 ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/43

Midlertidig output:

https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/18/19-085

___ quote begin ___________________

[ ... ]

Men man kunne også ***kryptere*** sit kendskab (til tallene
61 og 43) ved at trække dem fra hinanden.

Og 61 - 43 giver tallet 18

Og det er dét, der er blevet overset hidentil.

Skaberen af Salme 119 må altså ha' haft kendskab til
atomfysik, fordi ... (input memory) ...

176 vers / 22 bogstaver
=
8

Man ku' også konstruere koden anderledes på følgende måder:

22 * 1 = 22 => 144 = -
22 * 2 = 44 => 144 = -
22 * 3 = 66 => 144 = -
22 * 4 = 88 => 144 = -
22 * 5 = 110 => 144 = -
22 * 6 = 132 => 144 = -
22 * 7 = 154 => 144 = (7 * 21) - 3
....22 * 8 = 176 => 144 = (8 * 18) ............ focus here
22 * 9 = 198 => 144 = (9 * 16)
22 *10 = 220 => 144 = (10* 15) - 6
22 *11 = 242 => 144 = (11* 14) - 10
22 *12 = 264 => 144 = (12* 12)
22 *13 = 286 => 144 = (13* 12) - 12
22 *14 = 308 => 144 = (14* 11) - 10
22 *15 = 330 => 144 = (15* 10) - 6
22 *16 = 352 => 144 = (16 * 9)
22 *17 = 374 => 144 = (17 * 9) - 9
22 *18 = 396 => 144 = (18 * 8)
22 *19 = 418 => 144 = (19...

KUN ét sted indgår nr 18 udfor 144

....22 * 8 = 176 => 144 = (8 * 18) ............ focus here
22 *18 = 396 => 144 = (18 * 8)

Det er derfor næppe nogen tilfældighed, at konstruktøren har
valgt 8 (eller 18) gentagelser (fremfor You-name-it)!

Og det er - for øvrigt - så (vist nok) første gang, at vi har
fået indirekte videnskabelig *bevis* for, at tallet 18 bruges
som *krypteret* kode for kendskab til atom 43 og 61 (at de
i modsætning til de andre atomer op til atom 84 IKKE er
stabile men henfalder ret hurtigt og er derefter borte i
naturen).

Og det vil så sige/medføre, at i den videre efterforskning er
tallene 18 og 104 markør-tal på næsten samme niveau som
markørtallene 43 og 61 (+ evt. 144).

-

[...]

Ordet for 2019-11-16

Kæmpe-dræbere (1)

"Sådan overvandt David filisteren ..."
1.Sam 17,50

[...]

Læg bidsel i din mund

"... jeg vil lægge et bidsel i munden ..."
Sl 39,1

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-11-16
Daily Reading for Saturday November 16, 2019

Reading 1, Wisdom 18:14-16; 19:6-9
Responsorial Psalm, Psalms 105:2-3, 36-37, 42-43
Gospel, Luke 18:1-8
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=ocfZplln9SA

=>

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+18.1-8&version=BPH

Lukas 18:1-8, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Tab ikke modet

1
Jesus fortalte derefter disciplene en historie om
nødvendigheden af altid at bede og ikke miste modet:

2
„Der var engang en dommer, som ikke frygtede Gud og ikke
tog hensyn til folks rettigheder.

3
I byen boede også en enke, som blev ved med at opsøge
ham. ‚Den, som har forbrudt sig imod mig, skal dømmes og
straffes,’ forlangte hun.

4
Længe afviste han at foretage sig noget, men til sidst
sagde han til sig selv: ‚Selv om jeg er ligeglad med Gud
og mennesker,

5
så må jeg nok hellere afsige en dom, siden hun bliver
ved med at besvære mig. Ellers ender det vel med, at hun
overfalder mig.’ ”

6
> [...]

the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2019-11-16, Saturday, day no 320, CET 10:05-06, GMT 09:05-06)
_ "Jeg ville ..."

Counter reset ?

10:08
- "Ja!"

08
- "Jeg kommer"

09
- "at dømme"

09
- "levende og døde"

09
- "efter deres gerninger."

09
- "Udfra hvad du har gjort,"

09
- "skal du dømmes!"

10
- "De onde"

10
- "til helvede,"

10
- "og de gode"

10
- "til himlen."

Hmm ...

Det virker IKKE som om det er ET's stemme; altså et væsen
ligesom os andre (på grund af ordvalget 'og døde')!

Nå, men ...

(*Reaktionen* kom da no-matter-what.)

=>

Judge-Counter now:

Date: Mon, 11 Nov 2019 00:48:15 +0100, GMT 23:48 (10/11-19)
> [...]

Kræver 50.000 af folketingspolitiker for injurier
15. nov. 2019, 11:07 ...
Politiet holdt pressemøde efter dobbeltdrab

Gigantisk atomeksplosion opdaget i det ydre rum
(2019-11-16, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

It was by faith that the people of Israel went right through
the Red Sea as though they were on dry ground. But when the
Egyptians tried to follow, they were all drowned.
Hebrews 11:29

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 11 Nov 2019 00:48:15 +0100, GMT 23:48 (10/11-19)
> [...]

