Opfordring til dialog!

Jensen

Hendes Majestæt Dronning Margrethe II,
(Må Gud være med hende),
opfordrede i sin nytårstale til dialog,
og som hun så fornuftig forklarede, kan
føre til at parterne giver sig bare en
lille smule.
Noget lidt andet end tidligere hvor
"vi", de herboende danskere skulle
være imødekommende overfor de
fremmede tilflyttere, og uden tøven
eller spørgsmålstegn ved deres hensigter
tildele dem deres "rettigheder".

Men hvilket resultatet kan en dialog,
med troende, hvis liv og loyalitet føres og
ønskes ført i overenstemmelse med love
og regler fra en 1400 år gammel bog,
der er uforanderlig og den evige sandhed,
forventes føre til?

Islam vs. demokrati:
http://tinyurl.com/2dh6q

_________
ElGaliNero
"Personligt har jeg meget svært ved
at acceptere den mellemøstlige måde
at tænke på. Jeg vil have svært ved
at leve med mennesker, der ikke kan føle skyld.
De mennesker har jo nogle helt fremmede
æresbegreber, der kan få dem til at slå
selv deres egen datter ihjel."
Oberst Svend Bergstein

Stefan Holm

"Jensen" <jen_...@email.dk> writes:
<snip>

Hovsa, du kom til at sende dit indlæg til dk.livssyn.kristendom i
stedet for dk.politik.indvandring. Sikke en uheldig måde at starte
året på, hvad?

--
Stefan Holm
"Chipmunks waste their days by eating nuts and playing instead of

Morten Due Jensen

"Jensen" <jen_...@email.dk> wrote in message

> [...]
> ønskes ført i overenstemmelse med love
> og regler fra en 1400 år gammel bog,
> der er uforanderlig og den evige sandhed,

Tjae?
Find lige den rigtige gruppe næste gang...
FUT News:dk.politik.indvandring
--
mvh
Morten

Jensen

"Stefan Holm" <nos...@algebra.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hovsa, du kom til at sende dit indlæg til dk.livssyn.kristendom i
> stedet for dk.politik.indvandring. Sikke en uheldig måde at starte

Vil du dermed påstå at kristne ikke
er interesserede i resultatet af en dialog
med indvandrerne om deres tro og livssyn.

Eller at kristne ikke tildeler
indvandrenes livssyn nogen betydning,
for det danske samfund?

Jeg mener at der har været en
aktiv debat om emnet.

Når dronningen opfordrer til dialog,
gælder dialogen så ikke også de kristne?

_________
ElGaliNero
"(citat 1989:) "Jeg advarer det vestlige samfund mod at angribe islam
ved
dens rødder. Det vil blive yderst farligt for aggressoren. Islam er
uovervindeligt Den islamiske bevægelse vil ødelægge og udrydde vantroen
(fra) verden (kufr). Vi må gøre klart, at vi forkaster de i Vesteuropa
bestående parlamentariske regeringssystemer, den demokratiske og
pluralistiske stat og forkaster sekulariseringen som et antiislamisk
samfund""
Kalam Siddiqiu: Leder af mosleminstituttet i London.
Ifl. chefredaktøren på det moderate muslimske blad "Aktuelle spørgsmål"
er han vestens førende muslimske tænker.

Morten Due Jensen

"Jensen" <jen_...@email.dk> wrote in message
Klip

> [...]
> aktiv debat om emnet.
>
> Når dronningen opfordrer til dialog,
> gælder dialogen så ikke også de kristne?

Joda. Men med den argumentation, så ville skopudsning eller havevanding
også gælde i denne gruppe. Vi kristne lever i samfundet, og som sådan
kan vi diskutere alt i samfundet. Men hey - det er der et helt
dk. -hieraki til...

--
mvh
Morten

Karl

"Jensen" <jen_...@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
[..]

> [...]
> ønskes ført i overenstemmelse med love
> og regler fra en 1400 år gammel bog,
> der er uforanderlig og den evige sandhed,

Med samme indhold kan man vel sige det samme om bibelen. Læs blot - med et
par tilføjelser - den samme sætning udsat for "kristendomskritik":

"...hvilket resultatet kan en dialog,

med troende, hvis liv og loyalitet føres og
ønskes ført i overenstemmelse med love

og regler fra en mere end. 2000 år gammel bog,

der er uforanderlig og den evige sandhed,
forventes føre til?"

(Jøderne skrev som bekendt bibelens første del - gt - omkring 500 fvt.)

--
ahw

Jensen

"Morten Due Jensen" <raenil[no_spam]@whirlwind.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> også gælde i denne gruppe. Vi kristne lever i samfundet, og som sådan
> kan vi diskutere alt i samfundet. Men hey - det er der et helt

Ok, hvis du mener at kristnes holdninger til andre
trosretninger der stiller spørgsmål, ved vores
fælles kulturarv, er det samme som deres forhold
til skopudsning og havevanding, så er mit
indlæg da også forkert placeret.

Kan i hygger jer :-))

Fra fundats:
"4. Begrundelse:
Kristendommen har som vor fælles
kulturarv interesse for mange mennesker."
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.livssyn.kristendom

Jensen

"Karl" <ka...@meget.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der er uforanderlig og den evige sandhed,
> forventes føre til?"
>
> (Jøderne skrev som bekendt bibelens første del - gt - omkring 500

Vil du med dette påvise at kristne
ikke giver indrømmleser til
anderledes troende i en given dialog?

Eller hvad er det du vil fortælle?
_________
ElGaliNero

> ahw

Andreas Falck

I news:3ff423bd$0$170$edfa...@dread11.news.tele.dk skrev
Karl følgende:

[ ... ]

> (Jøderne skrev som bekendt bibelens første del - gt - omkring 500
> fvt.)

Burde du ikke her ved starten på et helt nyt år, få din viden
ajourført:

Jøderne skrev den sidste del af Bibelens første del - GT - omkring år
500 fvt. Den første del af GT blev skrevet ca. 1.000 år tidligere!

http://sdanet.dk/ + http://skabelsen.info/
*** *Alle med debatforum* ***

Arne H.Wilstrup

> Vil du med dette påvise at kristne
> ikke giver indrømmleser til
> anderledes troende i en given dialog?
>
> Eller hvad er det du vil fortælle?

Du kan bare se på dine egne skriblerier -hvor mange indrømmelser giver du
til muslimer?

--
ahw

Arne H.Wilstrup

"Andreas Falck" <andrea...@jyde.invalid> skrev i en meddelelse

> Jøderne skrev den sidste del af Bibelens første del - GT - omkring år
> 500 fvt. Den første del af GT blev skrevet ca. 1.000 år tidligere!

vi taler forbi hindanden - jeg tænker på bibelens første del som gamle
testamente og anden del som ny testamente. Om det var 500 eller 1000 år fvt.
skal jeg lige checke op på - det er ikke så afgørende - det afgørende her er
at det skete længe før koranen -og det er det, jeg konstaterer, når Jensen
taler om at man holder sig til en bog skrevet for 1400 år siden, hvor han
forarges over at man har mennesker, der følger dens bud - her indvender jeg
så at det faktisk er sådan at bibelen er meget ældre og den er der mange der
følger slavisk, eller blindt, om du vil. Så det er altså ikke noget
mærkværdigt i at man som troende følger budskabet man har til rådighed,
selvom det er meget gammelt.

--
ahw

Andreas Falck

I news:3ff44529$0$145$edfa...@dread11.news.tele.dk skrev
Arne H.Wilstrup følgende:

[ ... ]
> vi taler forbi hindanden - [ ... klip ... ]

Det var da dejligt at konstatere at vi rent faktisk talte forbi
hinanden :-)

Det gør fortsat dialog lettere og sjovere!

Jensen

"Arne H.Wilstrup" <ka...@meget.dk> skrev i en meddelelse

Heyyy Arne,
Jeg har næsten savnet dig og dit ævl :-))

For det første ved ikke om jeg kan
gå ind under kategorien kristen, som
Andreas Falck (Gud være med ham)
definerer den.

Men hvis du med indrømmelser mener at
give afkald på eller acceptere, traditioner,
love, regler, normer og værdier.

Så ville jeg aldrig give indrømmelser til
noget der kan skade eller undergrave
den kulturarv eller det demokratiske
samfund, på kort eller lang sigt,
som vi herhjemme har opbygget
gennem århundrede, og som jeg er en del af.

Men det demokratiske samfund,
giver indrømmelser, også af den slags
der kan være direkte undergravende
og skadelige for vores nuværende
normer og værdier.

Og det er da flot og storsindet, ikke?

Men hvilke "indrømmelser" har vi til dato
set fra den "modsatte" side?
Har du et par gode realistiske eksempler.

(Her tænker ikke på alt "de" ikke
har fået endnu.)

_________
ElGaliNero

Arne H.Wilstrup

> du
>

> Heyyy Arne,
> Jeg har næsten savnet dig og dit ævl :-))

jeg har til gengæld ikke savnet dit! :-(

> For det første ved ikke om jeg kan
> gå ind under kategorien kristen, som
> Andreas Falck (Gud være med ham)
> definerer den.

Det er dit problem!

> [...]
> samfund, på kort eller lang sigt,
> som vi herhjemme har opbygget
> gennem århundrede, og som jeg er en del af.

Der ser du - du er ikke parat til at give nogen form for indrømmelser, når
det gælder det, du står for - men du forlanger at alle andre skal give
indrømmelser - det er ikke holdbart i en dialog, hvis det skal føre til
noget.

> Men det demokratiske samfund,
> giver indrømmelser, også af den slags
> der kan være direkte undergravende
> og skadelige for vores nuværende
> normer og værdier.

og dermed fastholder du 100 procent det, du står for, men forlanger - helt
ulogisk - at andre skal give køb på deres.

> Og det er da flot og storsindet, ikke?

???

