2011 uge 19 (news samlet)

http://sites.google.com/site/kallfiles1/politics

[ ... ]
[ ... 2011-05-09, Monday, day no 129 in the year ... ]
[ ... ]
> 798 dage siden Asteroid near hit the Earth on day 61, 2009-03-02

Også i denne uge vil de politiske hændelser blive indrapporteret her
under musikken ...

Oflerttest
http://www.youtube.com/user/Oflerttest
La Fiesta De La Luz, Miguel Moreno, Download from YouTube AudioSwap,
Clouds 2010-12-18, Freeware
8. jan 2011
http://www.youtube.com/watch?v=HK36jis12Rc

eller ...

http://www.youtube.com/user/Oflerttest?feature=mhum#p/c/254B917CF9F7B07F/2/HK36jis12Rc

eller:

Website:
https://sites.google.com/site/kallmusic001/Home/group/miguel-moreno

God fornøjelse ... :-)

Last OUTPUT: 12500 news:4d99795e$0$23759$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12679

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dc77897$0$311$1472...@news.sunsite.dk...

DR1 S158 man 09 maj 07:18:30
8.maj dr.dk/nyheder 13:44

BØRNEHJEMSBØRN KRÆVER UNDSKYLDNING
En ny rapport afslører massivt omsorgs-
svigt, vold og overgreb på en række
børnehjem i perioden 1945-1976, og
nogle af de børn, der har været anbragt
på plejehjemmene, kræver nu, at staten
kommer med en undskyldning.

- Vi vil stille staten til ansvar for,
at den har vendt det blinde øje til,
siger Arne Roel Jørgensen, anbragt på
drengehjemmet Godhavn i Tisvilde.

Godhavn er blevet beskyldt for at
udsætte flere af drengene for daglige
tæsk og seksuelle overgreb.

I Norge har tilsvarende vidnesbyrd
udløst officielle undskyldninger og
store erstatningssager.

Læs også ...

Jeg kan huske, at jeg engang til spejder mødte en alkoholiker, der
bl.a. havde prøvet at hænge sig selv ude i skoven. Nogle drenge
havde fundet ham og overtalt ham til ikke at begå selvmord.
Han var vokset op på børnehjem (netop i den omtalte periode),
og *kanske* nogle af hans traumer har sit ophav herfra ?

-

DR1 S160 man 09 maj 07:18:30
8.maj dr.dk/nyheder 15:11

TALIBAN LIDER STORE TAB I KANDAHAR
Militante talibanere angriber for anden
dag i træk byen Kandahar i det sydlige
Afghanistan. Det seneste døgn har
Taliban dræbt mindst to civile og to
soldater og såret over 50.

Provinsguvernør Toryalai Wesa oplyser,
at også de militante har lidt store tab
under kampene. Ifølge ham skal 18
oprørere være dræbt.

Lørdag belejrede militante flere mål i
byen, blandt andet guvernørens kontor
og flere politistationer.

Taliban har meddelt, at det igang-
værende angreb på Kandahar har været
planlagt længe og ikke er et hævnangreb
for drabet på Osama bin Laden.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/08/150927.htm

-

DR1 S162 man 09 maj 07:18:30
8.maj dr.dk/nyheder 16:13

BAHRAIN OPHÆVER UNDTAGELSESTILSTAND
Bahrains konge vil ophæve den
undtagelsestilstand, der har været
gældende i landet efter de store
regeringskritiske protester i februar.

Ifølge det statslige nyhedsbureau har
kong Hamad bin Isa al-Khalifa givet
ordre til, at undtagelsestilstanden
ophæves 1. juni.

Demonstrationerne mod styret var ført
an af shiamuslimer og førte til
beskyldninger i både Bahrain og andre
sunniledede lande, såsom Saudi-Arabien,
om at shiastyret i Iran blandede sig i
Bahrains anliggender.

Regeringen i Bahrain hentede hjælp fra
Saudi-Arabien til at bekæmpe oprøret.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/08/160345.htm

-

DR1 S166 man 09 maj 07:18:30
8.maj dr.dk/nyheder 21:06

KAIRO: KRISTNE OG MUSLIMER I KAMP
Store grupper af kristne og muslimer
kaster med sten mod hinanden i det
centrale Kairo, kun få timer efter at
muslimske salafister satte ild til
flere kirker.

Den sekteriske vold har indtil nu
kostet 12 mennesker livet, og mere end
200 er såret.

Ifølge den kristne aktivist Bishoy
Tamri angreb unge muslimer en stor
gruppe kristne koptere, der gik i
demonstration mod kirkenedbrændingen.

De kristne demonstranter beskylder
hæren for at støtte de konservative
islamister i angrebene mod det koptiske
mindretal.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/08/173942.htm

Kommentar:

Dagens ord fra www.ucb.dk kunne vi alle måske godt trænge til oven
på alt dette:

(NB! Hæftet trykt *før* marts 2011)

=== citat start ===

Mandag 9. maj (2011)

Pas på, hvad du siger
3)

"Den retfærdiges ord bygger op; ..."
Ordsp 10,32

På en plakat fra Anden Verdenskrig stod der "Uforsigtige ytringer
koster liv." Stil dig selv fire spørgsmål, hver gang du hører
noget negativt om en eller anden.

1)
Er det sandt ? "Du må ikke anklage nogen på falsk grundlag."
2.Mos 20,16. Sådan lyder et af De Ti Bud, og de er ikke Ti
Forslag! Sig ingenting, før du er sikker på, at det er sandt.
Vent; tiden åbenbarer altid sandheden.

2)
Er det fortr...

=== citat slut ===

Et *profetisk* ord talt ind i Jeres situation ? - Hvorfra ved du
overhovedet, om der er noget-som-helst om snakken mht. anklagerne
(om, at kristne skulle have forsøgt at forhindre et menneske i at
konvertere til islam ved fysisk at have tilbagehold vedkommende i
en kirke) ?...

Og netop da hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps ET) sige:
(2011-05-09, Monday , day no 129, CET 07:40, GMT 05:40)
- "Svar mig."

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dc77897$0$311$1472...@news.sunsite.dk...

DR1 S167 man 09 maj 07:37:22
8.maj dr.dk/nyheder 18:44

EKSPLOSION I ABBOTTABAD
En kraftig eksplosion har rystet byen
Abbottabad i Pakistan, hvor Osama bin
Laden blev opsporet og dræbt.

Det oplyser journalister fra
nyhedsbureauet AP, der opholder sig i
byen.

Der har været spekulationer om, at
myndighederne vil jævne huset, hvor al-
Qaeda-lederen opholdt sig, med jorden
for at for at stoppe den intense
mediedækning af byen.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/08/184053.htm

-

(TV2News on-air ... Libya)

Se nu at få den mand efterlyst (international arrestordre)! I ved
jo udemærket godt, at han er en massemorder!...

Og netop da hørte jeg igen en røst fra Himlen (perhaps ET) sige:
(2011-05-09, Monday , day no 129, CET 07:48, GMT 05:48)
- "Og skal straffes!"

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:...

Det koster faktisk menneskeliv, desto længere tid I trækker det ud...

CET 07:51
- "Skulle jeg hilse og sige."

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dc77897$0$311$1472...@news.sunsite.dk...

Obama: De længste 40 minutter i mit liv

09. maj 2011 07.55 Udland
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/09/070310.htm

Kampvogne indtager en ny syrisk by

Søndag d. 8. maj 2011 kl. 14:31 af ritzau / liio
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39606780
:kampvogne-indtager-en-ny-syrisk-by.html

Kommentar:

Og kom ikke og sig, at domstolen ikke er partisk!

Hvorfor skal denne massemorder slippe, spørger jeg!

Er en syrisk borgers liv mindre værd end en, der bor i Libyen
eller i Darfur i Sudan ?

Er det Okay at begå massemord det ene sted men ikke et andet
sted ?

Blæs på stormagtspolitik og gør dit arbejde. Du er ikke ansat
til at lege politiker. Dit arbejde som dommer er at dømme
udelukkende på et *juridisk* grundlag.

Og det skal være upartisk!

Også denne psykopatiske massemorder skal der udstedes arrestordre
på, fordi ...

Blot mordet på ét menneskeliv er et for meget!

Og det gælder også mht. Georgien!

Skriver netop lige the headline:
"Kampvogne indtager en ny syrisk by + ET forlanger arrestordre"

Er det noget du kan stå bag, ET ?

Forlanger også du en arrestordre på denne massemorder i
Damaskus ?

(Tavshed)

(Gad vide om de allerede har ytret sig desangående ?)...

CET 08:16
- "Justice."

CET 08:16
- "No matter what."

Skidegodt gået, Egon ... øh ET ... :-)

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dc77897$0$311$1472...@news.sunsite.dk...

Ekspert: Svært at bremse Kairo-vold

Søndag d. 8. maj 2011 kl. 14:45 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39608862:ekspert-sv%C3%A6rt-at-bremse-kairovold.html

Kommentar:

I skal gå hver til sit, og holde *fysisk* afstand til hinanden.

Og så skal lederne for de forskellige trosretninger mødes i al fredsommelighed og indgå
en *forsoningspagt*, hvor I lover at respektere hinanden som *ligeværdige* borgere.

Dette vil få de pseudo-religiøse-galninge på bedre tanker.

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dc77897$0$311$1472...@news.sunsite.dk...

Børnehjemsbørn kræver undskyldning

Søndag d. 8. maj 2011 kl. 12:35 af ritzau / liio
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39606782
:b%C3%B8rnehjemsb%C3%B8rn-kr%C3%A6ver-undskyldning.html

-

Danskere hives i retten i Jordan

Søndag d. 8. maj 2011 kl. 14:46 af ritzau / liio
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39608178
:danskere-hives-i-retten-i-jordan.html

-

Taliban lider store tab i Kandahar-kampe

Søndag d. 8. maj 2011 kl. 15:05 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39609189
:taliban-lider-store-tab-i-kandaharkampe.html

-

Konge ophæver undtagelsestilstand

Søndag d. 8. maj 2011 kl. 16:00 af ritzau / dpa / kris
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39609973
:konge-oph%C3%A6ver-undtagelsestilstand.html

-

Danmark bomber igen igen i Libyen

Søndag d. 8. maj 2011 kl. 16:31 af ritzau / kris
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39610051
:danmark-bomber-igen-igen-i-libyen.html

-

Voldsomme kampe brudt ud i Misrata

Søndag d. 8. maj 2011 kl. 16:50 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39610814
:voldsomme-kampe-brudt-ud-i-misrata.html

-

Lene Espersen fordømmer vold mod kristne

Søndag d. 8. maj 2011 kl. 17:10 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39611030
:lene-espersen-ford%C3%B8mmer-vold-mod-kristne.html

=== citat start ===

Gerningsmændene til mordene på koptere i Egypten skal
retsforfølges, lyder det fra Lene Espersen.

Udenrigsminister Lene Espersen (K) er alvorligt bekymret over
den vold, der har fundet sted imod kristne i Egypten.

Mindst 12 kristne, der i Egypten kaldes koptere, blev dræbt l
ørdag og over 230 såret, da hundredvis af islamiske
fundamentalister angreb dem.

- Rapporterne om voldelige angreb på to koptiske kirkesamfund i
Kairo i går med mange døde og sårede som resultat giver anledning
til alvorlig bekymring, siger hun og tilføjer, at regeringen er
tilfreds med, at de egyptiske myndigheder ser med alvor på sagen.

Men Lene Espersen påpeger samtidig, at det er afgørende, at
gerningsmændene findes og retsforfølges.

- Det er afgørende for Egyptens videre udvikling, at Egypten
konsekvent og hurtigt slår ned på gårsdagens uacceptable
overgreb. Gør man ikke det, vil salafister og andre religiøse
ekstremister opfatte det som carte blanche til at fortsætte
forsøgene på at skabe konflikt og uro, siger hun.

Udenrigsministeren hæfter sig i øvrigt ved, at religiøse
mindretal, herunder kristne, i stigende grad udsættes for
diskrimination. Ud over Egypten har der også været overgreb på
kristne i Nigeria og Irak.

Det har EU reageret skarpt på. Det samme har Danmark, og fra
dansk side vil der fortsat komme skarpe reaktioner, når der sker
overgreb, siger Lene Espersen.

/ritzau/

=== citat slut ===

-

Anders Fogh: Tiden løber ud for Gaddafi

Søndag d. 8. maj 2011 kl. 18:30 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39612488
:anders-fogh-tiden-l%C3%B8ber-ud-for-gaddafi.html

-

En uge efter bin Laden: Dét ved vi

Søndag d. 8. maj 2011 kl. 19:33 af kr...@tv2.dk
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39613191
:en-uge-efter-bin-laden-d%C3%A9t-ved-vi.html

-

Islamister skaber ro i by i Tunesien

Søndag d. 8. maj 2011 kl. 20:00 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39614001
:islamister-skaber-ro-i-by-i-tunesien.html

-

Bin Laden havde netværk i Pakistan

Søndag d. 8. maj 2011 kl. 20:51 af ritzau / kris
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39611457
:bin-laden-havde-netv%C3%A6rk-i-pakistan.html

-

Topmusiker hylder drab på Osama

Mandag d. 9. maj 2011 kl. 07:53 af ritzau / liio
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39618283
:topmusiker-hylder-drab-p%C3%A5-osama.html

=== citat start ===

Osama bin Ladens død hyldes af den populære pakistanske musiker
Salman Ahmad som en sejr for den muslimske verden.

Samtidig kræver musikeren svar på, hvordan bin Laden kunne
opholde sig så mange år i Pakistan uden at blive opdaget.

Ifølge Salman Ahmad, hvis gruppe Junoon er blandt de mest
populære i Sydasien med over 35 millioner solgte album, er det
en ydmygelse for paki­stanerne, at verdens mest eftersøgte
person kunne gemme sig i landet i adskillige år.

Forvolder skade på muslimer

"I islams 1400 år lange historie har der sjældent været en mand
eller kvinde - muslim eller ej - som har forvoldt mere skade for
muslimer overalt i verden end Osama bin Laden," siger Ahmad til
nyhedsbureauet AFP.

"De terrorister, som den 11. september dirigerede flyene ind i
bygningerne, kidnappede islam. Efterfølgende blev alt med
forbindelse til islam og islamisk kultur sat i forbindelse med
Osama bin Ladens ansigt," siger Ahmad.

En fantastisk nyhed

"At han nu er fjernet gennem en militæraktion, er en fantastisk
nyhed for den muslimske verden og for kloden, siger han.

Et hold amerikanske elitesoldater gennemførte aktionen og drabet
på Osama bin Laden natten til mandag sidste uge i den pakistanske
by Abbottabad.

Det undrer Ahmad, hvordan Osama bin Laden i adskillige år
formåede at leve skjult i et hus et stenkast fra et af Pakistans
førende militæranlæg. Også den forholdsvis ringe beskyttelse af
Osama bi Laden, undrer musikeren.

Desuden er det påfaldende, at hverken Pakistans militær eller
efterretningsvæsen opdagede den militære aktion dybt inde i
landet.

"Fortæller du mig, at de virkelig er så inkompetente? Var alle
faldet i søvn. Vi taler altså om Osama bin Laden," siger Ahmad.

"Var det sket i et hvert andet land, så ville præsidenten
omgående havde afskediget de ansvarlige for
efterretningstjenesten," siger musikeren, der underviser i musik
i New York, men fortsat optræder jævnligt i blandt andet Pakistan.

=== citat slut ===

Kommentar:

Som tidligere sagt: Verdens hidtil dårligste reklame for islam,
fordi der jo reklameres for lovløshed, herunder drab på
uskyldige!

Interrupt from ...

Sent: Sunday, May 08, 2011, CET 12:36, GMT 10:36
Subject: O Happy Day (lovsang) -
Was: Kristne myrdet i Egypten af muslimske galninge + ET-message ...
2011 uge 18 (news samlet)
12676 news:4dc6722a$0$316$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/33ea243d0bf69d51

> Jesus Culture - HAPPY DAY - Jesus is Alive
> PatrikCT46 | Oprettet: 09/05/2010
> http://www.youtube.com/watch?v=sW2qpMVO7oY
[ ... ]
> ... Rom 12.1

I command you - in the name of the Father° - bow down walls of
"Jerichö"!

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dc77897$0$311$1472...@news.sunsite.dk...

DR1 S119 man 09 maj 09:25:55
9.maj dr.dk/nyheder 07:55

OBAMA FORTÆLLER OM BIN LADEN-DRAB
Da amerikanske specialstyrker slog til
mod Osama bin Laden i Pakistan for en
uge siden, var de ikke 100 procent
sikre på, at han virkelig befandt sig i
huset i Abbottabad.

Det fortalte USA's præsident Barack
Obama i sit første og eneste interview
om operationen.

- Det var de længste 40 minutter i mit
liv, sagde Obama

Præsidenten benyttede lejligheden til
at øge presset på Pakistan. Obama
kræver, at Pakistan undersøger, om
nogle af landets embedsmænd vidste,
hvor bin Laden gemte sig.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/09/070310.htm

-

DR1 S122 man 09 maj 09:25:30
9.maj dr.dk/nyheder 08:31

TUNESIENS REVOLUTION MÅSKE I FARE
Efter voldelige sammenstød for fjerde
dag i træk mellem demonstranter og
politi i Tunis, er der nu indført et
natligt udgangsforbud

Det er første gang siden omvæltninger-
ne, der førte til præsident Ben Ali's
fald i januar, at indbyggerne i
hovedstaden Tunis ikke må bevæge sig ud
efter mørkets frembrud.

Udgangsforbuddet kommer samtidig med,
at den tunesiske overgangsregerings
leder i aftes antydede, at det ikke er
sikkert, at det bliver muligt at
afholde parlamentsvalg i juli måned.
Mange demokratiforkæmpere frygter
derfor, at revolutionen er ved at gå i
sig selv igen.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/09/080753.htm

-

DR1 S124 man 09 maj 09:25:30
9.maj dr.dk/nyheder 08:39

ENGELSK FRA 1. KLASSE
"Homework" og "Hausarbeit" skal på
børns skoleskemaer lang tidligere end i
dag. For eksempel skal engelsk være et
naturligt andetsprog, der undervises i
allerede fra 1. - 2. klasse.

Sådan vilen af anbefalingerne til en ny
sprogstrategi fra en arbejdsgruppe
under Videnskabsministeriet og
Undervisningsministeriet højst
sandsynligt komme til at lyde, skriver
Berlingske.

Det skal både gøre børnene bedre til de
enkelte sprog, men også gøre det muligt
for de mest talentfulde elever at lære
sig et tredje eller fjerde
fremmedsprog, fortæller formand for
arbejdsgruppen, Bodil Due.

Læs også ...