Gigantisk atomeksplosion opdaget i det ydre rum

-

Gigantisk atomeksplosion opdaget i det ydre rum
Af Søren Bjørn-Hansen
15. nov. 2019 kl. 15.07
https://www.dr.dk/nyheder/viden/natur/gigantisk-atomeksplosion-opdaget-i-det-ydre-rum

Eksplosionen udløste mere energi på 20 sekunder, end Solen
gør i løbet af 10 dage.

Den 20. august i år fangede et instrument ombord på den
internationale rumstation glimtet fra en enestående voldsom
eksplosion.

Eksplosionen skete på overfladen af de knuste rester af en
eksploderet stjerne 11.000 lysår borte.

-

DR S135 lør 16 nov 11:02:18
15.november dr.dk/nyheder 17:53

SHAH SKAL RETSFORFØLGES I DANMARK
Den hovedmistænkte finansmand i
udbytteskandalen Sanjay Shah kan se
frem til mødet med danske dommere i en
dansk retssal, hvis det lykkes at få
ham udleveret fra Dubai.

Det står klart, efter at danske og
britiske myndigheder er blevet enige om
en aftale om, hvor den britiske finans-
mand i givet fald skal retsforfølges.

- Britiske og danske myndigheder er
enige om, at retsforfølgningen for det
meste af bedrageriet på nuværende
tidspunkt bør være i Danmark, siger
Kirsten Dyrman, konstitueret chef i
Bagmandspolitiet.

Udbytteskandalen: Shah skal retsforfølges i Danmark
15. Nov. 2019 kl. 17:53
https://www.dr.dk/nyheder/penge/udbytteskandalen-shah-skal-retsforfoelges-i-danmark

-

DR S140 lør 16 nov 11:02:18
15.november dr.dk/nyheder 21:39

KINA TRUER SVERIGE
En diplomatisk krise er under opsejling
mellem Sverige og Kina.

Den kommer, efter at Kinas ambassadør i
Sverige har advaret om, at den svenske
kulturminister, Amanda Lind, vil være
uønsket i Kina, hvis hun deltager i en
prisceremoni for en fængslet svensk-
kinesisk forlægger.

Det bliver mødt med vrede blandt
svenske politikere.

Og det har ikke forhindret, at Lindh
fredag aften har overrakt PEN's
Tucholskypris in absentia til Gui
Minhai.

Kina truer Sverige: Prisceremoni kan udløste diplomatisk krise
15. Nov. 2019 kl. 21:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kina-truer-sverige-prisceremoni-kan-udloste-diplomatisk-krise

-

DR S142 lør 16 nov 11:02:18
16.november dr.dk/nyheder 06:23

TRUMP BENÅDER TRE OFFICERER
USA's præsident, Donald Trump, benåder
to officerer, som er beskyldt for
krigsforbrydelser i Afghanistan.
Derudover har han givet en soldat fra
den amerikanske flådes specialstyrker
(en Navy Seal, red.) sin rang tilbage,
efter at han var blevet degraderet for
handlinger i Irak.
Kritikere frygter, at Trumps handlinger
vil underminere militær ret og sende et
signal om, at ugerninger på slagmarken
tolereres.

- I over to hundrede år har præsidenter
brugt deres beføjelser til at give en
ny chance til individer, der fortjener
det. Det inkluderer de personer i
uniform, der har tjent vores land,
skriver Det Hvide Hus i en meddelelse.

Beskyldt for krigsforbrydelser: Trump benåder tre officerer
kl. 06:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/beskyldt-krigsforbrydelser-trump-benader-tre-officerer

-

DR S143 lør 16 nov 11:02:19
16.november dr.dk/nyheder 06:37

CHILE SKAL STEMME OM FORFATNINGEN
Chile har besluttet at afholde
folkeafstemning om en ny forfatning som
svar på de seneste ugers vedvarende
protester. Folkeafstemningen skal finde
sted i april 2020.

Beslutningen blev truffet fredag efter
intense forhandlinger mellem regeringen
og oppositionen.

En ændring af forfatningen, som stammer
tilbage fra militærregimets tid, har
været et af de afgørende krav fra de
mange demonstranter.

Den nuværende forfatning har eksisteret
siden 1980, da den højreorienterede
general Augusto Pinochet regerede på
brutal vis.

Chile skal stemme om Pinochet-forfatning
kl. 06:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/chile-skal-stemme-om-pinochet-forfatning

-

DR S144 lør 16 nov 11:02:19
16.november dr.dk/nyheder 06:47

MUSLIMSKE VÆLGERE BESKUDT VED VALG
En konvoj bestående af over 100 busser
med vælgere fra Sri Lankas muslimske
mindretal er lørdag blevet angrebet af
bevæbnede personer, som skød mod
busserne.