> Men hvilke "indrømmelser" har vi til dato
> set fra den "modsatte" side?
> Har du et par gode realistiske eksempler.

f.eks. at nogle muslimer holder "jul" for deres børn med gaver, at nogle
holder fødselsdage for dem etc., at man tillader at børnene går i skole med
andre børn, der ikke deler deres tro, at man i de fleste tilfælde kan have
idræt sammen, at pigerne kan deltage på lige fod med drengene i mange ting:
lejrskoler, udflugter, fester etc.

--
ahw

Jensen

> "Jensen" <jen_...@email.dk> skrev i en meddelelse

> jeg har til gengæld ikke savnet dit! :-(

Men du elsker at kommentere det, ikke :-))

> Det er dit problem!

Jeg ser det ikke som et problem.

> [...]
> det gælder det, du står for - men du forlanger at alle andre skal give
> indrømmelser - det er ikke holdbart i en dialog, hvis det skal føre

Jeg har ikke skrevet "nogen form for indrømmelser",
men indrømmelser der kan skade og undergrave.
Ville du give "indrømmelser" til noget eller nogle,
du var mistænkelig over kunne skade dig og din families,
værdier og normer, på kortere eller længere sigt?

> og dermed fastholder du 100 procent det, du står for, men forlanger -
helt
> ulogisk - at andre skal give køb på deres.

Give køb på det, der for det samfund de frivilligt
har valgt at leve i, .kan have skadelige eller undergravende
virkninger, ja,
Ellers ville hele verden ligne mellemøsten, med armod,
undertrykkelse og fattigdom, for størtedelen af befolkningen,
som det de faktisk er "flygtet" fra.
Er det, det du i virkeligheden efterlyser?

> ???

Der måske ikke nok i dine øjne,
er den eneste positive for dig
total underkastelse?

> f.eks. at nogle muslimer holder "jul" for deres børn med gaver,

De holder ikke jul, men giver deres børn gaver,
Jeg tror ikke det kræver den helt store bøn,
for at få tilgivelse fra deres gud.

> [...]
>at man i de fleste tilfælde kan have idræt sammen,
>at pigerne kan deltage på lige fod med drengene i mange ting:

Med andre børn og
i omgivelser, der bliver tilpassset,
ved du nok!

Og så er vist også fordi der ikke
er nok "specialskoler".

_________
ElGaliNero

Harald Mossige

"Jensen" <jen_...@email.dk> wrote in message

Skjønte du det ikkje, det var dialog hun oppfordret til!

HM

Jensen

"Harald Mossige" <harald...@hkabel.no> skrev i en meddelelse

> Skjønte du det ikkje, det var dialog hun oppfordret til!

Undskyld, hvad mener du?
Jeg har vist ikke helt forstået.
_________
ElGaliNero

Harald Mossige

"Andreas Falck" <andrea...@jyde.invalid> wrote in message

> [...]
>
> Jøderne skrev den sidste del af Bibelens første del - GT - omkring år
> 500 fvt. Den første del af GT blev skrevet ca. 1.000 år tidligere!

1500 før kristus? Tøyser du ikkje nå? På den tida var jødane slaver i Egypt,
utvandringa var vel rundt 1200 f.kr?

HM

Harald Mossige

"Jensen" <jen_...@email.dk> wrote in message
Akkurat. Innlegget dit var inga opning til dialog, snarare tvert imot.

Personlig synes eg du går i forsvar kvar gong du møter innlegg som ser tinga
frå andre sider en det du gjer. Altså, ingen dialog.

HM

Jensen

> [...]

han
> forarges over at man har mennesker, der følger dens bud

Igen og igen, AHW, tillægger du
indlæg ikke ekstisterende indhold,
og tolker på en absurd forvridende
og egoistisk måde.

Hvor giver jeg udtryk for at være
forarget over at "man har mennesker"
der følger dens bud?

Jeg kan forarges over at man vælger at
følger budskaber der har til hensigt forandre
et lands, det land man har valgt at bosætte sig i,
værdier og normer, så de kommer til at ligne dem
man er "flygtet" eller rejst fra, nemlig, undertrykkelse,
fattigdom, armod, og fastlåsning i en middelalderlig
totalitær struktur.

Som bekendt er stavnsbåndet ophævet,
alle kan frit rejse hvorhen de har lyst.
(Og for din skyld AHW, vil jeg gerne understrege
for ikke at blive misforsttået, dette gælder selvfølgelig,
ikke dem der f.eks. sidder i fængsel, så nej, det
er ikke *alle*, fordi jeg skriver alle.)

Ville det ikke være langt nemmere at
bosætte sig i et land der har den
kultur og ideologi i forvejen.

Det må da være frygteligt at skulle
leve sammen med kors, grise, alkohol,
og 5 mio. vantro, i kulde og regn.

Hvorfor sker det så ikke?

Kan du svare på det altvidende AHW?

_________
ElGaliNero

Jensen

> [...]
tinga
> frå andre sider en det du gjer. Altså, ingen dialog.

OK !
Mit indlæg var heller ikke en åbning til en dialog,
men en forespørgsel, om hvad en dialog kunne
frembringe at resultater, alstå menings eller
-holdningsændringer, hos de indvolverede parter..

En dialog er jo en udveksling af synspunkter,
holdninger eller meninger.
Eller ganske enkelt en samtale mellem
to eller flere personer.

Dronningens håb var først og fremmest en dialog,
som det har været svært med herhjemme.
Og endvidere at denne dialog kunne
føre til at parterene giver sig bare en lille smule,
(dronningens egne ord, shjh.)
eller måske bliver enige om visse ting.

Og selvfølgelig forsvarer jeg da mine meninger,
hvad ellers?

_________
ElGaliNero

> HM

Andreas Falck

I news:3ff46876$1...@news.wineasy.se skrev
Harald Mossige følgende:

[ ... ]

> 1500 før kristus? Tøyser du ikkje nå? På den tida var jødane slaver
> i Egypt, utvandringa var vel rundt 1200 f.kr?

Få dog din viden ajourført. Omkring 1500 var undvandringen og den tid
hvor Moses levede, - han som skrev hvoedparten af de 5 Mosebøger!

Jensen

> [...]

tinga
> frå andre sider en det du gjer. Altså, ingen dialog.

Her har du et rigtig levende eksempel på en dialog,
og hvor man sikkert ikke blev helt enige:

"Abdul Wahid Pedersen, konvertit og ledende
dansk muslim og imam, næstformand i
islamisk-kristent studiecenter i København.

Spørgsmål til Wahid Petersen i panelsamtalen i KB-hallen:
"Hvem tror hvad"? 1998: "Vi sidder i et panel, der skal handle om
religionsfrihed-religionslighed, jeg kan ikke forestille mig, at du vil
gå ind for dødsstraf og forfølgelse af folk, som får andre til at skifte
religion...".
Hertil svarede Wahid Petersen at det var da helt rigtigt, at
man blev dødsdømt, hvis man ville forlade islam.
"Som muslim må man være konsekvent og følge
sharialovgivningen...(islamisk lov)".

Spørgsmål: Vor Herre bevare os, vil du have den lov indført i Danmark?".
Wahid Petersen: "Ja, når der bliver flertal af muslimer, så bliver den
indført".

(Præsteforeningens Blad, nr. 42, 1998)."

_________
ElGaliNero

Ruben Jusiong

> [...]

> ønskes ført i overenstemmelse med love
> og regler fra en 1400 år gammel bog,
> der er uforanderlig og den evige sandhed,

Mange mennesker vil gerne belyse de forskelle der er mellem Islam og
Kristendom - for lettere at kunne pege fingre ad hinanden. Men der er
faktisk så mange lighedspunkter, at jeg kunne skrive i dagevis om dem. Jeg
vil dog nøjes med at henvise til noget helt åbenlyst, men som
få - hverken Kristne eller Muslimer - er opmærksomme på.

Nemlig, tror muslimer på Jesus Kristus?

Her er hvad Koranen blandt andet siger om Kristus:

¤ Englene overbragte Maria et glædeligt budskab fra Gud. Hun skulle føde
Jesus - Al 'Imran [3]:45
¤ Han blev født ved Guds ånd, uden en jordisk fader. - al-Anbija' [21]:91
¤ Han blev født hellig - Marjam [19]:19 (En Hadith siger at Kristus var den
eneste som Satan ikke rørte: "Når et menneske fødes, rører Satan ved det på
begge sider af kroppen med to fingre, undtagen Jesus, Marias søn. Satan
forsøgte at røre ham, men han kunne ikke." - The Book of the Beginning of
Creation fra Sahih al-Bukhari.)
¤ Det blev sagt om ham at han var Guds ord og ånd. - Jævnfør Al 'Imran
[3]:45 og al-Nisa' [4]:171.
¤ Han helbredte de blinde og de spedalske, oprejste de døde og forudsagde
det ukendte. - Al 'Imran [3]:49.
¤ Gud sagde at han skulle være æret i denne verden og for evigt af dem der
står Gud nær. - Al 'Imran [3]:45

Ovenstående er blot nogle eksempler på hvor rosende Jesus Kristus bliver
omtalt i Koranen. Som man kan se, vil Kristus faktisk blive æret af dem som
stå Gud nær. Dvs. alle som kalder sig sande muslimer vil ære Kristus.
Ligeledes vil de ære dem som de opfatter som sande troende Kristne.
Problemet er så bare at overbevise dem om at man er det :o)

Mvh.
Ruben Jusiong

Jensen

"Ruben Jusiong" <jusiong@*fjernes*email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stå Gud nær. Dvs. alle som kalder sig sande muslimer vil ære Kristus.
> Ligeledes vil de ære dem som de opfatter som sande troende Kristne.

Mange tak for de oplysende ord. :-))
Ja, det er rigtigt, men tror du ikke at det er et fortolknings spørgsål,
fra deres side, de vil måske ikke erkende det.

> Problemet er så bare at overbevise dem om at man er det :o)

Helt enig.

