Pri niaj aferoj

Peeter Aitai

to Estonio
Por pridiskuti aŭ informi pri diversaj aferoj kiuj ne tre taŭgas sub la jamaj temoj, mi nun malfermas tiun ĉi novan.

Peeter

SOS.jpg

Peeter

to Estonio

Karaj legantoj, fariĝu ankaŭ aŭskultantoj.

Veninte al la grupo Estonio
http://groups.google.com/group/estonio
elektu parton Dosieroj (angle Files; estone Failid)
http://groups.google.com/group/estonio/files
kaj tie deziratan sonregistran dosieron.
Por komenco mi pasintdimanĉe komencis miajn pertelefonajn
parolregistrojn kiujn mi nomis Telefonado (5 el ili estas nun jam
aŭskulteblaj ĉi tie).

Peeter Aitai

Peeter

to Estonio

Videofilmetoj (en Esperanto) estas rigardeblaj en tre multaj retejoj
(plej konata kompreneble http://farbskatol.net ),

nun anoncigxis denove nova aldona loko (esperanta grupo) kion indas de
tempo al tempo viziti
http://www.dailymotion.com/group/65699/

P.A.

Peeter

to Estonio

Cxe Youtube
http://www.youtube.com
sercxu per la vorto Esperanto
au iru tuj al la komenco de tiu listo per
http://www.youtube.com/results?search_query=esperanto&search_type=
(1400 filmetoj).

P.A.

Peeter

to Estonio

Sercxante en Google
http://video.google.com
per la vorto esperanto (cxie) riceveblas listo de 1912 filmoj (en
diversaj serviloj cxe Google, Youtube k.a.)
Jen komenco de la listo:
http://video.google.com/videosearch?q=esperanto&sitesearch=&start=0

Bonan rigardadon!

P.A.

Peeter

to Estonio

Por trovi filmerojn pri la 89-a Brita Kongreso de Esperanto (09-11
majo Southport, Anglujo) sercxu en video.google.com per "La Brita
Kongreso de Esperanto"
au iru rekte al la adreso
http://video.google.co.uk/videosearch?q=La+Brita+Kongreso+de+Esperanto&sitesearch=video.google.com
Nun estas enretigitaj eroj de la 9-a de majo kaj erojn de 2 sekvaj
tagoj mi posxtigos baldau.
Sume temas pri 65 filmeroj kun suma dauro de 30 minutoj (amplekso
preskau 0,7GB).
Tiujn kaj aliajn miajn alsxutitajn videoerojn eblas trovi alirante al
ajna el ili (ekzemple irante al la filmo "La Balta Maro" kaj tiam
klakante surpagxe sur klavon "Aliaj filmoj de la autoro".

Peeter

Peeter

to Estonio

En komenco de la majo mi refoje vizitis Waterloo-n apud Liverpool por
havi pli fresxan foton pri la kafejo Esperanto por la Brita Kongreso
de Esperanto (por tiuj kiuj intencas viziti gxin dum la ekskursa
tago). Jen kelkaj video-filmeroj pri Waterloo, la loko kiu nun famas
pro sia moderna artajxo "Alia Loko" ( cent feraj statuo en 4 linioj
laulonge de marbordo proksime 3 kilometrojn).

Jen:
ero 1: Esperanto,
ero 2: Alia Loko,
ero 3: Strando de Waterloo,
ero 4: Printempo,
ero 5: Reen al Esperanto

http://video.google.co.uk/videosearch?q=Promeno+apud+Liverpool&sitesearch=#

Peeter

Peeter

to Estonio
Ankorau kelkaj filmetoj.
La unua temas pri la kunveno de Sud-Lankashira Esperanto-Grupo la 7-an
de junio 2008

"Kunveno de SLEG"
http://video.google.com/videoplay?docid=-9074622230185718808&hl=en

"Insulo sur insulo"
http://video.google.co.uk/videoplay?docid=745896502164693597&q=Insulo+sur+insulo&ei=xY5TSL6YD4-SigLjz5iDDw

Peeter

Peeter

to Estonio

Peeter Aitai

to Estonio

Rigardante la almanahhojn de TES "Cejano" kaj "Cejano 2" mi refoje trovis min pensanta pri tio ke mi ne komprenas kial oni ne komprenas al kiuj aferoj koncentrigi nian energion.

En Tartu estas esperantisto Juri Homenja kiu estas jam jardekojn tre populara kaj sxatata kantisto en Estonio. Kial do ne eldoni lian diskon kun E-kantoj (abundas ja liaj diskoj kaj kasedoj en la estona kaj aliaj lingvo)j. Ni pripensu! Tartuanoj pripensu!

Nepre invitu lin al BET sekvontjara!
Mi persone konas lin jam longe sed ni lastfoje renkontigxis antau 5 jaroj dum lia koncerto en Parnu kaj mi plu ne havas kontakton.

Peeter

Homenjakaj Kannel.jpg
Homenja94.jpg
KantasHomenja.jpg
HomenjaBET2003.jpg

Peeter Aitai

to Estonio

Al organizantoj de BET 2009

Ni rememoru ankau "Esperanto kaj Naturo"-sukcesojn kaj okazigu naturamikan kunvenon.

Jen unu malnova bildo pri naturamika kunveno (foto de A.Kilk)

Peeter
Naturamikoj.jpg

Peeter Aitai

to Estonio

Kutime oni rigardas informojn de UK en retpaĝo de UEA
http://uea.org/kongresoj/uk_2009.html
sed pli informriĉa estas la paĝo de LKK.
Retpaĝo de la 94-a UK en Byalistok
Afiŝo de la UK
Ĉar la UK okazos relative proksime al Estonio (precipe se kompari kun Havano kie okazos UK 2010), do estas prognozebla multnombra partopreno de estonaj esperantistoj.
Ni komencu jam nun pripensi la aferojn ligitajn kun la UK 2009.

Peeter

Peeter Aitai

to Estonio
 Brian Barker esperant...@googlemail.com jxus sendis informon pri la lingva pridemandado en Britio.

Aldonu lernemon pri la lingvo Esperanto kaj vocxdonu!

(videblas samloke ankau rezultoj pri la listigitaj lingvoj)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
European Day of Languages

N.I.A.C.E is organising an online vote on "which language do you want to learn", and will coincide with the "European Day of Languages"  to be held on 26th September 2008.

Detail can be seen at

If you have time,  can I ask you to vote on-line for Esperanto? Forwarding this message on to anyone else who is interested in learning Esperanto, would also help.

Unfortunately Esperanto is not in the full list, so you will need to vote under OTHER, but  I am sure your vote will help to raise the profile of Esperanto, as a language.

EDL Poster.doc

Peeter Aitai

to Estonio

Peeter Aitai

to Estonio

Peeter Aitai

to Estonio

Peeter Aitai

to Estonio
On 9/20/08, Peeter Aitai <peeter...@googlemail.com> wrote:

Por ke vi ne enuu dum la semajnfino:

cxiuj retligoj krom la unua aperis malgxustaj, do nun la gxustaj:

Oraj Kantoj - Amazonka

Esperanta Muziko - Jen

Esperanta Muziko - Bela Revo

Esperanta Muziko - Mi brilu plu

Esperanta Muziko - La Bambo

Mi Laboras en Fervojo

La kanto de la du amikoj

Youtube listigas sub
"Esperanto muziko"
92 videoklipojn:

Peeter Aitai

to Estonio

Peeter

to Estonio

Google havas nun novan sercxilon por blogoj:
http://search.google.com
Se sercxi per la vorto "esperanto" do mi ricevas respondon pri pli ol
cent mil blogoj!
http://blogsearch.google.com/blogsearch?hl=en&q=esperanto&btnG=Search+Blogs
Do pliprecizigante sercxadon oni povas trovi multon interesan...

Peeter Aitai

to Estonio

Per Komunikoj mi estas al vi sendinta retligojn pri Ĵomart kaj Nataŝa.
Rigardu ankaŭ ilian retpaĝon
kaj same ĉe Ipernity (kie nun aŭskulteblas 8 sonregistroj kaj videblas 3 videofilmetoj)
aŭ eĉ rigardu por ili per Google:

Peeter Aitai

to Estonio
 Auskultu kantadon de Attila Schrimmer
La listo de kantoj (8) estas sur la dekstra flanko de la pagxo kaj se klaki sub la listi "ludi cxiujn" vi audos cxiujn kantojn lauvice. Se vi ne foriras de la pagxo do vi povas samtempe spekti slajde liajn fotojn.
Rigardu ankau intervjuon kun li:  http://www.ipernity.com/blog/32699/58596

Peeter Aitai

to Estonio

Peeter Aitai

to Estonio

Peeter Aitai

to Estonio

Esperantaj kantoj el Rusio:
Tendar-kluba Rusperanta folkloro

Peeter Aitai

to Estonio

Peeter Aitai

to Estonio
KINO

La 13-an de oktobro mi ricevis de kinostudio "F-Seitse" leteron de producento (produktestro) s-ino Kaie-Ene Rääk en kio ŝi petas helpon por tradukado de kelkaj frazoj en esperanton.
temas nur pi "Ĉu esti, aŭ ne esti: jen demando" kaj "spermodonanto".
Laŭ la informoj kiujn mi nun ricevis estas nun preparata filmscenario de
Madis Kõiv kaj Sulev Keedus por la filmo kun nuna "labortempa" nomo "Leteroj al anĝelo" kaj oni pridiskutas nun eblon ke la vira ĉefrolanto scipovu ankaŭ esperanton kaj diru la supremenciiton en esperanto. (Ĉu tiel estos pri tio nun ankoraŭ eĉ la aŭtoroj ne certas).
Laŭ mi ne gravas kelkaj vortoj en esperanto sed se la ĉefrolanto en la filmo estas pozitiva heroo do la influo (nerekta) por popularigo de eo povas esti rimarkebla.

Peeter Aitai

Peeter Aitai

to Estonio

Peeter Aitai

to Estonio

Peeter Aitai

to Estonio

Multaj grupo de esperantistoj estas kaj cxe Yahoo kaj cxe Google kaj ankau cxe la tria granda, cxe Facebook
kie unu grupo ESPERANTO atingis jam pli ol du mil (2038) membrojn.

Peeter Aitai

to Estonio

Dum nuna neĝŝtorma semajnfino estas nature ke plejparto de estonaj esperantistoj sidas hejme kaj interretumas...

Do jen kelkaj retligoj al vi por distro:

http://youtube.com/watch?v=VeBTPuWDSVQ (Esperanto estas nova kanto)
http://youtube.com/watch?v=YSntXW9Jbnk  (esperanto estas nova kanto)
http://youtube.com/watch?v=Ob5DDBftkJm (Stefo,"Karulino" (IJK2008))

.

Peeter Aitai

to Estonio

2008/11/23 Peeter Aitai <peeter...@googlemail.com>

Dum nuna neĝŝtorma semajnfino estas nature ke plejparto de estonaj esperantistoj sidas hejme kaj interretumas...

Do jen kelkaj retligoj al vi por distro:

Rigardu Armenian someron.

Armenaj videoklipoj:

(kaj ni ne forgesu inviti armenajn esperantistojn al BET.
 Iam armenaj kaj kartvelaj samideanoj estis konstantaj aktivaj gastoj de niaj tendaroj.)

Peeter Aitai

to Estonio

Iuj bezonas iom da TV-umado jam dematene. Do kontentigu la bezonon esperante:

Kuriozajxoj
Bankorabo esperante (euske)
Verda teo
Posxtelefonoj - Nokia - Erikson ...
La Geedzigxo
House - etb parodio
Esperanto - Nebulosa De Luciernagas (en vivo)

Peeter

to Estonio
En la ligo al
La Geedzigxo mi erare skribis unu literon anstatau majusklo minuskle.
Nun gxusta adreso:
http://uk.youtube.com/watch?v=7E8mtHSNXgQ

Peeter

to Estonio

Mia vidkapablo jam malbonas...
refoje peno enigi gxustan ligon:
http://uk.youtube.com/watch?v=7E8mtH5NXgQ
(pardonu fusadojn!)

