Psykisk blokering ? - Was: Farlige kreationister

"Vidal" skrev
<news:101f33c8-f600-401c...@k41g2000yqh.googlegroups.com>

> Harald Mossige skrev:
[ ... ]

> Du har hårdnakket gennem al den tid, vi har
> diskuteret, sagt, jeg tror bogstaveligt på
> A&E myten. Det kan jeg ikke stille noget op
> imod, men din tro er en løgn, en illusion,
> noget du foregøgler dig og sandsynligvis noget
> du aldrig kan slippe, fordi det er med til at
> opretholde det falske billede af kristendommen,
> du går rundt med.

Hmm ...

(Undskyld, men jeg kan altså ikke dy mig:)

Input memory from ...

6848 <news:8hZsi.817$Zp2...@news.get2net.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/8f8ffb51b433ccf2>

<http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/b6298d08daf75c6d>

> [ ... ]

> [ ... cut, 2007-08-10 ... ]
>
> Aha ! - Nu begynder jeg at ane, *hvori* dit problem er, Harald:
>
> Folk har jo påduttet dig *falske* skyld- og skam-følelser ... :-(

Harald lider (med ret stor sandsynlighed) af nogle traumer, som uheldigvis
bevirker, at han blokerer psykisk (en ubevidst forsvarsmekanisme) og derfor
ikke kan omstille sig og nå frem til en nyorientering, hvilket vi andre kun
dybt kan beklage!

Eller hvad er psykologerne/psykiaterne vurdering ?

Last OUTPUT: 8682 <news:gspbfc$2qrq$1...@newsbin.cybercity.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
<http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/>. File-number: 8683

Vidal

On Apr 23, 11:15 am, "Jesus-loves-you" <John15...@1.John4.8.Heaven>
wrote:

> Eller hvad er psykologerne/psykiaterne vurdering ?

Ja, nu forholder det sig jo sådan, det er Harald,
der er gruppens chefpsykolog, assisteret selvfølgeligt
af vor Patruljeven, så det kan måske blive vanskeligt
at få en objektiv analyse. ;-)

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

"Vidal" skrev

> Ja, nu forholder det sig jo sådan, det er Harald,
> der er gruppens chefpsykolog, assisteret selvfølgeligt
> af vor Patruljeven, så det kan måske blive vanskeligt
> at få en objektiv analyse. ;-)

Øh ...

Som du måske har bemærket, tillod jeg mig at udvide din X-postning til også
nu at omfatte ... (den-blå-vogn) ... :-)

Kom herefter til at læse en anden overskrift fra nyhedsgruppen

Denne lød således:

On Apr 23, 1:22 pm, "Jesus-loves-you" <John15...@1.John4.8.Heaven>
wrote:
> "Vidal" skrev

> Øh ...
>
> Som du måske har bemærket, tillod jeg mig at udvide din X-postning til også
> nu at omfatte ... (den-blå-vogn) ... :-)

Hehe, mon ikke den er gul i Norge?

> [...]

> Haralds (og andres) opførsel med den anale fase, apropos barnets magtbehov

Sådan ser jeg ikke Harald. Han har helt klart et
problem, men jeg ser det nok ikke i den kontekst.
Det er sikkert for alvorligt til at drive gæk med.

Jeg føler med ham og håber, han når frem til en eller
anden form for forløsning for sine problemer.

Jwg må da indrømmer, jeg ikke selv har mig for god til
at drille ham, men jeg vil prøve at blive et bedre menneske. ;-)

Input memory from ...

Eller hvad er psykologerne/psykiaterne vurdering ?

Last OUTPUT: 8678 still NOT on-line. Sent CET 10:02. Reason unknown!
8677 <news:49ef8046$0$90267$1472...@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8679

"Vidal" skrev