Arne H.Wilstrup

> "Arne H.Wilstrup" <ka...@meget.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

vås - jeg forholder mig explicit til det, du skriver.

> Hvor giver jeg udtryk for at være
> forarget over at "man har mennesker"
> der følger dens bud?

I det indlæg, jeg svarede på.

> [...]
> man er "flygtet" eller rejst fra, nemlig, undertrykkelse,
> fattigdom, armod, og fastlåsning i en middelalderlig

Du forarges over at man følger et budskab der er 1400 år gammelt, jeg
fastholder at bibelens budskab er endnu ældre og at det derfor er mere
forbløffende at man hylder et SÅ gammelt budskab.

> [...]
> ikke dem der f.eks. sidder i fængsel, så nej, det
> er ikke *alle*, fordi jeg skriver alle.)

Folk flygter af mange grunde - hvis de bliver forfulgte fordi de er politisk
aktive, fordi de sulter etc. - de flygter ikke nødvendigvis fra deres
oprindelige kultur. Hvis du skulle flygte fra Danmark af en eller anden
grund - det kunne jo være at du betragtede den høje skat som en gyldig
grund, betød det så straks at du ville flygte fra din kultur i det hele
taget? I think not!

> Det må da være frygteligt at skulle
> leve sammen med kors, grise, alkohol,
> og 5 mio. vantro, i kulde og regn.

tja - det er det da sikkert også for nogen - men alternativet kan være
værre.

> Hvorfor sker det så ikke?

hvad sker ikke? At man flygter fra et brutalt, undertrykkende styre og søger
hjælp hvor man kan få det?

> Kan du svare på det altvidende AHW?

Jeg kan svare på alt - men kan du forstå alt?

--
ahw

Jensen

> Du forarges over at man følger et budskab der er 1400 år gammelt, jeg
> fastholder at bibelens budskab er endnu ældre og at det derfor er mere
> forbløffende at man hylder et SÅ gammelt budskab.

Du svarer ikke på mit spørgsmål, men tillægger mig egenskaber,
jeg ikke har givet udtryk for.

Hvorfor prøver man at indføre værdier og normer,
som er magen til dem, hvis land man er udvandret fra?

> Folk flygter af mange grunde -

Jeg taler ikke om flygtninge, men udvandrere!
Der frivilligt har forladt deres land,
for at bosætte sig 3.000 km. væk
i en fremmed kultur.

> tja - det er det da sikkert også for nogen - men alternativet kan være
> værre.

Og alternativet?
Koranen, mullaher, imamer, Amir al-Jihad ,osv,
som de så stædigt prøver at indfører her i landet?

> At man flygter fra et brutalt, undertrykkende styre og søger
> hjælp hvor man kan få det?

Det sammme styre, de samme mennesker
ønsker indført i Danmark?

"Asmat Gilani, som er pakistansk imam ved Minhaj-ul-Qurán moskeen
(Koranens vej) i Valby:
"Dansk kultur er ikke god for os. Derfor kommer vore børn her i moskeen
og læser i Koranen og nogle forældre vælger at sende deres børn til
Pakistan i et år, så de kan blive renset i deres tankegang"!"

> Jeg kan svare på alt - men kan du forstå alt?

Du kan vist ikke svare på noget
du ikke kan forstå!

_________
ElGaliNero

Arne H.Wilstrup

Det er ikke korrekt. news:3ff4165b$0$9820$edfa...@dread14.news.tele.dk

hvor du skrev:

[...]

Men det benægter du vel?

> Hvorfor prøver man at indføre værdier og normer,
> som er magen til dem, hvis land man er udvandret fra?

Har jeg besvaret - man kæmper naturligvis for sine synspunkter- noget man
gerne må gøre her -også selvom du er imod det.

> Jeg taler ikke om flygtninge, men udvandrere!

Udvandrere?

> Der frivilligt har forladt deres land,
> for at bosætte sig 3.000 km. væk
> i en fremmed kultur.

Hvem er det?

> Og alternativet?
> Koranen, mullaher, imamer, Amir al-Jihad ,osv,
> som de så stædigt prøver at indfører her i landet?

Det er i orden at man vil forsøge at omvende folk til kristendommen, men det
er altså ikke i orden, hvis man benytter samme metoder for at vinde folk for
sig til Islam?

> Det sammme styre, de samme mennesker
> ønsker indført i Danmark?

hvor ved du dog det fra? Tror du folk normalt flygter fra et brutalt og
undertrykkende styre for så at gennemføre det samme herhjemme? Du må være
bims.

> [...]
> og læser i Koranen og nogle forældre vælger at sende deres børn til
> Pakistan i et år, så de kan blive renset i deres tankegang"!"

Det har han da ret til at mene - i danske folkeskoler bliver børnene jo også
konfronteret med den kristne opfattelse af tingene -nogle forældre vælger så
at lade deres børn fritage for faget, fordi de mener at det vil rense dem i
deres tankegang for skadelig religiøs påvirkning - uanset sandhedsværdien af
det.

> Du kan vist ikke svare på noget
> du ikke kan forstå!

Og du besværer dig over at jeg ikke svarer på dine spørgsmål -hvad med dig
selv?

--
ahw

Jensen

> [...]
> ønskes ført i overenstemmelse med love
> og regler fra en 1400 år gammel bog,
> der er uforanderlig og den evige sandhed,

Udtrykkker det forargelse?

> Udvandrere?

> Hvem er det?

Udvandrere er dem der rejser fra sit hjemland
for at bosætte sig i et andet, og de kaldes så
indvandrere i de lande de vælger at bosætte sig i.

Er den virklelig så svær at fatte?

> [...]
men det
> er altså ikke i orden, hvis man benytter samme metoder for at vinde

Samme metoder, hvilke metoder?
Der er ingen her hjemme der forsøger at omvende
nogle som helst, andet en lige de

> [...]
og
> undertrykkende styre for så at gennemføre det samme herhjemme? Du må

Det er jo lige præcis det de, ønsker at opretette,
den islamiske stat, og inførelse af sharia og gud ved hvad.
Kig lidt her på hvilke udtalelser islamiske lederer er kommet med,
tror du det er for sjov?
http://www.patriot.dk/islam.html

Og det er jo islamiske "ledere", imamer,
der står og prædiker i moskeerne herhjemme, ikke?
Og dem de prædiker for og opfordrer til, er jo ikke
just de mest inteligente, de følger bare imamens ord,
som de jo har lært er guds ord.

+++ en masse andet jeg ikke i dag, gider
skrive om.

Der er ingen islamiske stater der kan prale med en højere eller på
niveau med den vestlige levestandard, muligvis enkelte,
rige "olie-sheik-stater", ikke engang Tyrkiet, der endda ikke
er "rigtig" islamisk.

FN rapporter, beskriver stater med islam som
den dominerende magt, som
"spild af menneskelige ressourcer".

Islamiske stater har aldrig nogensinde
produceret noget som helst fornuftigt,
(bortset fra olie, der er en naturkilde),
andet end fattigdom, undertrykkelse,
flygtninge, stagnering i middelalderlige
levemåder, mm.

Ingenting!

Underligt ikke.

> [...]
dem i
> deres tankegang for skadelig religiøs påvirkning - uanset

Men det er ikke en mening der bidrager til
integrationen, i det danske demokratiske samfund.

"At dansk kultur ikke er godt for dem!"

Hvad laver de her så?

Der findes store områder i verden
hvor der er masser plads, med de
kulturer de søger.

> Og du besværer dig over at jeg ikke svarer på dine spørgsmål -hvad med
dig
> selv?

Selvfølgelig kan man besvare alle spørgsmål med:
- Løgne
- Undskyldninger
- Nye spørgsmål.

_________
ElGaliNero

Arne H.Wilstrup

> Udtrykkker det forargelse?
ja!

> Udvandrere er dem der rejser fra sit hjemland
> for at bosætte sig i et andet, og de kaldes så
> indvandrere i de lande de vælger at bosætte sig i.
>
> Er den virklelig så svær at fatte?

Når vi andre taler om indvandrere så taler vi om dem i forhold til Danmark -
ikke i forhold til dem, der rejser fra Danmark til et andet land.
Er det virkelig så svært at fatte?

> men det
> folk for
>
> Samme metoder, hvilke metoder?

Ved du selv hvad du taler om her?

> [...]

> den islamiske stat, og inførelse af sharia og gud ved hvad.
> Kig lidt her på hvilke udtalelser islamiske lederer er kommet med,

det er en nazilignende side, som jeg ikke vil fæste lid til overhovedet.
Men hvad lederne mener , må stå for deres egen regning - de færreste af dem
er flygtninge. Men i øvrigt er det helt legalt at ville gøre noget andet end
"flertallet" - vi har trods alt en form for demokratik herhjemme.

> [...]
> Og dem de prædiker for og opfordrer til, er jo ikke
> just de mest inteligente, de følger bare imamens ord,

akkurat som de kristne?

> +++ en masse andet jeg ikke i dag, gider
> skrive om.

'
Din muslimparanoia er veludtalt.

> [...]
> niveau med den vestlige levestandard, muligvis enkelte,
> rige "olie-sheik-stater", ikke engang Tyrkiet, der endda ikke

og hvad er din pointe med det?

> FN rapporter, beskriver stater med islam som
> den dominerende magt, som
> "spild af menneskelige ressourcer".

Hvilke rapporter? Jeg har ingen set fra den kant om dette.

> [...]
> (bortset fra olie, der er en naturkilde),
> andet end fattigdom, undertrykkelse,
> flygtninge, stagnering i middelalderlige

Sludder!

> Ingenting!

vås!

> Underligt ikke.

Ja, at du tror på den.

.

> Men det er ikke en mening der bidrager til
> integrationen, i det danske demokratiske samfund.

hvorfor ikke?

> "At dansk kultur ikke er godt for dem!"
>
> Hvad laver de her så?

de flygter begribeligvis - eller også har de indvandret dengang det var
legalt at indvandre - en gang op mod 70'erne - de har samme ret til at ville
lave samfundet om, som du har og jeg har - hvad er dit problem med dette? Er
det kun dem, der vil bevare Danmark som den er p.t., der har ret til at ytre
sig?

> Der findes store områder i verden
> hvor der er masser plads, med de
> kulturer de søger.

Og nu bor nogle af dem i Danmark, og det er helt legitimt at de ønsker at
ændre det danske samfund.

> dig
>
> Selvfølgelig kan man besvare alle spørgsmål med:
> - Løgne
> - Undskyldninger
> - Nye spørgsmål.>

akkurat som du gør?

--
ahw

Jensen

> Når vi andre taler om indvandrere så taler vi om dem i forhold til
Danmark -
> ikke i forhold til dem, der rejser fra Danmark til et andet land.
> Er det virkelig så svært at fatte?

Er indvandrere i DK, ikke at betragte som
udvandrere fra et andet land?

kristendommen,

> Ved du selv hvad du taler om her?

Er der religionstvang i DK?

> [...]
andet end
> "flertallet" - vi har trods alt en form for demokratik herhjemme.

Der er da ikke rettet eller tilføjet i citatene,
så de kan tages for gode varer, uanset hvor ligger.

Det viser bare hvor fordomssfuld du er og at du ikke er
særlig åben for fakta.

Det er legalt at gøre noget der er i konflikt med grundloven,
og den øvrige demokrariske lovgivning, der er gældende her.

> akkurat som de kristne?

De prædiker ikke om en lovgivning.

> '
> Din muslimparanoia er veludtalt.

Med god grund, da jeg intet positivt kan finde i det,
men jeg har jo søgt viden hos dig og mange andre
steder, om alle dens herligheder, men du eller andre
har ikke kunne overbevise mig, desværre.

Desværre er det sådan at de fleste vesterlændinge,
der menes at have "forstand" på koranen, og dens ord,
har læst (og sikkert ikke forstået) den "tilpassede"
engelske udgave, som jo bekendt, ikke anerkendes at
de "rigtige muslimer", hos dem er det kun er den arabiske
udgave der tæller, men det er du vel vidende om, eller?

Og de fleste vestlige "lærde" er vel heller ikke klar over at,
koranen, hadith, sunna, sharia er uadskillelige elementer
i islam.

> og hvad er din pointe med det?

At det, at ville indføre normer,værdier, love
og regler, mm fra disse stater, ikke vil medføre yderligere
højere levevilkår, eller forbedringer, tværtimod,
men er man typen, der kan leve af tro alene, og
total underkastelse af en totalitær ideologi,
er det vel det eneste rigtige.

> Hvilke rapporter? Jeg har ingen set fra den kant om dette.

Har du været dem allesammen igennem?

> Sludder!
>
> vås!

Kom med et par gode eksembler.

> [...]

dette? Er
> det kun dem, der vil bevare Danmark som den er p.t., der har ret til

Det er da lettere at rejse, end at prøve at
ændre et helt lands kultur!
Og de får endda penge for det!

Men så svært er det måske heller ikke,
da muslimer generelt får flere børn en etniske
danskere, 6-12 børn i gennemsnit,
og så er pigerne endda ikke regnet med, for
dem regner de jo ikke for noget.

"M. A. Rassoul (ledende muslimsk tyrk og islamisk forfatter i Köln
Tyskland sept. 1997):
"Tiden arbejder for os. vore kvinder har altid tyk
mave. De kristne får stadig færre børn...Grundloven skal væk og Koranen
regere. De regerende skal være muslimer" (i Professor A. Mertenssacker:
"Muslime erobern Deutschland", 1998)."

Samme kilde:

"At få børn er meget vigtigt for at indtage landet. Det sker gennem
børnefødsler, og socialkontoret betaler jo. Hvad de (vore) mænd ikke
klarede, da de skulle indtage Wien, det klarer vi nu. Det er vi Allah
skyldig. Vi føder jer kaput.""

Så let er det!
Efter de har været på konerne kan de bare læne sig tilbage,
og ryge vandpipe og drikke the, indtægterne behøver de
jo ikke at arbejde for.
Og så ellers opdrage yngelsen i den
hellige korans navn, så er cirkelen sluttet.

> Og nu bor nogle af dem i Danmark, og det er helt legitimt at de ønsker
at
> ændre det danske samfund.

Tilbage til middelalderen?

Hvor skal de flygte hen når alle lande er blevet
islamiseret, og inddæmmet i undertrykkelsens
og armoddets svøbe, tror du?

> akkurat som du gør?

Altså også med påstande der
skyldes uvidenhed.

Og vores uvidenhed på området kan måske skyldes,
at islam ikke er noget man diskuterer:

Islamisk Verdensliga i Danmark formulerer dette
autoritative synspunkt sådan:
"For en muslim er der noget fundamentalt kunstigt
i at diskutere islam.
Faktisk betragter man enhver diskussion af
den ovennævnte type som udtryk for vestlig tankegang".

Det er ikke sikkert jeg gider mere i aften,
men et sidste spørgsmål:

Hvad der det, der så godt ved islam,
at du gider at spilde dine aftener på
at forsvarer det, AHW?

_________
ElGaliNero

Arne H.Wilstrup

> Er indvandrere i DK, ikke at betragte som
> udvandrere fra et andet land?

ordkløveri - du ved meget udmærket at når vi i Danmark taler om
fremmedpolitikken, så taler vi om INDVANDRERE OG IKKE om udvandrere - hvad
er det for en gang ordkløveri, du her er i gang med?

> Er der religionstvang i DK?

ved du heller ikke det? Prøv noget nyt- læs et par aviser- helst dagligt.

> .
>
> Der er da ikke rettet eller tilføjet i citatene,
> så de kan tages for gode varer, uanset hvor ligger.

Nej!

> Det viser bare hvor fordomssfuld du er og at du ikke er
> særlig åben for fakta.

Jeg er altid åben for fakta - men det er du ikke siden du forsøger at
forplumre debatten med den slags uvedkommende indlæg, der mest handler om
hvorvidt islam er en trussel mod danskerene etc.

> De prædiker ikke om en lovgivning.

??? Vås - det er f.eks. fastsat i loven om præstegerninger, at præsten SKAL
bede for kongehuset, for regeringen etc. - det er da at prædike om
lovgivningen.

Og desuden prædiker præsterne efter bibelen og tolkningerne af den, så heri
ligger også budskaber om at foretage sig nogetk i henhold til denne ,
akkurat som imamerne gør det.

> Med god grund, da jeg intet positivt kan finde i det,
> men jeg har jo søgt viden hos dig og mange andre
> steder, om alle dens herligheder, men du eller andre
> har ikke kunne overbevise mig, desværre.

Du er så forstokket at du ikke VIL lade dig overbevise om noget som helst -
du ved intet om muslimer i det hele taget, udover hvad din herre og mester
Mogens Glistrup eller Bo Warming eller Pia Kjærsgaard lukke ud fra tid til
anden (undskyld, glemte jeg Krarupfamilien med den sorte præst fra
Seem?) -og på den grund postulerer du alt muligt uhyrligt - det værste er at
du starter en tråd med opfordring til dialog -er det noget, du absolut ikke
ønsker, så er det en dialog -du ønsker en enetale.

> [...]
> de "rigtige muslimer", hos dem er det kun er den arabiske
> udgave der tæller, men det er du vel vidende om, eller?

Sikke noget forbandet vrøvl - igen viser det sig, at du ikke har forstået et
kvæk af disse ting - det er folk som dig, uvidende om tingenes rette
sammenhæng, der gør at debatten forplumres.

For det første er der flere udgaver af koranen skrevet på dansk og andre
sprog - også af muslimer, for det andet er det intet steds fastslået at man
kun kan læse koranen på arabisk - det, der er tale om er, at man i religiøs
forstand ikke mener at koranen har godt af at blive oversat, fordi derved
går meget af meningen tabt - og man opfordrer simpelthen muslimer til at
læse den på originalsproget for at undgå féjlfortolkninger. I religiøs
forstand er det meget praktisk at man taler om de samme skriftsteder (Suraer
mv.) på et fælles sprog, så man er sikker på at det er det samme man taler
om. Men der er altså ikke noget verdsligt krav om at man skal læse koranen
på arabisk - kun hvis man som troende vil dyrke ned i substansen, er det
nødvendigt at gå til kilderne.

> Og de fleste vestlige "lærde" er vel heller ikke klar over at,
> koranen, hadith, sunna, sharia er uadskillelige elementer
> i islam.

igen noget vås - naturligvis er de klar over disse ting - men der er forskel
på shia og sunni-muslimer -alene i deres koranfortolkning, deraf denne
adskillelse af muslimer - men også i forhold til kristendommen, er der tale
om forskellige opfattelser af hvad der er Gud velbehageligt.

> [...]
> højere levevilkår, eller forbedringer, tværtimod,
> men er man typen, der kan leve af tro alene, og
> total underkastelse af en totalitær ideologi,

kristendommen har samme mål - også i Danmark -mest markant under pietismen,
var det forbudt at tænke, tro eller handle anderledes end hvad bibelens
skriftkloge mente var den rette lære. Og vi har såmænd også brændt hekse
herhjemme for "gudsbespottelse".

> Har du været dem allesammen igennem?

Næ, men da det er dig, der påstår at de findes, må det jo være en smal sag
for dig at dokumentere det.

> Kom med et par gode eksembler.

gider ikke! Det vil alligevel ikke gør spor indtryk på dig -du er så
fanatisk enøjet at jeg foretrækker ungjordskristne fremfor dig.

> Det er da lettere at rejse, end at prøve at
> ændre et helt lands kultur!
> Og de får endda penge for det!

hvorfor skulle de rejse? De bor i Danmark, deltager i den demokratiske
proces i landet - hvad er så dit problem med at de også tillader sig at
udøve deres religionsfrihed her?

> Men så svært er det måske heller ikke,
> da muslimer generelt får flere børn en etniske
> danskere, 6-12 børn i gennemsnit,
> og så er pigerne endda ikke regnet med, for
> dem regner de jo ikke for noget.

du er fyldt med fordomme - så mange fordomme at det næsten gør ondt - du ved
intet om det, du skriver om, men fremturer med en så stor og larmende
uvidenhed, at man må tage sig til hovedet.

> [...]
> børnefødsler, og socialkontoret betaler jo. Hvad de (vore) mænd ikke
> klarede, da de skulle indtage Wien, det klarer vi nu. Det er vi Allah

Udover at jeg ikke tror en disse på at disse ord virkelig er sagt af en
muslimsk professor eller hvad det nu er du hævder at manden er, men
fremstillet til lejligheden af en provokatør, som vi jo også har oplevet her
i nyhedsgrupperne, så vil jeg fastholde at selv det vås, har han ret ´til at
mene. Har du problemer med demokratiet?

> [...]
> jo ikke at arbejde for.
> Og så ellers opdrage yngelsen i den
> hellige korans navn, så er cirkelen sluttet.

Det lyder helt som den form for kristendom, jeg blev søgt indoktrineret med
som barn. Kolde afvaskninger og kvindens plads er i soveværelset og lænket
til køkkenet.

> at
>
> Tilbage til middelalderen?

Det er da deres ret - her i landet er der såmænd folk, der ønsker
skolevæsenet bombet tilbage til trediverne, så hvorfor ikke andre ønsker på
det politiske område?

> Hvor skal de flygte hen når alle lande er blevet
> islamiseret, og inddæmmet i undertrykkelsens
> og armoddets svøbe, tror du?

det sker næppe nogensinde - ikke en gang kristendommen har kunnet klare
dette.

> Altså også med påstande der
> skyldes uvidenhed.
>
> Og vores uvidenhed på området kan måske skyldes,
> at islam ikke er noget man diskuterer:

Du ved jo ikke ret meget om islam, hvilket fremgår af alle dine fordomme her
i gruppen.

> [...]
> i at diskutere islam.
> Faktisk betragter man enhver diskussion af
> den ovennævnte type som udtryk for vestlig tankegang".

Og...? Igen:de må mene, hvad de vil.

> Det er ikke sikkert jeg gider mere i aften,
> men et sidste spørgsmål:
>
> Hvad der det, der så godt ved islam,
> at du gider at spilde dine aftener på
> at forsvarer det, AHW?

Det er for at afsløre fjolser som dig, der på den ene side prædiker
kristendom og tolerance og ønsket om dialog, medens I på den anden side ikke
mener en pind med det, men kun lufter jeres fordomme om muslimer.

Enhver religion er svindel og humbug, institutionaliseret af mænd for at
bibeholde og legitimere magten over "de andre" - gudstroen er noget
tankespind og hører ikke hjemme
blandt begavede mennesker, hvis de ikke er komplet hjernevaskede.

Når det er sagt, så har religionen også nogle tilbud til mennesket,nemlig at
trøste dem, der er bange for døden og fremtiden, at de kan få en mulighed
for at blive mindre forknytte og angste.
Det under jeg naturligvis disse mennesker, akkurat som jeg under svagt
gående en krykke.

Men religion er et folkets opium - en slags rusmiddel, der skal hindre dem i
at tage del i verdens trængsler på ansvarlig vis, men i stedet kan skyde
skylden på en far, der lever hinsides fornuften - det skal der åbenbart til
for at man kan holde tilværelsen ud -nogle bliver drankere, og nogle bliver
narkomaner i stedet.

Og hvis det eneste du har at bidrag til det, du kalder "opfordring til
dialog" blot er at lukke lort ud af kæften omkring muslimer og andre, hvis
liv du hverken kender til eller forstår, så vil jeg opfordre dig til at gøre
det i et andet forum - et forum, der er vant til din slags - f.eks.
dk.politik.indvandring Det vil sikkert være mere kærkommet end som her at
føre sig frem med falsk varebetegnelse.

Få dig dog et liv!

EOD herfra om dette -i hverfald med dig!
--
ahw

Jensen

> det værste er at du starter en tråd med opfordring til dialog
>-er det noget, du absolut ikke ønsker, så er det en dialog
> -du ønsker en enetale.

Også her tager du fejl!

Jeg har netop ikke startet tråden for at opfordre
til dialog, det er bare emnet, altså overskriften,
om du vil, det er vores Dronning (Må Gud være med hende),
der opfordrer til dialog.

Jeg stillede spørgsmålet:

[...]

Og det har du f.eks, ikke magtet
at svare på.

Kan du sove godt AHW.

_________
ElGaliNero

Jensen

> [...]
>tankespind og hører ikke hjemme
> blandt begavede mennesker, hvis de ikke er komplet hjernevaskede.

Her er jeg fuldstændig enig med dig.

_________
ElGaliNero

Jensen

"Jensen" <jen_...@email.dk> skrev i en meddelelse

Men det inteligente svar kunne jo være:,

Det kommer an på hvilke andre der
der deltager i dialogen.

eller faktisk et helt nyt spørgsmål:
Hvem er den anden eller de andre
parter i dialogen?

Det det ikke imiddelbart fremgår af
indlægget, hvem den eller de andre
er.

Det kunne jo oplagt være - de kristne,
da det er denne gruppe indlægget er postet i,
og det kunne da også være forkæmpere for
demokratiet.

I stedet for at besvare, starter du
med at angribe med dårlige sammenligninger.
(indlægget fra "Karl", du ved!)

Men du havde måske ikke forstået spørgsmålet?

_________
ElGaliNero

Arne H.Wilstrup

> [...]

> ønskes ført i overenstemmelse med love
> og regler fra en 1400 år gammel bog,
> der er uforanderlig og den evige sandhed,

Og det har jeg svaret på flere gange -og nu en gang til: hvilket resultat
kan en dialog med troende´, hvis liv og loyalitet føres og ønskes ført i
overensstemmelse med love og regler fra en mere end 2000 år gammel bog, der
er uforanderlig og den evige sandhed, forventes at føre til?"

Og det har du f.eks. IKKE magtet at svare på.

Måtte du falde i dyb søvn og have et grimt mareridt!

--
ahw

Jensen

> [...]
bog, der
> er uforanderlig og den evige sandhed, forventes at føre til?"
>
> Og det har du f.eks. IKKE magtet at svare på.

Det er jeg vist heller ikke den rette at spørge om,
når jeg ikke kender svaret på mit eget spørgsmål.

> Måtte du falde i dyb søvn og have et grimt mareridt!

Er der nogle du specielt kunne ønske dig,
deltog i det, mareridtet?

_________
ElGaliNero

Arne H.Wilstrup

> Er der nogle du specielt kunne ønske dig,
> deltog i det, mareridtet?

ja, dig liggende hjælpeløs i en seng på et plejehjem, medens en
ekstremistisk muslim, der i øvrigt er bøsse i hemmelighed, skal sengebade
dig medens han messer fra Koranen på arabisk! ´Se det ville være heftige
sager! ;-)

--
ahw

Jensen

"Arne H.Wilstrup" <ka...@meget.dk> skrev i en meddelelse

Herligt :-))
Det glæder jeg mig sgu til,
jeg vil nok tage et par sovepiller,
så jeg ikke vågner midt i alle herlighederne,
og det er ikke sikkert du hører fra mig,
før sent i morgen aften.

_________
ElGaliNero

Jensen

> [...]
> jeg vil nok tage et par sovepiller,
> så jeg ikke vågner midt i alle herlighederne,
> og det er ikke sikkert du hører fra mig,

Se det du, var et mareridt der ville noget,
men det var nu ikke muslimeren, der var
den slemme, han messede kun de "gode" vers,
og smurte mig i røven med vaseline, uden
øvrige tilnærmelser, men det værste var,
en snes, hysterisk til himlen skrigende og "jodlende",
burka-beklædte madammer, der overværede seancen
- det var det værste man kunne tænke sig,
jeg ville ikke ønske det for min værste fjende.

_________
ElGaliNero
_________
ElGaliNero

"Ruben Jusiong" skrev
(news:3ff4d140$0$29353$edfa...@dread15.news.tele.dk...):

> [...]
> Ligeledes vil de ære dem som de opfatter som sande troende Kristne.
> Problemet er så bare at overbevise dem om at man er det :o)

En kuwait'isk muslim sagde engang, at det bedste vidnesbyrd, vi kristne
kunne give, var at gøre godt mod vores næste, apropos Jesu Ord (Luke 6,31).
Denne muslim havde muligvis fattet budskabet (modsat "visse" andre).

Dersom debatten om dialog medfører Musalaha (Forsoning), er vi nået et godt
stykke på-vej.

Et af de spørgsmål, jeg godt kunne tænke mig at stille en muslim, er:

Hvorfor opfatter du os kristne som afgudsdyrkere (dét, at have taget en
medgud ved siden af Skaberen)?

Vi kristne tilbeder ganske vist Jesus, men vi gør det UDELUKKENDE i kraft
af, at vi anser Ham for at være Skaberen Himself. Eller ville der jo
vitterlig være tale om SHIRK!

Håber herved at fx. Hr. Mufaza løfter "røret" (vi ønsker dialog).

Internal message to the Muslim World:
Desværre er der "visse" personer, som - af en-eller-anden grund - ikke
har lært at opføre sig anstændigt her på nyhedsgrupperne. Undgå venligst at
lade jer rive med. Ignorér dem (Rev (Åb) 12,10). Koncentrer jer om det
vigtigste: Musalaha (The Escape from Hell).

Med venlig hilsen og Guds fred.
Mogens Kall
The servant of Michael

Last Information-file:
1103 news:h9DFb.63540$jf4.3...@news000.worldonline.dk...

File-name:
Re: Opfordring til dialog!
0666 news:8K04b.62739$Kb2.2...@news010.worldonline.dk...
DADDY-responce, Luke 19,40 (2003-11-27, CET 23:29:52, Thursday)
0858 news:cPZxb.48762$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0953 news:kmiAb.53606$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
1113 news:69dJb.65933$jf4.4...@news000.worldonline.dk...
0666+0456=1122

Jensen

"Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Et af de spørgsmål, jeg godt kunne tænke mig at stille en muslim, er:
>
> Hvorfor opfatter du os kristne som afgudsdyrkere (dét, at have taget

Her har du et svar, endda fra en
højtstående muslimsk leder:

[...]

Er dialog, på højere plan,
overhovedet muligt?

_________
ElGaliNero

Jensen

> [...]
> burka-beklædte madammer, der overværede seancen
> - det var det værste man kunne tænke sig,
> jeg ville ikke ønske det for min værste fjende.

... hov hov, lige et øjeblik!
Jeg fik vist ikke fortalt hvorfor, muhamadammerne
stod skrigende og "jodlende", men ser du, inde
midt mellem dem, sad der fire piger der allesammen
skulle have foretaget hvert sit, "religiøse" indgreb,
i form af fratagelse af retten til seksuel stimulans
og nydelse, dette skulle foregå med et sløvt barberblad
og et par glasskår, - ser du det var fakstisk det der
fik mig til at vågne, ganske brat endda.

_________
ElGaliNero

"Jensen" skrev (news:3ff6cf0e$0$9740$edfa...@dread14.news.tele.dk...):

> Er dialog, på højere plan,
> overhovedet muligt?

Man kan jo blive tvunget ...
1113 news:69dJb.65933$jf4.4...@news000.worldonline.dk...

System-Updating:
1117 news:dOeJb.65955$jf4.4...@news000.worldonline.dk...
1118 news:E%nJb.66254$jf4.4...@news000.worldonline.dk...

Input memory:
0559 news:SR4ra.39155$y3.27...@news010.worldonline.dk...

> Med hensyn til de religiøse aspekter (og her tænkes på Islam, Kristendom,
> Jødedom und-so-weither) tror jeg nok, at vi mennesker må lære at holde
> tingene adskilt, når vi har at gøre med eksistentielle vital-interesser.
> Vi bør standse op og spørge os selv:
> - Er jeg nu også så stensikker i min tro ?
> - Kunne det være, at jeg har misforstået et-eller-andet ?
> - Sæt nu jeg var hjernevasket (uden at jeg vidste af det) ?
> - Ville det da ikke være regulær vanvid at sætte verden i brand ?

-

Et lille ord med på vejen til "visse" personer ...

Jesu discipel Johannes skriver:
"Frygt er ikke i kærligheden, men den fuldkomne kærlighed driver frygten
ud."
(1.John 4,18)

Jesus says:
"Bliv i Min kærlighed."

... hope you got the point.

END of "program" (NEXT: "rivejernet").

Med venlig hilsen og også Guds fred til dig, Hr. Jensen

Mogens Kall
The servant of Michael

0666+0457=1123

Jensen

"Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> skrev i en meddelelse

Det ser spændende ud, skal lige have tid til at
kigge på det, mange tak.

_________
ElGaliNero

Arne H.Wilstrup

> [...]
> og et par glasskår, - ser du det var fakstisk det der
> fik mig til at vågne, ganske brat endda.

Blot dette - der foreligger intet i koranen om religiøse indgreb på
piger -og selv på drenge er det tvivlsom, idet der blot står noget om at man
bør følge Muhameds sædvane, der jo var omskåret. Men som sagt: der står
INTETSTEDS i koranen om omskæring af piger. (jeg går ud fra at det er det,
du hentyder til).

Prøv om du ikke kan - i hvert fald i din vågne tilstand - kan sikre dig at
du i det mindste er opdateret med faktuel viden om disse spørgsmål. Så kan
du have dine mareridt for dig selv.

--
ahw

Jensen

"Arne H.Wilstrup" <ka...@meget.dk> skrev i en meddelelse

At den slags uhyrligheder udføres, er da forkasteligt,
uanset om det står i koranen eller ej.
Som jeg heller ikke her antyder.

Men at det udføres af muslimer, og muslimer
fra Somalia i særdeleshed, er et ubestrideligt faktum.

_________
ElGaliNero

Arne H.Wilstrup

> "Arne H.Wilstrup" <ka...@meget.dk> skrev i en meddelelse
>
> Men at det udføres af muslimer, og muslimer
> fra Somalia i særdeleshed, er et ubestrideligt faktum.

Det údføres såmænd også af kristne "stammer" i Afrika - som blot følger
traditionen"

--
ahw

Jensen

"Arne H.Wilstrup" <ka...@meget.dk> skrev i en meddelelse

Det gør den ikke mindre uhyrlig!

_________
ElGaliNero

Arne H.Wilstrup

> følger
>
> Det gør den ikke mindre uhyrlig!

enig!

--
ahw

Jensen

"Arne H.Wilstrup" <ka...@meget.dk> skrev i en meddelelse

Hold da kæft mand, er du enig :-))

Slutter hele festen så her?
Hvis jeg skal være ærlig så
er den også ved at kede mig.

Jeg har ellers prøvet lave et fint
nyt oplæg, på baggrund af alt dette "ævl",
i dk.politik.indvandring:
"Hvad er jeres største drøm eller værste mareridt?"

Men det har du vel allerede set,
denne gang er det seriøst, da man ikke
bare herude kan spørge folk om, hvad
de mener er positivt, eller godt og hvad
de mener er negativt, eller ondt,
mht. indvandrere, så jeg har prøvet at lave
det lidt mere "spændende"..

Og jeg er sikkert enig med dig i,
hvis du synes det er noget sludder, men
det er et eksperiment, et forsøg på
at få noget mere "seriøs" debat.
og det i sig selv synes du sikkert også
er noget sludder, men løgn er det ikke.

De ortografiske* fejl er allerede blevet
bemærket af Ulrik, og dem giver jeg ham
selvfølgelig helt ret i er forkerte, der skal også
være noget for dem der fokuserer på det.

*Herligt udtryk, som jeg faktisk ikke kendte
til før du gjorde mig opmærksom på det,
mange tak for det. :-)

_________
ElGaliNero

> ahw2

Ruben Jusiong

'ÆGTE' muslimer vil mere end gerne erkende det. Lige så vel som en 'ægte'
kristen erkender at den Kristne tro udspringer af jødernes tro. Jesus lagde
ikke skjul på at han var jøde, han nævnte neto pat han var kommet med det
formål at opfylde dem jødiske lov.

Problemet er at mange forveksler en rigtig muslim med de fundamentalister,
der fordrejer Muhammes ord. Jeg kunne da ikke tænke mig som Kristen at blive
sammenlignet med de idioter i f.eks. Irland. Protestanter eller Katolikker -
De har alle fattet minus af Jusu budskab, og det er i sig selv dræbende for
en Kristen at se hvordan de misbruger Guds ord til egen vinding - føj!

Jeg er overbevist om at rettroende muslimer har det på samme måde med de
krigsliderlige, der misbruger Koranen.

Mvh
Ruben

Akalias

> [...]
> en Kristen at se hvordan de misbruger Guds ord til egen vinding - føj!
>
> Jeg er overbevist om at rettroende muslimer har det på samme måde med de

Jeg er enig. Dog synes jeg stadig, at englænderne skal fjerne sig fra
Irland! ;-)

Ruben Jusiong

"Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> wrote in message

> [...]
>
> Vi kristne tilbeder ganske vist Jesus, men vi gør det UDELUKKENDE i kraft
> af, at vi anser Ham for at være Skaberen Himself. Eller ville der jo

Hej Mogens

Interessant at du spørger om netop dette... Jeg er faktisk også tjener af
Michael (Jesus), men jeg tilbeder faktisk Gud og ikke Jesus. Jesus er min
Herre, men ikke min Gud.

Virkelig interessant er også at Jesus selv siger i Johannes 14:28 - v28 I
har hørt, at jeg har sagt til jer: Jeg går bort, og jeg kommer til jer. Hvis
I elskede mig, ville I glæde jer over, at jeg går til Faderen, for Faderen
er større end jeg.

Lidt mere fra Jesu egen mund..!

Markus 12:29 og 12:32 - v29 Jesus svarede: »Det første bud er: >Hør Israel!
Herren vor Gud, Herren er én, v30 og du skal elske Herren din Gud af hele
dit hjerte og af hele din sjæl og af hele dit sind og af hele din styrke. -
Taler Jesus her om sig selv eller om en anden??? Jeg tror at han taler om en
anden - Nemlig Herren vor Gud, Jahve eller Allah som muslimerne kalder ham.
Underligt nok, siger Koranen også - Allah vor Gud, Allah er én.

v32 Så sagde den skriftkloge til ham: »Det er rigtigt, Mester. Det er
sandt, som du sagde, at Gud er én, og at der ikke er nogen anden end ham -
Altså ikke nogen anden, heller ikke Jesus! Jesus er 'kun' Guds Messias - ham
ved hvem Gud vil lade hele verden frelse.

Jesus siger også selv...
Mattæus 4:10 - v10 Da svarede Jesus ham: »Vig bort, Satan! For der står
skrevet: >Du skal tilbede Herren din Gud og tjene ham alene.< «

Så det er altså ikke alle Kristne der tror at Jesus er Gud. Og det er
faktisk netop en af grundende til at Muslimer ikke kan tage Kristne
alvorligt. Som de (meget rigtigt siger) - Hvis Í tilbeder andre end Gud, så
må det være afgudsdyrkelse...!

