Kan Gud føle tomhed ?

Kan Gud føle tomhed (uden menneskets nærvær) ?

Last OUTPUT: 13831 news:4ef382c4$0$282$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 13909

samkbh63

On Jan 27, 3:32 pm, "Kall, Mogens" <Jesus.loves.you...@gmail.com>
wrote:
> Kan Gud føle tomhed (uden menneskets nærvær) ?

Spørgsmålet er jo om Han FØLTE tomhed, for siden skabelsen, og i al
evighed derefter, har Han jo været, og vil Han være, sammen med
mennesker.
Og mon ikke Han skabte verden med mennesket, fordi Han savnede nogen
at have fællesskab med? Hvad skulle motivet ellers være?

"samkbh63" <s...@netbrev.dk> skrev ...

> Spørgsmålet er jo om Han FØLTE tomhed, for siden skabelsen, og i al
> evighed derefter, har Han jo været, og vil Han være, sammen med
> mennesker.

Fortabelsen er desværre en mulighed for nogle mennesker, og da det IKKE
er Skaberen, der ønsker dette, må savnet/tabet af disse fortabte vel gi' en
følelse af tomhed, akkurat som når vi savner en afdød.

> Og mon ikke Han skabte verden med mennesket, fordi Han savnede nogen
> at have fællesskab med? Hvad skulle motivet ellers være?

Jo, det var faktisk dén tanke, der strejfede mig (hvad skulle motivet ellers være?),
apropos ...

... Gud er kærlighed.

1. John 4,8b

kombineret med ...

... kærlighed ... søger ikke sit eget.

1.Kor. 13,(4-8a).5

Gud søger - med andre ord - ikke sig selv, og da der ikke er andre guder
end Ham (1.Kor. 8,5-6), må denne kærlighed nødvendigvis rettes mod
det skabte, heriblandt mennesket (Homo sapiens), navnlig Adam nr. 2
(1.Kor. 15,45.22), om hvem Hans sagde: "Denne er Min søn, den
elskede; i ham har Jeg velbehag." (Matt. 3,17).

Last OUTPUT: 13831 news:4ef382c4$0$282$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 13923

samkbh63

On Feb 2, 9:51 am, "Kall, Mogens" <Jesus.loves.you...@gmail.com>
wrote:
Nu tror jeg at alle døde er i Dødsriget indtil dommedag, hvor Jesus
"skilder fårene fra bukkene", og bestemmer hvem der skal i Himmelen og
hvem der skal i Helvede. Hvorvidt Gud har noget med menneskene i
Dødsriget at gøre kan man jo kun gisne om.
Men det er vel rimeligt nok at forestille sig at Gud, efter Dommedag,
vil savne de fordømte.

Og nu mener jeg bestemt ikke Jesus er skabt, som jeg opfatter du giver
udtryk for. Han er Gud, og har været det fra evighed af.

† Guds fred †
Sam

"samkbh63" <s...@netbrev.dk> skrev ...

[ ... ]

> [...]
> Dødsriget at gøre kan man jo kun gisne om.
> Men det er vel rimeligt nok at forestille sig at Gud, efter Dommedag,

Ja!

> Og nu mener jeg bestemt ikke Jesus er skabt, som jeg opfatter du giver
> udtryk for. Han er Gud, og har været det fra evighed af.

Korrekt!

Men idet Han ...

... BÅDE er 100% Gud
... OG 100% menneske ...

... har Han også noget til fælles med det skabte (Hebr. 2,17a).

Han var 100% Gud ... men gav afkald og blev mennesker lig (Fil. 2,6-8).

Men *kan* man være mennesker lig (100%), hvis ikke også man går ind under
den kendsgerning, at være *en skabning* (fremfor Skaberen, der som en art
supermand har ret til ... You-name-it) ?

