Kellemes Karácsonyi Ünnepeket!

Sanyi

to számológép
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kívánok a fórum minden törzstagjának,
alkalmi hozzászólójának és olvasójának.
Ugyan már nem lesz meglepetés, de a "lámpást" készítgetem karácsonyra
a fórumnak és a tagoknak, és még (ha időm engedi) egy karácsonyi
rajzzal, grafikával is készülök majd ;)

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Szintén Kellemes és Boldog Karácsonyt kívánok minden kedves topiktársamnak.
Ha esetleg a fa alatt valamelyik csomagban lesz valaki számára egy újabb kalkulátor, akkor ne várjon az illető újévig a bemutatással!:-)

ext

to számológép
Lbl 1 Kellemes Ünnepeket!
KÜ=0 Goto Lbl 1
Pause 9
:)))

On dec. 22, 13:18, Tolosa <tol...@freemail.hu> wrote:
> Szintén Kellemes és Boldog Karácsonyt kívánok minden kedves topiktársamnak.
> *Ha esetleg a fa alatt valamelyik csomagban lesz valaki számára egy újabb
> kalkulátor, akkor ne várjon az illető újévig a bemutatással!:-)*

Sanyi

to számológép
Tolosa, engem most nem fenyeget ez a veszély ;)
(bár jövőre elképzelhető, hogy beszerzek még egy-két gépet - mondjuk
most ez lenne fer, ha inkább az eddigiekkel foglalkoznék többet, mert
némelyiket kicsit elhanyagoltam mostanában)

Pip?s

to szamo...@googlegroups.com
Én is Boldog Karácsonyt kívánok mindenkinek!

Tolosa

to számológép
No, akkor most már mindenki kibontotta az ajándékot, lehet vallomást
tenni: kinek a csomagjából pottyant ki egy vadiúj programozható
grafikus kalkulátor?:-)

> [...]
> *Ha esetleg a fa alatt valamelyik csomagban lesz valaki számára egy újabb
> kalkulátor, akkor ne várjon az illető újévig a bemutatással!:-)*

Sanyi

to szamo...@googlegroups.com
Sajnos az enyémből nem...
(De nem is olyan nagy baj, mert így legalább nem féltékenykednek az új jövevényre a már meglévők ;))

Tolosa, Te kaptál valamit? :)

(viszont nem sokkal karácsony előtt kaptam egy nagyon szép levelet, az egyik online számológépemmel kapcsolatban ;)

Tolosa

to számológép
"Tolosa, Te kaptál valamit? :)"

Igen Sanyi, én kaptam valamit!:-)
Többek között az unokáimtól jó néhány pusszancsot.
El nem cseréltem volna még egy Casio Prizm gépért sem!:-)

Sanyi

to számológép
Az szép ajándék, én még csak soká fogom megtudni, hogy milyen ;)
Azért kaptam én is pár értékes dolgot, csak hát számológépet nem :D

S épp a napokban készültem el az utóbbi idők egyik "nagy munkájával":
http://csetneki.hu/gazdalkodj/
(bocsánat a reklámért;)

Tolosa

to számológép
Gratulálok Sanyi, ez tényleg szép munka lehetett!
Holnap megvizslatom jobban, mert szerettem ezt a játékot.

Sanyi

to szamo...@googlegroups.com
Köszi Tolosa ;)
A régi játékhoz egyébként nincs nagyon sok köze (a címén kívül), legfeljebb annyi, hogy ebben is gazdálkodni kell, lakást/bútorokat venni ;)

Visszatérve a számolóeszközökhöz, ezt találam ma:
Pagoda, részben szorobánokból építve:
http://szamologep.tumblr.com/post/2448205835/szoroban-kastely
(az eredeti forrás - http://www.printsofjapan.com/Index_Glossary_Si_thru_Tengai.htm - néha nagyon nehezen töldődik be, ezért gyorsan "megmentettem" a képet ;)

Pip?s

to szamo...@googlegroups.com
Sziasztok!

Az én csomagomból többek között ez is kipottyant:
http://www.akkrt.hu/397/tudomany/matematika/matematika
A fiaimtól kaptam. Semmit nem tudtam az előzményekről teljes volt a meglepetés. Egy darabig elleszek vele mert a könyv kb. 1500 oldalas. Érdemes beleolvasni az előszóba és a tartalomjegyzékbe. Nosztalgiázni vágyó öreg csókáknak is ajánlják. :-)

Hogy én is szolgáljak valami karácsonyi meglepetéssel:
http://edudownload.ti.com/downloads/files/cdn/smartview/30xProMV/TI-SmartViewTI-30XProMV1.0.1.175.exe

TI-30X Pro emulátor, 90 napos próbaverzió. (Én még nem próbáltam, a TI Bank-on találtam a linket.)

Tolosa

to számológép
Ez nagyon szép ajándék!
A 13. fejezetet különösen figyelmedbe ajánlom!:-)

Ahogy elnézem, nem lenne rossz az egész sorozatot a könyvespolcomon
látni!
/habár valószínűleg leszakadna alattuk a polc./

On dec. 25, 09:53, "Pip?s" <pipa...@gmail.com> wrote:
> [...]
> beleolvasni az előszóba és a tartalomjegyzékbe. Nosztalgiázni vágyó öreg

Tolosa

to számológép
Amikor indítani próbáltam az ".exe"-fájlt, a víruskeresőm
felháborodott.
Szóval ellenőrizzétek, mielőtt...

Tolosa

> [...]

> beleolvasni az előszóba és a tartalomjegyzékbe. Nosztalgiázni vágyó öreg

Tolosa

to számológép
Hogy ez most miért duplázódott???
Jó, tudom, fontos, de ennyire?:-)

Pip?s

to szamo...@googlegroups.com
Kösz, Tolosa! Pedig ez egy TI oldal nem?

Tolosa

to számológép
Na igen.
Egyébként nem biztos, hogy vírus, az én vírusfigyelőm elég raplis tud
lenni néha, de azért jobb az óvatosság.

Pip?s

to szamo...@googlegroups.com

ZilogR

to számológép
Én is Kellemes Ünnepeket Kívánok minden fórumozónak - még ha nem is
tudom, ki is vagyok én... (nézzétek meg a postjaimat a fórum technikai
dolgai topikban, pls....!)

Sanyi

to számológép
Egy jópofa retro számológépes játék, egy kis karácsonyi
lazításképpen :)
http://www.simplyeighties.com/game---digi-invaders.php
Írtam is róla ;)
http://szamologep.blogspot.com/2010/12/online-jatszhato-retro-szamologepes.html

Pip?s

to szamo...@googlegroups.com
Uff

Bár már tárgyaltunk a TI-30XPro gépről, emulátorral most tudtam először kipróbálni. Bár egy egyszerű nem programozható gép, a maga kategóriájában nem rossz szerkezet. Ugyanaz a nagy számítógépkonszern gyártja mint a HP 50g-t. (Kinpo ;-) Nem tudom ez a Datamath link volt-e már róla:
http://www.datamath.org/Sci/Modern/TI-30X-PRO.htm

Kíváncsiságból megnéztem mit lép a Tolosa által régebben "feldobott" y=x^2-4x+13 egyenletre.

Íme a gyökök:

És itt vannak a lenyomott billentyűk:

EndUff

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com

Minden Csoporttársamnak és "Alkalmai Hozzászólónak" (hogy Sanyit idézzem :) ) Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánok!

...és mint ez a kép is mutatja, az új generációt tessék időben megfertőzni! :D

Sanyi

to szamo...@googlegroups.com
Mostanában magam is elég alkalmi hozzászóló lettem.... ;)
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kívánok Nektek!

Sanyi

to szamo...@googlegroups.com
Jó kép, és egyszerre meghitt karácsonyi és számológépes ;)
A kalkulátor volt az egyik ajándék? :)

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Ez nem az "enyém", egy blogból linkeltem.
Persze eredetileg szexi számológépes csajt akartam, de a meghitt hangulatot jobbnak éreztem, hátha ezzel idecsaljuk a csajokat jövőre.
Sophie Germain biztos beállna a csapatba :P (Sophie Germain)

ext

to szamo...@googlegroups.com
Én is Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kívánok Nektek!

Pipás

to szamo...@googlegroups.com

Ha már Sophie, legyen inkább Ő. Lehet hogy nem nagy matekos, de majd legfeljebb betanítjuk... ;)
Boldog Karácsonyt mindenkinek!

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com

Egy rendkívül hasznos számítás: LINK
És mi mást kaphatna az ember Karácsonykor, mint egy kib... számológépet... :DDD  Én nem kaptam... :'-(

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
És mellékesen Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kívánok minden kedves fórumtársamnak!

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Tudtok valami matek programot Androidra? Egyet már letöltöttem.
(Mathematics)

Pipás

to szamo...@googlegroups.com

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Konkrétan és jellegében milyen érdekel? Van egy csomó Androidos számológépem. Kell?

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Kell. Még nem tudom mik a lehetőségek ezen a szerkezeten. Android 4.3
Előre is kösz!

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Küldtem egy levelet és egy linket. Remélem, táblagépről van szó!
Majd mesélj.

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Kösz, megkaptam. Erről van szó:
http://mobilarena.hu/teszt/google_nexus_7/bevezeto_tartozekok.html
32 Giga+SIM kártya. Most barátkozok vele.

