new OA logic journal?

Valeria de Paiva

to Lista acadêmica brasileira dos profissionais e estudantes da área de LOGICA

I am thinking of starting an effort to mount an arxiv-based overlay journal in logic, in the style of Discrete Analysis (https://gowers.wordpress.com/2015/09/10/discrete-analysis-an-arxiv-overlay-journal/).

My idea would be a completely open-access journal focussing on topics in mathematical and philosophical logic, on the overlay journal concept.

Please let me know below if there is interest in supporting such a venture. Would you submit your research articles to such a journal? Would you serve as referee? As editor? To what extend would the community support such a venture?

Please vote-up or share this post if this is a venture that you would support. If there is strong support for such an effort, I will take it more seriously to make it happen.

Joao Marcos

to Lista acadêmica brasileira dos profissionais e estudantes da área de LOGICA
Fantástica iniciativa!

É pena que Hamkins tenha escolhido o spammer academia.edu para
circular esta chamada. Esta rede social já demonstrou repetidamente
não ser confiável. Note-se em particular que o senhor Price não se
deu ao trabalho de nos dar um retorno sobre esta mensagem importante
de seis meses atrás, que denuncia seu ToS abusivo:
https://groups.google.com/a/dimap.ufrn.br/d/msg/logica-l/DySGNRFWmxA/D8dqM0noCQAJ

Recordo aqui também minha mensagem que comenta sobre a impossibilidade
de sair desta rede social, na qual muitos de nós caíram como peixinhos
incautos:
https://groups.google.com/a/dimap.ufrn.br/d/msg/logica-l/mxaTjGnSsyI/S5KlAZB4DQAJ
O perfil que não criei lá, e que já apaguei faz tempo, continua online até hoje.

Joao Marcos

--
http://sequiturquodlibet.googlepages.com/