2019 uge 49 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=47) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40047

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2019 uge 47 (news samlet)
Date: Mon, 18 Nov 2019 08:18:10 +0100, GMT 07:18
21922 news:5dd245c6$0$701$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ToZ_6psVLkE/0ot6G5FlCAAJ

-

I dag Mandag den 2. december 2019 (dag 336 i året) er der 5977
dage til (16 år + 133 dage), at asteroiden Apophis *måske*
rammer ind i Jorden (2036-04-13, 127 år efter Tunguska) ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska

Dog har nye DATA ændret på dette. Se evt. file 21.428 ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska/21-428

Men vi beholder tælleren, fordi der er en sammenhæng mellem
Templets opførsel (276) og Tunguska 1908 (150) og så dette
*dating*-tidspunkt (?), idet tælleren peger på 7-stjernen
(150+177=277,78) i år 2036 netop "tilfældigvis" samtidig med,
at asteroiden Apophis kommer relativt tæt forbi.

Og muligvis kommer der en atomkrig (startende i Mellemøsten
ved fx. at Iran angriber Israel med A-våben) om ca. ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

2252
dage til
Nuclearwar (see file 21.221)
(om ca. 6 1/3 år, around 2026-01-31)

.. ved mindre man - I TIDE - træffer sine modforanstaltninger
(og fx. opretter *brændbælter*, så ilden fra helvede IKKE
spredes)!

Og i dag er det også 2481 dage siden, at en stor asteroide
samt en meteor nær havde ramt og udslettet
Psykopatistan/Kleptokratistan (Rusland)! Se evt. ...

Date: Wed, 6 Mar 2019 14:28:09 +0100, GMT 13:28
21286 news:5c7fcaec$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-286
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/goodwill/21-286
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/6Oc2rdQ-vG4/6VNBJw20BwAJ

> ET! Hvor meget står der på min goodwill-konto?...
>
> Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
> the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
> i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
> der sagde:
> (2019-03-06, Wednesday, day no 65, CET 14:15, GMT 13:15)
> - "Masser!§"

Se tillige ...

News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: Found 30 and 196 -
Re: Found 115 -
Re: Found 50 and 78 at Chernobyl disaster 1986-04-26 -
Re: Tunguska: Found 78 -
Re: Meteor eksploderede over Sibirien 2019-04-06, GMT 12:00
(T-17 and 7 days) -
Re: 2019 uge 15 (news samlet)
Date: Thu, 11 Apr 2019 09:21:46 +0200, GMT 07:21
21390 news:5caeeb12$0$701$1472...@news.sunsite.dk
Chernobyl disaster (Tjernobylulykken)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/chernobyl/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/chernobyl/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/apophis/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-14/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-30/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-50/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-78/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-115/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-196/21-390
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/1-pfgcv8r74/lFNV1Br7AgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/IhSuyrBDmF0/j0dI6RziBAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/yzeSkItbCs4/cxkWlA8ZCgAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/koRifFcgF9g/ggBb8KzVBwAJ

-

Tidens aktuelle litterære sætning:

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

Må jeg godt være vred?
af Ross Campbell

Kapitel 2:
Samfundet og vreden, side 18-25

side 20

Oprør mod autoriteterne

Mennesker, der aldrig har fået tilfredsstillet deres behov
for kærlighed, bliver vrede og lader ofte deres vrede
komme til udtryk i oprør. Og her har vi den egentlige
grund til respektløshed og anti-autoritære holdninger.

Kommentar:

Kan dette være årsagen til al den megen had (med vold, mord,
død og ødelæggelse), vi observerer i Mellemøsten ?

-

I denne uge vil de politiske hændelser blive indrapporteret her
under lovmusikken ...

Blessed Be The Name Of The Lord - Vineyard Music
Uploadet af bondservant007 den 16/04/2007
http://www.youtube.com/watch?v=RRbxEPn6khw

Og prøv også hebraisk lovsang ...
https://www.youtube.com/watch?v=chG6xRsX7ns&list=PLszhKo2cWmhOpG6GvcWZxg3yJP4-2pFXk

Og som noget særlig for alle Jer muslimer *anbefales* denne
video ...

Muslim woman who hated the Jews
and ended up falling in love with their King - JESUS!
Offentliggjort den 1. feb. 2018
https://www.youtube.com/watch?v=wzfVAb4q8ZU
Se tillige ...
https://www.oneforisrael.org/

-

Underskriv:

Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs ...
http://www.skrivunder.net/nej_tak_til_statens_salg_af_dong_til_goldman_sachs

(Det ér *snylteri* ikke at betale skat! Og det er ikke
nok bare at sige undskyld for at ha' medvirket til et
verdensomspændende økonomisk krak i 2008. Det er pyramidespil,
hvor vi, Verdensbefolkningen, bliver taberne! Og dét er unfair,
og skal forbydes ved lov!)

Afskaf kongehuset
http://www.skrivunder.net/afskaf_kongehuset

Alle har ret til liv
http://www.skrivunder.net/alle_har_ret_til_liv

Appel til regeringen - fordøm krigsforbrydelserne (i Aleppo)!
http://www.skrivunder.net/sanktioner_krigsforbrydelserne_i_aleppo

Underskriv (med tilsagn om økonomisk hjælp) ...
Boykot Banker kræver skyhøje renter for lån til økonomisk trængte
http://www.skrivunder.net/boykot_banker_kraver_skyhoje_renter_for_lan_til_okonomisk_trangte

Borgernes statsbank
https://www.skrivunder.net/borgernes_statsbank

Boykot Cannibalistan (China)
http://www.skrivunder.net/boykot_cannibalistan_china

Boykot Psykopatistan (Russia)
http://www.skrivunder.net/boykot_psykopatistan_russia
Psykopatistan (Russia) fortjener einem SMAT, nogen indvendinger ?
http://www.skrivunder.net/psykopatistan_russia_fortjener_einem_smat_nogen_indvendinger

Boykot Fanatistan
http://www.skrivunder.net/boykot_fanatistan

For tiden findes der desværre mange fanatiske lande, hvor
Menneskerettighederne krænkes. Heriblandt:
Libyen
Saudi Arabien
Afghanistan
Pakistan
Iran

Boykot Syrien
http://www.skrivunder.net/boycot_syria

Boykot Sminke
http://www.skrivunder.net/boykot_sminke

børn og unge max 37 timers arbejdsuge i skolen og weekenderne fri
http://www.skrivunder.net/born_og_unge_max_37_timers_arbejdsuge_i_skolen_og_weekenderne_fri

Danske Dommere skal oplyse, om de er medlem af Frimurerlogen
https://www.skrivunder.net/danske_dommere_skal_oplyse_om_de_er_medlem_af_frimurerlogen

Direkte demokrati nu
http://www.skrivunder.net/direkte_demokrati_nu

FINGRENE VÆK FRA LEJERNES PENGE
https://www.skrivunder.net/fingrene_vak_fra_lejernes_penge

Fokus på antibiotika
https://www.skrivunder.net/fokus_pa_antibiotika

Folkeafstemning om afskaffelse af politisk imunitet
https://www.skrivunder.net/folkeafstemning_om_afskffelse_af

For Ytringsfrihed på Facebook
https://www.skrivunder.net/for_ytringsfrihed_pa_facebook

Forbud mod Googles *hensynsløse* aggressive adfærd
https://www.skrivunder.net/forbud_mod_googles_hensynslose_aggressive_adfard

Forbud mod ikke-egnede bilister
http://www.skrivunder.net/forbud_mod_ikke-egnede_bilister

Forbud mod pyramidespil herunder aktier
http://www.skrivunder.net/signatures/forbud_mod_pyramidespil_herunder_aktier/

Forbud mod utidige valg
http://www.skrivunder.net/forbud_mod_utidige_valg

Gør straffen hårdere for udviste kriminelle (så de ikke tør
vende tilbage)
http://www.skrivunder.net/gor_straffen_hardere_for_udviste_kriminelle

Indfør Systembolaget for tobak og alkohol
http://www.skrivunder.net/indfor_systembolaget_for_tobak_og_alkohol

