Polska rozczarowała się Zachodem

silvio balconetti

>Procesy zachodzące w Polsce, jak w innych krajach
wschodnioeuropejskich, dają nadzieję na poprawę stosunków tych krajów z
Rosją na tle ich rozczarowania drogą "czysto zachodnią" - ocenia portal
Gazeta.ru wymieniając w tym kontekście zmiany w polskim rządzie.

(...)

"Demokratyczne ideały Zjednoczonej Europy w Polsce budzą, jeśli nie
całkowite rozczarowanie, to są poddawane w wątpliwość" - powiedział
portalowi Siergiej Oznobiszczew z Instytutu Ocen Strategicznych.
Prognozuje on "pewien odwrót" od dotychczasowej drogi; jego zdaniem
podobne procesy odbyły się już na Węgrzech i w Czechach.

"Można mieć nadzieję, że Rosja wykorzysta to w celu uregulowania
stosunków z Warszawą" - ocenił Oznobiszczew. Politolog wskazał, że
Polska i Rosja pozostają sąsiadami i tego faktu nie można zmienić, a
zatem "odnawianie więzi" między oboma krajami "ma sens".<

https://businessinsider.com.pl/finanse/makroekonomia/media-polska-rozczarowala-sie-zachodemto-szansa-dla-rosji/xcgt2pf

MM pojedzie pewnie z pierwsza wizyta do Moskwy i zlozy wniosek o
przystapienie do unii euroazjatyckiej?
--
saluto
SB dr angelologii apokryficznej

Coroner

silvio balconetti <sil...@invalid.invalid> Wrote in message:
Schulz mowi ze bedzie coniektorych z UE wywalac, wiec moze i
dobrze sobie jakies alternatywy na czarna godzine zaklepac?
;)

--

----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/

John_Smith

On 2017-12-11 15:04, silvio balconetti wrote:
> [...]
>

> MM pojedzie pewnie z pierwsza wizyta do Moskwy i zlozy wniosek o

Rzecz w tym, ze Rosja, nie ma do zaoferowania nawet tego rozczarowania...

ps:

Andrew Karts

Tym niemniej sa to nasi slowianscy bracia. W takiej wiezy emocjonalne i krwi zawsze sie licza. Mozna sie nie zgadzac lecz stosunki nalezy tak kultywowac, aby tego typu wiezi nie zniszczyc, a wiec je podkreslac. Nigdy bowiem nie wiadomo, kiedy moze nadejsc koniecznosc zlozenia razem powtornej wizyty w Berlinie. Oby jednak nie lecz dlugoterminowa przyszlosc w ukladach ludzkich jest nieprzewidywalna. Otrzymujemy z Zachodu stanowczo wiecej uwagi i troski jakby na marginalnego partnera wypadalo.

silvio balconetti

Nie ma co sie smiac. Polskie jablka we Wladywostoku, turystyka bezwizowa
do Korei Polnocnej i Wenezueli! :-)

Jeneral od Infanterii

On Monday, December 11, 2017 at 9:23:00 AM UTC-7, Andrew Karts wrote:
> Tym niemniej sa to nasi slowianscy bracia. W takiej wiezy emocjonalne i krwi zawsze sie licza. Mozna sie nie zgadzac lecz stosunki nalezy tak kultywowac, aby tego typu wiezi nie zniszczyc, a wiec je podkreslac. Nigdy bowiem nie wiadomo, kiedy moze nadejsc koniecznosc zlozenia razem powtornej wizyty w Berlinie.

Poprzednia "wizyta" dobyla sie dzieki uprzejmosci Jozefa Stalina, gdyz marszalek Zukow, uwazal inaczej, wyniki walki 1 DP LWP pod Budziszynem byly okropne.

"29 kwietnia wieczorem generał Michał Rola-Żymierski poprosił radzieckiego marszałka Gieorgija Żukowa o wyrażenie zgody na udział polskiej 1. Dywizji Piechoty im. Tadeusza Kościuszki w szturmie na Berlin.