Vi indlærer vores sprog allerede i de første leveår, og det vil
derfor være hensigstmæssig at indlære engelsk allerede på dette
tidspunkt (da nogle af os jo har svær sprogindlæring), hvis vi
skal kunne begå os i en international sammenhæng.

http://www.youtube.com/watch?v=sW2qpMVO7oY

:-)

-

104 SVT Text Måndag 09 maj 2011

SVT Text

* = efter kl 6 Nyhetsrullen 188

250 regimkritiker greps i Syrien...130

Libyenflyktingar befaras omkomna...131
Nato: Spelet är över för Kadaffi...132

Hård kritik mot militärdomstolar...133

Bråk om kupputtalande i Tunisien...134

Obama: Dödligt slag mot al-Qaida...135

* Talibaner på reträtt i Kandahar....136

Nio döda i strider i Kaukasus......137

-

105 SVT Text Måndag 09 maj 2011

SVT Text

* = efter kl 6 Nyhetsrullen 188

Apple mer värt än Google...........138

* WWF manar företag skydda tigrar....139

* Notiser: Protester mot dödande.....148

-

Cannibalistan (China)...

Og netop da blev jeg igen afbrudt af en røst fra Himlen (perhaps
ET), der sagde:
(2011-05-09, Monday , day no 129, CET 09:41, GMT 07:41)
- "(Turen kommer også til jer)."

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dc79b43$0$312$1472...@news.sunsite.dk...

Backup files now online:

> [...]

Oflerttest
http://www.youtube.com/user/Oflerttest
La Fiesta De La Luz, Miguel Moreno, Download from YouTube AudioSwap,

Last OUTPUT: 12690 news:4dc79c0e$0$313$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12692

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dc7a982$0$313$1472...@news.sunsite.dk...

DR1 S126 man 09 maj 12:14:44
9.maj dr.dk/nyheder 09:36

AVIS: NATO LOD BÅDFLYGTNINGE DØ
61 bådflygtninge døde af sult og tørst
i Middelhavet, mens Nato-soldater og
den italienske kystvagt ikke reagerede
på nødråb. Der var flere børn blandt
ofrene.

Det skriver den britiske avise, The
Guardian.

Skibet kom fra Tripoli i Libyen og
havde kurs mod den italienske ø
Lampedusa. Men skibet fik problemer.

Skibet slog alarm både overfor
kystvagten, en militær-helikopter og et
Nato-krigsskib. Alligevel blev der ikke
sat nogen rednings-aktion i gang. Så
skibet drev rundt for vejr og vind i
Middelhavet i 16 dage.

-

DR1 S136 man 09 maj 12:14:45
9.maj dr.dk/nyheder 11:05

HEFTIGT SKYDERI I DAMAKUS-FORSTAD
Mandag morgen afspærrede regerings-
soldater Muadhamiya, der er en forstad
til Syriens hovedstad, Damaskus.

Menneskeretsaktivister fortæller BBC,
at der høres heftigt skyderi i området.
Syrien er nærmest hermetisk lukket for
udenlandske journalister, så
oplysningerne kan ikke bekræftes.

Rami Abdul-Rahman, som er direktør for
Syrian Observatory for Human Rights,
fortæller Associated Press, at
sikkerhedsstyrker går fra hus til hus
for at finde aktivister flere steder i
landet.

Hundreder skal være blevet anholdt.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/09/102006.htm

Kommentar:

En asteroide-fuldtræffer over i knolden på Al-Assad kan hurtigt
ændre på magtbalancen!

-

DR1 S142 man 09 maj 12:14:45
9.maj dr.dk/nyheder 12:00

IKKE UNDSKYLD TIL BØRNEHJEMSBØRN
Statens svigtede sit ansvar om at føre
tilsyn på danske børnehjem i perioden
1945-1976.

Det er konklusionen i en rapport om
forholdene på børnehjemmet Godhavn i
Nordsjælland. Og meget tyder på, at
lignende forhold har præget 18 andre
børnehjem i samme periode.

Men det betyder ikke, at de tidligere
beboere på børnehjemmene får en
undskyldning fra staten.

Socialminister Benedickte Kjær mener
nemlig ikke, at regeringen kan sige
undskyld for noget der skete for så
mange år siden. Men hun beklager det
som børnene er blevet udsat for.

Læs også ...

Som et *demokratisk* samfund, hvor alle BURDE være ligeværdige
partnere, må vi kunne sige undskyld (også i form af økonomisk
kompensation i mangel af en egentlig erstatning for ødelagte liv,
som nok slet ikke helt kan erstattes) overfor denne gruppe
mennesker.
Udeblivelsen af en undskyldning er jo sådan set blot at føje
spot til skade.
Undlades undskyldningen er vi jo ikke et hak bedre en diverse
politiske og religiøse diktaturer i denne verden!
Demokratiets væsentligste styrke er, at det er i stand til at
ændre kurs, når og hvis der er noget, der skal rettes op på. (Og
det er der i denne her sag)...

Og netop da blev jeg afbrudt af en røst fra Himlen (still perhaps
ET), der sagde:
CET 12:36
- "Bestemt."

:-)

(Tak fordi der ikke er personanseelse hos dig, ET, at du dømmer
med retfærdighed og således ikke bøjer retten. Kom de undertrykte
til undsætning i al deres afmagt.)

Og har vi råd til det, ku' du så finde på at spørge.

Ja, selvfølgelig har vi det, for dén slags udgifter SKAL der være
råd til (om vi så skal gå med lapper på bukserne) !

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dc7a982$0$313$1472...@news.sunsite.dk...

DR1 S148 man 09 maj 16:58:53
9.maj dr.dk/nyheder 13:44

LIBYSK VOLDTÆGTOFFER FLYGTET
Eman al-Obeidy forklarede foran
rullende kameraer den 26. marts, at en
gruppe på 15 af Gaddafis soldater havde
standset hende ved en kontrolpost øst
for Tripoli, holdt hende tilbage og
gennem to dage tæsket og voldtaget
hende.

Hun blev hurtigt fjernet af Gaddafis
sikkerhedsfolk, og siden har ingen set
hende - indtil i dag.

Obeidy fortæller nu, at hun flygtede
med hjælp fra to afhoppede officerer
fra Gaddafis hær. Indhyllet i et
traditionelt libysk kvindetørklæde
kørte hun sammen med de to afhoppede
soldater og deres familier over grænsen
uden problemer. Det skriver CNN.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/09/133940.htm

-

DR1 S149 man 09 maj 16:58:53
9.maj dr.dk/nyheder 15:23

PAKISTAN AFVISER ALLE BESKYLDNINGER
Premierminister Yusuf Raza Gilani
forsvarer i en tale til parlamentet
Pakistans rolle omkring de amerikanske
specialstyrkers angreb, der førte til

drabet på Osama bin Laden.

Gilani fremhævede Pakistans historie i
bekæmpelsen af terror og understregede
den høje pris, Pakistan betaler i form
af drab på både civile og soldater.

Han afviste, at der havde været nogen
hemmelig aftale mellem Pakistan og al-
Qaeda om at give bin Laden husly.

- Beskyldninger om medskyld og
inkompetence er absurde, sagde Gilani
til parlamentsmedlemmerne.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/09/151513.htm

Dropper terroranklage mod præst

Mandag d. 9. maj 2011 kl. 09:50 af ritzau / marb
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39624940
:dropper-terroranklage-mod-pr%C3%A6st.html

-

Var ikke sikre på at Osama var der

Mandag d. 9. maj 2011 kl. 11:33 af Trine Fisker, tr...@tv2.dk
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39627704
:var-ikke-sikre-p%C3%A5-at-osama-var-der.html

-

132 SVT Text Måndag 09 maj 2011
UTRIKES Publicerad 9 maj

HRW: Sluta angripa urskiljningslöst

Människorättsgruppen Human Rights
Watch (HRW) kräver att den libyska
regimen avbryter sina angrepp i de
västliga Nafusabergen som i veckor
varit belägrat av Kadaffistyrkor.

Flyende civila har sagt till HRW att
regimen dödat och skadat civila och
med slumpmässiga raketattacker
förstört hem, moskéer och en skola.

"Attackernas omfattning, som har
skadat moskéer, hem och slagit ned
nära sjukhus tyder på att regeringen
har gjort små, eller inga, försök att
rikta in sig på militära mål", uppger
HRW-medarbetaren Nadya Khalife.

-

134 SVT Text Måndag 09 maj 2011
UTRIKES Publicerad 9 maj

Skarp eld mot protest i Jemen

Jemens säkerhetsstyrkor öppnade i dag
eld mot demonstranter i staden Taiz.
Minst tio människor skadades.

Demonstranterna blockerade en av ut-
bildningsdepartementets byggnader.

-En stor styrka av poliser och
militärer angrep demonstanterna och
jagade in dem i ett bostadsområde. De
öppnade eld och anvämde mycket
tårgas, säger en aktivist.

De regimkritiska demonstranterna
kräver att president Ali Abdullah
Saleh avgår.

-

VIDEO: Tag med rundt på Fukushimaværket

Mandag d. 9. maj 2011 kl. 12:48 af Trine Fisker, tr...@tv2.dk / TV 2 NEWS
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39629871
:video-tag-med-rundt-p%C3%A5-fukushimav%C3%A6rket.html

-

Staten svigtede børnehjemsbørn

Mandag d. 9. maj 2011 kl. 12:54 af ritzau / jely
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39629356
:staten-svigtede-b%C3%B8rnehjemsb%C3%B8rn.html

-

Vidste besked om USA's aktion

Mandag d. 9. maj 2011 kl. 13:25 af ritzau / mikc, mi...@tv2.dk
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39632087
:vidste-besked-om-usas-aktion.html

-

Børnehjemsdrenge: Så sig dog undskyld!

Mandag d. 9. maj 2011 kl. 14:47 af ritzau / jely
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39634381
:b%C3%B8rnehjemsdrenge-s%C3%A5-sig-dog-undskyld.html

-

140 SVT Text Måndag 09 maj 2011
UTRIKES Publicerad 9 maj

Småflickor blir sexslavar

Flickor på mellan fem och tolv år
säljs till rika män i Saudiarabien
och hålls som sexslavar, enligt
Wikileaks-dokument som de norska
tidningarna Aftenposten och Bergens
Tidende fått tillgång till.

När flickorna blir könsmogna kastas
de ut i prostitution. Flickorna
exporteras i tusental från länder som
Mauretanien och Jemen.

Priset kan ligga på mellan fem och
sex miljoner ouguiya, den lokala
mauretanska valutan, vilket motsvarar
närmare 140.000 kronor.

Kommentar:

*Perverse* svin! Gid jeg havde magtbeføjelserne til at straffe
dig for disse dine forbrydelser. VEDERSTYGGELIGHEDER !!!

Og netop da hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps ET) sige:
(2011-05-09, Monday , day no 129, CET 17:26, GMT 15:26)
- "Det skal nok komme."

Thank You, Sir ... :-)

Bo Warming

Fat dog at Kina er vinder pga etbarnspolitik

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dc7a982$0$313$1472...@news.sunsite.dk...

DR1 S154 tir 10 maj 00:01:37
9.maj dr.dk/nyheder 17:05

BERLUSCONI: DOMMERE ER SOM KRÆFT
Den italienske premierminister, Silvio
Berlusconi, langer ud efter
dommerstanden under det første retsmøde
i retssagen i Milano, hvor han står
anklaget for korruption.

Han beskylder anklagemyndigheden for at
forfølge ham af politiske grunde.

- Sådanne dommere er vort demokratis
cancer, og de er ansvarlige for
gentagne forsøg på undergravelse, siger
Berlusconi.

Han er anklaget for at have betalt sin
tidligere advokat 600.000 dollar (tre
mio. kr.) for at vidne falsk om
Berlusconis forretningsdispositioner.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/09/165511.htm

-

DR1 S156 tir 10 maj 00:01:37
9.maj dr.dk/nyheder 17:27

20.000 SOLDATER I RUSSISK PARADE
Den Røde Plads i Moskva var mandag
skueplads for en storstilet militær-
parade, der markerede Sovjetunionens
sejr i Anden Verdenskrig.

Paraden med 20.000 soldater rammer lige
ind i en patriotisk bølge i den gamle
stormagt.

- Der foregår en militær patriotisk
bølge lige nu i Rusland, det er jeg
slet ikke i tvivl om, siger ekspert i
russisk politik fra Forsvarsakademiet,
Flemming Splidsboel.

Et orkester på 1500 musikere spillede
under optoget, som præsident Dmitry
Medvedev og premierminister Vladimir
Putin fulgte fra et podium.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/09/171410.htm

Kommentar:

Den slags patriotisme ender altid galt. Det så vi i Georgien med
den russiske angrebskrig i aug. 2008. Og med atomvåben i hånden
kan en global atomkrig nok ikke undgås! ... :-(

-

DR1 S159 tir 10 maj 00:01:37
9.maj dr.dk/nyheder 19:00

DR SENDTE AMERIKANSK PROPAGANDA
I 50'erne fik Den Amerikanske
Informationstjeneste, USIS, sendt en
stor mængde propaganda i DRs bedste
sendetid.

Radioindslagene skulle bruges til at
stille danskerne venligere over for
Amerikansk udenrigspolitik og NATO.

De to supermagter USA og Sovjetunionen
forsøgte efter Anden Verdenskrig at
vinde europæernes gunst i kampen om
"Europas sjæle".

USIS producerede en lang række
radioindslag, som blev sendt i DR.
Radioudvalget redigerede indslagene, så
man undgik, at de tog sig ud for
propaganda.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2011/05/09/141640.htm

-

DR1 S165 tir 10 maj 00:01:37
9.maj dr.dk/nyheder 21:52

MASSEGRAVE FUNDET I ELFENBENSKYSTEN
FN-arbejdere har fundet ligene af 68
personer fordelt i 10 grave i Abidjan,
den finansielle by i Elfenbenskysten.

Gravene er fundet i et distrikt, som
rivaliserende politiske ledere kæmpede
om kontrollen over, oplyser FN.

Der er fundet 31 mænd i en af gravene
og 21 i en anden i Yopougon-distriktet.
De menes at være blevet dræbt af
soldater, tro mod Elfenbenskystens
afsatte præsident Laurent Gbagbo.

Gravene blev fundet fredag.
Efterforskere fra FN er i gang med at
"interviewe øjenvidner og familier til
ofrene for at finde ud af, hvad der
skete", siger en FN-talsmand.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/09/214011.htm

Ny rapport afslører overgreb på børnehjem

Mandag d. 9. maj 2011 kl. 17:51 af ritzau/jaks
for TV 2 Nyhederne (opd. d. 9/5 2011; 18:15)

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39637503
:ny-rapport-afsl%C3%B8rer-overgreb-p%C3%A5-b%C3%B8rnehjem.html

-

Børn skal lære flere sprog som små

Mandag d. 9. maj 2011 kl. 19:33 af ritzau / kris
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39620627
:b%C3%B8rn-skal-l%C3%A6re-flere-sprog-som-sm%C3%A5.html

-

Pakistan: Absurde beskyldninger

Mandag d. 9. maj 2011 kl. 19:56 af Jakob Skov, ja...@tv2.dk
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39638333
:pakistan-absurde-beskyldninger.html

-

Tommy Madsen fik tæsk på børnehjemmet

Mandag d. 9. maj 2011 kl. 20:08 af Jeppe Lykke Hansen, je...@tv2.dk
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39639911
:tommy-madsen-fik-t%C3%A6sk-p%C3%A5-b%C3%B8rnehjemmet.html

-

EU indfører sanktioner med Syrien

Mandag d. 9. maj 2011 kl. 22:15 af ritzau / kris
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39641480
:eu-indf%C3%B8rer-sanktioner-med-syrien.html

-

FN: Trekvart million er flygtet fra Libyen

Mandag d. 9. maj 2011 kl. 23:37 af ritzau/jaks
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39642242
:fn-trekvart-million-er-flygtet-fra-libyen.html

Bo Warming

Ofte pådutter Kall "kanibalisme" vedr China-politics

Aldrig med et link der på nogen måde dokumenterer menneskespisning.

Europas seneste tilfælde af udbredt kanibalisme var blejringen af
Leningrad 1942-43
Dengang straffede Stalins velmenere fattigfolk hårdt, hvis de for at
overleve et par dage mere , spiste lig, typisk en afdød slægtning

Disse urimelige straffe skyldtes at ondskabsfuld forfatning indeholdt
menneskerettigheder.

Kina har langt fornemmere etik end USSR havde, for de straffer kun
mord, altså aflivning af en fjende og en evt fortæring af lig er
normalt utænkelig.
Men i unormale hungersnødsituationer lever man efter ordsprogenes
bondefornuft "Nød bryder alle regler" ( eller "Sult og kulde lærer
nøgen kvinde at spinde)

For Kina har bedre etik nemlig den glistrupske. "Størst mulig lykke
for flest mulig menesker" og er du og to venner på sultedødens rand i
en redningsbåd, så spis dog den svageste, så kun 2 dør og ikke alle 3
dør"

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dc7a982$0$313$1472...@news.sunsite.dk...

DR1 S172 tir 10 maj 09:02:34
10.maj dr.dk/nyheder 07:42

NATO FLY BOMBER TRIPOLI IGEN
Nato-fly har natten til tirsdag kastet
bomber over Libyens hovedstad, Tripoli.

Målet for angrebene var formentlig
Muammar Gaddafis hovedkvarter.

Man hørte mindst fem store eksplosioner
ved bombardementerne. Det fortæller
øjenvidner til nyhedsbureauet Reuters.

Tidligere på aftenen blev der også
rapporteret om eksplosioner tæt på den
statslige fjernsynsbygning i Tripoli.

Der er ingen oplysninger om
tilskadekomne eller dræbte i
forbindelse med luftangrebene.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/10/034344.htm

-

DR1 S115 tir 10 maj 08:32:57
10.maj dr.dk/nyheder 07:27

USA KAN FORHØRE BIN LADENS KONER
Pakistan lader til at være indstillet
på at give de amerikanske myndigheder
mulighed for at forhøre de kvinder, som
befandt sig i Osama bin Ladens
skjulested i Pakistan, da amerikanske
soldater dræbte terrorlederen for en
uge siden.

Det siger en amerikansk embedsmand med
indsigt i sagen.

I sidste uge hævdede en tidligere chef
i den pakistanske efterretnings-
tjeneste, at i alt tre af bin Ladens
koner boede sammen med ham i huset i
Abbottabad. Samtlige kvinder er
angiveligt i efterretningstjenestens
varetægt. Det er uvist, hvor mange
koner bin Laden havde.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/10/071326.htm

-

DR1 S120 tir 10 maj 08:32:57
10.maj dr.dk/nyheder 08:24

OBAMA VAR KLAR TIL AT SKYDE SIG UD
Der kommer fortsat nye detaljer frem om
det amerikanske angreb på Osama bin
Ladens skjulested i Pakistan.

