Church of England: ‘Zionism important and legitimate’ for Jewish identity + Heaven-Break - Re: 2019 uge 47 (news samlet)

Church of England: ‘Zionism important and legitimate’ for Jewish
identity + Heaven-Break
Den britiske statskirke påtager sig historisk ansvar for antisemitisme.

File 21.933 ...
The second coming of Jesus Christ (Jesu Kristi genkomst)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/the-second-coming/21-933
Church (Kirken)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/church/21-933
Catholic Church (Den Katolske Kirke)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/catholic-church/21-933
anti-Semitism
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/anti-semitism/21-933
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/anti-semitism/21-933

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/the-second-coming/21-933

Other news:

Putin arbejder videre med raket

Dumaen: Udenlandske mobiltelefoner og smart-tv skal have russisk software

2261 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

"... Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han
skal lære jer alt ..."

-

Notat:

Brev til Den Katolske Kirke (og "kanske" mange, mange andre
kirkesamfund), kladde 003

Det næste, jeg må "tilstå", er, at jeg har svært ved
autoriteter, når/hvis de begynder at presse mig psykisk (til
at gøre dit og dat), fordi ...

Jeg tror på *Frihedens Lov*, ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jam+1.25%2C+2.12&version=DN1933

Jakob 1:25, 2:12, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

1,25
... Frihedens fuldkomne Lov ...

2,12
... Frihedens Lov.

Jeg tror på *Frihedens Evangelium* og derfor IKKE vil lade
mig binde på hænder og fødder af nogen jordisk magt, hvis
ikke Jesus har sendt dem!

Jesus siger jo:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+23.8-11&version=BPH

Matthæus 23:8-11, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

8
... , I skal betragte jer selv som søskende på lige fod
med hinanden. I må ikke lade jer kalde ‚rabbi’, for kun
Gud er jeres læremester.

9
I skal heller ikke sige ‚Ærværdige Fader’ til nogen her
på jorden, for kun én er en sådan Far for jer, nemlig
jeres himmelske Far.

10
Lad heller ikke nogen kalde jer ‚Herre’, for kun Messias
har autoritet som jeres Herre.

Hmm ...

Men HVORDAN skal det nu forstås?

Jeg har altid (siden jeg blev en *personlig* kristen som
18-årig) opfattet Kirken i éntal; altså at der - i Guds øjne
- KUN er én Kirke på Jord, fordi sådan står der skrevet i
Bibelen, min (og forhåbentlig også alle kristnes) *Rettesnor*,
apropos ...

https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/catholic-church/21-929

> [...]
> efter dag studerede de Skrifterne for at se, om det var
> sandt, hvad de fik fortalt.
>
> [ ... ]
>
> Paulus i Athen
>
> Kommentar:
>
> Gudsordets (Bibelens) betydning:
>
> Alting KAN måske være meget godt, men det må IKKE *overskygge*
> Ordets autoritet.
> Når der fx. står skrevet: "Du må IKKE bedrive hor", da kan
> der IKKE forhandles om dette! Så HVIS Paulus var kommet med
> en ny lære gående ud på, at det nu fremover er OK at bedrive
> hor, da ville menigheden i Berøa på det grundlag kunne afvise

Thi således står der skrever:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ef+4.5&version=BPH

Efeserne 4:5, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Der er kun én Herre, én tro, én dåb

Amen?

Og her må du ærlig som kristen (uanset hvor du kommer fra mht.
ståsted/valg af menighed og kirkesamfund) spørge dig selv, OM
du har underkastet dig Jesus som Herre i dit liv, eller om
du - reelt set - har *kidnappet* Ham° og gjort Ham° til en
blåstempling af din religion (herunder fx. legitimering af
hor og utugt, magtbegær und so weiter)!

Fordi ...

HVIS det er dig, der sidder på Tronen° og "leger" hovedet for
legemet (Kirken° på Jorden) ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ef+4.15&version=BPH

Efeserne 4:15, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Nej, i trofasthed overfor sandheden og i kærlighed til
hinanden skal vi vokse op til at ligne Kristus på enhver
måde. Det er jo ham, der er hovedet for legemet,

... da er du på vej BORT fra *Frelsen i Kristus*, skønner jeg!

