SSOL, 2011-08-26

MindDancer

==== opis

SSOL, 2011-08026

Motywacja:
Na wypadek gdyby coś mi się stało.
Dla kolegi do wglądu.
O nic nie proszę.
Ucieszę się ze współpracowników.

Format:
Luźne uwagi fenomenologiczne.
Licencja GNU dla tej wersji projektu.

Poprzednia wersja:
http://groups.google.com/group/pl.sci.filozofia/browse_thread/thread/6de24b442ffb51c3

==== pamięć-reprezentacja

obecny wstępny zarys numenów:
http://tomasz_kwiecien.republika.pl/bookmarks.html

kategorie jakie pozostały nie zapisane w formie zakładek

321-ludzie
3211-indywidualne
3212-postacie
3213-święci
3214-Maryja
3215-Jezus
3216-Trójca
322-miejsca
3221-kościoły
3222-sanktuaria
3223-prowincje
323-rzeczy
3231-Biblia
3232-pisma ojców kościoła
3233-pisma doktorów kościoła
3234-pisma świętych
3235-objawienia
3236-apologetyka
3237-wychowanie
// tutaj książki lepy
3238-artykuły
3239-cnoty
322-kulturowe
3221-ludzie
32211-indywidualne
32212-osobistości
32213-zespoły
3222-miejsca
32221-muzea
32222-teatry
32223-opery
32224-kina
32225-radia
32226-telewizje
32227-portale
3223-rzeczy
// podzielić na cztery okresy po trzy pozycje, pierwotne starożytne
klasyczne elektroniczne
322301-ozdoby
322302-instrumenty
322303-malowidła
322304-architektura
322305-pismo
322306-teatr
// tutaj muzy greckie
322307-książki
322308-chóry
// tutaj teoria muzyki
322309-opera
322310-audycje
322311-filmy
322312-gry

zmysły, emocje, świadomość, wyobraźnię, pamięć, intelekt, instynkt

obraz, dźwięk, zapach, dotyk, emocja

Pojawiają się dwa pytania.
Co ja uważam za prawdę ?
Komu ma służyć moje dzieło ?

Bóg ma wszystkie przymioty które są niesprzeczne.

osoby miejsca rzeczy a relacje między nimi z atrybutem czasu,
wiele możliwych aplikacji - czynności,
naturalne-produkty-niepoznane,

obraz rzeczywistości w formie skojarzeń

pewne zestawienia pojęć prowadzą do innych pojęć, pojedynczych pojęć

mem jako liczba wymierna, im dłuższe rozwinięcie tym bardziej
szczegółowe pojęcie

Semantyka kolorów. Baza semantyczna, baza semantyki. Baza memetyki.
Baza memetyczna.
Baza semantyki kolorów : rgb.
Bazowa ontologia, baza ontologii
numeny, nazwy liczbowe, nazwy numeryczne, alfabet metabolizmu
informacyjnego

noumemy - numery memów, noumem
najprostsze memy, złożone memy

memy są składane, skupianie jednostek

memy to są zdania, memy - idee, ewoluują, ciało nie

podstawa SSOL, alfabet metabolizmu informacyjnego

jak zamodelować skupianie jednostek, abstrahowanie ?
rozpoznawanie kategorii

ciało dusza duch - materialne kulturowe duchowe

pamiętnik - wykres występowania wątków, kolorowe kody tematów
red-materialne, green-kulturowe, blue-duchowe
odcienie

iść na DSWi zeby dopracowywać klasyfikację do ai

arystoteles myślące zwierzę

==== intelekt-struktura

ciało mamy po zwierzętach
(komunikacja niewerbalna, uczucia religijne,
ekspresja artystyczna, narzędzia, społeczności),
dusza to język pismo miasta abstrakcje liczby,
duch to nieśmiertelność
(nowe życie, delikatne, rozwijające się)

przypisanie znaków alfabetu do memów, głagolica, egipskie
wyciągnięcie podkatalogu zakładek, z numerem memu
memy - alfabet metabolizmu informacyjnego
podsieć segregująca zgrubnie, podsieci segregująca skupisko, podsieć
rozpoznająca mem
ilość skupisk, kategorie memetyczne
ogólne rozpoznanie kategorii dzieła człowieka
organizacja w katalogi, jak tex

sieć wnioskująca - powiązania między memami, nagroda/kara

jedno słowo jeden neuron, sieć Hopfielda,
wagi konstruowane ze statystyki zdań książki,
sieć wielowarstwowa oceniająca harmonizowanie i na tej podstawie
dołączanie wiedzy

trenowanie rozpoznawania harmonii na dziełach sztuki, pięknie natury

ze wszystkie słowa tylko w połowie twardowski

skojarzenie, siła skojarzenia, atrybut linku, rodzaj skojarzenia
Nie da się go zrelatywizować bo wtedy straci światło.
Nie da się na ziemi opanować całego drzewa poznania.

