Spørgsmål til Pinsekirken ang. gengiftning af fraskilte

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Saturday, June 23, 2012, CET 09:15, GMT 07:15
Subject: Fælles hyrdebrev til troende danske kristne fra bl.a IM, LM og OASE
14452 news:4fe56d0b$0$286$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/02bcd0941a34efc7

From: Kall, Mogens
To: ... (classifyed) ...
Sent: Sunday, June 24, 2012, CET 08:05, GMT 06:05
Subject: Praktiserer I gengiftning af fraskilte i Kirken ?

=== citat start ===

Hej ... (classifyed) ... ,

[ ... billedlogo John 15,13, Jesus loves You ...]

Som I sikkert har hørt er det opbrudstid i Folkekirken

(idet Kirken nu bliver tvunget til at vie homoseksuelle,
skønt bibelen kalder dette for en synd, hvorfor mandatet
fra Gud til vielsen mangler.
At komme et sådant sted kunne opfattes som en blåstempling
af synden og bevirke, at nyfrelste og andre ledes på afveje).

Så jeg (og andre) må desværre finde et nyt Kirkesamfund ... :-(

Og i den forbindelse har jeg et spørgsmål til Jer

Baggrundsviden:

Mandatet fra Gud mangler "desværre" også mht. hor:

Men de gifte byder jeg, dog ikke jeg,
men Herren, at en hustru ikke må
skille sig fra sin mand -

og hvis hun alligevel skiller sig fra
ham, skal hun vedblive af være
ugift eller forlige sig med sin mand ...

(1.Kor. 7,10-11)

... idet Jesus har sagt:

Og Jeg siger jer, at den, der skiller
sig fra sin hustru af anden årsag
end utugt og gifter sig med en
anden, han bedriver hor.

(Matt. 19,9)

Problemet er, at når vi som Kirke gi'r efter for denne
hor-dæmon, så får menighedens medlemmer (og andre) det
indtryk, at man åbenbart godt ka' få 'a second chance'.

Og dermed er første kile så ALLERRDE hamret ind i OGSÅ DE
***kristne*** ægteskaber, så dem, der af en eller anden
grund overvejer skilsmisse, IKKE betænker sig endnu en gang,
fordi man kan jo altid bare finde en ny partner og så få
præstens accept (apropos synd blot, herren tilgi'r jo
alligevel, Rom. 3,8).

Og dét vil jeg ikke være med til!

Faktisk vil jeg vove at påstå, at det netop er af
*kærlighed* (eller i hvert fald respekt) til alle de gifte
mennesker, der kommer i Kirken, at jeg tillader mig at råbe
vagt i gevær.

Ellers ville jeg jo heller ikke ku' se alle de mennesker i
øjnene, som for Guds åsyn havde lovet ægtefællen troskab
indtil døden, men som blev svigtet af ægtefællen, der
forlangte skilsmisse i utide og sidenhen gengiftede sig.

Alle de mennesker gør vi jo nar af, synes jeg.

Og dét vil jeg heller ikke være med til!

Det var IKKE et forslag, Gud kom med, da Han sagde "Du må
ikke bedrive hor". Det var en *befaling*!

Synden har som oftest altid en konsekvens, desværre. Når
en mand har myrdet en anden, så kan vi ikke bringe den
døde tilbage, endskønt vi gerne ville. (Personen kan få
syndsforladelse i Kirken. Dette må vi aldrig nægte folk,
men det bliver aldrig som før!)

Og på tilsvarende vis må folk også lære, at der er en
konsekvens, når man løbet fra sit ægteskabsløfte!

Så jeg mener faktisk godt, at vi som Kirke kan tillade os
at melde pas (i disse sager), fordi ...

Jeg (og andre) ville jo ALDRIG forbyde dem at blive viet
på Rådhuset, så al det juridiske bl.a. mht. arveret osv.
kommer på plads.

Herved undgår vi som Kirke at bøje knæ for *afguden*
(hor-dæmonen)!

