Islam, einem snylter-religion ?

"Jesus-loves-you" skrev ...

Sent: Thursday, March 19, 2009, CET 12:58, GMT 11:58
Subject: Manikæerne -
Was: Kætterske kristne retninger med betydning for islam
8603 <news:49c2336f$0$90271$1472...@news.sunsite.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.livssyn/msg/6fcd71cc4855602a>

> Pasmelding:
>
> Beklager! Pladsen ér altså allerede optaget (af Gud Helligånd), kære
> muslimer!
>
> Eller ...
>
> Sagt på dansk: Lokummet ér optaget!
>
> (find noget andet at *snylte* på).

Normalt forstår vi ved begrebet en snylter en biologisk organisme (fx. en
parasit), der ikke kan leve/eksistere uden en vært.

Snyltebier er således fællesnavn for en række enlige bier, der ikke selv
bygger celler, men lægger deres æg i andres biers bo (til skade for disse).

I ordets overførte betydning - religiøst set - kender vi til fænomenet under
betegnelsen Erstatningsteologi.

Om dette er der bl.a. tidligere blevet skrevet, at ...

"Jesus-loves-you" skrev
8609 <news:49c2d1a5$0$90267$1472...@news.sunsite.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.livssyn/msg/bbdbfc1eadb80463>

> [...]
> disse).
>

> I ordets overførte betydning - religiøst set - kender vi til fænomenet
[ ... ]

> [...]
[ ... ]
> ... også konstateret, at

> der *snyltes* på både GT-profetierne angående profetens komme (Messias)

(Jesus siger:)

Hvis I virkelig troede Moses, ville I også tro det, jeg siger,
for det er om mig, han har skrevet.

(John 5,46 - Bibelen på hverdagsdansk)

I den autoriserede oversættelse fra 1948 er der udfor dette skriftsted en
henvisning til ...

Filip finder Natanael og siger til ham:
"Ham, som Moses i loven og ligeså profeterne har skrevet om,
ham har vi fundet, Jesus, Josefs søn, fra Nazaret."

(John 1,45)

samt ...

(Jødernes Gud Jahve siger:)

Jeg vil lade en profet som dig (Moses) fremstå
for dem (Jødefolket) af deres brødre
og lægge mine ord i hans mund,
og han skal sige dem alt,
hvad jeg byder ham!

(5.Mos. 18,18)

Med andre ord hævdes det altså her i dette NT-skrift, at Jesus er denne
profet.

Compare with ...

Derfor, på grund af ... *35

Surâ 4,161

*35:
... Men de (jøderne, red.) forkastede også deres Messias (Jesus,
red.), og derfor overgik velsignelsen nu til Ismaeliterne i
overensstemmelse med forrjættelsen til både Moses (5. Moseb. 18:18)
og Jesus (Matth. 21:43).

Kilde: A. S. Madsens oversættelse fra 1967

Det er bl.a. heri *tyveriet* bliver en kendsgerning!

Last OUTPUT: 8627 <news:49c8fa5a$0$90273$1472...@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8628

[ ... ]

> [...]

[ ... ]
> ... også konstateret, at

> der *snyltes* på både GT-profetierne angående profetens komme (Messias)

Angående tyveri af autoritetsobjektet Helligånden var dette sådan set
allerede blevet nævnt i et andet indlæg, som her dog også gengives:

Input from ...

Sent: Thursday, March 19, 2009, CET 12:58, GMT 11:58
Was: Kætterske kristne retninger med betydning for islam
8603 <news:49c2336f$0$90271$1472...@news.sunsite.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.livssyn/msg/6fcd71cc4855602a>

=== citat start (file 8603) ===

(Der er her tale om at gøre krav på at være Gud Helligånd.)

Også Muhammed gør krav på denne titel (ifølge nogle af hans tilhængere);
idet der i Koranen bl.a. står, at ...