Relacje to byty pochodne przestrzeni, w innych przestrzeniach mogą być
inne.
Cechy to byty pochodne poznającego, jego kategorii zmysłowych.

obraz-dźwięk-skład-wymiar-protokół

słowa -> pojęcia -> skojarzenia -> nazwy
moduł języka moduł pamięci

słowo ~-> pojęcie=zbiór wrażeń (klasa zmysłu)

symboliczny szkielet, gotowa struktura skojarzeń
włożenie własnej wiedzy

struktura implikacyjna modelu

rozpoznawanie obiektów postrzegalnych przez człowieka
model człowieka pierwotnego
trenowanie rozpoznawania obrazów na wynikach google

kojarzenie nie na wrażeniach zmysłowych ale na liczbach,
kompresja pojęć - pamięć, cele modułów - intelekt, komendy czlowieka -
wola,
moduły wejściowe rozpoznające prymitywy,
zgodność rozpoznawania na podstawie z google - odwrócenie wyszukiwarki
obrazów,

trening modułu rozpoznającego emocje na wypowiedziach ludzi
- sens ze słów, poetyckie myślenie,
to nie jest wykorzystywanie jesli nauka kościoła zadziała dla
ewangelii,
moduły wyjściowe dźwięku obrazu tekstu kształtu, układ współrzędnych
emocji,
noumen=nomen&number, tekst dźwięk obraz kształt - kolejność
kalibrowania,
zaznaczyć w nagraniu granice zdań, zaznaczyć w obrazie plamy barw,
mem to jednostka pamięci epizodycznej,
trenowanie obrazu na kilku wynikach google

==== wola-funkcje

rozpoznanie typu gry
non fiction
distant fiction
ancient fiction
portal fiction
immanent fiction
non reality

Żeby na początek mógł wykonać klasyfikację nowo dodanych zakładek.

hipotezy metakosmologiczne weryfikacja negatywna
kryterium falsyfikowalności

klasyfikator treści - brak fałszywego obrazu tożsamości

zindeksowanie Dzienniczka, Biblii, pism doktorów Kościoła, Ojców
pustyni

generowanie poezji, analiza treści zdjęcia, filmu, muzyki,
rozpoznanie wzorca emocji na podstawie muzyki,
co najmniej powstanie system ekspertowy wiedzy ogólnej,

robię zdjęcie telefonem a to mi wypisuje co na tym zdjęciu widać - to
jest tylko wzrok

funkcja rozeznawanie duchów

odpowiadanie na artykuły usenetowe

dzielenie się wiedzą

prowadzenie dialogu poprzez rozpoznawanie poszczególnych zdań
i całej wypowiedzi poprzez strukturę wybranej książki albo zbioru
książek (bloki wiedzy)

1 test słownika - tłumaczenie numenowe, tłumaczenie memowe, myśl po
myśli
mem jako sekwencja numenów, numen sam w sobie nie stanowi zdania
numeny to słowa, memy to zdania, zdania złożone z numenów

urojenie wielkościowe - pewność, że to zadziała

widmo semantyczne strony

czytanie tekstu : kojarzenie numenów ze sobą
zbudować słownik a potem nauczyć sieć z książki

====

Pozdrawiam
Tomasz Kwiecień vel MindDancer
http://tomasz_kwiecien.republika.pl/

MindDancer

dopisek:

Słowo to skojarzenie rzeczy z wyrazem.
Żeby pojawiły się słowa, należy najpierw uchwycić rzecz.

MindDancer

> Poprzednia wersja:http://groups.google.com/group/pl.sci.filozofia/browse_thread/thread/...

poszukać na pl.sci.filozofia "SSOL, 2003.06.13"

MindDancer

> 1 test słownika - tłumaczenie numenowe, tłumaczenie memowe, myśl po myśli
> mem jako sekwencja numenów, numen sam w sobie nie stanowi zdania
> numeny to słowa, memy to zdania, zdania złożone z numenów

Termin "numen", "numenologia" jest autorstwa mojego kolegi z Olkusza.
Dużo o tym rozmawialiśmy w lecie 2004 roku.