Det er nemlig præcis dét, der er hele budskabet i Evangeliet, at Jesus viste os
vejen til Gud Faderen, IKKE som Supermand, men som et menneske, der
kan blive fristet.

Jesus viste os vejen SOM MENNESKE, netop for at vi - om jeg så må
sige - kan "abe efter".

Fordi ...

Dét, Jesus viste os, var, at hvis vi blot tillader Gudsordet at slå rod i vores
hjerter (som en art levende træ), da vil det (Gud Helligånd) vokse sig stort
og herske over den såkaldte gamle Adam (i os).

Dét, Jesus primært gjorde, var jo at BRUGE *Gudsordet* (Matt.4,1-11).

Og dét kan vi mennesker (det skabte) jo sagtens "abe efter", fordi det kræver
jo IKKE noget såkaldt overnaturligt (Guddommeligt) ... :-)

Og det var blot også lige dén side af sagen, jeg også ville fremhæve med mit
udsagn (foruden selve hovedemnet: En kærlighed, der elsker det skabte og
derfor ikke vil, at det skal gå fortabt).

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 13925

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Friday, February 03, 2012, CET 09:52, GMT 08:52
Subject: Re: Kan Gud føle tomhed ?
13925 news:4f2ba02f$0$285$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/850cf8e9dbc2b843
Han gør sig selv til et *forbillede* som Gud (én, man kan se op til og abe efter,
apropos Matt. 5,48)

Og ...

Han gør sig selv til et *forbillede* som menneske:

(Paulus skriver:)

Gør intet at egennytte ...

Lad det samme sindelag være i jer, som var i Kristus Jesus

Han gav afkald ... og blev mennesker lig.

(Fil. 2,3-8)

Og hvordan var Jesus så som menneske ?

En, der fløj ind i skyskrabere og myrdede i tusindvis af uskyldige mennesker (gennem
denne selvmordsterrorhandling) ?

Nej!

Jeg gjorde ALDRIG nogen noget ondt! Ikke ét eneste sted i Biblen finder vi, at
Jesus opfordrede til vold! Tværtimod (se fx. Matt. 5,43-44)

Og det er nok derfor, at vi kristne elsker Ham ... :-)

Han er en helt i vores øjne ... :-)

Et *forbillede* ... :-)

En, man kan se op til (apropos John 3,14 kombineret med Es. 53,5) ... :-)

Han udstråler noget bedre end fx. Muhammed (der jo både var hævngerrig
osv.)!

Last OUTPUT: 13831 news:4ef382c4$0$282$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 13926

E.Dalgas

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

> Og hvordan var Jesus så som menneske ?

Uden synd, der var intet i Ham som døden (synden) kunne fastholde.

> En, der fløj ind i skyskrabere og myrdede i tusindvis af uskyldige mennesker (gennem
> denne selvmordsterrorhandling) ?
>
> Nej!

Måske er det derfor mange ser kristendommen som løsningen på problemerne
med Islam ?

> Jeg gjorde ALDRIG nogen noget ondt! Ikke ét eneste sted i Biblen finder vi, at
> Jesus opfordrede til vold! Tværtimod (se fx. Matt. 5,43-44)

Enig, men Jesus kom heller ikke for at stifte fred på jorden. Guds ord
skiller mennesker og deri ligger hadet og volden på lur.

Tro ikke, at jeg er kommet for at bringe fred på jorden. Jeg er ikke kommet
for at bringe fred, men sværd. Matt.10,35

> Og det er nok derfor, at vi kristne elsker Ham ... :-)

Ja, og derfor nogle hader Ham.

> Han er en helt i vores øjne ... :-)

Er helte ikke noget som mennesker har fundet på ?

> Et *forbillede* ... :-)

Han er herre, vi er tjenere. En tjener har ikke sin herre som et forbillede
eller et idol, for en tjener skal ikke se op til sin herre, men koncentrere
sig om at adlyde ham.

Forbilleder har Gud brugt tidligere i menneskets frelseshistorie, det er
ikke godt nok for Gud, Han måtte sende sin Søn.

> En, man kan se op til (apropos John 3,14 kombineret med Es. 53,5) ... :-)

Ja, Jesus betalte prisen for os, han bar vores synd, hele verdens synd op
på korset og udslettede det gældsbrev som synden har bragt ind i verden og
ind i vores liv.

Men det betyder jo at vi må have det sindelag at ofre det naturlige som
Jesus ofrede det naturlige. Et sindelag vi kun får igennem omskabelse og ny
fødsel. Vi har ikke dette i os selv, hans er gaven.

> Han udstråler noget bedre end fx. Muhammed (der jo både var hævngerrig
> osv.)!

Muhammed er et forbillede for muslimerne, Jesus er Guds søn for de kristne,
Han er af Gud, udgået fra Gud, Jesus er Gud, ser du forskellen ?

- -

E.D

samkbh63

On Feb 3, 10:18 am, "Kall, Mogens" <Jesus.loves.you...@gmail.com>
wrote:
> "Kall, Mogens" <Jesus.loves.you...@gmail.com> skrev ...

Jeg har mistet interessen.....gider ikke diskutere det basale. :-)

"E.Dalgas" <e....@live.dk> skrev i en meddelelse news:qrl8l2e54c7b$.ygxniraotcp3$.dlg@40tude.net...
> [...]
>
> Enig, men Jesus kom heller ikke for at stifte fred på jorden. Guds ord
> skiller mennesker og deri ligger hadet og volden på lur.

Ikke helt enig, fordi hadet og volden er et produkt af Syndefaldet og hører
derfor under kategorien menneskets-iboende-oprør-mod-sin-Skaber.

Så Gud vil sådan set gerne fred-på-jorden, men dette *forudsætter* så, at
mennesket må OMVENDE sig (fra al det onde), og det vil desværre langtfra
alle mennesker. De vil hellere vold (navnlig pga. deres iboende egoisme).

> Tro ikke, at jeg er kommet for at bringe fred på jorden. Jeg er ikke kommet
> for at bringe fred, men sværd. Matt.10,35

Se ovenfor.

> Ja, og derfor nogle hader Ham.

> Er helte ikke noget som mennesker har fundet på ?

> Han er herre, vi er tjenere. ...

Jeg er mere end blot en tjener. Jeg er et Guds barn og dermed også
*arving* ... :-)

> [...]
> fødsel. Vi har ikke dette i os selv, hans er gaven.

> Muhammed er et forbillede for muslimerne, ...

Ja (på godt og ondt, apropos John 8,44 set i lyset af WTC 911)

> ... Jesus er Guds søn for de kristne,
> Han er af Gud, udgået fra Gud, Jesus er Gud, ser du forskellen ?

Du behøver ikke belære mig (apropos Jer. 31,34). Jeg er kristen ... :-)

Last OUTPUT: 13831 news:4ef382c4$0$282$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 13928

tkruse

> Last OUTPUT: 13831news:4ef382c4$0$282$1472...@news.sunsite.dk
> Infohttp://groups.google.dk/group/dk.test/msg/591d03940b49201e
> Websitehttps://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 13923

hvis gud er alt , så er det guds tomhed du føler , vis du føler tomhed
så vis du heller vil være i guds velsignelse , så skal du velsigne
at forbande en røver er at være i forbandelse,,guds forbandelse
for gud er alt
siger du at gud kun er kærlighed
så glemmer du skriften om guds harme og vrede
men føler du kun kærlighed,,så er det fordi du kun velsigner
og er fuldkommen i kærlighed
og mange er fortabte
fordi prædikanten ikke forstår dette
og os som ikke har noget at prale med,,vi søger den kristne forsamling
og der møder vi folk som praler med at have selveste Jesus i hjertet
og der læser vi skriften om Jesus ord,,det har aldrig været mig