Peeter Aitai

to Estonio

Peeter Aitai

to Estonio

Ankorau iom da muziko:
_______________________________

Iuj sxatas muzikon tian:
multe tian

Sed al mi placxas:
Kajto, La velsxipo Magdalena
Kantado sub la pluvo
Casablanca - Kazablanko (1942)
Koruso de Grezijono
Vi kaj mi
Restu kun mi

Sed se vi deziras auskulti bonajn prelegojn en Esperanto,
iru al la pagxo de IvoLapenna kaj elekto prelegiston:

Ivo Lapena:
Carlo Minnaja
Tyburcjusz Tyblewski

Kaj fine iom da muziko el Estonio.
Camille ludas rusan, hungaran kaj irlandan muzikojn:
Katjusxa
hungara danco
Londonderry Air

Agrablan vendredan vesperon al cxiuj!

Peeter

Peeter Aitai

to Estonio

Ankorau al sxatantoj de TV-spektado:

http://uk.youtube.com/watch?v=R6N3OOiV3V0 animita/desegnita filmo (La dika kaj la maldika)
http://uk.youtube.com/watch?v=DGlRiJitKaM Raporto pri esperanto en la hispana televido
http://uk.youtube.com/watch?v=CGHbW60u_zs La siria fianĉino - la trapaso
http://uk.youtube.com/watch?v=VRdg-SXw96g Filmo pri Esperanto dum BAVELO-Seminario en Baden-Baden
http://uk.youtube.com/watch?v=qM2fiuysKQ4 La Filozofio de Libereco (Esperanto)
http://uk.youtube.com/watch?v=8-FujAagVn4 Star Trek - aliens = StelaVojaĝo - alimonduloj
http://uk.youtube.com/watch?v=Fv5TLIUwEv4 La malliberulo de la Kaŭkazo
http://uk.youtube.com/watch?v=dTPB2VTGgGo Илемлĕ - versio en esperanto - Belas ĝi
http://uk.youtube.com/watch?v=XjSVIXCN0Jc Flávio Fonseca - Marŝu, Soldato
http://uk.youtube.com/watch?v=o09GEpO3Dq4 akvomelonmanĝkonkurso, IJK 2008 Esperanto
http://uk.youtube.com/watch?v=uqZ_t-450kg Galileo aŭ la amo de Dio - Galilee - Esperanto
http://uk.youtube.com/watch?v=LNep1dRmhiE Urĝeco de klimata krizo kaj kion ni povas fari pri ĝi?
http://uk.youtube.com/watch?v=ti6BM_IEsPk 1995 - Esperanto - 9 juillet - Tournée Eléphant Rouge
http://uk.youtube.com/watch?v=8p2O0YgQtq8 Freundeskreis - Esperanto (!!!)

Bonan sabaton al cxiuj!

Amike
Peeter

Peeter Aitai

to Estonio
IOM DA MUZIKO:

dum soveta epoko en Estonio, niajn BET-ojn kutime partoprenis multaj esperantistoj el Kartvelio kaj Armenio. Ili kun sia tute malsama kultura fono kaj aktiva elpasxemo ricxigis kulturan programon de ni. Nun ili pro diversaj kialoj ne povas alveni, sed ni ja memoras ilin.
Por fersxigo de rememoroj rigardu/auskultu:
Kartvelio:
Suliko
Kartveloj koncertas en Tallinn (2008)
Danco
Diana Gurtskaya, "Peace will come" ('Paco venos') Kartvela kanto en Eurovision 2008:

Armenio en Eurovision 2008
Sirusho - Qele Qele

Estonio en EUROVISION
2000, 2001, 2002
2003, 2004, 2005
2006, 2007, 2008

2007 Gerli Padar
2006
2001
Evelin Samuel (promo)
1996
Alternature
Evelin Samuel

Agrablan semajnfinon kaj gajan muzikreehhon en cxiun koron!

Peeter Aitai

Peeter Aitai

to Estonio

ION ANKAU POR LUNDA VESPERO:

http://uk.youtube.com/watch?v=1o7zlhVYqO0 animita/desegnita filmo Rjaba
http://uk.youtube.com/watch?v=JEdQtfdIUAg Kion faras juna esperantisto kiam li estas sola
http://uk.youtube.com/watch?v=KQCwLqb-R6U Bonvenon en nia nova logxejo
http://uk.youtube.com/watch?v=jhOI_eMeHpE Proksimaj Renkontoj Lau La Tria Speco
http://uk.youtube.com/watch?v=g-cMZPJOqMA La submarŝipo - La atako de la konvojo - Esperanto

Bonan spektadon!

Peeter

Peeter Aitai

to Estonio
Pri videofilmoj de esperantistoj

Pleje ili troveblas ĉe YouTube,
sed problemo estas, kiel ilin trovi.
Eblas ĉe Youtube serĉi por video per la vorto Esperanto,
eblas samvorte serĉi por kanaloj (pri tio mi jam skribis pli frue),
sed nur parteto tiel troveblas.
Mi konsilas unu aldonan vojon por serĉado.
Se vi iras al mia kanalo ĉe YouTube
http://uk.youtube.com/PeeterAitai do vi vidas tie nur 5 videofilmetojn. Miaj filmetoj (pli ol duonmilo) estas preskaŭ ĉiuj ĉe video.google.com .
(retliga listo en Estonio sub Filmoj
Sed en mia YouTuba kanalo vi povas rigardi kies kanalojn mi abonas:
Atentu ke malfermiĝas samtempe nur 24 subskribitoj, do por iri al sekvaj necesas sube klaki sur sekvan numeron...
nun estas abonitaj pli ol sesdek kanaloj kaj mi esperas (eble kun via helpo) plikompletigi la liston per ĉiu rigardinda E-kanalo.
Klakante sur la kanalnomon (uzantonomon) vi povas en la kanalo rigardi kiujn filmojn tiu uzanto estas alŝutinta. Rigardante iujn videojn vi povas de tempo al tempo kiel rilatecaĵon trovi iujn aliajn interesajn filmojn aŭ kanalojn...
Do irante al http://uk.youtube.com/PeeterAitai vi trovas vojon al aliaj esperantistoj ...
(Cetere tie estas ankaŭ klakebla ligo al miaj filmetoj se vi forgesos alian alirvojon).
Do bonan esploradon/spektadon (kaj informu min pri ĉiu rigardinda kanalo esperantista kiun mi ankoraŭ ne abonas...)

Amike salutante
Peeter Aitai

Peeter Aitai

to Estonio

Prelegoj esperante
-------------------------------------

Mi estas al vi jam doninta retadreson de Claude Piron (mortinta antaŭnelonge)
sub la temo Literaturo 2
(cetere li havas rete multajn adresojn/paĝojn
http://claudepiron.free.fr/liens.htm ) sed nun mi deziras atentigi pri eblo aŭskulti. Klaku sur lia paĝo al "Aŭdprogramoj" kaj vi trafas al

Bonan aŭskultadon!

Peeter Aitai

to Estonio

Pri la VERDA STELO

Mi ne priskribas nun ĉi tie historian signifon de malnovaj simboloj kiel stelo, uzataj jam dum multaj jarmiloj.
Mia deirpunkto estas konstato ke jam pli ol jarcenton Esperanto-movado havis siajn simbolojn kaj ĉefe simbolon de la lingvo mem.
Ĉiu esperantisto scias ke la verda stelo estas simbolo de Esperanto kaj portanto de ĝi parolas la Internacian Lingvon.
rigardu sube fotojn 1 kaj 2.
La stelo estas bone rimarkebla simbolo kaj pro tio bone servas kiel atentokaptilo. Post apero de la Jubilea Simbolo okaze de 100-jariĝo, (rigardu foton 3 ) iuj fervoraj adeptoj de simbolŝanĝado uzis pretekste eĉ tion ke laŭ psikologiaj esploroj homoj akceptas pli volonte rondformajn objektojn ol akrapintajn (kiel stelo). Konkludoj science ĝustaj sed en nia okazo tute malĝuste uzitaj. En nia okazo ni celas ja atentokapton! (Aliokaze ne estus ja senco porti esperantan insignon!).
Mi tuj rimarkis ke la jubilea simbolo tre smilas 2 literojn - E en la latina (en formo de nuna simbolo de euro €) kaj la cirila. Tiu 2-alfabeta simbolo certe tre plaĉis al cirilliteraj nacioj (rusoj, bulgaroj, ukrainoj, serboj.) Oficiale tiuj literoj devis desegne esti Tero.
Tiun ĉi version pri la simbolo mi trovis antaŭnelonge ankaŭ en Vikipedio (kie oni klarigis tion per ĝenerala konfrontacio de "la malvarma milito"). Estis kiel estis, sed fakto estas ke UEA plene rifuzis uzi la verdan stelon (ĝeneralan simbolon de la lingvo Esperanto) kaj uzis/as sur siaj dokumentoj nur la simbolon de la 100-jara jubileo. Tiu transiro aperis samtempe kun transiro de celkonscia movado al organizo kiel raŭmisme lingvokonsuma agado alicela..
Iuj tamen ne plene deziris rifuzi la stelon kaj uzadas ĝin modeste sur la alia (ekzemple EAB, vidu foto 4).
Tamen ne ĉiuj konsentis rifuzi la verdan stelon. Vidu ekzemple fotojn 5, 6, 7, 8.

(daŭrigota)

Peeter Aitai

Verda stelo.bmp
stelo.jpg
Jubilea_simbolo.png
EAB.jpg
Logo_Esperanto3000.gif
_wsb_504x365_Verda_stelo_Benedetti.jpg
Esperanto-simbolo.jpg
Esperantisto.png

Peeter Aitai

to Estonio

Pri la verda stelo (daŭrigo)

Alia simbolo de Esperanto estas standardo. La flago (foto 1 sube) al ĉiu konata. Nuntempe kiam oni ofte uzas por signi parolatan lingvon iun flagon (precipe en interreto kaj precipe por la lingvoj kiuj estas naciaj/ŝtataj lingvoj (uzatas flagoj ŝtataj/landaj).
Rimarku ke la flago/standardo estas verda kun verda stelo sur blanka kvadrato. Oni povas dum esperantistaj kunvenoj vidi ankaŭ flagojn ruĝajn (vidu foto 2) sed ili certe tute ne estas esperantaj! (Nia flago estas verda: foto 3)

Reirante al la simbolo/emblemo neflaga notindas ke ankaŭ stelon oni kelk-iam uzas neverdan (vidu ekzemple Aŭstralian uzon (foto 4))
sed tiaj okazoj estas maoftaj. Pleje notindas kolormisuzo flanke de anarkiistoj kiuj sur nigra-blankaj presaĵoj uzas nigran stelon (car nigra stelo estas simbolo de anarkiistoj).

Nun al la lasta grava simbolo, la simbolo de UEA 100 (vidu foto 5)
La simbolo unuavide al mi memorigis la simbolon de iama monda junulara festivalo en Moskvo. La simbolo estas "steleca" sed kvazaŭ kaŝite (memorigas al mi okazon filatelian de Sovetio kiam Esperantotema koverto ne rajtis havi verdan stelon (ĉar steloj en sovetio devis esti ruĝaj) kaj anstataŭ stelo aperis 5-petala verda floro. (rigardu foto 6)). (Cetere dum soveta reĝimo aperis en Estonio en revuo artikolo pri esperantista familio Johannes kaj Raja Palu. Sur foto videblis stelo surbruste de Johannes. Sed presistoj estis ŝanĝintaj kolorojn kaj de esperanta stelo ekestis ruĝa stelo).
La UEA-jubilea simbolo estas moderna kaj simbolas ne unuecon (kia povas esti ekzemple celkonscia movado, unuesa en sia celo) sed dialogon de diversaj disigitaj nehomogenaj politikaj fortoj. Kiel fundamento servas nigra kaj ruĝa, koloroj de simbolsteloj de anarkiistoj kaj komunistoj... Kaj kie estas verda, kian posicion havas esperantistoj poresperantaj?
Jes, ili ja tamen ĉeestas, simbolitaj per unu flanka neklareverdakolora kvadrateto...!