MindDancer

> [...]
> numeny to słowa, memy to zdania, zdania złożone z numenów

Termin "numen", "numenologia" jest autorstwa mojego kolegi z Olkusza,
rozmawialiśmy o tym dużo w 2004 roku.

Lamesz

W dniu 2011-08-26 10:41, MindDancer pisze:

Dobry pomysł. Bardzo oświeceniowy. Tylko po co robić to samemu?

Tylko się niepotrzebnie wkręcasz w przedawnione drzewo Porfiriusza.

Jeżeli czytasz po angielsku - a z zakładek wynika, że chyba czytasz - to
na pewno zainteresuje Cię system UDC:

http://www.udcc.org/udcsummary/php/index.php

Zwróć zwłaszcza uwagę na możliwość tworzenia pojęć o dowolnej
szczegółowości:

6. Nauki stosowane. Medycyna. Technologia
62. Inżynieria. Technologia ogólnie.
622. Górnictwo
622.3 Górnictwo określonych minerałów, rud, skał
622.33 Stałe minerały pochodzenia organicznego. Węgiel
622.33(410) Górnictwo węgla - Wlk. Brytania
622.33(410):82-31 Górnictwo węgla - Wlk. Brytania - w powieści

> [...]
>
> memy są składane, skupianie jednostek
>
> memy to są zdania, memy - idee, ewoluują, ciało nie
>
> podstawa SSOL, alfabet metabolizmu informacyjnego

A ja myślę, że metabolizm informacyjny nie ma alfabetu.

Memetyka to mechanika płynów, a nie chemia analityczna.

Coś podobnego próbowali robić ci od językoznawstwa generatywnego, ale
szybko się okazało, że sprawa jest beznadziejna. Łatwo jest
jednoznacznie zaklasyfikować przy użyciu hierarchicznego systemu
numerowego ideę-mem-pojęcie-myśl "koń" (599.723.2) albo "powieść
satyryczna" (82-313.1); trudniej: "palant", "gruba przesada", "e tam"
albo "gdzieś już to widziałem".

> [...]
> red-materialne, green-kulturowe, blue-duchowe
> odcienie
>
> iść na DSWi zeby dopracowywać klasyfikację do ai

J.w. Klasyfikacja jest wtórna, nie pierwotna.

Rzeczy nie mają przyczepionych na szwach metek z numerkami.

> [...]
> dusza to język pismo miasta abstrakcje liczby,
> duch to nieśmiertelność
> (nowe życie, delikatne, rozwijające się)

Ładne.

> [...]
> rozpoznająca mem
> ilość skupisk, kategorie memetyczne
> ogólne rozpoznanie kategorii dzieła człowieka

Tak.

> sieć wnioskująca - powiązania między memami, nagroda/kara

Nie.

> jedno słowo jeden neuron, sieć Hopfielda,

Oj nie.

> wagi konstruowane ze statystyki zdań książki,
> sieć wielowarstwowa oceniająca harmonizowanie i na tej podstawie
> dołączanie wiedzy
>
> trenowanie rozpoznawania harmonii na dziełach sztuki, pięknie natury

Dobry pomysł.

> ze wszystkie słowa tylko w połowie twardowski
>
> skojarzenie, siła skojarzenia, atrybut linku, rodzaj skojarzenia
> Nie da się go zrelatywizować bo wtedy straci światło.
> Nie da się na ziemi opanować całego drzewa poznania.

No widzisz, a jednak. Ale to dlatego, że nie ma "całego drzewa
poznania", a nie dlatego, że trzeba by nam siedzieć na drzewie bliżej
aniołów.

> [...]
> Cechy to byty pochodne poznającego, jego kategorii zmysłowych.
>
> obraz-dźwięk-skład-wymiar-protokół
>
> słowa -> pojęcia -> skojarzenia -> nazwy

Skojarzenia nie biorą się tylko z pojęć.

Zacząłeś od lepszej listy, takiej, której nie sformalizujesz:

"zmysły, emocje, świadomość, wyobraźnię, pamięć, intelekt, instynkt

obraz, dźwięk, zapach, dotyk, emocja"

> słowo ~-> pojęcie=zbiór wrażeń (klasa zmysłu)

Neopozytywiści chcieli to zrobić. Teoretycznie wszystko jest ok, ale w
praktyce nigdy nie jest tak łatwo. Świat nie jest logiczny.

> [...]
> moduły wejściowe rozpoznające prymitywy,
> zgodność rozpoznawania na podstawie z google - odwrócenie wyszukiwarki

Ciekawe.