Sanyi

to szamo...@googlegroups.com
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket mindenkinek!

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Neked is Sanyi!

2013. december 26., csütörtök 16:47:09 UTC+1 időpontban Sanyi a következőt írta:
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket mindenkinek!

Sanyi

to szamo...@googlegroups.com
Köszönöm szépen Pipás!
Mostanában kicsit változott az érdeklődési köröm, de azért remélem visszatalálok még a kalkulátorokhoz is... :)
(szegény blogomat is eléggé elhanyagoltam az utóbbi időben)
De azért a napokban szerintem átolvasom a topikot, és örülök hogy Ti még itt vagytok, és nagyon szép karácsonyt!

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Ó, gratulálok, legyen sok örömed benne! Majdnem olyan, mint az enyém!

Nem kéne egy Android topikot nyitnunk?

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Benne vagyok. Küldtem egy levelet, nézd meg.

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com

Kit érdekelnek a csajok - ha egy HP15C/42S/32SII/67/....... lapul a dobozkában...!?! :)
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket minden kedves fórumtársamnak!

Attila Válinth

to szamo...@googlegroups.com
Kellemes Ünnepeket!

ZilogR

to számológép
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket minden kedves Fórumtársamnak!

Pipás

to számológép
Én kérek elnézést...

2015. december 23., szerda 13:47:53 UTC+1 időpontban ZilogR a következőt írta:
> Kellemes Karácsonyi Ünnepeket minden kedves Fórumtársamnak!
FB_IMG_1450558075186.jpg

ZilogR

to számológép
:) ütős visszatérés :)

Attila Válinth

to számológép
Boldog Ünnepeket!

ZilogR

to számológép
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kívánok!

gyapo

to számológép
ZilogR, you wrote:
Z> Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kívánok!

Köszi, viszont kívánom, és egyben boldog új évet is.

Üdv.: gyapo

ZilogR

ZilogR

to számológép
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánok!

Bence

to számológép
Szintén!
Boldog Karácsonyt és Új Évet minden lelkes csoporttagnak és számológép-rajongónak!

Tolosa

to számológép
Kellemes Ünnepeket kívánok!
/sajnos a számológép rajongók szinte már hiánycikknek számítanak manapság.:-(/

gyapo

to számológép
2019 December 24, Tuesday 16:29 Tolosa, you wrote:
T> Kellemes Ünnepeket kívánok!
T> /sajnos a számológép rajongók szinte már hiánycikknek számítanak
T> manapság.:-(/

Csatlakozom.

Ti hogyan számolnátok ki, hogy hány féle egymástól különböző 1 MB-os file létezhet?
Alapjában egyszerű, 2^(1024*1024*8), de mennyi is ez decimálisan?

Üdv.: gyapo

ZilogR

to számológép
Ha jól becsültem, olyan 4,26E2525222
Nem kevés.

gyapo

to számológép
2019 December 24, Tuesday 22:23 ZilogR, you wrote:
Z> Ha jól becsültem, olyan 4,26E2525222
Z> Nem kevés.

A szám pontos. Nekem a SpeedCrunch windowsos programmal sikerült
kiszámolni (2^8388608).

Üdv.: gyapo

Message has been deleted

Tolosa

to számológép
Imént megpróbáltam beilleszteni az eredményt, de csak egy részét sikerült, tehát most mellékelem ".txt" fájlban, ha valakit érdekel.

eredmény1.txt

ZilogR

to számológép
Tolosa-nak: na, de ez biztosan nem lehet a pontos érték, mert már az eleje sem stimmel. ;) Az biztos, hogy két és fél MILLIÓ jegyet nem lehet így legörgetni és a Google nem enged ekkora hozzászólást, nameg te sem kopizol ki kb 1250 A4-es oldalnyi szöveget.

Tolosa

to számológép
Python-al számoltattam ki és ez jött ki eredményként.

Tolosa

to számológép
Maga a program nem is ajánlja az eredmény közvetlen megjelenítését, mivel saját ablakában ez 15122 sort jelentene. Viszont lehetőséget ad a kopizásra. Én ezt csináltam, a kopizott anyagot beillesztettem egy szövegszerkesztőbe és ezt mentettem ki erdeményként.
Ha ez téves, akkor a Python tévedett.:-)

ZilogR

to számológép
Milyen Python az, ami ilyet tud...?!

Tolosa

to számológép
Hát EZ.

ZilogR

to számológép
Én ma szedtem le ezt: https://mek.oszk.hu/08400/08435/08435.pdf és hozzá ezt: https://www.qpython.com/ hogy bárhol tudjam tanulni ezt a nyelvet, a konzol nem tudta kiírni az eredményt, hamarabb lelőttem, mint befejezhette volna, de kisebb hatványokat csont nélkül számolt.

