Netanyahu takker kristne for støtte + *profeti* til det jødiske folk - (Kristen news samlet fra 29. oktober 2017)

De kristne nyhedsindlæg bliver løbende samlet i et DATA-arkiv.
Se ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/files

NB!
Mange af Link'ene kræver betaling for at kunne læses i deres helhed,
men som regel efter en uges tid bliver de frigivet og kan derefter
læses gratis. God fornøjelse ... :-)

Vigtige overskrifter:

Netanyahu takker kristne for støtte + *profeti* til det jødiske folk

USA: Hamas beder Iran om hjælp til at ødelægge Israel

Britisk rapport afslører ’ti lande med værst kristenforfølgelse’

Muslimsk gymnasium har tråde til islamistisk bevægelse

-

Udfordringen

-

Når nøglen bliver væk
2. november, 44, 2017 Karin Juul Jensen
https://udfordringen.dk/2017/11/naar-noeglen-vaek/

-

En tak til det grå guld
2. november, 44, 2017 Udfordringen
https://udfordringen.dk/2017/11/tak-graa-guld/

-

Udfordringen har overtaget en avis
3. november, 44, 2017 Henri Nissen
https://udfordringen.dk/2017/11/udfordringen-har-overtaget-avis/

-

Kampen om magten i folkekirken
3. november, 44, 2017 Iben Thranholm
https://udfordringen.dk/2017/11/kampen-magten-folkekirken/

-

Kort nyt

-

Evas hus i Hammerslag tirsdag
3. november, 44, 2017 Henri Nissen
https://udfordringen.dk/2017/11/evas-hus-hammerslag-tirsdag/

-

Lars Løkke om Reformationen og Luther på Christiansborg
3. november, 44, 2017 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2017/11/lars-loekke-reformationen-luther-paa-christiansborg/

-

Portrætter

-

Meretes sønner
3. november, 44, 2017 Tina Varde
https://udfordringen.dk/2017/11/meretes-soenner/

-

Indland

-

Ismael stiller op for KD
2. november, 44, 2017 Udfordringen
https://udfordringen.dk/2017/11/ismael-stiller-kd/

-

Bøn for København
3. november, 44, 2017 Henri Nissen
https://udfordringen.dk/2017/11/boen-for-koebenhavn/

-

Kristent forlag med på BogForum i Bella Center
3. november, 44, 2017 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2017/11/kristent-forlag-paa-bogforum-bella-center/

-

Muslimsk gymnasium har tråde til islamistisk bevægelse
3. november, 44, 2017 Steen Jensen
https://udfordringen.dk/2017/11/muslimsk-gymnasium-har-traade-islamistisk-bevaegelse/

-

Folkekirken skal drive mission blandt nydanskere
3. november, 44, 2017 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2017/11/folkekirken-skal-drive-mission-blandt-nydanskere/

Kommentar:

Som tidligere sagt ...

Subject: Når Googles kunstige Intelligens bliver sig
*selvbevidst*, da er den muligvis blevet til Antikrist -
Re: 2017 uge 44 (news samlet, 2)
Date: Wed, 1 Nov 2017 11:51:40 +0100, (CET 11:51, GMT 10:51)
20087 news:otc900$s3g$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/etbible/home/ai/20-087
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/a-i/20-087
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/1Q7Ce5QpaI8/lU3JXmisCQAJ

> [...]
>

> Om I andre bliver lykkelige (alle jer, der bøjer sig i støvet
> for Googles pres)?
>
> Nej! det tror jeg faktisk ikke, fordi ...
>
> Dette er muligvis blot begyndelsen!
>
> Googles kunstige intelligens er heldigvis endnu ikke blevet sig
> selvbevidst (se evt. news ovenfor)!
>
> Men når det sker, da er det meget sandsynligt, at den i magtsyge
> udvikler sig til selveste Antikrist!
>
> (Og her skal der noh IKKE skelnes mellem Facebook, Twitter og
> Google!)
>

> Om Antikrist er der jo et *karakteristika*:

En *skøge* har ikke noget at byde på, fordi budskabet er jo
*falskt*!