Nu viser det sig, at USA's præsident
Barack Obama besluttede at udvide
angrebsstyrken, så den i værste fald
kunne skyde sig vej ud igen, hvis
pakistanerne blandede sig i aktionen.

Det endte med, at fire helikoptere med
specialtropper fløj ind i Pakistan.

Og det blev til stor nytte, da den ene
af de to helikoptere, der var med helt
i front, styrtede. For så var der
straks en back-up helikopter til at
samle specialstyrken op igen efter den
vellykkede aktion.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/10/075000.htm

Bogkontrakt til egyptisk oprørshelt

Tirsdag d. 10. maj 2011 kl. 03:40 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39642792
:bogkontrakt-til-egyptisk-opr%C3%B8rshelt.html

-

Jordans konge skal drøfte uro med Obama

Tirsdag d. 10. maj 2011 kl. 04:25 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39642811
:jordans-konge-skal-dr%C3%B8fte-uro-med-obama.html

-

USA kan forhøre bin Ladens koner

Tirsdag d. 10. maj 2011 kl. 06:30 af ritzau / jely
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39643255
:usa-kan-forh%C3%B8re-bin-ladens-koner.html

-

Nato bomber regeringsbygninger

Tirsdag d. 10. maj 2011 kl. 07:18 af ritzau / trfi
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39642774
:nato-bomber-regeringsbygninger.html

-

130 SVT Text Tisdag 10 maj 2011
UTRIKES Publicerad 10 maj

Syrien stoppar hjälparbetare

Myndigheterna i Syrien har hindrat
FN:s hjälparbetare att besöka staden
Daraa där hundratals oppositionella
dödats av regeringsstyrkor under den
senaste tiden.

-Vi väntade på att få gå in med
hjälpinsatser i Daraa i söndags. Det
sköts upp av regeringen, sade
FN:s katastrofsamordnare Valerie Amos
i går.

Hjälparbetarna har fått veta att de
kanske kan få komma in i staden
senare i veckan.

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dc7a982$0$313$1472...@news.sunsite.dk...

DR1 S136 tir 10 maj 12:44:47
10.maj dr.dk/nyheder 12:04

EGYPTENS TURISTMINISTER FÆNGSLET
Egyptens tidligere turistminister,
Zoheir Garranah, har fået en
fængselsstraf på fem år for at frådse
med offentlighedens penge. Det beretter
en kilde fra retten til nyhedsbureauet
Reuters.

Retten udstedte fængselsstraffen og en
bøde efter at have fundet Garranah
skyldig i at uddele turisme-licenser,
sagde kilden.
Garranah var en af de mange tidligere
embedsmænd, som er blevet efterforsket
for korruption efter præsident Hosni
Mubarak blev væltet 11. februar under
et folkeligt oprør.

Kilde: Reuters

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/10/115554.htm

-

DR1 S141 tir 10 maj 12:44:47
10.maj dr.dk/nyheder 12:43

EU INDFØRER SANKTIONER MOD SYRIEN
Præsident Bashar al-Assads yngre bror,
Maher, står øverst på den liste af 13
syriske tjenestemænd, som er genstand
for EU's sanktioner for deres rolle i
volden mod demonstranter. Han beskrives
som den stærke mand i Den Republikanske
Garde.

På listen, der er offentliggjort i EU's
officielle nyhedsbrev, er præsidentens
bror den ledende figur, når det gælder
voldshandlingerne mod demonstranterne.
Den syriske præsident selv er ikke ramt
af sanktioner på grund af intern
uenighed i EU, oplyser diplomater.

EU har også indført en våbenembargo og
et forbud mod salg af udstyr, der kan
bruges til intern undertrykkelse.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/10/122549.htm

EU-sanktioner mod toppen i Syrien

Tirsdag d. 10. maj 2011 kl. 12:00 af ritzau / mira
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39700333
:eusanktioner-mod-toppen-i-syrien.html

-

USA er bekymret over dissidentdød

Publisert i dag 08:47.
http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7626498

Dissidenten døde tre dager etter at han ble pågrepet og
angivelig banket opp av politiet.

Les også: Nå kan de reise til utlandet
Les også: Første kongressmøte på 14 år

Ifølge lederen for Cuban Human Rights and National Reconciliation
Committee, Elizardo Sanchez, døde Soto i byen Santa Clara søndag.

Nekter for mishandling

Cubanske myndigheter bekrefter at Soto ble pågrepet i forrige uke,
men avviser anklagene om at han ble banket opp under avhør.

Kommunisme har altid været noget lort bl.a. pga. magtmisbruget!

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dc7a982$0$313$1472...@news.sunsite.dk...

DR1 S155 tir 10 maj 19:25:27
10.maj dr.dk/nyheder 17:26

SVERIGE: INGEN VÅBEN TIL DIKTATORER
De svenske regeringspartier og
Socialdemokraterne er ved at nå til
enighed om at skærpe Sveriges
lovgivning, så det bliver sværere at
eksportere våben til diktaturer.

- Vi vil skærpe loven, så det bliver
betydeligt vanskeligere at eksportere
våben, siger lederen af udenrigs-
udvalget, Karin Enstrøm, Moderaterna.

Hun siger, at udvalget er ved at sikre
bred opbakning til en lovændring.

Diskussioner om lovgivningen på området
er blusset op i forbindelse med Det
Arabiske Forår. Sverige har i de senere
år har solgt våben til både Bahrain og
Saudi-Arabien.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/10/162221.htm

-

DR1 S158 tir 10 maj 19:25:27
10.maj dr.dk/nyheder 19:00

MANDELA SOM TERRORIST I NY FILM
Den engelske instruktør Peter Kosminsky
har planer om at pille ved det
allerhelligste i mange sydafrikaneres
nationale selvforståelse.

Han arbejder nemlig på en film om
Sydafrikas tidligere præsident Nelson
Mandela.

Til avisen The Guardian fortæller Peter
Kosminsky, at hans kommende film vil
inkludere en scene, hvor Nelson Mandela
instruere unge ANC-medlemmer i, hvordan
de skal sprænge en bygning i luften, og
at han med filmen ønsker, "at udfordre
folk med en bestemt politisk
overbevisning for at vise, at
virkeligheden som regel er mere
kompliceret end som så".

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2011/05/10/152523.htm

Kommentar:

Mandela var kommunist, hvorimod desmond Tutu var kristen. Den
ene brugte vold, den anden civil ulydighed og vandt Sydafrika
tilbage til demokratiet fremfor diktaturet ... :-)
Der var også koldkrig dengang. det var hverdag at stå ansigt
til ansigt med døden i form af global atomkrig. Verden havde
brug for ikke-voldelige helte. Selv Mandela valgte fredens vej og
undlod at hævne ... :-)

Narkoterrorist opererede i Danmark

Tirsdag d. 10. maj 2011 kl. 13:15 af ritzau / mira
for TV 2 Nyhederne (opd. d. 10/5 2011; 13:41)

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39702125
:narkoterrorist-opererede-i-danmark.html

-

Evakuerede har besøgt deres hjem

Tirsdag d. 10. maj 2011 kl. 13:10 af ritzau / mira
for TV 2 Nyhederne (opd. d. 10/5 2011; 15:04)

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39702043
:evakuerede-har-bes%C3%B8gt-deres-hjem.html

-

Ingen svenske våben til diktatorer

Tirsdag d. 10. maj 2011 kl. 15:10 af ritzau / mira
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39704473
:ingen-svenske-v%C3%A5ben-til-diktatorer.html

-

FN: Hjælp Libyens bådflygtninge

Tirsdag d. 10. maj 2011 kl. 16:05 af ritzau / mira
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39706170
:fn-hj%C3%A6lp-libyens-b%C3%A5dflygtninge.html

-

Civile dræbt i lejr i Sudan

Tirsdag d. 10. maj 2011 kl. 16:55 af ritzau / mira
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39715749
:civile-dr%C3%A6bt-i-lejr-i-sudan.html

-

Clinton: Kinas ledere vil stoppe historien

Tirsdag d. 10. maj 2011 kl. 16:20 af ritzau / mira
for TV 2 Nyhederne (opd. d. 10/5 2011; 17:38)

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39709191
:clinton-kinas-ledere-vil-stoppe-historien.html

=== citat start ===

Den amerikanske udenrigsminister, Hillary Clinton, siger i et
interview, som er offentliggjort tirsdag, at Kinas indgreb mod
systemkritikere er et nytteløst forsøg på at stoppe historiens
gang.

Udtalelsen fra Clinton kommer samtidig med nogle af de hidtil
hårdeste udtalelser fra Obama-administrationen om Kinas regime.

Vicepræsident Joe Biden har understreget, at Washington ikke vil
holde igen med kritik af jagten på menneskerettighedsaktivister,
da "ingen relation, som er reel, kan være baseret på et falskt
grundlag."

Clinton siger om Kinas ledere, at de er bekymrede over
udviklingen.

"De forsøger at stoppe historien, hvilket er nytteløst. De kan
ikke, men de vil forsøge at udsætte forandringer så længe som
muligt," siger hun i forbindelse med de årlige drøftelser med
højtstående kinesiske repræsentanter ved det Strategisk og
Økonomiske Dialog Møde i Washington.

"Vi vender ikke ryggen til Kina"

Clinton understreger, at det er USA's politik at søge samarbejde
med Kina på en lang række områder.

"Vi lever i en virkelig verden. Vi vender ikke ryggen til Kina,
fordi vi mener, at de beklageligvis undertrykker
menneskerettighederne. Vi vender heller ikke ryggen til
Saudi-Arabien," siger hun.

USA udtrykker dyb bekymring over Beijings seneste indgreb over
for dissidenter, som omfatter anholdelser, tilbageholdelser og
hemmelige indespærringer af menneskerettighedsaktivister og
kritikere af regimet.

De kinesiske myndigheder har i stigende grad været på vagt over
for kritik, efter at kinesiske hjemmesider har opfordret til
protester, inspireret af de prodemokratiske opstande i de
arabiske lande.

=== citat slut ===

Kommentar:

Der er kun én ting, der holder igen på at Kannibalistan bliver
straffet for ders forbrydelser, og det er, at jeg beklagelig vis
desværre ikke har magtbeføjelserne! Men dét kan der måske ændres
på ... 61, 61, 744 ... Down with this evil regime !!!

Bo Warming

USAborgere bor ofte i storbyslum hvor de undertrykkes af
narkokontrollerende mafia og derved har langt dårligere
meneskerettigheder end nogen kineser
Kinesernes småfejl er overalt i hastig bedring - det gælder ikke USAs
USA køber for milliarder i Kina men betaler ikke deres gæld til Kina -
altså USA-etik er ALLER LAVEST
USA misbruger at alle er bange for USAs krigsmagt der jo bruges
umotiveret ondskabsfuldt i de fleste af de mange store krige USA har
startet

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dc7a982$0$313$1472...@news.sunsite.dk...

Muslimer angreb kristne i Egypten

Onsdag d. 11. maj 2011 kl. 07:35 af Peter Thorup, pt...@tv2.dk
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39743892
:muslimer-angreb-kristne-i-egypten.html

=== citat start ===

Volden mellem muslimer og kristne i Egypten har nu spredt sig til
havnebyen Alexandria. Urolighederne opstod, da kristne
demonstrerede mod volden i Kairo, der har kostet 13 mennesker
livet over weekenden.

Muslimske grupperinger angreb den kristne demonstration, og det
kom til voldelige sammenstød.

Muslimerne hævder at de gik til angreb, fordi de kristne ville
forhindre en kristen pige i at konvertere til islam.

=== citat slut ===

Kommentar:

En religion bliver ikke mere rigtig af, at du tvinger andre.
Tværtimod! Det *afslører* jo blot, at der er noget alvorlig galt,
siden dets tilhængere end ikke har lært at respektere
grundlæggende menneskelige værdier, såsom retten til at leve og
tænke frit (herunder retten til selv at vælge sin Herre, Mester,
Frelser og Gud. Man havner i sammen bås som den fanatiske
kommunisme og nazisme, der heller ej respekterede andre end dem
selv.
Og dermed kan du jo godt (ind)se, at du bringer *skam* (i over
islam med dette din fanatiske og voldelige overgreb på fredelige
demonstranter)...

Og netop da i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps ET)
sige:
(2011-05-11, Wednesday , day no 131, CET 08:42, GMT 06:42)
- "Shame."

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dc7a982$0$313$1472...@news.sunsite.dk...

DR1 S162 ons 11 maj 08:41:44
10.maj dr.dk/nyheder 19:20

KRITIK AF ISRAELS FINANSBOYKOT
Først var det USA, der kritiserede
Israels finansboykot af de
palæstinensiske selvstyremyndigheder.
Nu bakker EU op om kritikken.

- Vi er bekymrede for, at Israel
tilbageholder skatte og told-midler,
der skal overføres til det palæsti-
nensiske selvstyre, siger en talsmand
af EU's udenrigspolitiske chef Cathrine
Ashton tirsdag i Bruxelles.

USA mener, at Israel har truffet en
forhastet afgørelse.

Israel tilbageholder på nuværende
tidspunkt midler svarende til 485
millioner kroner, som palæstinenserne
er berettiget til.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/10/190314.htm

-

DR1 S164 ons 11 maj 08:41:45
10.maj dr.dk/nyheder 22:27

CLINTON LANGER UD EFTER KINA

[...]

Det siger Clinton i forbindelse med de

årlige drøftelser med højtstående
kinesiske repræsentanter ved det

Strategisk og Økonomiske Dialogmøde i
Washington.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/10/221346.htm

-

DR1 S166 ons 11 maj 08:41:45
10.maj dr.dk/nyheder 23:28

AFGHANISTAN:2014 ER KUN ET VEJMÆRKE
Vesten vil ikke vil lade Afghanisan i
stikken efter overdragelsen af
sikkerhedsopgaver til de afghanske
styrker i 2014.

Det siger general James Bucknall, der
står i spidsen for de britiske styrker
i Afghanistan, til avisen The Guardian.

Han siger, at skæringsdatoen december
2014 "ikke er en slutdato, men et
vejmærke".

Bucknall står fast på, at en langsigtet
forpligtelse er den eneste troværdige
model, hvis Afghanistans
fundamentalistiske Taliban-bevægelse
skal besejres.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/10/231436.htm

Kommentar:

Vesten har allerede ladet Afghanistan i stikken ved at lade islam
gå forud for menneskerettigheder! Og prisen bliver uværgerligt et
udemokratisk system med korruption, magtmisbrug osv. !

Hvis jeg var slodat, så ville jeg rejse hjem, for hvorfor måske
ofre sit liv for et uretfærdigt system. Lad dem slå hinanden
ihjel indtil de måske en dag tager ved lære, at man aldrig får et
godt samfund ved at myrde hinanden.

-

Syv tyske reaktorer bør lukkes permanent

11. maj 2011 04.14 Udland
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/11/040943.htm

-

DR1 S173 ons 11 maj 08:58:52
11.maj dr.dk/nyheder 06:30

SYDKOREANSK BULDOZER LANDER I DAG
Lee Myung-Bak, præsident i Sydkorea
kommer om få timer på todages
statsbesøg.

Her skal præsidenten blandt andet mødes
med den danske kongefamilie, og torsdag
Lars Løkke Rasmussen og dele af dansk
erhvervsliv.

Men hvem er Lee Myung-Bak ? Hans
kælenavn er "bulldozeren". Sådan
beskriver Flemming Ytzen, journalist på
Politiken og ekspert i asiatiske
forhold, den sydkoreanske præsident,
Lee Myung-Bak.
Han imponerede hele det koreanske
erhvervsliv og blev koncernchef i
landets største byggefirma, inden han
var fyldt 50 år.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/10/192603.htm

-

DR1 S177 ons 11 maj 08:58:53
11.maj dr.dk/nyheder 07:01

BILLIGERE ELEKTRONIK FRA SYDKOREA
Overvejer du at købe en ny mikroovn, en
ny fladskærm eller trænger du til en ny
bil i garagen, så kan det måske betale
sig at vente et par måneder.

Til sommer træder en ny handelsaftale
mellem EU og Sydkorea i kraft.

Det betyder formentlig billigere
elektronik og biler til de danske
forbrugere, når sydkoreanske varer
bliver toldfrie i Danmark.

- Vi vil forhåbentlig se lavere priser
på biler, elektronik og tøj, men det
hele afhænger selvfølgelig også af,
hvordan prisudviklingen ellers er i
Sydkorea, siger chefkonsulent i Dansk
Erhverv, Kristoffer Klebak.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2011/05/11/065403.htm

-

DR1 S117 ons 11 maj 08:58:50
11.maj dr.dk/nyheder 08:04

LYNCHSTEMNING I GRÆKENLAND
Drabet på en græsk far har ført til
demonstrationer og angreb på
indvandrere.

Drabet fandt sted i går i et
indvandrerkvarter i Athen, hvor en
vordende far blev stukket ned og dræbt
under et røveri.

Drabet førte i aftes til spontane
protester i den græske hovedstad med
krav om bedre politibeskyttelse.

Flere hundrede, heraf en del
nynazister, gik til angreb på
indvandrere i et af byens
arbejderkvarterer, ud fra den
formodning, at det var udlændinge, der
stod bag drabet.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/11/073328.htm

Kommentar:

Nå! I er åbenbart også ved at blive skøre-i-bolden ! Hvor(når er
det blevet normalt at overfalde sine medmennesker)...

Og netop i det samme hørte jeg igen en røst fra Himlen (still
perhaps ET) sige:
(2011-05-11, Wednesday , day no 131, CCET 09:10, GMT 07:10)
- "Spørger jeg."

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dc7a982$0$313$1472...@news.sunsite.dk...

DR1 S119 ons 11 maj 08:58:50
11.maj dr.dk/nyheder 08:35

OBAMA VINDER FREM
I USA stormer Barack Obama frem i
popularitet, efter at Osama bin Laden
blev dræbt af en amerikansk
specialstyrke.

En netop offentliggjort måling
foretaget af nyhedsbureauet AP viser,
at opbakningen til præsident Obama er
på det højeste niveau i to år. 60% af
amerikanerne er tilfredse med Obamas
arbejde som præsident.

Også på det økonomiske område er
amerikanernes vurdering af præsidenten
blevet meget bedre, efter at Osama bin
Laden blev dræbt.