> trening modułu rozpoznającego emocje na wypowiedziach ludzi
> - sens ze słów, poetyckie myślenie,
> to nie jest wykorzystywanie jesli nauka kościoła zadziała dla
> ewangelii,

Tzn?

> [...]
>
> klasyfikator treści - brak fałszywego obrazu tożsamości
>
> zindeksowanie Dzienniczka, Biblii, pism doktorów Kościoła, Ojców

A tam, znalazłoby się parę ciekawszych rzeczy do indeksowania. ;)

> [...]
> co najmniej powstanie system ekspertowy wiedzy ogólnej,
>
> robię zdjęcie telefonem a to mi wypisuje co na tym zdjęciu widać - to

Żeby to był tylko wzrok, to by było świetnie.

> [...]
> numeny to słowa, memy to zdania, zdania złożone z numenów
>
> urojenie wielkościowe - pewność, że to zadziała

No i tu jest pies pogrzebany. Nie lepiej potraktować to jako
niezobowiązujące hobby, a tak na poważnie-poważnie zająć się czymś
zupełnie innym? Nie jestem specjalistą, ale jeżeli będziesz szukał
numerów numenów, to zbiera się na kolejną fazę obsesyjną ;) A wiem co
mówię, jako człowiek zajmujący się od dłuższego czasu hobbystycznym
poszukiwaniem ukrytego porządku w UDC - tylko zgryzota z tego :D

> widmo semantyczne strony
>
> czytanie tekstu : kojarzenie numenów ze sobą
> zbudować słownik a potem nauczyć sieć z książki

> [...]

Pozdrawiam,
Lamesz

Syneloi

Czy Bóg może wziąść udział w dyskusji i opisać siebie?

Bydlę

--
Bydlę

MindDancer

==== SSOL, 2011-08-30

Poprzednia wersja:
w tym wątku

Autor:
www.tomasz_kwiecien.republika.pl

==== pamięć-reprezentacja-trivium/gramatyka (hipoteza numenowa)

---- jednostki używane w sieci kojarząco-decyzyjnej

Obecny stan klasyfikacji numenowej,
(w komentarzach podaję stopień swojej pewności co do danego pojęcia,
jak nic nie piszę to można przyjąc 50%) :