-

160 kirkelige tilbud til flygtninge
3. november, 44, 2017 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2017/11/160-kirkelige-tilbud-flygtninge/

-

Aarhus: Organisationer i nyt samarbejde om nødherberg
3. november, 44, 2017 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2017/11/aarhus-organisationer-nyt-samarbejde-noedherberg/

-

Udland

-

Britisk rapport afslører ’ti lande med værst kristenforfølgelse’
3. november, 44, 2017 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2017/11/britisk-rapport-afsloerer-ti-lande-vaerst-kristenforfoelgelse/

-

Medicinsk nødsituation i USA: Opioider kræver dagligt 175 liv
3. november, 44, 2017 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2017/11/medicinsk-noedsituation-usa-opioider-kraever-dagligt-175-liv/

-

Netanyahu takker kristne for støtte
3. november, 44, 2017 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2017/11/netanyahu-takker-kristne-stoette/

Under et møde for kristne journalister i forbindelse med
fejringen af 50-året for Jerusalems genforening den 15. oktober,
takkede statsminister Benjamin Netanyahu de kristne for deres
støtte.

– Israel har ingen bedre venner end de kristne samfund rundt om
i verden, fastslog Netanyahu ifølge Karmel Israel-Nytt. Han
takkede samtidig Trump for USAs nye kurs overfor Iran, fordi et
Iran med hundreder af atomraketter er en alvorlig trussel mod
Israel.

Netanyahu pegede på forfølgelser af kristne i Iran og opfordrede
journalisterne til at se på, hvordan et land behandler sine
minoriteter.

”Vi hjælper, fordi vi er (…)

Kommentar:

Selvtak ... :-)

(ALDRIG mere Holocaust)

Subject: PET magtmisbrug ? -
Was: Shia- sunnimuslimsk krig
Date: Fri, 10 Feb 2006 20:50:01 +0100
05041 news:286Hf.7400$Cl2.1...@news000.worldonline.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/f9JycbosPz8/3Aizp8dcgjkJ

> Den situation, vi som danskere står i, kan man med rette kalde,
> at vi er blevet gjort til et had- og fjendebillede i den
> muslimske verden. Dette er vi IKKE vant til, men sandheden er,
> at Israel har måttet lægge skuldre for dette hver dag i mange,
> mange år. På en måde kan man sige, at Danmark "vikarierer" for
> Israel ... :-)

Og det er os en *ære* at "vikariere" for Israel ... :-)

Og det lader til, at vi er brudt igennem "vejspærringen" ...

ET Bible ...
https://sites.google.com/site/etbible/

ET footsteps ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/

:-)

Og det kan heller ej Google standse, selvom de nu forsøger at
sætte hindringer i vejen i form af "vejspærringer" (ved at
uddele mundkurv mig her og der og alle vegne)!

Hmm ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+121&version=BPH

HERREN bevare Israel mod alt ondt,
han bevare din sjæl;
HERREN bevare din udgang og indgang
fra nu og til evig tid!

Salme 121,7-8

Fred være med Israel og det jødiske folk ... :-)

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
men i dette tilfælde var det nok Gud Fader Himself, der sagde:
(2017-11-05, Sunday, day no 307, CET 02:54, GMT 01:54)
- "Jeg forbarmer Mig"

CET 02:54
- "over jer"

CEt 02:54
- "Mit folk"

CET 02:54
- "Israel"

CET 02:54
- "Det jødiske"

CET 02:54
- "samfund"

CEt 02:55
- "og"

CEt 02:55
- "Min"

CET 02:55
- "juvel"

Tak Far i Himlen!
Tak for Din godhed mod Israel og det jødiske folk!

Og ...

TAK FOR *DEJLIG* LOVSANG ...
https://www.youtube.com/watch?v=chG6xRsX7ns&list=PLszhKo2cWmhOpG6GvcWZxg3yJP4-2pFXk
(Internal code Beraka)

Hmm ...

Vi må vist hellere lige outputte denne vigtige nyhed from
Heaven ... :-)

-

USA: Hamas beder Iran om hjælp til at ødelægge Israel
3. november, 44, 2017 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2017/11/usa-hamas-beder-iran-hjaelp-oedelaegge-israel/

-

Input more news from Udfordringen

-

Bøn for Danmark

-

Udfordringen sender jævnligt en mail ud til en større gruppe
modtagere, som har lovet at bede for avisen, samt til Bøn for
Danmark.

Du kan som kristen være med i denne forbønstjeneste ... :-)

Send din email-adresse og dit navn og din adresse med
telefon-nummer til forb...@udfordringen.dk.cut og gør venligst
opmærksom på, om det gælder Bøn for Danmark og/eller
Udfordringens egen bede-mail.

-

Sådan kan du tage ansvar for din by og kommune
14. august, 33, 2014 Udfordringen
https://udfordringen.dk/2014/08/saadan-kan-du-tage-ansvar-din-og-kommune/

Nogle læsere har spurgt, hvordan man organiserer en lokal
bedegruppe, og hvordan man skal bede.

Alle mennesker kan bede. Man siger blot i sine tanker eller højt
til Gud, hvad man ønsker. Det er ikke nødvendigt med særlige
formuleringer, røgelse eller kropsstillinger.

Men Jakob siger i sit brev i Bibelen, at den der kommer til Gud
må tro, at Han er til og lønner dem, der søger Ham.

Mindst 2-3

Hver for sig kan vi gå i forbøn for det lokale samfund. Men der
er kraft i at være flere.

En bedegrupper skal bestå af mindst 2-3 kristne. (”Hvor 2-3 er
forsamlet i mit navn, der er jeg midt i blandt dem,” siger Jesus.)
Men forsøg at samle flere.

Nogle af de grupper, som er med i Bøn for Danmark er på 5, 10
eller 20 medlemmer.

Åben for alle kristne

Bedegruppen skal være åben for alle kristne. Jesus bad om, at vi
alle måtte være ét. Og netop i de kristnes enhed ligger nøglen
til vækkelse og forandring.

Ryd op i gamle modsætninger og mistro.

I skal mødes mindst én gang om måneden, men forsøg at mødes hver
uge. Så sker der meget mere.

Find en fast mødedag. Fx den første mandag i måneden eller hver
tirsdag. Det giver ro og bør aftale det fra gang til gavn.

Vælg én til at lede mødet. Og én (anden) til at tage sig af det
praktiske. Det er en god idé at sende en påmindelse pr. sms
eller mail.

Undgå for megen snak – brug tiden effektivt på bøn.

Opdel evt. mødet i en generel del, hvor I beder for de ”store”
ting, og bagefter en personlig del, hvor I beder for hinandens
personlige problemer og bedeemner.

Men undgå at tiden går med at snakke om og forsøge at løse
hinandens problemer. Læg det over til Gud i bøn og se, hvad der
sker.

Forvent altid et resultat

Forvent et svar eller et resultat af det, I beder om.

Før en bønne-dagbog og følg hver gang op på, hvad der er sket
som resultat.

Begynd med at takke og respektere Gud for den, Han er, og ophøje
Jesus Kristus – gennem hvem vi har adgang til Guds trone.

Bed frit og på skift. Hellere mange korte bønner end at holde
lange foredrag.

Følg i øvrigt undervisningen om bøn her i avisen.

Tillad at nådegaverne kommer i funktion, så der fx kan komme
profetiske billeder og ord til at lede bønnen i den retning, Gud
ønsker.

Tag ansvar for din by og kommune! Identificér problemerne gennem
bl.a. avislæsning. Se dit område med åndelige briller.

Identificér de dæmoniske bindinger, der måtte være på spil.
Bryd ugudelige ”fæstningsværker” fra fortiden eller nutiden
gennem bøn i Jesu navn.