Meningsmålingen er baseret på
interviews med 1001 udspurgte.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/11/081443.htm

Cubansk filmmager kræver fri presse

Onsdag d. 11. maj 2011 kl. 00:50 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39740656
:cubansk-filmmager-kr%C3%A6ver-fri-presse.html

Kommentar:

Som tidligere sagt: Kommunisme (og nazisme) er noget lort bl.a.
pga. mangel på ytringsfrihed. Og derfor er der er INGEN fremtid i
dette for Menneskeheden!

-

1100 voldtægter om dagen i Congo

Onsdag d. 11. maj 2011 kl. 03:55 af ritzau / ptho
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39740842
:1100-voldt%C3%A6gter-om-dagen-i-congo.html

Kommentar:

Også dette skal bringes til ophør. ICC må involveres, så de
ansvarlige *bagmænd* kan blive straffet !

-

[...]

(Tidligere omtalt)

-

Se det smadrede kølebassin på Fukushima

Onsdag d. 11. maj 2011 kl. 08:23 af Peter Thorup, pt...@tv2.dk
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39744781
:se-det-smadrede-k%C3%B8lebassin-p%C3%A5-fukushima.html

Kommentar:

Hvorfor skal disse køleanlæg være så store, så der er risiko for
nedsmeltning i tilfælde af manglende afkøling.

*Fysisk* adskillelse må her være løsningen!

Hvorfor ikke bygge fx. 10 mindre køleanlæg, som godt nok er dyrere
at fremstille, men som forhåbentlig forhindrer nedsmeltning i
worst case.

-

104 SVT Text Onsdag 11 maj 2011

SVT Text

* = efter kl 6 Nyhetsrullen 188

1.100 våldtäkter varje dag i Kongo 130

* 300 fängslade i Syrien släppta.....131
EU-sanktioner mot presidentbroder..132
EU:s sanktionslista mot Syrien....164-

* 200 gripna i Tunisien..............133
Många döda ilandflutna i Tunisien..134
Tunisien: Knarkfynd hos Ben Ali....135

Nynazister till attack i Grekland..136

* Vill stänga tyska kärnkraftverk....137

-

- FARC-dokumenter avslører bånd til Chávez

Publisert i dag 07:07
http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7628178

Kommentar:

Hvis dette er sandt, så er manden *kriminel* og så må ICC
involveres, så denne mand kan blive efterlyst og arresteret og
stillet til regnskab for sine forbrydelser, because ...

Crime does NOT bay!

"Jamen vi kommunismer er undtaget", kunne et hjerneblæst fjols så
indvende.

Men hertil er svaret 'nej': *INGEN* er hævet over loven, for det
er netop dét, der har spoleret (socialistiske) idealister i at nå
deres mål om en bedre verden!

Det bedste forsvarssystem vi kan stable på benene er, at ordet er
frit, således at *alt* kan blive bragt for dagens lys, herunder
også afsløringer af korruption osv.

Og netop da hørte jeg igen en røst fra Himlen (still perhaps ET)
sige:
(2011-05-11, Wednesday , day no 131, CET 09:30, GMT 07:30)
- "Let there be."

Let there be what, Sir ?

CET 09:31
- "Justice."

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dc7a982$0$313$1472...@news.sunsite.dk...

Bahrain utviser Reuters-journalist

Publisert 10.05.2011 18:21
http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7627779

=== citat start ===

Richter har vært korrespondent i landet for Reuters, som er ett
av verdens mest renomerte nyhetsbyråer, siden 2008.

Bahrain sier de ikke kommer til å nekte andre journalister fra
Reuters til å jobbe i landet, men holder fast på at Richter er
uønsket.

Syria, Libya og Saudi Arabia har tidligere utvist Reuters
korrespon­denter som har dekket urolighetene der.

=== citat slut ===

-

Støjforurening

Selvfølgelig skal kirkeklokkerne tie, i hvert fald i storbyerne,
fordi formålet ikke længere er der.

Huske på må vi jo, at kirkeklokkeringning blev til i et samfund,
hvor folk ikke ejede et ur, så man vidste faktisk ikke helt,
hvad klokken var. Dérfor blev der ringet 1 time før gudstjeneste,
og så kunne alle gøre sig klar til at komme til gudstjeneste.

Men dette er som sagt ikke nødvendigt længere, og da vi som
samfund er blevet multireligiøse, kan vi ikke længere *forfordele*
en trosretning, så enten må alle skrige som det passer dem, eller
også må alle tage hensyn til hverandre ved at tie!

Og til dem, der er *fanatiske* tilhængere af kristendommen og
incisterer på kirkeklokkeringning for herigennem at markere
flaget (som snerper "lidt" hen af at hævde sig på de andres
bekostning):

Prøv at se på Egypten (blot med omvendt fortegn) !

-

Lysforurening

Det koster en formue at oplyse gaderne om natten, og da der ikke kører
nogen biler, er det da ikke en "anelse" hul-i-hovedet ?

Men bevares! Det ser da flot ud (ude fra Rummet), men hvilket *fråds*
af energi!

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dca4096$0$304$1472...@news.sunsite.dk...

Man kunne faktisk med en lille sensor (der registrerer bevægelser) tænde og
slukke for lyset, akkurat som folk har installeret i carporten.

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dc7a982$0$313$1472...@news.sunsite.dk...

DR1 S131 ons 11 maj 13:14:51
11.maj dr.dk/nyheder 10:32

EU ÅBNER KONTOR I BENGHAZI
EU vil åbne et kontor i Benghazi for at
hjælpe de libyske oprørere.

EU's udenrigspolitiske chef Catherine
Ashton siger, at EU's kontor i Benghazi
skal støtte civilsamfundet og
oprørernes ledende råd.

- Vi vil støtte uddannelse, sundhed og
grænsekontrol, siger hun.

Catherine Ashton har været under pres
for at komme med markante beslutninger,
siden hun for halvandet år siden blev
udnævnt.

Hun gentog i dag et krav om, at den
libyske leder Muammar Gaddafi skal
træde tilbage.

-

DR1 S132 ons 11 maj 13:14:51
11.maj dr.dk/nyheder 11:07

FØDSELSTALLET FALDER I DANMARK
I Danmark bliver der født færre og
færre børn. I første kvartal i år blev
der kun født 14.400 børn, og det er det
laveste fødselstal i et kvartal siden
fjerde kvartal 1989.

Altså det laveste fødselstal i et kvart
år i 21 år.

Danmarks Statistik oplyser, at antallet
af børn født i Danmark i første kvartal
2011 var 7,5 procent lavere end den
tilsvarende periode for et år siden.

Og statistikken viser også, at der
eksempelvis i februar i år blev født
4.467 børn. Vi skal tilbage til 1987
for at finde et kvartal, hvor der blev
født færre børn, nemlig 4342.

Læs også ...

Kommentar:

Hurra (jordkloden er som bekendt *overbefolket*, så jo færre vi
bliver desto bedre. 100.000 individer her i DK ville være et
ønsker mål) ... :-)

-

DR1 S133 ons 11 maj 13:14:52
11.maj dr.dk/nyheder 11:08

KINESISKE BØRN SOLGT TIL UDLÆNDINGE
Mindst tyve børn fra et fattigt område
i den kinesiske Hunan provins er blevet
solgt til international adoption. Det
hævder et af de mest anerkendte
kinesiske medier - Caixin.

Offentlige embedsmænd har fjernet
fattige bønders børn, hvis de har
forbrudt sig mod et-barns politikken.

Ifølge Caixin har korrupte embedsmænd
så registreret børnene som forældreløse
og afleveret dem på børnehjem, og fået
op mod 1000 kroner i betaling pr. barn.

Efterfølgende har børnehjemmet så solgt
børnene videre til adoption i USA,
Holland og Polen for op mod 15.000
kroner.

Læs også ...

Kommentar:

Endnu en grund til at dette ækle kommunistiske regime skal
afvikles!

-

DR1 S136 ons 11 maj 13:14:52
11.maj dr.dk/nyheder 11:46

VOLDSOMME KAMPE I HOMS I SYRIEN
Den syriske hær har ifølge beboere
indledt et større bombardement af et
beboelseskvarter i den centrale by
Homs.

Hærens kampvogne skyder med granater,
og ifølge en rapport er der også tale
om, at hæren er stødt på væbnet
modstand i byen.

De syriske myndigheder har standset for
strøm og telefonforbindelse til
bydelen.

I den sydlige by Deraa og egnen
deromkring er hæren også sat ind, og
tre protesterende blev ifølge
aktivister dræbt i nat.

Læs også ...

Kommentar:

jeg kan kun dybt beklage, at jeg endnu ikke har fået tildelt
magtbeføjelser til at straffe disse psykopat-forbrydere. Blot
en enkelt fuldtræffer (med fx. en asteroide) kunne øjeblikkelig
ændre hele magtbalancen i Syrien (forhåbentlig til noget bedre.)...

Og netop da hørte jeg en røst fra Himlen (still perhaps ET) sige:
(2011-05-11, Wednesday , day no 131, CET 13:26, GMT 11:26)
- "Amen."

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/11/100947.htm

-

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/11/090444.htm

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/11/110633.htm

[...]

Ny grafik viser angrebet på bin Laden

Onsdag d. 11. maj 2011 kl. 11:01 af David Buch / da...@tv2.dk
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39750624
:ny-grafik-viser-angrebet-p%C3%A5-bin-laden.html

-

Laveste danske fødselstal siden 89

Onsdag d. 11. maj 2011 kl. 11:09 af Kristian Hedegaard, kr...@tv2.dk
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39751573
:laveste-danske-f%C3%B8dselstal-siden-89.html

-

Specialstyrker skal gribe ind ved overgreb

Onsdag d. 11. maj 2011 kl. 11:05 af ritzau / mira
for TV 2 Nyhederne (opd. d. 11/5 2011; 12:29)

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39752187
:specialstyrker-skal-gribe-ind-ved-overgreb.html

De udsendte danske specialstyrker til Afghanistan får ordre til
at stoppe det, hvis de oplever, at deres afghanske
samarbejdspartnere begår overgreb mod fanger.

Forsvarsminister Gitte ...

-

Dronningen tog imod Sydkoreas præsident

Onsdag d. 11. maj 2011 kl. 12:29 af Peter Thorup, pt...@tv2.dk
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39754538
:dronningen-tog-imod-sydkoreas-pr%C3%A6sident.html

Kommentar:

Pas på! Hun har *urene* hænder (bl.a. Putins bloddryppende hænder
har hun trykket og dermed gjort sig *medskyldig* i mordene bl.a.
under Ruslands angrebskrig på Georgien aug. 2008)!

-

Al-Qaeda i Yemen advarer om nye angreb

Onsdag d. 11. maj 2011 kl. 11:20 af ritzau / mira
for TV 2 Nyhederne (opd. d. 11/5 2011; 12:38)

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39752664
:alqaeda-i-yemen-advarer-om-nye-angreb.html

-

Libyens oprørere vinder terræn i Misrata

Onsdag d. 11. maj 2011 kl. 11:35 af ritzau / mira
for TV 2 Nyhederne (opd. d. 11/5 2011; 12:46)

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39753206
:libyens-opr%C3%B8rere-vinder-terr%C3%A6n-i-misrata.html

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dc7a982$0$313$1472...@news.sunsite.dk...

DR1 S154 ons 11 maj 16:11:42
11.maj dr.dk/nyheder 15:02

OPRØRERE INDTAGER MISRATA LUFTHAVN
De libyske oprørere indtaget lufthavnen
i den vigtige by Misrata, skriver
nyhedsbureauet AFP. Det sker efter
flere ugers hårde kampe.

Oprørerne har tvunget Muammar Gaddafis
styrker ud af byen. Soldaterne har
efterladt våben og kampvogne, som
oprørerne har sat i brand.

Efter at Gaddafis styrker har forladt
lufthavnen, er der jubelscener i og
omkring kamppladsen, siger øjenvidner.

Gaddafis styrker har brugt lufthavnen
som base for deres angreb mod mål inde
i Misrata og byens havn. Havnen har
været oprørernes eneste livline ud til
omverdenen.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/11/150124.htm

-

Ny rapport: Europa skal ændre syn på indvandrere

11. maj 2011 15.49 Udland
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/11/154343.htm

-

Menneskeretsgruppe: Fem dræbt i Syrien

11. maj 2011 16.28 Udland
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/11/162712.htm

Eksplosioner ryster oprørsby i Syrien

Onsdag d. 11. maj 2011 kl. 14:35 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39757407
:eksplosioner-ryster-opr%C3%B8rsby-i-syrien.html

-

Libyske oprørere indtager lufthavn

Onsdag d. 11. maj 2011 kl. 15:47 af ritzau / mira
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39757993
:libyske-opr%C3%B8rere-indtager-lufthavn.html

-

Barack Obama vil tale til muslimer

Onsdag d. 11. maj 2011 kl. 16:10 af ritzau / jely
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39762202
:barack-obama-vil-tale-til-muslimer.html

=== citat start ===

USA's præsident, Barack Obama, forbereder en tale til den
muslimske verden, hvor han vil forklare drabet på
al-Qaeda-lederen Osama bin Laden.

Talen skal holdes i næste uge, skriver avisen Wall Street
Journal.

Obama vil forsøge at forklare, at den muslimske verden står sig
bedre ved at afvise militante grupper som al-Qaeda, og i stedet
satse på folkelige oprør med krav om demokrati, som hidtil har
tvunget autoritære ledere fra magten i Tunesien og Egypten.

Ben Rhodes, der er vicenational sikkerhedsrådgiver i Det Hvide
Hus, siger til avisen, at talen holdes før Obama tager på en
rundrejse i Europa den 23. maj.

"Det er interessant at notere, at drabet på ham (bin Laden, red.)
falder sammen med en ny model for politisk forandring i regionen,
som går i den stik modsatte retning af den, som Osama bin Laden
talte for," siger Ben Rhodes.

Barack Obama vil sige, at den politik, bin Laden stod for, har
slået fejl, mens de folkelige oprør i nordafrikanske og
mellemøstlige lande i de seneste måneder er vejen frem for
muslimer.

Obama har lovet at række hånden ud til den muslimske verden,
mens han er præsident. Han har allerede holdt en stor tale til
den muslimske verden. Det skete kort efter, han tiltrådte for
godt to år siden, og hvor han opfordrede til samarbejde.

=== citat slut ===

-

135 SVT Text Onsdag 11 maj 2011
UTRIKES Publicerad 11 maj

Minst en död i protester i Jemen

Minst en person dödades och många
skadades när säkerhetsstyrkor öppnade

eld mot demonstranter i staden Taiz

i Jemen i dag. 46 personer vårdas på
sjukhus, tre av dem med livshotande
skador.

De flesta av de skadade har blivit
skjutna av säkerhetsstyrkor eller
knivskurna av regimanhängare, säger
läkaren Abdul via telefon från staden.

Tusentals lärare protesterar framför
de regionala utbildningsmyndigheter-
na, bl.a. med krav på högre löner,
och har fått sällskap av hundratals
regimkritiska demonstranter.

Bo Warming

Kinesisk børnesalg er pro-Kina og pro-børn

Det er uetisk når et fattigdomsplaget land hindrer fattige familier at
sælge deres børn til adoption.
Etbarnspolitikken er et gode for Kina som andre ulande bør kopiere
At blive adoptivbarn dvs ønskebarn i en rig familie, er en lykke som
kloge kinesiske landsfadere fremmer - Hurra for det
Korruption er et internt indenrigspolitisk problem som ikke-ulande
har mangelfuld forståelse for og ikke bør blande sig i.
Hvem kan øjne en negativ korruption i at adoptioner fremmes, når de er
til fordel for alle 4 parter: børnene, biofamilierne , biolandene og
de rige adoptivfamilier?

Bo Warming

Kirkeklokker er som fuglesang
Det er en forbryderisk forringelse af lejligheder hvis moske
pludselig opføres og afgiver lyde nær dem

Men da jeg boede på Jagtvej i 3 sals højde lige ud for kirken ved
Vibenshus runddel vænnede jeg mig til den sjældne og forudsigelige
larm

Klokkerne stadfæster at vi er et kristent land. Aldrig et muslimsk.
Fint. Kirken styres af folketinget og vi har religionsfrihed mht at
anden tro på udøve stilfærdige ritualer bag egne vægge. Fint.

Vi skal ikke have relligions-lighed

Bo Warming

EU lavede sanktioner MOD Libyen så de ikke ku hæve penge de havde i
banken. EU stjal.

Man kan da ikke lave sanktioner MED et land fx Syrien`?

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dc7a982$0$313$1472...@news.sunsite.dk...

DR1 S159 tor 12 maj 08:32:45
11.maj dr.dk/nyheder 19:13

MINDST 18 CIVILE DRÆBT I SYRIEN
Mindst 18 civile er dræbt, efter at
Syriens militær er rykket ind i byer
over hele landet.

Det oplyser menneskeretsgrupper, der
siger, at et af ofrene var en otte-årig
dreng.

13 blev dræbt, da kampvogne angreb en
landsby uden for byen Daraa i det
sydlige Syrien, hvor opstanden begyndte
i midten af marts. Det fortæller Ammar
Qurabi, der leder Syriens Nationale
Organisation for Menneskerettigheder.

Mindst fem andre blev dræbt i Syriens
tredjestørste by, Homs, også efter at
være blevet ramt af granater fra
kampvogne.

Menneskeretsgruppe: Fem dræbt i Syrien

-

DR1 S160 tor 12 maj 08:32:45
11.maj dr.dk/nyheder 19:27

YEMEN: SKUD MOD DEMONSTRANTER
Mindst en er dræbt i Yemens hovedstad,
Sanaa, efter at snigskytter åbnede ild
mod demonstranter. Det oplyser en læge
i byen til nyhedsbureauet Reuters.

Ifølge lægen var det sikkerhedsstyrker,
der affyrede skuddene ind i en
menneskemængde. Det skete, da tusindvis
af demonstranter gik mod
regeringsbygningen for at kræve
præsident Ali Abdullah Salehs afgang.

Sårede demonstranter bliver stadig
bragt ind på det hospital, lægen
arbejder på, oplyser han til Reuters.

Landets tv-station rapporterer, at
demonstranterne har indtaget flere
regeringskontorer i Sanaa.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/11/171234.htm

-

DR1 S170 tor 12 maj 08:32:45
11.maj dr.dk/nyheder 23:10

PAKISTANER PÅ USA'S TERRORLISTE
USA har sat lederen af Haqqani-
netværket, der har base i Pakistan, på
dets liste over kendte terrorister.

Badruddin Haqqani er søn af netværkets
grundlægger, Jalauddin Haqqani.
Netværket menes at have tætte
forbindelser til al-Qaeda og har stået
bag adskillige blodige terrorangreb i
Pakistan og Afghanistan.

Med Washingtons skridt bliver Badruddin
Haqqanis midler fastfrosset, ligesom
ingen amerikanere længere må have
forretningsforbindelser til ham.