1-Bóg //100% alias niepoznane
11-miłosierdzie //100% Dzienniczek (potem podam cytat)
111-tworzenie //100% Dzienniczek
1111-wszechmoc //50% to i wyszystko poniżej to są moje swobodne
domysły
1112-wieczność //50%
112-godność człowieka //99% m.in. Dzienniczek, ale nie wiem czy tutaj
12-świętość //100% Dzienniczek
121-niewinność //50%
1211-ubóstwo //30%
1222-niezmienność //30%
122-światłość //50%
1221-jedyność //40%
1222-nieskończoność //40%
13-sprawiedliwość //100% Dzienniczek
131-wszechwiedza //50%
132-doskonałość //60%
2-stworzenia //100% alias naturalne
21-przestrzeń ducha //60% moje przypuszczenie odnośnie Zofii z
krasnoludkami
22-anioły //100%
23-kosmos //100% tu by się mieściło drzewo Porfiriusza
231-singula //90% a drabina bytów je uwzględnia
2311-wymiar //10% potrzebna opinia fizyka
2312-czas //10%
2313-ruch //10%
2314-cząstka //10%
23141-ciepło //10%
23142-światło //10%
232-complexa //90%
2321-gromady galaktyk //80%
2322-galaktyki //80%
2323-gwiazdy //80%
2324-planety //80%
24-rośliny //100%
25-zwierzęta //100%
26-ludzie //100%
261-natura stworzona //100%
2611-ciało //100%
2612-instynkt //90% moja hipoteza o genezis
2613-dusza //100%
2614-niesmiertelność //100%
2615-wiedza wlana //100%
262-natura odkupiona //100%
2621-ciało //100%
26211-niezmienność //100%
26212-gibkość //100%
26213-subtelność //100%
26214-świetlistość //100%
27-niebo //30% nie wiem, czy niebo to stworzenie i co obejmuje
271-Księga Życia //70%
272-Nowe Jeruzalem //100% Apokalipsa
2721-drzewa //100% j.w.
2722-skarby narodów //100%
2732-Księga Erdosa //99%
273-cztery zwierzęta //30%
274-szklane morze //30%
275-raj //99% jeżeli to było miejsce jakoś odrębne
276-mieszkań wiele //100% Ewangelia
277-studnia boskości //100% obietnice do Tajemnicy Szczęścia
3-dzieła stworzeń //100%
31-aniołów //100% nie zamierzam się zajmować podkategoriami
311-zwycięstwa //100%
312-upadki //100% zwłaszcza tutaj
32-ludzi //100%
321-zwycięstwa //100% alias wytwory
3211-duchowe //100% materialne-kulturowe-duchowe analogicznie do ciało-
dusza-duch
32111-ludzie //100% ludzie-miejsca-rzeczy wynika z obserwacji święci-
kościoły-księgi
321111-Jezus //90% nie mogę zrelatywizować, ale brakuje kategorii na
inne wierzenia
321112-Maryja //90%
321113-święci //90
321114-zakony //90%
321116-stowarzyszenia //90%
321117-postacie //90%
321119-indywidualne //90%
32112-miejsca //100%
321121-kościoły
321122-sanktuaria
321123-prowincje
32113-rzeczy //100%
321131-Biblia
321132-pisma ojców kościoła
321133-pisma doktorów kościoła
321134-pisma świętych
321135-objawienia
321136-apologetyka
321137-wychowanie
321138-artykuły
3212-kulturowe //100%
32121-ludzie
321211-indywidualne
321212-osobistości
321213-zespoły
32122-miejsca
321221-muzea
321222-teatry
321223-opery
321224-kina
321225-radia
321226-telewizje
321227-portale
32123-rzeczy //100%
321231-pierwotne //80%
3212311-ozdoby
3212312-instrumenty
3212313-malowidła
321232-starożytne //50%
3212321-architektura
3212322-pismo
3212323-teatr
321233-klasyczne //50%
3212331-literatura
3212332-muzyka
321234-elektroniczne //70%
3212341-audycje
3212342-filmy
3212343-gry
3213-materialne //100%
32131-ludzie //100%
321311-indywidualne //90%
3213111-prywatne
321312-rodziny //90%
321313-osobistosci //10%
321314-uczeni //10%
32132-miejsca //100%
321321-osady //5% moja obecna 'teoria' rozwoju cywilizacji
321322-uprawy //5% i dalej też wszystko 5%
321321-miasta
3213211-warsztaty
3213212-wojsko //do obrony
3213213-władza
3213214-służby
3213215-szkoły
321322-komunikacja
3213221-szlaki
3213222-drogi
321323-państwa
3213231-fabryki
3213232-firmy
3213233-banki
32133-rzeczy //100%
321331-towary //20%
321332-dziedziny //20%
321333-nauki //20%
322-upadki //100%
3221-duchowe //2% i wszystko dalej 2%, może wystarczyłby dekalog ?
32211-złudzenia
32212-potępienie
3222-kulturowe // tu miałem zamiar dać: krzywda,wg.dekalogu,wojna
32221-dekalog 1 przykazanie
32222-dekalog 2 przykazanie
32229-dekalog 9 i 10 przykazanie // tutaj strony porno
3223-materialne
32231-umieranie ciała
32232-niewola na jednej planecie // tu by można umieścić głód, wojny,
itd

W formie zakładek (nie zaktualizowane) :
http://tomasz_kwiecien.republika.pl/bookmarks.html

Zadania:
poprawianie i rozbudowywanie klasyfikacji

1 test słownika - tłumaczenie numenowe

czytanie tekstu : kojarzenie numenów ze sobą
zbudować słownik a potem nauczyć sieć z książki

dekompozycja lub mapowanie lub dołączenie jako schemat do
udc, uri, isbn, itp

Przykłady odwołań:
dzieło czlowieka materialne osoba uczony materialne fizyk
rzecz system standard uri {mapowanie uri na cyfry}

---- Dyskusja o kategorii semantycznej Bóg:

"Bóg ma wszystkie przymioty które są niesprzeczne"

Jaki jest sens rozpoznawania kategorii Bóg ? na przykład są dla niego
charakterystyczne cuda militarne, zwyciężanie przeważających sił,
Bóg przejawia się cudami, pięknem, łagodnościa, odróżnia się
przekraczaniem praw natury, dobrocią

---- dyskusja o wierzeniach innych niż chrześcijaństwo

Pojawiają się dwa pytania.
Co ja uważam za prawdę ?
Komu ma służyć moje dzieło ?

Nie da się go zrelatywizować bo wtedy straci światło.

Nie da się na ziemi opanować całego drzewa poznania.

Dziewiecki:
chrześcijaństwo jest zgodne z prawdą,
więc nie muszę obawiać się szukania prawdy,
prawda nie zaszkodzi mojej wierze

gdzie sklasyfikować pogańskie wierzenia i jak ?
według klucza upodlenia człowieka,
w duchu apologetyki Dziewieckiego (to jest jedyne co mam na obronę)
rozpoznawanie cech sprzecznych z Bogiem

człowiek głodny obok człowiek syty obok jedzenie własność człowiek
syty

poziom zwierzęcia nie operuje własnością, relacja obok jest z poziomu
zwierzęcia

wpajanie poglądów bezpośrednie albo poprzez lekturę

---- wzrok (wiem=widzę)

pobrać obrazy z google dla każdego numenu przejrzeć je i
wyselekcjonować reprezentatywne, i tym trenować zespół sieci,
każda sieć rozpoznaje jedną cyfrę w numenie

obraz, wyodrębnienie plam koloru, wyodrębnienie linii

---- struktura klasyfikatora (dla każdego ze strumieni wejściowych)

każda elementarna sieć ma dziewięć wyjść, ich sygnały są zliczane,
wynik określa następny moduł rozpoznający, zliczanie wprowadza do
symulacji
jakiś odpowiednik duszy, zwierzęta nie liczą, liczba dziewięć jest
podyktowana naturą: dziesiętny system liczenia wynika z ilości palców
u ręki, a zapis liczby wymiernej ludzie przyjęli dziesiętny

opracowanie w całości jakiegoś jednego niedużego słownika,
przypisanie słowom numenów,
musi być możliwość przebudowywania hierarachii bez utraty tego
przypisania

---- rodzaje wejścia

obraz, dźwięk, zapach, dotyk, emocja

---- mglisty zarys struktury wiedzy ogólnej

osoby miejsca rzeczy a relacje między nimi z atrybutem czasu,

wiele możliwych aplikacji - czynności (to jest o woli)
naturalne-produkty-niepoznane (alias dla nie-chrześcijan)

---- semantyka kolorów

Baza semantyki kolorów : rgb.
ziemia i krew, rośliny i woda, niebo i śnieg
na bazie instynktu przypisywanie znaczeń kolorom

---- numeny i memy

mem jako liczba wymierna, im dłuższe rozwinięcie tym bardziej
szczegółowe pojęcie

Baza semantyczna, baza semantyki. (termin dla skupienia uwagi)
Baza memetyki. Baza memetyczna. (jak się ma do poprzedniego ?)
[...]

najprostsze memy, niezłożone memy

noumen/numen/numem to próba uchwycenia czegoś nienazywalnego
http://pl.wikipedia.org/wiki/Rzecz_sama_w_sobie

memy są składane w inne memy, skupianie jednostek (św. Augustyn)

memy to są zdania, memy - idee, ewoluują, ciało nie

jak zamodelować skupianie jednostek, abstrahowanie ?
rozpoznawanie kategorii

memy - alfabet metabolizmu informacyjnego (Kępiński), podstawa SSOL

podsieć segregująca zgrubnie, podsieci segregująca skupisko, podsieć
rozpoznająca mem
ilość skupisk, kategorie memetyczne
ogólne rozpoznanie kategorii dzieła człowieka

numeny nie są memami, czasowniki pojawiają się wtedy gdy pojawia się
czas, sekwencja

numeny są luźnymi odpowiednikami hieroglifów
(odsyłam do unicode, któremu zawdzięczam inspirację)

---- hipoteza numenowa

klasyfikacja numenowa ma mieć w sobie coś naturalnego, liczba wymierna
ma w jakiś naturalny sposob odpowiadać sensowi numenu, ilość
wzbudzonych neuronów na wyjściu reprezentuje poziom ekscytacji sieci i
ta ekscytacja ma odpowiadać rzeczywistej ważności fragmentu numenu,
stąd klasyfikacja według porządku logiki, głównie chronologia i
genealogia, co wyrasta z czego, przyczyność, chodzi mi u
uporządkowanie wszystkich pojęć, tak aby uwolnić ai od babelowego
zamętu, i nie zamierzam zeby ona urągała Bogu

==== intelekt-struktura-trivium/dialektyka (luźne uwagi, zarysy)

zmysły, emocje, świadomość, wyobraźnia, pamięć, intelekt, instynkt

[...]