Feliĉe la simbolo restis nur simbolo de la organiza jubileo kaj ne fariĝis nova "politikeca" emblemo de UEA. Eble tion kaŭzigis ŝanĝiĝo de la prezidanto, eble io alia? Sur la Roterdama UK-emblemo estis tamen verda stelo kaj ne la jubilea ĉielarkaĵo.
(Cetere rigardu kolorojn de la simbolo de italaj esperantistoj, foto 7).

Mi estas cetrta ke rifuzo de verda stelo estas eraro. Uzu VERDAN STELON ankaŭ estonte!
VIVU LA VERDA STEL'!!!

Peeter Aitai

ESPERANTA STANDARDO.png
maldekstruloj.gif
Nia standardo.gif
Emblemo el Australio.png
UEA100.jpg
sssr_1987_zamenhof.jpg
logoFEI.jpg

ANSELMI

to est...@googlegroups.com
Kaj la simbolo de EDE (Europo Demokratio Esperanto)  !
Marc, membro de EDE en Francio

ede_titolo.png

Peeter Aitai

to est...@googlegroups.com

Iom da amuza spektado por la semajnfino:

La espero - nova stilo
Felicxan naskigxtagon samideano
"Por Kristo estu firmaj"
reklamo de eo
Ameriko, Ameriko - Nino Brava - Esperanto
Maskerado (animita/desegnita filmo)
La espero
Jen
Sunbrilo
Mielaj jaroj - pola komedio
Kvinpetalo
La nova pedagogio
Medio
Kiel lerni barbarian lingvon - La dektria batalisto - 13th warrior - Esperanto
Kajto - Mi Memoras
KISTV
KISTV
Komunumo de Orkut Filmoj en Esperanto
s'i estas for
Koncerto de Kaj Tiel Plu decembro 2007
saluto el Brazilo...
Fejo - Semajnfino 2008
Pekina Esperanto-Asocio
Esperanto antauen

Peeter

Peeter Aitai

to est...@googlegroups.com

Peeter Aitai

to est...@googlegroups.com

ankorau io al TV-um-uloj:

politikisto
Nigra Libro

esperanto
Mian Mian Mian
La espero
Ne plu pikniko
Oceania Esperanto-Kongreso 2008
Internacia Seminario 2007/8 en Wuerzburg
50 Pliaj jaroj
La Pafklik - Ekkontserto
Karasaj aguaraaj lupoj
L'Espéranto - vidéo promo 2008
Zamenhofa Vespero 2007 04
Ludante kun Iphone kaj Klaku :-)
Vilnius Kongreso 2005 - Zamenhofa domo kaj strato

Estonia farmbieno 1
Vilnius Kongreso 2005 - Estonia farmbieno 2

Kongreso de SKEF 2007 (1)
Kongreso de SKEF 2007 (2)
Kongreso de SKEF 2007 (3)
Kongreso de SKEF 2007 (4)

turisma ekskurso al Valencio
Teatrajxo de Esperanto
100 jara sveda jubilo 2006
LE MANS : Prelego pri IDO (en esperanto)
Vizito de muzeo de Esperanto en Vieno (1)

Marsxado Tejdo, en Tenerife, kun Google Earth (en esperanto)
KEFeto stafeto
Pro nur unu kapo
kongresurbo
Roterdamo - urbo de UK 2008
Historietoj n-ro 01: Stettler
la rabo de la kvara ringo
Trovu La Ringon Perditan
La Espero - BKE kaj TAKE 2008
korupta EO, CHONG-SU fipoliculo

Por trovi pli sercxu lau miaj abonitoj en

Peeter

Peeter Aitai

to est...@googlegroups.com

Pri videoj en YouTube

Kiel jam priskribite, ilin eblas serĉi per diversaj esperantaj vortoj (same la kanalojn) kaj mi estas tion de tempo al tempo farinta. Ĉar mi estas aboninta jam pli ol 130 diversajn kanalojn de esperantistoj, eblas esperantajn videojn trovi tra la kanaloj abonitaj de mi
http://uk.youtube.com/PeeterAitai (kaj elektu Abonitoj).
Sed mi trovis ankaŭ kelkaj grupojn:
"esperanto" (27 vidoj; 15 membroj):
"esperante" (92 videoj; 85 membroj):
(eble ekzistas pliaj?)

Kaj nun iom al tiuj kiuj kutimiĝis retligojn ricevi ĉi tie:

Ukrainio
fromagxo
Libroj
muzikistoj
Grandfaukulo
Memoro de la S^tono
Venezuelo
Homidoj
Aziris Nuna
Mi pekos anstatau vi
Alkoholaĉo

Bonan semajnfinon al ĉiu!

Peeter

Peeter Aitai

to est...@googlegroups.com

Por la antaua semajnfino:

Semajno en la dezerto
Zamenhof ne estas dio
Esperanto Sekto
la unua defio de la monda esperantaro
Carina kantas
Wang Shanshan parolas en Esperanto (1)
- " - (2)
Adiau birdeto mia (Kaj tiel plu)
Progresa Kurso en VEA
Prelego pri rozoleo
Poto da Oro  I
Poto Da Oro  II
Neide deklamas: Amikeco
Prago Manifesto (esperanto)
Valanja
Podkasto por vi
Grandeco de UK 2002
44-a BKE
Xavier Dewidehem por Prezidanteco de UFE
XAVY Nordfrancia Prezidanto Jan. 2008
Pepito
Esperanto 0 - Saluton
Esperanto 1 - Homoj
Esperanto 2 - Steloj
Manĝajo en Svedio - La Facila Kurso de Esperanto
Stranga afero
Diamanto de sango
La naskigxo de Jesuo
Saluton el Marso
Re: Saluton kaj peto
Ekiro
Viaj vortoj
Dio ekzistas en mia menso
Radionokto Esperanto Radionacht
Mia amo (fragmentoj)

P.A.

Peeter Aitai

to est...@googlegroups.com

Peeter

to Estonio

Parolu Mondo

Cxiuj esperantistoj scias pri Brazila radiostacio Parolu Mondo
http://parolumondo.com
sed ne cxiuj scias ke ili nun enretigas ankau videoprogramerojn.
Jen la 3 lastaj:
Francisco Wechler "Brazila Esperantisto"
http://parolumondo.com/2008/12/20/20a-de-decembro-2008/
Felipe Queiros, BEJO
http://parolumondo.com/2008/12/13/13a-dedecembro-2008/
Sao-Paulo, Brazilo, eo
http://parolumondo.com/2008/12/06/06-a-decembro-2008/

Ili estas enretigintaj jam 40 videofilmetojn.
Cxar la videoprogrameroj estas konservataj cxe Vimeo,
estas konsilinde iri rekte tien
http://vimeo.com/album/31709/format:detail
(la listo estas sur 4 pagxoj).

Bonan spektadon!

Peeter Aitai

Peeter Aitai

to Estonio

Pri esperantistaj grupoj ĉe diversaj retejoj

komence nur mallonga informo (espereble ni estonte kompletigos precizan liston).

Serĉante esperantistajn grupojn per Google mi ricevis komence la nombron 387000 entute.
Mi elektis serĉadon pri la grupoj ĉe Google kaj ricevis responde 174000.
Tio tamen estas ne nombro de grupoj sed trovitaj eroj en grupoj.

Por trovi vere esperantajn grupojn mi iris en tiu ĉi grupo al "Pri la grupo"
http://groups.google.com/group/estonio/about kaj klakis sur "lingvo: Esperanto"

Kaj jen la listo de grupoj kun la lingvo Esperanto ĉe Google
254 grupoj
(tamen kekaj ĉi tie estas registritaj per la lingvo esperanto sed efektive ne estas esperantaj grupoj).

Sed sciante ke multaj esperanto-grupoj estas registritaj ne per la lingvo esperanto sed estas alilingvaj (ni memoru ĉi tie pli frue pridiskutitan okazon pri la grupo "rundaj esperantistoj" kio estis lingve Abkhazia) necesas rigardi ankaŭ aliajn grupojn.
irinte al groups.google.com mi elektis serĉadon per la vorto "esperanto" kaj ricevis responde
209 grupojn. Notindas ke en tiu listo nur parto samas kun la listo 254-grupa esperant-lingva. Estas ĉi tie multaj grupoj registritaj angle kiel ekzemple grupoj:"Esperanto-Grupo de San Diego", "Esperanto Stanford", "Kembriĝa Esperanto-Grupo", "Esperanto en Kameruno" kaj multaj aliaj, aŭ portugale "Esperanto em Portugal" aŭ itale "Itala Kongreso de Esperanto 2009" aŭ japane "Tiba esperanto Klubo" aŭ per aliaj lingvoj.
Do por kompili liston de esperant(ist)aj grupoj ĉe Google necesas eligi kelkajn neesperantajn el esperantlingva gruplisto kaj aldoni multajn aliajn kiuj estas registritaj per aliaj lingvoj.

Yahoo
Ĉe yahoo serĉante per la vorto "esperanto" mi ricevis responde 1080 grupoj
Tamen pli bone estas ankaŭ ĉi tie serĉi per la lingvo "kategorio" Esperanto
455 grupoj.

PROBLEMO kaj ĉe Google kaj ĉe Yahoo estas ke granda parto de grupoj ial estas nelegeblaj al ĝenerala publiko (ekzemple "esperantopoezio", "BEMI", "akademia-sekcio-pri-kulturo" k.a. ĉe Yahoo aŭ "Europo (deklaranta sin malfermita al ĉiu) ĉe Google...)
Pri tiu problemo mi estas jam skribinta sub la temo Politiko..

Ĉe Facebook estas 280 grupoj kaj unu el ili havas jam 2572 membrojn...

Tre aktivaj estas esperantistoj ĉe Ipernity

Estas multaj grupoj ĉe tre multaj aliaj retetejoj.
Interese estas ke ĉe hi5 (http://www.hi5.com ) estas 6 grupoj per la nomo Esperanto (3 "Esperanto" po 248, 115 kaj 26 membroj; kaj 3 "ESPERANTO" po 205, 60 kaj 21 membroj)
Entute estas ĉe Hi5 27 grupoj en kies nomo troviĝas la vorto Esperanto.

La enkondukon mi finas hodiaŭ per informoj pri Lernu
Rigardu ĝian imponan statistikon (5-jaran)
Registritaj estas 63669 uzantoj !!!
Tamen tute anarki-kaosa estas statistiko laŭlanda
laŭ kio estas esperantistoj sur Pitkairn-insulo (mi certas pri malvereco) aŭ eĉ sur neloĝata subantarktika insulo Buvetinsulo!
(verŝajne rezulto de tio ke ĉiu aliĝanto mem povas hejmlande noti ajnan lokon surtere).
Kiel mi iam informis per "Komunikoj" en la Lernu-listo estas multaj personoj el Estonio (nun 93) sed ne ĉiuj estas estonoj aŭ iel ajn ligitaj kun la lando (kaj iuj estonoj estas en listoj de aliaj landoj).

Estus bone havi ie en interreto lokon kie oni povas trovi informojn pri ĉiuj esperant(ist)aj grupoj retaj!

Peeter Aitai

--------------------------------------

Aldone estu al estonoj statistika informo el la jaro 1926
Tiam en Estonio estis registritaj 784 esperantistoj en 82 lokoj (kaj 16 grupoj).