Mit spørgsmål er kort og godt:

Praktiserer I gengiftning af fraskilte i Kirken ?

(skønt mandatet hertil mangler fra Gud)

Med venlig hilsen Jeres broder i Kristus
Mogens Kall

=== citat slut ===

Last OUTPUT: 14251 news:4f95d09e$0$294$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 14453

Vidal

Den 24-06-2012 08:14, Kall, Mogens skrev:
> Mit spørgsmål er kort og godt:
>
> Praktiserer I gengiftning af fraskilte i Kirken ?
>
> (skønt mandatet hertil mangler fra Gud)

Det er en skam, du ikke kan blive pave.

Per

Kall, Mogens wrote:

> Mit spørgsmål er kort og godt:
>
> Praktiserer I gengiftning af fraskilte i Kirken ?
>
> (skønt mandatet hertil mangler fra Gud)

Jeg har et modspørgsmål.

Er der noget problem i at kirkeligt vie borgerligt fraskilte ?

Altså må en præst vie en person, der tidligere har været gift (nu skilt),
men "kun" borgerligt viet i sin tid ?

mvh. Per

"Per" <mes...@hotmail.com> skrev ...

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Tuesday, June 26, 2012, CET 10:12, GMT 08:12
14461 news:4fe96ef0$0$289$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/85625a8d1cd57f11
Interrupt RETURN from ...

Sent: Tuesday, June 26, 2012, CET 23:26, GMT 21:26
Subject: Re: Responce 2 -
Was: Findes der en anden menighed, som ikke vil bøje knæ for hor-dæmonen ? .
R1 .
Mandat mangler .
Ord .
Ikke alle præster .
Når Gud Helligånd taler
14463 news:4fea28fc$0$282$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/ed78f534776525eb

> Har man sagt A, må man også sige B:
>
> Hvis man føler, at menigheden er sin Herre ulydig (i en meget alvorlig sag,
> der ikke må bagataliseres), da må man også ta' konsekvensen af det!
>
> At støtte et falsk evangelium økonomisk kunne opfattes som en blåstempling
> vranglæren, og det ville jo være et helt forkert signal at sende!

Interessant er derfor i denne forbindelse andagtsteksterne til i dag:

Input BibelLæserRingen www.blr.dk

(NB! Ordene i andagtshæftet indtastet FØR 3. marts 2012)

=== citat start ===

Onsdag 27. juni (2012)

Fil 1,1-2

Hilsen

Timotheus er sammen med Paulus, som sidder fængslet i Rom.

De sender en hilsen til alle de troende i menigheden, men
nævner særligt tilsynsmændene og menighedstjenerne.

Tilsynsmændene er Guds husholdere i menigheden (Tit 1,7).

De skal med andre ord sørge for at holde orden i Guds hus
og dermed kirken.

Ligesom en husholder i et privat hjem er ansat til at
holde huset og varetage sin arbejdsgivers interesser.

Det er en selvfølge, at sådan en husholder skal udføre sin
opgave efter arbejdsgiverens anvisninger.

Det samme gælder en tilsynsmand.

Selv om Herren er rejst udenlandsk og har været væk i
lang tid, kan tilsynsmanden ikke begynde at ændre på de en
gang udstukne anvisninger.

Tilsynsmanden har et særligt ansvar.

Der må ikke være noget i hans levevis, som man kan sætte
en finger på.

Hverken det ægteskabelige liv, forholdet til penge,
omgangen med medmennesker, og så skal han holde fast i den
sunde lære.

Også til menighedstjenere stilles der særlige krav
(1 Tim 3,8).

=== citat slut ===

samt ...

Input andagtstekst fra www.ucbmedia.dk

(NB! Ordene i andagtshæftet ligeledes indtastet FØR 25. maj 2012)

=== citat start ===

Onsdag 27. juni (2012)

Sandheden om sandheden 2)

[ ... ]

Alle amerikanske fodboldhold har en spiller, der skal
videregive trænerens plan for spillet til spillerne.

Men hvad nu, hvis den spiller lyver?