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Act+19&version=BPH

Apostelenes gerninger 19, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

En stærk menighed grundlægges i Efesos

[ ... ]

Uroligheder og modstand i Efesos

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+24.42-&version=BPH

Matthæus 24:42-51, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Vær altid parat, fortsat)

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+119.17-32&version=BPH

Salme 119:17-32. Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

At følge Guds lov giver glæde og styrke

[ ... ]

Guds lov giver styrke i modgang

-

Dagens Ord fra ...

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året: dec, mar, jun og sep, og det er jo meget
smart, hvis man er væk på retræte eller noget andet.)

=== citat start ===

Ordet for 2019-11-23

Helligånden er din 'hjælper'

"... Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han
skal lære jer alt ..."
Joh 14,26

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-11-23
Daily Reading for Saturday November 23, 2019

Reading 1, First Maccabees 6:1-13
Responsorial Psalm, Psalms 9:2-3, 4, 6, 16, 19
Gospel, Luke 20:27-40
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=VJhXTy0JZ7w

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

(2019-11-22, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

Come close to God, and God will come close to you. Wash your
hands, you sinners; purify your hearts, for your loyalty is
divided between God and the world.
James 4:8

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2019 uge 47 (news samlet)
Date: Mon, 18 Nov 2019 08:18:10 +0100, GMT 07:18
21922 news:5dd245c6$0$701$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ToZ_6psVLkE/0ot6G5FlCAAJ

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/I0YKzGo4NjU/-MKW2MicslIJ

https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/kanzi-fortjent-beloenning/19-084

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-286

https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/1-pfgcv8r74/lFNV1Br7AgAJ

https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/koRifFcgF9g/ggBb8KzVBwAJ

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

> [...]
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?
> Last OUTPUT: 21905a news:5dc843fe$0$698$1472...@news.sunsite.dk
> https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/YY1lC3oJAQAJ
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21922

Church of England: ‘Zionism important and legitimate’ for Jewish
identity + Heaven-Break
Den britiske statskirke påtager sig historisk ansvar for antisemitisme.

Putin arbejder videre med raket

Dumaen: Udenlandske mobiltelefoner og smart-tv skal have russisk software

DR S141 lør 23 nov 06:14:03
22.november dr.dk/nyheder 16:42

PUTIN ARBEJDER VIDERE MED RAKET
Ruslands præsident, Vladimir Putin,
lover at fortsætte udviklingen af en
avanceret atomdreven raket, som menes
at have været i centrum for en mystisk
dødelig ulykke.

Fem teknikere og to andre personer blev
dræbt ved ulykken 8. august.

Det var en raketmotor, som eksploderede
under testen nær byen Severodvinsk.
Myndighederne meldte efterfølgende om
et unormalt niveau af radioaktivitet.

Eksperter mener, at det var en del af
et atomdrevet krydsermissil, som blev
testet ved ulykken med det mystiske
våben.

Putin arbejder videre med mystisk våben trods dødsulykke
22. Nov. 2019 kl. 16:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/putin-arbejder-videre-med-mystisk-vaben-trods-dodsulykke

-

DR S145 lør 23 nov 06:13:29
23.november dr.dk/nyheder 02:05

TIDLIGERE CIA-AGENT FÅR 19 ÅR
En tidligere amerikansk CIA-agent er
blevet idømt 19 års fængsel ved en
domstol i Virginia. Det sker, efter at
han i maj erklærede sig skyldig i at
have spioneret for Kina.

55-årige Jerry Chuan Shing Lee forlod
den amerikanske efterretningstjeneste i
2007 og flyttede til Hongkong.

Nogle år senere, i 2010, blev han
kontaktet af to kinesiske
efterretningsofficerer. De tilbød at
betale ham 100.000 dollar og tage sig
af ham "resten af livet" for
oplysninger, han havde anskaffet sig
som CIA-officer.