Peeter Aitai

to Estonio

Pri esperantistoj ĉe YouTube
______________________________________

Jen la listo kiujn mi abonas :
(mi estas trovinta multe pli da e-istoj sed ne ĉiujn eblas aboni kaj ne ĉiun indas...
(mi daŭrigas serĉadon kaj vi povos trovi novajn sub "Abonitoj" ĉe
En tiu ĉi listo estas uzantonomoj kaj espereble ankaŭ retligoj. Sed se ial retligoj ne laboras uzu modele mian adreson http://uk.youtube.com/PeeterAitai kaj metu anstataŭ PeeterAitai nomon (uzantonomon) de celato...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Miaj film(er)oj ĉe video.google alireblaj per:

Peeter Aitai

Peeter Aitai

to Estonio
Bedaurinde ligoj ne sukcesis,
do nun adresliste:

http://uk.youtube.com/9885824394
http://uk.youtube.com/acortesf
http://uk.youtube.com/AGrigorjevskij
http://uk.youtube.com/aktivulo
http://uk.youtube.com/alekcxjo
http://uk.youtube.com/Alekska75
http://uk.youtube.com/aliamondano
http://uk.youtube.com/amadeus5521
http://uk.youtube.com/amuzulo
http://uk.youtube.com/AndreoEspero
http://uk.youtube.com/Andycxielarko
http://uk.youtube.com/ansardom
http://uk.youtube.com/arekkusu81
http://uk.youtube.com/armesperanto
http://uk.youtube.com/avellar1975
http://uk.youtube.com/Azawak
http://uk.youtube.com/azenbugranto
http://uk.youtube.com/balesinho
http://uk.youtube.com/batkojomo
http://uk.youtube.com/bboysmash
http://uk.youtube.com/bcadars
http://uk.youtube.com/betharan
http://uk.youtube.com/Bira8Fehera
http://uk.youtube.com/Bjokac
http://uk.youtube.com/bluacxielo
http://uk.youtube.com/bozenabednarek
http://uk.youtube.com/brilanto
http://uk.youtube.com/broegel
http://uk.youtube.com/bujdosxo
http://uk.youtube.com/byd0nz
http://uk.youtube.com/carolinverena
http://uk.youtube.com/Castagnette31
http://uk.youtube.com/Catholic777
http://uk.youtube.com/chusoalcazarensis
http://uk.youtube.com/coutinho1980
http://uk.youtube.com/daniper01
http://uk.youtube.com/DannirLsne
http://uk.youtube.com/DeltaFlyer0
http://uk.youtube.com/deniso41
http://uk.youtube.com/dfcamposserro
http://uk.youtube.com/dgsdfg82
http://uk.youtube.com/Dirawz
http://uk.youtube.com/divodu
http://uk.youtube.com/djpess
http://uk.youtube.com/domineepaul
http://uk.youtube.com/Eiselberg
http://uk.youtube.com/eliayah
http://uk.youtube.com/Emiljajes
http://uk.youtube.com/ennime666
http://uk.youtube.com/espandi
http://uk.youtube.com/esperantistabr
http://uk.youtube.com/Esperantoestas
http://uk.youtube.com/esperantoitalia
http://uk.youtube.com/EsperantoTv
http://uk.youtube.com/esperantovideo
http://uk.youtube.com/espukr
http://uk.youtube.com/EstasElke
http://uk.youtube.com/eszperantohu
http://uk.youtube.com/EvelinePaula
http://uk.youtube.com/Fecxjo
http://uk.youtube.com/ferhar1610312
http://uk.youtube.com/feverfresh
http://uk.youtube.com/filmisto
http://uk.youtube.com/fmacip
http://uk.youtube.com/Frankouchii
http://uk.youtube.com/fredfrid
http://uk.youtube.com/fsoghomonian
http://uk.youtube.com/gajulo
http://uk.youtube.com/giorgosesper
http://uk.youtube.com/GloroSONG
http://uk.youtube.com/GringaEnMexico
http://uk.youtube.com/GUESANT
http://uk.youtube.com/guisol
http://uk.youtube.com/gunnaresperanto
http://uk.youtube.com/gxeremio
http://uk.youtube.com/houshuang
http://uk.youtube.com/hrcg1963
http://uk.youtube.com/ianfantom
http://uk.youtube.com/ingchjo
http://uk.youtube.com/InternaciaSeminario
http://uk.youtube.com/interreto
http://uk.youtube.com/irvdel
http://uk.youtube.com/ismaelvlcosta
http://uk.youtube.com/JacintoYogui
http://uk.youtube.com/jadenbane
http://uk.youtube.com/joancatala
http://uk.youtube.com/joliejoker2
http://uk.youtube.com/jometeus
http://uk.youtube.com/jonajones
http://uk.youtube.com/joseguez
http://uk.youtube.com/JunularaSemajno
http://uk.youtube.com/JyriHomenja
http://uk.youtube.com/kallekn
http://uk.youtube.com/kallekula2121
http://uk.youtube.com/kalyanamitto
http://uk.youtube.com/Kanguruo
http://uk.youtube.com/karpcio
http://uk.youtube.com/karulo
http://uk.youtube.com/kastoraklubo
http://uk.youtube.com/KirShvedov
http://uk.youtube.com/kistv
http://uk.youtube.com/kokcinelo
http://uk.youtube.com/Kolonjano
http://uk.youtube.com/kotikard
http://uk.youtube.com/LaPingvino
http://uk.youtube.com/lexinternacia
http://uk.youtube.com/lszoke
http://uk.youtube.com/malacarne1000
http://uk.youtube.com/marcreter87
http://uk.youtube.com/marejuanma2
http://uk.youtube.com/MARIOSC
http://uk.youtube.com/MEKTV
http://uk.youtube.com/melburno
http://uk.youtube.com/Mielinjo
http://uk.youtube.com/MiEstasDavid
http://uk.youtube.com/mk133z
http://uk.youtube.com/MoGoVoEo
http://uk.youtube.com/mvarodamon
http://uk.youtube.com/neidebarrosrego
http://uk.youtube.com/nekredeble
http://uk.youtube.com/nigramonto
http://uk.youtube.com/nigrastelo
http://uk.youtube.com/noelekim
http://uk.youtube.com/NoMoKeTo
http://uk.youtube.com/nzelandaesperantisto
http://uk.youtube.com/Oleg326756
http://uk.youtube.com/papilioj
http://uk.youtube.com/PeeterAitai
http://uk.youtube.com/Peranto1
http://uk.youtube.com/petro92eo
http://uk.youtube.com/pichismo
http://uk.youtube.com/piechjo
http://uk.youtube.com/piyrwadgjl
http://uk.youtube.com/Rajmondonormandino
http://uk.youtube.com/raonisousa
http://uk.youtube.com/reverieTV
http://uk.youtube.com/Rezamenhof
http://uk.youtube.com/rodrigohnegreiros
http://uk.youtube.com/Rubencxjo
http://uk.youtube.com/Ruslanko
http://uk.youtube.com/scivolema
http://uk.youtube.com/sebeto2713
http://uk.youtube.com/Seinegydd
http://uk.youtube.com/serendipe
http://uk.youtube.com/Simajro
http://uk.youtube.com/simata2
http://uk.youtube.com/sinjorodomeniko
http://uk.youtube.com/sko19sko
http://uk.youtube.com/snifcjo
http://uk.youtube.com/solidareco
http://uk.youtube.com/solstelano
http://uk.youtube.com/sorvaf
http://uk.youtube.com/stankbad
http://uk.youtube.com/stefichjo
http://uk.youtube.com/StudioProCh
http://uk.youtube.com/tarkuax
http://uk.youtube.com/televido
http://uk.youtube.com/tomuk87
http://uk.youtube.com/towandabellidora
http://uk.youtube.com/traevoli
http://uk.youtube.com/trelinjo
http://uk.youtube.com/ubizmo
http://uk.youtube.com/udxassag
http://uk.youtube.com/vagnero
http://uk.youtube.com/vendredo2005
http://uk.youtube.com/Verdlanco
http://uk.youtube.com/videomondotv
http://uk.youtube.com/viktoronino
http://uk.youtube.com/Vilhelmo5
http://uk.youtube.com/wanderinggenie
http://uk.youtube.com/XavyLille
http://uk.youtube.com/Xlabos
http://uk.youtube.com/yunsangun

Peeter Aitai

to Estonio
Nun mi provas ligojn por blogoj :

Tiu cxi listo de blogoj (kun la retligoj) estas el "Skribitai Pensoj"
http://skribitaj-pensoj.blogspot.co (tie la ligoj cxiam atingeblas kaj laboras...)

Aldone rigardu:

Certe ekzistas ankorau amaso da esperantaj blogoj kiuj ne estas cxi tie listigitaj...

Peeter Aitai

Peeter Aitai

to Estonio

Nun denove io por TV-uloj:

Akceptigo de Esperanto en EU
Lingva festivalo en Dua Vivo
Dua vivo en Esperanto 2 - Kiel registriĝi kaj vivi
Encontro de Esperanto da Baixada Santista
Brazila Kongreso de Esperanto - 2007
Santos, pordo al la maro - Esperanto
Ekspozicio: 'Esperanto en Danlando 1908-2008' 1(3)
Ekspozicio: 'Esperanto en Danlando 1908-2008' 2(3)
Ekspozicio: 'Esperanto en Danlando 1908-2008' 3(3)
Dua vivo en Esperanto 1 - Kunveno en Esperanto Lando
13-a Aŭtuna Rekontiĝo de Esperanto (ARE): Kion vi plej ŝatas ARE?
Samadhi en televidilo - Esperanto
Esperanto kiel lingva esprimo de humaneca internaciismo,1(3)
Esperanto kiel lingva esprimo de humaneca internaciismo,2(3)
Esperanto kiel lingva esprimo de humaneca internaciismo, 3(3)
Kampadeja ludo per Esperanto
Kristanismo, Esperanto kaj Martinus-kosmologio, Parto 1(3)
Kristanismo, Esperanto kaj Martinus-kosmologio, Parto 2(3)
Kristanismo, Esperanto kaj Martinus-kosmologio, Parto 3(3)
Filmo en Esperanto pri la 5a Monda Socia Forumo - 2005
100 jariĝo de Kopenhaga Esperanto-Klubo, parto 1(3)
100 jariĝo de Kopenhaga Esperanto-Klubo, parto 2(3)
100 jariĝo de Kopenhaga Esperanto-Klubo, parto 3(3)
75a Universala Kongreso de Esperanto, Havano, Kubo
Esperanto budo
Vesperkunveno esperanto en l'epicerie du pre
Esperanto-Renkontiĝo en la Paraiba Valo - Taubaté 2006
1-a DuaViva Universala Kongreso de Esperanto
Brazila Kongreso de Esperanto - 2006 - solena malfermo
Brazila Kongreso de Esperanto - 2006 prezentado de Antonio Moreira
Brazila Kongreso de Esperanto - 2006 prezentado de Tarcísio Lima
Brazila Kongreso de Esperanto - 2006 -Societo Lorenz - prelego de Affo...
Brazila Kongreso de Esperanto - 2006 - prelego de David Bianchini
NOVA - Esperanto / JSF / Nixon
UK Esperanto 2002- Fortalezo - kongresejo
Singapuro - Turismaj filmoj en Esperanto
Esperanto en Azio
Esplorvojaĝo tra Azio - Esperanto 1
Esplorvojaĝo tra Azio Esperanto 2
Centra Oficejo de Universala Esperanto-Asocio, jaro 1990
Estraranoj de UEA respondas
47a Internacia Junulara Kongreso", Karskogo, Svedujo - Esperanto
Peter Kuhnel @ BET-44 DVD-02 (Esperanto)
Peter Kuhnel pri la "ĉe" metodo
Peter Kuhnel kantas "Dek boteloj"
Esperanto en LE MANS
LE MANS : Prelego pri ido (en esperanto)
76a Universala Kongreso de Esperanto, Bergeno, Norvegujo
Nepalo, Katmanduo. Turismaj filmoj en Esperanto (lokoj filmitaj inter ...
Amikeca Esperanto Renkontiĝo en Kędzierzyn-Koźle, 1993

Peeter :-)

Peeter Aitai

to Estonio

Se tempo kaj TV-spektemo estas pli multaj ol jam-listigitaj E-programeroj
do jen iom da aldono:

Parodiparodio
Zamurbo 1 - Miaj geamikoj
Posxtkartoj
Nova Espero!
Homo
Revenu ni al Dio
Kapoejro en UK
Mensagem de Amor
Sunsubiro
bojado
TEAM Mala nocxna burka (esperanto)
Kio okazis dum la Kristnaska festo 08
Muziko sen Esperanto sed en Esperantujo
Faru Tsukuru kantas "Sakana"
Stefo - Ne multe pli
Jxomart kaj Natasxa
Venu Samideanoj
Cxi tie nun: Epizodo 022
Naskigxu infanoj
Dua vivo
La suprenirado
La turo de Karol'
Estis unu fojo
Mia vojo
Dua vivo
Jxazo cxe la IS

(daurigota)

Peeter Aitai

to Estonio

FELIĈAN KRISTNASKON AL ĈIUJ KAJ ĈIU!