Ja tak til alle, der kan, skal i arbejde
http://www.skrivunder.net/ja_tak_til_alle_der_kan_skal_i_arbejde

Ja tak til, at det offentlige hjælper virksomheder igang
http://www.skrivunder.net/ja_tak_til_at_det_offentlige_hjalper_virksomheder_igang

Jøderne har ret til at tilbe' på Tempelbjerget
http://www.skrivunder.net/joderne_har_ret_til_at_tilbe_pa_tempelbjerget

Karantæne-reglerne SKAL overholdes mht. ebola
http://www.skrivunder.net/karantane-reglerne_skal_overholdes_mht_ebola

Nej til et moderne kontanthjælpsloft
http://www.skrivunder.net/nej_til_et_moderne_kontanthjalpsloft

Ophæv cølibatkravet
http://www.skrivunder.net/ophaev_coelibatkravet

Opret Forenede Demokratiske Nationer (FDN), United Democratic
Nations (UDN)
http://www.skrivunder.net/opret_forenede_demokratiske_nationer

Michail Chodorkovskij Ruslands repræsentant til De Forenede
Demokratiske Nationer
http://www.skrivunder.net/michail_chodorkovskij_russias_representative_to_united_democrati

"REKLAMER NEJ TAK" til postkassen burde være en selvfølge /miljøbevidsthed
https://www.skrivunder.net/reklamer_nej_tak_til_postkassen_burde_vare_en_selvfolge_miljobevidsthed

Send palæstinenserne hjem (til Sverige)
http://www.skrivunder.net/send_palastinenserne_hjem_til_sverige

Smid Ukraines ambassadør i Danmark ud af landet
http://www.skrivunder.net/smid_ukraines_ambassador_i_danmark_ud_af_landet
(Dette nu ikke længere aktuelt)

Stem på snUFO-partiet ...
http://www.skrivunder.net/stem_pa_snufo-partiet

Stop offentlig rygning, mennesker lider under passiv rygning ...
http://www.skrivunder.net/stop_offentlig_rygning_mennesker_lider_under_passiv_rygning

Støt israelsk medlemskab af NATO ...
http://www.skrivunder.net/stoet_israelsk_medlemskab_af_nato

Umyndiggjorte (handikappede) skal ha' ret til at stemme ...
https://www.skrivunder.net/umyndiggjorte-handikappede-skal-ha-ret-til-at-stemme

-

Jesu Krist Genkomst, Ja Tak
http://www.skrivunder.net/jesu_krist_genkomst_ja_tak

Interstellart bryllup, Ja tak
http://www.skrivunder.net/interstellart_bryllup_ja_tak

(Givetvis to sider af samme sag!)

-

Coming up world news:

UFO landed in Central Park ...

Eller måske rettere:

Above the hill of Zion!

Apropos ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2009-03-02/08-520

-

UFO-Evaluering:
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-119
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-152b

2013-02-15-hændelsen above Russia:

Genstanden er for STOR til, at vi jordboere (herunder NASA) kan
*fuske* med den!

Ergo må den være *ægte*!

Found:

Date: Thu, 11 Apr 2019 09:21:46 +0200, GMT 07:21
[...]

Test dit kærlighedssprog ...
http://kærlighedssprog.dk/kaerlighedssprog/test-dit-kaerlighedssprog/

Gennemgå profilen, når du er afslappet og har tid nok.

(Vælg en af følgende 2 muligheder:)

Nr. 1
Jeg er glad for at blive rost
Jeg kan lide at få et knus

Nr. 2
Jeg kan godt lide at ...

Last OUTPUT: 21905a news:5dc843fe$0$698$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/YY1lC3oJAQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21957

14 er dræbt i angreb mod kirke i Burkina Faso

2252 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

"... lad jer forvandle, ved at sindet fornyes ..."
Rom 12,2

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Act+28&version=BPH

Apostelenes gerninger 28, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Opholdet på Malta

[ ... ]

Fra Malta til Rom

[ ... ]

Paulus i Rom

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+6&version=BPH

Esajas 6, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Esajas’ kald til profettjeneste

Esajas' kaldelse

[ ... ]

... her (v 8-10) får vi at vide, hvad resultatet af hans
forkyndelse bliver: at Guds folk forhærder sig, og Gud lader
det ske! ... Det er en del af Guds plan, ...

Kommentar:

Jeg har LÆNGE *undret* mig over, at Gud lader det ske (mht.
at selv kristne lader sig *forføre* (?) af denne utugts- og
hor-dæmon)! Selv min egen mor lærer nu hendes børnebørn at se
igennem fingre med hor-bryllupper - skønt hun er kristen og
BURDE vide bedre! - og dermed skader hun deres fremtid, fordi
hun som forbillede og orienteringspunkt leder dem *vildt*,
så også deres liv kan blive spoleret, hvis de lytter til
dæmonens *vranglære*!

"HVORFOR griver Gud ikke ind og irettesætter?", har jeg
således spurgt mig selv igen og igen!

Jeg ville ha' gjort det helt anderledes, hvis jeg var Gud,
har jeg tænkt!

Betyder det så, at Gud IKKE kan finde ud af at være Gud?,
kunne man så *fristes* til at tænke.

Og ...

"Skal man så *hjælpe* Ham på vej, når Han nu ikke selv kan
finde ud af det?", kunne man også *fristes* til at tænke,
apropos de muslimske æresdrab og - hvis vi fortsætter ud af
denne *blindgyde* - terror!

Og se:

Det er nok her i denne fanatiske *blindgyde*, hvor *magtsygen*
råder (som en *afgud*) at det hele *afsløres*, fordi ...

Det er som om "nogen" har forlangt, at også vi (der tror på
Herren) skal - om muligt - føres vildt, apropos ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Job+1&version=BPH

Job 1, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Gud tillader Satan at sætte Job på prøve

+

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Matt+24.24&version=BPH

Matthæus 24:24, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Jesus siger (vedr. de sidste tider, endetiden):)

Der vil komme falske profeter og folk, der hævder at være
Messias, og de vil gøre store mirakler for — om muligt —
at vildlede endog Guds udvalgte.

Vi befinder os muligvis i et *åndeligt* mørke, hvor man IKKE
længere kan orientere sig (mht. hvad der er godt og hvad der
er ondt, i Herrens øjne).
Det ENESTE der kan holde en fast (til den rette vej bort
fra Fortabelsen) er Guds Ord.
ALT andet vil glippe OGSÅ alle de *hjemmestrikkede* og
dermed *forvrængede* versioner af Kristendommen, hvad enten
man har trukket noget fra (fx. forbud mod hor og utugt) eller
lagt noget til (fx. overdreven Maria-dyrkelse så det bliver
et krav og dermed en *betingelse* for frelsen)!

I så fald:

Lær Guds Ord at kende (som det står skrevet *uforfalsket* i
Bibelen), så du IKKE går fejl i byen!

-

Dagens Ord fra ...

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året: dec, mar, jun og sep, og det er jo meget
smart, hvis man er væk på retræte eller noget andet.)

