de 10 spørgsmål fr de vandtro

struer

De 10 spørgsmål

Man kan altid give Gud den almægtige skyld for at arme og bene ikke
vokser ud på manglende steder. Helt sikker kommer de 10 spørgsmål ikke
fra Gud.

At Gud ikke lader manglende Arme og bene vokse ud er ikke ensbetydende
med, at Gud ikke kan gøre det. Siger Jesus ikke " hvis du har Tro som
et sennepsfrø-". Så med lidt selvransagelse er det sikkert os kristne
der fejler Gud og ikke Gud der fejler os.

Det er faktisk meget almindeligt på de store Åndelige prædikanters
møder, at folk får ny rygsøjle, nu hjerte, ny lever osv., Jeg har
personlig set en klumpfod på en 10-12 åring dreng vokse ud, så drengen
for første gang kunne gå og løbe normalt, men arme og bene har jeg
desværre ikke set vokse ud.

Jeg tror personlig på, at Jesus i Joh 9v6 skabte den blinde mand et
par nye øjne ud af ler, satte øjnene i øjenhulerne og salvede dem.
Men tror man ikke på at Jesus kan skabe nye øjne, arme og ben, vil det
være svært at fortælle historien om nye skabte øjne, arme og ben, men
det bliver bare til at Jesus smurte ler på de blinde øjne og et
spørgsmål om hvorfor Gud ikke lader mistede arme og bene gendanne.

Psykosomatiske sygdome er nok den sydom der er mest helbret i de
danske kirker.

Erik

fjern @fjern2ma2prikdk ThomasB

"struer" <erike...@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Psykosomatiske sygdome er nok den sydom der er mest helbret i de
> danske kirker.

Jeg tror også at der er mange fysiske sygdomme der bliver helbredt. Placebo
er vor tids Jesus.

Harald Mossige

struer wrote:
> [...]

> personlig set en klumpfod på en 10-12 åring dreng vokse ud, så drengen
> for første gang kunne gå og løbe normalt

Jeg er overbevist om at du lyver.

HM

jørgen

"Harald Mossige" <har...@hkabel.net> skrev i en meddelelse

> Jeg er overbevist om at du lyver.

Hvorfor det?
Helbredsmirakler forekommer da ofte i karismatiske sammenhænge.

mvh jørgen.

Andreas Falck

jørgen skrev i 46acb9bd$0$2555$edfa...@dread12.news.tele.dk:

[ ... ]

> Helbredsmirakler forekommer da ofte i karismatiske sammenhænge.

Du mener påståede helbredelsesmirakler!

Stort set hver gang man har forsøgt at verificere disse har det vist sig at
ikke at være forekommet noget helbredelsesmirkalel, men blot være sket en
midlertidig svagere forbedring, som mest naturligt og bedst forklares ved
massepsykotisk påvirkning.

Det er vist mere end ualmindeligt sjældent at der kan dokumenteres at der
har fundet reelle helbredelsesmirkaler sted.

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside i *ny* udgave

bæ9

LOL - Er det her standup.dk

Andreas Falck

bæ9 skrev i 46accaee$0$8690$edfa...@dread14.news.tele.dk:

[... ]

> LOL - Er det her standup.dk

Siden du er her var det da en oplagt mulighed. Der findes jo så megen dårlig
standup i dk ;-)

jørgen

"Andreas Falck" <dew...@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er vist mere end ualmindeligt sjældent at der kan dokumenteres at der
> har fundet reelle helbredelsesmirkaler sted.

Jeg kan anbefale dig at læse bogen "Åndens Magt" af Henri Nissen. I den
omtales bla. en dansk undersøgelse om guddommelig helbredelse ved Majbrit
Andersen, Odense Universitet, som bygger på svarene fra 200 mennesker der
oplyste at de følte sig helbredt efter et møde med Charles Ndifon i
Københavns Kristne Kulturcenter Februar 2001. Ud af disse 200 svarer 75 på
spørgeskemaet efter 6 måneder. Af disse 75 svarer 13 at de alligevel ikke
var blevet helbredt.
28 siger at de har været raske i en periode men er blevet syge igen.
29 svarer at de stadig er raske.
Der er tillige en fjerde katagori hvor 2 er døde og 3 patienter gav
ufuldstændige oplysninger.

Men tilbage står altså at 29 blev helbredt og stadig var raske 6 måneder
efter, og der er tale om meget målelige konkrete lidelser iblandt såsom HIV,
Tumor, brystcancer etc.

