Číselník železničných staníc v SR

Tomas Jancovic

Ahoj,

mohol by som k železničným staniciam doplniť  tag railway:ref s číslom stanice podľa číselníku ŽSR? Túto informáciu zobrazuje openrailwaymap. V CZ to majú tiež doplnené. Dik za odpoveď.

S pozdravem

Tomáš Jančovič

Tomas Jancovic

V číselníku sú aj skratky staníc (napr. Bahl pre Bratislava hlavná stanica, Zvos pre Zvolen osobná stanica) , možno by sa mohli pre väčšiu zrozumiteľnosť  použiť tie namiesto čísel . Dolu je link na dokumentáciu a príklad číselníku pre Bratislavu a Zvolen.

https://wiki.openstreetmap.org/wiki/OpenRailwayMap/Tagging

railway:ref
 Code The code used for the station. In North America, this might be something like NYP for New York Penn Station or OSB for Old Saybrook Station if it's an Amtrak station. In Germany, the Ril 100 code would be something like KN for Neuss Hbf. Abbreviations used by companies other than the operator can be tagged using railway:ref:(company)=*.

NÁZOV DB NADRADENÁ ŽST OR KM POLOHA (1) TRAŤ (1) KM POLOHA (2) TRAŤ (2) KM POLOHA (3) TRAŤ (3) KM POLOHA (4) TRAŤ (4) KM POLOHA (5) TRAŤ (5) CP VÚC Kategória DB pre vlaky OD Kategória DB pre vlaky ND 4-miest. skr. DB 2-miestn. skr. DB Len pre IS ŽSR
Štrba POPRAD-TATRY 1 2601 25 218.367 105A 120,180,182 PO BOD CND Strb S4 nie
Bratislava hlavná stanica BRATISLAVA HLAVNÁ STANICA 2 2804 05 54.364 120A 0.000 125A 54.364 127G 54.364 126A 100,110,120,130,132 BA AOD DND Bahl BA nie
Zvolen osobná stanica ZVOLEN OSOBNÁ STANICA 3 2902 27 215.820 118A 215.820 115A 0.000 118D 0.000 119A 150,153,160,170,171 BB AOD DND Zvos ZV nie
Poprad-Tatry POPRAD-TATRY 1 2601 21 199.390 105A 199.390 112A 120,180,183, 185 PO AOD CND PoTa PP nie

Tibor Jamečný

Ahoj,

prepokladam, ze tieto informacie sa nedaju overit priamo na stanici, a teda su len uvedene v nejakych dokumentoch. Preto ma zaujima, pod akou licenciou su dane dokumenty spristupnene, t.j. ci je kompatibilna s ODBL.
Ak nemaju licenciu vyslovne uvedenu, musis oslovit vlastnika dokumentov o udelenie suhlasu so zaznacenim do OSM. Pre priklad si pozri https://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Slovakia/Sources.

T.

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CA%2BHiEywfnf1gndwbq0H2x0800PwtdRQJZ-866rKcW1CneKUbeg%40mail.gmail.com.

Tomas Jancovic

Skúšal som hľadať či sú dáta niekde zverejnené ale bez úspechu. Sú to skôr interné údaje ŽSR. Skúsim napísať email na ŽSR, ale pochybujem o úspechu.  Dik za info k postupu.

S pozdravem

Tomáš Jančovič

Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom témy v skupine "Openstreetmap Slovakia".
Ak chcete zrušiť odber tejto skupiny a všetkých jej tém, pošlite e-mail na adresu osm_sk+un...@googlegroups.com.
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CAKvbCN1N0ype2JJrA103C_NW3%3DFCup2%2BtvaQCaeTO1f2c9t4Cg%40mail.gmail.com.

Aceman444

Asi to bude nieco podobne ako sme riesili vo vlakne https://groups.google.com/g/osm_sk/c/rRFOROOQD8c/m/XF7NOGOLAgAJ .

Dátum: štvrtok 9. septembra 2021, čas: 1:05:58 UTC+2, odosielateľ: jancovi

Tomas Jancovic

Zdravím. Písal som ŽSR mail so zámerom zverejniť skratky v openrailwaymap. Cez hovorcu mi odpovedali a poslali zoznam skratiek , ktoré sa môžu použiť. Uložím ich odpoveď  do cca mesiaca na https://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Slovakia/Sources a skratky pridám k staniciam do railway:ref podľa:

--
Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom témy v skupine "Openstreetmap Slovakia".

peterm...@gmail.com

Výborne. Super.

Peter Márton

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CA%2BHiEyxDzRYQOf0Zqp22LTdaVKeeSxQyinj8AbNqzVHOaouwWA%40mail.gmail.com.

Tomas -

Zdravim. Tag railway:ref a skratka bol pridany k 798 staniciam a zastavkam, ktore mi ZSR poslalo. Vysledok je vidiet na openrailwaymap pri nizsich zoomoch.  Stanice ktore su uvedene nizsie som cez vyhladavac nazvov v iD editore nenasiel - neboli pridane. Posielam, ak by ich chcel niekto vyhladat a pridat.