=== citat start ===

Ordet for 2019-12-02

Om at opdage Guds vilje (1)

"... lad jer forvandle, ved at sindet fornyes ..."
Rom 12,2

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-12-02
Daily Reading for Monday December 2, 2019

Reading 1, Isaiah 4:2-6
Responsorial Psalm, Psalms 122:1-2, 3-4, 8-9
Gospel, Matthew 8:5-11
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=K1lUEK7rLeE

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

(2019-12-01, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

But you must not forget this one thing, dear friends: A day
is like a thousand years to the Lord, and a thousand years is
like a day.
2 Peter 3:8

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2019 uge 49 (news samlet)
Date: Mon, 2 Dec 2019 08:55:36 +0100, GMT 07:55
21957 news:5de4c38c$0$705$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/9gwZsU4U5UY/sHu7qDsdCgAJ
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21957

14 er dræbt i angreb mod kirke i Burkina Faso

Nato-chefen i eksklusivt interview: Vi skal lytte til Trump, men ikke
for at 'please' ham
01. Dec. 2019 kl. 18:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nato-chefen-i-eksklusivt-interview-vi-skal-lytte-til-trump-men-ikke-please-ham

Store demonstrationer i Indien efter gruppevoldtægt
2. dec. 2019, 09:24
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-02-store-demonstrationer-i-indien-efter-gruppevoldtaegt

-

104 SVT Text Måndag 02 dec 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Dags för klimattoppmötet i Madrid..130
* Fakta om klimattoppmötet...........175

* Vita huset nobbar riksrättsförhör..131
* Gonorré på frammarsch i Danmark....132
* Brasilien: Nio döda i polisinsats..133

Minst 24 turister dog i bussolycka 134
19 döda i en bussolycka i Ryssland 135
Inget tyder på terror vid Haag-dåd 136

Iraks premiärminister avgår........137
* Notiser: Fransk helikopterkrasch...148

-

135 SVT Text Måndag 02 dec 2019
UTRIKES PUBLICERAD 1 DECEMBER

19 döda i en bussolycka i Ryssland

Minst 19 människor har omkommit i en
bussolycka i den sibiriska regionen
Zabajkalskij i östra Ryssland, enligt
lokala myndigheter.

Ett av däcken punkterades när bussen
färdades längs en bro över floden
Kuenga, vilket fick fordonet att
sladda av vägen och krascha ner på
isen.

Utöver de döda har 21 av de runt 40
passagerarna fått olika grader av
skador. Både helikoptrar och
sjukvårdspersonal deltog i
räddningsarbetet.

-

148 SVT Text Måndag 02 dec 2019
VÄRLDEN I KORTHET 2 DECEMBER

Burkina Faso Minst 14 människor
dödades i helgen i en attack mot en
protestantisk kyrka. Attacken skedde,
enligt landets säkerhetsstyrkor, i
samma område som flera dödliga angrepp
med islamistiska förtecken ägt rum det
senaste året, skriver AFP.

-

NRK:
1. desember 2019 kl. 09:41 - 2. desember 2019 kl. 07:06, error

2. desember 2019 kl. 09:34

-

14 er dræbt i angreb mod kirke i Burkina Faso

1. december 2019, kl. 23:28
Fra Ritzau
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/14-er-draebt-i-angreb-mod-kirke-i-burkina-faso

Soldater jagter bevæbnede mænd, der angreb en protestantisk
kirke i Burkina Faso under søndagens gudstjeneste.

-

Debat
Er du antisemitisk? Her er en simpel prøve
2. december 2019, kl. 0:00
Erik Reinhardt
https://www.kristeligt-dagblad.dk/debatindlaeg/er-du-antisemitisk-her-er-en-simpel-proeve

Prøven er uhyre enkel. Man skal blot gøre op med sig selv, om
man på det aktuelle politikområde forholder sig til og agerer
over for andre stater efter samme moralske målestok som over
for Israel.

Minst 208 döda i Iran-protester

Ny voldtægstsag ryster Indien

2251 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

"... så I kan skønne, hvad der er Guds vilje: det gode,
det som behager ham, det fuldkomne."
Rom 12,2

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rom+1&version=BPH

Romerne 1, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Indledende hilsen — Jesus som Guds Søn

[ ... ]

Paulus ønsker at besøge de kristne i Rom

[ ... ]

Kristendommens kerne

[ ... ]

Ugudelige mennesker vil blive straffet for deres ondskab

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+7.1-9&version=BPH

Esajas 7:1-9, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Immanuels tegn

-

[...]

Ordet for 2019-12-03

Om at opdage Guds vilje (2 )

[...]

https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-12-03
Daily Reading for Tuesday December 3, 2019

Reading 1, Isaiah 11:1-10
Responsorial Psalm, Psalms 72:1, 7-8, 12-13, 17
Gospel, Luke 10:21-24
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=1aUoNyTke2Y
(2019-12-02, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

But if we confess our sins to him, he is faithful and just to
forgive us our sins and to cleanse us from all wickedness.
1 John 1:9

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 2 Dec 2019 08:55:36 +0100, GMT 07:55
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

DR S172 man 02 dec 18:10:57
2.december dr.dk/nyheder 18:09

NY VOLDTÆGSTSAG RYSTER INDIEN
Et forkullet lig fundet under en bro i
udkanten af byen Hyderabad i den
sydlige del af Indien har sat gang i de
sociale medier, landets politikere og
fået hundredvis af kvinder til at gå på
gaden i hovedstaden New Delhi.

For drabet på en 26-årig dyrlæge er et
ekko af en grufuld og desværre ikke
fjern historie, man i Indien havde
håbet kunne ændre synet på og
tilværelsen for landets kvinder.

Den lokale regeringsleder har beordet
myndighedenre til at nedsætte en
hastedomstol og hurtigt få afsluttet
retssagen mod de fire mænd, der
formodes at stå bag voldtægten og
drabet på den unge kvinde.

Ny voldtægtssag ryster Indien: 'Disse mænd skal hænges inden nytår'
kl. 18:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ny-voldtaegtssag-ryster-indien-disse-maend-skal-haenges-inden-nytaar

-

Hala blev voldtaget af Islamisk Stat: Nu kæmper hun for sit folk
02. Dec. 2019 kl. 21:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/hala-blev-voldtaget-af-islamisk-stat-nu-kaemper-hun-sit-folk

Fem ting, der vækker vores tech-nostalgi - og tre, der kommer til det i
fremtiden
3. dec. 2019, 07:54 ...
Danske elever er blevet dårligere til naturfag - men der er ingen grund
til panik, siger forskningsleder
3. dec. 2019, 09:00 ...

-

104 SVT Text Tisdag 03 dec 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* USA hotar med tull mot Frankrike...130
Trump slår till med nya ståltullar 131

* Chile presenterar reformpaket......132
* Nya Zeeland inför lagar mot bidrag 133

* Danska cigarettpriser höjs rejält..134
* Dödsoffer i orkanen i Filippinerna 135

Fyra hittade i havet - en död......136
Skolbuss balanserar på bergskant...137

Finlands statsminister avgår inte..138
Minst 208 döda i Iran-protester....139

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Tisdag 03 dec 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

FN-chefen frustrerad över klimatet 140
Fakta om klimattoppmötet...........175

Ukrainsk kvinna stämmer Miss World 141
Gasledning Ryssland-Kina invigd....142

Oppositionsledare inför rätta......143

Världen runt
Tennisstjärnan Federer blir mynt...149

-

139 SVT Text Tisdag 03 dec 2019
UTRIKES PUBLICERAD 2 DECEMBER

Minst 208 döda i Iran-protester

Minst 208 personer har mist livet
i de protester som utbröt i Iran den
15 november, enligt en rapport från
Amnesty International.

Det verkliga antalet döda befaras
dock vara betydligt högre.

-Det här dödstalet är alarmerande och
ännu ett bevis på att Irans säkerhets-
styrkor har begått ett fruktansvärt
massdödande, säger Amnestys Philip
Luther i ett pressmeddelande.

Det som utlöste de omfattande
protesterna i Iran var att priset på
bensin höjdes med drygt 50 procent.

-

143 SVT Text Tisdag 03 dec 2019
UTRIKES PUBLICERAD 2 DECEMBER

Oppositionsledare inför rätta

Kambodjas oppositionsledare Kem Sokha
kommer att åtalas för förräderi. Han
anklagas för "förräderi i maskopi med
utlänningar".

Kem Sokha greps 2017 och hans parti
CNRP förbjöds att ställa upp i fjol-
årets val, som fördömdes som orättvist
av västliga makter. Han släpptes från
husarrest i november, men ett förbud
mot att delta i politiska aktiviteter
kvarstår.

USA och EU har uttryckt oro för de
mänskliga rättigheterna i landet och
över den auktoritäre premiärministern
Hun Sens hållning mot oppositionen.

