Forsker udfordrer populær kræftteori

Videnskab.dk skriver i dag søndag, at ...

Forsker udfordrer populær kræftteori

15. maj 2011 kl. 05:55

http://videnskab.dk/krop-sundhed/forsker-udfordrer-populaer-kraeftteori

En populær teori om, hvordan kræft spreder sig i kroppen rejser
debat. Når det gælder kræft, kan vi ikke udelukke noget som helst,
mener forsker.

Et af de vigtigste spørgsmål i...

Kommentar:

Det gælder sådan set mht. al videnskab: Vi kan ikke tillade os - på forhånd - at udelukke
noget som helst! Navnlig ikke hvis det blot sker på baggrund af en (ateistisk) overbevisning;
fordi ...

Hele vor eksistens beror på Universets opståen. Det er et faktum. det er en kendsgerning! Og
her har vi faktisk alvorlige problemer med at forklare videnskabeligt, hvorfra energien kom, der
skabte Big Bang.
Og dermed bliver hele resten af Universets udvikling fortsat gådefuldt, herunder også den
såkaldte Rumudvidelse, som ingen heller ej endnu har kunnet forklare!

Last OUTPUT: 12690 news:4dc79c0e$0$313$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12740

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

On 15-05-2011 11:11, Kall, Mogens wrote:
> [...]

> *guddomsvæsen*, vi er kommet i kontakt med, fordi der ikke eksisterer noget-som-helst
> bevis for, at den sådan ikke eksisterer, men ...

Jo, det både kan og bør man, da hvis man ikke antager der findes en
naturlig forklaring så kan videnskaben ikke bevæge sig frem af. "Gud
gjorde det" kan (bort)forklare alt og gavner intet.

Selv hvis der fandtes fænomener som kun havde en overnaturlig
forklaring, så er det nødvendigt at antage der er en naturlig forklaring
for at blive klogere på det.

Krydspost fjernet.

Sømand1

Den ene overnaturlige forklaring afløser den anden.

Bliver man klogere af det?

Livssyn og antagelser omdøbt til videnskab og fremskridt.

Message has been deleted

Martin Andersen

Nu vrøvler du vist.

Kan du komme med et eneste konkret eksempel hvor menneskehedens viden er
blevet forøget af at man antog noget ikke havde en naturlig forklaring?
Nej, vel?

Kan du komme med 10 eksempler hvor menneskehedens viden er blevet
forøget efter man holdte op med at antage noget ingen naturlig
forklaring havde? Ja, let ikke?

Det er ikke et spørgsmål om livssyn. Det er ligefrem logik. Hvis noget
har en naturlig forklaring umuliggør man at den findes hvis man
accepterer overnaturlige forklaringsmodeller.