Williamson undskylder alle, han har krænket med sine Holocaust-benægtelser

Jesus-loves-you

"Jesus-loves-you" skrev ...

Sent: Saturday, January 31, 2009, CET 08:24, GMT 07:24
Subject: Biskop Williamson kalder sine udtalelser for ubetænksomme -
Was: Paven udtaler solidaritet med jøder ...
Holocaust-benægtelse
8367 news:gm0ub0$2qer$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/9f5650562582e045

> ... > At være loyal overfor selve godsets Ejermand° (Matt.
> ... > 25,14-30).
[ ... ]

+

Sent: Thursday, February 12, 2009, CET 22:32, GMT 21:32
Subject: Enhver fornægtelse eller bagatellisering af Holocaust er
utilladelig, siger Paven
8421 news:gn24i5$2phm$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/30d02dc2c23143ed

News:

=== citat start ===

DR1 s147 tor 26 feb (2009, CET) 21:13:25

20:57

Undskylder Holocaust-benægtelser

Den katolske biskop Richard Williamson
siger nu undskyld til alle, som han har
krænket med sine bemærkninger på tv om,
at Holocaust "kun" kostede 300.000
jøder livet og ikke seks millioner.

Vatikanet har offentliggjort et brev
fra biskoppen via det romerskkatolske
nyhedsbureau.

Williamson, der tilhører en
yderligtgående gruppe biskopper, blev
udvist fra Argentina tidligere på
måneden.

Biskopperne blev smidt ud af den
katolske kirke for år tilbage, men blev
taget til nåde af Pave Benedikt II i
sidste måned.

=== citat slut ====

Fint. Så tror jeg nok, at vi fik rettet den fejl (Matt. 24,45-47) ... :-)

Last OUTPUT: 8490 news:go6s54$1242$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/3e916b6e1fa8a8f8
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8491

kaz

Jesus-loves-you wrote:

> === citat start ===
>
> DR1 s147 tor 26 feb (2009, CET) 21:13:25

> [...]
Det er vidst ikke helt korrekt. Kun til kardinalen og paven. Og han siger
ikke et ord om at han har ændret mening.

-----------------------------
To His Eminence Cardinal Castrillón Hoyos
Your Eminence

Amidst this tremendous media storm stirred up by imprudent remarks of mine
on Swedish television, I beg of you to accept, only as is properly
respectful, my sincere regrets for having caused to yourself and to the Holy
Father so much unnecessary distress and problems.

For me, all that matters is the Truth Incarnate, and the interests of His
one true Church, through which alone we can save our souls and give eternal
glory, in our little way, to Almighty God. So I have only one comment, from
the prophet Jonas, I, 12:

"Take me up and throw me into the sea; then the sea will quiet down for
you; for I know it is because of me that this great tempest has come upon
you."
Please also accept, and convey to the Holy Father, my sincere personal
thanks for the document signed last Wednesday and made public on Saturday.
Most humbly I will offer a Mass for both of you.
Sincerely yours in Christ

+Richard Williamson

Jesus-loves-you

"Jesus-loves-you" skrev
8491 news:go6uo9$131u$1...@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]

[ ... ]

> [...]

[ ... ]

> Fint. Så tror jeg nok, at vi fik rettet den fejl (Matt. 24,45-47) ... :-)

More news:

=== citat start ===

TV2 TTV s161 Tor 26 Feb (2009, CET) 22.07.16

Holocaustbiskop siger nu undskyld

Den katolske biskop Richard Williamson

siger i et brev til Vatikanet undskyld til alle, som han har krænket med
sine
bemærkninger om, at Holocaust "kun"

kostede 300.000 jøder livet og ikke

seks millioner. Det er Vatikanet, der
har offentliggjort brevet [.]

Williamson har udløst opstandelse med
sine udtalelser, og han er nu ankommet
til England efter at være blevet smidt
ud af Argentina.

"Jeg kan ærligt sige, at jeg fortryder
at have sagt sådan, når jeg ser
konsekvenserne," siger han

26. feb 21:27

=== citat slut ====

and ...

=== citat start ===

SVT Text 133 Tor 26 feb (2009, CET) 22:26:20

(Utrikes Publicerad 26 februari, efter kl 16)
(Førintelsesførnekare ber om ursækt)

Førintelseførnekande biskop: "ursækta"

Den brittiske SSPX-biskopen Richard
Williamson, som i STT:s Uppdrag
Granskning førnekade att judar
avrættats i gaskamrar vunder andra
værldskriget, har bett om ursækt.

Enligt en katolsk nyhetsbyrå ska
Williamson ha uttryckt ånger och
bad "infør Gud" om ursækt till de som
tagit illa vid sig av hans uttalanden.

"Om jag på førhand hade vetat den
stora skada de skulle orsaka, særskilt
før kyrkan men också før øverlevande
och slæktingar till offer før orætt-
visor under det tredje Riget, skulle
jag inte ha gjort de", sade han.

=== citat slut ====

samt ...

=== citat start ===

TV4 TEXT (p120) tor 26 Feb (2009, CET) 22:42:01

(Utrikes 26 feb 21:48)

Biskop "ber om ursækt"

Den Førintelse førnekande biskopen
Richard Williamson har bett om ursækt
før sina uttalanden. Men det ær oklart
om han ændrat uppfattning om vad som
hænde judarna under andra værldskriget.
=== citat slut ====

Hmm ...

Jeg havde nær sagt:

=== citat start ===

Mmemory on from ...

8477 news:go311l$2nl6$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/dk.politik/msg/5ae58470b8de3002
and ...
8480B news:go4aoe$5c2$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/dk.politik/msg/05a38c5094fac180
and ...
8483 news:go5s3h$m36$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/6e58f5f28284564c
and ...
8484 news:go61md$nuh$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/dk.politik/msg/eaa5fd1a37bd79de

Jeg "fristes" over evne:

De kom, de så (og tilkendegav deres mening) og sejrede ... :-)

=== citat slut ===

Last OUTPUT: 8491 news:go6uo9$131u$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/3e916b6e1fa8a8f8
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8492

Jesus-loves-you

"kaz" skrev

[ ... file 8491 ... ]

Øh, ...

Nu er jeg godt nok ikke den allerskrappeste til engelsk, men da jeg selv
lige har postet ...

Sent: Thursday, February 26, 2009, CET 23:31, GMT 22:31
8492 news:go758j$15ek$1...@newsbin.cybercity.dk

> TV4 TEXT (p120) tor 26 Feb (2009, CET) 22:42:01

> [...]

... kunne meget desværre tyde på, at han ikke har ændret mening ... :-(

At citere fra Jonas 1,12 virker (i denne sammenhæng) endog en "anelse" (for
mig) a la martyr-*selv*-iscenesættelse ... :-(

Men ka' det tænkes, at jeg har misforstået no(get ?)...

And then I heard a voice from Heaven said (perhaps ET):
(2009-02-26, Thursday, day no 57, CET 23:47, GMT 22:47)
- "Svar mig!"

ET-spørgsmålet var rettet til Williamson, I guess!

Last OUTPUT: 8492 news:go758j$15ek$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/3e916b6e1fa8a8f8
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8493

kjaer

Jesus-loves-you wrote:
> "Jesus-loves-you" skrev
> 8491 news:go6uo9$131u$1...@newsbin.cybercity.dk
>
> [ ... ]

Det han er ked af er nok, at han ikke har så mange meningsfæller i
Vartikanet som han troede. Det der skræmmer mig er at den type mennesker
synes at 300.000 mord er i orden. Du burde skrive til ham og fortælle, at
her hos os er et eneste mord strafbart, enten det så er jøder, kristne,
muslimer eller noget andet det går ud over.

Jesus-loves-you

"kjaer" skrev

[ ... file 8491 ... ]

> [...]
> her hos os er et eneste mord strafbart, enten det så er jøder, kristne,
> muslimer eller noget andet det går ud over.

Dine ord er som sendt fra Gud, den Retfærdige° ... :-)

Last OUTPUT: 8502 <news:gob8b3$30ih$1...@newsbin.cybercity.dk>
<http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/3e916b6e1fa8a8f8>
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8503

Patruljen

On 28 Feb., 12:49, "Jesus-loves-you" <John15...@1.John4.8.Heaven>
wrote:
> "kjaer" skrevnews:49a84c46$0$90269$1472...@news.sunsite.dk

> [ ... file 8491 ... ]

> Dine ord er som sendt fra Gud, den Retfærdige° ... :-)

Bortset fra det fakum, at Williamson aldrig har udtalt, at han finder
det er iorden at myrde 300.000 mennesker.
I mangel af sager at frygte opfindes frejdigt et synspunkt der krænges
ned over hovedet på Williamson -

Den kan du nok ikke få gud med på :)

> Med venlig hilsen,
> Mogens Kall.