RSS för radio för minoriteter i Sverige.

Theresa Weber-Qvarfort

to Sveriges Radio API forum
Hej!
Vi skulle gärna implementera en API för Sapmi radio och de andra minoritetsspråken vi har här i Sverige.
Var hittar jag antingen RSS-adressen eller API för detta?

Mvh
Theresa

Karolina Wihed

to Sveriges Radio API forum
Hej
Längst ned på varje programsida så finns det en länk till varje programsidas RSS-flöde,  t.ex https://api.sr.se/api/rss/program/2327 för Sameradion, där 2327 är Sameradions programID.

Om ni vill ta fram dem med hjälp av APIet ta fram programID, så hittar man de program som ligger i kategorin Språk här:

Jag tror inte alla de programmen har poddar, men om de finns så finns det en länk till till Poddflödet längst ned på sidan.
Tyvärr så går detta flöde inte att plocka fram via APIet, men det går att plocka fram endast filerna som det beskrivs här:
Men då får man inte avsnittsinformation.

mvh
Karolina Wihed
utvecklare / support sverigesradio.se

Theresa Weber-Qvarfort

to sr-...@googlegroups.com
Tack så mycket!
Gäller detta alla program att det står längst nere rss-länken?
Mvh
Theresa

--
Det här meddelandet skickas till dig eftersom du prenumererar på ett ämne i gruppen "Sveriges Radio API forum" i Google Grupper.

Karolina Wihed

to Sveriges Radio API forum
Ja, den finns på alla programsidor, men det är inte alltid säkert att flödet innehåller något användbart, ibland är det bara några gamla informationsartiklar som kommer upp där,  om det är ett program som bara har sändningar.