Hvad hvis træneren ønsker én ting, og spilleren siger, han
vil have noget andet?

Ham vil træneren da ikke bruge ret længe.

Gud siger, at han vil betro dig et større ansvar, hvis du
er ærlig i de små anliggender. Matt 25,21

Kan Gud stole på dig?

=== citat slut ===

Tankevækkende!

De er jo nærmest *profetiske*, disse ord (talt ind i den aktuelle
situation)!

(NB! De 2 andagtshæfter udgives *uafhængigt* af hinanden.)

Last OUTPUT: 14251 news:4f95d09e$0$294$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 14466

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Sunday, June 24, 2012, CET 08:14, GMT 06:14
14453 news:4fe6b045$0$282$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/e52e901a07a57375

Andagtsteksten fra BibelLæserRingen www.blr.dk kom ind på emnet
i går lørdag:

=== citat start ===

Lørdag 28. juli (2012)

2. Sam 12,1-14

(Kong David havde bedrevet hor og forsøgt at skjule det. Da det
ikke lykkedes, lader han ægtemanden omkomme i krig MED VILJE,
hvilket tilnærmelsesvist er det samme som mord. En profet sendes af
Gud til kongen, og David angrer sin synd)

Du er manden

[ ... ]

David fik tilgivelse, men synden fik alligevel konsekvenser.

Ulykken og familiære sorger blev stillet David i udsigt, og de kom også i
rigt mål.

Det skal minde os om at kæmpe imod synder og ydre fald, for selvom
vi kan få Guds tilgivelse, så kan vi ikke leve et spildt liv om - og
konsekvenserne af et mord, et tyveri og et ægteskabsbrud kan et menneske
komme til at lide under resten af livet.

[ ... ]

... (Gal. 6,7-8)

=== citat slut ===

Tankevækkende!

> [...]
>
> Praktiserer I gengiftning af fraskilte i Kirken ?
>
> (skønt mandatet hertil mangler fra Gud)
>

> Med venlig hilsen Jeres broder i Kristus

Jeg har intet hørt fra dem ...

(Memory on from)

Sent: Monday, June 18, 2012, CET 13:23, GMT 11:23
Subject: Responce 1 -
Was: Mandatet fra Gud mangler (til at velsigne hor)! ...
Ord, der skal ihukommes ...
Ikke alle præster har bøjet knæ for hor-afguden ...
Når Gud Helligånd taler ... !
14426 news:4fdf0fc5$0$282$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/ae1ca8eb48ecd41b

> Henvendelsen tilkendegav intet om, hvad vedkommende har tænkt sig
> at gøre, og det er i sig selv ildevarslende! ...

... og det plejer som oftest at være ensbetydende med dårligt nyt!

Dagens andagtstekst fra BibelLæserRingen www.blr.dk "strejfer" mit sind:

=== citat start ===

Sl 119,129-136

Jeg græder tårer i stride strømme,
for folket holder ikke længere dine bud.

Salme 119,136 på hverdagsdansk

Klarhed

[ ... ]

=== citat slut ===

Jeg "fristes" over evne til at sige (måske på Guds vegne):

Min godhed belkønnes med forræderi!
(apropos Matt. 5,45.48)

Men lad ikke dette påvirke dig. Måske er de mere trofaste/loyale overfor Gud
den Almægtige i det land, hvor du bor ... :-)

Last OUTPUT: 14500 news:500a6866$0$288$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 14514

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Sunday, July 29, 2012, CET 06:26, GMT 04:26
14514 news:5014bb53$0$283$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/3UA6wAiU_YQ/iqZq5l7ciBsJ
Interrupt RETURN from ...

Sent: Sunday, July 29, 2012, CET 06:26, GMT 04:26
Subject: Re: Spørgsmål til Hillsong-Copenhagen ang. gengiftning af fraskilte
14515 news:5014bb57$0$291$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/pdcrLJPRY4g/rPvNQnmUXDYJ

'Du undergraver jo min autoritet', kunne Gud måske ligefrem finde på at svare!