Apró - számológép adás-vétel, csere, akciók V. (calculator buy and sell)

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Tolosa,
Íme az új topik, a régi folytatása.

ZR, szerintem jó boltot csináltál, bőven megért annyit az a 12C.

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Köszönöm, Pipás!

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Nem ismerős valakinek ez a hírdetés?:-)

'1db szutykos, de ránézésre nem vettek ki belőle semmit és 1db szétszerelt (még a
Z80 is hiányzik) ABC80-at elcserélnék valamilyen nívósabb gyártótól származó
programozható zsebszámológépre (pl.: CASIO FX-sorozata 501, 502, 601, 602, ...).
Semmi kiegészítő, semmi kábel, csak egy 26x128b-os floppy, amin állítólag "ABC80
DISK OPERÁCIOS SYSTEM" van. Aki kapja, marja ;)'

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Haha, akkor most jön a pellengérre állítás, asszem... :)
De elmondhatom, h igen, nekem olyanom is volt... :D

Aznap egy óra alatt 10-15 email-t kaptam, olyan szövegekkel, hogy "el ne add, kerítünk számológépet" és "ugye megvan még a gép, nem adtad oda senkinek", de sajnos egy olyat se kaptam, h "CASIO nincs, de az egyetemista húgom bevállalta, hogy fél évig bármit megtesz neked! BÁRMIT érted!!!!?!?!??!"

Egy HP38G lett belőle.

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Egyébként tök véletlenül bukkantam rá erre az ezer éves hirdetésre.:-) /2004-es/

Dexter

to szamo...@googlegroups.com

A múltkor a HP-12C kapcsán volt szó a mai árak realitásáról.
Akkor ez most hogy...?
Lepukkant, hiányos, lehet, hogy nem is működik. Csak mert Braun?

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Egy fővárosi ismerősömnek van egy eladó TI-Nspire CAS gépe, 15000 Ft-ért.
Ha valakit érdekel, megadom az elérhetőségét.

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
[OFF]
SonyEricsson k850i-t vagy Nokia E51-et keresek megvételre - jó áron ;) !
Aki tud effélét, küldjön privát üzenetet!
[/OFF]

Fabulon

to szamo...@googlegroups.com
Sziasztok ! Örülök, hogy vagytok !
Kérdeznék is mindjárt: TI-200 Voyage-hoz látott már valaki. valahol magyar nyelvű doksit ?
92-eshez már találtam.

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Szia!

Csak az a magyar nyelvű kézikönyv van amit már láttál. Amit az tartalmaz azt a Voyage 200 tudja, a többit az angol kézikönyvből kell kibogarászni.

Fabulon

to szamo...@googlegroups.com
Sziasztok !

Költözés miatt eladom gyűjteményem számos darabját, nézzétek meg a listát, hátha értő kezekbe kerülhet egy-két jó darab:
a lista

Eladó lesz még egy HP49g+ (25e), egy TI-82 (6e) és sok más régi, ritka, fénylő piros-kék-zöld számjegyes masina ... :)

Írok majd !

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Ami ITT mindenkit a legjobban érdekel:
A régi ritka fénylő piros kék zöld között akad-e HP és CASIO fx?
Előre is köszönöm a választ!
Üdv: ZR

Fabulon

to szamo...@googlegroups.com
Kedves jó ZilogR ! Mondd miért érzek érdes keselyűszagot ? ... :)
Se adjisten, se válasz az előző hozzászólásban benne rejlő kérdésre.
Ráadásul mindenki nevében nyilatkozol, ami meglehetős bárdolatlanságra vall..
De ha már megköszönted, én nem leszek modortalan, tehát:
a válasz a kérdésedre határozott nem.
Tudod, ha lenne sem adnám el. (A Casio-kat esetleg.)
Azért nem, mert sok-sok évvel ezelőtt volt a kezemben egy HP65, programoztam is, tehát én is tudom, hogy miről van szó.
Vigasztalásul azért megkérdezlek: aztán Commodore számológépet fogtál e már a kezedben ? :)
Mindazonáltal köszönöm, hogy szóra méltattál, mégha zavaróan lekicsinylőnek éreztem is azt.
Üdv: Fabulon

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Azt gondolom, egy ilyen fórumon, csoportban teljesen értelmetlen dolog holmi flamewart indítani amiatt, hogy kinek ki hogyan gázol bele a lelkivilágába.
Feltételezem, te sem gondolod komolyan, hogy a Csoportot látogató kb. 10 ember közül éppen 1db válaszolt neked és emiatt másik 9-nek (vagy a maradék 7 milliárdnak) szarul kellene magát éreznie. :)

A második hozzászólásodban eladásra kínáltál gépeket, és ahogyan írtad is: "ha lenne sem adnám el" (a HP gépeidet). Te sem vagy egy buta ember, hogy felmérd, ezeknek a gépeknek van IGAZI értéke. Itt egy olyan közösség van, aki akár jó árat is adna egy-egy szép, működő darabért. Ha te nem akarod eladni a nem létező gépeidet, akkor nem akarom bunkónak érezni magam, ha a többi típus nem fog érdekelni. Ahogy Claudio is mondta a Sok hűhó semmiért-ben: "Barátodnak ne adj poshadt narancsot".