Den pakistanske efterretningstjeneste
har traditionelt haft tætte
forbindelser til Haqqani-netværket.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/11/230442.htm

-

DR1 S174 tor 12 maj 08:32:45
12.maj dr.dk/nyheder 03:16

GADDAFI TONER FREM PÅ LIBYSK TV
Libyens leder Muammar Gaddafi har vist
sig frem på statsligt tv for første
gang siden 30. april, da et luftangreb
fra Nato-koalitionen på en bygning i
Tripoli dræbte hans yngste søn og tre
af hans børnebørn.

Siden angrebet har der været rygtet om,
at Gaddafi var blevet såret eller endda
dræbt under Nato-manøvren, men sent i
aftes viste libysk tv en optagelse med
Gaddafi, der er til møde på et hotel.

Ifølge fjernsynskanalen fandt mødet
sted onsdag, men det er ikke bekræftet.
I optagelsen fra mødet kan man dog se
en fjernsynsskærm, der viser et
populært morgenprogram med onsdagens
dato i hjørnet af skærmen.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/12/031433.htm

Kommentar:

Man kan jo ligefrem her se, at manden er syg i hovedet. Nogle
*retspsykiatriske* patienter ser ud på samme måde på *lukkede*
psykiatriske afdelinger! - Det er sikkert derfor, at han går med
solbriller (for at skjule/gemme sig).

-

DR1 S175 tor 12 maj 08:32:45
12.maj dr.dk/nyheder 04:24

AVIS:DANSKE FLY DRÆBTE GADDAFIS SØN
Eksperter betegner det nu som 'ekstremt
sandsynligt', at danske fly gennemførte
det angreb i Tripoli 30. april, hvor
Gaddafis yngste søn døde sammen med tre
børnebørn, skriver Politiken.

Både Danmark og Nato har efterfølgende
afvist - og afviser fortsat - at
kommentere, hvem der står bag.

Men på baggrund af billeder af et
ueksploderet sprænghoved i ruinerne af
Gaddafi-huset er det muligt at udelukke
stort set alle de øvrige syv lande, som
kaster bomber i Libyen. Sprænghovedet
er en type, som de øvrige krigsførende
nationer enten slet ikke bruger eller i
hvert fald ikke har med i luftkrig over
Libyen.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/12/042108.htm

USA sortlister netværks leder

Onsdag d. 11. maj 2011 kl. 23:05 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39774962
:usa-sortlister-netv%C3%A6rks-leder.html

-

Danskere reddede briter i Afghanistan

Torsdag d. 12. maj 2011 kl. 06:05 af ritzau / krja
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39777881
:danskere-reddede-briter-i-afghanistan.html

-

Gaddafi tilbage på tv-skærmene

Torsdag d. 12. maj 2011 kl. 06:51 af David Buch / da...@tv2.dk
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39778005
:gaddafi-tilbage-p%C3%A5-tvsk%C3%A6rmene.html

-

Danske fly dræbte Gaddafis søn

Torsdag d. 12. maj 2011 kl. 07:08 af David Buch / da...@tv2.dk
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39778524
:danske-fly-dr%C3%A6bte-gaddafis-s%C3%B8n.html

-

CIA viser grusomme fotos af bin Laden

Torsdag d. 12. maj 2011 kl. 07:49 af David Buch / da...@tv2.dk
for TV 2 Nyhederne (opd. d. 12/5 2011; 07:57)

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39778071
:cia-viser-grusomme-fotos-af-bin-laden.html

-

Mød danskeren der har kendt bin Laden

Torsdag d. 12. maj 2011 kl. 08:11 af Kristian Hedegaard, kr...@tv2.dk
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39779502
:m%C3%B8d-danskeren-der-har-kendt-bin-laden.html

-

Oprørsleder på britisk mission

Torsdag d. 12. maj 2011 kl. 08:48 af ritzau / reuters / krja
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39775963
:opr%C3%B8rsleder-p%C3%A5-britisk-mission.html

-

136 SVT Text Torsdag 12 maj 2011
UTRIKES Publicerad 11 maj

Skärpt straff för attacker med syra

Det pakistanska parlamentets underhus
har klubbat igenom en lag om skärpta
straff för syraattacker, en företeelse
som vanställer ca 200 kvinnor per år.

Tidigare var straffen som högst sex
års fängelse, nu höjs de till mellan
14 år och livstid.

-I vårt feodala samhälle kommer förö-
vare undan bara för att de är förbund-
na med någon feodalherre som i sin tur
har band till någon i parlamentet,
säger Marvi Memon som lade fram lag-
förslaget.

Förslaget ska också gå genom senaten.

-

Kloden får flere munde at mætte end ventet

12. maj 2011
http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/418604:Udland--Kloden-faar-flere-munde-at-maette-end-ventet?all=1

Prognoserne var forkerte. Klodens befolkning vil vokse langt mere
end forudset, siger FN

Der bliver endnu mere trangt på kloden i fremtiden end hidtil
antaget. Prognoser, der ...

-

Syria protests: Thousands of students rally in Aleppo

12 May 2011 Last updated at 06:34 GMT
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-13370913

Bo Warming

> [...]
>end forudset, siger FN
>
>Der bliver endnu mere trangt på kloden i fremtiden end hidtil

Tal til Kall for indlæg men er subject line ikke en svipser idag?
Re: Efterlysning: Psykiatrisk *undvigen* patient (Gaddafi) fortsat på
fri fod - Re: 2011 uge 19 (news samlet)

At befolkningen på vor planet øges,
er jo morderisk
og morderne er de kvinder der får børn uden at de har sikret
forsørgelse for børnene ved at mor har giftet sig med produktiv far

Helten er Kina hvis befolkning aftager Hurra for deres adoptioner

Bo Warming

> Skärpt straff för attacker med syra

> [...]

Hvorfor smider pakistanere ofte syre i hovedet på deres koner?

Vidal

Den 12-05-2011 04:06, Bo Warming skrev:

> Etbarnspolitikken er et gode for Kina som andre ulande bør kopiere

Jo, men det har jo så også den effekt, at Kina er
ved at udvikle en ældre-pukkel, som Danmark er det.

Hvem skal tage sig af Kinas ældre, når de forsøger
at begrænse børnemængden?

Måske skulle de lade nogle muslimer indvandre, de er
jo kendt for at få mange børn, ligegyldigt hvad.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Bo Warming

>Man kunne faktisk med en lille sensor (der registrerer bevægelser) tænde og
>slukke for lyset, akkurat som folk har installeret i carporten.

Der er nok korrupt vennetjeneste - elektricitetsværk vil have solgt
strøm og staten kan lide at bruge skattepenge til gavn for sine venner
God ide, ellers

DR1 S126 tor 12 maj 10:56:50
12.maj dr.dk/nyheder 09:07

BIN LADEN: DRÆB MANGE AMERIKANERE
Dræb tusindvis af amerikanere, sagde
Osama bin Laden til sine tilhængere.
Han havde regnet ud, at det ville kræve
tusindvis af nye dræbte amerikanere at
ændre den amerikanske politik i
Mellemøsten.

Det viser en gennemgang af det
materiale, som en amerikansk eliteenhed
tog med sig efter at have dræbt Osama
bin Laden i Pakistan.

Materialet beskrives som meget
omfattende, og det tæller blandt andet
fem computere og bin Ladens dagbog.
Amerikanske efterretningsfolk er ved at
gennemgå materialet på et hemmeligt
sted i det nordlige Virginia, skriver
Washington Post.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/12/074725.htm

-

DR1 S137 tor 12 maj 23:05:47
12.maj dr.dk/nyheder 11:49

SYRIEN BEKÆMPER FACEBOOKOPSTAND
Syrien synes at have fundet et
effektivt modtræk til den opstand, som
i høj grad er hjulpet på vej af sociale
medier som Facebook og Twitter.

De syriske myndigheder har anholdt
mange protesterende og under hård
tortur tvunget dem til at aflevere
deres password til Facebook og Twitter,
siger en aktivist til det britiske
dagblad Daily Telegraph.

Dermed har de syriske myndigheder fået
adgang til mange medlemmer af opstanden
og i stor udstrækning anholdt ledere af
oprøret.

Det er derfor også blevet sværere at få
billeder af uroen ud af Syrien.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/12/110643.htm

-

DR1 S142 tor 12 maj 23:05:47
12.maj dr.dk/nyheder 13:17

91-ÅRIG KRIGSFORBRYDER DØMT
I en af de sidste krigsforbrydersager
fra Den Anden Verdenskrig er den 91-
årige John Demjanjuk blevet idømt fem
års fængsel ved en domstol i MÜnchen.

John Demjanjuk blev født i Ukraine og
blev i 1943 vagt ved den nazitiske
udryddelseslejr Sobibor i det tysk
besatte Polen.

Han blev dømt for at være medskyldig i
mordene på 28.000 jøder. Den svagelige
John Demjanjuk nægtede sig skyldig.

Han kom til MÜnchen for to år siden, da
han blev udleveret fra USA, hvor han
havde boet siden krigen. Hans forsvarer
i MÜnchen har sagt, at han vil anke
dommen i dag.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/12/124957.htm

Kommentar:

Mærkeligt at man kan slippe med blot sølle 5 år for så omfattende
forbrydelser ... :-(

Er det ikke nærmest at gøre grin med ofrene ?

Det burde mindst give livstid*28.000 stk. (ca. 2.800.000 år) !!!

-

DR1 S146 tor 12 maj 23:05:47
12.maj dr.dk/nyheder 14:56

EGYPTENS TURISTINDUSTRI BLØDER
Egypten er gået glip af turistindtægter
svarende til 12 mia. kr. i de tre
måneder der er gået, siden en folkelig
opstand væltede præsident Mubarak.

Det viser en opgørelse fra landets
turistministerium.

Efter konservative muslimer lørdag
angreb en kirke i hovedstaden Kairo, er
antallet af hotelreservationer i de
fleste turistområder faldet med 15 pct.

Egypten har sat alle sejl til i et
forsøg på at få turisterne til at vende
tilbage til landet efter revolutionen,
hvor demonstranter brændte størstedelen
af landets politistationer ned og
militæret blev sat ind i gaderne.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/12/145144.htm

-

DR1 S160 tor 12 maj 23:05:21
12.maj dr.dk/nyheder 17:53

UENIGHED OM TEST AF ATOMKRAFTVÆRKER
EU-landene har svært ved at nå til
enighed om vilkårene for de stresstest,
som skal udføres på unionens
atomkraftværker.

Der var lagt op til, at kriterierne
ville falde på plads i denne uge, hvor
energikommissær GÜnther Oettinger har
haft intense møder med atomkraft-
sikkerhedseksperter fra de 27 EU-lande.

Der er gjort fremskridt i drøftelserne,
men en endelige afgørelse er endnu ikke
faldet på plads, siger
energikommissæren.

- Indholdet er vigtigere end timingen.
Offentligheden forventer troværdige
stresstest, siger Oettinger.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/12/175037.htm

Kommentar:

I skal først og fremmest gøre Jer klart, hvad vi gør i worst case.

Og her har det vist sig ikke særlig smart at opbevare brugte
brændselsstave i nærheden af reaktoren, samt at disse brugte
brændselsstave bør adskilles i mindre grupper, så de er knap så
faretruende, dersom der opstår problemer mht. nedkøling.

Endvidere bør der være en *mekanisk* anordning, således at
nedkøling med vand fortsat kan lade sig gøre, selvom al strømmen
til fx. kølepunper er røget.

Der må - med andre ord - opstilles et vandtårn, som *minimum* kan
nedkøle en reaktor i nogle dage, indtil funktionsdygtige
robot-vand-kanoner (der umiddelbart kan fjernstyres på lang
afstand) er nået fysisk frem til katastrofestedet.

That will be all for now.

-

DR1 S163 tor 12 maj 23:05:21
12.maj dr.dk/nyheder 20:21

CLINTON: SYRIEN SKAL STÅ TIL ANSVAR
Det internationale samfund vil stille
Syriens præsident, Bashar al-Assad, til
ansvar for de seneste ugers brutale
fremfærd mod demonstranter.

Sådan siger USA's udenrigsminister,
Hillary Clinton, i sin hidtil hårdeste
kritik af begivenhederne i landet.

- Vi vil holde den syriske regering
ansvarlig. Hvordan det kommer til at
foregå og hvornår, er vi i gang med at
se på, siger Hillary Clinton på en
pressekonference ved mødet i Arktisk
Råd i den grønlandske hovedstad, Nuuk.

Clinton kræver dog ikke, at Assad går
af, ligesom hun har krævet det over for
Libyens leder, Muammar Gaddafi.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/12/201945.htm

Kommentar:

Havde lige skrevet headline (Clinton: Syrien skal stå til ansvar)
og i det samme lød der en røst fra Himlen (perhaps ET), der sagde:
(2011-05-12, Thursday , day no 132, CET 23:30, GMT 21:30)
- "Yep."

Det her, det ender nok med et galaktisk bryllup ... :-)

-

DR1 S164 tor 12 maj 23:29:23
12.maj dr.dk/nyheder 20:32

LIBYSKE OPRØRERE UDPEGER MINISTRE
Rebellerne i Libyens Nationale
Overgangsråd tager nu endnu et skridt
på vejen mod at blive en regulær
regering.

Oprørerne, der indædt bekriger landets
mangeårige enehersker, Muammar Gaddafi,
sætter nu navne på deres ministerhold.

- Vi har et hold på 15 ministre, en
præsident og hans stedfortræder, siger
vicepræsident Abdelhafez Ghoga, der
fungerer som talsmand for rådet.

Overgangsrådet, der tæller 31 mand, får
ikke blot en indenrigsminister,
udenrigsminister og forsvarsminister.
De får også ministre for blødere
områder som kultur og miljø.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/12/203050.htm

Radioaktivt vand lækkes ud i havet

Torsdag d. 12. maj 2011 kl. 10:30 af ritzau / kris
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39783004
:radioaktivt-vand-l%C3%A6kkes-ud-i-havet.html

-

131 SVT Text Torsdag 12 maj 2011
UTRIKES Publicerad 12 maj

Israel på väg ta över Jordandalen

Israel har systematiskt exploaterat
resurserna i Jordandalen på den
ockuperade Västbanken och favoriserat
judarna i bosättningarna framför
palestinierna, enligt den israeliska
människorättsgruppen B'Tselem.

Gruppen skriver i en rapport att
Israel härskar över marken, vatten-
tillgången och till och med turist-
orterna på den landremsa som löper
längs östra Västbanken.

Detta tycks vara en förberedelse för
att i själva verket annektera
området, kontaterar B'Tselem enligt
nyhetsbyrån AFP.

-

Osama: Dræb mange i mindre byer

Torsdag d. 12. maj 2011 kl. 11:25 af ritzau / dabu
for TV 2 Nyhederne (opd. d. 12/5 2011; 12:25)

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39786818
:osama-dr%C3%A6b-mange-i-mindre-byer.html

-

91-årige Demjanjuk kendt skyldig

Torsdag d. 12. maj 2011 kl. 12:43 af Kristian Hedegaard, kr...@tv2.dk
for TV 2 Nyhederne (opd. d. 12/5 2011; 13:04)

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39788444
:91%C3%A5rige-demjanjuk-kendt-skyldig.html

-

Egypten går glip af milliarder

Torsdag d. 12. maj 2011 kl. 15:03 af kris / ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39791959
:egypten-g%C3%A5r-glip-af-milliarder.html

-

Ladens kone ville dø som martyr

Torsdag d. 12. maj 2011 kl. 13:45 af ritzau / kris / liio
for TV 2 Nyhederne (opd. d. 12/5 2011; 15:57)

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39790503
:ladens-kone-ville-d%C3%B8-som-martyr.html

-

Gaddafi koster USA milliarder

Torsdag d. 12. maj 2011 kl. 19:02 af ritzau / trfi
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39797932
:gaddafi-koster-usa-milliarder.html

-

Libyske rebeller udpeger ministre

Torsdag d. 12. maj 2011 kl. 20:25 af ritzau / mira
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39800554
:libyske-rebeller-udpeger-ministre.html

-

Hillary Clinton roser Lene E.

Torsdag d. 12. maj 2011 kl. 20:10 af ritzau / mira
for TV 2 Nyhederne (opd. d. 12/5 2011; 22:15)

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39800435
:hillary-clinton-roser-lene-e.html

USA's udenrigsminister havde den store buket roser fremme til
udenrigsmini­ster Lene Espersen under Arktisk Råds ministermøde i
Grønlands hovedstad.

"Det er til gengæld sådan en fornø­jelse for mig i kontrast til
Syrien at fejre alliancen og venskabet mellem Danmark og USA med
rødder i vores demokratiske traditioner, siger hun.

Clinton siger, at ...

-

148 SVT Text Torsdag 12 maj 2011
VÄRLDEN I KORTHET 12 MAJ
3(4)

Vitryssland Sex vitryska demonstranter
har dömts till fängelse i mellan tre
och tre och ett halvt år för att ha
deltagit i protesterna i samband med
presidentvalet. Lukasjenko har efter
sin seger straffat flera motståndare.

Kommentar:

Også det regime skal tvinges i knæ, ET!...

CET 23:49
- "Ja."

CET 23:49
- "Min ven."

-

148 SVT Text Torsdag 12 maj 2011
VÄRLDEN I KORTHET 12 MAJ
4(4)

Egypten Störtade president Hosni
Mubarak och hans fru Suzanne förhördes
på torsdagen om sin förmögenhet. Paret
misstänks ha skaffat sig egendom på
olaglig väg när Mubarak var president
i Egypten.

Kommentar:

Tænk sig at gå og stjæle penge fra fattige egyptere. Hvilken
*egoist*. "Lidt" psykopatisk må man da være, ikke sandt ?

- "Giv agt."

CET 23:56
- "Missil."

Coming in (upon assholes fx. in Tripoli or Damaskus) ?

_

12711

Bo Warming

Fordi Konfutze fik en britisk klon i Adam Smith bør du kunne indse at
DET FRI MARKED HAR SVARET.

Det er en lykke med en ældre pukken for den ordner sig selv. Nogle
sparer op til charterrejser i alderdommen.

Danske politikere importerer muslimer som de gamle vil hade at blive
passet af. Lad markedet råde dvs udvis muslimerne

Regeringen kan lide frivillige så hvis du er besøgsven og bleskifter
på plejehjem i 100 timer kan du få ret til når du selv skal på
plejehjem at vælge et ble- og muslim-frit af ThyraFrank typen hvor en
rig kommune SKIDER PÅ REGLERNE OG ALDRIG BRUGER BLE UFRIVILLIGT OG
LADER DEM NYDE RUS OG TOBAK GLÆDER

DR1 S174 fre 13 maj 07:54:09
13.maj dr.dk/nyheder 02:42

TURISTERNE SVIGTER EGYPTEN
Opstanden i Egypten i januar rammer
Egyptens økonomi så hårdt, at landet nu
vender sig mod eksterne
finansieringskilder for at få økonomien
til at hænge sammen.