-

NRK:
2. desember 2019 kl. 09:34 - 3. desember 2019 kl. 08:16, error

3. desember 2019 kl. 09:13

-

Hamas og Israel signalerer ønske om større våbenhvileaftale
Af Anders Hjorth Vindum 02. December 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/hamas-og-israel-signalerer-oenske-om-stoerre-fredsaftale

Israels målrettede likvidering af Islamisk Jihad-leder kan
have banet vejen for en større våbenhvile mellem Israel og
Hamas

Putin vil stemple kritiske journalister som udenlandske agenter

Politikere i USA vil straffe Kina for forfølgelse af uighurere

2250 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Alt, hvad der hører denne verden til: fysisk begær,
misundelse og pral med materiel rigdom, er ikke fra
Faderen, men fra verden.

(1 John 2:16)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rom+2&version=BPH

Romerne 2, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Også jøderne vil blive straffet for deres ondskab

[ ... ]

Religiøst hovmod hjælper intet

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+7.10-&version=BPH

Esajas 7:10-25, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Immanuelstegnet

[ ... ]

Den forestående dom over Judas rige

-

[...]

Ordet for 2019-12-04

Dit guddommelige sikkerhedskorps

"Herrens engel lejrer sig omkring dem, der frygter ham,
og han udfrier dem."
Sl 34,8

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-12-04
Daily Reading for Wednesday December 4, 2019

Reading 1, Isaiah 25:6-10
Responsorial Psalm, Psalms 23:1-3, 3-4, 5, 6
Gospel, Matthew 15:29-37
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=c7xbMudUx78
(2019-12-03, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

For the world offers only a craving for physical pleasure, a
craving for everything we see, and pride in our achievements
and possessions. These are not from the Father, but are from
this world.
1 John 2:16

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 2 Dec 2019 08:55:36 +0100, GMT 07:55
> [...]

Putin vil stemple kritiske journalister som udenlandske agenter

Politikere i USA vil straffe Kina for forfølgelse af uighurere

FBI advarer mod russisk-udviklet Faceapp: Den kan udgøre spionagetrussel
03. Dec. 2019 kl. 19:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fbi-advarer-mod-russisk-udviklet-faceapp-den-kan-udgoere-spionagetrussel

-

DR S130 ons 04 dec 07:02:46
3.december dr.dk/nyheder 20:30

F-16-PILOTER FÅR 'DUM' TELEFON
Danske piloter og soldater i Baltikum
må ikke bruge private smartphones.

Til gengæld får de udleveret en simpel
Nokia-telefon, der kun kan ringe og
skrive sms'er, men ikke hackes.

Det sker for at mindste risikoen for
trusler og chikaneopkald fra fremmede
hackere.

- Vi ved, at der er stor interesse og
stor evne til at opsnappe følsomme
oplysninger, siger forsvarsminister
Trine Bramsen (S).

Tiltaget har efter sigende gjort, at
Danmark registrerer færre chikaneforsøg
end andre nationer.

Derfor går danske F-16-piloter rundt med en ældgammel Nokia-telefon
03. Dec. 2019 kl. 20:30
https://www.dr.dk/nyheder/indland/derfor-gaar-danske-f-16-piloter-rundt-med-en-aeldgammel-nokia-telefon

-

DR S131 ons 04 dec 07:02:46
4.december dr.dk/nyheder 05:56

POLITIKERE I USA VIL STRAFFE KINA
Med stort flertal har Repræsentanternes
Hus i USA vedtaget et lovforslag, der
skal straffe kinesiske embedsmænd for
behandlingen af det muslimske
mindretal, uighurerne, skriver Reuters.

Med stemmerne 407 for og en imod vil
det sandsynligvis øge spændingerne
mellem USA og Kina.

Forslaget skal også godkendes i
Senatet,
hvorefter præsident Trump kan
underskrive det eller nedlægge veto.

I et prompte svar opfordrer Kinas
udenrigsministerium USA til at blokere
forslaget og 'korrigere sine fejl'.

Politikere i USA vil straffe Kina for forfølgelse af uighurere
kl. 05:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/politikere-i-usa-vil-straffe-kina-forfolgelse-af-uighurere

Putin vil stemple kritiske journalister som udenlandske agenter
3. dec. 2019, 14:22
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-03-putin-vil-stemple-kritiske-journalister-som-udenlandske-agenter

-

Nordkorea til USA: - Det er helt op til jer, hvilken julegave I får
3. dec. 2019, 14:51
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-03-nordkorea-til-usa-det-er-helt-op-til-jer-hvilken-julegave-i-faar

Kommentar:

*Sygelig* tankegang!

Counter now:
2251 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Angreb på base med danske soldater i Irak
3. dec. 2019, 20:15
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-12-03-angreb-paa-base-med-danske-soldater-i-irak

-

Trump kan afgøre skæbnen for forfulgt folkefærd
4. dec. 2019, 07:13
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-04-trump-kan-afgore-skaebnen-for-forfulgt-folkefaerd

Repræsentanternes Hus kræver sanktioner mod Kina for dårlig
behandling af muslimsk mindretal. Kina svarer igen med, at
USA skal "korrigere sine fejl".

-

Avis: DF-ansat udgav sig som hotelchef i sag om EU-penge
4. dec. 2019, 07:47 ...

-

104 SVT Text Onsdag 04 dec 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* "Förkrossande bevis" mot Trump.....130
Rapport till Trumps försvar........131

* 13 döda i filippinskt oväder.......132

* "Malariabromsning har avstannat"...133

* Italien tar emot två migrantfartyg 134

Harris avstår presidentvalskampanj 135

Putin: Vill samarbeta med Nato.....136

Finlands statsminister avgår.......137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Onsdag 04 dec 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Rinne: Centersvar bakom avhopp.....138

Sudan: 16 döda i fabriksexplosion..139

Mugabes bankkonto: 10 milj dollar..140

-

136 SVT Text Onsdag 04 dec 2019
UTRIKES PUBLICERAD 3 DECEMBER

Putin: Vill samarbeta med Nato

Rysslands president Vladimir Putin
säger att landet gärna samarbetar med
försvarsalliansen Nato.

-Vi har vid återkommande tillfällen
uttryckt vår villighet att gemensamt
stå emot riktiga hot, säger Putin
enligt ryska nyhetsbyråer, samma dag
som ledare för Natos medlemsländer
träffas i Storbritannien.

Putin anser att Natos medlemsländer
överdriver hotbilden från Ryssland,
och han kritiserar den upprustning som
sker i flera av landets grannländer.
Han säger sig vilja samarbeta med Nato
i till exempel kampen mot terrorism.

Kommentar:

Du må være bindegal. Det er jo netop *dig*, der udgør den
største trussel mod verdensfreden pga. dine ulovlige
angrebskrige på Georgien i aug 2008 og nu også Ukraine!

Stod det til mig, apropos ...

https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/kanzi-fortjent-beloenning
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/kanzi-fortjent-beloenning/19-084

+

(Sidste nye indicier/beviser desangående:)

https://sites.google.com/site/etbible/home/chicxulub-crater/21-955

... kom du op og dingle i galgen!

-

139 SVT Text Onsdag 04 dec 2019
UTRIKES PUBLICERAD 3 DECEMBER

Sudan: 16 döda i fabriksexplosion

Fler än 90 människor har skadats och
16 har omkommit i en brand som utlösts
av en explosion i en fabrik i Sudans
huvudstad Khartoum. Det uppger läkare
och vittnen.

Tjock svart rök steg mot himlen när
branden bröt ut i fabriken som
tillverkar kakelplattor och ligger
i ett industriområde i stadens norra
delar.

Statlig tv rapporterar om "tunga
förluster i liv och egendom".

Orsaken till explosionen är okänd.

-

140 SVT Text Onsdag 04 dec 2019
UTRIKES PUBLICERAD 3 DECEMBER

Mugabes bankkonto: 10 milj dollar

Zimbabwes förre president Robert
Mugabe lämnade 10 miljoner US-dollar,
drygt 95 miljoner kronor, efter sig
när han avled för drygt två år sedan.

Tio bilar, en gård och två hus finns
också med i kvarlåtenskapen, enligt
en lista som en dotter lämnat till
domstolen då familjen inte har hittat
hans testamente, rapporterar den
statligt ägda tidningen Herald.