Så er spørgsmålet om 29 helbredte ved en mødeserie hvor et par tusinde
deltog er meget? Jeg synes det er meget når man ser på hvorfor Gud
helbreder. Jeg tror at Gud helbreder fordi Han har lovet at stadfæste ordet
med tegn og undere så at folk kommer til tro, og derfor ville en`
helbredelse til hvert møde egentlig være nok, men nu helbreder Han altså
flere i hvert møde.

Min pointe er bare at mirakuløse helbredelser sker så tilpas ofte i
karismatiske sammenhænge at Struers påstand om at han selv har set et, er
absolut plausibel.

mvh jørgen.

Andreas Falck

jørgen skrev i 46acdb77$0$69228$edfa...@dread12.news.tele.dk:

[... ]

> [...]
>
> Min pointe er bare at mirakuløse helbredelser sker så tilpas ofte i
> karismatiske sammenhænge at Struers påstand om at han selv har set

Kan du henvise til uvildige kontroloplysninger hvor der fremlægges
dokumenterede lægejournaler der uimodsigeligt beviser at der er sket
helbredelser for HIV, Tumor, brystcancer etc.

Hvis ikke er der al mulig grund til at være mere skeptisk end tvivlende over
for hvad Henri Nissen fremkommer med. Og der er absolut ingen grund til at
fæstne tillid til halvspiritisten Charles NDifon.

Og hvor kan man få en kopi af den undersøgelse Majbrit Andersen angiveligt
skulle have lavet?

Harald Mossige

/Jeg/ har ikke erfart et eneste tilfelle, og jeg har opplevd å bli "bedd
for" ørten ganger. Så mange ganger at det er plagsomt o bli møtt av alle
dem som skal finne ut om det virke. Det mest plagsome er at de gir /meg/
skylden for at det ikke virker.

HM

jørgen

> Kan du henvise til uvildige kontroloplysninger hvor der fremlægges
> dokumenterede lægejournaler der uimodsigeligt beviser at der er sket
> helbredelser for HIV, Tumor, brystcancer etc.

Nej, jeg har jo ikke adgang til disse menneskers personlige lægejournaler.

> Og hvor kan man få en kopi af den undersøgelse Majbrit Andersen angiveligt
> skulle have lavet?

Det ved jeg ikke. Jeg kan kun henvise til resultaterne af undersøgelsen som
de er publiceret i omtalte bog.

mvh jørgen.

struer

On 29 Jul., 21:12, Harald Mossige <hara...@hkabel.net> wrote:
> [...]

Ja der kan du se,

mit spørgsmål er da også til dig, er det din skyld eller er det Guds
skyld ?

Erik

struer

On 29 Jul., 20:25, "jørgen" <brothers_b...@hotmail.com> wrote:
> [...]

Måske er det kun Psykosomatiske helbredelse og troen på sydomen kommer
igen.

Mange af de helbredelser der forkommer i frikirkerne eksistere slet
ikke, prædikanterne er kraftløse og mange selv syge.

Hvis jer er forkert på den, så lad prædikanterne bivise deres
helbredende kraft.

erik

struer

On 29 Jul., 18:15, "Andreas Falck" <dewn...@tiscali.invalid> wrote:
> [...]

> midlertidig svagere forbedring, som mest naturligt og bedst forklares ved

Hvem er man ? Gud er den der stadfæster sandheden, løjnen giver ingen
helbredelse fra sig.

> Det er vist mere end ualmindeligt sjældent at der kan dokumenteres at der
> har fundet reelle helbredelsesmirkaler sted.

Selv om en helbredelse er vel dokumenteret kommer tvivleren og sår
tvivl, Det gør det ikke let.

Erik

Andreas Falck

Harald Mossige skrev i 46ace201$0$9941$8404...@news.wineasy.se:

> Det mest plagsome er
> at de gir /meg/ skylden for at det ikke virker.

De, der giver dig skylden for at det ikke virker, har ganske givet helt
misforstået, eller slet ikke forstået, hvad det handler om.

struer

On 29 Jul., 16:35, "ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk>
wrote:

> Jeg tror også at der er mange fysiske sygdomme der bliver helbredt. Placebo
> er vor tids Jesus.

Ja det skriver jeg også.