Torsdag oplyste Den Internationale
Valutafond (IMF), at den egyptiske
regering har anmodet om økonomisk hjælp
efter blandt andet et voldsomt dyk i
antallet af turister til landet.
Turisme er en af Egyptens vigtigste
indtægtskilder.

Regeringen har behov for at lukke et
hul i statskassen på omkring 10-12
milliarder dollar frem til midten af
næste år, og det skal IMF være med til
at finansiere.

Egypten betaler høj pris for omvæltning

13. maj 2011 02.42 Udland
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/13/024135.htm

-

DR1 S176 fre 13 maj 07:54:10
13.maj dr.dk/nyheder 04:19

PAKISTANSK MAJOR MISTÆNKT I JP-SAG
En højtstående major i den pakistanske
efterretningstjeneste var ifølge den nu
terrorfængslede pakistansk-amerikanske
mand David Headley involveret i
planlægningen af et omfattende
terrorangreb mod Jyllands-Posten.

I en fortrolig indisk afhøringsrapport,
som Politiken har læst, forklarer
Headley, hvordan han i efteråret 2008
drøftede JP-angrebet med majoren, som
ifølge rapporten også skulle have givet
Headley den telefon, som Headley under
senere besøg i Danmark brugte til at
tage billeder af blandt andet Jyllands-
Postens bygninger.

Justitsministeren og PET-chef Jakob
Scharf har ingen kommentarer.

Pakistansk major mistænkt i JP-sag

13. maj 2011 04.19 Udland
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/13/041538.htm

=== citat start ===

En højtstående major i den pakistanske efterretningstjeneste ISI
var ifølge den nu terrorfængslede pakistansk-amerikanske mand
David Headley involveret i planlægningen af et omfattende
terrorangreb mod Jyllands-Posten, skriver Politiken.

I en fortrolig indisk afhøringsrapport, som Politiken har læst,
forklarer Headley, hvordan han i efteråret 2008 drøftede
terrorangrebet mod Jyllands-Posten med en officer i den
pakistanske efterretningstjeneste.

Majoren skulle ifølge afhøringsrapporten også have givet Headley
den telefon, som Headley under senere besøg i Danmark brugte til
at tage billeder af blandt andet Jyllands-Postens bygninger.

Hverken justitsminister Lars Barfoed eller chefen for Politiets
Efterretningstjeneste, Jakob Scharf, har ønsket at udtale sig om
sagen.

=== citat slut ===

Kommentar:

Det mest groteske ved hele denne sag er jo, at man forsøger med
*terror* at lukke munden på folk, der har ytret sig kritisk ved
at tegne essensen af disse fanatikere terror.

Herved *bekræfter* man jo, at kritikeren har ret!

Men bevares!

For at gennemskue dette bør man jo nok ikke være al for religiøs
hjernevasket!

-

DR1 S119 fre 13 maj 07:54:07
13.maj dr.dk/nyheder 07:24

69 DRÆBT AF BOMBE I PAKISTAN
I Pakistan har mindst 69 mistet livet
ved et selvmordsbombeangreb mod en
kaserne for halvmilitært grænsepoliti.

Pakistansk Taliban siger, at angrebet
er hævn for drabet på Osama bin Laden.

Angrebet skete ved, at ung mand på
motorcykel kørte hen til porten til en
kaserne i byen Charsadda i det
nordvestlige Pakistan.

Der udløste han det sprængsstof, han
havde på sig og spredte død og
ødelæggelse omkring sig.

De allerfleste var rekrutter fra
kasernen, som uddanner halvmilitært
grænsepoliti.

69 dræbt af selvmordsbombe i Pakistan

13. maj 2011 07.24 Udland
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/13/071939.htm

-

Aktivister vil lave kæmpe besættelse

13. maj 2011 07.25 Indland

McCain: Tortur førte ikke til Osama

Torsdag d. 12. maj 2011 kl. 23:50 af ritzau / mira
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39811032
:mccain-tortur-f%C3%B8rte-ikke-til-osama.html

-

Taleban hævner bin Laden med bombe

Fredag d. 13. maj 2011 kl. 05:24 af David Buch / da...@tv2.dk
for TV 2 Nyhederne (opd. d. 13/5 2011; 05:50)

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39813224
:taleban-h%C3%A6vner-bin-laden-med-bombe.html

-

Fransk vagt dræbt i Libyen

Fredag d. 13. maj 2011 kl. 06:40 af ritzau / dabu
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39811532
:fransk-vagt-dr%C3%A6bt-i-libyen.html

-

700 aktivister varsler besættelse

Fredag d. 13. maj 2011 kl. 06:50 af ritzau / dabu
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39813212
:700-aktivister-varsler-bes%C3%A6ttelse.html

Kommentar:

Som tidligere sagt: ledighed er (som oftest) roden til alt ondt!
Vi ved jo, at det er i disse BZ-kredse, at en lille gruppe
kommunister forsøger at indføre deres "paradis" på jord, hvor man
åbenbart godt må stjæle fra andre (hvis bare det sker i
idealismens hellige navn, apropos Christiania) !

Kommunisme har som sagt altid været noget lort! En pestilens for
Menneskeheden med millioner af mord osv.! ... :-(

1 afbrændt bil = erstatning på 300.000 kr. = ca. 1 års ubetinget
fængsel!

2 afbrændte biler = ... ca. 2 års ubetinget fængsel!

-

De ville smadre synagoge i USA

Torsdag d. 12. maj 2011 kl. 21:55 af ritzau / mira / ptho
for TV 2 Nyhederne (opd. d. 13/5 2011; 08:11)

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39802150
:de-ville-smadre-synagoge-i-usa.html

-

Pakistansk major mistænkt i JP-sag

Fredag d. 13. maj 2011 kl. 03:20 af ritzau / dabu
for TV 2 Nyhederne (opd. d. 13/5 2011; 08:45)

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39811479
:pakistansk-major-mist%C3%A6nkt-i-jpsag.html

-

132 SVT Text Fredag 13 maj 2011
UTRIKES Publicerad 13 maj

Skottförbud påstås utfärdat i Syrien

Syriens president Bashar al-Assad har
beordrat sina trupper att inte skjuta
på demonstranter under fredagsprotes-
terna. Det säger en aktivist som träf-
fat presidentens rådgivare för diskus-
sion om oppositionens krav på regimen.

De senaste veckorna har tiotusentals
syrier i flera städer protesterat mot
presidenten varje fredag efter bönen.
Hittills har ca 700 människor dödats,
enligt människorättsorganisationer.

Regimen har tidigare utfärdat ett
liknande löfte. Myndigheterna trappade
sedan upp våldet och hänvisade
till "beväpnade terroristgrupper".

-

91-ÅRIG DØMT FOR AT VÆRE MEDSKYLDIG I 27.900 NAZI-DRAB

Torsdag den 12. maj 2011
http://www.ordetogisrael.dk/nyheder.php?action=laesnyhed&id=2904

-

Tyrkiets kristne udsættes for chikane

13. maj 2011
http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/418736:Kirke---tro--Tyrkiets-kristne-udsaettes-for-chikane?all=1

-

Syria 'won't fire on Friday rallies'

13 May 2011 Last updated at 00:15 GMT
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-13383002

Kommentar:

Siger man efter lige at have myrdet alt hvad der kan krybe og gå!

Vidal

Den 13-05-2011 03:03, Bo Warming skrev:
> [...]
> plejehjem at vælge et ble- og muslim-frit af ThyraFrank typen hvor en
> rig kommune SKIDER PÅ REGLERNE OG ALDRIG BRUGER BLE UFRIVILLIGT OG

Var det ikke personalet, der fik lukket "ThyraFrankPlejehjemmet",
på grund af arbejdsvilkårene?

--
Venlig hilsen,

Vidal

DR1 S122 fre 13 maj 11:29:33
13.maj dr.dk/nyheder 08:45

AMNESTY HYLDER DET ARABISKE FORÅR
Menneskerettighedsorganisationen
Amnesty International hylder Det
Arabiske Forår i sin årsrapport, der
offentliggøres i dag.?

Men Amnesty advarer om, at aktivisterne
bevæger sig på en knivsæg, da de
undertrykkende kræfter kan finde på at
slå igen.

Snesevis af regeringer rundt om i
verden begår fortsat tortur og fængsler
politiske modstandere. De gennemfører
skueprocesser ved domstolene og nægter
deres borgere ytringsfrihed.

Men udviklingen i Mellemøsten og
Nordafrika har vist, at undertrykkende
regimer ikke længere kan vide sig

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/13/084323.htm

-

DR1 S135 fre 13 maj 11:29:06
13.maj dr.dk/nyheder 10:44

MUBARAKS FÆNGSLET TO UGER MERE
Nye anklager mod Egyptens tidligere
præsident, Hosni Mubarak, betyder, at
hans varetægtsfængsling er blevet
forlænget med to uger mere.

Mubarak misbrugte sin stilling som
præsident til at skaffe sig selv og sin
familie stor velstand, hedder det.

Mubaraks kone, Suzanne, bliver forhørt
i dag om familiens påståede ulovlige
tilegnelse af penge og ejendomme.

Mubarak opholder sig på et hospital i
Sharm el-Sheikh i forlængelse af et
hjerteanfald den 12. april. Han er
blandt andet anklaget for at have
beordret nedskydning af demonstranter
under urolighederne i februar.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/13/104205.htm

Assad: Skyd ikke på demonstranter

Fredag d. 13. maj 2011 kl. 10:06 af ritzau / dabu
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39816964
:assad-skyd-ikke-p%C3%A5-demonstranter.html

Kommentar:

Som sagt: Det kan jo enhver sige efter at have myrdet dem alle
sammen !...

(Manden skal)...

Og netop da blev jeg afbrudt af en røst fra Himlen (perhaps ET),
der sagde:
(2011-05-13, Friday , day no 133, CET 11:39, GMT 09:39)
- "Arresteres."

CET 11:39
- "Anholdes."

Demonstranter i tusental i Kairo

Tusentals människor demonstrerade för enighet och rättvisa i Egyptens huvudstad Kairo
på fredagsförmiddagen.

http://www.nyheterna.se/1.2136598/2011/05/13/demonstranter_i_tusental_i_kairo

Publicerad 13 maj 2011 11:25
Uppdaterad Fri May 13 11:35:09 CEST 2011

Folkmassan samlades på Tahrir-torget, som blev världskänt under revolutionen mot
presidenten Hosni Mubarak. Nu krävde demonstranterna ett slut på det religiösa
våld som brutit ut i landet. Förra lördagen dödades 15 personer i strider mellan
kristna och muslimer i Kairo sedan muslimer tänt eld på en kyrka.

Kairo TT-AFP

12717

Eyvind Dk

"Vidal"

> Var det ikke personalet, der fik lukket "ThyraFrankPlejehjemmet",
> p� grund af arbejdsvilk�rene?

Ups, der er en nyhed jeg har overset!
Forklar venligst. Link?

Du t�nker ikke p� at arb.tilsyn frafaldt b�de p.g.a. rygepolitik vel?

Mvh Eyvind

Vidal

Den 13-05-2011 15:18, Eyvind Dk skrev:

> "Vidal"

> Ups, der er en nyhed jeg har overset!
> Forklar venligst. Link?
>
> Du tænker ikke på at arb.tilsyn frafaldt bøde p.g.a. rygepolitik vel?

Jo, den har jeg misforstået, jeg kom til at lytte til min
kone. Det skal man jo passe på med.

--
Venlig hilsen,

Vidal

DR1 S140 fre 13 maj 15:09:42
13.maj dr.dk/nyheder 11:58

VULKAN STOPPER DANSKE F-16-FLY
Natten mellem onsdag og torsdag gik
vulkanen Etna i udbrud. Det betød, at
danske F-16-fly ikke kunne flyve til
Libyen fra basen i Italien. Det oplyser
Flyvertaktisk Kommando.

Etna er Europas største vulkan, der er
aktiv. Den ligger ved basen på øen
Sicilien. Herfra deltager fire danske
jagerfly i Natos aktioner i Libyen.

I nat blev medarbejderne vækket af en
dyb rumlen fra vulkanen. Og det fik
folk ud af hullerne. Det fortæller
presseofficer Kurt Hansen fra
Sigonella-basen.

Flyvningen er nu genoptaget, og de
danske missioner i Libyen fortsætter.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/13/114951.htm

Kommentar:

But don't think, that God is with that damn fucking asshole!

Etna stopper danske fly i Libyen

Fredag d. 13. maj 2011 kl. 11:49 af sosp/ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39821551
:etna-stopper-danske-fly-i-libyen.html

-

Libysk tv: Nato dræber 16 civile

Fredag d. 13. maj 2011 kl. 14:45 af ritzau / mira
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39826059
:libysk-tv-nato-dr%C3%A6ber-16-civile.html

-

Uganda: Ingen dødsstraf til bøsser

Fredag d. 13. maj 2011 kl. 15:35 af ritzau / mira
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39827422
:uganda-ingen-d%C3%B8dsstraf-til-b%C3%B8sser.html

Kommentar:

Wow! Er vi ved at nærme os *demokratiske* tilstande, hvor folk har
lov at leve som de vil (hvis bare det ikke ødelægger andre, så
er Uganda på vej til at blive optaget i UDN) ? ... :-)

131 SVT Text Fredag 13 maj 2011
UTRIKES Publicerad 13 maj

Protester efter fredagsbönen i Syrien

I staden Daraa i södra Syrien gick
tusentals människor ut på gatorna för
att protestera efter fredagsbönen.
Säkerhetsstyrkor sköt varningsskott
med automatvapen i Daraa, sade en
aktivist till nyhetsbyrån AFP.

I staden Homs ska en demonstrant ha
skjutits ihjäl när säkerhetsstyrkor
sköts för att skingra demonstanter.

I går kväll uppgav en aktivist som
träffat en rådgivare till president
al-Assad att trupperna fått order
om att inte skjuta mot demonstranter
under fredagsprotesterna.

-

132 SVT Text Fredag 13 maj 2011
UTRIKES Publicerad 13 maj

Libyen: ICC planerar arrestering

Internationella brottsdomstolen (ICC)
planerar att skicka ut en arreste-
ringsorder på tre personer som anses
vara "de främst ansvariga" för
brott mot mänskligheten i Libyen.

Det meddelade domstolens åklagare
Luis Moreno-Ocampo i dag.

-Utbredda och systematiska attacker
mot civila har skett och fortsätter
att ske i Libyen, inklusive mord och
förföljelse, som brott mot mänsklig-
heten, sade Moreno-Ocampo.

Han betonade att ICC har samlat in
omfattande och tydliga bevis.

Kommentar:

Det var _amne også på tide!

Det stinker langt væk af magtmisbrug...

And then the voice of Heaven came again (still perhaps ET) saying:
(2011-05-13, Friday , day no 133, CET 16:10, GMT 14:10)
- "Skulle jeg hilse og sige."

CET 16:11
- "Fra besætningen."

CET 16:11
- "Om bord."

-

134 SVT Text Fredag 13 maj 2011
UTRIKES Publicerad 13 maj

Tusentals demonstrerade i Kairo

Flera tusen människor demonstrerade
i dag i Egyptens huvudstad Kairo.

De samlades på Tahrir-torget där
många av de stora demonstrationerna
hölls under upproret mot dåvarande
presidenten Hosni Mubarak.

Demonstranterna i dag krävde ett slut
på det religiösa våld som brutit ut.

I lördags dödades 15 människor
i sammandrabbningar mellan kristna
kopter och muslimer i Kairo sedan
muslimer hade tänt eld på en kyrka.

-

166 SVT Text Fredag 13 maj 2011
NYHETSBAKGRUND Publicerad 12 maj

Ur Amnestys årsrapport

I minst 89 länder förekom olaga
inskränkningar i yttrandefriheten
under 2010.

Tortyr och annan grov misshandel
förekom i 98 länder.

Inkorrekta och bristfälliga
rättegångar ägde rum i 54 länder.
Avrättningar förekom i 23 länder.

Källa: AI(TT).

Eyvind Dk

"Vidal"

> Jo, den har jeg misforstået, jeg kom til at lytte til min
> kone. Det skal man jo passe på med.

+ div. trolle!!!

Mvh Eyvind

Bo Warming

Da Thyra ansattes af Frederiksberg kommune fik hun en souchef med
eneret til at afgøre
1.budget
2 nedlæggelse af den skønne gamle villa som bruges p.t.man aldrig har
været god nok til skrankepave-fjolser

Når hun blir chef på betonslum om et år er hun måske socialminister
eller MF, men rus&tobak renaissance under hende blir svær - hun var
ansat som frihedsgudinde på lånt tid

Forbudsmafiaens magt korrumperer og reformer via ældrekommision hun er
chef for sker langsomt.

Uganda dropper dødsstraf for bøsser

13. maj 2011 15.55 Udland
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/13/155346.htm

-

DR1 S163 fre 13 maj 22:44:58
13.maj dr.dk/nyheder 21:16

GADDAFI: I KAN IKKE NÅ MIG
Muammar Gaddafi, den libyske leder,
retter i en erklæring en voldsom kritik
imod Nato, der torsdag bombede et af
hans boligkomplekser.

Det sker i en lydoptagelse, som libysk
stats-tv fredag aften bragte.

Samtidig siger Gaddafi, at han befinder
sig et sted, hvor "I ikke kan nå mig".
Det er ikke klart, hvor Gaddafi
opholder sig.

- Jeg vil sige jer, at jeres bomber
ikke vil nå mig, for millioner af
libyere har mig i deres hjerter, siger
han på lydbåndet.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/13/211645.htm

Kommentar:

Hmm .. Det lyder en "anelse" psykotisk (paranoya), det her!

Har du husket at ta' din medicin ?...

And then I heard a voice from Heaven (perhaps ET) said:
(2011-05-13, Friday , day no 133, CET 22:48, GMT 20:48)
- "Spørger jeg."

:-)

Det minder mig - for øvrigt om Sebastian-sangen:

Du er ikke alene
Der er en, der (for)følger dig
og det helt på det rene
Han har det li'som dig (dit dumme kvaj)

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4dcd9ae9$0$306$1472...@news.sunsite.dk...