Feltételezem, olvasod egy ideje a hozzászólásokat a Csoportban és elég könnyű észrevenni az emberek nyilvánvaló tulajdonságait, így, ha nem vagyok szimpatikus, egyszerűen nem kell megszólítanod - vagy a reakcióimat, mondataimat, azok nyerseségét, nyíltságát, taplóságát tudd be a jellememnek.

:)

Fabulon

to szamo...@googlegroups.com
Semmi gond jóbarát, örülök, hogy a végül te is mosolyogsz ...

Látom igen, hogy tíz ember, sajnos ez így van.
Kiveszőben lévő állatfajta vagyunk.

A Facebookon szocializálódó generáció sosem lesz képes ráérezni erre a fajta "egyszerű - de nagyszerű" érzésre.

Számunkra és számukra teljesen mást jelent az IT.
A hőskornak - miként a vadnyugatnak - sajnos vége.
S ezen már a színes-szagos, érintőképernyős csodaszámológépek sem segítenek semmit.

Mondom "számunkra", és épp ez az, amiért egyáltalán választ írtam neked, s nem intéztem el az egészet egy vállrándítással.
Nem ellened írtam ... tehát nem kell letaplóznod magad.

De ha már kiveszünk ... vesszünk stílusosan, mert a stílus maga az ember ...

Fabulon

to szamo...@googlegroups.com
Csatlakozva tehát ZilogR barátomhoz:
működőképes HP-65 számológépet vennék !

Fabulon

to szamo...@googlegroups.com

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Hát Fabulon, hozott Isten a fórumon.
Az első hozzászólásod kapcsán: Van Voyage 200-ad? Azt is programoztad már?

Fabulon

to szamo...@googlegroups.com
Köszönöm Pipás ! Ez jólesett.

Igen, van egy Voyage-om, de sajnos semmim nincs hozzá, se kábel, se egyebek.
Programozni - nos nem programoztam még, leragadtam a szimbolikus egyenletmegoldásoknál.
Algoritmusát tekintve - nos ötletem sincs, hogyan csinálnék ilyet, mármint valamiféle CAS-t.
Egyszerűen elképesztő az a tudás, ami ebben a masinában benne van.
Leegyszerűsítve a kérdést - van egy algebrai kifejezés - mondjuk szöveges formában, nos értelmezés után, miféle belső struktúrában ábrázolható jól egy ilyen ...

De hogy fényezzem én is magam egy kicsit:
Anno csináltam C64-re tudományos számológép programot, ami "rendesen" működött, gombjai voltak, egy sprite-ot lehetett mozgatni a gombokon és ilymódon lehetett azokat nyomkodni.
Kezelte a műveleti prioritásokat (1+2*3^2=19), a zárójeleket, stb.
Nos ez sem triviális feladat, ha jobban belegondoltok. ("és akkor most megnyomta a 8-ast, mi is a teendő ?")
De CAS-t azt hiszem én nem tudnék csinálni.

Jó lenne egy működő TI emulátor - van nektek ilyen ?
Amit leszedtem, a ROM image kiválasztása után leáll.
Valószínűleg egy régebbi, már uninstallált verzióból maradt fenn vmi zavar.
De újrahúzni az oprendszert emiatt nem akarom.

Látom, hogy mindez itt eléggé offtopic. Folytathatjuk máshol ?

Voyage-hoz USB kábelt keresnék, vagy kölcsönöznék.
Szaktanácsot/lehetőséget is köszönettel vennék arra vonatkozóan, hogy szerintetek az alap fw-re mi hasznosat érdemes még telepíteni.

Pipás

to szamo...@googlegroups.com

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Azt azért csekkoljátok, h valami HP dömping van a Vaterán?!?

Pipás

to szamo...@googlegroups.com

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Ez a 15C közvetlen elődje. (?)

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Igen, ha bogarászol, lesz 97-es és egy 41 is.
Azt, hogy a 15 mennyivel jött a 34 után, igazából nem tudom, de vmi nagyon hasonlóak. Elég barátságos kis gépnek néz ki, de ezért az árért ebben az állapotban nem valószínű, hogy valaki ráraboljon.
Azért érdemes kicsit bogarászni utána, a kézikönyve elég jó, a SOLVER és integrálás részletesen le van írva, sokat lehet ezekből a régi cuccokból tanulni (mint pl.: a 11c kézikönyv a programozási módszerek leírásával eléggé egyedülálló).

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
>Azt, hogy a 15 mennyivel jött a 34 után, igazából nem tudom, de vmi nagyon hasonlóak.
Azt írja a Wikipédia (meg a HP Múzeum) hogy a 15C-vel cserélték le a 34C-t. (15C=34C+LCD kijelző+komplex számok+mátrixműveletek.)

