Program Files na innej partycji

TJE

Potrzebuje umieścić program na innej partycji niż system. Wiem że gdzieś
w rejestrze można zmienić położenie katalogu Program Files tylko nie
wiem który wpis za to odpowiada. Dokładnie chodzi mi o zainstalowanie
bazy SQL dla Racchmistrza i podczas instalacji bazy nie ma wyboru
ścieżki i instaluje na c:\program files. Po zainstalowaniu tej bazy
chciałbym przywrócić do standardowych ustawień tego katalogu ale baze
pozostawić na innej partycji. Czy to zadziała w ten sposób?

Piotr Palusiński

In news:f2ctt9$ouh$1...@news.onet.pl,
*TJE* <niemataki...@wp.ua> typed:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion
ProgramFilesDir = C:\Program Files
ProgramFilesPath = %ProgramFiles%

http://www.microsoft.com/poland/communities/mvp/default.mspx

Markus Sprungk

TJE napisał(a):

Zajrzyj do edytora rejestru do klucza HKEY_LOCAL_MACHINE\ SOFTWARE\
Microsoft\ Windows\ CurrentVersion

i tutaj:

ProgramFilesDir
ProgramFilesPath
CommonFilesDir

ICQ: 79050392 mspr...@gmail.com
Tlen: msprungk
GG: 1447098

Sławomir Stępniak

Nie za bardzo, jeśli na chwilę zmienisz (przy pomocy zmiennej systemowej)
lokalizację PF, zainstalujesz program, a potem zmienisz lokalizację
z powrotem, to program (baza) się zainstaluje, ale może nie działać.
Bo jeśli ona podczas działania będzie szukała według zmiennej systemowej,
to po zmianie z powrotem na c:\PF nie znajdzie tam nic.
Chyba, że ta baza podczas instalacji zapisuje sobie ścieżkę na sztywno.

Całkiem inne rozwiązanie - z użyciem symlika (np. przy pomocy junction.exe)
Instalujesz normalnie w C:\PF, po czym zawartość katalogu np. C:\....\baza
przenosisz do żądanej lokalizacji np. X:\moja_baza\.
Z opróżnionego katalogu C:\....\baza robisz link symboliczny wskazując na
X:\moja_baza\
Od tej pory pliki fizycznie leżą na X:, a programowi się wydaje, że
operuje na C:\....\baza. Wilk syty i owca syta :)

do tego wyniesionego katalogu

--
Pozdrawiam.:Sławomir Stępniak:.slaw1step@poczta1.1onet.pl(ale bez cyfr)

Piotr Kulinski

Tue, 15 May 2007 20:25:31 +0200, na alt.pl.comp.os.windowsxp, TJE
napisał(a):

proste rozwiązanie
zassij prosty programik junction i zainstaluj bazę tak jak podpowiada Ci
instalator Rachmistrza czyli c:\Program Files\program_rachmistrza
później pozamykaj wszelkie dojścia do plików (program serwer itp) przenieś
katalog w dowolne miejsce np. d:\rachmistrz a następnie w katalogu
c:\Program Files wykonaj: junction -s "program_rachmistrza" "d:\rachmistrz"
taki pseudo link jak pod linuksem. (Uwaga windows nie sprawdza dowiązań
symbolicznych więc uważaj z usuwaniem bo usunie pliki dowiązane)
--
pozdrawiam, GG i SkyPe w X-nagłówku posta, e-mail: zmień wpw na wp
piotr

Piotr Palusiński

In news:f2er3n$ims$1...@news.onet.pl,
*Sławomir Stępniak* <slaw...@poczta1.1onet.pl> typed:

> Nie za bardzo, jeśli na chwilę zmienisz (przy pomocy zmiennej systemowej)
> lokalizację PF, zainstalujesz program, a potem zmienisz lokalizację
> z powrotem, to program (baza) się zainstaluje, ale może nie działać.

Po instalacji może zmienić scieżke w rejestrze do programu Rachmistrz - w
jego ustawieniach.
HKLM/Software/Rachmistrz ............. (lub podobnie - nie wiem pod jaką
nazwą instaluje się ta aplikacja)

Janusz

Piotr Palusiński pisze:

> [...]
> w jego ustawieniach.
> HKLM/Software/Rachmistrz ............. (lub podobnie - nie wiem pod jaką
A nie lepiej zainstalować SERWER SQL przed zainstalowaniem programów
INSERTu GT
Zrucic z ich płyty instalacyjnej katalog MSDE i wyedytować plik setup.ini

[Options]
TARGETDIR="S:\Microsoft SQL Server\"
DATADIR="S:\Microsoft SQL Server\Mssql$MyInstance\Data\"
BLANKSAPWD=1
INSTANCENAME=InsERTGT
SECURITYMODE=SQL
REBOOT=Force
ForceReboot=1

gdzie:
TARGETDIR - dysk i ścieżka do programu SQL
DATADIR - dysk i ścieżka gdzie będą siedziały dane
Potem uruchamiasz setup.exe
Komputer się przeładowuje i możesz instalować resztę wkładając płytę
instalacyjną

Ja mam tak zrobione i SUBIEKT z REWIZOREM i resztą działąją jak trzeba

TJE

Sławomir Stępniak napisał(a):

> [...]
> to po zmianie z powrotem na c:\PF nie znajdzie tam nic.
> Chyba, że ta baza podczas instalacji zapisuje sobie ścieżkę na sztywno.

A jednak działa.
Baza jest w d:\program files\