Umiddelbart er der ingen meldinger om
tilskadekomne i angrebet, der fandt
sted i den nordvestlige del af Sri
Lanka, få timer før lørdagens
præsidentvalg i landet går i gang.

De bevæbnede personer havde afbrændt
dæk og oprettet blokader på vejen inden
angrebet. Det oplyser politiet i byen
Tantirimale, der ligger 240 kilometer
nord for hovedstaden Colombo.

Busser med muslimer på vej til valg beskudt i Sri Lanka
kl. 06:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/busser-med-muslimer-pa-vej-til-valg-beskudt-i-sri-lanka

-

DR S145 lør 16 nov 11:02:19
16.november dr.dk/nyheder 07:01

LAGMAND AFVISER ENEGANG I ISRAEL
Færøerne har ikke tænkt sig at så splid
i rigsfællesskabet og gå solo i Israel.
Det fastslår den færøske lagmand,
Bardur a Steig Nielsen.

Fredag sagde den færøske
udenrigsminister, Jenis av Rana, at
Færøerne arbejder på at placere en
repræsentation i Israel og anerkende
Jerusalem som israelsk hovedstad. Men
nu bliver han irettesat af den færøske
regeringsleder.

- Den færøske regering ønsker at åbne
en færøsk repræsentation i Israel. Det
er ikke den færøske regerings
officielle linje, at repræsentationen
skal ligge i Jerusalem, udtaler Bardur
a Steig Nielsen til Ritzau.

Lagmand afviser færøsk enegang i Israel: Vi følger europæisk linje
kl. 07:01
https://www.dr.dk/nyheder/politik/lagmand-afviser-faerosk-enegang-i-israel-vi-folger-europaeisk-linje

-

Israel udfører luftangreb mod Hamas
kl. 08:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/israel-udfoerer-luftangreb-mod-hamas

Angreb er en reaktion på to raketter, der blev affyret fra
palæstinensisk område.

Telefonbesked skræmmer mindretal i Norge: - Jeg er virkelig bange og nervøs
16. nov. 2019, 05:21
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-11-15-moed-op-paa-den-kinesiske-ambassade-inden-for-to-timer-mystisk-besked-skraemmer

Den kinesiske regering har før brugt telefonopkald med
trusler mod familiemedlemmer til at skræmme uighuriske
aktivister i Europa.

- Du har et vigtigt dokument på den kinesiske ambassade i
Oslo. Hent det inden for to timer, eller din
indrejsetilladelse bliver inddraget.

Sådan lyder en automatisk besked i telefonopkald til en
række norske uighurer - en overvejende muslimsk minoritet
fra det vestligste Kina, som forfølges og undertrykkes af
den kinesiske stat.

-

Ellemann tager afstand fra ønske om at smide muslimer ud: - Det er dybt
bekymrende
16. nov. 2019, 10:38 ...
Mistænkt drabsmand fundet død i arresten i Odense
16. nov. 2019, 10:43 Opd. 16. nov. 2019, 11:23 ...

-

104 SVT Text Lördag 16 nov 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Bensinpris upp med 50 proc i Iran..130

* Israelisk lufträd mot Hamas........131

* Moralesanhängare dödade i Bolivia..132

* Muslimer beskjutna i Sri Lanka.....133

Litvinenko-änka hotar med domstol..134

Ukraina och Ryssland i fredsmöte...135

Hög IS-ledare gripen i Ukraina.....136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Lördag 16 nov 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Trump i utfall mot riksrättsvittne 137

Domstol: Trumps exrådgivare ljög...138

Nödsituation i översvämmat Venedig 139

Pakistan: 18 dödade av blixten.....140

Samarbete ska lösa Bolivias kris...141

* Notiser: President inlagd för vård 148

-

130 SVT Text Lördag 16 nov 2019
UTRIKES PUBLICERAD 16 NOVEMBER

Protester efter höjt bensinpris i Iran

Protester har brutit ut i flera städer
i Iran efter att regimen oväntat höjde
bensinpriset och har bestämt sig för
att införa ransonering.

Demonstrationer i Sirjana i centrala
Iran beskrivs som allvarliga av den
statskontrollerade nyhetsbyrån IRNA.

Där ska demonstranter ha attackerat
och försökt sätta eld på ett lager med
bränsle. Men de hindrades av polis,
enligt IRNA.

Bensinpriset höjdes med drygt
50 procent på fredagen samtidigt som
ransoneringskort infördes.

-

131 SVT Text Lördag 16 nov 2019
UTRIKES PUBLICERAD 16 NOVEMBER

Israelisk lufträd mot Hamas

Israel har skjutit raketer mot den
islamistiska rörelsen Hamas i Gaza.

Beskjutningen var ett svar på att två
raketer från den palestinska rörelsen
skjutits mot Israel under natten till
lördag, enligt israelisk militär. Ham-
as har inte kommenterat uppgifterna.

Lördagens raketskjutning var den
första riktad mot Hamas sedan början
av veckan då en våldsvåg utlöstes av
en israelisk lufträd när en högt
uppsatt ledare i den väpnade
islamistgruppen Islamiska jihad, Baha
Abu al-Ata, dödades i tisdags.

-

132 SVT Text Lördag 16 nov 2019
UTRIKES PUBLICERAD 16 NOVEMBER

Moralesanhängare dödade i Bolivia

Fem anhängare till den avgångne presi-
denten Evo Morales har dödats vid
en demonstration utanför staden Cocha-
bamba i provinsen Chapare. Enligt
nyhetsbyrån AFP öppnade säkerhets-
styrkor eld mot demonstranterna.

Tidigare under dagen meddelande inter-
imutrikesminister Karen Longaric att
regeringen kastar ut alla Venezuelas
och Kubas diplomater från landet. Även
en stor del av de kubanska läkare som
arbetar i Bolivia måste åka hem.

Longaric anklagar kubanerna och
venezuelanerna för att ha underblåst
de senaste dagarnas oro i Bolivia.

-

134 SVT Text Lördag 16 nov 2019
UTRIKES PUBLICERAD 15 NOVEMBER

Litvinenkos änka kräver rapport släpps

Marina Litvinenko, änka till den f.d.
KGB-agenten Alexandr Litvinenko,
kräver att den brittiska regeringen
släpper en hemlig rapport om påstådd
rysk inblandning i brittisk politik.

Det finns ett stort allmänintresse för
att rapporten offentliggörs innan
valet den 12 december, anser Litvinen-
ko som hotar gå till domstol om inte
premiärminister Boris Johnson beslutar
släppa rapporten, skriver Reuters.

Rapporten behandlar bl.a. misstänkt
rysk inblandning i folkomröstningen om
brexit 2016. Alexandr Litvinenko gift-
mördades i London 2006.

-

135 SVT Text Lördag 16 nov 2019
UTRIKES PUBLICERAD 15 NOVEMBER

Ukraina och Ryssland till fredsmöte

Rysslands president Vladimir Putin ska
träffa sin ukrainske motsvarighet
Volodymyr Zelenskyj den 9 december för
att försöka uppnå fred i östra
Ukraina, rapporterar TT-AFP.

Mötet ska hållas i Paris och även
Frankrikes president Emmanuel Macron
och Tysklands förbundskansler Angela
Merkel ska medverka.

Samtalen har skjutits upp flera
gånger, men de ukrainska regerings-
styrkorna och de ryskstödda separatis-
terna har på sistone dragit tillbaka
styrkor från konfliktområdet. Detta
har ställts som ett krav för samtal.

-

NRK:
15. november 2019 kl. 11:38 - 16. november 2019 kl. 09:27, error

16. november 2019 kl. 10:53
Person død under protester i Iran
https://www.nrk.no/nyheter/1.14784672

En person er drept og flere skadet under protester i Sirjan
etter at det besluttet å innføre høyere bensinpriser og
bensinrasjonering. Det melder AFP.

-

16. november 2019 kl. 11:05

-

Hvis det jødiske folk bliver ramt, bliver vi alle ramt. Lad os synligt
markere vores støtte
16. november 2019, kl. 0:00
Elisabeth Brandt Serner
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens
egen holdning.
https://www.kristeligt-dagblad.dk/debatindlaeg/hvis-det-joediske-folk-bliver-ramt-bliver-vi-alle-ramt-lad-os-synligt-markere-vores

-

Pope compares politicians who rage against gays to Hitler
By REUTERS NOVEMBER 15, 2019 17:26
https://www.jpost.com/Diaspora/Pope-compares-politicians-who-rage-against-gays-to-Hitler-607976

Pope Francis said on Friday politicians who rage against
homosexuals, gypsies and Jews remind him of Hitler.

"It is not coincidental that at times there is a resurgence
of symbols typical of Nazism," Francis said in an address to
participants of an international conference on criminal law.

Den 16-11-2019 kl. 10:51 skrev Kall, Mogens:

News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: Psa 119: Found 18 (61-43) at position 144
(Chandrasekhar limit/grænsemasse) -
[ Judge-Counter reset, Luk 18,1-8 ]
Date: Sat, 16 Nov 2019 10:51:13 +0100, GMT 09:51
21918 news:5dcfc6a4$0$706$1472...@news.sunsite.dk
Psalm (Salme) 119 ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/14/21-918
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/R3St_8dm_08/r0PBVOKhAQAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/HEpTo2BoWto/bB-TBcLQBwAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/ZPvUl7AEKeA/4RprZt4rAgAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/g7DvJlxqqYA/P91UFiJXBAAJ
> [...]
>
> Og det vil så sige/medføre, at i den videre efterforskning er
> tallene 18 og 104 markør-tal på næsten samme niveau som

Message will be send out soon.