Marszałek Żukow odpowiedział wymijająco, że „w tej sprawie zwróci się do Naczelnego Dowódcy”.

I faktycznie za zgodą Józefa Stalina Żukow wydał rozkaz przemieszczenia 1 DP w rejon bezpośrednich walk i przydzielenia poszczególnych pułków do radzieckich jednostek pancernych.

W ten oto sposób Polacy mieli brać udział oficjalnie w historycznym szturmie Berlina".

Istnieje nawet falaszywy malunek ukazujacy zatkanie obok radzieckiej flagi, flagi polskiej, nad Reichstagiem.

John_Smith

On 2017-12-11 17:22, Andrew Karts wrote:
> Tym niemniej sa to nasi slowianscy bracia. W takiej wiezy emocjonalne i krwi zawsze sie licza. Mozna sie nie zgadzac lecz stosunki nalezy tak kultywowac, aby tego typu wiezi nie zniszczyc, a wiec je podkreslac. Nigdy bowiem nie wiadomo, kiedy moze nadejsc koniecznosc zlozenia razem powtornej wizyty w Berlinie. Oby jednak nie lecz dlugoterminowa przyszlosc w ukladach ludzkich jest nieprzewidywalna. Otrzymujemy z Zachodu stanowczo wiecej uwagi i troski jakby na marginalnego partnera wypadalo.

Istotne jest, takze i to, ze pomiedzy nami a bezkresnym stepem jest
jeszcze te sto milionow slowian.
Jednak, juz w armii, dwoch, na pieciu, to muzulmanie.

ps: Jak tak patrze na rejestracje samochodow na niemieckich
autostradach, to mam wrazenie, jakby ta rewizyta caly czas trwala.

John_Smith

Coroner

on Mon, 11 Dec 2017 21:27:50 +0100 John_Smith wrote:

> Istotne jest, takze i to, ze pomiedzy nami a bezkresnym stepem jest
> jeszcze te sto milionow slowian.
> Jednak, juz w armii, dwoch, na pieciu, to muzulmanie.

tymniemniej, moze i racja, ze ze wzdledu na slowianskie braterstwo i
wiezy krwi wielu ciagnie do Rosji. Moze to jakies przeznaczenie
przynajmniej Polski B? ;)

John_Smith

Raczej, zaszlosci historyczne, zeby nie powiedziec 'teczkowe'...

ps: wiadomo, teczki z Polski A, przejelo BND

Piotr

On Monday, December 11, 2017 at 12:53:00 PM UTC-3:30, Andrew Karts wrote:
> Tym niemniej sa to nasi slowianscy bracia. W takiej wiezy emocjonalne i krwi zawsze sie licza.

np. w Katyniu, na Kolymie, na Wolyniu. "Nasi slowianscy bracia", "Takie wiezy emocjonalne i krwi zawsze sie licza". "Taras Bulba".

No ale nie on pierwszy. Patrz ulubiona sztuka Maxopki, zamienic tylko "Panslavista" na "Bulba":

==================
Panslavista <panslavi...@wp.pl> wrote:
"Parch to parch, a Ukraińcy i Rosjanie to nasi bracia, nie obcy"

Ja: Sztuka jednoaktowa: "Panslavista na Wolyniu"

Zagroda chlopska, pogodny letni dzien.

Z krytej strzecha stodoly dochodza jeki zony Panslavisty grupowo gwalconej w stodole. Pod chlewikiem jego coreczka rabana przez rozbawionych molojocow siekiera.

Panslavista rozciagniety na klepisku, rece przywiazane do orczyka jednego konia, nogi do orczyka drugiego konia, ustawionego w przeciwnym kierunku.
Obok Starszyj Bulawnyj dopala papierosa, rzuca na ziemie rozgniata czubem oficerki i siega po bat.

Panslavista szepcze "Bracia, co wy?"

Kurtyna.
===============

Andrew Karts

Ciagle koszula blizsza cialu niz kamizelka. Niekompatybilnosc kulturowa i emocjonalna miedzy Polska I Niemcami jest wieksza.