Tidligere CIA-agent får 19 års fængsel for at spionere for Kina
kl. 02:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tidligere-cia-agent-far-19-ars-faengsel-spionere-kina

-

Demonstranter trodser udgangsforbud i Colombias hovedstad
kl. 02:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/demonstranter-trodser-udgangsforbud-i-colombias-hovedstad

Putin til afdødes familier efter eksplosion: - Vi vil helt sikkert
perfektionere det her våben - uanset hvad
22. nov. 2019, 16:29
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-11-22-putin-til-afdoedes-familier-efter-eksplosion-vi-vil-helt-sikkert-perfektionere-det

-

Dumaen: Udenlandske mobiltelefoner og smart-tv skal have russisk software
22. nov. 2019, 19:44
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-11-22-dumaen-udenlandske-mobiltelefoner-og-smart-tv-skal-have-russisk-software

Kommentar:

Det minder MEGET om Antikrist (BIG Brother)!

-

Er han 'den nye Obama' eller bare endnu en politisk døgnflue?
23. nov. 2019, 07:38 ...
Råd vil have befordringsfradraget afskaffet: - Et fejlskud som langsomt
bør udfases
23. nov. 2019, 09:13 ...

-

104 SVT Text Lördag 23 nov 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Colombia: Poliser döda i bombdåd...130

* Bougainville kan bli nyaste landet 131

* Tidigare agent spionerade mot Kina 132

* Dödliga björnattacker i Rumänien...133

* Nederländerna får neka IS-barn.....134

Evo Morales anklagas för terrorism 135
Flera döda i protester i Colombia..136

Lettland stoppar ryska tv-kanaler..137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Lördag 23 nov 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Tre gripna efter "Ibizagate".......138

Sålde vikingaskatt - får fängelse..139

Man gripen efter lastbilstragedi...140

Underklädesjätte stoppar modeshow..141

* Allians bildar parti i Etiopien....142

* Notiser: Fiskare döda i Marocko....148

-

130 SVT Text Lördag 23 nov 2019
UTRIKES PUBLICERAD 23 NOVEMBER

Poliser döda i bombdåd i Colombia

Sent på fredagskvällen lokal tid
dödades tre poliser i ett bombdåd i
Santander de Quilichao i sydvästra
Colombia.

Hundratals personer trotsade även det
nattliga utegångsförbudet i
huvudstaden Bogota under kvällen och
protesterade utanför president Ivan
Duques hem.

Oroligheterna utbröt i torsdags efter
den största politiska protestaktionen
i landet på många år. Minst 250 000
personer i Bogota har protesterat mot
mot president Ivan Duques regering och
mot de ekonomiska klyftorna i landet.

-

135 SVT Text Lördag 23 nov 2019
UTRIKES PUBLICERAD 22 NOVEMBER

Evo Morales anklagas för terrorism

Bolivias nya regering anklagar den
avgångne presidenten Evo Morales för
"uppvigling och terrorism" och har
överlämnat en anmälan till åklagare.

Inrikesministern Arturo Murillo spela-
de i onsdags upp ett inspelat telefon-
samtal inför ett pressuppbåd, där en
röst som han tillskriver Morales
uppmanar en oppositionell ledare att
omringa städer så att livsmedel inte
når fram till befolkningen.

-Vi yrkar på maxstraffet för uppvig-
ling och terrorism, säger Murillo
i dag. Maxstraffet är 30 års fängelse.
Morales befinner sig i exil i Mexiko.

-

137 SVT Text Lördag 23 nov 2019
UTRIKES PUBLICERAD 22 NOVEMBER

Lettland stoppar ryska tv-kanaler

Nio ryska tv-kanaler har förbjudits
i Lettland, meddelar landets
tillsynsmyndighet för medier.

Man hänvisar till att EU riktat
sanktioner mot en Kreml-kopplad
delägare till kanalerna, bankmannen
och miljardären Jurij Kovaltjuk. Han
är också föremål för sanktioner från
USA, som har beskrivit honom som
"Vladimir Putins kassör".

Ryska kanaler ingår i kanalpaket från
flera lettiska tv-leverantörer, men
har väckt myndigheternas uppmärksamhet
vid flera tillfällen. 25 procent av
Lettlands befolkning är ryskspråkig.