ZilogR

to számológép
Nekem a SpeedCrunch windowsos programmal sikerült kiszámolni (2^8388608)

Én a PSION Siena-m Calculator-át uszítottam rá, tud 10-es alapú logaritmust, így el tudtam neki magyarázni, mi a feladat :)

Tolosa

to számológép
Mondjuk azt általam linkelt program is kb. 4 percig számolta a feladatot 64-bites procival, de egyéb helyen írják is, hogy sokat tud, de nagyon lassú a végrehajtás. Ha kipróbáltad, akkor láthattad, ez sem akarja kiírni az eredményt ennél a bizonyos feladatnál és ha mégis rákattintasz, figyelmeztet, hogy eszméletlen lassan fog menni a megjelenítés.

ZilogR

to számológép
Azért egy ilyen számításhoz a 4 perc nem tűnik hosszúnak, mégiscsak két és fél MILLIÓ jegyről van szó. Viszont a becslés 20 másodperc és pontos 8-10-12 jegyre,nameg a nagyságrend is rendben.

Tolosa

to számológép
Persze, hát nincs is különösebb gyakorlati jelentősége a sok számjegy megjelenítésének, csak gondoltam, ha már felvetődött a probléma, megpróbálok keresni olyan programot -vagy eszközt-, amivel tényleg kiszámolható a feladat. Nekem érdekesnek tűnt, hogy a Python megoldotta.

gyapo

to számológép
2019 December 27, Friday 09:46 Tolosa, you wrote:
> [...]
T> amivel tényleg kiszámolható a feladat. Nekem érdekesnek tűnt, hogy a Python megoldotta.

Volt aki egy hosszú élet legnagyobb részét arra fordította, hogy a pi
tizedesjegyeit számolja:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Ludolph_van_Ceulen
35 tizedesjegyhez egy 2^62 oldalú poligont használt.
Én meg úgy 10 éve egy kis programocskával kiszámoltam 1 millió
tizedesjegyre 1-2 óra alatt.

Üdv.: gyapo

Tolosa

to számológép
Talán a gyakorlati jelentőség fogalmát úgy lehetne pontosítani, hogy ugyan Arkhimédész korában a körök és háromszögek összefüggésével meghatározni a PI néhány tizedesjegyét, vagy manapság megtalálni a legnagyobb prímszámot az adott korban úri hincutságnak számít, de mindenképpen alapot biztosít egy jövőbeli lehetőséghez, amikor már szükségessé válik ezek tudása adott számításokhoz. A PI esetében Arkhimédész óta ez már bebizonyosodott, a prímszámok esetében még nem valószínű, hogy a jelenlegi több,mint 24 millió számjegyből álló felfedezésre gyakorlati szükség van /na jó, legfeljebb a titkosító rendszerekben/. Talán.
Mi, amikor itt ilyen problémákkal foglalkozunk, nyilván csak játszunk. Annak viszont nagyon jók az ilyen felvetések.

gyapo

to számológép
2019 December 27, Friday 16:46 Tolosa, you wrote:
T> Mi, amikor itt ilyen problémákkal foglalkozunk, nyilván csak játszunk.
T> Annak viszont nagyon jók az ilyen felvetések.

Persze, játék.
Kozmikus méretekben szoktam játszani a számokkal, mert ott nagyon
nagyok is vannak. Ugyanakkor a pi jegyei meglepően hamar adnak jó
eredményt akár egy naprendszerbeli utazáshoz is. Pl. a Föld-Plútó
sugarú kör kerületében a 13. tizedesjegye már csak 1 m-t számít. Ha az
Androméda galaxisig húzzuk a sugarat, akkor már a 23. tizedesjegy számít 1
m-t. Ha elmegyünk 14 milliárd fényévig, és akkora kört rajzolunk,
akkor már a 26. tizedesjegy lesz m-es nagyságrendű.

Üdv.: gyapo

Tolosa

to számológép
Még az a jó, hogy néhány fényév távolságnál néhány tíz méter tévedés nem sokat számít.:-)

ZilogR

to számológép
Azért nem örülnék, ha a szomszéd helyett engem lőnének seggbe x-sugárral a kis zöld emberkék a Sombrero-galaxisból. :)

ZilogR

Attila Válinth

to számológép
Dettó

gyapo

to szamo...@googlegroups.com
2020 December 25, Friday 10:23 ZilogR, you wrote:
Z> Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánok Minden Kedves Csoporttársamnak!

Köszönöm és viszont kívánom, most már csatlakozott hozzá a BÚÉK is.

Üdv.: gyapo