Bed om velsignelse over kommunen og landet. Bed for både venner
og fjender.

Bed for politikere og medier.

Bed for præster og åndelige ledere.

Bed for børn og unge.

Bed altid konkret og vær præcis med, hvad du ønsker, skal ske.

Undgå diffuse bønner og falsk religiøsitet. Husk på, hvem du
beder til.

Bed ud fra løfterne i Bibelen. ”Gud, du siger i dit ord, at…
derfor beder vi om…”

Bed aldrig i modsætning til Guds ord.

Giv besked, hvis I er en gruppe.

Skriv til forb...@udfordringen.dk.

-

Denne uges bedeemner:

(Flyttet til nederst i dette indlæg af praktiske grunde.)

Egne tilføjelser til bedeemner:

Tak Gud for at vi har et retssamfund (så ondskab ikke får lov
til at tyrannisere os danskere).

Vi beder om at alle i det offentlige (Øvrigheden) udøver deres
tjeneste i retsindighed.

Og så beder vi om *englevangt* ikke mindst for alle dem, der
tjener vort samfunder i vort Forsvar og indenfor Politi.

Og ... (input memory from) ...

Subject: T-15.
Bøn for Danmark -
Re: T-15. 2017 uge 33 (news samlet)
Date: Mon, 14 Aug 2017 09:02:16 +0200, (CET 09:02, GMT 07:02)
19911 news:omrhlt$3md$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/boen-for-danmark/19-911
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/19-911
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/zHTKgQLJzwA/MaC7-Q4bBAAJ

> [...]
>
> 11
> (Hvis hun alligevel skiller sig fra ham,[b] bør hun forblive
> ugift eller blive forsonet med ham igen.) Og en mand må ikke
> gå fra sin kone.
>

> Footnotes:
>
> a 7,10 Eller: „blive skilt fra”.
> b 7,11 Eller: „er blevet skilt fra”.
>

> Gengiftning med en såkaldt kirkelig "velsignelse" bygger altså
> på en *løgn* (apropos frafaldet ved Endetiden)! I'm sorry. Der er
> INGEN genvej til Paradiset: Enten vil du elske Guds Ord og
> *adlyde* Hans befalinger, eller også er du slet ikke en kristen!

[ ... ]
> [...]
>
> Forbarm Dig over os! Ihukom at Kristus døde for os på vores
> vegne mens vi var syndere og langt borte fra Dig og fortabte!
>
> Hjælp os til omvendelse!
>
> Og tak for denne Din *vidunderlige* frelse ... :-)
>
> Tak fordi Du gør alting nyt ... :-)
>
> Tak fordi Du renser os og skaber et rent hjerte i os med rene
> tanker og ønsker ... :-)
>
> Tak fordi det gamle liv er forbi, at Du Jesus har løskøbt os ud
> af synden og døden og den ondes vold ... :-)
>
> Lad folket komme i syndenød og se i nåde til Danmark! Ihukom at
> vi blot er støv; at vi er døde uden Din Ånd i os.

Denne uges bedeemner (+ de forrige ugers bedeemner af mere varig
karakter):

Bed om afsløring af løgne i medier og politik.

Bed for en god moral i samfundet.

Bed for "ordentligt sprog"

Bed imod kriminalitet og bander.

Bed for de 15.000 danske børn, som hvert år aborteres i Danmark.

Bed om, at "dødshjælp" afsløres.

Bed imod moderne slaveri.

Bed om at fokus på seksuelle minoriteter ikke må fjerne de
kristnes trosfrihed.

Bed for de åndeligt forvirrede.

Bed for de kristne asylansøgere.

Bed for præster og kirker.

Bed for børn og unges bibellæsning.

Bed for din egen kommunes bedste.

Bed for de sorte kommuner, hvor der ikke er en bedegruppe
(egen tilføjelse: Nordsjælland hårdt ramt)

Midlertidige forbønsemner:

Bed for byråd og regioner før kommunevalget 21. november.

