Dansk teolog: Bibelen har ingen indvendinger mod UFO'er og rumvæsener - (Kristen news samlet fra 19. august 2017)

De kristne nyhedsindlæg bliver løbende samlet i et DATA-arkiv.
Se ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/files

NB!
Mange af Link'ene kræver betaling for at kunne læses i deres helhed,
men som regel efter en uges tid bliver de frigivet og kan derefter
læses gratis. God fornøjelse ... :-)

Vigtige overskrifter:

Dansk teolog: Bibelen har ingen indvendinger mod UFO'er og rumvæsener

-

Udfordringen

-

Ubådsmysteriet vækker farlig fascination af ondskab
25. august, 34, 2017 Iben Thranholm
https://udfordringen.dk/2017/08/ubaadsmysteriet-vaekker-farlig-fascination-ondskab/

-

Adam, hvor er du?
25. august, 34, 2017 Udfordringen
https://udfordringen.dk/2017/08/adam-hvor-er-du/

-

Kald ikke urent, hvad Gud kalder rent
25. august, 34, 2017 Mirjam Røgeskov
https://udfordringen.dk/2017/08/kald-ikke-urent-gud-kalder-rent/

-

Portrætter

-

Niels Erik er politiker og kristen
25. august, 34, 2017 Henri Nissen
https://udfordringen.dk/2017/08/niels-erik-politiker-kristen/

-

Kort nyt

-

Gratis bibler vækker glæde på Luthersk Missions børnelejre
25. august, 34, 2017 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2017/08/gratis-bibler-vaekker-glaede-paa-luthersk-missions-boernelejre/

-

Forbereder kampagne i Touboro
25. august, 34, 2017 Udfordringen
https://udfordringen.dk/2017/08/forbereder-kampagne-touboro/

-

Indland

-

Regeringen sætter fokus på forfulgte kristne
25. august, 34, 2017 Henri Nissen
https://udfordringen.dk/2017/08/regeringen-saetter-fokus-paa-forfulgte-kristne/

-

Kristne radioer får sendetilladelse i 10 år på FM – som DR ønsker at
nedlægge
25. august, 34, 2017 Henri Nissen
https://udfordringen.dk/2017/08/kristne-radioer-faar-sendetilladelse-10-aar-paa-fm-dr-oensker-nedlaegge/

-

Kristent Pædagogisk Institut vil støtte unge formidlere
25. august, 34, 2017 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2017/08/kristent-paedagogisk-institut-stoette-unge-formidlere/

-

Kristne har brug for profetisk indsigt for at kunne gøre en forskel i dag
25. august, 34, 2017 Henri Nissen
https://udfordringen.dk/2017/08/kristne-har-brug-profetisk-indsigt-kunne-goere-forskel-dag/

-

Balkanmissionen inviterer til ’Rumænsk sangaften’
25. august, 34, 2017 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2017/08/balkanmissionen-inviterer-rumaensk-sangaften/

-

Tre læsere cyklede 140 km i ’Sønderjylland Rundt’
25. august, 34, 2017 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2017/08/tre-laesere-cyklede-140-km-soenderjylland-rundt/

-

Udland

-

175.000 børn på flugt fra IS i Filippinerne
25. august, 34, 2017 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2017/08/175-000-boern-paa-flugt-is-filippinerne/

-

Arkæologer har måske fundet apostlen Peters hjemby
25. august, 34, 2017 Bodil Lantin
https://udfordringen.dk/2017/08/arkaeologer-har-maaske-fundet-apostlen-peters-hjemby/

-

Blod på Torino-klædet stammer fra et torturoffer
25. august, 34, 2017 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2017/08/blod-paa-torino-klaedet-stammer-torturoffer/

-

Åbne døre i et thailandsk fængsel
25. august, 34, 2017 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2017/08/aabne-doere-thailandsk-faengsel/

-

Ny hjemmeside får selv ateister til at opsøge de engelske kirker
25. august, 34, 2017 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2017/08/ny-hjemmeside-faar-selv-ateister-opsoege-engelske-kirker/

-

Sierra Leone: Hjælp på vej efter mudderskred har kostet 500 livet
25. august, 34, 2017 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2017/08/sierra-leone-hjaelp-paa-vej-mudderskred-har-kostet-500-livet/

-

373 ’mislykkede’ aborter på to måneder i Marie Stopes klinikker
25. august, 34, 2017 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2017/08/373-mislykkede-aborter-paa-to-maaneder-marie-stopes-klinikker/

-

Skuespillerinde kritiserer Islands abort af alle fostre med Downs
25. august, 34, 2017 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2017/08/skuespillerinde-kritiserer-islands-abort-fostre-downs/

-

Balloner bringer bibeldele til Nordkorea
25. august, 34, 2017 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2017/08/balloner-bringer-bibeldele-nordkorea/

