Fortabelsen, Paradiset og den treenige Guddom - Re: 2020 uge 01 (news samlet)

Fortabelsen, Paradiset og den treenige Guddom

File 22.007 ...
The gate to hell (Fortabelsen)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/the-gate-to-hell/22-007
Paradise (Garden of Eden, Paradiset, Edens Have)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/paradise/22-007
Trinity (Treenigheden)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/trinity/22-007

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/paradise/22-007

Other news:

Trump advarer Iran efter uro

USA's ambassade i Irak forsøgt stormet

2222 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

(Jesus siger:)

9
Bed derfor på følgende måde (til jeres Himmelske Far):

Lad os ikke bukke under for fristelsen
men red os fra den Ondes angreb.

(Matt. 6,9.13)

+

(Den aronitiske velsignelse)

Herren velsigne dig og bevare dig.
Herren våge over dig og være dig nådig.
Herren være dig nær og give dig fred.

(4.Mos. 6,24-26)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Co+14&version=BPH

1 Korinterne 14, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Vejledning i brugen af tungetale og profeti

[ ... ]

Vejledning om mødeledelse

[ ... ]

Konklusion

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+6.5-13&version=BPH

Matthæus 6:5-13, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Om bøn

(Jesus siger:)

5
Når I beder, skal I ikke være som de selvretfærdige
hyklere. De elsker at stille sig op og bede i
synagogerne og på gadehjørnerne, for at folk skal lægge
mærke til dem. Det siger jeg jer: De har allerede fået
deres fulde løn.

6
Nej, når du beder, så gå ind i et rum, hvor du kan lukke
døren efter dig, og bed til din Far, som er i det
skjulte. Og din Far, for hvem intet er skjult, vil
belønne dig.

7
Når I beder, skal I ikke gøre som de mennesker, der ikke
kender Gud. De fremsiger de samme bønner om og om igen,
for de tror, at deres bønner bliver hørt på grund af de
mange ord.

8
Sådan skal I ikke gøre, for jeres Far ved, hvad I
trænger til, før I beder ham om det.

9
Bed derfor på følgende måde:

Far i Himlen.
Må du blive æret.

10
Må dit rige bryde igennem.
Må din vilje ske på jorden,
som den sker i Himlen.

11
Giv os det, vi har brug for i dag.

12
Tilgiv os, hvor vi har svigtet,
ligesom vi selv har tilgivet dem, der har svigtet os.

13
Lad os ikke bukke under for fristelsen,[a]
men red os fra den Ondes angreb.[b]... *1

Footnotes:

6,13 Det græske udtryk eis peirasmon (ind i fristelse)
henviser til at bukke under for fristelsen. Det bruges
følgende steder i NT: Matt. 6,13; 26,41; Mark. 14,38;
Luk. 11,4; 22,40.46; 1.Tim. 6,9.

6,13 „Den Onde” kan muligvis også oversættes „det onde”.
En del håndskrifter har tilføjet: „For riget er dit, og
magten og æren i evighed. Amen.”

-

Dagens Ord fra ...

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året: dec, mar, jun og sep, og det er jo meget
smart, hvis man er væk på retræte eller noget andet.)

=== citat start ===

Ordet for 2020-01-01

Nytårs Dag - I år: Hold fast i din glæde!

"... glæde i Herren er jeres styrke!"
Neh 8,10

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2020-01-01
Daily Reading for Wednesday January 1, 2020

Reading 1, Numbers 6:22-27
Responsorial Psalm, Psalms 67:2-3, 5, 6, 8
Gospel, Luke 2:16-21
Reading 2, Galatians 4:4-7
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=Pl-i9iCHl-o

=>

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Num+6.22-27&version=BPH

4 Mosebog 6:22-27, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Den aronitiske velsignelse

22
Herren sagde til Moses:

23
„Sig til Aron og hans sønner, at de skal velsigne
Israels folk på følgende måde:

24-26
Herren velsigne dig og bevare dig. Herren våge over dig
og være dig nådig. Herren være dig nær og give dig fred.

27
Aron og hans sønner skal med denne velsignelse stemple
mit navn på Israels folk — og jeg vil velsigne dem.”

Da det SKABENDE *GudsOrd* (Hebr. 4,12) udtalte:

"Bliv lys"!

Da blev der skabt et univers, og ...

Der blev lys.

Og ...

Når der står skrevet ...

Herren sagde til Moses:

23
„Sig til ... (præsterne) ... (at sådan og sådan skal de
gøre) ... og Jeg (Gud HERREN) vil velsigne [folket]."