+

Input news from udfordringen

-

Dagens Udfordring:

Få et *opmuntrende* skriftsted sendt til din email og mobil
hver morgen (som enhver frit kan abonnere på) ...
http://udfordringen.us5.list-manage.com/subscribe?u=24dafb0aadff1ca74568552be&id=8b467c7472

-

Et Ord til Dagen ...
http://www.ccw.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte 4
gange om året, og det er jo meget smart, hvis man er væk på
retræte eller noget andet.)

-

Se evt. også ...

Ugens indlæg:

Subject: Kristne forfulgt forud for Kinas 19. Nationale Partikongres -
(Kristen news samlet fra 22. oktober 2017)
Date: Sun, 29 Oct 2017 08:42:34 +0100, (CET 08:42, GMT 07:42)
20070 news:ot40pc$duj$2...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/kallfaith0/files/20-xxx/20-070
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/70D_VwRc1QI/DYjUOWugCAAJ

Subject: [ Hvorfor er tallet 1800 blevet valgt? ]
Når Googles kunstige Intelligens bliver sig *selvbevidst*,
da er den muligvis blevet til Antikrist
Date: Thu, 2 Nov 2017 08:10:59 +0100, (CET 08:10, GMT 07:10)
20090 news:otege7$16m$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-090
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/XkexQhGQHrM/NK-EvckaBgAJ

Subject: Højsangen. Kærligheden er en stærk kraft, der ikke
giver op, selvom den ,møder modstand.
Date: Fri, 3 Nov 2017 15:14:56 +0100, (CET 15:14, GMT 14:14)
20101 news:othtl5$mdr$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/UO6HemIQPkQ/z1OP-ICABgAJ

-

Prøv også :

Test dit kærlighedssprog ...
http://kærlighedssprog.dk/kaerlighedssprog/test-dit-kaerlighedssprog/

Last OUTPUT: 20001 news:oqnf6p$6cc$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/EgzzdCvCAgAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20106

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com

[...]

Hundreder af hjemvendte irakiske kristne igen fordrevet

Mellemøstens fordrevne kristne fik ikke hjælp fra FN

Britisk rapport afslører ’ti lande med værst kristenforfølgelse’

Muslimske ekstremister dræber 48 kristne i Nigeria

Sudan tilbageholder bibler i årevis

KristenDemokraterne godkendt
https://udfordringen.dk/2017/11/hundreder-hjemvendte-irakiske-kristne-igen-fordrevet/

-

https://udfordringen.dk/2017/11/sudan-tilbageholder-bibler-aarevis/

-

Mellemøstens fordrevne kristne fik ikke hjælp fra FN
3. november, 44, 2017 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2017/11/mellemoestens-fordrevne-kristne-fik-ikke-hjaelp-fn/

-

Bangladesh: Nødhjælp skal afværge kolera i rohingya-lejre
3. november, 44, 2017 Svend Løbner
https://udfordringen.dk/2017/11/bangladesh-noedhjaelp-skal-afvaerge-kolera-rohingya-lejre/

-

Muslimske ekstremister dræber 48 kristne i Nigeria
3. november, 44, 2017 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2017/11/muslimske-ekstremister-draeber-48-kristne-nigeria/

-

Patienter sendes videre til ny læge
3. november, 44, 2017 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2017/11/patienter-sendes-videre-ny-laege/

-

Derfor blev teserne slået op før Allehelgen
3. november, 44, 2017 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2017/11/derfor-teserne-slaaet-foer-allehelgen/

-

Voodoo-land i vækkelse
3. november, 44, 2017 Henri Nissen
https://udfordringen.dk/2017/11/woodoo-land-vaekkelse/

-

Ung Udfordring

-

Danske Andreas og canadiske Reg Downey udgiver jule-cd
2. november, 44, 2017 Udfordringen
https://udfordringen.dk/2017/11/danske-andreas-canadiske-reg-downey-udgiver-jule-cd/