Coroner

on Tue, 12 Dec 2017 19:35:59 -0800 Andrew Karts wrote:

> Ciagle koszula blizsza cialu niz kamizelka. Niekompatybilnosc kulturowa
> i emocjonalna miedzy Polska I Niemcami jest wieksza.

a tacy Czesi i Horwaci wiedza dokladnie czego chca, znaczy maja chyba
mutacje ;)

jacekb...@gmail.com

Z jaką Rosją Komuchu? Rosję zarżnęliście dokładnie sto lat temu. Po Rosji pozostało milczenie owiec i wycie samotnego wilka.

Andrew Karts

Gadanie. Tak jakby nic nie bylo w stanie sie odrodzic. 3 miliony partaigenosen zarzynalo Polske i do konca nie dorzneli.

Andrew Karts

Rewolucja bolszewicka byla kara boska na Rosje za zniszczenie swego chrzescijanskiego sasiada. Mysle, ze wlasciwe wnioski zostana z tego wyciagniete.

John_Smith

Tak, maja, zwlaszcza Czesi, od czasu bitwy pod Biala Gora...

ps:

Coroner

bitwa byla ponoc na gorze, ale obojetnie co komunisci czescy opowiadali,
wtedy pra-Czesi wybrali protestanckiego krola z Palatynatu, no i go
katoliccy Autryjacy z Hiszpanami napadli, az sie biedacy protestanci w
Sachsoni chronili. Zaczela sie katolizacja ogniem i mieczem, nie ma sie
tez co dziwic, ze dzis w Czechach az kilka procent wierzacych. Pan posel
mowil, ze maja gdzies jakies trojmorza ;)

"Czechy zawsze były krajem zorientowanym na Niemcy". Europoseł PiS o
wycofaniu się Czech z koncepcji Trójmorza

http://natemat.pl/210691,czechy-zawsze-byly-krajem-zorientowanym-na-
niemcy-europosel-pis-o-wycofaniu-sie-czech-z-koalicji-trojmorza

Taras Bulba

Tutaj oczywiste dowody tego'zawsze', Coronerze:

https://www.youtube.com/watch?v=g6IFfQdM7EI

John_Smith

To bardzo elegancki gest czeskiej polityki wobec Niemiec i nic poza tym.

Koncepcja trojmorza, byla od dziesiecioleci instrumentem politycznego
dyscyplinowania wiezgajacych na amerykanskim postronku, Niemiec.
I zapewne, jeszcze przez wiele lat tak bedzie.
Zauwaz nastepujaca sekwencje wydazen: ilekroc jakis polski polityk
glosno dyskutuje idee jedwabnego szlaku, to natychmiast zjawia sie jakis
amerykaniec i proponuje powrot do koncepcji trojmorza.

ps: tu nie chodzi o to by zbudowac to trojmorze, ale o potencjalna
mozliwosc zbudowania.

jacekb...@gmail.com

Wiesz dlaczego Hitler swoją wojnę przegrał po sześciu latach? Potrafił mordować, nie potrafił kłamać, czyli wciągać swoje ofiary do grona katów. Józef Mackiewicz był świadkiem obu okupacji, które podsumował tak: Niemcy robią z nas bohaterów, sowieci zamieniają nas w gówno.
Dzisiejsza Rosja nadal stoi w schizofrenicznym rozkroku pomiędzy prawdą o sobie a czerwonym kłamstwem - dalsza faza kultury narodowej w formie, sowieciarskiej w treści.

jacekb...@gmail.com

Od dziesięcioleci?
Obawiam się, że Amerykanie nigdy nie dostrzegali takiej perspektywy, jak trójmorze (bo niby kiedy? - w czasach komuny, wojny, czy jeszcze wcześniej, kiedy mieli w d... Europę i świat?) Natomiast idea nowego Jedwabnego Szlaku ogłoszona została niedawno i zainteresowanie ta ideą ze strony Polski natychmiast wzbudziło zainteresowanie Ameryki (Trumpa) Trójmorzem, a nawet szerszym od niego projektem Międzymorza.
Co daje Ameryce perspektywa Miedzymorza? Niedopuszczenie do powstania granicy Niemiecko-Chińskiej na Uralu (albo gdzieś na Wołdze). Co nam daje perspektywa Jedwabnego Szlaku? Zainteresowanie się Ameryki Miedzymorzem (zobaczcie jak szybciutko przysłali te Abramsy po wizycie Dudy w ChRL).