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Csak úgy érdekességképpen

Ez az a kategória, amitől gyűjtemény egy gyűjtemény. :)

Tehát:
  • HP-1xC az összes(!), dobozában, gyűrűs(!) kézikönyvvel, eredeti tokkal, esetlegesen eredeti(!) elemekkel
  • CASIO fx-501P, 502P, 601P és 602P - hasonló felállásban
  • A többi csak galuska, nekem elhihetitek :)

Fabulon

to szamo...@googlegroups.com
Nos, egy ennyire eredeti állapotban lévő gépet bűn kivenni a dobozából.
De akkor meg minek ... semmivel nem jobb, mint egy műanyag makett.

Nem kötözködöm, de az eredeti elemeket is erősen túlzásnak gondolom, amennyiben a működéshez szükséges energiát biztosító egységről beszélünk.

Szóval éljen a galuska ! :)

Fabulon

to szamo...@googlegroups.com
Fura egyébiránt, hogy a régi HP-k ára így elszállt - idehaza is.

Egy időben a régi Commodore cuccoknak is irdatlan ára volt, aztán lecsengett.
Mára már fillérekért lehet venni ilyeneket (is).

Kíváncsi vagyok, hogy a HP árhullám meddig tart ki.
Message has been deleted

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Keresek megvételre TI-66, HP-9G gépeket. Ha van vkinek pls, dobjon egy üzenetet (akár privátot is).
Cserebere is szóba jöhet, de valszeg nem tudok mit adni, mondjuk egy HP 48SX-et adok egy TI-66-ért, ha valakinek kell éppenséggel (természetesen működőt, ellenben cserébe is hasonló felhozatalt szeretnék kérni :) )...
Várom a válaszokat! :)

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
ZR,
Hogy jutott eszedbe pont a HP 9G?

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Már régebben is vadásztam erre a típusra, hátha előfordul itthon vkinek. Azért azért nem biztos, h adok egy 48SX-et :)

Az lenne igazán jó, ha vki belemenne egy TI-66-ba vagy egy TI-95-be ;) bár sztem ez utóbbi igencsak esélytelen :)

Pipás

to szamo...@googlegroups.com

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Bevallom, eszembe sem jutott emulátort keresni... :) Én megrögzött maradi módon hiszek az "igaziban".
BTW: kézikönyvét láttad már (vagy bárki?), igazán lenyűgöző kis masina - kár, h ilyen "Texas-design" szerint készült... Olyan, mintha a Texasnál csupa félhülye terméktervező lenne, akiknek nincs esztétikai érzékük.
Mondok egy extrém példát: kézbe vesznek egy SONY XPERIA L-t és csinálnak egy számológépet, ami OLYAN. Ezek nem láttak még SZÉP eszközöket? Persze mindenkinek a saját gyereke a legszebb...

Itt van ez a TI-95. OK, több, mint 25 éves, de akkor is: Ha a kijelző alá kis menüket akarnak, akkor miért kell vastag gyászkerettel körberakni? Hogy ne olyan legyen, mint a HP kijelző a menüjével? Na, és ha olyan lesz?

Alapvetően az a kérdés, hogy miért nem teszik meg az emberek azt, ami nyilvánvalóan a legjobb lenne?

Pipás

to szamo...@googlegroups.com

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
OK, megvanni megvan, csak beleolvastam kicsit és nagyon tetszett :)
Rögtön gondoltam, hogy valami ilyen kellene nekem.
A TI-66 sem lenne rossz, most vhogy ráizgultam ezekre a mindent tudó semmitsemtudókra (azaz, ha akarsz valamit, akkor írj programot - na ezt hiányolom éppen).
Dexter, neked biztosan van egy TI-66 -od, add el nekem, pls!
Sőt, sztem te vetted meg a TI-95 -öt az Apródon :DDD
Sry, nem csesztetlek ;)

Fabulon

to szamo...@googlegroups.com
Hejhó !

A TI Voyage-omon szeretnék firmware-t frissíteni, mert tök jó ami rajta van, de van nála sok verzióval újabb is - hátha az még jobb ...
A gondom csak az, hogy nincs kábelem.

Nos, ha volna valakinek kábele jóáron, vagy kölcsön - netán szívesen részt venne egy firmware frissítésben, néhány sört nekem megérne a dolog, márcsak kíváncsiságból is.

Message has been deleted

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Nocsak, nocsak!:-)

HP-15C

Fabulon

to szamo...@googlegroups.com
Ahhoz képest, hogy svájci gyártmány ritka gagyi a kinézete. A számjegyek, a billentyűk - nagyon csúf.
Ezért én sosem adnék 30000-t.
De ahogy látom Svájcban is "csak" 89 CHF.

Egyébként ilyeneket kellene gyártanunk. Retróban mindig is jók voltunk.
Kis széria, jó minőség. Csak hát mire itt termék lenne belőle, annyi járulékos elvonás menne még rá, hogy drágább lenne, mint Svájcban.

De vissza az alaptörténethez: ti tudjátok, hogy mi kerül ebben a masinában ennyibe ??