Om inget testamente hittas går
kvarlåtenskapen till frun och barnen.
Mugabe ledde landet 1980-2017 och ska
ha ägt flera gårdar som tagits i
beslag under en kritiserad landreform.

-

NRK:
3. desember 2019 kl. 09:13 - 4. desember 2019 kl. 07:38, error

4. desember 2019 kl. 08:58

-

Nyt krav om mærkning af varer fra bosættelser får ikke nødvendigvis
konsekvenser
Af Anders Hjorth Vindum 03. December 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/nyt-krav-om-maerkning-af-varer-fra-bosaettelser-faar-ikke-noedvendigvis-konsekvenser

EU-domstol understreger krav om mærkater. "Diskriminiation",
lyder det fra både Israel og Holland.

-

Hvert fjerde barn vokser op med krig eller katastrofe
4. december 2019, kl. 6:00
Fra Ritzau
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/hvert-fjerde-barn-vokser-op-med-krig-eller-katastrofe

De seneste 30 år har der ikke været så mange børn i verden,
der har akut behov for hjælp, som der er i dag.

USA opbringer skib lastet med iranske våben i Det Arabiske Hav.

To russiske diplomater udvist.
Tyskland udviser russiske diplomater efter drab på åben gade i Berlin.

2249 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Et menneske bliver accepteret af Gud ved at tro på
Kristus ...

(Rom 3,28a)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rom+3&version=BPH

Romerne 3, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Gud er retfærdig og vil dømme al ondskab

[ ... ]

Også jøderne er under Guds dom

[ ... ]

Hvordan bliver man accepteret af Gud?

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+9.1-6&version=BPH

Esajas 9:1-6, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Messiashåbet, fortsat)

-

[...]

Ordet for 2019-12-05

Om at se Jesus levendegjort

"... Den, der tror på mig, han skal også gøre de
gerninger, jeg gør ..."
Joh 14,12

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-12-05
Daily Reading for Thursday December 5, 2019

Reading 1, Isaiah 26:1-6
Responsorial Psalm, Psalms 118:1, 8-9, 19-21, 25-27
Gospel, Matthew 7:21, 24-27
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=7nvmnUNHFHY
(2019-12-04, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

See how very much our Father loves us, for he calls us his
children, and that is what we are! But the people who belong
to this world don't recognize that we are God's children
because they don't know him.
1 John 3:1

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 2 Dec 2019 08:55:36 +0100, GMT 07:55
> [...]

To russiske diplomater udvist
Tyskland udviser russiske diplomater efter drab på åben gade i Berlin

DR S136 ons 04 dec 13:40:35
4.december dr.dk/nyheder 13:03

TO RUSSISKE DIPLOMATER UDVIST
Ifølge anklagemyndighederne i Tyskland
er der tilstrækkeligt med beviser, der
peger på, at Rusland eller Tjetjenien
er involveret i drabet på en georgier,
der blev skudt ned i Berlin i sommer.

To russiske diplomater, der arbejder på
ambassaden i Berlin, er samtidig blevet
udvist, og det tyske
udenrigsministerium har begrundet det
med Ruslands manglende villighed til at
samarbejde om opklaringsarbejdet. Det
skriver nyhedsbureauet Reuters.

Drabet på den 40-årige Zelimkhan
Khangoshvili skete den 23. august

I Moskva har man hidtil nægtet
involvering i sagen.

Tyskland udviser to russiske diplomater efter drab på georgier
kl. 13:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tyskland-udviser-russiske-diplomater-efter-drab-paa-georgier

Tyskland udviser russiske diplomater efter drab på åben gade i Berlin
4. dec. 2019, 15:54
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-04-tyskland-udviser-russiske-diplomater-efter-drab-paa-aaben-gade-i-berlin

-

Mette F. holdt møde med Trump - ekstra fly til NATO og ingen snak om køb
af Grønland
4. dec. 2019, 16:40 Opd. 4. dec. 2019, 18:29
https://nyheder.tv2.dk/politik/2019-12-04-mette-f-holdt-moede-med-trump-ekstra-fly-til-nato-og-ingen-snak-om-koeb-af

-

USA i våbenkapløb med Kina - bruger rekordbeløb på nye atomubåde
4. dec. 2019, 19:38
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-04-usa-i-vaabenkaploeb-med-kina-bruger-rekordbeloeb-paa-nye-atomubaade

Flåden af kinesiske ubåde er allerede stor, og militære
eksperter forventer, at den vil vokse yderligere de næste
fem år.

Den amerikanske flåde har bestilt ni atomdrevne ubåde til en
samlet pris på 150 milliarder kroner.

-

USA opbringer skib lastet med iranske våben i Det Arabiske Hav
5. dec. 2019, 06:03
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-05-usa-opbringer-skib-lastet-med-iranske-vaben-i-det-arabiske-hav

Ifølge USA's forsvarsministerium tyder det på, at skibet med
iranske missilkomponenter var på vej til Yemen.

-

SAS får laveste resultat i fem år - stor strejke koster
5. dec. 2019, 08:20 ...
Arbejdsnedlæggelse i Københavns Lufthavn fortsætter torsdag
4. dec. 2019, 14:27 Opd. 5. dec. 2019, 08:42 ...

-

104 SVT Text Torsdag 05 dec 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* OAS: Bolivia-valet manipulerades...130

* Döda i explosion i polsk skidort...131

* USA: Ingen förstärkning mot Iran...132

* Många migranter döda i båtolycka...133

Tyskland utvisar ryska diplomater..134

-

132 SVT Text Torsdag 05 dec 2019
UTRIKES PUBLICERAD 5 DECEMBER

USA: Ingen förstärkning mot Iran

Det amerikanska försvarshögkvarteret
Pentagon förnekar uppgifter om att
USA överväger att skicka ytterligare
14 000 soldater till Mellanöstern
för det man ser som hot från Iran.

Enligt tidningen The Wall Street
Journal skulle det, förutom
soldaterna, röra sig om dussintals
fartyg enligt tidningens icke
namngivna källor, som uppgett att
president Donald Trump skulle fatta
ett beslut före årsskiftet.

USA har stärkt sin närvaro i regionen.
I oktober skickades två flygförband
och luftvärn till Saudiarabien.

-

NRK:
4. desember 2019 kl. 08:58 - 5. desember 2019 kl. 07:31, error

5. desember 2019 kl. 09:13

-

Kun en gedigen overraskelse kan forhindre et tredje valg
Af Anders Hjorth Vindum 04. December 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/kun-en-gedigen-overraskelse-kan-forhindre-et-tredje-valg

Kalenderlyset er ved at brænde ned for Gantz og Netanyahu,
hvis de vil danne en samlingsregering, inden der udskrives
det tredje valg på under et år.

-

Global debat: Frankrig sætter lighedstegn mellem antizionisme og
antisemitisme
5. december 2019, kl. 0:00
Af Birthe Pedersen, Korrespondent, Frankrig
https://www.kristeligt-dagblad.dk/debat/frankrig-saetter-lighedstegn-mellem-antizionisme-og-antisemitisme

Kritikere af den nye definition af antisemitisme i Frankrig
mener, at der er en fare for, at Israels politik ikke længere
vil kunne kritiseres. Her ses Frankrigs præsident, Emmanuel
Macron, sammen med Israels premierminister, Benjamin
Netanyahu.

Det franske parlament har vedtaget en resolution, som udvider
definitionen af antisemitisme til også at gælde had til
staten Israel. Det begrundes med, at antizionismen er vor
tids maskerede antisemitisme. Kritikere frygter, at det vil
indskrænke ytringsfriheden

2248 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Gud viste sin utrolige kærlighed over for os ved at sende
sin eneste Søn til verden, for at vi gennem ham skulle få
evigt liv.

(1. John 4,9)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rom+4&version=BPH

Romerne 4, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Abraham som et forbillede på tro

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+11&version=BPH

Esajas 11, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Rodskuddet fra Isajs stub

-

[...]