Pozdrawiam
Jacek B.

John_Smith

To juz tu cichutko pobrzmiewa idea miedzymorza...
https://pl.wikipedia.org/wiki/Czterna%C5%9Bcie_punkt%C3%B3w_Wilsona

ps: a po II WW, za miedzymorzem 'robila' granica RFN - NRD.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a9/Germany_occupation_zones_with_border.jpg

jacekb...@gmail.com

No rzeczywiście cichutko, bo w końcu zwyciężyli izolacjonisci. Natomiast po wojnie to oni myśleli, że się ułożą z sowietami jak kiedyś z Rosją w czasie Świętego Przymierza. Po rozpadzie sowietów ta idea odżyła, dokąd się nie okazało, że Rosja Putina to dalej sowiety, z którymi nie da się racjonalnie rozmawiać. Drugi raz im na piękne oczy tak szybko nie uwierzą, więc jakieś historyczne okno na Międzymorze się otwiera.
Dla nas to wielka szansa, bo obie wojny światowe + wojny na Bałkanach powstały na obszarze Trójmorza głównie za sprawa rozgrywek niemiecko-rosyjskich. Trzeba te dwa wilki po prostu rozdzielić, jeśli nie chcemy mieć tutaj kolejnej krwawej jatki (zwłaszcza że to niewiele kosztuje - wystarczy infrastruktura komunikacyjno - transportowa, a więzy same się zacisną).

Piotr

On Wednesday, December 13, 2017 at 12:06:01 AM UTC-3:30, Andrew Karts wrote:
> Ciagle koszula blizsza cialu niz kamizelka.

powie to polskim oficerom w Katyniu. Albo rabanych siekierami na Wolyniu.

Coroner

no i nawet wtedy zorientowani na Niemcy. Nie mozna poslowi nic zaczucic ;)

Coroner

to jak stara jest ta koncepcja trojmorza, ze miala byc od dzieciecioleci
instrumentem? ;) A Miedzymorze juz za Pilsudzkiego wlasnie Czesi
torpedowali.

Andrew Karts

Gruzin z internacjonalistyczna czereda wowczas rzadzili. Tym niemniej, jestem starszym, spotkalem wielu zeslancow. Na poziomie normalnie ludzkim nie mieli problemow z Rosjanami, a nawet doznali wiele sympatii.

jacekb...@gmail.com

Którego sąsiada?
Carska Rosja podbijała swoich sąsiadów, ale uważając się za Trzeci Rzym nikogo nie niszczyła. Z reszta tak była postrzegana w krajach słowiańskich i na chrześcijańskim Zakaukaziu - jako 'russkij mir', czyli nowożytny pax romanum gwarantujacy bezpieczne przetrwanie w sąsiedztwie innych bardziej nieprzyjaznych potęg (nawet w Polsce silny był ruch endecki).

Rewolucję bolszewicką zrobili niemieccy dywersanci na tyłach Ost-frontu składający się z szumowin najrozmaitszego pochodzenia etnicznego. Na pewno jakaś zemsta za Imperium, ale w większości przypadków osobiste porachunki i zwykle frustracje nieudaczników życiowych. Było tam sporo ludzi skonfliktowanych z własnym środowiskiem etniczno-wyznaniowym (Żydzi), a także takich, którzy mieli problemy że założeniem rodziny (problemy seksualne i psychiczne).