Intern notat:

Gæld nu ca. 4 millioner - 12 minutter a 300 kr. pr. time + søn- og helligdagstillæg ... :-)

Fogh og Obama enige om at blive i Libyen

13. maj 2011 23.03 Udland
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/13/225550.htm

Tusinder er igen på gaden i Syrien

Fredag d. 13. maj 2011 kl. 16:48 af ritzau / trfi
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39831552
:tusinder-er-igen-p%C3%A5-gaden-i-syrien.html

=== citat start ===

Mindst en person er dræbt af skud under en demonstration i Syrien,
på trods af præsident Bashar al-Assads ordre til
sikkerhedsstyrkerne om ikke at skyde mod demonstranter.

En aktivist, Nawar al-Omar, siger til nyhedsbureauet AFP, at en
mand blev ramt af en kugle i hovedet, da sikkerhedsstyrker skød
i et forsøg på at stoppe en demonstration.

Oplysningerne fra Syrien er vanskelige at få bekræftede, idet
uafhængige journalister ikke kan rejse ind i landet.

Men de første meldinger fra aktivister i landet tyder på, at
demonstranterne har ignoreret det store sikkerhedsopbud og som
planlagt går på gaden efter fredagsbønnen.

Demonstrationer i flere byer

I byen Deraa i det sydlige Syrien skal sikkerhedsstyrker have
affyret varselsskud op i luften for at sprede tusinder af
demonstranter, siger kilder i byen.

Også i Hama og i den overvejende kurdiske by Qamishli i den
nordøstlige del af landet er der meldinger om nye
demonstrationer.

I Saqba, en forstad til hovedstaden Damaskus, er soldater gået
gennem gaderne og har flået regimekritiske bannere ned, oplyser
aktivister.

Garanti om ingen skud

Tidligere på dagen havde Louai Hussein, der er forfatter og en
fremtrædende skikkelse inden for oppositionen, sagt, at præsident
Assads stab havde lovet ham, at der ikke vil blive skudt mod
demonstranter fredag.

I en meddelelse på Facebook skriver Hussein, at en af Assads
nærmeste rådgivere, Bouthaina Shaaban, har "fortalt mig i en
telefonsamtale, at præsidenten har givet strenge ordrer om ikke
at skyde på demonstranterne".

Samtidig citerer avisen al-Watan toprådgiveren for at sige, at
regimet vil indlede "en national dialog" med Hussein og andre
ledende aktivister i næste uge for at tale om blandt andet
politisk pluralisme, valg og presse.

=== citat slut ===

Kommentar:

Vær *realister*: De snakker Jer efter munden (bare for at blive
siddende på magten).

Løsningen er selvfølgelig ... bl.a. at inddrage ICC i retsopgøret.

-

Yemen tæt på økonomi-krak

Fredag d. 13. maj 2011 kl. 16:55 af ritzau / mira
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39831794
:yemen-t%C3%A6t-p%C3%A5-%C3%B8konomikrak.html

-

Gaddafi: I kan ikke nå mig

Fredag d. 13. maj 2011 kl. 21:22 af ritzau / trfi
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39835396
:gaddafi-i-kan-ikke-n%C3%A5-mig.html

-

Fogh og Obama: Vi bliver i Libyen

Fredag d. 13. maj 2011 kl. 22:05 af ritzau / trfi
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39836277
:fogh-og-obama-vi-bliver-i-libyen.html

-

VIDEO: Fly fløj 13 timer på solenergi

Fredag d. 13. maj 2011 kl. 22:20 af ritzau / trfi
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39840039
:video-fly-fl%C3%B8j-13-timer-p%C3%A5-solenergi.html

-

[...]

167 SVT Text Fredag 13 maj 2011
NYHETSBAKGRUND Publicerad 13 maj

Upproret i Syrien

Protesterna i Syrien startade den
18 mars när demonstranter marscherade
ut på gatorna i staden Daraa.

Inledningsvis svarade president Bashar
al-Assad med vaga löften om reformer.
När protesterna fortsatte skickade
han armén för att slå ner protesterna.

I april hävde presidenten undantags-
tillståndet som rått i 48 år men
kritiker hävdar att inget förändrades.

Människorättsgrupper uppskattar att
700-850 människor kan ha dödats under
upproret. Upp till 8.000 är gripna
eller saknade.
Källor: TT-Reuters-AFP.

-

135 SVT Text Fredag 13 maj 2011
[...]

136 SVT Text Fredag 13 maj 2011
UTRIKES Publicerad 13 maj

Demonstranter dödade i Jemen

Minst tre demonstranter dödades av
regeringssoldater i Jemen på fredagen
i samband med fortsatta massprotester
mot presidenten. Dödsskotten föll i
staden Ibb söder om huvudstaden Sanaa.

På förmiddagen anföll misstänkta al-
Qaidamedlemmar ett militärfordon och
dödade fem soldater.

Jemen har fått internationell kritik
för att inte göra tillräckligt för
att bekämpa al-Qaida.

USA har sagt att terrorgruppen kan
dra nytta av den pågående politiska
krisen.

-

[...]

148 SVT Text Fredag 13 maj 2011
VÄRLDEN I KORTHET 13 MAJ
5(5)

Uganda Ett lagförslag i Uganda som
skulle belägga vissa homosexuella
handlingar med dödsstraff har än en
gång lagts på is, uppger AFP. Flera
länder har hotat med indraget bistånd
om förslaget blir verklighet.

Kommentar:

I skal holde op med at forfølge dem. De har ret til at leve
ligesom vi, og hvis de ikke antaster os andre, da har de intet
straffebart gjort, fordi vi er alle *lige* for loven!...

And then I heard the voice from Heaven (still perhaps ET) again,
saying:
(2011-05-13, Friday , day no 133, CET 23:17, GMT 21:17)
- "Husk det!"

CET 23:18
- "(Keep that in mind)."

The day of freedom!

Bo Warming

Syriens storbyer var civilisatioinens højdepunkter dengang de var
kristne

Nu skyder diktatorer medborgere uden grund

Er det overhovedet en nyhed der er værd at nævne?

DR1 S166 lør 14 maj 08:14:47
13.maj dr.dk/nyheder 23:03

FOGH OG OBAMA ENIGE OM LIBYEN
Natos operationer i Libyen skal
fortsætte, så længe den libyske leder,
Muammar Gaddafi, fortsætter med at
angribe sin egen befolkning.

Det er USA's præsident, Barack Obama,
og Natos generalsekretær, Anders Fogh
Rasmussen, enige om.

Under et møde i Washington drøftede
Obama og Fogh konflikterne i Libyen og
Afghanistan, oplyser Det Hvide Hus:

- De blev enige om, at den libyske
operation har reddet utallige menneske-
liv, og at så længe Gaddafi-regimet
fortsætter med at angribe befolkningen,
vil Nato opretholde sine operationer
for at beskytte civile.

Fogh og Obama enige om at blive i Libyen

-

DR1 S174 lør 14 maj 08:14:48
14.maj dr.dk/nyheder 07:04

USA GODKENDER IKKE LIBYSK OPRØRSRÅD
Ledende repræsentanter for oprørs-
bevægelsen i Libyen har de seneste dage
jagtet anerkendelse i både
Storbritannien og USA, men det optimale
resultat er udeblevet.

USA anerkender oprørerne som
samtalepartner, men vil ikke gå så vidt
som til at anerkende dem som folkets
retmæssige repræsentanter.

Det står klart efter en delegation fra
Libyens Nationale Overgangsråd fredag
mødtes med repræsentanter for den
amerikanske regering i Washington.

De libyske udsendinge var anført af
Mahmoud Jebril, der mødtes med
sikkerhedsrådgiver Tom Donilon.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/14/070042.htm

Libyens oprørsråd ikke anerkendt af USA

Lørdag d. 14. maj 2011 kl. 03:20 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39845567
:libyens-opr%C3%B8rsr%C3%A5d-ikke-anerkendt-af-usa.html

-

137 SVT Text Lördag 14 maj 2011
UTRIKES Publicerad 14 maj

Jakt på utomjordingar intensifieras

Astronomer i USA började på fredagen
att använda ett enormt radioteleskop
för att lyssna efter tecken på liv
från 86 planeter där förhållandena
tros likna dem på jorden.

Målet är att - året runt, 24 timmar
per dygn - samla in uppgifter från
var och en.

Andrew Siemion på University of
California tror att samtliga 86
planeter är goda kandidater för att
bebos av utomjordingar.

Radioteleskopet är placerat i en
ödslig trakt i West Virginia.

DR1 S118 lør 14 maj 14:12:53
14.maj dr.dk/nyheder 10:00

SEKS DEMONSTRANTER DRÆBT I SYRIEN
Demonstrationer efter fredagsbønnen i
Syrien blev igen en blodig og voldelige
affære.

Trods løfter om det modsatte skød
sikkerhedsstyrker mod demonstranter
flere steder i landet, og mindst seks
demonstranter blev dræbt.

Forud for fredagens protester havde den
stærkt kritiserede præsident Bashir al-
Assad givet ordre til, at sikkerheds-
styrkerne ikke måtte skyde på
prodemokratiske demonstranter.

Men øjenvidner siger, at ordren ikke
blev fulgt, og at sikkerhedsstyrker
skød varselsskud i flerebyer, og nogle
steder skød direkte ind i folkemængden.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/14/095907.htm

Kommentar:

Don't be blind:
Når man først vælger snigskytter til at myrde civile
demonstranter, da er der ingen grænser for, hvad man vil gøre i et
desperat forsøg på at beholde magten i landet. Propaganda og løgn
er hverdagskost for psykopaterne!

-

DR1 S123 lør 14 maj 14:12:53
14.maj dr.dk/nyheder 12:42

IRANS AHMADINEJAD FYRER 3 MINISTRE
Irans præsident, Mahmoud Ahmadinejad,
fyrer tre ministre heriblandt den
indflydelsesrige olieminister. Det
oplyser det statslige nyhedsbureau
ISNA.

Fyringerne sker i forbindelse med en
plan om af gøre den iranske regering
mindre og reducerer antallet af
ministerier fra 21 til 17.

Det er dog tvivlsomt, om fyringerne
bliver godkendt af parlamentet, hvis
formand Ali Larijani offentligt har
kritiseret Ahmadinejads ledelse af
landet.

Olie- og industriministeriet har længe
været beskyldt for ineffektivitet.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/14/124015.htm

-

DR1 S125 lør 14 maj 14:12:53
14.maj dr.dk/nyheder 13:21

OSAMA HAVDE PORNO PÅ SIN COMPUTER
De computerfiler, som amerikanske
elitesoldater tog med sig fra Osama bin
Ladens gemmested i Pakistan, indeholder
store mængder porno og pornovideoer.
Det skriver den amerikanske avis New
York Times.

Avisen citerer unavngivne kilder, der
ikke oplyser, om det er al-Qaeda-
lederen selv eller andre mænd på
gemmestedet i byen Abbottabad, der har
indsamlet og set de pornografiske
filer.

Afsløringen af pornofilerne kan helt
ødelægge bin Laden ry og rygte og
undergrave hans appel blandt militante
muslimer, skriver avisen. Porno er ilde
set i den muslimske verden.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/14/131029.htm

Kommentar:

*Perverse* svin !

Var Osama også narkomisbruger ligesom Gaddafi ?

-

DR1 S127 lør 14 maj 14:39:26
14.maj dr.dk/nyheder 13:46

JAPAN LUKKER FARLIGT ATOMKRAFTVÆRK
Den sidste reaktor på det japanske
Hamaoka atomkraftværk er nu lukket for
stedse. Det meddeler værkets ejer,
selskabet Chubu Electric Power.

Atomkraftværket ligger i et område, der
jævnligt rammes af jordskælv, og
seismologer advarer om, at der er stor
sandsynlighed for, at området rammes af
et kraftigt jordskælv af samme
størrelse som det, der ramte det
nordlige Japan 11. marts.

Hamaoka-værket har fem reaktorer. De
tre har været ude af drift i længere
tid. En blev lukket tidligere på ugen.

Beslutningen blev truffet på opfordring
af premierminister Naoto Kan.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/14/134552.htm

-

DR1 S129 lør 14 maj 14:12:53
14.maj dr.dk/nyheder 14:08

1300 FLYGTET TIL ITALIEN PÅ ET DØGN
Henved 1300 flygtninge fra
nordafrikanske lande er inden for de
seneste 24 timer ankommet til den
syditalienske ø Lampedusa.

De mange flygtninge er ankommet i fem
mindre skibe fra især Tunesien og
Libyen, siger den lokale politichef.

Dermed er der i øjeblikket 1800
bådflygtninge fra Nordafrika på
Lampedusa, der ligger nogenlunde midt
mellem Sicilien og Tunesien i
Middelhavet.

Flere end 35.000 flygtninge, heraf
25.000 alene fra Tunesien, er siden
nytår ankommet til Lampedusa.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/14/140334.htm

Syrisk politi dræber seks demonstranter

Lørdag d. 14. maj 2011 kl. 09:50 af ritzau / marb
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39848017
:syrisk-politi-dr%C3%A6ber-seks-demonstranter.html

Kommentar:

(De skyldige skal stilles til regnskab for disse forbrydelser)...

And then I heard a voice from Heaven (perhaps ET) said:

(2011-05-14, Saturday , day no 134, CET 14:53, GMT 12:53)
- "Ja."

CET 14:55
- "Crime."

CET 14:55
- "Against."

CET 14:55
- "Humanity."

Er du sikker på det, ET ? - Menneskebørnene gradbøjer jo
massemord!

Japan lukker farligt atomkraftværk

Lørdag d. 14. maj 2011 kl. 11:50 af ritzau / marb
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39850528
:japan-lukker-farligt-atomkraftv%C3%A6rk.html

-

Osama havde porno på sin computer

Lørdag d. 14. maj 2011 kl. 13:56 af ritzau / marb
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39851204
:osama-havde-porno-p%C3%A5-sin-computer.html

-

"Vi har ødelagt Gadaffis krigsmaskine"

Lørdag d. 14. maj 2011 kl. 14:04 af Maria Bundgard, ma...@tv2.dk
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39852065
:vi-har-%C3%B8delagt-gadaffis-krigsmaskine.html

-

104 SVT Text Lördag 14 maj 2011

SVT Text

* = efter kl 12 Nyhetsrullen 188

"Muammar Kadaffi sårad"............130

* Nya dödsoffer rapporteras i Syrien 131

Iran: Sakinehs öde inte avgjort....132

Svenska "fixare" hjälper al-Shabab 133

Tusentals uppmanas lämna sina hem..134

Pakistan ställer krav på USA.......135

Finland: Gröna i regeringssamtal...136

-

130 SVT Text Lördag 14 maj 2011
UTRIKES Publicerad 14 maj

"Muammar Kadaffi sårad"

Libyens ledare Muammar Kadaffi är tro-
ligen sårad och befinner sig sannolikt
inte längre i den libyska huvudstaden
Tripoli.

Det säger Italiens utrikesminister
Franco Frattini och hänvisar till upp-
gifter från den katolske biskopen i
Tripoli, Giovanni Innocenzo Marti-
nelli.

Strax innan klockan 21 i går kväll
sände den libyska statstelevisionen
ut ett kort telefon-tal som man
hävdade var Kadaffi. Ingen bild
visades på diktatorn. I tv-bilden
stod att läsa "Ledaren Kadaffi talar".

-

131 SVT Text Lördag 14 maj 2011
UTRIKES Publicerad 14 maj

Nya dödsoffer rapporteras i Syrien

Syriska säkerhetsstyrkor sköt i dag
ihjäl tre demonstranter i staden Tall
Kalakh utanför Homs, uppger vittnen.

I går blev minst sex demonstranter
ihjälskjutna efter fredagsbönen, trots
presidentens order att inte skjuta mot
folket.

Enligt FN kan upp till 850 personer
ha dödats i protesterna de senaste
två månaderna.

Regimen utlovade i går "nationell
dialog" - och att den ska dras i gång
snart.

-

- Gaddafi er trolig såret

Publisert 13.05.2011 17:13. Oppdatert 13.05.2011 21:45.
http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7632666

[ ... ]

ICC vil ha Gaddafi arrestert

Sjefanklager ved Den internasjonale straffedomstoolen ICC, Luis
Moreno Ocampo, sier i et intervju med en spansk radiokanal at
ICC vil utstede arrestordre på Libyas leder Muammar al-lGaddafi.

I tillegg til Gaddafi kommer ICC til å utstede arrestordre på
hans sønn Saif al-Islam og sjefen for regimets
sikkerhetstjenester Abdullah al-Zanussi, ifølge kildene.

Kommentar:

Fint. Det er sådan vi kommer videre som menneskehed...

Og netop da hørte jeg igen røsten fra Himlen (still perhaps ET)
sige:
(2011-05-14, Saturday , day no 134, CET 15:14, GMT 13:14)
- "Crime."

CET 15:15
- "(Does not)."

CET 15:15
- "(Pay)."

Jens Bruun

Vidal <vi...@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
4dcd3a3b$0$36579$edfa...@dtext01.news.tele.dk:

> Jo, den har jeg misforstået, jeg kom til at lytte til min
> kone.

Så du har simpelthen en kone? Respekt. Særligt til din kone.

> Det skal man jo passe på med.

Ja. Du skal i stedet lytte til de klogeste af os herinde på dk.politik.
Chatnarren S.A.Thomsen fraregnet, da han er SÅ certificeret klog, at han er
uden for kategori.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

DR1 S131 søn 15 maj 08:38:07
14.maj dr.dk/nyheder 16:29

PAKISTAN FORDØMMER BIN LADEN-AKTION
Pakistans parlament har enstemmigt
fordømt den amerikanske kommandoaktion,
som endte med, at Osama bin Laden blev
skudt.

Parlamentsmedlemmerne fordømmer USA's
"ensidige" handling, som er en
krænkelse af Pakistans suverænitet.

Samtidig opfordrer MP'erne til, at
forholdet til USA bliver taget op til
revision.

Det hedder videre, at Natos konvojer
bør forbydes adgang til Pakistan, hvis
ikke USA stopper med at bombe med
ubemandede fly, de såkaldte droner.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/14/161716.htm

Kommentar:

I burde nok hellere fordømme dem, der flyver ind i bygninger for
at dræbe så mange uskyldige civile mennesker som overhovedet
mulig.

For gør I ikke dette, da er I indirekte medvirkende til denne
*lovløshed*!

Og se så at få fjernet de atombæklatter! *Alt* hvad I har solgt
på det sorte marked skal tilbageleveres og destrueres, således at
disse psykopater ikke får atomvåben i hånden (pga. Jeres
uansvarlige letsindighed)!

-

DR1 S132 søn 15 maj 08:38:08
14.maj dr.dk/nyheder 17:12

SLAG MOD HVIDERUSLANDS OPPOSITION
Hvideruslands præsident Alexander
Lukasjenko er sluppet af med en af sine
mest markante politiske modstandere.