Så ...

Sig med den *autoritet* du har fået af Kristus som
godsforvalter (1.Pet. 2,4-5.9) til de menensker, som du er
sat iblandt:

Herren velsigne dig og bevare dig.
Herren våge over dig og være dig nådig.
Herren være dig nær og give dig fred.

:-)

Amen?

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+67.2-3%2C+5%2C+6%2C+8&version=BPH

Salme 67:2-3, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Under Guds velsignelse

2
Velsign os og vær os nådig, Gud.
Grib ind og udfør dine undere.

3
Alle jordens folk vil kunne se, hvem du er,
når de oplever din magt til at frelse.

Herefter læste jeg igen ...

[...]

*1:
Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige:
(2020-01-01, Wednesday, day no 1, CET 10:37, GMT 09:37)
- "Jeg vil ..."

38
- "redde"

38
- "fårene"

38
- "fra undergang."

39
- "Vil du?"

Hmm ... (memory on from) ...

(der Untergang:)

Subject: Microsoft claims North Korean-linked hackers stole info -
Re: 2020 uge 01 (news samlet)
Date: Tue, 31 Dec 2019 10:09:37 +0100, GMT 09:09
22006 news:5e0b1067$0$694$1472...@news.sunsite.dk
North Korea
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/22-xxx/22-006
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hacker-attack/22-006
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/google/22-006
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/microsoft/22-006
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/7S165YGiYEk/uY6taYUeBwAJ

> https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jam+3.5&version=DN1933
>
> Jakob 3:5, Dette er Biblen på dansk (DN1933)
>
> ... (Se, hvor den mindste ild kan sætte den største skov
> i brand!)

43
-"Mit barn!"

43
- "Jeg taler til dig."

44
- "Jeg skabte dig ..."

44
- "i din moders skød ..."

44
- "blev du til."

45
- "Fra Evighed° af ..."

45
- "tænkte Jeg:"

45
- "Jeg vil skabe mennesket,"

45
- "så det *ligner* Mig i godhed ..."

46
- "I Paradiset ..."

46
- "skabte Jeg dig."

47
- "Du var Min,"

47
- "og Jeg var din!"

47
- "Vi gik sammen,"

48
- "du og Jeg!"

48
- "Vi talte,"

48
- "og du navngav dyrene."

49
- "'Hund', sagde du"

49
- "og pegede på den skabning, der netop lige havde sagt Vov."

50
- "Fra evighed af ..."

50
- "var det Min tanke,"

50
- "at vi skulle følges ad"

51
- "du og Jeg,"

51
- "som gode venner."

51
- "Og se:"

51
- "I dag - netop nu i dette øjeblik - ..."

52
- "taler vi sammen,"

52
- "Du og Jeg."

53
- "Om vi er i Paradis?, spørger du."

53
- "Nej!"

53
- "Og dog!"

53
- "Hvor Jeg ér,"

54
- "dér ér *Livet* ..."

54
- "Så ... jo."

54
- " ... :-) ... "

54
- "Vil du med Mig?"

55
- "Jeg er HERREN, din Gud,"

55
- "der skabte dig!"

55
- "Hvorhen ?, spørger du."

56
- "Til Paradiset°."

56
- "Bort fra Elendigheden"

56
- "Og Fortabelsen."

56
- "Se:"

57
- "Min dør står åben!"

57
- "Alt hvad du behøver"

57
- "er blot at ta' imod Min invitation,"

57
- "Min skat,"

57
- "Mit barn!"

58
- "Gå ind af døren,"

58
- "Træd ud..."

58
- "i tro på,"

58
- "at Jeg er dén, Jeg ér:"

59
- "Den *LEVENDE* Guddom!"

59
- "Amen?"

CET 11:01
- "Jeg giver Min Ånd° til dem,"

02
- "der elsker Mig."

02
- "Min Ånd tager bolig i dit indre,"

02
- "hvis du giver Mig lov."

02
- "Jeg tiltvinger Mig ej adgang"

02
- "til dit hjerte,"

03
- "for det ville være manglende respekt for dig,"

03
- "og derfor INTET har med kærlighed° at gøre."

03
- "Men HVIS du giver Mig lov, da vil Jeg ta' bolig i dit
hjerte ..."

04
- "Og se:"

04
- "Dá ér du allerede i Paradiset°,"

04
- "Min ven."