Paca Nokt'

Kristnaskaj lumoj en Le Mans

Patro nia

Patro nia kaj Saluton Maria

PACA NOKT'

Kun la plej bonaj deziroj
via Peeter

Peeter

to Estonio

> FELIĈAN KRISTNASKON AL ĈIUJ KAJ ĈIU!

Kristnaskaj kantoj
http://www.geocities.com/cigneto/thcind/kristnasko.html

.

Peeter Aitai

to Estonio

Multaj estonaj esperantistoj scias/memoras polon Toeko kiu vizitis niajn retkunvenojn en babilejo de Ĝangalo.
Lia juna infanaĝo pasis en Tartu (Estonio).
Li havas nun sian rethejmon ĉe Ipernity
kie li estas alŝutinta por spektado preskaŭ mil fotojn
(li estas bona fotisto).
Estas tie multaj fotoj ankaŭ pri Estonio
Iru kaj rigardu
(kelkajn fotojn mi opias ĉi tien por ekzemplo)

Fotilo de Toeko 1936.jpg
Toeko preskau 6-jara 29-12-1943 Tartu.jpg
Toeko 1946 kun kapro.jpg
Vallikraavi Tartu.jpg
Tartu Estonio.jpg
Estona-pola lernolibro.jpg
Kivisild1.jpg
Kivisild2.jpg

Peeter

to Estonio

Kristnasko en Vatikano
kaj PAPO en Esperanto

http://www.ikue.org/kristnasko2008/kristnasko2008.htm#1

.

Peeter Aitai

to Estonio

Komence atentigo:

Kelkajn mesaĝojn pli supre estas listo de blogoj (kun la retadresoj).
Kiu legas la liston en la grupo atentu ke vi vidas nur parton kaj por vidi tuton vi devas klaki sur "legu pli" sub la mesaĝo (la okazo kion mi klarigis sub "Pri google-grupo Estonio").

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Filmoj en interreto

Mi rememorigas al vi kelkajn retadresojn:
Farbskatol

Serĉante per Dailymotion
Vi ricevas liston de 180 filmoj (kelkaj ne estas esperantaj)

Serĉante per dotsub.
en la 48-filma listo 5 lastaj ne estas esperantaj
Kelkaj filmoj estas po unu horo longaj.

Sovetaj (rusaj) filmoj:

Bonan spektadon!
Peeter

Peeter Aitai

to Estonio

Pri Esperanto por Usono...

Pri tiu temo mi jam skribis informon sub la temo "Politiko 4" sed refaras tion nun ĉi tie.

En Usono oni kolektas kaj voĉdonante elektas novajn ideojn kiujn necesus efektivigi.
Tie estas ankaŭ deko da proponoj pri esperanto.
Sed unu ideo/propono "Enigi Esperanton en lernejojn de Usono" estas nun tre sukcesa. Jam longan tempon ĝi estas en supro de preferolisto pri Edukado - nun 442 proponoj kaj Esperanta propono estas kun 1109 voĉoj sur la kvara loko (nur 6 voĉojn malpli ol la propono sur la tria loko).
Tio estas notinda sukceso sur fono de aliaj poresperantaj proponoj
1109 jam donitaj voĉoj ne nur pruvas al pesimismaj esperantistoj ke ni vivas kaj ion povas, tio tute certe jam montris al gvidantoj de Usona landa eduksistemo ke enkonduko de Esperanto en lernejojn havas vastan subtenon, do temas pri afero kion ne indas kontraŭi aŭ ne necesas timi ŝajni esti strangulo pro tia propono en iu lernejo...
Eĉ se jarfine la esperanto-propono ne estos inter tri plej sukcesaj (tri daŭros en sekva etapo..) la pozitiva rezulto de atingito povos longe havi bonan influon al esperanto-instruado en Usono.
Pri tio mi notis ankaŭ en la estonlingva blogo
http://blog.delfi.ee/blog/Esperantist kaj la informo estas nun frontpaĝe legebla en ĝenerala blogara listo de Delfi
Ankoraŭ restis tempo ke ankaŭ vi subtenu la aferon per klakado ĉe change.org

Peeter Aitai
LLZ.jpg

Peeter Aitai

to Estonio

Estimataj Samideanoj, Karaj Amikoj,

Okaze de proksimiĝanta jarfino mi deziras al vi

GAJAN SILVESTRON kaj BONEGAN novan komencontan 2009-an JARON!

via Peeter

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Novjara Nokto
novjara saluto
Kristnasko kaj Novjaraj festaĵoj
jarfina festo 2008
Novjara saluto de s-ro Viana
Kajto - Tosto
La Kosma Aventuro
Sulle kes sa oled kaugel ('al vi, kiu vi estas malproksime')
plia muzika saluto el Estonio...
Novjarnokto en Viljandi (Estonio) 2007/2008

.
>>> 2009

Peeter Aitai

to Estonio

Peeter Aitai

to Estonio

VIDEOprogrameroj:

Franca esperantisto vizitas Sidnejon en Aùstralio
Ŝita kaj Kaŝita
KISTV-Tradicioj: Calçotada
Akordo - La Sieĝo de Bergen op Zoom
Hundoj
STATUO DE LIBERECO / ESTATUA DE LA LIBERTAD: nova
Vilnius Kongreso 2005 - Interacia ĥoruso 04
Neide deklamas "Pregxo sub la verda standardo",
Kiel Varbi por Esperanto
Fearless - Sentima
Junulara Televido - 6a NR - Sxtelado 2
SPFC [San-Paŭla Futbal-klubo]
Korusa staĝo en GREZIJONO
Ferioj
Dolchamar - Tempo oportunas (live)
Sago traboris mian Kapon
Sound of Music - Edelweiss
Thailand Esperanto Frienship conference
Ralph kantas "Nur per amo eblas vivi"
Pyronale 2008 Berlin Olympiastadion
La Persisto (Perseverance) - by Negro Pou La Vi
silent night
120 jaroj de Esperanto. Festata en Peterburgo
Cxiam (Carlos Devizia)
Rerenkontita Mondo / Generacio de Knabino
Alejandro Cossavella & Flavio Fonseca - Unutona Sam
Ralph Glomp - Tintilar' [Jingle Bells]
Akordo - Bim Bom! Sonas en Ĉiel'
Vatikano kaj la Beno de la Papo Benedikto XVI en Esperanto
Kaj Tiel Plu - Joan del Riu

BONAN JARFINON kaj BONAN NOVAN JARON!
.

Peeter

to Estonio

En Google-grupo SCE aperis senespera noto de Dario Rodriguez pri
silento tie...
Al tio Anton Oberntorfer respondis:

> Mi afiŝas ĉi mesaĝon ĉar ĝi estos la sola aperanta en la dato 29
> Decembro en nia velkanta kara SCE!

Nun estas la plej aktiva E-semajno de la jaro. Multaj aktivuloj de
SCE
partoprenas en unu el la kvar jarfinaj aranĝoj:
- Internacia Seminario havas ĉ. 300 partoprenantojn,
- Internacia Festivalo ĉ. 200,
- Novjara Renkontiĝo ĉ. 200,
- Ago-Semajno (ĉi-foje en Slovakio) havas ĉ. 200 partoprenantojn,
do entute ĉ. 900 partoprenantoj. Tio estas jam preskaŭ la nombro de UK
kaj
mi pensas ke tiuj 4 renkontiĝoj valoras pli ol unu UK.

La nombro de partoprenantoj estas daŭre kreskanta resp. aldoniĝas
novaj
aranĝoj. Estas notinde ke tiuj aranĝoj ne estas predikejoj de
tradicia
esperantismo, oni tie simple uzas la lingvon en amika kaj familia
rondo je
alta kultura kaj eduka nivelo.

Do mi vidas neniun kaŭzon por esti malkontenta aŭ malgaja pri nia
afero. Eta
paŭzo por SCE ne ĝenas, se poste la homoj revenos kun freŝaj temoj aŭ
novaj
filmetoj.

Por tiuj kiuj ne partoprenas en unu el la menciitaj aranĝoj mi
konsilas
festi la jarfinon en la konscio ke ĝuste nun multaj homoj ĝuas
esperantan
etoson.

Feliĉan novan jaron deziras

Anton Oberndorfer
http://aldone.de

Ek-de Kristnasko regas silento en plejparto de retgrupoj. Post kelkaj
tagoj jam en 2009 espereble cxio ekfloros denove!!!
Kaj ne forgesu de tempo al tempo viziti
http://groups.google.com/group/estonio
.

Peeter Aitai

to Estonio
BONA NOVAĴO por komenci Novan Jaron

Nokte okazis ne nur jarŝanĝo, nokte finiĝis la unua baloto-etapo de edukad-temaj proponoj en
La unua etapo ekhavis 553 proponojn kaj 3 plej subtenataj iros al la dua etapo...

Jen la tri gajnintoj:
1.  2468 reformo pri autismo
2.  2172 esperanto
3.  2058 trovi instruhelpantojn

Notinda aktiveco de esperantistoj estas ankau nombro de replikoj por nia propono - 614.

Cetere malproksime estis ankaŭ kelkaj alia proponoj
4. 2027
5. 1980

Nun ni povas ĝui la sukceson
kaj samtempe prepari nin por la dua baloto-etapo kaj por utiligo propaganda de jamaj rezultoj.

Ekzemple mia mallonga informo "Esperanto USA koolidesse" en
estas jam 4 tagojn sur frontpaĝo de Delfi-blogarejo
kaj krome en Delfi tioloj de 10 frontpaĝaj titoloj estas videblaj en ajna blogo (en ĉiuj blogoj de Delfi).
Ni uzu la supredonitan retpaĝon de change.org en komentejoj de gazetaj artikoloj, atentigu pri tio viajn konatajn instruistoj kaj aliajn eduksistemajn personojn k.t.p...

Daŭras elektado simila sur Usona registara paĝo

Estu la tuta 2009-a jaro same sukcesa kaj ĝojplena!

Peeter Aitai

Peeter Aitai

to Estonio
Bonan unuan semajnfinon de la nova jaro!

domo de la 40 "Couchsurfistoj", Recife, Brazilo (Esperanto)
Atendejo 01 Esperanto
Atendejo 02
Atendejo 03
Atendejo 04
Atendejo 08
Kristnasko - La naskiĝo - Nativité - Nativity - Noël - Christmas - Esperanto
antau UK en Bialystok iom da historio
Bialystok 1939 - 1944
Dankon, Zamenhof
Dr Esperanto idea
.

Peeter Aitai

to Estonio

MONDA ESPERANTA LIGO POR SPORTO (MELS).
"Esperanto* (grupo) de Facebook (nun 2700 membroj)
Obama, introduce Esperanto as a foreign language in schools!
Se vi havas tempon inter poresperanta agado ĉe change.org kaj observado de okazaĵoj en Gaza, vi aŭskultu kantadon de maldekstrulo JoMo
Ni ĝoju (Hava nagila) - הבה נגילה
Estas ĉe Ipernity 175 filmetoj esperantaj (ligon al ili mi donis ĉi tie jam delonge kaj mi ripetu nun ĝin):
 .

Peeter Aitai

to Estonio

Komenciĝis la 2-a etapo de balotoj por ideoj en change.org

Kiel jam vaste sciate en la unua etapo gajnis la esperanto-propono la duan lokon en pri-eduka grupo kaj havis la 9-an lokon laŭ rezultoj de ĉiuj proponoj de ĉiuj grupoj.
Nun dum 10 tagoj estas voĉdonado por plej bonaj ideoj "Top 10" (partoprenas 3 gajnintoj de ĉiu el 20 grupoj). Nun estas tre bezonata voĉdoni por Esperanto (voĉkalkulado rekomencis de nulo...).
Instrukcion vi legu en
Rigardu ankaŭ diskuttemojn en

Pri utiligo de la okazo:
Hieraŭ mi sendis al 103 personoj en Klerigministerio de Estonio retleteron (103 leterojn) kun novjaraj bondeziroj kaj retligo por ke ili povu rigardi pri change.org k.t.p.
Hodiaŭ mi ricevis respondon de Konsilisto de la ministro s-ro Toomas Liivamagi kiu dankis por donita informo kaj diris ke la ministerio enkalkulas la informon.
(Cetere T.Liivamagi skribas ke frato de lia avo Jaak Mukk estis aktiva esperantisto en unua duono de la pasinta jarcento).

