"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4e3f7739$0$315$1472...@news.sunsite.dk...
> http://sites.google.com/site/kallfiles1/politics
> >
> [ ... ]
> [ ... 2011-08-08, Monday, day no 220 in the year ... ]
> [ ... ]
>

> I denne uge vil de politiske hændelser blive indrapporteret her
> under lovmusikken ...
>
> Jesus Culture - HAPPY DAY - Jesus is Alive
> PatrikCT46 | Oprettet: 09/05/2010
> http://www.youtube.com/watch?v=sW2qpMVO7oY
>
> eller ...
>
> (Foretrukne videos, number 1 this week)
> http://www.youtube.com/user/TheServantOfMichael#p/f/0/sW2qpMVO7oY
>
> eller:

> [...]

NB! Dette nyhedsindløg er X-postet, og FUT derfor udelukkende sat til nyhedsgruppen ...
News:dk.videnskab.religion

I Kristeligt Dagblad stod der i mandags, den 8 august 2011 på side 8
bl.a. følgende (fra debatten på kristendom.dk):

=== citat start ===

Vestlig religionsfrihed og islam

Sekulære love skiller vandene

"Vi har i Vesten udviklet et sekulært samfund, der tænkes at kunne
optage aalle religioner i sig. Betingelsen for gnidningsløst samliv er dog,
at man anerkender, at loven er sekulær, det vil sige udformet af
mennesker. Det anerkender islam ikke."

Ricardt Riis, tidligere sognepræst, www.religion.dk

=== citat slut ====

Og til dette islamiske udemokratiske synspunkt kunne ateister så
svare, at "vi tror ikke på, at der findes nogen Gud, så den autoritet
I bøjer knæ for, anser vi som værende menneskeværk. Og dérfor er
det jo fuldstændigt urimeligt, at I så vil tvinge os til at underkaste os
denne autoritet, fordi ... i vores øjne er det jo blot Jer mennesker, der
i så fald tyranniserer over os andre !!!"

Og folk med en anden trosretning kan svare, at "vi tror også på en Gud, men
det er IKKE den samme som Jeres, og derfor kan vi af gode grunde ikke
underkaste os Jeres religion, da den jo blot - i vores øjne - er menneskeværk!"

Jeg synes I skal tænke over disse udsagn, og så møde os andre på et
rimeligt fair plan, hvor vi kan samarbejde om det ting, vi har fælles, fremfor
udelukkende at fokusere på forskellene.

Fordi ...

Hvad enten man tror på Jeres gud eller ej, så tror I jo på, at man fx. ikke
skal ha' lov til at gå rundt og myrde og stjæle fra andre, ikke sandt ?

Så man kan sagtens indrette et *rets*-samfund, hvor bl.a. borgernes
menneskerettigheder er sikret, UDEN at skulle bruge fanatisk religiøs TVANG!

Tænk over det!

Last OUTPUT: 13000 news:4e310c53$0$302$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 13030

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...