Kirkeansatte vil også fritages for homo-vielser.

Per

http://jyllands-posten.dk/indland/article4650921.ece

Hvad g�r man med Tjenestemandsproblematikken ?

En Tjenestemand skal jo g�re som der bliver "befalet" - det ligger jo i
ans�ttelsen ?

En brandmand kan jo fx.heller ikke n�gte at slukke en brand hos en, der har
en anden trosretning !?

mvh. PEr

Harald Mossige

Man tar hensyn til pavens skjegg og handler i henhold til fargen.

:-)

Ivannof

Der er vel kun to reelle muligheder 1) Lav dit arbejde som din
arbejdsgiver betaler dig for eller 2) find noget andet arbejde.

Hilsen Ivan

Per

Hej Ivan !

Jamen - det var det samme jeg tænkte på.

Det, at være Tjenestemand, er en helt helt speciel og efterhånden meget
sjælden ansættelsesform.. Man skal som Tjenestemand gøre som der bliver
befalet uanset - ellers er det en overtrædelse af Tjenestemandsloven og det
kan blive til en Tjenestemandssag.

Jeg undres over, at netop Tjenestemands begrebet ikke har været debatteret
ifm. med homovielserne. Alle præster er jo netop Tjenestemænd, med hvad det
indebærer.

Mvh. Per

Henrik Eriksen

> "Per" skrev i meddelelsen
> http://jyllands-posten.dk/indland/article4650921.ece
>
> Hvad gør man med Tjenestemandsproblematikken ?
>
> En Tjenestemand skal jo gøre som der bliver "befalet" - det ligger jo i
> ansættelsen ?
>
> En brandmand kan jo fx.heller ikke nægte at slukke en brand hos en, der
> har en anden trosretning !?

Faktisk er adskillelse af kirke og stat den eneste logiske løsning - og det
burde have været gjort for mange år siden.

Sagen i en nøddeskal er, at man som arbejdstager skal udføre det arbejde man
bliver pålagt af sin arbejdsgiver, såfremt der ikke er tale om ulovligheder.
Men lige præcis når det kommer til folkekirken (eller religioner i al
almindelighed), er der ting som er lovlige ifølge landets alminelige love,
der samtidig er "ulovlige" iht. pågældende religion - og vice versa.

Det er jo absurd at have en statsreligion, når man lovgivningsmæssigt tørrer
sig bagi med pågældende religions doktriner. I Danmark er der f.eks. kun to
af de ti bud der direkte sanktioneres af lovgivningen: Tyveri og mord.

Her må man indrømme at (mange af) de muslimske lande faktisk gør det
korrekt: Når man absolut vil have en statsreligion, og i øvrigt tager den og
sig selv alvorligt, så må pågældende religion være basis for loven i landet.
Det kan overhovedet ikke gøres til genstand for debat.

Ikke fordi jeg i øvrigt er enig i muslimske landes måde at gøre det på. Jeg
finder det hårrejsende at der i 2012, hvor mennesket næsten bogstaveligt
står på toppen af et bjerg af videnskabelige gennembrud, stadig findes
personer, ja sågar lande, der bekender sig til religioner der hører til i
middelalderen.

Og så lige omkring kristendom og Danmark: Manden på gaden kalder sig
kristen, men adspurgt siger han at han egentlig ikke tror på rigtigheden af
det meste af det der står i Bibelen.
Måske er det bare mig der ikke forstår tingene til bunds, men som jeg ser
det er "Kristen" efterhånden bare en titel man hænger på sig, fordi det ser
pænest ud. Uden i øvrigt at vide hvad titlen dækker over.

"Henrik Eriksen" <henri...@hotmail.com> skrev ...

Sent: Wednesday, June 20, 2012, CET 06:57, GMT 04:57
Subject: Re: Kirkeansatte vil også fritages for homo-vielser.
https://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/57639e5217242522

Sent: Tuesday, June 19, 2012, CET 22:19, GMT 20:19
Subject: Re: Responce 1 -
Was: Mandatet fra Gud mangler (til at velsigne hor)! ...
Ord, der skal ihukommes ...
Ikke alle præster har bøjet knæ for hor-afguden ...
Når Gud Helligånd taler ... !
14432B news:4fe0debb$0$284$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/bce69d07f562b212

> En anden kristen sang passer også ganske glimrende til denne
> [...]

Kommentar:

Kristendom handler IKKE om at gennemtvinge sine egne krav overfor
Gud - selvom det ku' være fristende - men om at opgive sit eget liv og
*overgive* sig betingelsesløst til Ham,

således at Han får 100% råderet i ens liv til fx. at fjerne "ukrudtsplanter"
m.m., hvorved "nytteplanterne" får den lys, næring og varme, der skal til
for at en god sund frugt, Åndens frugt, kan muliggøres (Gal. 5,22-24).

Godt skrevet, Henrik. Du har ramt plet i hele debatten. Tillykke med det ... :-)

Kristne (eller andre religiøse eller politiske grupperinger) kan nemlig IKKE
tillade sig at pådutte andre mennesker i samfundet deres moral osv. Alle
har ret til *selvstændigt* at træffe deres valg (uden press med trusler om
repressalier osv.)!

Og ligeledes skal man heller ej pådutte kristne (eller andre trosretninger) ting,
der strider mod deres religion (når blot denne religionsudøvelse ikke er til
skade for andre, hvilket jo SELVFØLGELIG selvterrorbomber er osv.).

Last OUTPUT: 14251 news:4f95d09e$0$294$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 14434