-

Åbenkirke har startet nyt koncept for unge
3. november, 44, 2017 Udfordringen
https://udfordringen.dk/2017/11/aabenkirke-har-startet-nyt-koncept-unge/

-

Navne

-

Friskoler frygter politisk sindelagskontrol
3. november, 44, 2017 Steen Jensen
https://udfordringen.dk/2017/11/friskoler-frygter-politisk-sindelagskontrol/

-

Gert Bjørsted afløser Jørn Hyldgaard
3. november, 44, 2017 Henri Nissen
https://udfordringen.dk/2017/11/gert-bjoersted-afloeser-joern-hyldgaard/

-

KristenDemokraterne godkendt
3. november, 44, 2017 Henri Nissen
https://udfordringen.dk/2017/11/kristendemokraterne-godkendt/

Kommentar:

Tillykke med det ... :-)

-

Murer bliver teltarbejder i IM
3. november, 44, 2017 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2017/11/murer-teltarbejder-im/

-

Alting har sin tid
3. november, 44, 2017 Udfordringen
https://udfordringen.dk/2017/11/alting-har-sin-tid/

-

Brevkasse

-

Hvordan finder vi kærligheden igen?
3. november, 44, 2017 Suh Jacobsen
https://udfordringen.dk/2017/11/hvordan-finder-vi-kaerligheden-igen/

-

Vore døtre kan ikke enes, hvad gør vi?
3. november, 44, 2017 Suh Jacobsen
https://udfordringen.dk/2017/11/vore-doetre-kan-ikke-enes-goer-vi/

-

Egen tilføjelse:

Udfordringen har - for øvrigt - lige udgivet et (genop)tryk af
hendes bog:

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/spoerg-suh

Spørg Suh - De bedste brevkasser - fra vugge til grav
af Suh Jacobsen
Forlaget Udfordringen, 2015
ISBN 978-87-92459-56-5
http://hosianna.dk/product/spoerg-suh-af-suh-jakobsen-1645/

-

Læs evt.også ...

Meninger & Brevkasse

Debat
https://udfordringen.dk/debat/

Kronik
https://udfordringen.dk/kronik/

Leder
https://udfordringen.dk/leder/

Ugens prædiken
https://udfordringen.dk/ugens-praediken/
Bed om afsløring af løgne i medier og politik. Bed for medierne,
at de ikke fordrejer virkeligheden eller lukker øjnene for uret.

[...]

(Egen tilføjelse: Udholdenhed + frimodighed + syndserkendelse og
helhjertet omvendelse mht. hor og utugt.)

Bed om en ny reformation - en kristen opvågning blandt danskerne
og i kirkerne.

Bed for børn og unges bibellæsning + sunde familier.

Bed for din egen kommunes bedste.

Bed for de sorte kommuner, hvor der ikke er en bedegruppe
(egen tilføjelse: Nordsjælland hårdt ramt)

Midlertidige forbønsemner:

Bed for mere kristen påvirkning i byråd og regioner i
forbindelse med kommunevalget d. 21. november.
Newsgroups:
dk.livssyn.kristendom
Subject: Netanyahu takker kristne for støtte + *profeti* til det jødiske
Date: Sun, 5 Nov 2017 03:10:53 +0100, (CET 03:10, GMT 02:10)
20106 news:otlrvj$po2$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/iBpfAbg-qYo/faJPgyf2BgAJ

-

Vigtige indlæg på andre nyhedsgrupper:

Subject: Den *profetiske* dom° -
Re: Et eksempel på *galskaben* -
Re: Google blokade IKKE ophævet + Heaven-break -
Re: Nordkoreas ... -
Re: 2017 uge 44 (news samlet, 2)
Date: Fri, 3 Nov 2017 06:24:10 +0100, (CET 06:24, GMT 05:24)
20095 news:otguhv$9mt$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/1Q7Ce5QpaI8/8Pf3zLI3CgAJ