2013. október 19., szombat 8:53:43 UTC+2 időpontban Tolosa a következőt írta:
Nocsak, nocsak!:-)

HP-15C

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Régebben itt már beszélgettünk a típusról, sőt, egyik topiktársunk vett is belőle és -azt hiszem- elégedett a szerkezettel. Leginkább a 'nocsak-nocsak' megjegyzésem arra vonatkozott, hogy valaki máris eladja, ráadásul elég komoly haszonkulccsal.

Fabulon

to szamo...@googlegroups.com
jó, jó - csak azt nem értem, hogy:
- én úgy látom, hogy talán még drágább is, mint az eredeti hp masinák
- kinézetre, első látásra nem olyan szépek, mint azok

szóval mi indokolja, hogy ez ennyit ér ?
tartósabb ? vmi spéci kialakítás ? vagy mi lehet ?

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Talán majd Ext topiktárs elmondja, miért kedveli ezt a kis masinát. Ő az, aki birtokol egy ilyen gépet.

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Egyébként EBBEN a topikban beszélgettünk róla, Ott Ext is elmond néhány dolgot a szerzeményéről.

Fabulon

to szamo...@googlegroups.com
hmm ... kezd derengeni. egyébiránt az árakat illetően nem is volt teljesen igazam:
ebay - usa:
hp10c - 60e
hp12c - 8e
hp15c - 45e

köszi az infókat !

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Én szereztem Ext-től egy ilyet, mivel neki kettő is volt. A honlapjukon van árlista a rendelésnél. Vannak fotók és videók is.
Maga a gép hitelkártya méretű, a billentyűzete elég fapados. Itt olvashatsz róla egy cikket a számológép blogban.
A processzora gyorsabb az eredetinél és a memória tartalma USB kábelen keresztül pc-re menthető, visszatölthető. A ROM is frissíthető. A ROM bug-mentes ellentétben a HP 15C Limited Edition gépével. Jó kis szerkezet. :o)

Pipás

to szamo...@googlegroups.com

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Nos, nem is lett akkora siker, mint amekkora siker lehetne EZ: http://youtu.be/12Ef97h9UE8

BTW: nagyon nyomják a WP34S -et, az meg bugos, mert nem fizetett amatőrök fejlesztik (ha ez egy cég lenne, akkor jó lenne, mert egy munkahelyen feladatok vannak, amit pénzért időre kell csinálni és ha nem csinálod vagy nem jól csinálod, akkor kihajítanak és jön a helyedre más, de itt ilyesmiről szó sincs), nameg érdekelne, hogy a felfóliázott billentyűzet meddig fogja bírni a nyomkodást. Egy használatra készített eszköznél nincs is bosszantóbb, mint mikor hímestojásként kell vele bánni, a billentyűkre ragasztott fóliák meg benne maradnak a tokban (persze lehet, hogy ez már megoldott, de kétlem).

A legjobban sikeredett HP gép a 32SII, hibája, hogy
  • egy karakteres változónevek vannak,
  • kicsi a RAM,
  • nem megy egyszerre az integrálás és a solver,
  • nem minden művelet van értelmezve a komplex számokra
  • nincsenek mátrixok és műveletek mátrixokkal
  • kevés a statisztikai funkció
  • nincsenek eloszlás és inverz eloszlásfüggvények

Akinek van, az tudja, hogy hasonló méretben egy HP42S ezeknek a hiányosságát le tud fedni, de azt a típust lehetetlen beszerezni.

A 17BII tudná, de nincsenek pl. szögfüggvények és nem programozható, így nem lehet a hiányzó funkciókat könnyedén megoldani, a solver-e nagyon jó, de nyögvenyelős pl. egy tangens függvény miatt egyenletet solvereztetni.

A HP48SX/GX ideális lenne, ha nem lenne féltégla.

A 49G jó lenne, ha nem lenne időnként reset-elős és mindent elfelejtős, nameg valljuk be, az is rohadt nagy dög (hamár nincs benne bővítőkártya hely és a billentyűk is kifelé állnak az előlap síkjából, akkor miért nem lehet fele ilyen vékony és kicsit összébb húzott billentyűzetű, hogy jó két centivel alacsonyabb és másféllel keskenyebb legyen)?

A 15C klónokról inkább ne, mert érdekes kísérletek, de nem tudják a nagy HP-előnyt, a billentyűzetet előállítani. A WP34-esek ezt tudják is, ezért döntöttek egy HP gép mellett, aminek az EPROM-ját lehet módosítani, de ők sem tudnak feliratokat módosítani, ők meg ezzel buknak el, nameg azzal, hogy szedett-vetett társaság írja a kódot (még ha profik is).

És ezzel be is zárult a kör.
Aki jót akar, eredeti gyárit vásárol.
Vagy vesz egy jó Texas-t.
Vagy egy jó és régi CASIO-t.
Ez utóbbi két gyártónál nem lesz sok csalódás, a mai garázsprojektekhez viszonyítva.