Ordet for 2019-12-06

Din tid er inde

"... Han skulle pålægge hende at gå til kongen for at
bede ham om nåde og gå i forbøn for sit folk."
Est 4,8

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-12-06
Daily Reading for Friday December 6, 2019

Reading 1, Isaiah 29:17-24
Responsorial Psalm, Psalms 27:1, 4, 13-14
Gospel, Matthew 9:27-31
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=7qwgd0uw4sg
(2019-12-05, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

God showed how much he loved us by sending his one and only
Son into the world so that we might have eternal life through
him.
1 John 4:9

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 2 Dec 2019 08:55:36 +0100, GMT 07:55
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Korrespondent efter udmelding fra topdemokrat: Trump står med sikkerhed
overfor en rigsretssag

Naturbrand eskalerer i Australien

-

Tidligere forsvarschef: Danmark får brug for hjælp til at bekæmpe
russiske ubåde
kl. 10:30
https://www.dr.dk/nyheder/indland/tidligere-forsvarschef-danmark-faar-brug-hjaelp-til-bekaempe-russiske-ubaade

-

Korrespondent efter udmelding fra topdemokrat: Trump står med sikkerhed
overfor en rigsretssag
05. Dec. 2019 kl. 16:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/korrespondent-efter-udmelding-fra-topdemokrat-trump-staar-med-sikkerhed-overfor-en

-

Fogh: Det danske forsvarsforbehold er 'helt tosset'
05. Dec. 2019 kl. 18:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fogh-det-danske-forsvarsforbehold-er-helt-tosset

-

DR S161 fre 06 dec 07:50:29
6.december dr.dk/nyheder 06:32

NATURBRAND ESKALERER I AUSTRALIEN
Forholdene er blevet forværret i den
australske delstat New South Wales,
hvor knap 150 brande hærger.

Natten til fredag dansk tid er
halvdelene brandene ikke under kontrol.
Det oplyser brandmyndighederne i
delstaten på Twitter.

En række af de mest voldsomme brande
befinder sig i områderne nord for
Sydney.

Her har flere store brande fredag
morgen lokal tid udviklet sig til en
"megabrand", der dækker mere end 3000
kvadratkilometer.

Det svarer til størrelsen på Fyn.

Australske naturbrande smelter sammen og er nu på størrelse med Fyn
kl. 06:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/australske-naturbrande-smelter-sammen-og-er-nu-pa-storrelse-med-fyn

-

Indisk politi dræber fire voldtægtsanklagede mænd under rekonstruktion
kl. 08:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/indisk-politi-draeber-fire-voldtaegtsanklagede-maend-under-rekonstruktion

Gruppe af frygtede russiske agenter gemte sig i Frankrig mellem operationer
5. dec. 2019, 17:51
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-05-gruppe-af-frygtede-russiske-agenter-gemte-sig-i-frankrig-mellem-operationer

’Enhed 29155’ menes at stå bag angrebet med nervegift i
Storbritannien og et lignende angreb i Bulgarien.

-

To uskyldige og to røvere dræbt efter vild biljagt i Miami
6. dec. 2019, 05:21 Opd. 6. dec. 2019, 07:36 ...
Naturbrand på størrelse med Fyn eskalerer nord for Sydney
6. dec. 2019, 07:41 ...

-

104 SVT Text Fredag 06 dec 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Kanada tvivlar på handelsavtal.....130

* 23 kidnappade från behandlingshem..131

USA-talman: Trump inför riksrätt...132

Protester i Colombia pressar styre 133

Stort beslag av kokain i Polen.....134

* Notiser: Fyra döda efter biljakt...148

-

148 SVT Text Fredag 06 dec 2019
VÄRLDEN I KORTHET 6 DECEMBER

Iran Minst elva personer dödades på
torsdagen i en gasexplosion vid en
fest i staden Saqqez, rapporterar
nyhetsbyrån Mehr. Ett tiotal skadades
också när de försökte fly undan elden.
Orsaken till explosionen är inte känd.

-

NRK:
5. desember 2019 kl. 09:13 - 6. desember 2019 kl. 06:02, error

6. desember 2019 kl. 08:00

-

Meningsmåling: Porno forvrænger syn på sex
5. december 2019, kl. 21:00
Af Mathias Sonne Mencke
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/meningsmaaling-porno-forvraenger-syn-paa-sex

I år er det 50 år siden, at Danmark som det første land i
verden frigav billedpornografien. I dag mener halvdelen af
danskerne, at pornoen forvrænger unges syn på sex.

Hver anden dansker mener, at frigivelsen af porno har
forvrænget unges syn på sex. Pornoens tilgængelighed stiller
store krav til seksualundervisningen og samtalen mellem
forældre og unge, påpeger interesseorganisationer

-

Explosion strikes Iranian weapons depot in Syria - report

No information about the extent of the damage or any
casualties has been reported.

By TZVI JOFFRE DECEMBER 5, 2019 03:35
https://www.jpost.com/Breaking-News/Explosion-strikes-Iranian-weapons-depot-in-Syria-report-609891

How the Israel-Iran war might begin
(2019-12-06, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

For every child of God defeats this evil world, and we
achieve this victory through our faith.
1 John 5:4

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 2 Dec 2019 08:55:36 +0100, GMT 07:55
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Merkel udtrykker dyb skam under første besøg til Auschwitz
6. dec. 2019, 14:14
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-06-merkel-udtrykker-dyb-skam-under-forste-besog-til-auschwitz

-

Godt nyt for verdensøkonomien: Usa's kongetal rammer over forventning
6. dec. 2019, 14:34 ...

-

NRK:
6. desember 2019 kl. 08:00

-

How the Israel-Iran war might begin

In the back of everyone’s mind there will be a constant and
nagging question mark over what happens next. Everyone that
is, except for Iran.

By YAAKOV KATZ DECEMBER 6, 2019 08:18
https://www.jpost.com/Opinion/Editors-Notes-How-the-Israel-Iran-war-might-begin-610029

Kommentar:

2248 days to (Global ?) Nuclearwar (± unknown)

Tyrkiet gør krav på græsk havområde - kan føre til militære sammenstød

Merkel besøger Auschwitz

2247 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Guds Kærlighed er udøst i vore Hjerter ved Helligånden

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rom+5&version=BPH

Romerne 5, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Forsoning og fred med Gud

5
... for Gud har givet os Helligåndens kraft og fyldt
vores hjerter med sin kærlighed.

Kommentar:

I den noget ældre autoriserede oversættelse fra 1933 står
der:

5
... thi Guds Kærlighed er udøst i vore Hjerter ved den
Helligånd, som blev given os.

[ ... ]

Adam og Kristus som modsætninger

Kommentar:

At Guds kærlighed er udøst i vore hjerter ved Helligånden
betyder så også, at vi ALLEREDE *nu* lever ud vort evige liv
med Gud (og altså IKKE først EFTER Dommedag), apropos
Helligånden er *pant* på vor arv (Ef. 1,13b-14) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ef+1.13-14&version=DN1933

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+40.1-11&version=BPH

Esajas 40:1-11, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Løfte om de landflygtiges hjemvenden

-

[...]

Ordet for 2019-12-07

Hold dig til det ord, du har modtaget

"... når de har hørt det, kommer Satan straks og tager
det ord bort, der er sået i dem."
Mark 4,15

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-12-07
Daily Reading for Saturday December 7, 2019

Reading 1, Isaiah 30:19-21, 23-26
Responsorial Psalm, Psalms 147:1-2, 3-4, 5-6
Gospel, Matthew 9:35-10:1, 5a, 6-8
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=j7sJHk9D2V0

=>

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+9.35-10.1%2C+5a%2C+6-8&version=BPH

Matthæus 9:35-10:1; 5a; 6-8, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Høsten er stor

[ ... ]

Jesus udsender de 12 apostle

[ ... ]

(Jesus siger (til os, der er udsendt af Ham i kraft af
Missionsbefalingen):)

7
Fortæl dem, at Guds rige nu er kommet.

8
... I har fået det for intet. Giv det for intet.

Vi har fået det for INTET (frelsen i Kristus), og vi skal gi'
Evangeliet (de GODE nyheder om Guds frelse) videre for INTET.

Amen?