Last OUTPUT: 21905a news:5dc843fe$0$698$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/YY1lC3oJAQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21920a

Omfattende protester i Iran

2267 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

„Når dommen kommer,” siger Herren, den Almægtige, „vil de
selvsikre, ugudelige mennesker blive tilintetgjort som
halm, der bliver smidt i en brændende ovn. De bliver
brændt rub og stub, så intet er tilbage.

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Act+13&version=BPH

Apostelenes gerninger 13, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Saul og Barnabas bliver udsendt på deres første missionsrejse

[ ... ]

Første stop: Cypern

[ ... ]

Videre til Antiokia i Pisidien

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+18.21-35&version=BPH

Matthæus 18:21-35, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Om tilgivelsens nødvendighed

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

Se ovenfor.

-

[...]

Ordet for 2019-11-17

Kæmpe-dræbere (2)

"Den, der er tro i det små, er også tro i det store ..."
Lukas 16,10

=== citat slut ===

Der var engang en hykler, som ikke var tro i det små. I høns
selvsikkerhed legitimerede høn således hor-bryllupper, fordi
høn elskede sin familie højere end Jesus!

Pludselig en dag kom stormen og væltede høns åndelige hus
omkuld og ud væltede alle dæmonerne, der var fejet ind under
gulvtæppet!
)

*Synkroniseringen* er "desværre" fortsat røget, fordi i
andagtshæftet (for set, okt og nov) står der følgende:

=== citat start ===

Ordet for 2019-11-17

Vær åndeligt følsom

"... det, Ånden vil, er liv og fred."
Rom 8,6

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-11-17
Daily Reading for Sunday November 17, 2019

Reading 1, Malachi 3:19-20
Responsorial Psalm, Psalms 98:5-6, 7-8, 9
Gospel, Luke 21:5-19
Reading 2, Second Thessalonians 3:7-12
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=3tH_vWsK79c

=>

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mal+3.19-20&version=BPH

Malakias 3:19-20, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

19
„Når dommen kommer,” siger Herren, den Almægtige, „vil de
selvsikre, ugudelige mennesker blive tilintetgjort som
halm, der bliver smidt i en brændende ovn. De bliver
brændt rub og stub, så intet er tilbage.

20
Men over jer, som ærer mig, skal min retfærdighed stråle
som solen og bringe lægedom. Og I skal danse omkring som
forårskåde kalve, der lige er sluppet ud fra stalden.

+

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+21.5-19&version=BPH

Lukas 21:5-19, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus forudsiger templets ødelæggelse

[ ... ]

Jesus advarer om krige, katastrofer og forfølgelser

Selv de, der står jer nærmest — forældre, søskende,
slægtninge og venner — vil forråde og udlevere jer, og
nogle af jer vil blive slået ihjel.

17
Ja, I vil blive hadet af mange, fordi I hører mig til.

-

Date: Mon, 11 Nov 2019 00:48:15 +0100, GMT 23:48 (10/11-19)
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Beskyldt for krigsforbrydelser: Her er de tre soldater, Trump har benådet
16. Nov. 2019 kl. 16:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/beskyldt-krigsforbrydelser-her-er-de-tre-soldater-trump-har-benaadet

-

DR S158 lør 16 nov 19:21:19
16.november dr.dk/nyheder 17:24

OMFATTENDE PROTESTER I IRAN
En person er dræbt og flere såret under
demonstrationer i en række byer i Iran.
Det er regeringens beslutning om at øge
prisen på benzin og rationering af en
række varer i det sanktionsramte land,
der har fået folk på gaden.

Det var i den centrale by Sirjan, at en
person omkom fredag. Her forsøgte
demonstranter at sætte et
brændstofdepot i brand.

Demonstrationerne brød ud få timer
efter, at myndighederne oplyste, at
prisen på benzin sættes op med 50
procent for de første 60 liter og med
300 procent for alt derover per måned.

Omfattende protester i Iran efter prisen på benzin stiger
16. Nov. 2019 kl. 17:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/omfattende-protester-i-iran-efter-prisen-pa-benzin-stiger

-

DR S156 søn 17 nov 07:45:27
16.november dr.dk/nyheder 19:15

HUNDREDTUSINDER PÅ GADEN I PRAG
Over 200.000 mennesker er lørdag aften
samlet i Tjekkiets hovedstad, Prag, for
at mindes 30-året for
Fløjlsrevolutionen, der betød enden på
det kommunistiske regime.

Demonstranterne råber slagord og
kræver, at premierministeren og
mangemilliardæren Andrej Babis træder
tilbage, skriver nyhedsbureauet AFP.

Han beskyldes for omfattende
korruption.

Demonstranter vifter med flag og bærer
bannere med budskaber rettet mod Babis.
"Skam dig" og "Træd tilbage" lyder
nogle af dem.