Istnieje duże podobieństwo wczesnego państwa bolszewików do znanych dzisiaj bandycko-wyznaniowych tworów, jak Taliban czy ISIS. Cywilizowany świat najpierw przygląda się temu przez kilka lat, zanim wyśle tam bombowce szturmowe. W międzyczasie ciągną w takie miejsca psychopaci ze wszystkich kontynentów, którzy w normalnym życiu nie widzą możliwości zaspokojenia własnych pragnień. Potem zostają utylizowani (lub resztkowo przewiezieni do Guantanamo) i problem chwilowo znika, jak gówno po spuszczeniu wody.
Jednak w czasach pierwszych bolszewików nie znano bombowców szturmowych, więc anus mundi uświnił połowę świata.

Andrew Karts

Musimy miec oko na tych niemieckich dywersantow. Zwlaszcza na spc. Co zreszta czynimy.

jacekb...@gmail.com

Rób sobie co chcesz, ale boga żadnego z tym gównem nie mieszaj, bo nikomu to do szczęścia nie jest potrzebne.

Jakub A. Krzewicki

W dniu czwartek, 14 grudnia 2017 14:47:06 UTC+1 użytkownik jacekb...@gmail.com napisał:

> Było tam sporo ludzi skonfliktowanych z własnym środowiskiem etniczno-
> wyznaniowym (Żydzi), a także takich, którzy mieli problemy że założeniem
> rodziny (problemy seksualne i psychiczne).

To jak ten Uljanoff? Bo mi nie pasuje do tego schematu. Wprawdzie miał matkę
wiadomego pochodzenia, ale u niego wyznawano w rodzinie prawosławie. W dodatku
z warstwy uprzywilejowanej (szlachcic dziedziczny).

Albo graf Skriabin. Ten ci to miał żonę żydówkę, ale to nie tłumaczy w tym wypadku, dlaczego przystał do bolszewickiej hołoty. Wżenił się w nią?

To co mówisz to bardziej do szeregowców, bo jak widać na załączonym obrazku
mózgami rewolucji byli ludzie z klasy dotychczas rządzącej, którzy chcieli
po prostu zabrać podległe bydło swoim kolegom.

Bolszewizm to była po prostu kolejna carska dynastia, która odwróciła proces europeizacji Rosji przez Romanowych i wróciła do praktyk z czasów cara Iwana
Groźnego (opricznina). Wcale nie był taki nierosyjski, tylko odrzucił tę
przykrywkę, jaką nadał kacapstwu Piotr I i wrócił do wcześniejszego substratu.

"Moskwicin w gęstych lesiech nic nie myśląc siedzi,
Tylko uczy przy surmach tańcować niedźwiedzi"
https://blogs.ancientfaith.com/glory2godforallthings/wp-content/uploads/sites/15/2015/01/bear-and-monk-russia-30-11-13.jpg

Andrew Karts

Dlaczego? Czasem jest to jedynym logicznie fspojnym wyjasnieniem.

jacekb...@gmail.com

No to zaliczmy do tej dynastii Józefa Dżugaszwili, krwawego Feliksa i Lejbę Bronsztejna, a otrzymamy całokształt, gdzie tacy jak wymienieni powyżej mogliby czapkami nakryć przedstawicieli rosyjskiej arystokracji.
Na Forum Żydów Polskich jest ciekawy artykuł na temat żydowskiej nadreprezentacji w szeregach bolszewików, gdzie wskazuje się na konflikt zlaicyzowanych Żydów z resztą diaspory z jednej strony, z drugiej na ich przywiązanie do uporządkowanej wizji świata.
Poza tym wbrew pozorom bolszewizm nie miał nic wspólnego z Iwanem Groźnym (prócz przeniesienia stolicy do Moskwy), ani z szerzej pojętą 'azjatycką dziczą'. Mordy i niszczenie ludzkiego dorobku nie wynikały z dzikości, lecz z wyrachowania podbudowanego marksistowską dialektyką, wedle której stare formy ludzkiej cywilizacji przeszkadzały w wyłanianiu się nowego porządku.
Jest tutaj duże podobieństwo do hiszpańskiej konkwisty w Nowym Świecie, gdzie nowa religia nie zamierzała współistnieć z jakimkolwiek dorobkiem cywilizacyjnym tubylców (choć i tam zdarzali się indiańscy arystokraci, którzy dali się ochrzcić uznając całą swoją dotychczasową tożsamość za wytwór 'wroga ludzkości', czyli Szatana).
Tymczasem ludzie dzicy są mimo wszystko skłonni do kompromisów i z reguły są ciekawi świata - również świata, który podbijają. Najlepszym tego przykładem są mongolscy chanowie, którzy po brutalnym podbiciu jakiejś cywilizacji szybko stawali się jej mecenasami, przejmowali jej wzorce, a do swojej stolicy sprowadzali chrześcijańskich duchownych, tybetańskich lamów etc, gdzie kazali im budować świątynie, tłumaczyć sobie ich nauki i tak dalej. Bolszewizm był ze swej natury czymś odwrotnym.