Oppositionslederen Andrej Sannikov blev
lørdag idømt fem års fængsel i
forbindelse med de folkelige protester
efter præsidentvalget sidste år.

Den 57-årige Sannikov, der er tidligere
viceudenrigsminister og medstifter
borgerretsgruppen Carter 97, blev
fundet skyldig i at have organiseret
uroligheder, hvilket han har nægtet.

Sannikov var en af syv præsident-
kandidater, der blev anholdt 19.
december under et massemøde i
hovedstaden Minsk.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/14/165333.htm

-

DR1 S134 søn 15 maj 08:38:08
14.maj dr.dk/nyheder 18:23

USA ANHOLDER 6 FOR TALIBAN-STØTTE
Seks personer i Florida og Pakistan er
blevet anklaget for at have støttet
Pakistans Talibanbevægelse med penge og
materiel.

Statsanklageren i Florida siger, at tre
amerikanske statsborgere i Florida og
tre personer i Pakistan er anklaget for
en række lovovertrædelser.

De tre personer i Pakistan er på fri
fod, mens de tre anklagede i USA er
anholdt. Blandt de anklagede er en 76-
årig imam fra en moské i Miami.

Sagen kommer på et tidspunkt, hvor de
amerikansk-pakistanske relationer er
belastede som følge af drabet på Osama
bin Laden i Pakistan 2. maj.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/14/181416.htm

-

DR1 S136 søn 15 maj 08:38:08
14.maj dr.dk/nyheder 20:38

DIPLOMATER: KINA BRØD FN-SANKTIONER
Nordkorea og Iran synes regelmæssigt at
have udvekslet teknologi om ballistiske
missiler trods FN's sanktioner, viser
en fortrolig FN-rapport,skriver Reuters

Den ulovlige teknologi er blevet
overført gennem et tredje naboland, som
ifølge flere FN-diplomater er Kina.

Ifølge rapporten kan forbudt teknologi
tænkes at være overført mellem
Nordkorea og Iran med ruteflyvninger,
som Air Koryo og Iran Air foretager.

Flere FN-diplomater siger, at Kina er
vred over rapporten. Beijing har
tidligere forhindret offentliggørelse
af rapporter fra FN-eksperter om
Nordkorea og Sudan.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/14/200506.htm

Kommentar:

Og det vil med andre ord sige, at Kina fører indirekte angrebskrig
mod os (den frie Verden) og er derfor skyldig for domstolen (fx.
ICJ) og dermed også et legitimt angrebsmål (i forebyggende
preventivt forsvarsøjemed).

2-3 asteroide-fuldtræffere er kanske tilstrækkeligt til at
forskyde magtbalancen og gennemtvinge demokrati, og dermed skulle
missionen være lykkes, idet demokratier ikke fører krig mod
hinanden men er hinandens samarbejdspartnere.

-

DR1 S138 søn 15 maj 08:38:08
14.maj dr.dk/nyheder 22:14

SIKKERHEDSTYRKER DRÆBER 4 I SYRIEN
Syriske sikkerhedsstyrker har lørdag
dræbt mindst fire mennesker i en
grænseby, siger øjenvidner.

Op mod 850 mennesker er blevet dræbt,
og 8000 er blevet anholdt siden midten
af marts, da protesterne begyndte,
siger menneskerettighedsgrupper.

Mindst fem mennesker blev dræbt fredag,
selv om præsident Bashar al-Assad
skulle have givet ordre til ikke at
åbne ild mod demonstranter.

Myndighederne har også tilbudt at gå i
dialog med demonstranterne. Men
soldater åbner alligevel ild, og volden
kaster lange skygger over regeringens
løfter.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/14/215855.htm

-

DR1 S148 søn 15 maj 08:38:08
15.maj dr.dk/nyheder 06:56

RØD PLAN SKAL FOREBYGGE TERROR
Dansk sikkerhedspolitik skal drejes væk
fra kampfly og soldater i krig til
opbygning af demokratibevægelser i
Mellemøsten og Nordafrika.

Det vil være den bedste måde at
forebygge terrorangreb i Danmark.

Sådan lyder det i den længe ventede
2020-plan fra S og SF, der vil bruge
1,5 mia. kr. årligt på en
sikkerhedspulje, som fra 2015 skal
supplere ulandsbistanden og den
militære indsats, skriver Berlingske.

- Når man tænker på, hvad verden har
ofret af penge og menneskeliv i
udsigtsløse krige, så er det oplagt at
skifte kurs, siger Villy Søvndal.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2011/05/15/065342.htm

Kommentar:

I bliver nødt til at give en ubetinget støtte en *uafhængig* (af
bl.a. FN) international domstol (ICJ og ICC) som alternativ, hvis
planen Jeres skal lykkes. Begrundelse herfor givet ved tidligere
lejlighed.

Oversvømmelser truer tusinder i USA

Lørdag d. 14. maj 2011 kl. 14:30 af ritzau / marb
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39852286
:oversv%C3%B8mmelser-truer-tusinder-i-usa.html

-

Iran udsætter øje for øje-dom

Lørdag d. 14. maj 2011 kl. 16:45 af ritzau/meng
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39855901
:iran-uds%C3%A6tter-%C3%B8je-for-%C3%B8jedom.html

-

USA anholder seks for Taliban-støtte

Lørdag d. 14. maj 2011 kl. 18:15 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39857571
:usa-anholder-seks-for-talibanst%C3%B8tte.html

-

Diplomater: Kina brød FN-sanktioner

Lørdag d. 14. maj 2011 kl. 18:40 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39857886
:diplomater-kina-br%C3%B8d-fnsanktioner.html

Kommentar:

Boykot landet økonomisk, således at ingen kinesiske varer
overhovedet kan sælges i vores lande. Det skal nok tvinge dem i
knæ!

Det eneste alternativ vil ellers være asteroide-versionen!

-

Morder troede han var 'Guds profet'

Lørdag d. 14. maj 2011 kl. 19:01 af Morten Bruno Engelschmidt, me...@tv2.dk
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39857933
:morder-troede-han-var-guds-profet.html

=== citat start ===

På den spanske ferieø Tenerife udspillede der sig fredag en
makaber tragedie, da en sindsforvirret mand slog en 62-årig
britisk kvinde ihjel ved at stikke hende ihjel med en machete og
derefter hugge hovedet af hende.

Det skete ved højlys dag foran en masse i et supermarked foran
chokerede vidner.

Morderen, en 28-årig hjemløs bulgarer, troede, ifølge politiet, a
t han var 'Guds profet' og efter halshugningen løb han
fuldstændig smurt ind i blod ud på gaden med sit offers hoved i
hånden, mens han råbte: "Gud er på jord. Dette er min skat!".

Kort efter blev han overmandet af supermarkedets vagter og
arresteret af politiet.

Ifølge Daily Mail, har manden været indlagt på et psykiatrisk
hospital i februar på grund af flere brutale voldsepisoder.
Senest var det gået ud over en tilfældig mand, der fik slået
tænder ud midt på gaden.

Og politiet mener også, at drabet var helt tilfældigt.

Offer var bedstemor

Den 62-årige afdøde kvinde hedder Jen...

=== citat slut ===

Kommentar:

Lyt efter, religiøse galninge, for her er der måske noget, I kan
ta' ved lære af!

I kan ikke (ind)se det lige nu, men vi håber med tiden, at I kan
udvikle Jeres pseudo-skitzoide tankegang, så vi får flere nuancer
med i Jeres virkelighedsforestilling, så tingene ikke bare
opfattes sort-i-hvidt.

Navnlig indenfor den muslimske tro, hvor terrorister myrder
uskyldige, helt tilfældige civile mennesker, har dette jo givet
religionen værst tænkelige omtale, som folk ligefrem laver
illustrerende tegninger af, *hvori* galskaben består!

Hvori består hykleriet, spørger du.

Jo, det har vi jo været inde på mange gange i de forløbne år. En
af kritikpunkterne er, at hvis bare man melder sig under den rette
fane, da er alt nærmest lige pludselig tilladt, apropos Osama Bin
Ladens trang til porno, omgang og salg af opium (herunder kontakt
til de kriminelle (rocker)miljøer i vores verdensdel osv.

Kan målet altid hellige midlerne ?

eller ...

Burde det ikke være omvendt ? - At midlerne (de gode gerninger,
som ikke gør sine medmennesker noget ondt) peger hen imod målet,
apropos Jesu Ord fra Matt. 7,15-20.

Jamen alt skal nok blive godt, når vi får indført vores sharia
(eller hvad det nu er, du kan finde på at sige, du vil ha'
indført).

Netop det argument har kommunisterne også flittigt brugt ang.
deres drøm om utopi (et paradis, hvor alle skulle være lykkelige).
Og det endte jo stik modsat. Fx. Pot Pots rædselsregime endte jo
med at en fjerdedel af landets befolkning blev myrdet uden
rettergang eller noget-som-helst!
Nazisterne myrdede jo også bare enhver, der ikke passede ind i
formen deres. Og den iranske revolution i 1979 medførte jo også
at tusindvis af uskyldige mennesker blev myrdet, bare fordi de
var anderledes.
Og hvis "paradis" skal bygges på de præmisser, så er der noget
galt. Og det er dét, vi demokrater har indset!

Vi er derfor blevet enige om, at vi må *anerkende* hinanden som
ligeværdige (trods vores forskelligheder)

-

Syrisk politi dræber flygtninge

Lørdag d. 14. maj 2011 kl. 21:57 af Morten Bruno Engelschmidt, me...@tv2.dk
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39860187
:syrisk-politi-dr%C3%A6ber-flygtninge.html

-

Rød plan skal forebygge terror

Søndag d. 15. maj 2011 kl. 08:39 af ritzau / jely
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39863834
:r%C3%B8d-plan-skal-forebygge-terror.html

-

131 SVT Text Söndag 15 maj 2011
UTRIKES Publicerad 14 maj

[...]

Kina støtter Pakistan etter bin-Laden-raid

Publisert i dag 08:13. Oppdatert i dag 08:25
http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7633618

Kommentar:

Kina er netop dem, der har støttet dem i deres bestræbelser på at
få anskaffet atomvåben. Tesen er, at man håber de vil bekrige
hinanden, og når de så mere eller mindre har udryddet hinanden,
da kan man rykke ind og overta' territoriet med forholdsvis enkle
militære midler, da fjenden jo allerede så godt som er nedkæmpet.

Det er prisen for den kinesiske kommunistiske version af "paradis"
på jord!

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Sunday, May 15, 2011, CET 09:33, GMT 07:33
Subject: Styret i Syrien fortsætter med brutalitet. Også flygtninge bliver nu myrdet -

Re: 2011 uge 19 (news samlet)

12736 news:4dcf81bd$0$302$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.politik/msg/8474b55a26f5bb71

Jo, men lad os bare lige tale sandhed et øjeblik:

Det er meget tænkeligt, at Muhammed var *sygelig* selvoptaget. Han ville være i centrum
og bestemme alt.

(Og det er derfor, der er mistanke om, at han led af narcistisk personlighedsforstyrrelse).

Men i det daværende eksisterende samfund kunne han ikke udråbe sig selv til at være en Gud,
for hertil krævede man overnaturlige beviser fx. i form af, at man ku' gå på vandet.

Næstøverste taburet i hierarkiet (dét, at være 'Guds profet') kunne dog godt besættes af et
menneske.

Men også her løb han ind i vanskeligheder, fordi jøderne IKKE ville anerkende ham og gjorde
givetvis sikkert nar af ham (apropos Muhammedtegningerne).

Derfor - fordi han ikke ku' tåle denne ubarmhjertige hårde kritik - blev han *hævngerrig* og
opdigtede de Sûravers, hvori han forlander jøder myrdet!

Bevares!

Dette kan være meget vanskeligt for dig at forstå, da du jo er opflasket med loyalitet overfor
Koranen, men for os andre kan der sagtens umiddelbart gøres associationer til ... Morder
troede han var 'Guds profet'.

For det er nok sandheden i en nøddeskal. Manden blev en morder, og mordere kommer
IKKE i paradis (ifølge Kristendommen, se fx. 1.Kor. 6,9-10).

Og det er derfor bl.a. at vi kriste kan tillade os at sige, at Muhammed var en *falsk* profet
(Matt. 7,15-20). Gerningerne hans *afslørede*, at der var noget riv rask ruskende galt!

Last OUTPUT: 12690 news:4dc79c0e$0$313$1472...@news.sunsite.dk

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12737

> [...]

> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

DR1 S158 søn 15 maj 15:53:36
15.maj dr.dk/nyheder 11:01

TANG BLIVER TIL GRØN ENERGI
Greve Kommune kæmper hvert med tang i
lange baner med op til badesæsonens
start. Men nu bliver det, der i mange
år har været et besværligt problem,
sandsynligvis forvandlet til en
bæredygtig energikilde.

- Vi har nu fået lavet en aftale om, at
tangen bliver kørt til forbrænding, så
den kan blive til energi i stedet for,
at den bare bliver kørt til
genbrugsstationen eller pløjet ned i
jorden, fortæller sektionsleder i Greve
Kommune, Torben Kelm Danielsen.

Et affaldshåndteringsfirma skal i frem-
tiden indsamle tangen og efterfølgende
køre den til forbrænding.

Læs også ...

DR1 S160 søn 15 maj 15:53:36
15.maj dr.dk/nyheder 11:54

FORSKERE VISER HVORDAN SKYER OPSTÅR
Alle skyer starter med en bittelille
partikel i jordens atmosfære - en
aerosol.

Vanddråber kan sætte sig på aerosolen
og skabe skykim, som kan blive til
skyer eller til et helt skydække.

Nogle aerosoler er små støvkorn, men nu
viser et forsøg, som forskere fra
Aarhus Universitet og DTU har udført,
at arosolerne også kan skabes af
kosmiske stråler fra solen.

De har altså vist, at der er et
sammenhæng mellem jordens skydække og
solens magnetiske aktivitet.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Vejret/2011/05/14/115257.htm

-

DR1 S165 søn 15 maj 16:02:42
15.maj dr.dk/nyheder 15:39

ISRAEL: FIRE PROTESTERENDE SKUDT
Israelske styrker har dræbt mindst fire
syrere, som deltog i et antiisraelsk
demonstration på den syriske side af
Golan-højderne, som er besat af Israel.
"Snesevis" af mennesker skal være
blevet såret.

Det oplyser nyhedsbureauet Reuters med
Syriens statslige tv som kilde.

Israelske medier har tidligere oplyst,
at israelsk beskydning har dræbt fire
mennesker, efter at et større antal
palæstinensiske flygtninge var trængt
over grænsen fra Syrien.

Palæstinenserne markerer, hvad de
kalder "Nakba", eller "katastrofen" -
dagen for Israels grundlæggelse i 1948.

Syrere flygter til Libanon

Søndag d. 15. maj 2011 kl. 11:50 af ritzau / jely
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39869680
:syrere-flygter-til-libanon.html

-

Pløjede israelere ned med lastbil

Søndag d. 15. maj 2011 kl. 12:56 af Jeppe Lykke Hansen, je...@tv2.dk
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39870225
:pl%C3%B8jede-israelere-ned-med-lastbil.html

Kommentar:

Og det er en af grundene til, at det er blevet foreslået, at en
fredsplan indeholde en løsningsmodel, hvor partnerne adskilles
*fysisk* i henholdsvis en israelsk og en arabisk stat, således at
elementer ikke kan fortsætte med at begå overgreb på den anden
part, men at denne er *beskyttet* bag en anerkendt landegrænse!

Ellers vil det her jo gentage sig i al uendelighed, og dermed
ødelægge det for hovedparten af de berørte befolkninger! Og dét
ville jo være vanvid, ikke sandt ?...

Og netop da blev jeg afbrudt af en røst fra Himlen (still perhaps
ET), der sagde:
(2011-05-15, Sunday , day no 135, CET 16:36, GMT 14:36)
- "Spørger jeg."

-

Store demonstrationer mod Israel

Søndag d. 15. maj 2011 kl. 14:00 af ritzau / jely
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39870958
:store-demonstrationer-mod-israel.html

-

Fire meldes skudt i Golanhøjderne

Søndag d. 15. maj 2011 kl. 13:43 af Jeppe Lykke Hansen, je...@tv2.dk
for TV 2 Nyhederne (opd. d. 15/5 2011; 15:36)

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39870892
:fire-meldes-skudt-i-golanh%C3%B8jderne.html

-

148 SVT Text Söndag 15 maj 2011
VÄRLDEN I KORTHET 15 MAJ

Indien Pakistanska krypskyttar sköt
ihjäl en indisk soldat i det
omtvistade gränsområdet i Kashmir sent
i går, säger en indisk officer. En
grupp indiska soldater ska ha varit
ute på patrull när de plötsligt
besköts.

Tunisien Två personer som misstänks
tillhöra al-Qaidas nordafrikanska gren
har gripits i södra Tunisien, utrusta-
de med bomber och ett självmordsbälte,
rapporterar tunisisk tv. Männen greps
i Nekrif, 13 mil från gränsen till
Libyen, uppger AFP.

-

Religionskritik er velkommen - også i islam

6. april 2011

http://www.religion.dk/artikel/409822:Mail-udveksling--Religionskritik-er-velkommen---ogsaa-i-islam

OPDATERET 12. MAJ. Hvordan er det at skifte tro? Muslimske Anna
Rytter svarer kristne Massoud Fouroozandeh

Hvad betyder det for ens syn på samfundet og én selv, når man
konverterer? Religion.dk har opfordret muslim og
folketingskandidat Anna Rytter og frikirkepræst Massoud
Fouroozandeh til at skrive til hinanden om "at skifte tro" og
dele det med religion.dk's læsere.

Deres breve til hinanden publiceres i kronologisk rækkefølge, så
det nyeste ligger nederst i artiklen.

[ ... ]

Religionskritik er velkommen - også i islam

Kære Massoud,

For det første er jeg på ingen måde overfølsom overfor kritik.
Når jeg oplever din kritik som værende ...

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

AlQueda har bekræftet at Osama er død
men de har ikke bekræftet at USA samtidig tog porno som krigsbytte

Mon ikke arabere der glædes ved Osamas martyrium vil betvivle
pornohistorie-smædekampagne imod deres kære ex-leder ?

Hvorfor sku de tro på fjenden ?

Vidal

Hvordan forstås?

--
Venlig hilsen,

Vidal

Vidal

Du er i godt humør i dag? Til lykke med det - og tak
for din kommentar.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Eyvind Dk

"Vidal"
> Hvordan forstås?

Du skriver at man skal passe på at lytte til sin kone, og jeg fortsætter med
det også gælder diverse trolle!
Har du svært ved at forstå det?
(Og jeg stavede med vilje ikke trolle med "D") capice?

Mvh Eyvind