-

NRK:
22. november 2019 kl. 12:13 - 23. november 2019 kl. 04:47, error

23. november 2019 kl. 09:15

-

Netanyahu sigtes for korruption
Af Ellen Hessellund Mikkelsen 22. November 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/netanyahu-sigtes-for-korruption

I tre forskellige sager vil premierministeren blive anklaget
for bestikkelse og bedrageri. Ole Andersen skriver om den
dramatiske udvikling i israelsk politik.

-

Den britiske statskirke påtager sig historisk ansvar for antisemitisme
22. november 2019, kl. 21:00, opdateret 23. november, kl. 8:08
Af Bjarne Nørum, Korrespondent, Storbritannien
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/kirke-paatager-sig-historisk-ansvar-antisemitisme

”Alt for ofte gennem historien har kirken været ansvarlig for
og bidraget til antisemitisme. Og det faktum, at antisemitisk
sprogbrug og angreb er stigende i Storbritannien og Europa,
betyder, at vi ikke bare kan se stiltiende til,” skriver
Justin Welby, ærkebiskop af Canterbury, der på billedet fra
hans indsættelsesceremoni ses i midten.

Kristen teologi har været med til at fremme had mod jøder,
erkender engelsk statskirke i ny rapport. Men kirken går ikke
langt nok, siger britiske jøder

Subject: Guddommelig ledelse -
Re: 2019 uge 47 (news samlet)
Date: Fri, 22 Nov 2019 10:32:48 +0100, GMT 09:32
21930 news:5dd7ab53$0$700$1472...@news.sunsite.dk
Catholic Church (Den Katolske Kirke)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/catholic-church/21-930
Divine guidance (Guddommelig ledelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/divine-guidance/21-930
Excorsismus (Eksorcisme, dæmon- og djævleuddrivelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/21-930
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/58ZlgSjbfJQ/xO2TeO-3BQAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ToZ_6psVLkE/3XQh1bsQBwAJ

Godt og modigt gået må jeg sige til Den britiske statskirke!
Det er Kristus værdigt, skønner jeg ... :-)

-

Church of England: ‘Zionism important and legitimate’ for Jewish identity

The Church of England releases new stand on the Holocaust,
Antisemitism, and Zionism.

By JERUSALEM POST STAFF NOVEMBER 23, 2019 01:43
https://www.jpost.com/Diaspora/Church-of-England-Zionism-important-and-legitimate-for-Jewish-identity-608734

The Church of England, which broke away from Rome in 1534 and
had long been associated with the rulers of the British Isles,
released God’s Unfailing Word: a comprehensive report which
redefines how the Church views Zionism, Jews and the
relationship between Christianity and the Jewish faith.

When the Church backs away from encountering Jewish positions,
wrote Archbishop of Canterbury Justin Welby, it is “less than
its true self.” He urged to look back at history and
recognize "our failures as Christians” to move forward with
“authenticity,” Algemeiner reported.

The report goes on to say that “Zionism" is “an important and
legitimate aspect of Jewish identity” and while it is not
antisemitic to use the same yard-stick used to measure other
democracies to understand the state of Israel, “it is the
case that some of the approaches and language used by
pro-Palestinian advocates are indeed reminiscent of what
could be called traditional antisemitism, including its
Christian forms.”

The Church of England is the religion of roughly two thirds
of British people and variations of it function in all parts
of the English-speaking world. The Episcopal Church in the US,
for example, was an Anglican Church that separated from the
British one to avoid loyalty to the Monarchs of Great Britain.

While the Church of England broke away from Roman Catholicism,
the church views itself as part of the universal Catholic
Church and maintains a reformed understanding of it.

For example, it does not accept the authority of the Pope, it
ordains women and views the sacrament as symbolic.

Jews were deported from the UK by royal decree in 1290 and
were not allowed to live on the isles until 1655 by Oliver
Cromwell, more than a century after the Church of England was
formed.

Kommentar:

Som sagt:
Godt og modigt gået af Jer. Det er Kristus værdigt, skønner

And then I heard a voice from Heaven said:
(2019-11-23, Saturday, day no 328, CET 09:54, GMT 08:54)
- "Gå Brudgommen i møde!"

Means:
‘Behold, the bridegroom cometh; go ye out to meet him.’
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.6&version=KJ21