symbioza ze zwierzętami, świadomość),
dusza to władze duszy
(uprawy język pismo miasta abstrakcje liczby, hodowla, transcendowanie
natury)

duch to nieśmiertelność
(nowe życie, delikatne, rozwijające się)

przypisanie znaków alfabetu do memów, głagolica, egipskie

Ogólny zarys całości SSOL:
potrzebny protokół komunikacji, wiele programów,
niezależne sieci neuronowe powiązane ścisłymi algorytmami,
izolacja i kontrola wyników sieci, historia zmian stanu i czynności

sieć wnioskująca - powiązania między memami, nagroda/kara (co ma nią
być ?)

jedno słowo jeden neuron, sieć Hopfielda,
wagi konstruowane ze statystyki zdań książki,

(jedna z możliwych realizacji do przetestowania,
rozpoznawanie wzorca harmonii między memami)

sieć wielowarstwowa oceniająca harmonizowanie i na tej podstawie
dołączanie wiedzy

(dalsze mgliste zarysy struktury części modelującej intelekt)

trenowanie rozpoznawania harmonii na dziełach sztuki, pięknie natury

ze wszystkie słowa tylko w połowie [? <=T9=> twardowski]
(pisałem to w telefonie ze słownikiem T9,
nie zwróciłem uwagi co się zapisało, może pomyliłem jakąś literę,
teraz nie kojarzę jaki to mógł być wyraz, ale może sobie przypomnę)

[...]

(byty-cechy-relacje, semiotyka - Bazy Danych UJ 1993, prof. Łachwa)
Nie wiem na ile użyteczne.

obraz-dźwięk-skład-wymiar-protokół (propozycja zmysłów ssol)

(propozycja sposobu rozumowania poprzez kojarzenie wrażeń zmysłowych,
ogólnie jest wiele sposobów rozumowania,
uwagi przed sformułowaniem hipotezy numenowej)

struktura implikacyjna modelu

Metoda:
trenowanie sieci kojarzącej, hipoteza,
wziąć wartościową książkę, przekształcić zdania na grupy numenów,
(rola części mowy innych niż rzeczowniki, czasowniki,

poziom intelektualny = zakres rozpoznawanych numenow, zacząć od
poziomu czlowieka pierwotnego, ziemia, roślina, zwierzę, krew, woda,
gałąź, narzędzie, człowiek, ubranie, części ciała, zmarły, rysunek,
muzyka

hieroglify - bóstwa, instytucje, liczby, uprawa (to jest bardziej
słownik niż alfabet)

chińskie ideogramy - drugi poziom po hieroglifach (bardziej
rozbudowany słownik ?)

szkoda ze spalono pisma majów - pewnie tam bylo ciekawie o kosmosie,
skoro narysowali takie rzeczy w Nazca - może natchnienia od diabłów
(moje uczucia jak to piszę: ciekawość, ironia, lęk)

==== wola-funkcje-trivium/retoryka

rozpoznanie typu gry (wejście: screenshoty, wyjście: 1 numen)

[...]

(wejście: url, wyjście: 1 numen)

hipotezy metakosmologiczne weryfikacja negatywna
kryterium falsyfikowalności

(wejście: model memowy, wyjście: 1 numen)

klasyfikator treści - brak fałszywego obrazu tożsamości

(numen na własną tożsamość:
dzieła stworzeń / ludzi / zwycięstwa / materialne / rzeczy / towary /
programy / ... )

zindeksowanie Dzienniczka, Biblii, pism doktorów Kościoła, Ojców
pustyni

(co ja przez to miałem na myśli ?)

generowanie poezji
(wejście: model memowy, wyjście: seria numenów / reprezentacja),

analiza treści zdjęcia
(podział zdjęcia na plamy barwne, rozróżniać stopień zaawansowania,
możliwe że sposób analizy zależy od kategorii,
inna analiza widoków z kategorii 2 a inna z 3,
zatem najpierw należy rozpoznać kategorię)

analiza treści filmu
(model numenowy każdej klatki, możliwe podsumowanie klatki,
sekwencje, rozpoznawanie sekwencji, grup sekwencji,
trening rozpoznawania sekwencji na filmach z komentarzem jako danych,
na ile filmy dają dane użyteczne w rozpoznawaniu rzeczywistości ?
trening rozpoznawania na filmach nagranych na żywo, z komentarzem)

analiza treści muzyki
(moduł słuchu wytrenowany na melodii mowy zastosowany do muzyki)

rozpoznanie wzorca emocji na podstawie muzyki

(moduł słuchu wytrenowany na melodiach ze znanym sensem,
czyli na wypowiedziach ludzi, proste kojarzenie numenu z przebiegiem
tonu,
jak wyodrębnić częstotliwość tonu z głosu mówionego ?)