-

SAT-7 starter skole-tv for flygtningebørn
25. august, 34, 2017 Udfordringen
https://udfordringen.dk/2017/08/sat-7-starter-skole-tv-flygtningeboern/

-

Kærlighed i stedet for frygt
25. august, 34, 2017 Udfordringen
https://udfordringen.dk/2017/08/kaerlighed-stedet-frygt/

-

Mission Øst får blåt stempel for humanitært arbejde
25. august, 34, 2017 Svend Løbner
https://udfordringen.dk/2017/08/mission-oest-faar-blaat-stempel-humanitaert-arbejde/

-

Ung udfordring

-

13 unge er klar til et liv under kolde himmelstrøg
25. august, 34, 2017 Lisbeth Thomsen
https://udfordringen.dk/2017/08/13-unge-klar-liv-kolde-himmelstroeg/

-

Navne

-

Sygeplejerske ansat på KH-bofællesskabet Solglimt
25. august, 34, 2017 Hanne Baltzer
https://udfordringen.dk/2017/08/sygeplejerske-ansat-paa-kh-bofaellesskabet-solglimt/

-

25 års jubilæum i Krifa
25. august, 34, 2017 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2017/08/25-aars-jubilaeum-krifa-3/

-

Kirkesangbogen kan nu fås med tilhørende nodebog
25. august, 34, 2017 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2017/08/kirkesangbogen-kan-faas-tilhoerende-nodebog/

-

Den Kristne Ambassade mangler volontører til Løvhyttefesten
25. august, 34, 2017 Henri Nissen
https://udfordringen.dk/2017/08/kristne-ambassade-mangler-volontoerer-loevhyttefesten/

-

Højskoleforstander fra Mariager bliver seniorpræst i Randers
25. august, 34, 2017 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2017/08/hoejskoleforstander-mariager-seniorpraest-randers/

-

Brevkasse

-

Skal mine veninder klare deres ”krig” selv?
25. august, 34, 2017 Suh Jacobsen
https://udfordringen.dk/2017/08/skal-mine-veninder-klare-deres-krig-selv/

-

Min søn kan ikke falde i søvn om aftenen
25. august, 34, 2017 Suh Jacobsen
https://udfordringen.dk/2017/08/min-soen-kan-ikke-falde-soevn-aftenen/

Bøn for Danmark

Udfordringen sender jævnligt en mail ud til en større gruppe
modtagere, som har lovet at bede for avisen, samt til Bøn for
Danmark.

Du kan som kristen være med i denne forbønstjeneste ... :-)

Send din email-adresse og dit navn og din adresse med
telefon-nummer til forb...@udfordringen.dk.cut og gør venligst
opmærksom på, om det gælder Bøn for Danmark og/eller
Udfordringens egen bede-mail.

Denne uges forbønsemner:

Sorry: Avisen haves endnu ikke i hånden (kun den digitale udgave
uden login) ... :-(

-

Se evt. også ...

Ugens indlæg:

Subject: Skal Danmark følge forbryderens eksempel? - -
(Kristen news samlet fra 13. august 2017)
Date: Sat, 19 Aug 2017 10:15:57 +0200, (CET 10:15, GMT 08:15)
19919 news:on8rs0$d16$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/kallfaith0/files/19-xxx/19-919
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/2LK_iobBAv0/2pt8jwKfBwAJ

News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: ET-*Copyright* (19.722): Psalm 91 + 104 => 195 -
Re: The main-program (message from ET, Aliens)
Date: Tue, 22 Aug 2017 14:24:02 +0200, (CET 14:24, GMT 12:24)
19922a news:onh7h7$6e0$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/etbible/home/files/19-xxx/19-922
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/MrP3VUpSU70/Wa8rDEuYCAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/MrP3VUpSU70/kg96mxmwCgAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/MrP3VUpSU70/qCnyaAK0BAAJ

Debat angående bibelens syn på udenjordisk liv:

Found:

Bibelen har ingen indvendinger mod UFO'er og rumvæsener

Af Jens From Lyng
23. juli 2014 00:00
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/2014-07-23/bibelen-har-ingen-indvendinger-mod-ufoer-og-rumv%C3%A6sener

... selvom Bibelen ikke umiddelbart siger noget om udenjordisk
liv, betyder det ikke, at dets potentielle eksistens vil anfægte
den kristne tro. Det mener i hvert fald Viggo Mortensen,
tidligere professor i teologi ved Aarhus Universitet.

”Bibelen er jo ikke et opslagsværk, så bare fordi der ikke står
noget om liv på andre planeter, betyder det ikke, at det ikke
findes. Min tro ville ikke blive anfægtet af det. Tværtimod ville
jeg blive lettere nysgerrig,” siger han.

[ ... ]

... lektor og kirkehistoriker ved Menighedsfakultetet Kurt E.
Larsen.