Dankleteron kaj novjarajn bondezirojn mi ricevis ankaŭ de Helene Tedre, la nova reprezentanto de kulturo en Ambasadejo de Estonio en Rusio (pri ŝi rigardu sub la temo "Politiko 4").

Sendepende de sekva elekto-baloto-procedo nuna ni uzu la rezultojn de la unua etapo videblaj en
por diskonigi Esperanton kaj seriozecon per kio oni rekonas ĝian propedeŭtikan valoron!
Mi informis pri la afero estonan gazetaron (sed ne ĉiujn ĵurnalojn, kaj ankaŭ aliaj turnu ĵurnalistan atenton al tio).

ESPERANTO bezonas vian voĉon en change.org!
NI VENKOS!!!

Peeter Aitai

Peeter Aitai

to Estonio

Komenciĝis la 2-a etapo de baoto

rekta klakolo (kun ligo) estas en
tie estas ankau klarigoj.

6:30 UTC (8:30 en Estonio) por esperanto estas vocxdonintaj 397 personoj.

Sendepende de sekva elekto-baloto-procedo nuna ni uzu la rezultojn de la unua etapo videblaj en
por diskonigi Esperanton kaj seriozecon per kio oni rekonas ĝian propedeŭtikan valoron!

por kunlaboremaj mi kopias leteron de Oleg Izyumenko el yahoo-grupo Lernu-helpantoj

Date: Sunday, 4 January, 2009, 1:48 PM

Saluton karaj!

(tiu cxi mesaxgo temas pri kampanjo por subteni ideon cxe change.org
por enkonduki Esperanton en usonajn lernejojn. Se vin ne interesas tiu
cxi temo, bonvolu ne plulegi la mesagxon)

Mi volas gratuli vin cxiujn okaze de la nova jaro kaj kun la venko
(tamen ne fina! ;-)) de nia ideo cxe Change.org - kiu surprize kaj
gxojige trafis la duan lokon en kategorio 'Klerigo' kaj tial pluiros
al la dua selekto-pasxo, kiu komencigxas morgaux (la 5an de januario).
Kiam mi komencis la ideon, mi neniam kredis ke gxi igxos _tiom_
populara. Mi kore dankas vin cxiujn pro via nekredebla solidara
subteno!

Nun, estas tempo por reaktivigi niajn penojn por fari cxion eblan por
deca rezulto en la dua etapo. Gxi dauxros nur dek tagojn, de la 5a
gxis la 15a de januaro. Tial estas malmulte da tempo por organizi
subtenon, kaj cxi-foje mi sxatus ke nia organizigxo estu pli
inteligenta ol iom spontanta kaj mem-regata procezo dum la unua etapo.

Mi opinias ke por la dua etapo ni bezonas bonan strategion. La celo
estas kiel eble plej granda nombro de vocxdonoj por nia ideo. Estas du
cxefaj manieroj atingi gxin: 1) vocxdonigi cxiujn esperantistojn per
diskonigo de tiu cxi ideo tra esperantistaj kanaloj; 2) multe pli
grave - vocxdonigi simpatiantajn ne-esperantistojn, cxefe tiujn kiuj
jam trovigxas cxe change.org (t.n. "varma celgrupo").

Por rapide krei kaj realigi strategion mi bezonas vian helpon. Kiu
sxatus volontuli dum cx. unu semajno por labori kun mi por realigi
gxin kaj espereble atingi nian celon? Skribu volonte al mia privata
adreso - Oleg.Iz...@google.com - kaj se trovigxos suficxe nombro
de kunlaborantoj, ni lancxos Google-grupon por nia efika kunlaboro.

Mi iomete pensis pri la elementoj de la strategio, kaj mi volonte
dividas miajn pensojn kun vi. Bonvolu modifi ilin kaj aldoni viajn
proprajn. Jen kion mi opinias multe bezonata dum proksimaj kelkaj
tagoj:

0) Oni kompilu bonan kaj klaran intrukcion pri _kiel_vocxdoni_ per
klako sur la blua butono cxe change.org kaj pri kiel registrigxi cxe
change.org se oni antauxe ne faris tion. Oni ankaux emfazu ke: a)
vocxdoni en la dua etapo estas NECESA, ecx se oni vocxdonis en la unua
etapo, kaj b) Oni prefere uzu sian ekzistantan registrigxon por
vocxdoni, sed ne kreu novan uzanto-konton.

1) Eki petojn (en la angla) en komentoj cxe _aliaj_ ideoj (plejparte
en sekcio 'Klerigo'), ne nur la 3 plej popularaj, afable komentante
pri valoro de la proponita ideo kaj demandante cxu la vocxdonintoj
sxatus informigxi pri la ideo pri Esperanto kaj eble trovos gxin
vocxdoninda. Se oni afable kaj inteligente faros tiajn petojn, estas
granda sxanco ke la jam vocxdonintaj dum la unua etapo membroj de
change.org subtenos nun nian ideon dum la dua etapo.

2) Verki tekston de novajx-anonco por lernu.net - mi pretas publikigi gxin tie

3) TRADUKI anoncon al cxiuj grandaj lingvoj de lernu.net (tiuj estas
la franca, la hispana, la germana, la portugala). Mi pretas traduki en
la anglan kaj publikigi.

4) Verki artikolojn pri la kampanjo por grandaj inform-portaloj en
Esperanto: liberafolio.net (tie jam publikigxis unu multe komentata
artikolo, sed bedauxrinde iom skeptika kaj iomete erara), klaku.net
kaj aliaj, vi certe bone konas ilin.

5) Provi verki artikolojn por NE-esperantistaj gazetoj, ekzemple
malgrandaj lokaj gazetoj. Oni prezenti tekston kiel raporton pri
CHANGE.org kaj la okazanta vocxdono tie, kaj nur _interalie_ menciu
ideon pri Esperanto kiel kuriozan sed pozitivan fakton, kaj poste
instigu legantojn vocxdoni por gxi (necesos provizi la ligilon). Se
oni celos lokajn nacilingvajn gazetojn kaj retajn gazetojn
(novajx-sekciojn), la sxanco estas granda ke la teksto publikigxos.

6) Oni verku multlingvajn blogajxojn pri la ideo en siaj blogoj -
personaj kaj organizaj. Oni skribu al grupoj cxe esperantaj grupoj cxe
Facebook kaj Ipernity kaj disvastigu konon -
_ne_pri_la_ideo_aux_vocxdono_mem_, sed _pri_tiu_cxi_strategio_, do ke
iu ajn povus helpi ne per simpla vocxodono, sed pri diskonigo kaj
antauxenigo de la ideo, kio estas ecx pli grava. Precipe se gxis celos
neesperantistajn grupojn.

6) ... viaj propraj strategiaj ideoj

Do, kiuj sxatus kunlabori kun mi pri cxio cxi dum la venontaj 10
tagoj? Respondu! Ankaux, bonvole disvastigu tion cxi vokon tra viaj
retposxt- kaj interret-grupoj, blogoj, ttt-ejoj ktp.

Sincere amike kaj bonespere,
Oleg Izyumenko

Peeter Aitai

to Estonio
Nun iras la dua etapo de balotoj en change.org

Rigardu ankaŭ diskuttemojn en

klakebla loko por change troveblas ankaŭ en
http://ttt.esperanto.org/mels/ kie estas ankaŭ klarigoj...

Sendepende de sekva elekto-baloto-procedo nuna ni uzu la rezultojn de la unua etapo videblaj en

Paralele iuj voĉdonas ankaŭ en change.gov (mi jam voĉdonis ankaŭ tie).

Iu voĉdonado iras ankaŭ en Eŭropo
La retpaĝaro de eŭropaj civitanoj
( http://www.european-citizens-consultations.eu/ kie eblas elekti lingvon kaj la estona havas retadreson
havas en kelkaj lingvoj proponon por Esperanto
itale http://www.consultazioni-europee-dei-cittadini.eu/proposal/2067 (mi kreis konton kaj voĉdonis tie),

Interesaj informoj estas de Brazilo kie la parlamenta (senata) Komisiono de Edukado estas levinta la proponon de senatano Cristovao Buarque (farita jam en februaro sed levita nun la 17-an de novembro 2008) pri enkonduko de instruado de Esperanto en mezgradajn lernejojn.

Ŝajne stagnacio estas finata kaj ni moviĝos antaŭen!

Peeter Aitai
Zamenhof 1908.jpg

Peeter Aitai

to Estonio
NI VIVAS kaj nia kulturo esprimas sin en Youtube:

Knabino el ipanema
Chinghis Khan - Moskau
IS
Dolchamar - Junaj idealistoj
Ago Semajno 2008 - 1
Ago Semajno 2008 - 2
Ago Semajno 2008 - 3
Neide Barros - Se estos paco
Neide kantas - Interlanda luno
Neide kantas - Familio estas cxio
Neide deklamas - Amikeco
JES Kanto
Kanto de IS
33 bovinoj
Lasta ISo
Taesok kaj vida en KKE
Bonvenon al KKE
Nova Jaro
Grupo Takto - Grava
ASORTI - Novjara Nokto
Cxinzan Platajxo
Ahora torturando en Esperanto
Pindonga Esperanto klubo
Monda Socia Forumo 2009
La sesa spirito - Esperanto
Mi lernas Esperanton
CIMGO 199
Vaksulo kaj taso de la mano
Cxu vi povas
Evelin Paula - Mia Amatino
Viaj vortoj

Amike salutante via
Peeter aitai

Peeter Aitai

to Estonio

2009/1/5, Peeter Aitai <peeter...@googlemail.com>:

[...]

Rigardu miajn komentojn pri la elektado:

Ĉu iu scias kie enrete oni povas vidi fotite la rezultolistan supran parton (ekranoplenon) de la rezultolistoj Edukada kaj Ĝenerala por ke oni povu doni tiu(j)n retadresligo(j)n skribante pri la sukcesoj en edukada medio...?

Peeter Aitai

Peeter Aitai

to Estonio

Sub la temo "Politiko 4" mi informis pri nova diplomato (pri kulturo) de Estonio en Rusio s-ino Helene Tedre, kiu veturos al Moskvo tuj kiam Rusio estas suficxe esplorinta sxian fonon kaj doninta al sxi vizon.
Sxi estas iam lerninta esperanton (sukcesa trapasxo de la elementa kurso). Hodiau pri sxi skribis oni en "Eesti Paevaleht"
Mi esperas ke tio helpas al plia kunlaboro de esperantistoj de la najbaraj landoj...

Peeter Aitai
Helene Tedre (foto de Terje Lepp).jpg

Peeter Aitai

to Estonio

Nia pola amiko Toeko = s-ro Teodor Konopka (pri kies fotoj mi informis antaŭnelonge sur la antaŭa paĝo de tiu ĉi temo (mesaĝoj 51-75) ( http://www.ipernity.com/home/32594 ) estas nun kompilinta de siaj fotoj priestoniaj apartan albumon "Memoraĵoj de Estonio" (39 fotoj)
Rigardindas!

Peeter Aitai
Memorajxoj de Toeko pri Estonio.jpg

Peeter Aitai

to Estonio

Rememorigo pri mi:

Al mi eblas skribi laŭ la sekvaj retpoŝtaj adresoj (preferu la unuan):

Peeter.Aitai @ googlemail.com
petro.esperantisto @ mail.ee
peeter.aitai @ mail.ee
peeter_aitai @ yahoo.com

Miajn skribitojn vi trovas en:

(kaj en multaj aliaj lokoj).
En kelkaj aliaj lokoj oni plu ne rekonas min (ne eblas ensaluti plu kaj al la koncernaj demandoj au novaj aligxpetoj oni ne respondas)kaj mi ne daŭrigas tie (eble al iuj ne plaĉis ke mi informis pri legindaĵoj pri realo en Estonio...).