2649 <news:mrTBc.15713$Vf.9...@news000.worldonline.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/ad7a3ca311e50d42>

> [...]
>
> Kære Mogens Kall,
> Efter jødisk tankegang er såvel Guds ånd som Gud selv identisk.
>
> hilsen
> Bent Lexner
>
> === citat slut ====
>

> UTROLIGE interessante oplysninger ... :-)
>
> Jeg er 100 % enig. *Guds ånd* og *Gud selv* er én og samme person (apropos
> 5.Mos.6,4 og Jesu Ord fra Mark.12,29).
>
> Jesus siger jo - for resten - også:
>
> "Gud er ånd ..."
> (John.4,24)
>
> Konklusion:
> Kristendommen og Jødedommen er - for mig at se - på dette punkt i

Men dersom de af Jer muslimer, som FORTSAT insisterer på at ophøje Muhammed
(eller en skabt engel, fx. Gabriel) med denne titel (at være Helligånden),
så begår man altså samtidig en meget alvorlig bommert ifølge islamisk tro
angående afgudsdyrkelse, shirk; idet man jo så bryder med selve moneteismen
og *guddommeliggør* Muhammed (eller englen); idet der OGSÅ står skrevet om
Helligånden i de kristnes hellige Bog, Bibelen, at ...

1145 <news:jMCKb.67985$jf4.4...@news000.worldonline.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/b792d5c49ac149e8>

Ang. den rette kristne forståelse af Gud Helligånd ... (input memory
from) ...

Subject: Helligånden er Jesus, blot på en ny måde
4012 <news:uYnae.114038$Vf.41...@news000.worldonline.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/d270ad3d46e2e6df>

> [...]
> Helligånden, at Han er til stede. Jesus bliver kaldt Immanuel - Gud *med*
> os - men Helligånden er Gud *i* os, og mere intimt kan det næsten ikke
> blive, når vi, som Paulus siger, bliver et tempel for Herren. Når Han bor
> i os, når Han er til stede i os og vejleder indefra.
>
> - Det siger også noget om Guds ydmyghed; ikke blot bliver Han menneske,
> men Han er også parat til at være til stede i hver enkelt af os.

Pasmelding:

Beklager! Pladsen ér altså allerede optaget (af Gud Helligånd), kære

=== citat slut (file 8603) ====

Last OUTPUT: 8628 <news:49c91697$0$90275$1472...@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8629

Herefter blev der også sagt følgende:

Sent: Tuesday, March 24, 2009, CET 18:21, GMT 17:21
Subject: Angående profetens komme (Messias) -
Was: Islam, einem snylter-religion ?
> [...]

> 18:18) og Jesus (Matth. 21:43).
>
> Kilde: A. S. Madsens oversættelse fra 1967
>

> Det er bl.a. heri *tyveriet* bliver en kendsgerning!

Hvad bliver konsekvensen så af, at denne velsignelse tages fra jøderne og
gives til ismaeliterne ?

Input memory from:

1610 <news:gRJ0c.102192$jf4.6...@news000.worldonline.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.politik/msg/86e4ae115612fb49>

> From Mogens Kall Sunday, 2. January 1997
[ ... ]
> [...]
> Kamal Yousuf, H. A.
>
> Som kristne og vaskægte jøder (ikke i kraft af genetisk nedarvning men
> i kraft af Romerbrevets kapittel 2 vers 29 - hjertets omskærelse) har
> vi myndighed til at udlægge Ordet:
>
> Salme 37,27-
> Vig fra ondt og øv godt, så bliver du boende evindelig;
> (28) thi HERREN ELSKER RET ( ) ...
> (29) de retfærdige arvet landet og skal bo der til evig
> tid.
> (30) Den retfærdiges mund taler visdom; hans tunge siger,
> hvad ret er;
> (31) sin Guds lov har han (og hun) i hjertet...

(Og her i Salme 37,29 står der jo blot, at de retfærdige skal arve landet.
Der står hverken noget om Muhammed eller ismaeliterne. Og *enhver* kan jo
komme og påstå, at man er retfærdig, ikke sandt ?)

Og Vupti, har man lige i det samme hug "nuppet" jødernes land, apropos
Mikkels naziteologi.

Det her; det er *tyveri*, både af land og religion, så det batter!

( File 8609 fortsat )

> [...]
>
> Det er navnlig derfór, at hadet er så stort til Israel iblandt muslimer!
>
> Og det er navnlig også derfór, at de er så forhippet på den totale

Apropos (som om der stod skrevet i Salme 37,29) ...

de "refærdige" skal arve landet !

Hvad retfærd er der i at begå drab(?)...

And then I heard a voice from Heaven said (perhaps ET):

(2009-03-24, Tuesday, day no 83, CET 18:08, GMT 17:08)
- "Spørger jeg."

Heysan, mon friend. Like to hear Your voice ... :-)

Last OUTPUT: 8629 <news:49c916c8$0$90270$1472...@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8630