Der er tale om et ***falskt*** budskab (fordi bigami er tilladt i Koranen)! - Var: Hold dit ægteskabsløfte! - Re: Konfirmationen bliver til konflikt for mange skilsmissebørn ...

https://sites.google.com/site/kallfaith0/islam/issues/contradictions-1/19-042

-

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

News:no.kultur.folklore.ufo
Sent: Sunday, April 24, 2016, CET 10:35, GMT 08:35
Subject: Heaven-break: Hold dit ægteskabsløfte! -
Re: Konfirmationen bliver til konflikt for mange skilsmissebørn + Heaven-break -
Re: 2016 uge 16 (news samlet)
19041 news:nfi0ag$ag8$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/marriage-counseling/19-040
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/WUKEZ58EHi8/y6nQUe1pAgAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/TDkZ2GHM5Po/TJeiNIfPKAAJ

> File ...
> Marriage Counseling (Ægteskabsrådgivning)
> [...]

Og når man gifter sig med fx. kone nr. 2 (altså bigami), apropos
muslimerne?...

[...]
der sagde:
(2016-04-24, Sunday, day no 115, CET 10:56, GMT 08:56)
- "Det er hor"

10:56
- "i Mine øjne"

Fint! Så fik vi også lige dét sat på plads.

Der må altså - med andre ord - være tale om et ***falskt***
budskab (Koranen)...

CET 11:20
- "Yep"

Der må altså - med andre ord - være tale om et ***falskt***
budskab (Koranen). Det er IKKE Gud HERREN (altså JHVH,
Jahve), der taler!

Længere den den historie altså bare ikke, kære muslimer. Der er
- bibelsk set - tale om afgudsdyrkelse! Det er en hor-dæmon, I
er blevet BEDRAGET af, skønner jeg (og andre). I'm sorry!

Last OUTPUT: 18999 news:56f84a52$0$295$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 19042

Terje Henriksen

Står det i Bibelen at å gifte seg med flere er en synd? Ikke så vidt jeg
vet. Det som er synd, er å skille seg for så å gifte seg med en annen.
Såvidt jeg husker, ble bare prester påbudt å ha kun en kone. Det samme
har de fleste land i verden gjort til en generell lov for alle.

Kong David hadde visst over 100 koner. Stakkars mann; tenk på alle de
svigermødrene!

--
Terje Henriksen
Kirkenes

"Terje Henriksen" <the...@trollnet.no> skrev ...

https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/7IlhxGYpxDw/SVSOWtp7AgAJ

> [...]
> generell lov for alle.
>
> Kong David hadde visst over 100 koner. Stakkars mann; tenk på alle de svigermødrene!

Hej Terje,

Hmm ... (inpu memory from) ...

Sent: Friday, November 26, 2004 10:36 AM
Subject: Re: Bigami (flerkoneri) er hor ifølge Jesu ord.
03366 news:XWBpd.70115$Vf.34...@news000.worldonline.dk
https://sites.google.com/site/kallfiles0000/03-000/03-3xx/03-36x/03-366
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/3FsQqcDo6Tg/fTbVcDzSjpUJ

> [...]
>
> TEHERAN - En 67-årig iraners tre koner forsøgte alle at begå selvmord, efter
> at den yngste kone havde købt et par støvler til 2.500 kroner. Købet af de
> dyre støvler fik de to andre koner til at fare i flint, og de kom alle tre
> op at skændes. Skænderiet endte med, at de alle tre tog en overdosis i et
> forsøg på tredobbelt selvmord. Forsøget lykkedes dog ikke, og de tre koner
> ligger i øjeblikket på hospitalet, men uden for livsfare.
> RITZAU/REUTERS
>
> === citat slut ====
>

> Så forstår man bedre *hvorfor* Jesus forbyder bigami !!!

Der står skrevet flere steder i bibelen, at ... mand og kone bliver éet kød (i ægteskabet).

Det er denne pagt, der brydes, når man fx. tager sig kone nr 2.

Kone nr. 1 er nu tvunget til at dele alt - herunder også kærligheden - med en fremmed!

Og det er jo ikke særlig kærlig gjort (overfor hende), vel ?

Jeg vil i hvert fald IKKE dele min ægtefælle med fremmede!

Og jeg vil føle mig ***DYBT krænket***!

Mht. kong David og alle de andre: Ja, så er det korrekt, at de havde flere koner,
men der står INTET om, at Gud Herren billigede dette!

Så ...

Bigami er ikke tilladt, ifølge bibelen, fordi det - som sagt - strider mod kærlighedsbuddet,
at du skal elske din næste (herunder kone nr. 1) som dig selv!

Last OUTPUT: 18999 news:56f84a52$0$295$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 19047

Terje Henriksen

Ikke nødvendigvis.

> [...]
>
> Og det er jo ikke særlig kærlig gjort (overfor hende), vel ?
>
> Jeg vil i hvert fald IKKE dele min ægtefælle med fremmede!

Jeg er også imot flerkoneri, men Gud sier ingenting om det i Bibelen.
Han forkaster ingen fordi de har flere koner, altså var det ingen synd.

> Mht. kong David og alle de andre: Ja, så er det korrekt, at de havde flere koner,
> men der står INTET om, at Gud Herren billigede dette!

Det står heller ikke at han var imot dette. Det var kun prester Han sa
skulle bare ha en kone. Hadde Gud vært imot flerkoneri, da hadde nok
kong David ikke vært konge lenge og hadde blitt degradert.

> Så ...
>
> Bigami er ikke tilladt, ifølge bibelen, fordi det - som sagt - strider mod kærlighedsbuddet,
> at du skal elske din næste (herunder kone nr. 1) som dig selv!

Man kan også elske 100 koner som seg selv, ja hele verden.

--
Terje Henriksen
Kirkenes

"Terje Henriksen" <the...@trollnet.no> skrev i en meddelelse news:dofs2f...@mid.individual.net...
Arh ...

Det vil jeg nu ikke helt gi' dig ret i (at bigami er tilladt ifølge kristendommen), fordi ...

Sent: Friday, November 26, 2004 10:36 AM
03366 news:XWBpd.70115$Vf.34...@news000.worldonline.dk
https://sites.google.com/site/kallfiles0000/03-000/03-3xx/03-36x/03-366
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/3FsQqcDo6Tg/fTbVcDzSjpUJ

EOD herfra!

19057

Terje Henriksen

Da har du konkludert med at Kong David, som Jesus nedstammer fra, er en
horebukk. Dersom det hadde vært tilfelle ville trolig Gud ha avsatt ham
og brent ham opp. Min konklusjon derfor at flerkoneri ikke er hor, og at
du har misforstått.

--
Terje Henriksen
Kirkenes