Det visne figentræ. Troens betydning

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, March 19, 2012, CET 07:59, GMT 06:59
Subject: Re: GT - hvad gælder og hvad gælder ikke mere ?
14150 news:4f66d952$0$290$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/9e4fd9814a5f632b

> Kærlighedsloven siger, at man skal elske sin næste som sig selv,
> og dérfor bedriver man fx. ikke hor med sin næstes ægtefælle,
> fordi det jo vil gøre smertelig ondt på vedkommende, at man har
> tilsidesat ham/hende (ved at have sex med dennes ægtefælle).
>
> Man stjæler heller ej fra vedkommende, for det er jo heller ikke
> særlig kærlig gjort, vel ?
>
> Osv.

Af tvungne omstændigheder måtte jeg i fredags krydse min vej med
et menneske, der bedriver hor for *mine* penge! ... :-(

(Vedkommende har lånt henved 70.000 kr. og vil ikke betale dem
tilbage men bruger pengene på flybilletter m.m. mhp. hor.)

Jeg har ikke set vedkommende i nogle år (siden afgudsdyrkelsen, som
hor jo er, begyndte), og for ikke selv at blive forpestet i mit sind, har
jeg valgt at efterleve Jesu befaling - efter bedste evne - og lade nåde gå
for ret (Matt. 5,45.48)!

Men ...

Andagtsordet til i fredags var nærmest *profetisk* tale ind i denne min
konkrete situation!

(Hæftet Bibelnøglen er trykt og sendt med posten til mig d. 10. december
2011, altså mange måneder FORUD for hændelsen!)

Hør blot ( www.lblr.dk ):

=== citat start ===

Fredag 16 marts (2012)

Troens kraft

Mark 11,20-26

(Det visne figentræ. Troens betydning)

Næste morgen, da de atter gik forbi
det figentræ, som Jesus havde forbandet,
lagde disciplene mærke til, at det
var visnet fra roden af ...

Disciplene ser nu kraften og magten i Jesu ord fra den foregående
dag.

Det, han forbander, er forbandet!

Før eller senere vil Guds ord/dommen afsløre, hvad der gemmer
sig:

Sand eller tom religiøsitet.

Det er hård tale og lektie, som Jesus giver sine disciple.

Ud fra dette opfordrer Jesus disciplene til at tro (v 23).

Jesus ønsker at dele sin magt, der kan føre til store gerninger, med
de troende.

Denne magt vil altid være forbundet med tro på Gud og hans vilje.

Hvis ikke det er tilfældet, vil det være at sammenligne med de
religiøse lederes tomme tro eller figentræets ufrugtbarhed, som
ikke følger Guds vilje.

[ ... ]

=== citat slut ===

(Måske opretter jeg en opfølgning, hvor dette uddybes i relation til
Vintræet, se John. 15,1-8; Rom 11,16-32 + Brudejomfruerne, se
Matt. 25,1-13 + Lysestagen, se Åb. 2,4-5)

Og jeg indså STRAKS, at Gud talte gennem dette!

Jeg ihukom Ordene fra bl.a. Hebr. 6,4-6; 10,26-29:

Thi synder vi med vilje efter at have
lært sandheden at kende, gives der
ikke mere noget offer for vore synder,
... (vedkommende har jo) ... hånet nådens Ånd

Hebr. 10,26.29

Når/hvis Gud Helligånd forlader et menneske, da er det kun et spørgsmål
om tid, førend vedkommende visner som en gren, der er blevet hugget af
stammen på et træ:

Thi når Gud ikke har skånet de naturlige grene,
så vil Han heller ikke skåne dig.

Så se da Guds godhed og strenghed:
Hans strenghed mod dem, der faldt,
Hans godhed mod dig, hvis du bliver
i Hans godhed; ellers bliver du også hugget af.

(Rom. 11,21-22)

Dette er Evangeliets sandhed! Og det kan jeg - som forvalter - IKKE
lave om på!

-

Hvordan gik så mødet i fredags ?

Jeg undlod at konfiskere vedkommendes bil, hvilket jeg ellers har ret til,
når man ikke kan betale sin gæld!

Jeg undlod at ... You-name-it!

Og dét var måske det vigtigste!

Gå IKKE ind på syndens vej, heller ej den indirekte, hvor man i vrede gør
dit og dat, som man fortryder bagefter!

Hold din sti ren!

-

Hvordan gik det så synderen ?

Var vedkommende visnet (underforstået at Gud Helligånd havde
forladt vedkommende) ?

*Gud* skal dømme folk, der bedriver hor (står der Skrevet°), ikke jeg!

Min opgave er at tjene Ham, som ér kommet for at opsøge og frelse det,
der allerede ér gået fortabt! Og heri må jeg IKKE skygge for Hans nåde
og barmhjertighed! Det er jo Ham, der er ejeren, ikke jeg. Jeg er blot sat
til at forvalte Hans gods med de talenter, Han nu engang har betroet mig.

Amen ?

Last OUTPUT: 14059 news:4f4df260$0$286$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 14151

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4f66ea8d$0$293$1472...@news.sunsite.dk...
Men IKKE dermed sagt, at vi skal se igennem fingre med synden og
legalisere den ved at gengifte fraskilte i vor Kirker på jord.

Dét ville jo være enormt illoyalt gjort overfor de mennesker, som er
blevet svigtet af deres ægtefælle.

Og kan noget så ukærligt (som dette manglende hensyn til offeret) være
en del af kærlighedsloven (altså den lov, som siger, at kærligheden ikke
gør sin næste noget ondt, jævnfør Rom. 13,10) ? - Næppe!

Hold derfor din vej la-a-angt fra legalisering af hor, Du Guds Kirke på jord!

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

Ny opdatering: