At degradere Jesus - Jehovas Vidners vranglære

I går mødte jeg "tilfældigvis" et Jehovas Vidne. Han kontaktede mig med en
løbeseddel og så spurgte jeg ham direkte, *om* han var JV. Og dét måtte
han jo så bekende.

Jeg fortalte ham, at jeg havde *pligt* til at gøre ham opmærksom på sektens
vranglære, at de fratager Jesus hans guddommelighed.

Helt konkret påpegede jeg, at sekten har lavet om på teksten i Filliperbrevet,
hvor der står i *originalen*:

... (da Jesus var *før* Abraham i Himlen) ... i guddomsskikkelse,
holdt han det ej for et røvet bytte at være Gud lig.

men han gav afkald* ...

* =
Ordet: tømte sig selv.

(Fil. 2,6-7)

Denne grundtekst har sekten lavet om, så der står i deres *forfalskede*
bibeloversættelse omtrent følgende: "Da han var i guddomsskikkelse,
holdt han det for et røvet bytte at være Gud lig, men han gav afkald.

Jeg påpegede overfor dette Jehovas Vidne, at teksten bliver *ulogisk*,
når man fordrejer den (så den passer ind i deres vranglære), fordi ...

Hvis man allerede har afskrevet sig noget, så er der jo ikke længere dette
noget at give afkald på!

Han forstod muligvis alvoren men var skolet til undvigelsesmanøvre og
tilbød da også, at vi ku' studere biblen sammen (og hvad de nu ellers gør
for at bondefange en).

Og da måtte jeg klart melde pas. Jeg er kaldt til andre og vigtigere opgaver,
apropos ...
https://sites.google.com/site/etbible/home
https://sites.google.com/site/etbible/home/files/14-xxx/14-012

Men nu her bagefter ærger det mig lidt, at jeg ikke bedre fik påpeget over
for ham, at det er Gud Hamselv vi myrder på Golgathas kors (enhver med
vor oprør mod Gud). Alle har vi deltaget i dette mord på Gud (Hebr. 6,6),
for det er i virkeligheden dét, der skete i Paradisets have, dengang Adam og
Eva *myrdede* Gudsordet i deres hjerte; ... Gudsordet, som jo påny kan
ta' bolig i vort hjerte (jævnfør Rom. 5,5 + John 14,23), når/hvis vi siger 'ja'
til Jesus (UDEN at *degradere* Ham fra at være Skaberen° Himself!) ... :-)

Håber denne fejl hermed rettet!

Last OUTPUT: 14059 news:4f4df260$0$286$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 14131

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Wednesday, March 14, 2012, CET 08:25, GMT 07:25
Subject: At degradere Jesus - Jehovas Vidners vranglære
14131 news:4f604801$0$293$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/2e12c0268558fdf0

> [...]
> hvor der står i *originalen*:
>
> ... (da Jesus var *før* Abraham i Himlen)

Se John 8,58

> ... i guddomsskikkelse,
> holdt han det ej for et røvet bytte at være Gud lig.

Det er én og samme person, nemlig Gud Hamselv, både som Skaber og som Fader
og som Frelser og Forløser, og OGSÅ som korsfæstet og opstanden!

Og det er *Ham*, vi har myrdet (med vort oprør i Edens Have osv.)!

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Wednesday, March 14, 2012, CET 08:37, GMT 07:37
Subject: Re: At degradere Jesus - Jehovas Vidners vranglære
14132 news:4f604ab5$0$284$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/2b411b65af5e65ad
Interrupt RETURN from ...

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Og gud-hjælpe-mig om de så ikke smider en af deres religiøse reklamer
> ind i min postkasse i går lørdag, endskønt jeg tydeligt har frabedt mig
> reklamer!

Har du sagt det til Jehovas vidner eller har du bare et "reklame nej tak"
mærke på din postkasse? Du skal nok ikke regne med at JV selv regner deres
traktater for reklame.

> De mangler simpelt hen respekt for deres medmennesker, disse Jehovas
> Vidner! ... :-(

De er allevegne og de er irriterende.

mvh jørgen.

Jørgen

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i meddelelsen

> De mangler simpelt hen respekt for deres medmennesker, disse Jehovas
> Vidner! ... :-(

Jeg ved ikke hvordan de gør, men hver gang jeg er flyttet til en ny adresse
har de altid stået foran min dør en til to uger efter, som om de præcis ved
hvornår der er en tilflytter. Det sørgelige er jo at der er så mange som er
faldet i deres fælde af vranglære. Så vidt jeg husker var det allerførste
indlæg i denne gruppe, lige da den blev dannet i september 1998, en fra JV,
men han fortrak hurtigt igen :-)

mvh, jørgen.

"Jørgen" <jorge...@mail.dk> skrev ...

https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/VpwbCuGEsKA/k0KUCrxGf-gJ

> "Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Har du sagt det til Jehovas vidner eller har du bare et "reklame nej tak"
> mærke på din postkasse? ...

Jeg har blot et "reklamer nej tak" mærke.

> ... Du skal nok ikke regne med at JV selv regner deres
> traktater for reklame.

Nej! Det er dét, der er problemet!

For det siger jo sig selv, at man IKKE kan ha' alle mulige skilte på sin
postkasse, hvor man be'r sig fritaget for hinduisme, budisme osv.

> De er allevegne og de er irriterende.
>
> mvh jørgen.

Og så var det, jeg tænke:

Det skal de ikke slippe godt fra (denne deres uforskammede uvane)! Hva'
nu hvis man hænger dem ud på internettet ? - Kunne det så være, at man ku'
lære dem at ændre adfærd ?

Last OUTPUT: 14791 news:508d8306$0$285$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 14833

"Jørgen" <jorge...@mail.dk> skrev ...

Sent: Sunday, November 11, 2012, CET 23:05, GMT 22:05
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/VpwbCuGEsKA/_ROLFq7evY0J

> [...]
> har de altid stået foran min dør en til to uger efter, som om de præcis ved

Da jeg var ung, var jeg tæt på at forvilde mig ind i sekten. Jeg var så dum selv
at kontakte dem, fordi jeg havde læst Johannes Åbenbaring og var mildelst talt
skræmt fra vid og sans (over al den ulykke, der skulle ramme Jorden)!

Gudskelov åd jeg al deres lære rådt (som en kat kan foræde sig i mad) i løbet
af nogle få måneder, og brækkede det hele op igen (førend jeg blev afhængige
af dem) ... :-)

De holdt kartotek over alle kontakter (endskønt dette er *ulovligt* ifølge dansk
lov vist nok).

Og det er nok derfor, at de STRAKS kan opsøge dig, når du skifter adresse.

> ... Det sørgelige er jo at der er så mange som er
> faldet i deres fælde af vranglære. ...

Forhenværende muslimer er i hvert fald i højrisiko, fordi de jo er blevet indoktrineret
med fra Koranen, at Gud ***KUN*** kan være et sted (oppe i Himlen) og derfor
ikke samtidig kan åbenbare sig igennem Jesus (endskønt Han° gav afkald på denne
guddomsret jf. Fil 2,6-)

Og det er også derfor, at jeg råber op (og ***advarer*** mod denne vranglære)!

> ... Så vidt jeg husker var det allerførste
> indlæg i denne gruppe, lige da den blev dannet i september 1998, en fra JV,
> men han fortrak hurtigt igen :-)
>
> mvh, jørgen.

Var det TBC ?

Last OUTPUT: 14791 news:508d8306$0$285$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 14834

Jørgen

> "Jørgen" <jorge...@mail.dk> skrev ...

> Var det TBC ?

Nej , det var det nu ikke. Jeg mener TBC kom til en del senere.

mvh jørgen.

Jørgen

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Var det TBC ?

Jeg har fundet det allerførste indlæg. Det er fra 18 September 1998:

Peter Almer Frederiksen

For de der har interesse i Jehovas Vidners livssyn, kan nogle af deres
publikationer nu læses på dansk på Internettet her:
http://www.watchtower.org/languages/danish/index.html

mvh jørgen

Vidal

Den 12-11-2012 18:16, Kall, Mogens skrev:

> Var det TBC ?

Jeg mener Torben var forhenv�rende JV, men stadig st�rkt
p�virket af tankegangen.

Jørgen

"Jørgen" <jorge...@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Peter Almer Frederiksen
>
> For de der har interesse i Jehovas Vidners livssyn, kan nogle af deres
> publikationer nu læses på dansk på Internettet her:
> http://www.watchtower.org/languages/danish/index.html

Ja, det var altså Peter der skrev ovenstående. Jeg citerede blot hans
indlæg. Jeg ville aldrig linke til JV eller anbafale det til nogen.

mvh, jørgen.