11:05
- "Alle dem,"

05
- "der følger Mig,"

05
- "har Min Ånd°"

05
- "i deres hjerter."

05
- "Vil du også have"

06
- "en smag efter"

06
- "noget guddommeligt,"

06
- "noget,"

06
- "som kun Jeg har?"

06
- "Da tag imod Min Ånd°."

07
- "Se:"

07
- "Jeg *SKABER* alting nyt:"

07
- "Det gode"

08
- "i dig,"

08
- "dersom du laver Mig ta' bolig hos dig,"

08
- "i dit indre menneskevæsen."

08
- "Vil du dette?"

09
- "*Min* gave"

09
- "til Menneskeslægten:"

09
- "Min Ånd°;"

10
- "Kærlighedens Væsen°?"

+

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Gal+4.4-7&version=BPH

Galaterne 4:4-7, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

4-5
Men da den tid kom, som Gud forud havde fastsat, sendte
han sin Søn her til jorden, født af en kvinde. Kristus
gik ind under den jødiske lovs herredømme for at kunne
løskøbe os fra at være slaver af den og give os de fulde
rettigheder som Guds sande børn.

6
Da I nu er blevet Guds børn, har Gud givet jer sin egen
Søns Ånd, og det er den Ånd, som gør, at vi kan kalde
Gud vores Far.

7
Altså er I ikke længere slaver, men børn af Gud. Men når
I er børn, er I også retmæssige arvinger til alt, hvad
Gud har til sine børn.

Amen?

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

(2019-12-31, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

"I am the Alpha and the Omega, the First and the Last, the
Beginning and the End."
Revelation 22:13

=>

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rev+22.13&version=BPH

Aabenbaringen 22:13, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jeg er Alfa og Omega,
den første og den sidste,
begyndelsen og afslutningen.”

CET 11:15
- "Jeg ér"

15
- "den Sande Guddom!"

16
- "Der findes INGEN anden Gud!"

16
- "Jeg ér, er Mit navn!"

16
- "Begyndelsen og Enden på alting."

17
- "Livets Skaber°."

11:21
- "Min Ånd°"

21
- "ér"

21
- "Jesu"

21
- "Ånd"

21
- "og"

22
- "Guds Ånd (Helligånden)."*2

*2:
Ordet i parentes blev vist for mig som et syn; altså som et
billede i mit "tankemylder" i hjernen mig.

11:23
- "Jeg ér den tre-enige Gud,"

23
- "samme væsen"

24
- "Kærlighedens Ånd°."

24
- "Sådan ér Jeg."

24
- "Det er dette,"

24
- "Mit barn,"

24
- "som Jeg gerne vil have,"

25
- "at du tager imod,"

25
- "så Jeg kan *forvandle* dit liv fra nederlag til succes,"

25
- "fra ondskab, had til godhed."

25
- "Vil du det Mit barn?"

25
- "Lade dig *forvandle* af Mig,"

26
- "så du kommer til at elske,"

26
- "som jeg elsker?"

26
- "Se:"

26
- "Jeg gør ALTING NYT!"

27
- "Jeg skaber, og så bliver det til."

27
- "Må Jeg skabe i dig, Mit barn,"

27
- "et *lykkeligt* menneske?"

27
- "Giv Mig lov,"

28
- "for Jeg *ELSKER* dig,"

28
- "og vil ikke,"

28
- "at du går fortabt."

11:30
- "Mit barn!"

31
- "Jeg har set dine tårer!"

31
- "Kom til Mig,"

31
- "så Jeg kan *helbrede* dig,"

31
- "Mit barn!"

31
- "Dette er"

31
- "Min vilje,"

32
- "at INTET menneske"

32
- "skal gå fortabt,"

32
- "men Jeg kan IKKE frelse dig,"

32
- "hvis du IKKE vil gi' Mig lov!"

32
- "Fordi:"

32
- "Kærlighedens væsen°"

33
- "*tvinger*"

33
- "ALDRIG!"

33
- "Amen?"

33
- "Så Jeg kan IKKE frelse dig, hvis ikke du gi'r Mig lov!"

33
- "Åbn dit hjerte,"

34
- "så Jeg kan komme ind"

34
- "og *genoprette* al det,"

34
- "der er gået i stykker,"

34
- "i dit hjerte."

34
- "Lad dig frelse, Mit barn,"

36
- "for Jeg ELSKER dig!"

36
- "Sammen - together - skal vi vandre i Haven° Min!"