Estus bone ke ankaŭ aliaj estonaj esperantistoj informu ĉi tie pri si en interreto por ke aliaj provu pli facile trovi (por ekzemplo la blogo de Tõnu Hirsik

Ĝis...

Peeter
Peeter_.jpg

Peeter Aitai

to Estonio

Ankoraufoje pri poresperanta vocxdonado en Usono.

Pri la afero mi jam plurfoje skribis en tiu cxi grupo kaj ankau en aliaj lokoj inter kiuj ekzemple porokaza grupo cxe Facebook
http;//it-it.facebook.com/group.php?gid=40125983151 kie rigardu "Rezultoj"
(esperante klarigita klakloko estas ankau cxe http://www.esperanto.org/mels/ )
.
Nun vekigxis ankau UEA kaj post publika eldiro de Osmo Buller sekvis jena alvoko de Roy McCoy al la delegitoj:

Estimataj UEA-delegitoj,

Multaj el vi jam scias pri eksterordinara aktivigho
de la tutmonda esperantistaro lastatempe chirkau
propono de TEJO-aktivulo Oleg Izyumenko che
http://www.change.org/ideas/view/introduce_esperanto_as_a_foreign_language_subject_in_schools,
ke la nova usona prezidento Barack Obama agu por
enkonduki Esperanton kiel unuan fremdan lingvon
en usonaj lernejoj. Aperis kelkaj pravaj atentigoj
pri unu-du pridubeblaj aspektoj de la propono -
precipe, ke la lerneja politiko en Usono estas
determinata tre multe pli de la registaroj de la
individuaj usonaj shtatoj ol de la nacia registaro -
sed UEA tamen rigardas la chi-rilatan agadon kiel
rimedon por disvastigi Esperanton kaj do, char tio
estas Statuta celo de UEA, subtenas ghin kaj
kuraghigas vin iri al la supra TTT-adreso kaj
registri vian subtenon al la propono - kiu, cetere,
havas bonan shancon finighi inter la plej subtenataj
el chiuj proponoj, kaj ech kiel la unua en la rubriko
Edukado (Education).

Vi baldau ricevos, krome, inviton de la koncerna
TTT-ejo, Change.org, registri vian subtenon al UEA.
Ties teksto estos, neeviteble, anglalingva, sed tre
mallonga kaj mi tradukas ghin tie chi:

Universala Esperanto-Asocio has sent you a request (an invitation) to join their community on Change.org
Universala Esperanto-Asocio estas sendinta al vi peton (inviton) alighi al ilia komunumo che change.org

Click the link below to view this community.

http://www.change.org/[...]

Klaku sur la suba ligo por vidi tiun chi komunumon.
http://www.change.org/[...]

Se tiu klako ne portas vin rekte al la chefa UEA-pagho
(http://www.change.org/universala_esperanto-asocio),
vi tamen povas atingi ghin per plia klako sur "Nonprofits"
(ne-por-profitaj organizajhoj) kaj meto de "Universala"
en la serch-skatolon sekvate de return-klavo.

Ni dankas al Henri Masson pro lia traduka klarigo pri
la ghenerala enregistrigha proceduro ktp, kiun mi sube
aldonas. Ni dankas ankau al vi, pro via subteno kaj al UEA,
kaj al la impone venkanta propono che Change.org pri la
instruado de Esperanto en lernejoj.

Kore salutas

Roy McCoy / CO de UEA

Henri Masson skribis:

Unu el la ĉefaj obstakloj al voĉdono pri ideoj por ŝanĝi Usonon estas la angla lingvo. Tion mi povis konstati hieraŭ : kiel sola lingvo de la retejo Change.org, la angla estas kialo pro kiu pluraj personoj ĝis tiam rezignis pri voĉdono. Kaj ili finfine sukcesis post ricevo de jenaj simplaj klarigoj :

Por enskribiĝi, eblas iri rekte ĉe :
https://www.change.org/admin/sign_up
Tie vi indiku :
First Name : persona nomo
Last Name : familia nomo
Email Address : retadreso
Password : pasvorto (elektita de la voĉdonanto mem)
Birthday : naskiĝdato (monato, dato, jaro)
Do not display my age (klaki sur la ĉelon se oni ne deziras diskonigi sian aĝon)
I agree to the terms of service (principe jam estas marko en la ĉelo, se jes, ne modifu : tio indikas ke oni konsentas pri la principo kaj reguloj de la voĉdono)

Klaki sur "SIGN UP" (registriĝu).

Mesaĝo atingos vin tuj post klako sur "SIGN UP". Sufiĉas klaki sur la ligilon kiu aperas en la mesaĝo. Tio indikas ke vi konfirmas vian enskribiĝon. Mi ne plu memoras la aspekton de la paĝo kiu malfermiĝos. Se aperas "Sign out", tio signifas ke vi estas jam rekonita, do, ne modifu. Se aperas "Sign up" supre dekstre, klaku sur ĝin. La programo principe rekonos vin aŭtomate, se ne, vi plenigu la ĉelojn per via retadreso kaj pasvorto.

Iru rekte al :http://www.change.org/ideas/view/introduce_esperanto_as_a_foreign_language_subject_in_schools

Sufiĉas klaki sur "vote now" (voĉdonu nun) sub la blua ĉelo kie troviĝas la nombro da voĉdonoj (1716 en la momento kiam mi redaktas tiun komunikon). La blua ĉelo fariĝos bruna, kaj aldoniĝos unu voĉdono al la indikita nombro. Se tiel okazas, vi sukcesis ! "Jupiiii !" ;-)
Atentu ke la sistemo ne tuj reagas : bv ne tuj provi klaki denove, ĉar estas risko nuligi la voĉdonon.

Aliaj vojoj :
       • Se aperas "Search Ideas" (serĉu ideojn), skribi "esperanto" en la ĉelo kaj klaki sur la lupeon. Tiel vi atingos la koncernan paĝon ĉar nur unu ideo enhavas la vorton "esperanto" ;-)
       • Pli longa vojo konsistas trairi la 5 paĝojn da ideoj  (post klako sur "ideas", esperanto aperas en la tria paĝo), tiel oni povas konstati ke aliaj ideoj havas multe pli da voĉoj ol Esperanto sed ke ankaŭ aliaj havas multe malpli... Oni povas ankaŭ rimarki multege pli fortan mobiliziĝon (certe internacian) por aferoj kiel la senpuneco pri drogoj kaj samseksemeco. Ĉu ni ne estas kapablaj fari multe pli bone por ĝenerala kaj ne aparta intereso ?
Ne havu komplekson pri malsupereco pro ne scipovo de la angla. Granda plimulto el la homaro ne scipovas ĝin aŭ scipovas ĝin tiel malbone ke ne valoras paroli pri scipovo... Ni montru al Usono kaj al la tuta homaro ke la mondo bezonegas veran internacian lingvon !

Tonu Hirsik

to est...@googlegroups.com
Jen reta vortaro, estone-esperante funcias pli bone ol kontrauxe.
rigardu:

Peeter Aitai

to Estonio
Por Esperanto donitaj 3000 vocxoj!
NI VIVAS

Ĵomart kaj Nataŝa:
Valso por amikoj
Samarkando
Kanto "Filineto"
Malnova video

---------------------
> Knabino el Ipanema
Kajto - Masko
Vesa Pökki: Ĉaŭ, adiaŭ, ĝis revido
Vesa Pökki: Hejma lago
esperanta novjaro...
Jerry Springer en Esperanto
Mia lernado de tango en Bonaero
Kiel kunporti ĉion kion vi volas
Arsemium - Rumadai - Subtitolo
Internacia Seminario 08/09

Peeter Aitai
standardo.gif

Peeter Aitai

to Estonio
Saluton denove!

La vérité si je mens - la plej facila lingvo - Esperanto
33 bovinoj
Anekdotoj
BEB HABLA ESPERANTO d
TV Bjalistoko Esperanto
ludado
December 15 - Zamenhof - eszperantó
Manifestacio en Madrido favore de Gaza
Neide kantas "La suno mia" (O sole mio)
Neide kantas "Sankta Luĉio" (Santa Lucia)
Neide kantas "En malproksimo" (Quem sabe?)
Himno de Esperhe (2006 remix)
pintura 1 - Pentrajxo uno - Vagnero Tero
A Cat´s Space Odyssey 2001
Swingin' Shepherd Blues (recorder)
Euphonia chlorotica virseksulo kaj inseksulino

Fartu bone!

Tero.gif

Peeter Aitai

to Estonio
Lige kun mia 55-jariĝo hodiaŭ
mi ripozas de seriozaj entreprenoj kaj rigardas videoprogramerojn:

Uraŝima Taro
SKATALUNO (Skavirino)
Fidel Castro speaks about Esperanto
Obama And Esperanto!
Película Esperanto
Pasporto Al La Tuta Mondo
Krishna Hare
Hare Krishna Hare Krishna Hare Krishna Krishna Krishna Hare
George Harrison - Gopala Krishna
The Buddha Way
Our Lady of Guadalupe
Kajto - Tohuvabohuo

Peeter

Peeter

to Estonio

Unu esperantista grupo cxe Facebook havas jam pli ol 3000 membrojn:
http://www.facebook.com/group.php?gid=2204470288

(cetere subtenantaro por esperantlingva Facebook estas ankau jam
rimarkinte pli ol duonmila
http://apps.facebook.com/causes/61758 )

Peeter Aitai

to Estonio
Se iu ankorau ne rigardis la temon "Esperanto en lernejojn de Estonio"

Do atentu ke temas ne nur pri Estonio sed pri tuta EU (27 landoj).

Jen la nekompleta listo de poresperantaj proponoj:

Francio:
http://www.consultations-europeennes-des-citoyens.eu/fr/proposal/2086
Britio:
http://www.european-citizens-consultations.eu/uk/proposal/2061
Hungario:
http://www.europai-allampolgari-konzultacio.eu/proposal/2024
http://www.europai-allampolgari-konzultacio.eu/proposal/2029
http://www.europai-allampolgari-konzultacio.eu/proposal/2035
http://www.europai-allampolgari-konzultacio.eu/proposal/2044
Italio:
http://www.consultazioni-europee-dei-cittadini.eu/proposal/2067
Hispanio:
http://www.consultas-europeas-a-la-ciudadania.eu/proposal/2057
Pollando:
http://www.europejska-debata-obywateli.eu/proposal/2013
http://www.europejska-debata-obywateli.eu/proposal/2024
Nederlando:
http://www.europese-burgerraadpleging.eu/nl/proposal/2029
Belgio nederlandlingva:
http://www.europese-burgerraadpleging.eu/be/proposal/2029
Belgio franclingva:
http://www.consultations-europeennes-des-citoyens.eu/be/proposal/2030
Estonio:
http://www.euroopa-kodanike-foorum.eu/proposal/2010
Germanio:
http://www.europaeische-buergerkonferenzen.eu/de/proposal/2074
Finnlando:
http://www.europeisk-medborgarkonsultation.eu/fi/proposal/2011
Danlando:
http://www.europaeiske-borgerkonsultationer.eu/proposal/2017
Slovenio:
http://www.posvetovanja-z-evropskimi-drzavljani.eu/proposal/2075

La interreta (la unua) fazo dauroas ankorau gxis mezo de marto 2009.