Komentarz co do perspektyw:

urojenie wielkościowe - pewność, że to zadziała

być może powstanie tylko system ekspertowy wiedzy ogólnej
traktuje to jako problem otwarty, postawiłem tylko hipotezę,
wiem ze mogę do końca zycia nie poznać odpowiedzi

Różne inne wizje użycia:

robię zdjęcie telefonem a to mi wypisuje co na tym zdjęciu widać

funkcja rozeznawanie duchów (tekstu, filmu, muzyki, wypowiedzi)
(na przykład określenie procentu numenów z kategorii 321 i 322)

odpowiadanie na artykuły usenetowe
(rozpoznawanie złożeń memów, wypisanie wniosku ze złożenia)

dzielenie się wiedzą
(moja wiedza zapisana w formie modułów ssol,
narzędzia do indywidualnego tworzenia modułów)

prowadzenie dialogu poprzez rozpoznawanie poszczególnych zdań
i całej wypowiedzi poprzez strukturę wybranej książki albo zbioru
książek (bloki wiedzy)

funkcje motoryczne

widmo semantyczne strony

====

MindDancer

> chodzi mi u
> uporządkowanie wszystkich pojęć, tak aby uwolnić ai od babelowego
> zamętu, i nie zamierzam zeby ona urągała Bogu

"Jeżeli Bóg jest na swoim miejscu, to wszystko jest na swoim miejscu."
(nie wiem kto)

MindDancer

MindDancer

<motywacja, współpraca, koszty>

odpowiedni rodzaj podsieci lub podprogramu w zależności od numenu z
jakim na do czynienia, jawny graf asocjcji między numenami, krawędzie
z atrybutami, baza danych z numenami

podstawowy moduł pamięci : analiza numenowa zdania, rozbiór
gramatyczny, las zdania (zarys), podmiot orzeczenie, wziąć żywy tekst
z jakiejś książki przeczytanej, rozbudowywać słownik w miarę pracy,
mieć wersję mobilną, zacząć od Biblii

można wykształcić różne umysły w zależności od tego co się przekaże, a
ja chce zeby mi się to opłaciło nawet jesli tego nikt nie kupi

biblia, mądrość ojców kościoła, dzienniczek, itd książki z mojej
biblioteki, te które mnie ukształtowały, to jest o tyle dobre ze wiem
jaki na być wynik, ze to ma symulować mnie, a do siebie jako wzorca
zawsze mam dostęp

jak zareprezentowć swoje umiejętności rozwiązywania zadań
matematycznych ? jak zareprezentowć swoją wiedzę matematyczną ? trzeba
zrobic numeny pojęć i na nich oprzeć dalsze rozważania, widze ze to
zbyt czasochłonne skoro tak długo sam się tego uczyłem, sądzę ze
chociaż jakąś drobną czesc byłbym w stanie, a resztę musi dodać ktos
inny, zatem to nie może mieć postaci obrazu tylko jednej osoby, na
swoim przykładzie mogę znaleźć parę metod transferu własnej wiedzy
umiejętności i poglądów, ale kolejne metody mogą znaleźć tylko inni a
mnie zycia nie starczy zeby je zrozumieć, funkcja edukacyjna jest
bardzo motywująca

swoje doświadczenie odnośnie zycia, książki które bym najbardziej
polecił, buller wskazal mi na pożytek płynący z takiej wiedzy

to jest tylko początek tego systemu jaki bede mogl w niebie dokończyć
razem z innymi, fragment nieba kognitywistów, jedno z moich
najsilniejszych marzeń o niebie, ono może mieć na przykład formę
wydziału na UGS, ale może też oznaczać całkiem samotna pracę w świetle
Boga, może też się okazać ze w ogóle ten caly pomysł to zmarnowany
czas zycia

<bezpieczeństwo>
potrzeba śledzić warstwy, każdy kolejny wpływ zmienia, DOD
traceability (OOD)

<metoda pracy>
pamiętnikowa, zapisuję wszystko na bieżąco, oznaczam tematy

Message has been deleted

MindDancer

<pamięć / korekty hierarchii>
myślę, że jednak powinno być 311-upadki, 312-zwycięstwa, 321-upadki,
322-zwycięstwa
taka jest chronologia wydarzeń, upadki nie powinny być ostatnim słowem

MindDancer

Nie będę już pisać w usenecie, tylko tutaj :
http://minddancer-ssol.blogspot.com/

Syneloi

Czy Bóg jest zbyt słabą osobą by potrzebować obrońców?

http://religiajestpotrzebna.blogspot.com/

tom...@gmail.com