Psykosomatiske, er vel fysiske selopdigtet sygdomme der ikke
eksistere. f.eks en hypokonter er ikke fysisk syg, men i sindet tror
han han fejler alle ting.

erik

Andreas Falck

jørgen skrev i 46acf00e$0$69304$edfa...@dread12.news.tele.dk:

> Nej, jeg har jo ikke adgang til disse menneskers personlige
> lægejournaler.

Jamen så er det jo svært at dokumentere postulaterne. Og når det er Henri
Nissen der publicerer informationen er den jo ikke særligt troværdig, og da
slet ikke uden faktuel dokumentation.

> [...]

Nissen der publicerer informationen er den jo ikke særligt troværdig, og da

Andreas Falck

struer skrev i 1185739562....@w3g2000hsg.googlegroups.com:

[... ]

> Selv om en helbredelse er vel dokumenteret kommer tvivleren og sår
> tvivl, Det gør det ikke let.

Nej, det er ikke let, og det behøver heller ikke at være let.

Men er der sket en reel helbredelse burde der jo ikke være noget som helst
problem i at få det bevidnet gennem læge/hospital m.v.

struer skrev:

> Ja det skriver jeg også.
>
> Psykosomatiske, er vel fysiske selopdigtet sygdomme der ikke
> eksistere. f.eks en hypokonter er ikke fysisk syg, men i sindet tror
> han han fejler alle ting.

Psykosomatiske lidelser er fysiske (somatisk) lidelser, der er fremkaldt
psykisk (psyko).

Altså en rigtig fysisk sygdom, f.eks leddegigt, som er fremkaldt psykisk
(f.eks af stress).

Disse sygdomme kan kureres med placebo (f.eks ved at tro på at man er blevet
helbredt af Jesus), eller ved at fjerne det psykiske (stress)element.

Psykosomatisk skal ikke forveksles med hypokondri, hvor der slet ikke er
noget fysisk galt.

Harald Mossige

Jeg setter meg ikke som dommer i guds sted. Det bør ingen andre heller
gjøre, kverken du eller dem som får den fikse ideen å be for mennesker
de ikke kjenner. Spørsmålet du stiller meg er irelevant for meg. Jeg
synse bare at det å be for fremmede mennesker vitner om uoppdragne
mennesker.

HM

Harald Mossige

Andreas Falck wrote:

> De, der giver dig skylden for at det ikke virker, har ganske givet helt
> misforstået, eller slet ikke forstået, hvad det handler om.

Jeg kan forsikre deg. De menneskene er langt fra de mest intelegente
bygden har fostret :-(

Andreas Falck

Harald Mossige skrev i 46ad0263$0$9941$8404...@news.wineasy.se:

> Jeg kan forsikre deg. De menneskene er langt fra de mest intelegente
> bygden har fostret :-(

Der er vist ingen fornuftig grund til at sige dig imod denne gang ;-)

Mennesker med den slags holdninger omgås jeg kun nødtvungent.

Ib Baagøe

"bæ9" skrev i en meddelelse:

> LOL - Er det her standup.dk

Ja, gruppen beskæftiger sig med opstandelse.
"Vandtro" er folk der tror, man kan gå på vandet...

-- Ib

bæ9

LOL - gu ve om de gamle nisser herinde osse tror på nisser.....

"Andreas Falck" skrev

> [...]

Haralds oprindelige indlæg desangående lød:

Sent: Sunday, July 29, 2007 CET 21:12, GMT 19:12

> [...]
> for" ørten ganger. Så mange ganger at det er plagsomt o bli møtt av alle

> dem som skal finne ut om det virke. Det mest plagsome er at de gir /meg/

Input last Harald-memory:

Sent: Saturday, March 17, 2007 CET 14:11, GMT 12:11
Subject: Re: Guds trofasthed
6311 news:lWQKh.38$mS7...@news.get2net.dk

> Villy Dalsgaard har ret ... (memory on):

Aha ! - Nu begynder jeg at ane, *hvori* dit problem er, Harald:

Folk har jo påduttet dig *falske* skyld- og skam-følelser ... :-(

Jesus-Break (to Harald Mossige):
(2007-08-04, Saturday, CET 13:16, GMT 11:16)
- "Vil du være rask ? ... spørger Jeg."

-

(Herefter fortsætter Andreas sin indlæg med ordene:)

Last file-OUTPUT:
6847 news:HWYsi.734$R22...@news.get2net.dk

Old Info: 6562 news:Nz%2i.95$7J5...@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ).