Nådegaverne og det betroede ansvar/talent - Was: Oprørt forsvar i Cambodja-domstolen

"Jesus-loves-you" skrev
8480 news:go4aoe$5c2$1...@newsbin.cybercity.dk

> "Poul E Hansen" skrev
[ ... ]
[ ... ]
[ ... ]

> Øh ...
>
> Bevares!
>
> Du må godt finde mine indlæg sygelige, hvis blot du - hypotetisk set -
> ikke på forhånd udelukker, at ET kunne finde på at kontakte Menneskeheden
> gennem en "transmitter" (og her ser vi så fuldstændig bort fra mig, af
> *praktiske* grunde).
>
> For hvis du gør det, så har du jo på forhånd udelukket enhver form for
> "radio-kontakt" med dem, hvilket nok ikke er så klogt (for mig at se),
> apropos Joels Bog 3,1 (DK-version, Joel 2,28 english-version).

Dagens andagtstekst fra www.ucb.dk kommer - for øvrigt - lidt ind på emnet;
idet der her bl.a. står følgende:

(NB! Teksten i hæftet indtastet *før* dec 2008)

=== citat start ===

Torsdag 26. februar

Om at tage personligt ansvar

"Gud har givet hver enkelt af jer en nådegave,
som I er ansvarlige for at bruge til gavn for de andre."
1.Pet 4,10

=== citat slut ====

Man kan også anskue det udfra lignelsen om de betroede talenter, Matt.
25,14-30.

Vedstå må vi i hvert fald, at det kun er ganske få mennesker (på jorden med
en kristen baggrund), der (som jeg) hævder, at de modtager budskaber fra ET
via Gud Helligånds væsen.

Mit dilemma består som sagt i, at jeg helst ikke vil være den dårlige og
dovne tjener, som af frygt for sin Herres vrede helt UNDLOD at gøre disse
"forretnings-investeringer" (apropos 1.John. 4,18 set i lyset af Jak.
4,13-15 + lys og salt fra Matt. 5,13-16).

Håber du også kan se dén side at sagen, Poul ... :-)

Jeg tror i hvert fald godt, at man som (kristen) UFO-entusiat vil
*påskønne*, at sådanne ET-informationer bringes for dagens lys,
såfremt de er sandfærdige.

Kirkens opgave bliver så at bedømme disse ånder (herunder
meddelseskilderne, jævnfør 1.John 4,1-3) i lyset af Jesu kærlighedsbudskab
om at gøre mod andre, hvad du ønsker andre skal gøre mod dig.

Og så er vi tilbage til selve det politiske emne, Poul, for ...

Skulle det vise sig, at jeg opfordrer mennesker til at begå overgreb på
uskyldige, således som det fx. skete under det kommunistiske Pol Pots
rædselsregime i Cambodja; ja, så ér der jo noget riv, raskende galt, ikke
sandt ?

For ...

Et godt træ kan da vel ikke bære en så ond og modbydelig frugt (apropos Jesu
Ord fra Matt. 7,-20), vel ?

Gud har således (muligvis) givet mig den nådegave, at kunne høre Hans røst
(også når Hans engle/ET taler, apropos Rom. 8,15-16 ), som jeg er ansvarlig
for at bruge (ved at videreformidle det) til gavn for andre, herunder fx. de
forfulgte i Cambodja.

Og det kan hverken Jehovas Vidner, narcissistisk forstyrrede personligheder
(fx. JE), det ækle og lovløse Cannibal-istan (China) eller nogen-som-helst
anden skabning forhindre mig i, for jeg har ren samvittighed overfor min Gud
og Skaber (Rom. 8,1 + 1.John. 3,20). Jeg er købt fri af Kristus til at tjene
Ham og mine medmennesker efter bedste evne, herunder altså den lidt sære
ting (i nogle menneskers øjne) at viderebringe ET udtalelser, som jeg (og
andre) - for øvrigt - finder ret spændende, interessante og politisk ret
udfordrende, nærmest på grænsen til *ny-skabende* ... :-)

And then I heard a voice said (perhaps my own):
CET 11:37
- "I have a dream."

:-)

And then I heard a voice said from Heaven (perhaps ET):
(2009-02-26, Thursday, day no 57, CET 11:38, GMT 10:38
- "Better future."

CET 11:38
- "Sir!"

Great ... :-)