Hundredtusinder mindes i Prag 30-året - vil have ny leder væk
16. Nov. 2019 kl. 19:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/hundredtusinder-mindes-i-prag-30-aret-vil-have-ny-leder-vaek

-

DR S161 søn 17 nov 07:45:28
17.november dr.dk/nyheder 06:31

SPIONDØMT NORDMAND TILBAGE I NORGE
Frode Berg, der i Rusland er dømt for
spionage, er lørdag aften landet i
Norge efter at være benådet.

Han blev fredag sendt til Vilnius i
Litauen. Her ventede norske embedsfolk
på ham.

Lørdag aften lettede han fra Vilnius i
et privatfly med kurs mod Oslos
lufthavn Gardermoen, oplyser hans
advokat, Brynjulf Risnes, til avisen
VG.

64-årige Berg blev fængslet i Moskva i
december 2017. I april i år blev han
idømt 14 års fængsel for spionage.

Efter benådning: Spiondømt nordmand tilbage i Norge
kl. 06:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-benadning-spiondomt-nordmand-tilbage-i-norge

-

Indre Mission bløder medlemmer: 'Det eneste, vi kan gøre, er at bede'
kl. 06:36
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/midtvest/indre-mission-bloeder-medlemmer-det-eneste-vi-kan-goere-er-bede

Politi beskyldt for at skyde efter ambulance og være skyld i chilensk
mands død
17. nov. 2019, 06:00
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-11-17-politi-beskyldt-for-at-skyde-efter-ambulance-og-vaere-skyld-i-chilensk-mands-dod

-

Dødsbrande i Østjylland og på Stevns
17. nov. 2019, 06:15 ...
Østat erklærer undtagelsestilstand efter formodet mæslingeudbrud
17. nov. 2019, 07:32 ...

-

104 SVT Text Söndag 17 nov 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Johnson: Alla tories backar brexit 130
* Kina: Handelssamtalen konstruktiva 131

Libanon: Safadi drar sig tillbaka..132
Våldsamma protester i Paris........133

Rockyfallet upp i kongressförhören 134
Regeringskritisk protest i Prag....135

Många döda i bombdåd i Syrien......136
Minst två döda i protester i Iran..137

-

132 SVT Text Söndag 17 nov 2019
UTRIKES PUBLICERAD 17 NOVEMBER

Libanon: Safadi drar sig tillbaka

Libanons förre finansminister Mohammad
Safadi har dragit tillbaka sin
kandidatur till att bli ny premiär-
minister efter landets regeringskris.

Den 75-årige politikern meddelade på
lördagen att det skulle bli allt för
svårt att bilda en "harmonisk"
regering som stöttas av alla partier.

Förre premiärministern Saad al-Hariri
lämnade posten den 29 oktober sedan
protester mot honom och regeringen
vuxit i styrka. Protesterna rör bland
annat korruption och att de styrande
brister i att stoppa den, rapporterar
TT-Reuters.

-

136 SVT Text Söndag 17 nov 2019
UTRIKES PUBLICERAD 16 NOVEMBER

Många döda i bombdåd i Syrien

Minst 19 personer dödades och 33
skadades när en bilbomb exploderade i
norra Syrien på lördagen. Det uppger
oppositionella Syriska människorätts-
observatoriet som är baserat i London.

Bomben utlöstes vid en buss- och
taxistation i den turkkontrollerade
staden al-Bab. Staden ligger nära
gränsen till Turkiet. 13 av offren
uppges vara civila. Dödstalet kan
stiga då många är allvarligt skadade.

Ingen grupp har ännu tagit på sig
dådet men det turkiska försvars-
departementet beskyller den kurdiska
YPG-milisen för att ligga bakom dådet.

-

137 SVT Text Söndag 17 nov 2019
UTRIKES PUBLICERAD 16 NOVEMBER

Minst två döda i protester i Iran

Protester har brutit ut i över 40
städer i Iran efter att regimen
oväntat höjt bensinpriset och bestämt
sig för att införa ransonering.

Demonstrationer i Sirjan i centrala
Iran beskrivs som allvarliga av den
statskontrollerade nyhetsbyrån Irna.
Där ska demonstranter ha attackerat
och försökt sätta eld på ett lager med
bränsle. Men de hindrades av polis,
rapporterar Irna.

Minst två uppges ha dödats i samband
med protesterna och flera har skadats.
Irans utrikesminister varnar på
kvällen demonstranterna.

-

NRK:
16. november 2019 kl. 11:05 - 17. november 2019 kl. 04:51

17. november 2019 kl. 08:04
Demonstranter avfyrte piler
https://www.nrk.no/nyheter/1.14785276

En av politiets pressetalsmenn er truffet med pil i leggen
av demonstranter i Hongkong. Det skriver Reuters. Aktivister
kastet bensinbomber og skjøt piler mot politiet ved
Polytechnic University i Kowloon, politiet avfyrte tåregass
og vannkanon.

