Sagt på Christiansborg

(Så lige TV2 Nyhederne 19)

Et Udsagn:

Altså ...

Jeg er ikke kommet herind (som nyvalgt) blot for at være stemmekvæg.

Jeg er således parat til forræderi (mod mit parti), hvis bare belønningen
er stor nok!

Last OUTPUT: 13250 news:4e6b20f7$0$305$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 13354

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Saturday, September 17, 2011, CET 19:10, GMT 17:10
Subject: Sagt på Christiansborg
13354 news:4e74d45e$0$310$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.snak.vittigheder/msg/9eddd6a73bfa50e7

> [...]
>
> Jeg er ikke kommet herind (som nyvalgt) blot for at være stemmekvæg.
>
> Jeg er således parat til forræderi (mod mit parti), hvis bare belønningen

Hmm ... (memory on from) ...

https://sites.google.com/site/kallfiles1/christianity/sexuality/homosexuality

Hvis jeg var homoseksuel, da ville jeg føle det meget diskriminerende, at
netop lige MIN adfærd skal fordømmes af Kirken.

Forestil dig dernæst at denne er valgt ind for Kristendemokraterne og har været
en ivrig fortaler imod kirkelige homoægteskaber (med begrundelse udfra Biblens
skriftsteder 3.Mos. 18,22; 20,13 Rom 1,26-27.32 1.Kor. 6,9) ...

Men at denne mødte op i dametøj (skønt vedkommende er mand)!

Last OUTPUT: 13250 news:4e6b20f7$0$305$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 13355

Sent: Wednesday, May 25, 2011, CET 19:41, GMT 17:41
Subject: Re: Når Folketingskandidater ta'r røver på vælgerne (Per Ørum: Jeg står fast) -
Re: 2011 uge 21 (news samlet)
12836B news:4ddd3f5a$0$310$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.politik/msg/797b7be825fdba5d

[ ... ]

> Det hedder jo blandt sofavælgerne, at ... 'I ta'r røven på os'!
>
> Og dermed *underminerer* I jo hele folkestyret, ikke sandt! ... ?
> (med denne Jeres *illoyale* opførsel)

Tillad mig derfor at foreslå, at vi - i *respekt* for vælgernes afgørelse - stiller
som betingelse, at løsgængere (som søger optagelse i et parti) overdrager sit
mandat (indtil næste folketingsvalg) til en suppleant (som fortsat er sit parti loyalt),
ved mindre denne har fået over ca. 22.000 personlige stemmer.

Et politisk selvmål (eller i hvert fald noget, der snerper hen af en art selvdestruktiv
adfærd) ?

Ja, måske tilsyneladende, men også kun ved første øjekast, fordi ... (input memory
from) ...

Sent: Thursday, September 15, 2011, CET 10:06, GMT 08:06
Subject: Græd ikke over mistet valgkort. Du kan alligevel godt afgive stemme -
Re: 2011 uge 37 (news samlet)
13311 news:4e71b20a$0$304$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.politik/msg/2eab51aba2676358

> DR1 S168 tor 15 sep 08:55:00
> 15.september dr.dk/nyheder 07:53
>
> GRÆD IKKE OVER MISTET VALGKORT
[ ... ]
> [...]
>
> Engang i 1980'erne stemte han på Kristeligt Folkeparti, skønt
> han overhovedet ikke er religiøs. Men han blev dybt skuffet, da
> Christian Christensen fra Kr.F. som miljøminister ikke levede
> 100% op til de løfter, som min ven syntes, partiet havde givet!
>
> Og sådan er der måske nok mange mennesker, der føler, at
> folketingsmedlemmerne har løbet fra deres løfter, og dermed
> skuffet dem og svigtet den tillidserklæring man havde betroet
> dem som vælger!
>
> Et råd er derfor:
>
> Lov ikke mer' end du kan holde, og indfri så de løfter du har

Der skal være orden i egne rækker, så folk ved, at man er til at stole på!

I modsat fald:

Den, der IKKE er tro i det små, vil nok heller ikke være det i større sager!

Og hvordan skulle man så kunne overdrage vedkommende et endnu større
ansvar?

Last OUTPUT: 13250 news:4e6b20f7$0$305$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 13359