”Efter problemerne i forbindelse med de første kosmiske
opdagelser har det ikke ligget til den kristne tro at spekulere i
himmellegemer. Vi er blevet enige om, at Bibelen ikke er nogen
lærebog i kosmos, og hvis vi pludselig finder ud af, at der er
liv andre steder, er det i mine øjne bare en ekstra
understregning af Guds storhed,” siger han.

Kirkehistorikeren tilføjer, at han har svært ved at forestille
sig, at en potentiel opdagelse af udenjordisk liv skulle få stor
betydning for den globale kirke.

Det tror heller ikke Jens Bruun Kofoed, professor i Gammel
Testamente ved Dansk Bibel-Institut i København. Ifølge ham skal
man langt til højre på den amerikanske kirkefløj for at finde
kristne, hvis tro for alvor ville blive udfordret af en opdagelse
som denne.

”Jeg er ikke stødt på nogen, der ville have svært ved at forene
kristen tro med sådan en opdagelse. Men har man en
bibelforståelse, der umuliggør dette, er det naturligvis en krise
for ens gudsopfattelse, hvis det sker.”

Er man derimod åben for muligheden, er det en positiv udfordring,
man som troende vil stå i, mener han:

”Det interessante ved en sådan opdagelse af en anden civilisation
vil være, om den også har en religion og en gudopfattelse. Og vil
den i så fald stemme overens med den, vi har, og har Gud
åbenbaret sig på samme måde over for dem, som han har over for
os? Har den et helligskrift, der ligner vores? Der vil blive en
masse interessante spørgsmål at forholde sig til.”

Kommentar:

Jeg tror i hvert fald på, at vi har at gøre med en såkaldt
"fragment-rest" deres i følgende Jesus udsagn:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+6.31&version=BPH

Lukas 6:31, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Jesus siger:)

Gør mod andre, som I ønsker, at de skal gøre mod jer.

De er ret civiliserede, skønner jeg ... :-)

(Ellers havde de nok myrdet hinanden undervejs herover i
rumskibet deres, apropos - eller rettere - Sammenlign med
Menneskehedens selvmordsrisiko set i lyset af Cuba-krisen 1962!)

-

Prøv også :

Test dit kærlighedssprog ...
http://kærlighedssprog.dk/kaerlighedssprog/test-dit-kaerlighedssprog/

Last OUTPUT: 19906 news:omotvg$v41$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/TWrOeNA5BQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 19931

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com

Subject: Dansk teolog:
Date: Fri, 25 Aug 2017 14:17:16 +0200, (CET 14:17, GMT 12:17)
19931 news:onp488$9b2$2...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/kallfaith0/files/19-xxx/19-931
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/upQTTkc0Gh8/lnhyIZ5GBQAJ

> [...]
> Udfordringens egen bede-mail.
>
> Denne uges forbønsemner:
>
> Sorry: Avisen haves endnu ikke i hånden (kun den digitale udgave

Bedeemnerne er de samme som i sidste uge:

Bed om afsløring af løgne i medier og politik.

Bed om at fokus på seksuelle minoriteter ikke må fjerne de
kristnes trosfrihed.

Bed for en god moral i samfundet.

Bed for de åndeligt forvirrede.

Bed for præster og kirker.

Bed for din egen kommunes bedste.

Bed for de sorte kommuner, hvor der ikke er en bedegruppe
(egen tilføjelse: Nordsjælland hårdt ramt)

Egne tilføjelser til bedeemner:

Tak Gud for at vi har et retssamfund (så ondskab ikke får lov
til at tyrannisere os danskere).

Og ... (input memory from) ...

Subject: T-15.
Bøn for Danmark -
Re: T-15. 2017 uge 33 (news samlet)
Date: Mon, 14 Aug 2017 09:02:16 +0200, (CET 09:02, GMT 07:02)
19911 news:omrhlt$3md$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/boen-for-danmark/19-911
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/19-911
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/zHTKgQLJzwA/MaC7-Q4bBAAJ

-

[...]

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 19933

Rettelse/tilføjelse:

Date: Mon, 14 Aug 2017 09:02:16 +0200, (CET 09:02, GMT 07:02)
> [...]
>
> 11
> (Hvis hun alligevel skiller sig fra ham,[b] bør hun forblive
> ugift eller blive forsonet med ham igen.) Og en mand må ikke
> gå fra sin kone.
>

> Footnotes:
>
> a 7,10 Eller: „blive skilt fra”.
> b 7,11 Eller: „er blevet skilt fra”.
>

> Gengiftning med en såkaldt kirkelig "velsignelse" bygger altså
> på en *løgn* (apropos frafaldet ved Endetiden)! I'm sorry. Der er
> INGEN genvej til Paradiset: Enten vil du elske Guds Ord og
> *adlyde* Hans befalinger, eller også er du slet ikke en kristen!

Rettelse/tilføjelse slut.
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 19934