Buggar?

Bjorne Gustafsson

to Sveriges Radio API forum
Sen några veckor tillbaka så är det bekymmer med api:et - vissa filer & format saknas för avsnitt.
Tex program 5380 Nyhetsuppdatering från ekot, för den 2021-04-07 17:45 (UTC 15:45) - det är  <episode id="1685198".  Broadcatsfile saknas dock: <broadcastfile id="7785850">
<url>
http://sverigesradio.se/topsy/ljudfil/srapi/7785850.m4a
</url>

curl ger:

För program 4540 så är det samma sak - där finns det dock en podfile som funkar.

Nåt jag gör fel?

/////Björne

Anton Thomasson

to sr-...@googlegroups.com
Jag har också sett detta.

Något liknande var ett återkommande problem, särskilt på helger, för något år sedan, men har funkat bra tills nyligen.
Lite som att det behövdes manuella handgrepp med jämna mellanrum...
Det hade varit fint om SR:s egna app använde samma API, så det blev lite mer tydligt när det här går sönder.

Mvh
Anton

--
Det här meddelandet skickas till dig eftersom du prenumererar på gruppen "Sveriges Radio API forum" i Google Grupper.
Om du vill sluta prenumerera på den här gruppen och inte längre få någon e-post från den skickar du ett e-postmeddelande till sr-api+un...@googlegroups.com.

Karolina Wihed

to Sveriges Radio API forum
Hej, och tack för exemplen!
Vi pensionerade lyssnaigen för ett par veckor sedan, och det verkar som att det missats att ett system fortfarande lämnar ut den adressen i vissa lägen.
Jag har sagt till teamet som har hand om systemet och de ska fixa det så snart de kan.
(Det ska vara lyssna.sr.se....)
Anropet används på ett lite obskyrt ställe i Android-appen, så det förklarar ett par felanmälningar på den - och även Windows10-appen tror jag.

mvh
Karolina Wihed / utvecklare / support sverigesradio.se

Karolina Wihed

to Sveriges Radio API forum
Hej
Nu är detta fixat.