-

Date: Mon, 2 Dec 2019 08:55:36 +0100, GMT 07:55
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21957

Tyrkiet gør krav på græsk havområde - kan føre til militære sammenstød

Amnesty samler ind søndag, men kun 36 ud af 100 kroner gik sidste år til
formålet
06. Dec. 2019 kl. 15:00
https://www.dr.dk/nyheder/indland/amnesty-samler-ind-soendag-men-kun-36-ud-af-100-kroner-gik-sidste-aar-til-formaalet

-

DR S175 lør 07 dec 09:10:11
6.december dr.dk/nyheder 19:28

MERKEL BESØGER AUSCHWITZ
"Dyb skam"

Sådan lød reaktionen fra den tyske
forbundskansler Angela Merkel, da hun i
dag før første gang i officielt
regi besøgte den tyske
koncentrationslejr Auschwitz i Polen.

Koncentrationslejren, hvor op mod en
million jøder blev dræbt under Anden
Verdenskrig.

- At mindes forbrydelserne er et
ansvar, som aldrig ender. Det er
uadskilleligt fra vores land. At være
bevidst om det ansvar er en del af
vores nationale identitet, siger Merkel
ifølge nyhedsbureauet Reuters.

Merkels første kanslerbesøg i Auschwitz: 'Der findes ikke ord, der kan
beskrive vores sorg'
06. Dec. 2019 kl. 19:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/merkels-foerste-kanslerbesoeg-i-auschwitz-der-findes-ikke-ord-der-kan-beskrive-vores

Subject: Church of England: ‘Zionism important and
legitimate’ for Jewish identity + Heaven-Break -
Re: 2019 uge 47 (news samlet)
Date: Sat, 23 Nov 2019 10:40:54 +0100, GMT 09:40
21933 news:5dd8feb9$0$695$1472...@news.sunsite.dk
The second coming of Jesus Christ (Jesu Kristi genkomst)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/the-second-coming/21-933
Church (Kirken)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/church/21-933
Catholic Church (Den Katolske Kirke)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/catholic-church/21-933
anti-Semitism
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/anti-semitism/21-933
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/anti-semitism/21-933
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/enr-coGE9j0/o6gVHvUGBgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ToZ_6psVLkE/NMQMdsFfBwAJ

[ ... ]
> Godt og modigt gået må jeg sige til Den britiske statskirke!
> Det er Kristus værdigt, skønner jeg ... :-)

Tak ... :-)

-

Saudiaraber mistænkes for dødeligt angreb på base i USA
06. Dec. 2019 kl. 20:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/saudiaraber-mistaenkes-dodeligt-angreb-pa-base-i-usa

[...]

6. dec. 2019, 22:15
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-06-tyrkiet-goer-krav-paa-graesk-havomraade-kan-foere-til-militaere-sammenstoed

Torsdag løftede Tyrkiet sammen med Libyen sløret for en
kontroversiel aftale, der kan ende i en konflikt med
Grækenland.

I aftalen deler Tyrkiet og Libyen rettighederne til et
havområde syd for Kreta mellem sig, men området er ifølge
international lovgivning græsk territorium.

Kommentar:

Når/hvis man SKIDER på international lovgivning, da er man
kommet ud på et skråplan, der ALTID ender med Der Untergang!

HVORFOR?

Fordi det er selve Ånden bag *demokratiets* grundsøjler, man
(med sin *egoisme*) angriber, og så er skindemokratiet "vist
nok" ved at blive til et egentlig *diktatur*!

Det er faktisk dér Psykopatus-Putin er havnet, og nu snart
åbenbart også Tyrkiet pga. den narcissistisk forstyrrede
Erdogan! ... :-(

Følg ham (ligesom mange russere følger Putin), og det hele
vil gå af helvede til!

Counter now:
2247 days to Nuclearwar (± unknown)

(
Er der slet ikke nogen *normale* mennesker tilbage på
planeten?

Er alle gået fra forstanden (i grådigheden og egoismens
forførende *blindgyde*)?

HVORFOR fortryder I først Jeres ondskab, når det er for sent
(og vi alle er havnet i atomafgrunden)?

*Galninge*!

Utryghed får tusindvis af jøder til at forlade Vesten
7. dec. 2019, 03:24
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-07-utryghed-far-tusindvis-af-joder-til-at-forlade-vesten

-

Voldtægtsoffer udsat for brandangreb - nu er hun død
07. dec. 2019, 05:19
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-07-voldtaegtsoffer-udsat-for-brandangreb-nu-er-hun-doed

-

Højgravid kvinde kolliderede med letbanetog
07. dec. 2019, 09:39 ...
Autist smed barn ud fra 10. sal på museum – erkender nu mordforsøg
7. dec. 2019, 09:42 ...

-

104 SVT Text Lördag 07 dec 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Våldtäktsoffer brändes till döds...130
* Minst 19 döda vid attack i Bagdad..131
* Saudisk skytt: USA en ond nation...132

* USA skjuter upp terrorklassning....133
Teslachefen Musk vinner i domstol..134
* Stor vaccinationsinsats i Samoa....135

* Knapp debattseger för Johnson......136
Johnson och Corbyn i valdebatt.....137

Tusentals demonstranter i Madrid...138
Fransk pensionsreform genomförs....139
Mördarsekt halshögg 16 i Kongo.....140

-

140 SVT Text Lördag 07 dec 2019
UTRIKES PUBLICERAD 6 DECEMBER

Mördarsekt halshögg 16 i Kongo

En islamistisk terrorgrupp, som de
senaste veckorna spridit skräck och
död i nordöstra Kongo-Kinshasa, har
utfört en brutal massaker i en by nära
staden Beni.

Vittnen och människorättsgrupper
berättar att 16 personer har blivit
halshuggna. Liken har hittats i och
nära byn Mantumbi där attacken
genomfördes.

Mycket tyder på att terrorgruppen ADF
utfört dåden. Över 100 människor har
dödats i en terroroffensiv som sekten
inledde den 5 november sedan landets
militär försökt stoppa gruppen.

-

NRK:
6. desember 2019 kl. 08:00 - 7. desember 2019 kl. 03:15, error

7. desember 2019 kl. 10:29
25 demonstranter drept i Bagdad
https://www.nrk.no/nyheter/1.14812878

25 personer er drept og 130 er såret etter et angrep mot
demonstranter i Bagdad i Irak fredag. Politiet opplyser at
politibetjenter er blant de drepte. Det er ikke kjent hvem
som sto bak angrepet.

-

Danmark stemmer i Israels favør i FN
Af Anders Hjorth Vindum 06. December 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/danmark-stemmer-i-israels-favoer-i-fn

For første gang stemmer Danmark og 10 andre EU-lande imod
Israelkritisk resolution

Reinhard Bonnke: Evangelist who drew millions in Africa dies at 79

2246 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Ved I ikke, at alle vi, der er døbt til at tilhøre Jesus,
vores Frelser, blev ét med ham i hans død?

(Rom 6,3)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rom+6&version=BPH

Romerne 6, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Synden har ikke magten længere

[ ... ]

Synd straffes med døden, men Gud skænker livet

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.1-13&version=BPH

Matthæus 25:1-13, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Om at være parat til Jesu genkomst

-

[...]

Ordet for 2019-12-08

Lev retskaffent

"Den, der vandrer retsindigt, vandrer i tryghed, den, der
går krogveje, bliver afsløret."
Ordsp 10

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-12-08
Daily Reading for Sunday December 8, 2019

Reading 1, Isaiah 11:1-10
Responsorial Psalm, Psalms 72:1-2, 7-8, 12-13, 17
Gospel, Matthew 3:1-12
Reading 2, Romans 15:4-9
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=4lJckC0Kg_0
(2019-12-07, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

Grace, mercy, and peace, which come from God the Father and
from Jesus Christ — the Son of the Father — will continue to
be with us who live in truth and love.
2 John 1:3

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 2 Dec 2019 08:55:36 +0100, GMT 07:55
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21957

Reinhard Bonnke: Evangelist who drew millions in Africa dies at 79

DR S118 søn 08 dec 07:33:54
7.december dr.dk/nyheder 19:14

NORDKOREA AFVISER ATOMFORHANDLING
Atomnedrustning er taget af
forhandlingsbordet, og der er ikke
længere brug for lange forhandlinger
med USA, siger Nordkoreas FN-
ambassadør, Kim Song.