NÁZOV DB 4-miest. skr. DB
Lisková VLis
Východná Vych
Diakovce Diak
Tešedíkovo Tese
Žihárec Ziha
Veľká Lúka VeLu
Richnava Rich
Nová Vieska NoVi
Kriváň Kriv
Výh. Ružín VRuz
Mýtna Mytn
Veľký Krtíš VeKr
Opatová pri Lučenci OppL
Rapovce Rapo
Kalonda Kalo
Trnava nákladná stanica Trns
Trnava predmestie Trpr
Slanec Slan
Belina Beli
Gortva Gort
Rimavská Seč Rsec
Dubovec Dbvc
Orávka Orav
Lenartovce Lana
Abovce Abov
Riečka Riec
Včelínce Vcel
Gemer Geme
Kaňová Kano
Priekopa Prie
Záhorská Ves ZaVe
Jablonové Jabe
Pernek pri Zohore PepZ
Vyšné Hágy VyHg
Rohožník Roho
Nová Polianka NoPo
Pod lesom Pdle
Hlboké Hlbo
Stará Lesná StLe
Jablonica obec JabO
Osuské Osus
Hradište pod Vrátnom HrpV
Buková Buko
Dubová Dubo
Nemecká Neme
Brezová pod Bradlom BrpB
Chmeľnica Chme
Brestovec Brst
Hrachovište Hrch
Višňové Visn
Borčice Borc
Pohorelá Poho
Červená Skala CeSk
Stratená Strt
Rakovec Rkvc
Hnilec Hnil
Rovinka Rovi
Devičie Devi
Babiná Babi
Dolný Bar DoBa
Breziny Brzn
Bodza Bodz
Vernár Vern
Zlatná na Ostrove ZlnO
Stará Voda StVo
Maša Masa
Hadovce Hado
Balvany Balv
Komárno škola Knsk
Zlatno Zlat
Kameničná Kame
Jovice Jovi
Svinná Svin
Brezno-Rohozná BrRo
Drienovec Drno
Muráň Mura
Slatina Sltn
Preseľany nad Nitrou zastávka PnNz
Gemerská Hôrka GeHo
Gemerská Panica GePa
Čoltovo Colt
Štítnik Stit
Bohúňovo Bohu
Maňa zastávka Manz
Podhájska Pohj
Lesy svätého Huberta - Jasov LsHJ
Kozárovce zastávka KozZ
Volkovce Volk
Neded Nede
Vlčany Vlc
Žihárec zastávka Zihz
Kolárovo Kola
Lipníky Lipn
Čalovec Calo
Kráľka Kral
Violín Viol
Bystré Bstr
Radošina Rado
Behynce Behy
Veľké Ripňany VeRi
Malé Ripňany MaRi
Biskupová Bisk
Malé Zálužie MaZa
Dražovce Draz
Dražovce rampa Drra
Podhorany pri Lužiankach PpLu
Ladice Ladi
Zlaté Moravce závody Zmza
Zlaté Moravce-Prílepy ZMPr
Topoľčianky Topk
Bíňa zastávka Binz
Červenica Cerv
Pusté Pole PuPo
Stanča Stnc
Pruské Prus
Bolešov Blsv
Sedmerovec Sedm
Lednické Rovne LeRo
Dulov Dulo
Horovce Horo
Nedožery Nedo
Nitrianske Pravno NiPr
Pravenec Prav
Jalovec Jalo
Mokraď Mkrd
Porúbka Porb
Poluvsie Polu
Krivá Krva
Nižná Nizn
Trstená Trst
Krásna Hôrka KrHr
Teplička nad Váhom TenV
Oščadnica Osca
Svrčinovec Svri
Raková-Zemanov RaZe
Raková Rako

Tomas

kayle

Super, ale to bolo vazne editovane cez iD?
Na taketo veci je dobre si "nastudovat" JOSM, je to pohodlnejsie na pracu.
Cez stranku overpass-turbo.eu sa daju naraz stiahnut vsetky stanice na SK
https://overpass-turbo.eu/s/1bKE
A potom editovat len tie a ostatne data nezavadzaju.

Dňa 4.10.2021 o 22:06 Tomas - napísal(a):

Výborne. Super.

Peter Márton

kayle

Ak som dobre pocital v zozname nizsie je 136 zaznamov. 52 z nich som pridal do OSM. Zvysok pozriem neskor, lebo som si dal len tie body (node) zobrazit a chybali tam aj nejake stanice v mojom okoli.

Dňa 5.10.2021 o 7:10 kayle napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/db47b856-3fcb-ece1-ea1c-dcb0e8b2dd7e%40kayle.sk.

Tibor Jamečný

Upravil som overpass query tak, aby zobrazila aj way/relation a zobrazovala iba tie stanice/zastavky, ktore ref este nemaju pridany: https://overpass-turbo.eu/s/1bKI
Len mi je podozrive, ze take zastavky ako Brodno/Rudina (smerom na CA) alebo Sucany/Turany (Turiec) nemaju pridany ref tag, a ani nie su v zozname vyssie :(

@Tomas: mozes preverit, ci su tieto stanice/zastavky v povodnom zozname od ZSR? Ak tam nie su, potom ZSR o nich asi nevie :)

T.

Tomas Jancovic

Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom témy v skupine "Openstreetmap Slovakia".

Tibor Jamečný

On Tue, Oct 5, 2021 at 9:37 AM Tomas Jancovic <jancovi...@gmail.com> wrote:

Vdaka za zoznam. Tie stanice som tam nasiel, takze toho chyba kusok viacej ako tych 136 zaznamov (-52 od kayla).

T.

kayle

Komplet zoznam a porovnanie (aktualne) co je v OSM. Niekore dalsie som dohodil, ale dost ich bolo "disused:".
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1l0CFBMsNN1mVieWT4FoJY89E409ldr7juHpNiXu21yI/edit?usp=sharing

Nazvy som zoradil podla abecedy, tak ak to niekomu prekaza, bude si ich musiet vlozit nanovo z original linku nizsie.
Ak by niekto skusal doplnat, tak staci vytahat z OSM hodnoty railway:ref tagu a hodit ich do stlpca A, listu dataOSM. VLOOKUP by to mal najst.

Dňa 5.10.2021 o 10:06 Tibor Jamečný napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CAKvbCN0zDOeGhUe5UXZH0UnEOg5gC_DYZL76LE2rKQwY4GynQw%40mail.gmail.com.