Ligeledes mener mange Muslimer at Kristne fremmer afgudsdyrkelse ved at have
kors, gudebilleder og ikoner i deres kirker og i deres gudsdyrkelse. Men har
de ikke ret?? De første Kristne brugte afgjort hverken kors eller Maria
ikoner, eller andre for den sags skyld. Nogle få brugte fisken, som tegn på
at de var menneskefiskere som Jesus sagde. Men vi skal langt op, før nogle
får den idé at bruge et døds-redskab som tegn for den livgivende kristne
tro.

Mvh.
Ruben

Ruben Jusiong

"Akalias" <akalias@> wrote in message

> Jeg er enig. Dog synes jeg stadig, at englænderne skal fjerne sig fra
> Irland! ;-)

Jeg siger ikke at jeg her er hverken enig eller uenig. Blot at det ikke har
noget som helst med den Kristne tro at gøre. Det er politik, og burde kaldes
for det.

Istedet misbruges religionen af politikkerne til at samle folket, som er
uvidende og misinformeret af deres præster. Det er noget der burde høre
hjemme i den mørke middelalder!!!

Det er som Jesus siger - Blinde der leder blinde..!

Hilsen Ruben

Akalias

> [...]
har
> noget som helst med den Kristne tro at gøre. Det er politik, og burde

Du har ret.

> Istedet misbruges religionen af politikkerne til at samle folket, som er
> uvidende og misinformeret af deres præster. Det er noget der burde høre
> hjemme i den mørke middelalder!!!

Du har ret igen.

> Det er som Jesus siger - Blinde der leder blinde..!

Du har ret igen igen. ;-)

Jeg må rose dig for din indsigt og måden du formulerer dig på. :-)
Jeg får helt lyst til at trykke dig i hånden. :-)
Godt nytår til dig. :-)

Ruben Jusiong

> Jeg må rose dig for din indsigt og måden du formulerer dig på. :-)
> Jeg får helt lyst til at trykke dig i hånden. :-)
> Godt nytår til dig. :-)

Tak for roserne. Jeg har nu ikke mere indsigt end det Bibelen giver mig (gid
jeg havde - hvem der ikke gerne ville have gået sammen med Jesus). Men jeg
forsøger at holde Tro for sig og Politik for sig. Jeg mener at læse at
Kristus gjorde det samme.

Også Godt Nytår til dig :o)

Hilsen Ruben

Rasmus Underbjerg Pinnerup

"Ruben Jusiong" <jusiong@*fjernes*email.dk> mælte sligt:

Det er for så vidt ikke afgørende. Muslimer afviser kun at dyrke Jesus,
fordi de ikke regner ham for guddommelig. Det gør ændrer vel ikke ved,
at de ikke dyrker Kristus.

Dertil er jeg ikke sikker på, at det går an at sætte lighedstegn mellem
Kristus og skaberen. Gud Faderen skabte iføge NT *ved* Kristus - ikke
omvendt.

>Interessant at du spørger om netop dette... Jeg er faktisk også tjener af
>Michael (Jesus), men jeg tilbeder faktisk Gud og ikke Jesus. Jesus er min
>Herre, men ikke min Gud.

Så skal der ikke stor konfessionskundskab til at gætte dit religiøse
ståsted ;)

>Så det er altså ikke alle Kristne der tror at Jesus er Gud.

Det mener nogle kristne jo, at det er, eftersom det ikke er sjældent, at
troen på Kristi guddommelighed anføres som et kriterium for at være
kristen. Men sådan er der jo så meget...

>De første Kristne brugte afgjort hverken kors eller Maria
>ikoner, eller andre for den sags skyld.

De brugte meget ofte XP-monogrammet.

>Nogle få brugte fisken, som tegn på at de var menneskefiskere som
>Jesus sagde.

Fisken har tillige den mening, at den henviser til historien om Jonas og
hvalfisken og dermed til Kristi død og genopstandelse.

>Men vi skal langt op, før nogle får den idé at bruge et døds-redskab som
>tegn for den livgivende kristne tro.

Korset blev de første par århundreder ofte brugt af de kristnes
modstandere til at håne de kristne med - især kendt er det såkaldte
"spottekrucifiks", der viser kristne dyrke et korsfæstet æsel. Kristne
før Konstantin var tilbageholdende med at bruge tegnet, da det let kunne
lede til forhånelse, men på Konstantins tid blev symbolet for alvor
populært, og det er trods alt ikke længere oppe end 300-tallet -
nogenlunde samtidig med, at Bibelens kanon fandt sin form.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Tell the mob who sing your song
that they are fools and they are wrong.

"Ruben Jusiong" skrev
(news:3ff9e044$0$29417$edfa...@dread15.news.tele.dk...):

> Hej Mogens
>
> Interessant at du spørger om netop dette... Jeg er faktisk også tjener af

> Michael (Jesus), ...

Tillykke!

Du sætter lighedstegn mellem Michael og Jesus, hvilket fx. også Jehovas
Vidner gør (det gør jeg IKKE). Er du et Jehovas vidne ?

> ... men jeg tilbeder faktisk Gud og ikke Jesus. Jesus er min

> Herre, men ikke min Gud.

Herom (Jesus = Skaberen) har Boerge Rahbech Jensen og jeg talt en hel del:

0927 news:ibHzb.51986$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
(2003-12-04, Thursday, CET 15:07)

> [...]
> (Fil 2,6-7a)
>
> Sekten Jehovas Vidner har forfalsket teksten, sådan at den kommer til at
> lyde ... "IKKE at være Gud lig, men han gav afkald."
>
> Herved har de afslører sig selv, for spørgsmålet melder sig jo:
>
> Hvorledes kan Jesus give AFKALD på noget, han i forvejen ikke er ?
>
> Eller sagt på moderne dansk:
>
> Hvis et glas allerede er tomt, hvorledes kan man så tømme det ?
>
> (sætningen bliver ulogisk, selv-modsigende)
>
> Herved afsløres sektens falske lære. De frarøver Jesu Guddommelighed!
> (Jesu Guddommelighed, se fx. Luke 5,21 i relation til vers 24)

0956 news:K2BAb.54541$jf4.3...@news000.worldonline.dk...
(2003-12-07, Sunday, CET 08:57)

> [...]
> Moneteismen bevares intakt.
>
> Medens vi er ved emnet Moneteisme, bør jeg også lige nævne, at Helligånden
> ligeledes OGSÅ er en del af Guddommen. Vi læser i Apostlenes Gerninger
> følgende:
>
> (en person Ananias har fået den skøre idé, at foregive et,
> men at gøre noget andet)
>
> Peter siger:
> "Ananias! ... du har løjer imod HELLIGÅNDEN ...
> Det er ikke mennesker, du har løjet for, men GUD."
> (Ap.G. 5,3-4)
>
> Helligånden er - ifølge Ap.G. - også Gud.
>
> Herved bliver Gud 3-i-1, den treenige Gud.

[ ... ]

> [...]
> medvirken - ret ydmygende i grunden.
> Det svarer til - lad os bruge et billed-eksempel:
>
> En millionær givet frivilligt afkald på sine penge.
> Han (eller hun) kan nu ikke længere købe sig mad og tøj, men må tigge.
>
> Dét, som Jesus vil lære os mennesker, er, hvorledes vi skal "tigge"; ikke
> for at få mad og tøj, men derimod SAMVÆRD med Skaberen. Han viser os vejen
> til Gud Fader; den vej vi mennesker (som IKKE besidder guddomskraft) skal
> vandre.
> Han giver os et forbillede, og det er jo også derfor, Han siger: "Følg
> Mig." - Gør som Jeg, så skal I møde Faderen.

[ ... ]

0961 news:78IAb.54944$jf4.3...@news000.worldonline.dk...
(7. december 2003, CET 17:01)

> [...]
>
> Den skriftkloge hævder dernæst, at Jesus taler Gudsbespotteligt. Og
> hvorfor gør han nu det ?
> Svaret er ligetil. Jesus TILLADER Sig PÅ GUDS VEGNE at tilgive synd.
>
> Dersom jeg var en skriftklog og stod i en tilsvarende situation, da ville
> jeg også sige: "Manden er gået fra forstanden. Han udgiver sig for at være
> Gud !!!"
>
> Enter taler Jesus Gudsbespotteligt, eller også ér Jesus Gud !!!
>
> Det er et "enten-eller", der findes ikke noget "måske" eller "både-og".

> Det må vi helllere lige konkretisere. Har du Bibelverset ?

[ ... ]

> Retten til at være Gud Himself (Apropos retten til at tilgive syndere,
> Lukas 5,20)

> Nej! - Det synes jeg ikke. Der er her jo blot tale om et billedsprog.
> Billedsproget kunne jo symbolsk fortsætte: "Armen bliver flået af kroppen
> (apropos Fil 2,7 - "men Han gav AFKALD og tog tjenerskikkelse på).
[ ... ]

> Nej, bestemt ikke. Du misforstår mig. Dét, Jesus giver afkald på, er ...
[ ... ]
> [...]
>
> Og så straks laver Du et "tryllenummer" ?
>
> -
>
> Spørgsmålet er:
>
> Hvem udførte miraklet ?
>
> Jesus (i egen Kraft) ?
>
> Jesus siger:
>
> "Sønnen (Jesus) kan SLET INTET gøre af sig selv, men KUN DET,
> Han ser Faderen gøre; thi hvad Han gør, det samme gør også Sønnen."
> (John 5,19)
>
> Hvem udførte miraklet ?
>
> DADDY !
>
> Dersom vi satte os for at beskrive dette i et billedsprog, kunne det lyde

[ ... ]
> [...]
> ("kølvandet").
>
> Jesus kunne vise os mennesker, hvordan vi får Musalaha (Fred-med-Gud).
>
> Og hvordan gør man så det ?
>
> Ved blot at tro på, at Jesus - på dine vegne - tog straffen på sig.
>
> Dét var Jesu mission her på jorden.
>
> Han blev FRISTET på korset, idet en råbte til ham "frels dig selv, stig
> ned af korset".
>
> Og Jesus kunne sagtens have gjort det; problemet ville så blot havde
> været,
> at du og jeg og alle andre mennesker fortsat ville være FORTABTE (dét, at

