Ang. YouTubes tilladelse til genbrug af videoer. Det hedder "vist nok" gak-gak på dansk! ... :-(

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

News:dk.videnskab.jura
Sent: Sunday, August 08, 2010, CET 10:42, GMT 08:42
Subject: Re: Spørgsmål ang. video ophavsrettigheder (og gengivelser på YouTube) ?
11460 news:4c5e6dde$0$274$1472...@news.sunsite.dk
http://groups.google.dk/group/dk.videnskab.jura/msg/39c3f16533d41ca8

Jeg har lige fået en henvendelse fra YouTube på min CopyToCommonsFootage
konto, se evt ...
http://www.youtube.com/user/CopyToCommonsFootage
... angående krænkelse af ophavsret (ifølge amerikansk lov).

*Alt*, hvad jeg har gjort, er udelukkende at kopiere allerede eksisterende
videoer på YouTube, som de har tilladt genbrug af. Se evt. ang. denne
funktion ...
http://www.youtube.com/editor

Og her skulle man jo så FORVENTE, at materialet var godkendt (til genbrug),
så ...

Det hedder "vist nok" gak-gak på dansk! ... :-(

Last OUTPUT: 13500 news:4e90ce37$0$281$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 13544

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4e9cc9cd$0$291$1472...@news.sunsite.dk...
> "Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Og her blev der bl.a. sagt følgende:

> "Kall, Mogens" skrev ...
>
> Sent: Saturday, August 07, 2010, CET 15:50, GMT 13:50
> 11458 news:4c5d6499$0$283$1472...@news.sunsite.dk
> http://groups.google.dk/group/dk.videnskab.jura/msg/4c61c3d2a7b6f73a

> (PS. Hverken dansk eller international ophavsret ønskes krænket.)

Og dét står jeg fast ved!

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

Jeg fandt et YouTube-websted, hvor man kunne indanke / give YouTube en
feedback ...
http://www.youtube.com/t/copyright_counter
(nederst: 'Rapporter en fejl')

Og her skrev jeg så til dem, at ...

=== citat start ===

What I did, was *only* making a copy of a video by using YouTubes Editor.

How could I then know, that the YouTube video (for free use) was with copyright ?

with kind regards,
Mogens Kall

=== citat slut ===

Håber så at gak-gak fejlen bliver rettet ... :-)

Man ku' jo fx. meget let lave en anordning, hvor videoer slet ikke tillades
genanvendelse, FØREND ophavsretten er blevet tjekket!

Filmselskaber, TV-stationer m.m. kunne så gøre deres indsigelser.

Det gi'r et par dages (måske ugers) forsinkelse, men hva' gør det ?

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4e9cdfd7$0$282$1472...@news.sunsite.dk...
Hmm ...

Er det realistisk ?

Jeg kan huske engang, jeg boede i lejlighed, hvor folk smed deres gamle
defekte TV-apparater ud i containeren, og jeg fiskede dem så op for at
genbruge chips m.m. som reservedele.

En dag hændte det, at politiet kom ind i opgangen, fordi der boede nogle
narkomaner længere op, som solgte stoffer.

Og tilfældigvis den dag stod der op til flere TV-apparater foran min lejligheds
hoveddør, og de troede så, at her var der en jackpot, altså at de havde grebet
en tyveknægt på fast gerning!

De tjekkede serienumrene på nogle af apparaterne og blev lidt skuffede, da der
ikke var gevinst!

Men da jeg så bad dem om at tjekke resten af alle de apparater, som jeg havde
stående indenfor i lejligheden, da ville de ikke! ... :-)

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Tuesday, October 18, 2011, CET 04:09, GMT 02:09
13547 news:4e9cdfd7$0$282$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.edb.videoredigering/msg/b71f588d599fd0d1
https://groups.google.com/group/dk.forbruger/msg/b71f588d599fd0d1
https://groups.google.com/group/dk.kultur.film/msg/b71f588d599fd0d1
https://groups.google.com/group/dk.videnskab.jura/msg/b71f588d599fd0d1
Og Go'dav med et økseskaft:

På YouTube-websiden ...
http://www.youtube.com/t/creative_commons
... hvor der står (nederst):

=== citat start ===

Bemærk, at du kun må markere din uploadede video med en Creative
Commons-licens, hvis den udelukkende omfatter indhold, som du kan
give licens til i overensstemmelse med CC-BY-licensen. Eksempler på
indhold, som du kan give licens til, er:

a.. Originalt indhold, som du har skabt
b.. Andre videoer, der er markeret med en CC-BY-licens
c.. Videoer, som er i det offentlige domæne

=== citat slut ===

Og det var, hvad jeg gjorde!

Men nu kan jeg ikke længere få lov til at kopiere videoer og markere dem
som Creative Commons.

Det hedder "vist nok" gak-gak på dansk! ... :-(

13549

Bo M Mogensen

Den 18-10-2011 02:35, Kall, Mogens skrev:

du milde for en xpost - så stort er overlappet altså ikke

> Jeg har lige fået en henvendelse fra YouTube på min CopyToCommonsFootage
> konto, se evt ...
> http://www.youtube.com/user/CopyToCommonsFootage
> ... angående krænkelse af ophavsret (ifølge amerikansk lov).

nogen gange gør de det andre gange gør de det ikke , der sker ikke noget
ved det

> *Alt*, hvad jeg har gjort, er udelukkende at kopiere allerede eksisterende
> videoer på YouTube, som de har tilladt genbrug af. Se evt. ang. denne
> funktion ...
> http://www.youtube.com/editor

ja men som sagt ... hvis de mener du har stjålet fra dem så er den sgu
nok ikke længere , der er ikke sådan noget "bare" det er det samme , som
hvis der en der stjæler en cykel og der ikke sker noget ved det - det
giver dig jo ikke ret til at være cykel tyv .

du milde for en xpost - så stort er overlappet altså ikke

--
Mv. Bo M Mogensen

The Genius Of The Crowd
http://alturl.com/nbj6g Charles Bukowski