Na és amit linkeltem: Ha lehetne ilyet venni, nekem van bagóért vásárolt 12C-m, akár mindegyiket átalakíttatnám ilyenre, de ez a ... meg nem árulja, mondván, hogy ez csak egy érdekes projekt volt neki ("for personal experimentation" - ez most tényleg hülye, vagy csak rájátszik? Megcsinált egy gépben 5db őrülten sikeres HP gépet, HP külsővel, HP billentyűzettel, gyorsabb procival és itt abbahagyta ÉS elkezdte a csilivilizést a pontmátrixos kijelzővel, ahogy azt a másik videón lehet látni).

A fenti szigorúan magánvélemény, de tudom, h qrvára igazam van :D :D

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Most hogy megjelent a Prime, egyre népszerűbb lesz a fórumokon az 50g mint (úgy tűnik) a HP utolsó grafikus RPN-es  kalkulátora. Persze ez sem egy zsebbe való darab. A grafikus gépek mind nagyok.
A DM-15CC nekem meg azért kellett hogy végre jutányosan kipróbálhassak egy 15C-t. Arra meg jó volt, mert tetszett amit tapasztaltam. (4 szintű stack, programozás.)

Amúgy meg ja. Tényleg qrvára igazad van. :o)

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
:) Nekem mindig qrvára igazam van :DDD

BTW: Van vkinek egy Gameboy Advance SP eladó esetleg? AGS-101 kellene, tehát olyan, aminek háttérvilágítása van (a hátlapra a bal felső sarokba van írva a típus, lehet AGS-001 és AGS-101).
Ha csak játéka van vkinek hozzá, az is jelezzen!

Előre is köszönöm, ha vki veszi a fáradtságot és reagál.

Válinth Attila

to szamo...@googlegroups.com
Sziasztok!

Hát igen, azért egy HP15C-t ebay-on 50e alatt meg sem mutatnak, és akkor még a szállítást nem is számoltam...
Bocs, van 30 ezerért, de több a kiszállítás.

Egyébként vannak hibái, néha erőseben kell nyomni a gombját, hogy bevegye a karaktert, de pici, tudása hp15c, sokáig bírja 1 elemmel (bár engem ez érdekel a legkevésbé, a fejlesztő gyerek meg pont ezt emeli ki)
ZiloghR több előnyt-hátrányt tudna felsorolni :)
Nekem tetszik külalakilag is.

Válinth Attila

to szamo...@googlegroups.com
Na, most láttam csak, hogy meg is tette.
Köszi :)

Fabulon

to szamo...@googlegroups.com
Reagálok, bár nincs ilyen cuccom.
De ... ez egész jó áron van:
http://www.ebay.fr/itm/CONSOLE-GAME-BOY-ADVANCE-Sp-Gris-6-Jeux-/271303017229

Fogorvosnál: "doktor úr ... mindig qrvára fáj a fogam ..." :)

Egyébiránt mire jó neked egy ilyen cucc ?

Pipás

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Ez a számológép a valóságban is úgy néz ki, mintha makett lenne? A képen legalábbis úgy látszik. Az egész felület -a billentyűkkel együtt- mintha egy fröccsöntött tömb lenne.

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Egy félmatt fóliával van bevonva az egész eleje, az csillog be a képen. Amúgy meg tényleg makett, bankkártya méretű, a billentyűzet kínszenvedés. De: Az op. rendszer bugmentes ellentétben a HP Limited Editionnal.

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Ja, a 'makett' kifejezést azért használtam, mert ugye azoknál gyakran előfordul, hogy egy-egy elemét a szerkezetnek csak stilizálják, jelzik. Na, ez a billentyűzet pont úgy néz ki.

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Működik rajta minden.

Attila Válinth

to szamo...@googlegroups.com
Sziasztok!
Ez egy 3M műanyag fólia az elején. Én rendeltem egyet a Michael-től.
Nem adja drágán, és gondoltam legyen egy pluszban.
Egyébként napi szinten nyomkodom és még semmi baja.
:)
kepatmeretezes_hu_2014010818.16.14.jpg
kepatmeretezes_hu_2014010818.16.22.jpg

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Attila, tényleg nem szekálni akarlak, de valahogy nagyon mélyen hallgatsz a PRIM gépedről. Mi van? Nem tetszik, meguntad, vagy csak egyszerűen nincs időd foglalkozni vele?
Gondolom, nem vagyok egyedül vele, hogy érdekelne a tapasztalatod a géppel kapcsolatban.

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Bocsi, elírtam: szóval a PRIZM gépről lenne szó.

Ati Valinth

to szamo...@googlegroups.com
Sziasztok!
Nincs nagyon időm rá. Év elejei hajtás.
Tehát, fiókban pihen. :)

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Attila, írtam levelet, légyszi olvasd el!

Köszi!

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Valakit esetleg érdekel ez a gép? Mivel nekem is van ilyen, szerintem  megéri ezt az árat.

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Van egy 15C a Vaterán, ha vkit érdekel...

