JOSM - prvá obrazovka po stiahnutí a mapa pre robenie úprav

Vladimir Kosorin

V JOSM - po stiahnutí oblasti mi nabehne mapa "v čiernom" zobrazení. Zdá sa mi, že je najaktuálnejšia, a ide mi v nej robiť úpravy,..., ale otázka :  dá sa niekde nastaviť aby nabehla úvodná iná - svetlá mapa? Ostatní na vykonávanie úprav používate ktorú ? Ja cez MAPOVE PODKLADY prepínam na OSM Carto Štandard. Aj tam sa dajú robiť úpravy ktoré sa dostanú do OSM ? Ja tam mám problémy, napr. s posunutím objektu (kaderníctvo na Vyšehradskej 35). Pritom v tej úvodnej - čiernej to pekne ide.

Pekný víkend, vkosorin

Jozef Riha

mapove podklady nie su editovatelne. je to len podklad, ktory sluzi ako referencia. cierna mapa je v Josm standardom, ale existuju styly, ktore sa daju zapnut a zobrazenie (vratane farieb) zmenit. j

On Sat, Apr 30, 2022, 18:10 Vladimir Kosorin <vkos...@gmail.com> wrote:
[...]

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/e00c5b6d-efae-4d52-8528-23da49c0ab91n%40googlegroups.com.

Vladimir Kosorin

nerozumiem že  mapove podklady nie sú editovatelné. Veď dobre, ale cez ne sa robí editovanie. Tak je ? Napr. pridám smetný kôš a keď to uložím, dostane sa to na server OSM. Čiže aj na  PODKLADE OSM Carto Štandard (svetlom) si môžem pripravovať - robiť editovanie ? Kým zmeny neuložím (Save), je všetko len v polohe učenia, skúšania, cvičenia. Je to tak ?

Dátum: sobota 30. apríla 2022, čas: 18:33:34 UTC+2, odosielateľ: jose1711

Vladimir Kosorin

posielam v prílohe obrazok Kadernictva Zuzana na Vysehradskej 35, BA. Prečo sa posun tohoto bodu na správne miesto nedostal do OSM ? Save som urobil ! A na starom mieste zostal pôvodný - fialový text. Neviem sa ho zbaviť. Kto to vie ošetriť - opraviť ?

Dátum: sobota 30. apríla 2022, čas: 18:52:22 UTC+2, odosielateľ: Vladimir Kosorin
problem Kadernictvo Zuzana.docx

Jozef Riha

dali ste save a ulozili na disk? treba dat upload aby sa zmeny dostali do osm.

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/de96cc76-49ae-40d2-8234-504c8d116163n%40googlegroups.com.

V. Kosorin

to osm...@googlegroups.com, Jozef Riha

Dal som SAVE. Je to zelená šípka vedla tej kde je aj DOWNLOAD. Napísalo mi že údaje boli uložené na server. Ale stále to je po starom !!! Tu už pomôže iba aceman.   😁

Dňa 30.4.2022 o 19:14 Jozef Riha napísal(a):

Dodko

Postup je nasledovný.
1. Najprv si zapnem vrstvu OpenStreetMap Carto (Štandard)
2. Potom cez Ctrl + šípky alebo pravé tlačítko myši sa presuniem na oblasť ktorú chcem upraviť, zoomujem kolečkom na myši.
3. Súbor - stiahnuť údaje (alebo zelená šípka)

Tak dosiahnem že navrchu mám novú vrstvu ktorú upravujem  a pod ňou ako podklad je OpenStreetMap Carto (Štandard)
Ak by som neskôr pridával ďalšiu vrstvu alebo urobím to opačne najprv stiahnem vtedy mám čiernu, potom zapnem OpenStreetMap Carto (Štandard) tak je možnosť vpravo hore v okne vrstvy ich poprehadzovať aby tá upravovaná bola celkom hore.

vrstvy.PNG

Kaderníctvo je už presunuté, vidno to na https://www.openstreetmap.org/#map=19/48.09544/17.10554 ak sa stlačí Ctrl F5 tak načíta nové zmeny.

kadernictvo.PNG

Kým sa zmena prejaví aj v podklade OpenStreetMap Carto (Štandard) v JOSM editore to trvá pár dní.

Dátum: sobota 30. apríla 2022, čas: 20:42:33 UTC+2, odosielateľ: vkos...@gmail.com

Vladimir Kosorin

Ďakujem. Veď som to tak v podstate robil. Aj keď mám v pravom okne viac vrstiev, pri SAVE  som nechal aktívnu iba Údajovú vrstvu. Nevedel som že musí byť pozične na 1.  mieste.  A otázka je , či pod ňou musí byť vždy aj OSM Carto. Lebo ja som robil zmeny na tej východzej-čiernej.

Dňa so 30. 4. 2022, 21:13 Dodko <ircd...@centrum.sk> napísal(a):
Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom témy v skupine "Openstreetmap Slovakia".
Ak chcete zrušiť odber tejto skupiny a všetkých jej tém, pošlite e-mail na adresu osm_sk+un...@googlegroups.com.
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/d633f080-87c0-48a0-866d-a1131b9a2973n%40googlegroups.com.

Dodko

Ak chcem upravovať a zároveň pod tým niečo vidieť tak upravovaná vrstva má byť navrchu a pod ňou ostatné.

Tu sú príklady na viacero vrstiev, Ortofotomozaika SR musím umiestniť pod Kataster aby som videl naraz čiary z katastra aj leteckú, opačne by zakryla všetky ostatné vrstvy pod leteckou.

vrstva1.JPG

vrstva2.PNG
Dátum: sobota 30. apríla 2022, čas: 21:27:45 UTC+2, odosielateľ: vkos...@gmail.com

Vladimir Kosorin

Zaujímavé. To som nevedel. Vlastne aj na poradí záleží.

Dňa so 30. 4. 2022, 21:43 Dodko <ircd...@centrum.sk> napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/a85d7ea3-2782-4a50-b398-5193a234779bn%40googlegroups.com.

Vladimir Kosorin

Dodko, veľká vďaka za inštruktáž aj s názornými obrázkami. Veľmi zrozumiteľné aj pre beginerov. Aké je to jednoduché, keď to človek vie.   :-)  Konečne sa mi podarilo moje úpravy dostať do OSM. Trénoval som na odpadových košoch, premiestnení kaderníctva, ale už to FUNGUJE.  Veď nemôžem hneď riešiť integrály ....  :-)  :-)  :-) Ešte raz, VĎAKA.
Vlado
Dátum: sobota 30. apríla 2022, čas: 21:47:35 UTC+2, odosielateľ: Vladimir Kosorin

Aceman444

Zmena je v OSM spravne, len sa musi na serveri prekreslit mapa. Uz to aj je.

[...]

Aceman444

Dodko kde je toto miesto? Zjavne tam treba domy trochu upravit. A ta polna cesta uz asi nie je.

Dátum: sobota 30. apríla 2022, čas: 21:43:16 UTC+2, odosielateľ: Dodko

Dodko

Je to obec Selice okres Šaľa https://www.openstreetmap.org/way/73592484
aj tento názov neexistuje v registri adries https://www.openstreetmap.org/way/31298007
Treba pozrieť celú dedinu či toho nie je viac.

Dátum: pondelok 2. mája 2022, čas: 1:05:25 UTC+2, odosielateľ: Aceman444

Aceman444

Dakujem, to si beriem.

Dátum: pondelok 2. mája 2022, čas: 21:05:26 UTC+2, odosielateľ: Dodko