Pozdrawiam
jacek

jacekb...@gmail.com

Mylisz logikę z ludzką bezsilnoscią i potrzebą psychicznego komfortu. Psychologiczna racjonalizacja to po prostu forma samooszukiwania, która ma niewiele wspólnego z racjonalnym działaniem.

Andrew Karts

Gdzie to racjonalne dzialanie? Chyba przy montowaniu Lexusa. Raczej racjonalizujace myslenie i skoordynowane z nim dzialanie.

jacekb...@gmail.com

Na przykład przy montowaniu 'Syrenki', która miała być volkswagenem Polski Ludowej.

Andrew Karts

Oswiec mnie, panie Jacek, w sprawie tych blogoslawienstw mongolskiego podboju, ktory w oczach znawcow byl jednak jednym z najdestruktywniejszych wydarzen cywilizacyjnych w historii. To juz podboj otomanski byl lepszy. Turek wprowadzal sie ze swoim dywanem do chrzescijanskiej swiatyni bez jej zniszczenia. Larwo to sprawdzic od srodka jak ktos ma odwage sie tam udac bez obawy nabycia grzybicy stop. Islam jakos ta dzicz zlagodzil ale dopiero Rosja sie tej zarazy w postaci chanatow tatarskich pozbyla.

jacekb...@gmail.com

Mongolski podbój był destruktywny w natarciu, jednak po przejściu frontu nakładał haracz na ile był w stanie wycisnąć i to wszystko. Ruś po ustąpieniu hord pozostała prawosławna (choć przetrzebiona). Chiny pozostały konfucjańskie, Tybet buddyjski (a nawet im ustanowili władzę Dalaj Lamy /mong. - ocean mądrości/), podobnie kraje muzułmańskie takimi pozostały po przejściu mongolskiej dziczy.
Tymczasem po takich muzułmanach trudno się tego spodziewać zważywszy na kraje takie jak Egipt, Syria, czy dzisiejsza Turcja, w których przed islamem kwitło chrześcijaństwo. Zresztą tamci wcale lepsi nie byli zważywszy na zniszczenia kultury antycznej jakich dokonali.
:
To są moje argumenty przeciw panu Jakubowi, który w bolszewii upatruje pierwiastków 'wschodniej dziczy'. Dla mnie sowietyzm to po muzułmanach kolejna judeochrześcijanska herezja przypominająca w działaniu Zakon NMP, albo Naród Wybrany wkraczający do Kanaanu (co w drugim wypadku okazało się fikcją).
Pozdrawiam
JB

John_Smith

i trudno im sie dziwic, ze wzgledu na polozenie, jakie maja,
teoretycznie zyskuja najmniej...

ps: a tak naprawde, to buduja sobie wlasne miedzymorze.
https://www.zegluga.wroclaw.pl/news.php?readmore=2746