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Gondolom, csekkoljátok időnként a Vaterát, most éppen el lett árasztva grafikus gépekkel. Ha valakinek éppen ilyen irányú szívfájdalma lenne, nézzen körbe.
(keresőbe: HP* számológép* és bejelölve a "Keresés a leírásban is", ár szerint növekvőre a találatokat és rögvest ott figyelnek)

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Ma jár le a 15C a Vaterán, ha valakit érdekel, még megcsípheti - jelentősen olcsóbb, mint máshonnan, persze így is eléggé "drágaszág"...

Robert Czovek

to szamo...@googlegroups.com
Üdv! Anyagi okok miatt sürgősen eladó Budapesten egy HP 50G kitűnő állapotban bőr tokjával és CD-vel. Ára: 25.000 Ft  Akit érdekel ide írjon: czr...@hdsnet.hu  További szép napot! :)

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
ZilogR, te meg halmozod a hibás HP.17 gépeket magad körül?
/Na, meg a jó kis rugós kézikönyveket!/

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Nana, nem ér szimatolni!
Egyébként igen, hátha össze tudok rakni végre egy egészet!
Nameg kellene egy tok is :)

Kézikönyv az a mániám, mondhatni kézikönyv-fetisiszta vagyok :DDD Legyen eredeti és régi. Volt, hogy úgy adtam el gépet, hogy a könyv maradt. Pl.: fullos kézikönyvem van a HP-41-hez, nyomtatójához, kártyaolvasójához, de 3db gépen már túladtam (sőt, nincs is 41-esem).

Az igazi fejtörést a 12C jelentette, ugyanis ahhoz nem lehet elérni szkennelve az eredetit (még azon a bizonyos DVD-n sincs rajta!!!), gondolom azért, mert a HP most is gyártja és elérhető weben - de az nem az eredeti. Ehhez is HP-1xC stílusban megírt, formailag teljesen azonos könyvet adtak anno, amiből gyakorolva igazi élvezet a 12C használata - szerencsére felrakták árverésre a múlt év végén :) ;) ebay-en pedig rengeteg van belőle.

A mostani kézikönyvek nem annyira kiforrottak és nem szépek, sajnos. Tömegcikkek lettek, pedig egy jó kézikönyv kedvet tud csinálni egy-egy gép használatához, sőt, még a matekot, pénzügyi számításokat, programozást is könnyebb egy jó eszközzel jó könyvből tanulni (a HP gépek néha pótoltak egy-egy tankönyvet vagy apró ötleteket adtak).

Ha valakinek van esetleg eladó kézikönyve, írjon privátot! :)

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Nem igazán kellett szimatolni, hiszen én is rendszeresen böngészem a Vaterát számológép ügyben /mondjuk most inkább eladnom kéne, mint venni/ és ha már böngészek, hát csak meglátom, ami majd' kiszúrja a szememet!

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Egy tökéletesen működő HP-67-et kívánok elcserélni egy működő, megkímélt, angol kézikönyves, tokkal ellátott HP-21S-re!
A HP-67-ről képeket szívesen küldök, a kártyaolvasója megy, de nem húzza át a kártyát, ha elemről indítom el, akksim, töltőm, adapterem az nincs hozzá, így nem tudtam kipróbálni, mi történik, ha több kakaót kap.
A HP-67 magában a csere tárgya, kézikönyv, tok nincs - de így is jó vétel lehet annak, aki szeretne egy megkímélt masinát a hidegháború sűrűjéből!

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Sziasztok!

Kellene nekem egy kisebb méretű /fizikai méretre és nem kapacitásra gondolok/ elektronikus szervező /adatbank/.
Jó lenne olyan, aminek van fedele, de a fedél nem tartalmaz elektromos elemet /vagyis nincs az alap és a fedél között sérülékeny szalagkábel/.
Ha lenne valakinek, megvenném, vagy felkínálom érte cserébe a TI-Nspire gépemet három billentyűzettel együtt.
Emailem elméletileg publikus, ha nem, akkor tolosa1kukacfreemailponthu.

gyapo

to szamo...@googlegroups.com
> [...]
> elemet /vagyis nincs az alap és a fedél között sérülékeny szalagkábel/.
> Ha lenne valakinek, megvenném, vagy felkínálom érte cserébe a TI-Nspire

Manager calculatorra gondolsz? 32-64-128 kB, van 512 kB-os is, de az
szalagkábeles. 1-2-3 ezer Ft-ért lehet találni a vaterán, elég
aránytalannak tűnik a csere.

Üdv.: gyapo

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Igen, tudom, nézegettem a Vaterát és láttam jó néhányat. De mostanában kellemetlen tapasztalataim voltak az aukciós oldalon. Ugye szinte minden esetben előre kell fizetni és az ember zsákbamacskát kap. Vagy működik a cucc, vagy nem. Vagy hibátlan, vagy nem. Ha viszont topiktárstól veszek, akkor azért biztonságosabbnak tűnik az üzlet.
A Ti-Nspire valóban jóval többet ér egy átlagos organizernél. De láttam az interneten nagyon komoly cuccokat is. azért ajánlottam fel a Texas gépemet, ha valakinek olyanja van, az is beleférjen az üzletbe.
Érték alattit természetesen inkább megvenném.

gyapo

> [...]
> cucc, vagy nem. Vagy hibátlan, vagy nem. Ha viszont topiktárstól veszek,
> akkor azért biztonságosabbnak tűnik az üzlet.