0964 news:YHKAb.55081$jf4.3...@news000.worldonline.dk...
(7. december 2003 19:48)

> [...]
>
> Faderen er forskellig fra Jesus i den forstand, at Han sad i Himlen, mens
> Jesus vandrede om på Jorden. Men det er abstrakte begreber, som vi
> mennesker nok aldrig helt vil kunne fatte.
>
> Johannes skriver jo:
>
> "Ingen har nogensinde set Faderen."
> (John 1,18)
>
> Vi mennesker vil ALDRIG kunne fatte Faderen, den Almægtige. Vi er - som
> mennesker - fór begrænsede i vores fatteevne. Og det gør ikke noget. For
> det er slet ikke det, der er formålet. Blot dette ene: At sige Ja til
> Jesus. Ham kan vi fatte (Guds tolk, John 1,18)
[ ... ]

> [...]
> moneteistisk religion !!!
>
> Jesus ér Gud, IKKE i kraft af at Han er søn-af-Gud, men UDELUKKENDE fordi
> Han er Faderen Himself !!!
>
> Men når Faderen Himself giver afkald på Sin Almagt, da er Han IKKE LÆNGERE
> Gud hvad angår Hans Guddomsret til at benytte Sin Almagt, men Han er
> fortsat
> Gud, hvad angår Hans rettigheder med hensyn til at tilgive. Derfor er
> Jesus
> Kristus BÅDE 100 % menneske OG - samtidig - 100 % Gud.
>
> For os mennesker er dette úlogisk, men dermed ikke sagt, at det er úlogisk

[ ... ]

> Når "armen" er adskilt fysisk fra legemet, er den ikke længere en del af
> kroppen. På samme måde er det med hensyn til Jesus. Når Jesus giver afkald
> på at være Gud lig, er Han - ligesom armen - adskilt fra Gud. Hvorledes
> kunne Han da ellers råbe på Korset: "Min Gud, Min Gud - Hvorfor har Du
> forladt Mig ?"
[ ... ]

I forlængelse af dette kom Andreas og jeg i en samtale ind på ...
1131 news:yKEJb.66462$jf4.4...@news000.worldonline.dk...
(3. januar 2004 20:28)

> Billedlig talt kunne man sige, at Gud opfører Sig akkurart ligesom en
> jordisk fader, som anviser anviser sine børn, hvordan de skal løse et
> problem, eksempelvis hvorledes man kommer over en å. Faderen kunne sagtens
> bare hoppe over åen. Og det er jo fint nok, men det hjælper bare ikke
> børnene med at komme over åen (idet de er for små).
[ ... ]
> [...]
> afkald på at være Gud lig, Fil. 2,6) . Således ønsker Gud, at vi (Hans
> børn)
> på tilsvarende vis skal leve med Ham, i 100 % afhængighed.
>
> Der er forskel på sympati og impati. Dersom Jesus ikke selv var blevet
> fristet i alle ting, så kunne Han vel heller ikke have medlidenhed med os;
> dét, at lide SAMMEN-med-os? - Og så var Han vel heller ej i stand til at
> bære vore sygdomme og smerte (Es. 53,4) ? - Jesus måtte - med andre ord -
> nødvendigvis 100 % identificere Sig med os (dersom *redningsaktionen*

-

Du skriver, Ruben:
> Så det er altså ikke alle Kristne der tror at Jesus er Gud. ...

Fejlagtig konklusion!

> ... Og det er

> faktisk netop en af grundende til at Muslimer ikke kan tage Kristne
> alvorligt. Som de (meget rigtigt siger) - Hvis Í tilbeder andre end Gud,
> så må det være afgudsdyrkelse...!

Muslimer skulle nødig tale. De tilbeder faktisk en meteor-sten (Kaba'en).

Apropos Law no 1 (Exodus (2.Mos) 20,3).
Apropos Law no 2 (Exodus (2.Mos) 20,4-6).

Skaberen <> (forskellig fra) det skabte!

Hav en god aften, Ruben.

The servant of Michael.

Last Information-file:
1103 news:h9DFb.63540$jf4.3...@news000.worldonline.dk...

File-number:
0666+0479=1145

"Kall, Mogens" skrev
(news:o%zJb.66351$jf4.4...@news000.worldonline.dk...):

> Håber herved at fx. Hr. Mufaza løfter "røret" (vi ønsker dialog).

DADDY-Break (2004-01-08, CET 12:48:24):
- "Den skal med (TV2 TTV s138)."

Yes, my Lord:

Input News:
TV2 TTV s138 Tor 08 jan (2004, CET) 21:43:33

Iran parat til dialog med USA

Hvis kontakten bygger på gensidig re-
spekt, er Iran villig til at genoptage
de diplomatiske forbindelser med USA.
Det siger udenrigsminister Kamal
Kharrazi til det statslige tv.

"Iran er parat til at forhandle med
alle lande, USA er ingen undtagelse,"
siger ministeren.

"Hvis Washington antager en ny ind-
gangsvinkel til Iran og er parat til at
samarbejde ud fra principperne om
lighed og gensidig respekt, så vil
atmosfæren ændre sig betydeligt, " sagde
Kharrazi.
--- 8. jan 12:27 --------------------------------------

Input memory (letter 1997-08-04):

From Mogens Kall Monday, 4. August 1997
UDN, Denmark CET 12:12

Daycode: DADDY LIVES 201, T+181, 157, 86*

To the president of Iran
c/o Prime representative to Dk.

Copies: The International Court of Justice, The Hague, and
The Muslim World (through the Saudi-Arabian ambassador to DK.)

Til Mr. Præsident ayatollah (?) Sayeed Mohammad Khatami,

Der står skrevet i Bibelen:

Rom 12,17-18

Gengæld ikke nogen ondt med ondt; stræb efter det, der
er godt i alle menneskers øjne,
om det er muligt. Hold fred med alle mennesker, så vidt
det står til jer!

På dette grundlag (Guds Ord) er vi kristne FORPLIGTET til - om muligt
- at søge freden - men IKKE FOR ENHVER PRIS. Vi må IKKE se igennem
fingre med úret (1.Kor. 13,6 samt flere bibelvers).

Tillad mig derfor at understrege, Mr. President: For det første er De
IKKE demokratisk valgt! Censuren i Iran udvalgte ved dette forårs præ-
sidentvalg 4 kanditater, heriblandt Dem, og vragede de andre.

Så vidt jeg er underrettet, har De ikke personligt deltaget i de for-
brydelser, der er blevet begået ved terroraktioner i udlandet samt i
Iran siden 1979, heriblandt forfølgelse og udryddelse af anderledes-
tænkende (læs: forbrydelse imod menneskeheden).

Derfor vil det være passende nu at give Dem en fair chance, hvor De
får mulighed for at bevise, at De er en ægte muslim, der gør, som
Qur'anen foreskriver vedrørende Øvrigheden (Sûra 2,12-15. -> Sûra
17,34):

1. Udlever massemorderne (inklusiv den falske ayatollah Ali
Khamenei, nu forhenværende president Ali Akbar Hashemi Raf-
sanjani samt Ali Fallahian) til retsforfølgelse ved den
Internationale Domstol i Haag!

2. Afholdelse af demokratisk præsident- og parlament-valgt
i Iran.

Dersom De gør dette, vil HERRENs vrede lægge sig og landet vil ikke
blive ramt af Hans dom, for - godt nok - hader Han úret, men Han
ELSKER også RETFÆRD (Ez. 18,23).
Undlader De derimod, gør De Dem MEDANSVARLIG i forbrydelserne ved at
dække over mordernes ondskab og beskytte dem. Da vil De selv person-
ligt blive krævet til regnskab!!!

Internal OUTPUT-code:

CET 13:00 - Hab. 2,11 "Stenene skal RÅBE (NMI-jump from 86*)"

the servant of Michael.
code: Luke 19,40

--- END of letter 1997-08-04 ------------------------------------

Vi kan IKKE se igennem fingre med forbrydelser mod Menneskeheden. De
skyldige SKAL drages til ansvar for deres ondskab, NO MATTER WHAT!

The address is this:

International Court of Justice
Peace Palace
2517 KJ The Hague
The Netherlands.

http://www.icj-cij.org/

Fremtidens Civilisation vil ellers ALDRIG kunne tilgive os denne
undladelsessynd (2.John.11).

DADDY-Break (2004-01-08, CET 21:xx:31):
- "Sådan skal den være (denne meddelse)."

Tak Jesus!

[...]

0666+0484=1150

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom
dk.politik

"Kall, Mogens" skrev
(news:kAkLb.69386$jf4.4...@news000.worldonline.dk...):

[ ... ]

> Iran parat til dialog med USA

> [...]

DR1 (TextTV) s147 søn 11 jan (2004, CET) 10:39:59

Irans valg: Halvdelen må ikke stille op

Knap 900 af i alt 1700 interesserede
kandidater til Irans parlament er
blevet nægtet opstilling til valget den
20. februar, skriver De iranske
studerendes Nyhedsbureau.

Det religiøse Vogternes Råd nægter at
lade befolkningen stemme på de
reformvenlige kandidater - blandt andre
broderen til præsident Khatami.

Broderen er i dag medlem af parlamentet
og leder af Irans største reformparti.

Også andre af de udelukkede er i dag
toppolitikere.
--- END of News ------------------------------------

Hvorledes føre dialog på det grundlag ?

Und was würde Jesus dazu sagen ?

Med (Hack'eren skal af hikkes af hack'ere med huggere) hilsen,

[...]

0666+0528=1194

Henrik Vestergaard

Hej Mogens Kall

"Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> skrev i en meddelelse

Mon ikke Han - som historiens største reformator - ville spørge:

"I siger I vil føre dialog, men har lukkede ører!"

;-) Henrik, Slagelse