Atomnedrustning har været central i
USA's engagement med Nordkorea de
seneste to år.

I en meddelelse siger den nordkoreanske
FN-ambassadør, at den 'vedvarende og
betydelige dialog', som USA ønsker, er
et 'trick, der skal spare tid', så det
passer ind i en hjemlig politisk
dagsorden.

Det menes at henvise til præsident
Donald Trumps forsøg på genvalgt.

Nordkorea afviser at tale om atomnedrustning med USA
07. Dec. 2019 kl. 19:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nordkorea-afviser-tale-om-atomnedrustning-med-usa

-

Dårligt nyt for hajer og sværdfisk: Ilten forsvinder fra verdenshavene
07. Dec. 2019 kl. 19:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/daarligt-nyt-hajer-og-svaerdfisk-ilten-forsvinder-fra-verdenshavene

-

DR S120 søn 08 dec 07:33:54
8.december dr.dk/nyheder 02:35

IMF VIL STØTTE UKRAINE ØKONOMISK
Den Internationale Valutafond (IMF) og
Ukraine har indgået en foreløbig aftale
om økonomisk hjælp på 5,5 milliarder
dollar.

Det oplyser IMF's øverste direktør,
Kristalina Georgieva. Det såkaldte
låneprogram skal løbe i tre år under
forudsætning af, at det bliver endelig
godkendt af IMF's bestyrelse.

IMF har før hjulpet med låneprogrammer
til milliarder af dollar. Men
valutafonden har tidligere også
tilbageholdt udbetalinger, der finder
sted i rater, på grund af store
problemer med korruption i landet og en
ustabil økonomi.

IMF er parat til at støtte Ukraine med milliarder af dollar
kl. 02:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/imf-er-parat-til-stotte-ukraine-med-milliarder-af-dollar

-

DR S121 søn 08 dec 07:33:54
8.december dr.dk/nyheder 03:11

NORDKOREA HAR GENNEMFØRT TEST
Nordkorea har gennemført en "meget
betydningsfuld" test ved Sohae-
anlægget.

Det oplyser Nordkoreas officielle
statslige nyhedsbureau, KCNA, natten
til søndag dansk tid, skriver Reuters.

Det uddybes ikke, hvad der er blevet
testet. Men anlægget er tidligere
blevet brugt til affyring af
nordkoreanske satellitter.

KCNA oplyser, at testresultaterne vil
blive brugt til at opgradere landets
strategiske status.

Nordkorea påstår at have gennemført betydningsfuld test
kl. 03:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nordkorea-pastar-have-gennemfort-betydningsfuld-test

-

En del af hjernen kan skrumpe, når kvinder tager p-piller
kl. 07:06
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/en-del-af-hjernen-kan-skrumpe-naar-kvinder-tager-p-piller

-

DR S123 søn 08 dec 07:33:54
8.december dr.dk/nyheder 07:33

JAPAN GAV SOLDATER SEXSLAVER
Den kejserlige japanske hær bad
regeringen om at sørge for én sexslave,
en såkaldt trøstekvinde, for hver 70.
soldat under Anden Verdenskrig.

Det skriver det japanske nyhedsbureau
Kyodo News, som har gennemgået en række
dokumenter.

De inkluderer hemmeligholdte skrivelser
sendt fra japanske konsulater i Kina
til udenrigsministeriet i Tokyo helt
tilbage fra 1938.

Først i 1993 blev de japanske
myndigheders involvering i at tvinge
kvinderne til at arbejde i bordeller
anerkendt.

Historiske dokumenter: Japans regering sørgede for tusinder af sexslaver
til soldater
kl. 07:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/historiske-dokumenter-japans-regering-sorgede-tusinder-af-sexslaver-til-soldater

-

Forskere: 50 års klimaforudsigelser var korrekte
kl. 08:01
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/forskere-50-aars-klimaforudsigelser-var-korrekte

USA opruster mod Kina - får adgang til ubeboet japansk ø
7. dec. 2019, 13:26
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-07-usa-opruster-mod-kina-faar-adgang-til-ubeboet-japansk-oe

-

Iran udveksler spiondømt fange med USA
7. dec. 2019, 13:39
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-07-iran-udveksler-spiondoemt-fange-med-usa

-

Ilten i verdenshavene forsvinder - 700 områder betegnes nu som dødszoner
8. dec. 2019, 07:08
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-08-ilten-i-verdenshavene-forsvinder-700-omraader-betegnes-nu-som-doedszoner

-

Historiske dokumenter afslører: Én sydkoreansk kvinde skulle stå
seksuelt til rådighed for 70 japanske soldater
8. dec. 2019, 07:29 ...
Kastede kanonslag efter kvinde - nu skal hun opereres
8. dec. 2019, 07:41 ...

-

104 SVT Text Söndag 08 dec 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Över 40 döda i indisk fabriksbrand 130
* Skjutning nära presidentbostad.....131

* IMF och Ukraina överens om program 132
* Nedrustning inte på Kims agenda....133

Suu Kyi stöds inför resa till FN...134
USA och Iran utväxlar fångar.......135

Skyfall kräver dödsoffer i Uganda..136

Världen runt
* Vrak hittat - efter 105 år.........149

-

134 SVT Text Söndag 08 dec 2019
UTRIKES PUBLICERAD 7 DECEMBER

Stöd för Suu Kyi inför resa till FN

Tusentals människor demonstrerade
i Myanmars (Burmas) huvudstad
Naypyidaw på lördagen till stöd för
regeringschefen Aung San Suu Kyi.

De visade sitt stöd inför hennes resa
till Internationella domstolen (ICJ),
där hon ska försvara Myanmar mot
anklagelserna om folkmord på
rohingyer.

Framträdandet riskerar att försämra
Nobelpristagarens redan befläckade
internationella anseende.

Sessionen i FN-domstolen hålls den
10-12 december.

-

NRK:
7. desember 2019 kl. 10:29 - 8. desember 2019 kl. 01:45, error

8. desember 2019 kl. 08:08

-

Reinhard Bonnke: Evangelist who drew millions in Africa dies at 79

6 hours ago
https://www.bbc.com/news/world-africa-50702344

German evangelist Reinhard Bonnke, who drew huge crowds in
Africa over decades of preaching, has died aged 79.

"He passed away peacefully, surrounded by his family," his
wife Anni Bonnke said in a statement.

The family lives in the United States but Bonnke was
best-known for his work with the Christ For All Nations
organisation throughout Africa.

The Pentecostal preacher oversaw more than 79 million
conversions to Christianity, his organisation claims.

"It's no exaggeration to say that his work transformed the
continent," it said in a statement.

At huge rallies - including one in Lagos, Nigeria in 2000
that was said to have drawn 1.6 million people - Bonnke
claimed to heal people using the powers of God. He also told
followers he had witnessed resurrections.

Bonnke was born in 1940 in Königsberg, Germany. The city on
the Baltic Sea is now called Kaliningrad, and is part of
Russia.

He became involved in missionary work in Africa at a very
young age and in 1974 founded the Christ For All Nations
mission organisation, which was headquartered in South Africa
and later in Germany.

Bonnke's held a farewell gospel campaign in 2017 in Nigeria,
after which he stepped down as the organisation's leader due
to health issues.

His activities in Africa at times stirred controversy.

In 1991, there were religious riots in the Nigerian city of
Kaduna after police granted permission for Bonnke to hold a
revival meeting and thousands of Muslims took to the streets
in uproar. At least eight people were reported killed.

In 1999, 16 people died in a stampede during a rally
organised by Bonnke in Benin City, Nigeria.

In 2014, the Associated Press reported that he was living in
a $3m (£2.3m) apartment near Palm Beach, Florida.

Jeg har engang hørt, at man som kristen skal ta' sig i agt
for navnlig 3 ting (fristelser): Begæret efter sex, penge og
magt!