37
- "Amen? ... :-) ... "

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2020 uge 01 (news samlet)
Date: Mon, 30 Dec 2019 09:51:58 +0100, GMT 08:51
22004 news:5e09bac4$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/7S165YGiYEk/-J9sB_rOBgAJ

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/I0YKzGo4NjU/-MKW2MicslIJ

https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/kanzi-fortjent-beloenning/19-084

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-286

https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/1-pfgcv8r74/lFNV1Br7AgAJ

https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/koRifFcgF9g/ggBb8KzVBwAJ

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

> [...]
>
> Test dit kærlighedssprog ...
> http://kærlighedssprog.dk/kaerlighedssprog/test-dit-kaerlighedssprog/
>
> Gennemgå profilen, når du er afslappet og har tid nok.
>
> (Vælg en af følgende 2 muligheder:)
>
> Nr. 1
> Jeg er glad for at blive rost
> Jeg kan lide at få et knus
>
> Nr. 2
> Jeg kan godt lide at ...
>

> Med venlig hilsen,
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

DR S116 tir 31 dec 13:31:26
31.december dr.dk/nyheder 10:55

USA'S AMBASSADE FORSØGT STORMET
Hundreder af irakere forsøgte tidligere
i dag at storme den amerikanske
ambassade i Bagdad.

Ifølge kilder hos de irakiske
myndigheder er den amerikanske
ambassadør og de ansatte på ambassaden
blevet evakueret, skriver Reuters. Det
er dog ikke bekræftet af de amerikanske
myndigheder.

Ifølge billeder fra området og
nyhedsmediet Al Jazeera vifter
demonstranterne med gule flag, der
tilhører grupperingen Kataib Hizbollah.
Denne gruppe var mål for tre angreb i
Irak og to i Syrien, som amerikanerne
udførte søndag.

Vrede irakere har forsøgt at storme USA's ambassade
kl. 10:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/vrede-irakere-har-forsoegt-storme-usas-ambassade

-

DR S120 tir 31 dec 15:52:16
31.december dr.dk/nyheder 15:11

TRUMP ADVARER IRAN EFTER URO
Efter optøjerne foran USA's ambassade i
Irak, hvor hundredvis af demonstranter
har forsøgt at sætte ild til
bygningerne, er Donald Trump gået til
tasterne på Twitter.

Her forsvarer den amerikanske præsident
luftangrebet mod den iranskstøttede
gruppering Kataib Hizbollah, som har
kostet 25 militante livet.

- Iran dræbte en amerikaner og sårede
adskillige. Vi svarede hårdt igen og
vil altid gøre det. Nu står Iran bag et
angreb mod USA's ambassade i Irak.

- De (Iran, red.) vil blive holdt fuldt
ansvarlige, lyder det fra Trump.

Trump advarer Iran efter ambassade-uro i Irak
kl. 15:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-advarer-iran-efter-ambassade-uro-i-irak

Der blev ingen rigtig julefred i Rom, da to piger blev dræbt i trafikulykke
31. dec. 2019, 16:29 ...
To busser kørt sammen i Herlev
31. dec. 2019, 16:22 Opd. 31. dec. 2019, 16:55 ...

-

NRK:
31. desember 2019 kl. 09:18

Subject: Fortabelsen, Paradiset og den treenige Guddom -
Re: 2020 uge 01 (news samlet)
Date: Wed, 1 Jan 2020 11:38:34 +0100, GMT 10:38
22007 news:5e0c76bf$0$699$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/5rYwr5PwCOM/RFkv2dtwBAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/7S165YGiYEk/TmF5afRxBwAJ
Interrupt from ...

Subject: Fredelig march udviklede sig til gadekampe i Hongkong -
Re: 2020 uge 01 (news samlet)
Date: Wed, 1 Jan 2020 12:51:15 +0100, GMT 11:51
22008 news:5e0c87c8$0$703$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/7S165YGiYEk/vx3D1ut1BwAJ

> KD:
> Jesus blood never failed me yet

Hear the song fx. here ...
https://www.youtube.com/watch?v=xMrjhN_iQF8

Hmm ...

Et udsagn:

Det vælter ind med ukrudtsfrø (synd) HVER DAG i min have!

Den 'Gode Nyhed' er, at ...

Jeg er gode venner med Havemanden°/Gartneren° ... :-)

Er det Kristendom (i en nøddeskal)?

Hear also ...
Praises Of Israel - Hu Asher(He Who Did Not Spare)[Live]
https://www.youtube.com/watch?v=wp1JJpAipBU