Ja, mondjuk ez igaz. Ez az előre fizetős móka annyira beleivódott az
emberekbe, hogy ha vissza kell küldeni hiba miatt, akkor is azt várja
az eladó, hogy előre elküldje az ember a cuccot, és majd ő utólag
fizet. Pedig ha logikusan nézzük a dolgot, akkor pont fordítva
kellene.

> [...]
> ha valakinek olyanja van, az is beleférjen az üzletbe.
> Érték alattit természetesen inkább megvenném.

Nekem van egy pár, ha leírod mi a megfelelő szint, és van nekem olyan,
akkor elküldöm ajándékba.
Ezek általában 1-2-3 CR2032 elemmel mennek, telefonkönyv,
feljegyzések, naptár, scheduler, alarm funkciók, viszont ami nekem nem
tetszik, hogy megkezdett beírást nem jegyez meg ha közben kikapcsolom,
vagy magától kikapcsol beállított idő után, elég nehézkes a hosszabb
bejegyzések szerkesztése, és nem is lehet igazán hosszú, nagyjából 256
karakterre emlékszem.
Ezeknél sokkal fejlettebbek a pda-k, igaz csak 2 hetet megy egy
töltéssel (palmok), vagy ipod touch 1 hónap akkuidő kevés bekapcsolással.
Okostelefont azért nem mondok, mert azok borzalmasn rövid időt bírnak,
az 1 hét már nagyon jó eredmény (nokia lumia 610 sim nélkül repülőgép
módban 10-12 nap).

Üdv.: gyapo

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Igazából nincsenek nagy igényeim. Voltaképpen van nekem egy illetve kettő- Sharp ZR-500 adatbankom és használom is az egyiket. praktikus, mert nem különösen nem kell félnem adatvesztéstől, hiszen lehet bennük biztonsági mentést készíteni memória kártyára. Csak ugye böszme nagy gépek ezek, ezért van jó néhány gyakorta használt adatom a mobilomban is, amelyeket most szeretnék onnan lepusztítani /a paranoiám miatt:-)/, mert nem akarom 'online' eszközön tartani ezeket. Ezért egy kisebb, laposabb, 'mobilabb' eszköz kéne, amit beledobhatok a táskámba, nem foglal nagy helyet.
Igen, volt Androidos okostelefonom is, de nagyon gyorsan megváltam tőle, mert agyamra ment, hogy minden adathoz állandóan hozzáférést kunyerált.
Volt nekem egy aranyos kis Sharp ZQ-M403T, ami évekig kitartott mellettem és ami tökéletesen megfelet a célra. Most is megvan, de sajnos egyszer beborult az agyába és eltűnt belőle minden adat.
Ha lenne neked olyan, ami megfelelne és tudod nélkülözni, akkor nem kívánnám ajándékba, inkább megvenném.
Szóval a lényege az lenne, hogy legalább 32 kB-os, viszonylag kis méretű és ha lehet, fedeles, de 'üres fedeles' legyen.
Most azért keresgélek szűkebb régiómon belül is, hátha találok olyan  készüléket, amit ki tudok próbálni, mert helyben van.
Ja: a végén említett cuccok /Ipod, PDA, Palm, okostelefon alapból kiesnek a számításból/.

gyapo

to szamo...@googlegroups.com
> Szóval a lényege az lenne, hogy legalább 32 kB-os, viszonylag kis méretű és
> ha lehet, fedeles, de 'üres fedeles' legyen.

Jó, szétnézek, kipróbálom a működést, hátha lesz megfelelő, én már nem
használom egyiket se.

> Ja: a végén említett cuccok /Ipod, PDA, Palm, okostelefon alapból kiesnek a
> számításból/.

Nálam a két eszköz vált be, telefon és pda. A telefon most egy
SE-K310, ezzel nincs adatkapcsolat, csak telefonálni lehet vele. És
pda, ami egyébként telefon, de nincs benne SIM, viszont van wifi,
az adatok meg kódoltan vannak rajta vagy erre készült programban vagy
passwordos zip file-ban.
A pda kiszorította a számológépet, pedig előtte évtizedekig hurcoltam
a táskámban.
További eszközök is annak, fényképezőgép, gps, nem vagyok híve a
mindent egybe megoldásnak amit naponta tölteni kell, és ha elfelejtem,
akkor egyszerre nem működik semmi.