Peeter Aitai

Doctor-Esperanto.jpg

Peeter Aitai

to Estonio
Vespera spektoprogramo:

Sketcxo dum la Internacia Seminario 2008/09
Kanto de la Internacia Seminario (IS)
JES Kanto
Bericht über Esperanto bei "hier ab vier" (mdr) (germane)
 trinkujludo
Das lustige Becherspiel
Esperanto: Intervjuo kun Elma do Nascimento
Oficiala anonco de JES dum la 52-a IS
Antaŭkristnaska vespera promeno tra Kelmis
Lernu la japanan, la dua internacia lingvo!
Tim Morley teaches Esperanto to Kelly Clarkson on the Paul O'Grady Show (angle)
Jar-Kunveno de LEK (17.1.2009)
Konan la Vegetarano - UK 2050 (Epizodo 1)

Peeter Aitai

to est...@googlegroups.com
Pliaj filmetoj:

Sinprezento de esperanto-lernantoj en Salvadoro
Klubo Edmond Privat en Ĉeboksaro, Rusio
Urso
Tornero ESC 2006 Romania
Viaj vortoj
kiel infuzi teon?
modo
ルーミス エテルネ (Lumis Eterne, Loomis Etlune)
Kaj tiel plu - Adiaŭ birdeto mia
Esperanto: NEPPE, Mangxohoro
rap-muziko
komuna ŝlimsalto, IJS 2006
43-a BKE - Drinku kaj Lernu
Ĝanfranko - Franca Majo ("Canzone del Maggio")
Junulara E-Semajno
Ĵomart kaj Nataŝa

Peeter

to Estonio

> Pliaj filmetoj:

Saluton A - Posttagmeza babilado
http://uk.youtube.com/watch?v=HmFqd4ItSNw
Saluton B - En la vendejo
http://uk.youtube.com/watch?v=HkJacn-cCWg
Saluton C - Mia veturilo bruas
http://uk.youtube.com/watch?v=lQvn3oQaHY0
Saluton D - Preparado por ferioj
http://uk.youtube.com/watch?v=UePrny5z-Ro
Saluton E - Intervjuo
http://uk.youtube.com/watch?v=zu2yIQKxNwY
Konkurso en Eracom - Lausanne (Suisse)
http://uk.youtube.com/watch?v=OPTy6darcRA
Près de 50 cors des Alpes à Pomy (VD-CH)
http://uk.youtube.com/watch?v=IZqQ5F9_LjE
KISTV-Movadanoj: Le Punk
http://uk.youtube.com/watch?v=lbvGLSd4mQQ
KISTV-Tradicioj: Calçotada
http://uk.youtube.com/watch?v=h7bKevUL22A
Kajto - Baleno
http://uk.youtube.com/watch?v=L3j7f4CO-dU
Numa Numa
http://uk.youtube.com/watch?v=L7si10ipel0
Paul McCartney Stevie Wonder - Ebony and Ivory [Esperanto]
http://uk.youtube.com/watch?v=x-Q49hOfZGI

.

Peeter Aitai

to Estonio

Peeter Aitai

to Estonio
Jen:

Bele sonas grupa belo...
Greensleeves

Sed sukcesi povas ecx solulo
Greensleeves improvisations

Ja ni multnombras
Esperanto F.K.

Se ie suno subiras
Sunsubiro cxe lago en la Centra Marbordo, Australio

en alia loko gxi levigxas...
Niezwykła Lekcja Esperanto

The Animals - House of the Rising Sun (1964)

supren

Motion neuchâteloise en faveur de l'espéranto

Fina Venko - Kryptonite

Andrea Bocelli kantas Mozart por Pavarotti

La unuaj tri numeroj

Nia afero iras antauen...

Peeter Aitai

to Estonio

Peeter

to Estonio
Kiel anoncita jam pli frue,
estas esperantaj filmetoj nun cxe Vimeo (nun 52).
vidu ekzemple
"Io okazas"
http://www.vimeo.com/2783448
au "Omagxe al D-ro Lee Chong-Yeong"
http://www.vimeo.com/1322871

La liston de filmoj vi trovas
http://www.vimeo.com/tag:esperanto

.

Peeter Aitai

to Estonio
En Ipernity Toeko estas alŝutinta pliajn fotojn pri Estonio.
Rigardu en Ipernity ĉiujn dokumentojn pri Estonio (111):

Apartan atenton donu al

Vidu ankaŭ blogon de Anvarzhon Zhurajev
(La Estonia Ido-Societo)

Salutante
Peeter Aitai

Peeter Aitai

to Estonio
Hodiau cxesis ekziston Klaku.net.
Malgrau tio ke tie ofte aperis informoj de (per) personoj kun kiuj mi politike malsamopinias,
la loko estis tamen bona...
Hodiau oni povas ankorau vidi nur foton de la lasta stato de Popularaj novajxoj.
Mi ial supozas ke kialo de subita cxesigo estas unu el la temoj en la liso videbla en la foto...

Ni tamen daurigas ekzistadon!!!

Rigardu en YouTube:

Taksio kaj M113, ואלס עם באשיר, In the taxi, Waltz with Bashir, Esperanto subtitolita
Unu el multe da kursoj de Esperanto lingvo de LEK (10.2.2009)
Esperanto Televoisin News (parodio)
Taneční skupina Esperanto: MOULIN ROUGE
Sorĉisto-Oriento
La kanto de "Lulkanto por la frato"
Finofara kanto de "La Trio de Karonadplaco"
La vivo de Zamenhofo - La unua scenejo
La vivo de Zamenhofo - La dua scenejo
La vivo de Zamenhofo - La tria scenejo
La vivo de Zamenhofo - La kvara scenejo
Rumonge
TEAM - Sur sama ŝipo (Muziko - Esperanto)
TEAM - Via eta timo (Muziko - Espoeranto)
TEAM - En Kacx (Muziko - Esperanto)
TEAM - Jen Mia Numero (muziko - esperanto)
Esperanto in Hamburg
Aliplanedanoj
Franca esperantisto vojagxis al Australio

Gxis poste!

Tonu Hirsik

to est...@googlegroups.com
Tradukkonkurso !?

Oni rekomendas kelkfoje forgesi seriozaj temoj kaj okupigxi pri pli amuzaj aferoj.Kiu kuragxas traduki multiplikfilmeton pri rusa fabeleto esperanten? Cxu esperanto estas suficxe fleksebla?.Ruslingva originalo ne devus esti tro komplika : cxefe nur unu substantivo, adjektivo kaj verbo... .

Peeter Aitai

to est...@googlegroups.com

2009/2/11 Tonu Hirsik <espe...@hot.ee>
Tradukkonkurso !?

???

[...]

Sinjoro Hirsik,

Estas vere bone de tempo al tempo fari paŭzon kaj amuziĝi por ripozo.
Sed kial vi opinias ke fitekstaj filmoj estas ĝusta rimedo.
La filmo kiun vi proponas por traduko estas ja refarita kaj havas "merditan" fitekstaĉon kie ĉiu dua vorto estas fivorto.
Pardonu min sed tiu ĉi forumo ne estas iu malpublika porno-paĝo kie afiŝi tiaĵojn.
Laŭ lingvouzo oni povas rekoni esencan indenton de la parolanto. Tia ĉi stilo estas propra al eksmalliberejaj krimuloj kaj simialj "A-sociuloj" kiujn ni en Estonio ofte renkontas inter ruslingvanoj (tia parolo estas ne tipa en Rusio kie tion oni konsideras malkultura kaj fia). Mi ne kredas ke vi hejme konsilas al viaj neplenaĝaj filinoj tion aŭdi.
Se tio plaĉas al vi do por aŭskultado fermu vin en necesejon por ke neniu alia aŭdu, kaj aŭskultu tie sola.
Ĉi tie tio povas kaŭzi nur malbonon al la grupo Estonio. (Mi ne kredas ke via kontraŭuleco estas tioma ke vi intence penas damaĝi, kiel la lasta frazo de la urso en proponita de vi filmo "Estas al vi bone, do ekestu malbone!.."
Se vi deziras traduki el la rusa do komence traduku en vian dialekton de seto kaj nur poste provu en aliajn lingvojn.
Ruslingve aŭdu ekzemple malnovajn kantojn de la estona ensemblo
"Laine"
Aŭ de la aktoro/kantisto
Bruno Oja (post ekloĝado en Pollando lia nomo estas O'Ya)
Se vi deziras traduki pentritan/animitan filmon traduku ekzemple

Antaŭ du jaroj vi penis al mi klarigi ke nuntempe ne decas diri unu al alia "Samideano". Ne penu plu pruvi la aserton, mi jam komprenis ke vere ne ĉiu "esperantisto" estas "samideano"...

Peeter Aitai

Peeter Aitai

to Estonio
Klaku por instruado de Esperanto en interreto:
http://livemocha.uservoice.com/ "Add a course in Esperanto"
(se vi klakas por voĉdonado "vote for" vi ekhavas eblon klaki 1 aŭ 2 aŭ 3 voĉojn (elektu 3)...
(nun 1237 voĉoj donitaj)
Vi trovas ankaŭ "Esperanto version for the site" (nun 243 voĉoj donitaj).
Eble estas eĉ pliaj proponoj?
La klakado por tiuj proponoj postulas nur temperon longan en sekundoj, do faru tion!

--------------------------

En retpaĝo de Ljudmila Novak oni povas vidi ankaŭ projekton de la lingvoraporto en EU "Multlingveco: Eŭropa riĉeco kaj komuna devo" (eblas elekti la lingvon kaj version "word" aŭ "PDF"
angle:
estone:
Atentu la proponatan staton al la greka kaj latina lingvoj. Tio estas nun loko kie necesus diskuti aldonon de Esperanto (pro la propedeŭtika valoro). Diskuto okazos jam la 15-an de februaro.

Peeter Aitai

---------------------------------
la estonlingvan projektoversion mi alkroĉas sube:
getDoc.doc

Peeter Aitai

to Estonio

Rigardu en YouTube:

Kajto - Melankolia Trajn-kanzono
John Lennon - Imagine [kun subtekstoj en Esperanto]
Akordo - Printempas
Tratado do Novo Mandamento de Jesus (Em esperanto)
Omega (hungara)
Mesaĝo de Kimo
Interesaj pupetoj
Mi Leganta la Unuan Ĉapitron...
esperanto slowem mixtape vol 1 koshaolin feat paput
(kia ligo kun Esperanto??? Sed oni uzas la vorton Esperanto kiel bona por reklami sin...)
esperanto
Esperanto 2
Peter Browne leyendo "Los Nopales" en esperanto
Peter Browne leyendo "Bandido" en esperanto
Peter Browne reading three poems in Esperanto
Famoso en Esperanto!! Michael Bolton - Parte 1
Famoso en Esperanto!! Michael Bolton - Parte 2
Dersu Uzala, デルス·ウザーラ, Дерсу Узала, la transvivo, Esperanto
Dersu Uzala, デルス·ウザーラ, Дерсу Узала, la venĝo de "Kanga", Esperanto
La morgaŭa mondo
La debato de Valladolid
La Destino - Youssef Chahine - المصير - Esperanto
Space Cowboys centrifugajxo - Esperanto
Eran Tzur & Geva Alon at Esperanto cafe / המנון לאדישות
Internacio
La himno de Esperanto
Le prix Nobel de la paix 2008 pour l'Espéranto (UEA)

.

Peeter Aitai

to Estonio
Pli:

Canto en esperanto. Alumnos 3° "A"
El amigo de Blade habla esperanto
Incubus en Esperanto aparece en Blade Trinity
Jorge Camacho omagxas Liven Dek
"La espero", Florenco 2006
Dreamcast : por la vivo
Australiaj bestoj
La eta kanguruo
Datreveno de Maia - 09.10.2008
rapida montbicikla veturado al la karasa akvofaleto
Insektoj per lensoj
Mi Lernas Esperanton
John Lee Hooker - Hobo Blues
Arvo Pärt - "Spiegel im Spiegel'
Veljo Tormis-Raua needmine(トルミス-鉄への呪い)(estona kanto "malbenado de fero")
Pavarotti - La lasta elpasxo "Nessun Dorma" @ Torino 2006
Domjan Edit, Lukacs Sandor - Parole (beszelj)
Lernu Esperanton

.

Peeter Aitai

to Estonio
Ripoz-momento:

Mozart " Eine kleine Nachtmusik" Allegro ('magranda noktomuziko')
http://www.youtube.com/watch?v=Qb_jQBgzU-I
Beethoven - Fur elise ('por Elize')
Kovács Kati - Most kéne abbahagyni
Suzi Quatro - Daytona Demon "The Very First Clip Ever"
Edith Piaf - Non, je ne regrette rien (1961)
Mireille Mathieu sings La marseillaise
ABBA - thank You For The Music
Perfidia - Glenn MIller
BEATLES "Yesterday"
Zorba the Greek - Zorbas Dance
Andre Rieu - Hava Nagila

Kaj nun denove ek al poresperanta agado...

This conversation is locked
You cannot reply and perform actions on locked conversations.