-

17. november 2019 kl. 08:17

-

Studerende i Hongkong søger tilflugt i kirke
16. november 2019, kl. 0:00, opdateret 17. november, kl. 8:10
Pia Elers skriver fra Hongkong
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/studerende-i-hongkong-soeger-tilflugt-i-kirke

Demonstranter har blokeret en bro ved hovedvejen Tolo
Highway, der ligger ved Chinese University campus.

Præstepar har rakt hånden ud og forsøger at hjælpe de danske
studerende, der er kommet i klemme i de voldsomme uroligheder
i Hongkong

-

Pompeo: Iran behind PIJ strike on Israel

“Iran uses its terrorist proxy Palestinian Islamic Jihad to
strike our great ally Israel. Iran does not want peace in
the region."

By TOVAH LAZAROFF NOVEMBER 16, 2019 23:24
https://www.jpost.com/Middle-East/Pompeo-Iran-behind-PIJ-strike-on-Israel-608062

-

When it comes to Iran, Gulf states seen ready to embrace diplomacy

Trump Administration reinstated harsh economic sanctions.

By LAWRENCE RIFKIN/THE MEDIA LINE NOVEMBER 17, 2019 06:28
https://www.jpost.com/Middle-East/Iran-News/When-it-comes-to-Iran-Gulf-states-seen-ready-to-embrace-diplomacy-608078

Re: BREAKING NEWS: Found Uran-238 -
Re: Psa 119: Found 18 (61-43) at position 144
(Chandrasekhar limit/grænsemasse) -
Re: 2019 uge 46 (news samlet)

File 21.920c ...
Psalm (Salme) 119 ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/119/21-920
144:
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/14/21-920
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/238/21-920
½ (Half-life, Halveringstid)
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/half-life/21-920

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/238/21-920

-

Den 16-11-2019 kl. 17:43 skrev Kall, Mogens:

> Den 16-11-2019 kl. 10:51 skrev Kall, Mogens:

> [...]

HVORFOR er tallet 119 (Psalm 119) blevet valgt?

+127
-119
=
8

and ...

8 * 18 = 144

Det ku' være en forklaring; altså at der indirekte peges på
127 (som vi jo ved, indgår i the-ET-star-map).

Men er det nok?

Hmm ... (input memory from) ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/chicxulub-crater/21-461

> [...]
> 86 (43+43)
> 104 (43+61)
> 122 (61+61)
>
> Men også her når man IKKE helt over Atlanterhavet, så ...
>
> Hvilke andre MULIGHEDER har vi så tilbage?
>
> 144 (1,44 Solmasser)
> 175 ............... distancen mellem Krateret og Templet
> 187 (43+144)
> 205 (61+144)
> 208 (43+61 + 43+61)
>

> Men disse tal KAN blive fór indviklede!
>
> Det var jo således først forleden dag, at tallet 187 blev opdaget,
> at det blev benyttet som et markør-tal (efter mange års

=>

18:

18 * 1 = 18 Found at distance Ararat-Temple(Jerusalem)
18 * 2 = 36
18 * 3 = 54
18 * 4 = 72
18 * 5 = 90
18 * 6 = 108
18 * 7 = 126
18 * 8 = 144

43:

43 * 1 = 43
43 * 2 = 86
43 * 3 = 129
43 * 4 = 172 Found at distance Crater(Mexico)-Giza(Egypt)
43 * 5 = 215

61:

61 * 1 = 61
61 + 43 = 104
61 * 2 = 122
61 * 3 = 183
61 * 4 = 244

144:

144 - 43*3 = 15
144 - 61*2 = 22
144 - 43*2 = 58
144 - 61 = 83
144 - 43 = 101
144 * 1 = 144
144 + 43 = 187
144 + 61 = 205
144 * 2 = 288

=>

+119 - 2 = 117
+119 - 4 = 115
+119 - 15 = 104
+119 - 18 = 101
+119 - 22 = 97
+119 - 36 = 83
+119 - 43 = 76
+119 - 58 = 61
+119 - 61 = 58
+119 - 83 = 36
+119 - 86 = 33
+119 - 90 = 29
+119 - 101 = 18
+119 - 104 = 15
+119 - 108 = 11
+119 - 119 = 0
-119 + 122 = 3
-119 + 126 = 7
-119 + 129 = 10
-119 + 144 = 25
-119 + 172 = 53
-119 + 183 = 64
-119 + 187 = 68
-119 + 205 = 86
-119 + 215 = 96, ½-life 48*2
-119 + 244 = 125
-119 + 288 = 169

=>

Found:

+119 - 18 = 101
+119 - 101 = 18

+119 - 36 = 83
+119 - 83 = 36

+119 - 86 = 33
-119 + 205 = 86

+119 - 15 = 104
+119 - 104 = 15

+119 - 58 = 61
+119 - 61 = 58

Rest:
+119 - 2 = 117
+119 - 4 = 115
+119 - 22 = 97
+119 - 43 = 76
+119 - 90 = 29
+119 - 108 = 11
+119 - 119 = 0
-119 + 122 = 3
-119 + 126 = 7
-119 + 129 = 10
-119 + 144 = 25
-119 + 172 = 53
-119 + 183 = 64
-119 + 187 = 68
-119 + 215 = 96
-119 + 244 = 125
-119 + 288 = 169

Found Nothing

Hmm ...