Andrew Karts

W 1939 roku doswiadczylismy najazdu zachodniej dziczy, ktora wylonila sie w skadinad cywilizowanym srodowisku zaledwie w okresie kilku lat, tak ze nawet dlugie okresy cywilizacyjne nie sa tutaj dowodem niczego i wbrew hipotezom, ze stabilna przeszlosc jest gwaranten przewidywalnej przyszlosci. Napewno nie w przypadku, gdy destruktywne sily sa w dzialaniu. Mongolowie, nie jak islamscy Arabowie, dokonali jednak wiecej zniszczenia pozostawiajac cale niezaludnione przez wieki obszary. Ich stepowe imperium bez zadnej wiekszej wizji i misji i nastawione na rabunek okazalo sie rowniez bardzo nietrwale. Kontynuacja tej linii byl chanat krymski nastawiony na nieustanne pladrowanie sasiadow. Niestety, nasza Rzeczpospolita nie potrafila sobie z ta zaraza poradzic. Zaraza, poniewaz w tych najazdach i pozogach nie bylo absolutnie nic tworczego ani pozytywnego. Jeszcze tej krymskiej bandzie musielismy haracz placic. Tak wiec chwala Rosji za uporzadkowanie tej sprawy i niewatpliwie ten Krym tak chojnie i bezmyslnie podarowany Ukrainie historycznie i moralnie im sie nalezy. Co do legalnosci i formy przejecie poprzez zlamanie zoboqwiazania, to inna sprawa.

A. Filip

Andrew Karts <andre...@yahoo.com> pisze:
Chcesz cynizmu? Liczy się że Putin idzie dalej aż do napotkania takiego
oporu/odporu że musi schować uszy po sobie. Wiec bez względu ile miał
racji z Krymem i Wschodnią-Ukrainą/Małorosją-Zachodnią jak nie napotka
zniechęcających++ konsekwencji to po prostu pójdzie jeszcze dalej aż do
napotkania ściany z takich konsekwencji. Za słaba reakcja na aneksję
Krymu dała owoce na Wschodniej-Ukrainie.

Kto się pozbywa atomówek kończy jak Ukraina -- lekcja dla KRLD.

--
A. Filip
| przeciw reszcie świata. (Przysłowie afgańskie)

Andrew Karts

Putin po dwoch godzinach mial byc w Kijowie, po dwoch dniach w Warszawie i po tygodniu w Paryzu. A jest gdzie byl. Ani kroku dalej. Zaspal chyba albo na rybach. Nie jest dla Rosji interesem zabor w sumie rosyjsko jezycznego Donbasu i wyalienowanie ze strata reszty Ukrainy. Lepiej miec te 10 milionow Rosjan w jej granicach a z tym i znacznie wieksze wplywy poprzez etniczny ferment. Oderwac ta czesc zawsze mozna najzupelniej legalnie poprzez samostanowienie w plebiscycie. Krym to nieco inna i militarnie strategiczna sprawa.

Jakub A. Krzewicki

W dniu piątek, 15 grudnia 2017 01:50:39 UTC+1 użytkownik Andrew Karts napisał:

> [...]
> poniewaz w tych najazdach i pozogach nie bylo absolutnie nic tworczego ani
> pozytywnego. Jeszcze tej krymskiej bandzie musielismy haracz placic.

Nie do końca. W pewnym momencie jak Rosja zaczęła rosnąć w siłę - najazdy się skończyły, a w międzyczasie dwór chanów się nawet po części językowo spolonizował.
Chanat krymski zaczął nawet służyć jako awanport handlowy Rzeczpospolitej
na Morzu Czarnym - do momentu zaboru przez Rosję.

jacekb...@gmail.com

Jakiej Rosji?!
Po Rosji pozostało milczenie owiec i dalsze wyroki chorych umysłów.

Eksuperancjusz Dociekliwy

Piotr napisał(a):

> powie to polskim oficerom w Katyniu. Albo rabanych siekierami na Wolyniu.

Czy ktoś kto nie ma własnego zdania*
może zmienić własne zdanie?

*
ja tam zwykle (powiedzmy w 95% lub wiecej) powtarzam tezy
i pomysly innych ludzi, no moze tylko troche przetrawionych
https://groups.google.com/g/soc.culture.polish/c/jazG3tZIyRk/m/EG3K3ctCXIYJ