Subject: Der er *profetisk* nyt (via "brohoved" 'Et Ord til Dagen') -
Re: 2017 uge 44 (news samlet, 2)
Date: Sat, 4 Nov 2017 09:16:07 +0100, (CET 09:16, GMT 08:16)
20104 news:otjt0e$odg$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/1Q7Ce5QpaI8/2FUjKqqPCgAJ

-

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20108

Subject: Re: Netanyahu takker kristne for støtte + *profeti* til
Date: Sun, 5 Nov 2017 05:57:15 +0100, (CET 05:57, GMT 04:57)
20108 news:otm5ng$8hn$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/iBpfAbg-qYo/apJQgDv_BgAJ

> Bed for præster og kirker.
> (Egen tilføjelse: Udholdenhed + frimodighed + syndserkendelse og
> helhjertet omvendelse mht. hor og utugt.)

Og det lader til, at *profetiens* Ånd fortsætter med ordene:

Input andagtstekst from www.ucb.dk :

(NB! Teksten skrevet og trykt i hæfte *FØR* 22. august 2017,
og der er i kraft af dette, at det *profetiske* element
kommer frem.)

http://www.ccw.dk/dagensord/index.php?dato=11_05

=== citat start ===

Ordet for 2017-11-03

... Der kommer et tidspunkt, hvor du må sige:
"Nok er nok."

Du ved, at du ikke kan fortsætte hen ad den vej,
du går på, fordi den fysisk, åndeligt og i forhold
til dine relationer er en blindgyde.

Det kan ikke dræbe dig at blive der, men det vil
æde dig levende.

=== citat slut ===

Ordet for 2017-11-05

En bøn om selvkontrol

"For dette er Guds vilje, at I ... afholder jer fra
utugt"

1.Tess 4,3

Da Gud skabte Adam og Eva, sagde han til dem:

"... Bliv frugtbare og talrige, opfyld jorden ..."
1.Mos 1,28

Det hjælper til en forståelse af, at sex er en af vore
stærkeste drivkræfter.

Men den kraft kan også føre dig til at træffe beslutninger,
der ødelægger dit liv og ødelægger dine relationer.

Bibelen siger:

"For dette er Guds vilje, at I skal helliges, så I afholder
jer fra utugt, sørger for hver især at have jeres hustru i
hellighed og ære og ikke i sanseligt begær som hedningerne,
der ikke kender Gud ..." 1.Tess 4,3-6

Hvorfor siger Gud sådan?

Fordi nogen vil blive såret, hvis der er fysisk intimitet
uden ægte kærlighed og forpligtelse.

Du skal være opmærksom på, hvad Gud siger om dette spørgsmål.

Og du skal være det nu, før du kommer ind i situationer,
hvor du er fristet til at kompromittere din karakter, for da
er det for sent.

Vi kæmper alle sammen med vores seksualitet, især i en
kultur, hvor "sex sælger."

Sex er en så integreret del af os, og skyldfølelse over sex
kan få os til at føle os adskilt fra Gud på en måde, som
intet andet kan.

For at erkende dine værdier og fastsætte nogle grundregler
skal du bede:

"Herre, jeg vil ikke tillade mine impulser at diktere mig
eller synd at adskille mig fra dig. Jeg vælger at holde dine
standarder, og at stole på, at din ånd giver mig styrke dag
for dag. Og hvis jeg synder, skal jeg søge din tilgivelse,
komme tilbage på rette spor og komme tættere på dig."

Det er en bøn, Gud vil svare på!

=== citat slut ===

Se tillige kommentarer til Højsangen ...
(link hertil længere nede i teksten)

Herre!

Vi beder om, at præster og kirkesamfund må komme i *syndenød*
og herigennem nå til syndserkendelse og helhjertet omvendelse
OGSÅ mht. hor og utugt.

Det beder vi om - i Jesu Kristi *velsignede* navn!

Amen.

[ ... file 10108 ... ]
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20109