+119
+ 86
=
205

and ...

144
+61
=

144 - 119 = 15
144 + 119 = 263

263
-15
=
238

Aha!

(Kilden til ALLE radioaktive isotoper!!!)

Compare with ...

Subject: Re: BREAKING NEWS: Found Uran-238 -
Date: Sat, 16 Nov 2019 21:42:13 +0100, GMT 20:42
21920b news:5dd05f36$0$699$1472...@news.sunsite.dk
Background (Baggrundsviden),
Natural Radioactivity (Den Naturlige Radioaktivitet)
https://sites.google.com/site/etbible/home/background/natural-radioactivity/21-920b
https://sites.google.com/site/etbible/home/background/isotopes/k/21-920b
https://sites.google.com/site/etbible/home/background/isotopes/th/21-920b
https://sites.google.com/site/etbible/home/background/isotopes/u/21-920b
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/ZPvUl7AEKeA/k77vcWRPAgAJ

http://denstoredanske.dk/It,_teknik_og_naturvidenskab/Fysik/Str%C3%A5ling_og_radioaktivitet/radioaktivitet

http://denstoredanske.dk/It,_teknik_og_naturvidenskab/Geologi_og_kartografi/Geokemi/isotopgeologi

https://en.wikipedia.org/wiki/Primordial_nuclide#List_of_34_radioactive_primordial_nuclides_and_measured_half-lives

https://en.wikipedia.org/wiki/Abundances_of_the_elements_(data_page)#Sun_and_solar_system

https://en.wikipedia.org/wiki/File:Evolution_of_Earth%27s_radiogenic_heat.svg

> The evolution of Earth's mantle radiogenic heat flow over
> time: contribution from 40K in yellow.

Som det fremgår af ovenfor stående DATA bidrager 3 isotoper
til den naturlige baggrundsstråling:

19-Kalium(K)-40
90-Thorium(Th)-90
92-Uran(U)-238

Uran-238 adskiller sig fra de andre ved at ... (input DATA) ...

> No._Nuclide_Half-life (years) ...
> 283 232Th 1.406 × 10^10
> 284 238U 4.471 × 10^9
> 285 40K 1.25 × 10^9
> 286 235U 7.04 × 10^8

Uran-238 adskiller sig fra de andre ved at denne har en
halveringstid på *tilfældigvis* Jordens alder (når vi vel og
mærket anskuer det hele udfra *nutid*)!

(
Havde vi valgt en anden tidsalder, fx. 1,25 milliarder år, da
ville isotopet 19-K-40 nok ha' været et bedre valgt!
)

Så HVIS man skulle udpege et af de 3 isopoter, da er U-238 et
oplagt valg!

Derfor kan vi godt tillade os at sige, at når der peges på
238 - i the-ET-Bible-code - da er det med ret stor
sandsynlighed isotopet U-238, der peges på (fremfor de andre).

Graph:

Mass:
250__________________________________________________
238X_________________________________________________
225__X_______________________________________________
213____X_____________________________________________
200______X___________________________________________
188_________X________________________________________
175____________X_____________________________________
163_______________X__________________________________
150____________________X_____________________________
138__________________________X_______________________
125___________________________________X______________
113____________________________________________X_____ Focus
100____________________________________________._____
188____________________________________________._____
075____________________________________________._____
163____________________________________________._____
050____________________________________________._____
038____________________________________________._____
025____________________________________________._____
013____________________________________________._____
000____________________________________________._____
Time:___½___1____1½___2____2½___3____3½___4____4½___5

Som det fremgår af graften ovenfor vil der således forsvinde
50% af Uran-238-atomerne (119 atomer, hvis man som
udgangspunkt begynder med 238 atomer) efter 4½ milliarder år
(fordi det er Uran-238's halveringstid, ½-life-time).

Skulle vi ha' defineret tallet 238 udfra de 150 Salmer, da
ville tallet ha' været:

+238
+150
=
88

Og dette tal er beslægtet med ...

8 * 11
=
88

Om det har indgået i valget deres, KAN være en mulighed.

I så fald KUNNE man angive dette med en markør i Salme 119,88
eller i Salme 88 (noget der fx. hentyder til ½-life). Troen
på 'opstandelsen fra de døde' KUNNE måske være en mulighed!

Konklusion:

Og dermed må vi *konkludere*, at når der mht. fundet af
tallene 144 og 18 (61-43) og nu i kombination med tallet 119,
da tyder meget på, at det indirekte er Uran-238, der peges
på, fordi 119 er 50% (apropos ½-life) af tallet 238 (og at
der IKKE eksisterer andre *naturlige* radioaktive atomer med
en atommasse på 238).

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21920c