nextsong i playlist

Fredrik

to Sveriges Radio API forum
Hej. Jag har noterat något som ser lite skumt ut och det är att  Nextsong i playlist-api´t verkar visa information för långt fram i tiden. Se exempel: http://api.sr.se/api/v2/playlists/rightnow?channelid=164

<song>
<title>Everything We Need</title>
<description>
Kanye West, Ty Dolla $Ign & Ant Clemons - Everything We Need
</description>
<artist>Kanye West, Ty Dolla $Ign & Ant Clemons</artist>
<composer>
Kanye West/Mike Dean/Federico Vindver/Michael Mule/Isaac Deboni/Jahmal Gwin/Ronald Spence Jr./Tyrone William Griffin/Anthony Clemons/Bradford Lewis/Cydel Charles Young
</composer>
<conductor/>
<albumname/>
<recordlabel>Universal Music</recordlabel>
<lyricist>Ant Clemons/Kanye West/Ty Dolla $ign</lyricist>
<producer/>
<starttimeutc>2020-01-13T15:12:15Z</starttimeutc>
<stoptimeutc>2020-01-13T15:14:09Z</stoptimeutc>
</song>
<nextsong>
<title>Fades Away (Tribute Concert Version)</title>
<description>
Mishcatt,Avicii - Fades Away (Tribute Concert Version)
</description>
<artist>Mishcatt,Avicii</artist>
<composer>Joe Janiak,Carl Falk,Tim Bergling,Joakim Berg</composer>
<albumname/>
<recordlabel>Universal Music</recordlabel>
<lyricist>Joe Janiak,Carl Falk,Tim Bergling,Joakim Berg</lyricist>
<starttimeutc>2020-01-13T21:03:10Z</starttimeutc>
<stoptimeutc>2020-01-13T21:05:57Z</stoptimeutc>
</nextsong>
<channel id="164" name="P3"/>
</playlist>
</sr>

Går det att få snurr på detta igen så nextsong visas korrekt ?

Mvh
Fredrik

Karolina Wihed

to Sveriges Radio API forum
Hej
Jag misstänker att det är för att programmet som sänds just då inte har låtlistan inlagd i förväg - medans det 21.03 börjar ett program där allt redan är förberett.
Så nästa låt som finns i systemet är 21.03.
När jag tittar just nu och jämför med vad som spelas så kommer nästa låt 18.03 (UTC), vilket är när P3 Med Elin Stömberg börjar.

/Karolina (utvecklare /support sverigesradio.se

Fredrik

to Sveriges Radio API forum
Hej.

Tack för svar. Följdfrågan blir då om det finns något sätt via api att få fram vilken tid nästa låt ska spelas (om låtlistan inte är inlagd i förväg) eller får man ta reda på det genom att efterfråga nuvarande låt (<song>-taggen) ?.
Och hur ofta uppdateras informationen i http://api.sr.se/api/v2/playlists/rightnow?channelid=164 ? Kan man räkna med att den låten som spelas just nu visas i API´t precis när den börjar eller är det en eftersläpning ?

Mvh
Fredrik