Üdv.: gyapo

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Végül is a jelenleg használt telefonom is egy 'okostelefon' -egy Sony Ericsson P1i-, amire -habár ősrégi- éppen azért álltam át pár hete, mert sokat tud, de mégis kicsit 'zárkózottabb' a Symbian rendszer miatt. Nálam is tiltott minden adatkapcsolat, még a wifit sem használom rajta, ennek ellenére még ebben sem bízom meg -ami a kényesebb adataimat illeti.
Köszi, ha körülnézel a cuccaid közt.

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Azért csak most látom, milyen hülyeséget írtam itt minap.
Természetesen nem SHARP ZR-500-ról van szó, hanem SHARP ZR-5800-ról.
Bocsi. Már a szemüvegem sem a régi.:-(

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
:)

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
IMHO ennél nagyobb hülyeség egy TINSPIRE-t adni egy őskövület 32kB-os menedzserkalkulátorért :)
De persze lehet, h másnak ez jó... :)

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Nos, azt hiszem, mi ketten nem ugyanabban a világban élünk. Persze nem vagyok egyedül a saját univerzumomban, hiszen egyik kedves topiktársam éppen a napokban bizonyította be, hogy nem csak a pénzről mesélnek a csillagok.
Egyébként meg -ahogy írtam is- jó néhány olyan cuccot is láttam a neten ebben a műfajban, amiért gondolkodás nélkül odaadnám a TI-nspire gépemet..

Fabulon

to szamo...@googlegroups.com
"nem csak a pénzről mesélnek a csillagok."

Ez jó és velős mondás ! Tetszik nekem, megjegyzem - köszönöm !

Kedves fórumtársak ! Tudtok e netán eladó voyage-t ezen kívül, lehetőleg jó áron ?
http://olx.hu/hirdetes/szamologep-gyujtemeny-elado-darabonkent-is-ID27gxZ.html

Fabulon

to szamo...@googlegroups.com
Tolosa, mi a gond az Nspire-ral ? Miért nem tetszik ?
Sosem volt még nálam ilyen gép, érdekelne a véleményed.

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Szia Fabulon!

Valóban nem vagyok elájulva a TI-Nspire kezelhetőségétől - a tudása egyébként elképesztő-, de a fenti esetben nem erről van szó. Leginkább arról, hogy kettő darab gépem van, az egyik 'sima' TI-Nspire (ezt adnám/cserélném el), a másik pedig TI-Nspire CAS (ezt tartom meg magamnak).

Amint említettem, nagyon sokat tud ez a gép, nagyon jó a grafikája, tehát szórakozásilag príma egy szerkezet. Zsebgépnek ugye nem nevezhető, mert óriási batár, de ha nem akarja az ember jegyzetfüzetként használni, akkor ezzel a tulajdonságával megbékélhet. Mindent tud, amit valaha számológép tudott és hatalmas memóriával rendelkezik. Programozhatósága mondjuk erősen korlátozott, de lehetséges.
Ha érintőképernyős lenne és cerkával vezérelhető, még szeretni is tudnám.:-)

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com

Valakit esetleg érdekel egy HP-49G Plusz gép valami okos dologért cserébe?
Van hozzá néhány eredeti kézikönyvem is.

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
 Nem nagyon működik itt a csere-bere, de azért megkérdezem: nincs esetleg valakinek egy kallódó HP-40GS gépe, amit elcserélne velem létező gépeim bármelyikére /kivétel a Casio Algebra FX 2.0 Plus?

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
ZilogR, működik még az sg.hu regisztrációd? Valakitől szeretnék ott infót kérni, de nem lehet regisztrálni /nem működik a dolog/.

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Őskövület vagyok ott és ha küldesz egy emailt, akkor természetesen leszek postás! :)

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
A Vaterán láttam egy HP-12C gépet egészen normális áron.

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Jaja, már az előző körben is ráalkudtam, h 2000-ért elviszem. :)

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Más: köszi, hogy rászóltál a másik ürgére, jelentkezett nagy nehezen, de eszméletlen lassú a kommunikációja. Gondolom, max. hetente egyszer nézi a leveleit.

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Ha esetleg valakit elbizonytalanítottam volna a Vaterás 12C-vel, jelzem, h kiszálltam a licitből.
Ez a CR2032-es elemmel szerelt Made in China változat, érdekelt volna, h hogyan hasít...
Ebben már a gyors proci van vagy még a klasszikus 12C?
Külalakra azért hozza az USA és Brazil változatot, a színei, a karakterek kinézete rendben vannak.

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Mivel az én beírásomra válaszoltál, gondolom úgy véled, nekem voltak szándékaim azzal a géppel, de nem.:-)
Inkább eladnom kellene már egyet a három HP-12C gépem közül, mintsem venni.
Mondjuk a legutóbbit mindenképpen megtartom, mert ez egy HP-12C Platinum, ami tényleg sokkal gyorsabb a régi gépeknél. És igen, ez már valóban CR-2032 elemmel műxik. Mondjuk azért ez is Made in China.Viszont -mivel 25th Anniversary Edition, van hozzá egy nagyon guszta eredeti HP mágnesesen bepattintós valódi bőr tok is.

It is loading more messages.